• Ehonk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2022
TX NR-616 zelfde probleem sinds een week. Uit aan keertje of tig en dan doet ie het weer, maar voor hoe lang. Geen Onkyo meer voor mij :(

• Damien Cockaert
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik ben nieuw hier maar heb net hetzelfde probleem met mijn Onkyo TX-NR616. In het begin kon ik het verhelpen door verschillende keren aan en uit te zetten tot ie het kanaal opeens 'nam'. Tot vorige week niets meer gebeurde... Ik heb hem binnen gedaan bij een hersteldienst (EasyRepair - Service Center Deinze) maar als ik hier kijk zie ik dat de kosten nogal hoog kunnen oplopen. Hij is wel al van 2013 ofzo dus valt niet meer onder garantie. Ben nu voor Yamaha HTR-3072 (RX-V385) gegaan en speelt ook goed hoor! Ik zal nog eens laten weten hoeveel ik daar betaalde...

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19
Mijn TX-NR636 heeft sinds vandaag kuren. Eerst gaf hij geen geluid maar wel beeld over HDMI inputs. Via de ARC gaf hij nog wel geluid. Alle instellingen nagelopen, verschillende keren opnieuw opgestart, niks hielp. Toen maar een harde reset gedaan. Toen werkte alles wel weer. Nu een paar uur later geeft hij over de HDMI input bronnen wel geluid (en beeld) maar over de ARC niet meer. Erg vaag. Vermoedelijk gaat mijn HDMI board dus ook dood. :(

Edit: en nu werkt de lip sync ineens niet meer. Zucht.

[Voor 6% gewijzigd door ArjenIsM3 op 10-11-2019 21:24]

Anoniem: 498327

Had een TX-NR809 uit Duitsland laten komen, tweedehands, maar dankzij DHL (==waardeloos bedrijf) icm waardeloos inpakken (ik zei nog zo, 5cm hard schuim rondom, die krengen zijn zwaar!) zaten de luidsprekerterminals 2cm naar binnen gedrukt en valt de versterker meteen uit.
Maar wél een goed DTS/HDMI bord. Dus op MP een 2de defecte gescoord, en nu van 2 weer 1 gemaakt die top werkt. Uit voorzorg maar wel koelblokjes op de chips geplaatst.

Nu zit ik dus nog met een deurdranger: is het nog denkbaar om hele digitale spulletje eruit te slopen en zo'n bak enkel als 7 kanaals eindversterker in te richten door 7.1 ingang direct aan de eindtrappen te hangen?
Of krijg je er nog wat geld voor als oud-koper?

• RogierG
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 16:27
Toevallig kwam ik dit topic ook op Tweakers tegen. Heb een TX NR 515 waarvan het HDMI board onder garantie is vervangen. Nu blue screen of death, een ander veel voorkomend probleem. Had ik maar destijds de cashback genomen want Onkyo is absolute drama. 😳

Voor zover ik heb begrepen is het een subdivisie van Pioneer en gaan ze het merk de nek omdraaien dus doen ze niets meer aan ontwikkeling.

De problemen met de HDMI interfaces komt grotendeels door gebruik van condensatoren die verkeerd gedimensioneerd zijn. Ze worden te heet en werken daardoor naar verloop van tijd niet meer.

Ik overweeg de soldeerbout te pakken en andere condo's er in te solderen maar schijnt weer vaak terug te komen. Bovendien zou bij mij ook het euvel kunnen zijn dat een BGA chip losgekomen is. 1 ding is zeker: voor mij geen Onkyo meer.

• deconne
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-02 21:41
Omg, mijne heeft ook zojuist de geest gegeven... Alles werkt nog, maar er komt geen sound meer uit ...

Onkyo TX-NR414, in 2013 gekocht bij iBood. Heb geprobeerd om nog onder de Call-Back of Cash-Back actie te vallen...

Reactie Onkyo:
"Unfortunately, the Customer Care Program you mentioned has been discontinued by Pioneer & Onkyo Europe and the Japanese Onkyo & Pioneer Corporation. Already at the end of 2017 the repair option expired, during the year 2018 also the discount programs.

Unfortunately, it is not possible for us to qualify you for the goodwill program afterwards. I must point out that POE and OPC have reserved the right to terminate the program at any time and without giving reasons. This applies, in the course of equal treatment of all customers, for all requests that have reached us after the CCP has ended."

Das wel kak :( :( :(

Toch ni normaal dat een A/V Receiver na 7 jaar voor de vuilbak is??? Wat moet ik er mee?
Voor mij geen Pioneer of Onkyo meer.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 12:15

HellBeast

Oh My GoT!

Die van mij een week of 3 geleden naar de stort gebracht. Nooit meer Onkyo voor mij.

Beauty is in the eye of the beerholder

• deconne
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-02 21:41
De hack met hitte werkt dus gewoon he...

Met haardroger minuutjes op chip blazen, weer opzetten en tadaah! Muziek!

Vreselijk ... dat ik hem daarvoor moet wegsmijten...

Ga voor de Marantz NR1200, lijkt me perfect te passen bij mijn noden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Dag allen, ik heb een TX-NR709. Hij ging stuk na de verlengde garantie. Ik wilde het op eigen kosten vervangen, want voor mij heeft een nieuwe receiver qua features momenteel geen meerwaarde.
Prijsopgave: 450 euro. 8)7

Gegoogled.

Ik had al gemerkt dat hij weer tot leven komt als hij warmgespeeld is (uurtje een film laten afspelen, zonder geluid dus). Als je hem dan aan en uit zet, doet het geluid het meestal weer.
De truc met de föhn werkt bij mij ook! 15 seconden föhnen en hopla.

Op zoek naar een permanente oplossing zag ik dat mensen de bewuste chip (DTS chip geloof ik) hadden voorzien van koelpasta en heatsink.

Maar dit is toch tegenstrijdig? Hij doet het toch pas als hij warm is, waarom dan een heatsink om hem te koelen?

Zit ik op het goede spoor of is de truc met de föhn de enige oplossing?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:09
@Captain Pervert

Volgens mij heb jij gelijk.

Ik ben verder niet ingelezen op dit onderwerp maar kun je de verbindingen niet opnieuw solderen of het onderdeel in de oven doen, vervolgens dan wel een heatsink erop om nieuwe problemen proberen te voorkomen.

Ik heb dat ooit eens met een grafische kaart van een laptop gedaan :+ daarna werkte alles weer!

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je kunt een reflow van de chip uitvoeren met oven of verf brander maar het is een precies karwijtje, je googlen voor de methode. Je zou ook kunnen kijken of je een nieuw HDMI board kunt regelen alleen kon het op eBay niet vinden.

• Steff83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-09-2021
Beste,

Hier ook na vele jaren tx nr 717 en 626 defect.
De 717 heeft een probleem met de communicatie. Geeft steeds melding op tv "externe versterker actief" voor de zekerheid moederbord van televisie vervangen. Heeft 3 dagen goed gewerkt en het probleem keerde terug. Dan maar eens een andere tv gekoppeld idem daar ook opnieuw een probleem. Deze doet de versterker continue schakelen tussen 2 verschillende ingangen. Tv en stb.
Bij nazicht van de 717 intern. Metingen transistoren ok. Zoals ik hier lees meerdere hdmi borden dus een probleem. Bij 626 had ik 2 eindtrappen en een klein condensatortje 47mF defect en vervangen. Helaas er komt geen geluid meer uit. Wat me doet vermoeden ook hdmi bord defect.

Denk niet dat ik nog een onkyo aankoop en denk over te gaan naar denon AVCX3700H.

Mvg Steff
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee