• Bjorn87!
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04-2018
Anoniem: 1003443 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:05:
Allen, ik had dezelfde problemen met mijn Onkyo TX-NR 579 gekocht in 2008/2009. Had niet verwacht dat hij in de garantie regeling viel maar dat was wel zo. Ik heb gekozen voor de trade-in om voor EUR 202 de TX-NR646 te ontvangen. Je moet een formulier versturen met het serienummer stickertje van achter je receiver. Dit heb ik per post verstuurd en een dag later kreeg netjes een voucher code voor de EUR 427 korting. Heb hem besteld en verwacht hem vandaag of morgen thuis. Wat mij betreft een goede service tot dusver.
Mark,

Ik heb dit nu ook gedaan via de website (trade-in), met mijn TX-NR414. Het formulier is ingevuld maar er staat geen adres op waar ik dit naar toe moet sturen? op de pagina voordat je het formulier download staat mail, maar ook zonder adres...

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-03 13:50

Yahiko750

Master of Puppets

Voor de mensen die gekozen hebben voor direct-tradein (Ruilen voor kortingsvoucher op de NR646), ik heb op stap 3 een back gedaan maar hij is al aangemeld voor de tradein. Ik kan hem niet "nogmaals aanmelden" en naar stap 4 gaan.

Hierdoor mis ik een formulier (?) welke ik moet opsturen met het serienummer label. Heeft iemand dit formulier voor mij? Ik heb van ONKYO wel de email met het "Order /service number for your return material is" erin.

Ik mis dus alles van stap 4.

Edit: Gelukt, de vriendelijke medewerker aan de telefoon heeft me keurig geholpen en het formulier aangeleverd via e-mail.

[Voor 12% gewijzigd door Yahiko750 op 27-12-2017 11:00]

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:14
Ik zit op de site van Onkyo en zie zelfde tekst bij Trade In als in dit topic al getoond. Dus:

- aanvraag via website
- kortingscode ontvangen
- NR646 bestellen met korting.

Is that all? Wil Onkyo niet achteraf alsnog mijn oude receiver retour hebben? Lijkt me zo vreemd als ik hem mag houden. Dan koop ik met korting een nieuwe receiver en kan me oude wanneer ik dit zou willen nog verkopen voor onderdelen.

• Yahiko750

Yahiko750

Master of Puppets

SvenVis schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:37:
Ik zit op de site van Onkyo en zie zelfde tekst bij Trade In als in dit topic al getoond. Dus:

- aanvraag via website
- kortingscode ontvangen
- NR646 bestellen met korting.

Is that all? Wil Onkyo niet achteraf alsnog mijn oude receiver retour hebben? Lijkt me zo vreemd als ik hem mag houden. Dan koop ik met korting een nieuwe receiver en kan me oude wanneer ik dit zou willen nog verkopen voor onderdelen.
Thats how it works - Ik zit alleen nog wel op mn code te wachten. Zal wel door de feestdagen en weekend etc lastig zijn.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik heb een cashback aangevraagd via het service programma, maar begrijp ik het nu goed dat ik enkel het serienummerstickertje van m'n oude receiver hoef mee te sturen samen met de aanschafbewijzen van de nieuwe receiver? Ze hoeven m'n oude dus niet terug te hebben? Dat leid ik wel af uit het formulier, maar als je googled dan lijkt dat niet altijd zo te zijn geweest en moest het oude apparaat wel teruggestuurd worden.

Ik ben toch malle pietje niet!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
Heya. Ik heb een 515. gaf afgelopen week plots geen geluid meer. Tot hij dag later weer werd ingeschakeld. Maar nu zie ik niet of mijn partner hem niet op een netwerkzender had gezet of dat er een fout zit. Maar ja, die regeleing geldt nog.
Kan/mag ik hem dan aanmelden of moet hij echt helemaal aan gort zijn?

Oja, bedoeling is dat ik hem vervang dan, oportunistisch als ik ben wil ik er dan 1 met een phono ingang. Dus zal dan wel de 545 zijn of zoiets.

[Voor 19% gewijzigd door maartend op 06-01-2018 10:05]

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
Ik heb zojuist mijn TX-NR609 aangemeld voor de "Trade In" via dit programma voor de TX-NR656 (direct besteld bij Bol.com ) met dus na 5 a 8 weken 175,- terug.
Alles netjes ingevuld en bij stap 3 krijg ik de download link naar het "cashback form" die ik met alle toebehoren moet opsturen naar Duitsland maar tegelijkertijd krijg ik een email waarin staat:
** YOU MUST DOWNLOAD, COMPLETE AND RETURN THIS FORM WITH REQUIRED ITEMS TO:
ONKYO USA CORPORATION
18 PARK WAY
UPPER SADDLE RIVER, NJ 07458
Ik neem aan dat ik het formulier gewoon naar Duitsland moet opsturen?
Kan iemand die al gebruik heeft gemaakt van deze "Trade in" dit bevestigen?
En moet dit aangetekend verstuurt worden, (a €11,95) of volstaat een normale brievenbus verzending?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Legend
Ik heb het formulier naar Duitsland gestuurd voor 2,80 euro (niet aangetekend).

• Yahiko750

Yahiko750

Master of Puppets

Ben-i schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:03:
Ik heb zojuist mijn TX-NR609 aangemeld voor de "Trade In" via dit programma voor de TX-NR656 (direct besteld bij Bol.com ) met dus na 5 a 8 weken 175,- terug.
Alles netjes ingevuld en bij stap 3 krijg ik de download link naar het "cashback form" die ik met alle toebehoren moet opsturen naar Duitsland maar tegelijkertijd krijg ik een email waarin staat:

[...]

Ik neem aan dat ik het formulier gewoon naar Duitsland moet opsturen?
Kan iemand die al gebruik heeft gemaakt van deze "Trade in" dit bevestigen?
En moet dit aangetekend verstuurt worden, (a €11,95) of volstaat een normale brievenbus verzending?
Ik weet niet of je het nu goed doet - Wat ik begrepen heb is dat je voor de NR656, een formulier moet invullen en opsturen naar Onkyo/pioneer duitsland - Waarna je een vouchercode krijgt om te besteden bij ONKYO's eigen webshop.

Edit: Ok ik zie dat jij voor de NR656 gaat, de optie die ik gekozen heb is om voor €152 een nieuwe NR646 te krijgen ... My bad :P.

Ps; Voor de mensen die aan het wachten zijn - Ik heb mijn form de 27e opgestuurd en even gebeld zojuist. Ze hebben aangegeven dat het ivm de feestdagen druk is en ze verwachten deze week alle vouchers de deur uit te sturen.
The Legend schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:37:
Ik heb het formulier naar Duitsland gestuurd voor 2,80 euro (niet aangetekend).
Yes ik inderdaad ook naar duitsland. En de mensen aan de telefoon weten van het trade-in program en hebben bevestigd vouchers uit te sturen. Dus dat is het goede adres :).

[Voor 27% gewijzigd door Yahiko750 op 08-01-2018 13:46]

• The Legend
Wow, das rap! Heb vorige week vrijdag het spul opgestuurd naar Duitsland en zie net dat het bedrag is bijgeschreven! :D Kom tot 8 weken duren, dit is wel netjes geregeld van Onkyo.

• Yahiko750

Yahiko750

Master of Puppets

En ik heb zojuist mijn couponcode ontvangen en voor €152 inclusief shipping en BTW een TX-NR646 besteld. Voucher code kwam binnen om 16:03.

Iets meer dan 2 weken gekost, prima overheen te komen en fijn dat Onkyo zn support serieus genoeg neemt.

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03 13:27
Mijn TX-NR515 heeft het dit weekend helaas begeven. HDMI doorvoer doet het prima, maar ik kreeg op geen enkele manier meer geluid uit de speakers. Fijn om dan te lezen dat Onkyo deze extra garantieservice biedt.

Na het overwegen van de opties ben ik uiteindelijk voor de cashback optie gegaan. De TX-NR656 is nu in de aanbieding bij Coolblue (volgens de website van Onkyo een authorised dealer) en met de cashback erbij is het een behoorlijk goede deal.

Wat ik nou niet helemaal begrijp is of ik nu m'n defecte receiver moet opsturen of dat ik alleen het formulier moet opsturen met het serial nummer label van de receiver. Op de site stond dat ik een doos kreeg thuisgestuurd voor het opsturen van de receiver, maar in de mail lees ik alleen iets over het formulier. Als ik de ervaringen hierboven lees hoef ik ook alleen het formulier op te sturen, maar dan is de communicatie op de website een beetje vaag. Heeft iemand ervaring met de cashback / trade in?

[edit] Ook heb ik nu twee verschillende formulieren. Via de site kreeg ik een formulier waarop ook de labels van de nieuwe unit worden gevraagd, maar in de mail krijg ik nu een formulier waarop ik alleen het serial nummer label van de defecte unit hoef te plakken. :?

[Voor 19% gewijzigd door Joe_P op 15-01-2018 11:38]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• The Legend
Je hoeft je oude receiver niet op te sturen, wel het originele stickertje met daarop het serienummer van je oude receiver en daarnaast de 2 witte stickers met typenummer en barcode die op beide zijkanten van de doos van de NR656 zitten. Dat stuur je op naar Duitsland.

(Edit)

Op het formulier staat dat ook uitgelegd, ook meesturen de aanschafbon natuurlijk. En de rest van het formulier netjes invullen.

[Voor 20% gewijzigd door The Legend op 15-01-2018 12:13]

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03 13:27
Dank voor je reactie. Bij de mail die ik kreeg na het online aanmelden kreeg ik een ander formulier (met alleen ruimte voor de sticker van de defectie unit), maar die zal ik dus negeren.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• Bjorn87!
Yahiko750 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:55:
En ik heb zojuist mijn couponcode ontvangen en voor €152 inclusief shipping en BTW een TX-NR646 besteld. Voucher code kwam binnen om 16:03.

Iets meer dan 2 weken gekost, prima overheen te komen en fijn dat Onkyo zn support serieus genoeg neemt.
Naar welk adres had jij het trade-in formulier met je ouder siernummer sticker heen gestuurd?

• Yahiko750

Yahiko750

Master of Puppets

Bjorn87! schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Naar welk adres had jij het trade-in formulier met je ouder siernummer sticker heen gestuurd?
Ik heb het trade-in form met serienummer sticker per normale post naar het volgende adres gestuurd. Dat is ook het adres wat op het tradein form staat.

PIONEER & ONKYO Europe GmbH
Gutenbergstr. 3, 82178 Puchheim, Germany

[Voor 6% gewijzigd door Yahiko750 op 22-01-2018 14:26]

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-01 17:24
Bij mij is het nu zover, na een paar weken slecht opstarten geeft de receiver nu op geen enkele manier geluid. Ook de kliks van de relais hoor ik niet meer.
Dus blij dat er een reparatie-regeling is, met de hoop dat het probleem niet terug zal komen (zoals sommigen hier melden). Alleen kom ik er geen steek verder mee. De website komt niet verder dan de eerste stap. Op de tweede pagina zie ik al staan "Your TX-NR7xx is eligible for this program". Er staat echter bovenin het venster een boxje met "care.onkyousa.com says: Not connected. Verify Network". Als ik dat sluit of OK geef, krijg ik direct een URL Not Found.
Yahiko750 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:31:
Edit: Gelukt, de vriendelijke medewerker aan de telefoon heeft me keurig geholpen.
Helaas krijg ik ook niemand aan de lijn, na 21 minuten naar een irritant bandje geluisterd te hebben, heb ik dat voorlopig opgegeven.
Ik zal eens een E-mail (contact formulier) proberen met het risico dat er een verkeerd traject wordt opgestart en ik uiteindelijk weer naar de website verwezen wordt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 20:42

M2M

medicijnman

Ik had ook een brakke website, maar gelukkig een vriendelijke medewerker.

-_-

• Yahiko750

Yahiko750

Master of Puppets

Ge Someone schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:23:
Bij mij is het nu zover, na een paar weken slecht opstarten geeft de receiver nu op geen enkele manier geluid. Ook de kliks van de relais hoor ik niet meer.
Dus blij dat er een reparatie-regeling is, met de hoop dat het probleem niet terug zal komen (zoals sommigen hier melden). Alleen kom ik er geen steek verder mee. De website komt niet verder dan de eerste stap. Op de tweede pagina zie ik al staan "Your TX-NR7xx is eligible for this program". Er staat echter bovenin het venster een boxje met "care.onkyousa.com says: Not connected. Verify Network". Als ik dat sluit of OK geef, krijg ik direct een URL Not Found.

[...]

Helaas krijg ik ook niemand aan de lijn, na 21 minuten naar een irritant bandje geluisterd te hebben, heb ik dat voorlopig opgegeven.
Ik zal eens een E-mail (contact formulier) proberen met het risico dat er een verkeerd traject wordt opgestart en ik uiteindelijk weer naar de website verwezen wordt.
Ik heb deze link gebruikt: https://care.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php en gebeld met +49-8142-420811

• Ge Someone
Ik ook :|

update:
Even met de Nederlandse klantenservice gebeld (nummer in Eindhoven). Daar kreeg ik wel direkt een vriendelijke persoon aan de lijn. Die wist mij te vertellen dat de Customer Service Program website was gewijzigd en daardoor werkt de hier genoemde URL niet meer (goed).

Als je hier begint: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
of eventueel hier: https://care.onkyousa.com/eu
- dan je land aanklikt
werkt het wel. (Ja, het is dezelfde site maar de land parameter is nu blijkbaar verplicht).

[Voor 54% gewijzigd door Ge Someone op 23-01-2018 14:55]

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
Ik heb ondertussen ook mijn 175,- ontvangen van Onkyo.
Trade in formulier 10-01 op de post gedaan naar Duitsland en vandaag 23-01 het geld al op mijn rekening.
Erg netjes van onkyo.

• Bjorn87!
Yahiko750 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Ik heb het trade-in form met serienummer sticker per normale post naar het volgende adres gestuurd. Dat is ook het adres wat op het tradein form staat.

PIONEER & ONKYO Europe GmbH
Gutenbergstr. 3, 82178 Puchheim, Germany
Thanks!

• Ge Someone
Binnen een week had ik mijn receiver weer werkend terug (ik had zelf een doos, dat scheelde).
Tot zover prima dus, alles was gereset naar fabrieks default, maar voor zo'n klusje draait een tweaker z'n hand niet om. Nu duimen dat ik er nog jaren mee kan doen.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:39
Ik heb zelf onlangs de soldeerfix van het hdmi board gedaan, nadat ik geen beeld meer kreeg op enkele ingangen. Blijkt dat iemand me al een keer voor was geweest, maar dan niet alle betreffende condensatoren had gedaan en enkele andere weer wel die niet aangegeven staan bij de fix. Dit was gedaan door Staffhorst waar ik mijn 606 als overjarig model had gekocht. Toen gaf mijn hdmi board na een paar weken helemaal de geest en hebben ze een "nieuw" hdmi board geplaatst (kosteloos, dat dan weer wel).

Tot nu toe heeft de fix gewerkt, heb weer netjes beeld op alle ingangen. Wel moet ik toch eens kijken naar wat actieve koeling. Hij staat in een kastje samen met de settopbox en af en toe slaat die settopbox vast vanwege de warmte. Deurtje open helpt dan meestal wel. Het kastje had ik al aan de onderkant gedeeltelijk opengezaagd voor wat luchttoevoer, aan de achterkant is het vrij beperkt omdat hij tegen de muur hangt.

Ik heb nu een tempgestuurde fancontroller besteld en ga dan een (of meerdere) fans plaatsen aan de onderkant van de kast. Ben er alleen nog niet uit of het beter is om de warme lucht uit de kast te zuigen, zodat er van achteren koele lucht aangezogen kan worden, of dat ik koele lucht in het kastje blaas en hoop dat de warme lucht via de kieren aan de achterkant wegkunnen. Iemand ideeën of is het gewoon trial and error?

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 19:24
Als je problemen hebt: Zorg dat je je NIET laat helpen door de customer care hotline in Eindhoven. Je hebt, net als ik, kans dat je door een minder goed geinformeerde medewerker geholpen wordt en je je receiver naar Kebe repair centrum op moet sturen, en Kebe je dan doodleuk een rekening van 230 euro reparatiekosten stuurt, ook al valt je apparaat binnen de verlengde garantie.

De online check voor het serienummer doet het blijkbaar weer na een verandering in hun online systeem, dus zorg ervoor dat je het altijd via die link aanvraagt, dat scheelt een hoop gedoe. Ik moet nu weer helemaal een soort van klacht indienen via de site van Onkyo (ik had ze al gebeld), en dat kost weer veel tijd... Ik baal hier wel erg van, ik had gehoopt mijn receiver binnen een week weer terug te hebben zoals veel anderen hier.

Online check met serienummer: https://onkyo.rma-service.com/page/onkyocountry.aspx

[Voor 3% gewijzigd door coendeurloo op 17-02-2018 20:08]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 15:49
En hier is de audio er nu ook volledig mee gekapt, heb nog wel beeld. De garantie is me nog niet helemaal duidelijk? Zie hier boven namelijk nog enkele berichten van mensen die 'm dit jaar (dus na 1 januari) nog hebben laten repareren? Maar zie die optie niet meer op het online-formulier staan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• coendeurloo
ThunderNet schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:06:
En hier is de audio er nu ook volledig mee gekapt, heb nog wel beeld. De garantie is me nog niet helemaal duidelijk? Zie hier boven namelijk nog enkele berichten van mensen die 'm dit jaar (dus na 1 januari) nog hebben laten repareren? Maar zie die optie niet meer op het online-formulier staan?
Ook dit jaar geven ze nog een verlengde garantie bij een aantal modellen. Als je die optie niet ziet, valt jou specifieke model misschien niet meer onder de reparatie garantie. Heb je wel een cashback optie?

Mijn TX-NR414 is inmiddels een week bij het reparatiecentrum in Duitsland, maar ik heb hem nog niet terug.

[Voor 24% gewijzigd door coendeurloo op 03-03-2018 13:26]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 15:49
coendeurloo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Ook dit jaar geven ze nog een verlengde garantie bij een aantal modellen. Als je die optie niet ziet, valt jou specifieke model misschien niet meer onder de reparatie garantie. Heb je wel een cashback optie?

Mijn TX-NR414 is inmiddels een week bij het reparatiecentrum in Duitsland, maar ik heb hem nog niet terug.
Ja krijg daar de optie cashback en other... maar geen uitleg wat die other precies inhoud. (gaat ook om een 414)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• coendeurloo
ThunderNet schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Ja krijg daar de optie cashback en other... maar geen uitleg wat die other precies inhoud. (gaat ook om een 414)
Ik vermoed dat het die other is. Je hebt dan de keuze om een doos en label te ontvangen, of alleen de doos, het label, of niks. Let wel op: Ik had nog de originele doos, dus ik had ervoor gekozen om geen doos op te laten sturen, en ook geen label (ik begreep niet wat een label inhield en wilde het zsm kunnen opsturen), maar dat label is blijkbaar voor de UPS verzending, die je krijgt via email. Als je hem zelf wil opsturen in een doos, kies dan dus wel voor het label, anders moet je net als ik best wat moeite doen om alsnog dat label opgestuurd te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ThunderNet schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Net ingevuld. Other is de repair optie. Hoop dat ik binnenkort toch nog een doos krijg, ondanks dat t is afgelopen officieel.

Hier ook een 414 trouwens.

[Voor 3% gewijzigd door _Mystikal_ op 11-03-2018 00:52]

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Zojuist mijn TX-NR3008 aangemeld voor cashback krijg er 325 euro voor terug alleen op het formulier vragen ze een aankoopbon en die heb ik intussen niet meer. iemand al opgestuurd succesvol zonder die bon.

• Ma.ho25
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08-2018
Eind vorig jaar heeft mijn onkyo reciever tx-nr609 voor de 2e maal de geest gegeven. Ik heb hem terug gebracht naar de mediamarkt waar ik hem gekocht heb voor reparatie. Van de week kreeg ik een mailtje wat de reparatie mij zou kosten Of ik 358.03 euro (incl btw) wilde betalen voor het vervangen van alweer het hdmi print plaatje want de garantie was verlopen. Vandaag maar eens verder gaan zoeken en nu blijkt dat er dus een verlengde garantie bepaling is. Heb me via de onkyo site aangemeld en als het goed is krijg ik een doos opgestuurd en gaat hij alsnog naar onkyo voor reparatie. Ben benieuwd of ik alsnog moet betalen of dat ze hem alweer gratis repareren. Ik wacht de komende dagen lekker af en ga maandag mar eens even bellen met onkyo hoe het nu daadwerkelijk zit.

Vandaag 15-03 stond bij mij ook ups aan de deur met een verzend doos. Mijn versterker wordt morgen opgehaald voor reparatie in Duitsland.

Vanmorgen (26-3) om 9.50 uur stond de meneer van UPS aan de deur met mijn versterker.Alles is weer aangesloten en mijn versterker werkt weer naar behoren. En dat helemaal gratis. Ben benieuwd hoelang hij het volhoudt.

Binnen 10 dagen opsturen repareren en weer thuis bezorgen. Mijn dag kan niet meer stuk.

[Voor 22% gewijzigd door Ma.ho25 op 26-03-2018 13:14]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

_Mystikal_ schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:50:
[...]

Net ingevuld. Other is de repair optie. Hoop dat ik binnenkort toch nog een doos krijg, ondanks dat t is afgelopen officieel.

Hier ook een 414 trouwens.
Even schaamteloos mezelf quoten: UPS meneer is net aan de deur geweest met een doos. Dus lijkt erop dat Onkyo coulant is! (y)

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 01:12
06-03-2018 mijn TX-NR709 opgestuurd voor reparatie had opeens geen geluid meer.
Behalve een automatsche email dat de receiver ontvangen was niks meer gehoord.

09-03-2018 Onkyo-Service <Onkyo-Service@letmerepair.de>
your shipment has arrived at our repair centre.

27-03-2018 Net maar even een support request gedaan over een status.
Hoop dat ik hem binnenkort eens een keer terug krijg stereo klinkt toch een stuk anders dan surround.

03-04-2018 Antwoord van onkyo terug dat ik bij LetMeRepair moet zijn voor dat antwoord.
Hebben daar gewoon een RMA tracking pagina kom ik nu achter had ik daar nou meteen gekeken 8)7
https://www.letmerepair.com/customer-support/rma-tracking
Waiting for parts.

10-04-2018 Your service order is finished and passed to our logistic forwarder. _/-\o_
11-04-2018 Eindelijk hij is er weer vanavond even testen. :)

[Voor 48% gewijzigd door Firedragon op 11-04-2018 17:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03 19:39
Vandaag ook de doos van UPS gehad en gelijk mijn TX-NR818 mee terugnomen met UPS dus ben benieuwd hoe lang het duurt..

Update :

04/04/2018 - Doos ontvangen en receiver direct weer meegegeven aan UPS.

06/04/2018 - Receiver ontvangen bij het repaircentre.

19/04/2018 - Receiver weer terug.

Top!!

[Voor 48% gewijzigd door DirtyDutch op 19-04-2018 14:20]

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:52
Vandaag heeft het geluid van mijn TX-515B het ook begeven, nadat een paar weken geleden de USB poort er al mee stopte. Gelijk een repairverzoek ingediend. Dus nu even wachten op de doos en label.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thy...
Update: gisteren de receiver weer werkend retour gehad uit Duitsland. Ondanks dat het kwalijk is dat de versterker het maar een paar jaar uit houdt toch een goede en snelle service. Ik kan weer een paar jaar vooruit.

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-03 17:13

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Gisteren een nieuwe 676 aangeschaft bij FOKA.
Mijn oude 609 had wederom hdmi board problemen, ik mocht gebruik maken van de cashback.

Nu heb ik netjes online het formulier ingevuld, uitgeprint en de benodigde serienummers uitgeknipt en opgeplakt (lijkt wel een kleuterwerkje :P)

Maar het retouradres is anders dan wat ik een paar postst hierboven lees namelijk:
PIONEER & ONKYO Europe GmbH c/o LetMeRepair Rhein-Main GmbH,
ONKYO Customer Service Program, Im Weidig 3, 63785 Obernburg, Germany

En op welke manier hebben jullie hem verstuurd, aangetekend of niet?

30 dagen EvE online trial

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-02 14:53
Ik heb mijn TX-NR414B vorig jaar voor 80 euro bij een hifi zaak laten repareren toen ik geen geluid meer had. Guess what, nu weer... Ik heb geen idee meer waar ik het ding heb gekocht (zou moeten zoeken naar het bonnetje). Ben ik kansloos voor reparatie bij Onkyo of doen ze er niet moeilijk over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thy...
Op de Onkyo RMA site heb ik geen aankoopbon hoeven uploaden. Het enige wat ze willen weten is het serienummer die achterop de receiver staat.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:46
Ik heb hetzelfde probleem met mijn TX414. Heb al gekozen voor de cashback optie maar nu kan ik opeens de andere opties niet meer zien. Cashback geldt alleen voor bepaalde modellen denk ik? Ik kan niet een andere Onkyo kopen en die bon er bij doen?

• Gerbildral2001
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-08-2018
Hallo,

ik heb vandaag de NR414 gekocht via marktplaats maar ik heb precies de zelfde problemen als de mensen hierboven, ik ging dus naar de site en heb mn serie nummer ingevult en toen stond er dat ik geen problemen zou moeten hebben :?

is er een manier om er achter te komen uit welk jaar hij komt? (de verkoper weet het niet)

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 09:51
Ik zelf ook problemen gekregen met mijn Onkyo-NR414. Label opgestuurd met 2 postzegels en kreeg vervolgens een mail met kortingscode (26 september). Ik was voor de NR-646 gegaan.

Ik kon het nog niet bestellen want Onkyo laat hun business activiteiten nu lopen via Aqipa wat zorgt voor migratie issues.

"ATTENTION: In the process of the business transition to the Aqipa Group, an order is only possible again from 8 October via the link provided. Thank you for your understanding and patience."

Uiteraard 9 oktober geprobeerd maar helaas, kon nog steeds niets bestellen. De gehele Onkyo shop zit op slot met de melding:

"Dear Customer, caused by an internal system migration, orders cannot be processed in the period from 21.09.2018 to 08.10.2018.

We thank you for your understanding."

Onkyo gemaild met de vraag wanneer dit opgelost wordt. Ik kreeg snel antwoord dat ze technische problemen hebben en dat het snel wordt opgelost maar zonder datum aan te geven.

Ik heb net weer geprobeerd maar kan nog steeds niets bestellen :|

PSN: TyKashin

• SvenVis
Aangepast:

'caused by an internal system migration, orders cannot be processed in the period from 21.09.2018 to 19.10.2018.'
TyKH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:01:
Ik zelf ook problemen gekregen met mijn Onkyo-NR414. Label opgestuurd met 2 postzegels en kreeg vervolgens een mail met kortingscode (26 september). Ik was voor de NR-646 gegaan.

Ik kon het nog niet bestellen want Onkyo laat hun business activiteiten nu lopen via Aqipa wat zorgt voor migratie issues.

"ATTENTION: In the process of the business transition to the Aqipa Group, an order is only possible again from 8 October via the link provided. Thank you for your understanding and patience."

Uiteraard 9 oktober geprobeerd maar helaas, kon nog steeds niets bestellen. De gehele Onkyo shop zit op slot met de melding:

"Dear Customer, caused by an internal system migration, orders cannot be processed in the period from 21.09.2018 to 08.10.2018.

We thank you for your understanding."

Onkyo gemaild met de vraag wanneer dit opgelost wordt. Ik kreeg snel antwoord dat ze technische problemen hebben en dat het snel wordt opgelost maar zonder datum aan te geven.

Ik heb net weer geprobeerd maar kan nog steeds niets bestellen :|

• FCoo net
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-01-2019
Heb een TX-NR414 Onkyo van een kennis met problemen. Hij start niet goed op. Bij aanzetten hoor ik de relais aan uit klikken. Soms kan ik een paar minuten luisteren maar dan schakeld hij weer uit.'
Bekend probleem?? Valt het onder die Onkyo terughaal garantie nog? De bovengenoemd site kan ik niet meer bereiken. dank FCoo

• TyKH
FCoo net schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:46:
Heb een TX-NR414 Onkyo van een kennis met problemen. Hij start niet goed op. Bij aanzetten hoor ik de relais aan uit klikken. Soms kan ik een paar minuten luisteren maar dan schakeld hij weer uit.'
Bekend probleem?? Valt het onder die Onkyo terughaal garantie nog? De bovengenoemd site kan ik niet meer bereiken. dank FCoo
De referral program is naar mijn inziens nog bereikbaar (https://www.eu.onkyo.com/...rvice-program-118747.html)

Gewoon de opties kiezen zodat het er wel onder valt. Je dient namelijk alleen de label op te sturen.

• roger_s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:45
Die site ligt er al een paar dagen uit inmiddels.
TyKH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

De referral program is naar mijn inziens nog bereikbaar (https://www.eu.onkyo.com/...rvice-program-118747.html)

Gewoon de opties kiezen zodat het er wel onder valt. Je dient namelijk alleen de label op te sturen.

• TyKH
roger_s schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:28:
Die site ligt er al een paar dagen uit inmiddels.

[...]
Ik zie het. Het is een grote puinhoop geworden.

Ondertussen heb ik mijn receiver kunnen bestellen en betaald via credit card. Eergister een mail gekregen van Aqipa Group:

Unfortunately, caused by a system error you was able to pay by credit card. We already booked the amount back to your account.

At the moment we can only accept pre-payment.....
Please transfer the order amount to this bank account. Then we will process your order immediately.
---
Ik zie helemaal geen terugboeking. Dat ook maar even gemeld en dat ze gewoon door moeten gaan met de bestelling. Zou even wat zijn, het dubbele betalen |:(

• Stijn1245
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
De programma is blijkbaar afgelopen... en net nu heeft het geluid van mijn tx-nr414 het begeven.

Heeft toevallig iemand dat "trade in" formulier nog? Om zo alsnog dit op te sturen. In eerste instantie hadden ze gezegd dat dit tot 31 december 2018 zou kunnen.

• SvenVis
Stijn1245 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:
De programma is blijkbaar afgelopen... en net nu heeft het geluid van mijn tx-nr414 het begeven.

Heeft toevallig iemand dat "trade in" formulier nog? Om zo alsnog dit op te sturen. In eerste instantie hadden ze gezegd dat dit tot 31 december 2018 zou kunnen.
Als je me een pb stuurt met je mailadres mail ik je hem even door.

• TyKH
Stijn1245 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:

Ik vraag me af of dat wel verstandig is. We weten niet of LetmeRepair, het bedrijf waar je het formulier naar stuurt, dit nog afhandeld. Zij sturen je alleen de website link plus kortingscode. Misschien heeft Aqipa dit gedeelte ook overgenomen en dan heb je het voor niets opgestuurd en ben je label kwijt.

• Charly1962
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2018
Ik heb een Onkyo HT-R494 en ik heb wel beeld maar geen geluid.
Als ik de tuner gebruik geen geluid.

• Optelsommetje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-01-2022
Hier een Onkyo TX NR 709. Gisteren geen geluid meer en nu zie ik dat de verlengde garantie actie twee weken geleden gestopt is? Met als reden dat het probleem inmiddels bij zowat iedereen zou moeten hebben voorgedaan... Als de receiver warm is geworden is via een fabrieksreset weer geluid uit te krijgen.
Wat kun je nog doen met een regeling die oorspronkelijk dit jaar nog zou gelden? Iemand nog tips?

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 20:36
Mijn receiver geeft al een tijd geen geluid meer, maar hier heb ik gisteren pas contact met Onkyo over opgenomen 8)7 8)7 . Helaas is de reparatie echt afgelopen en willen ze hier niets aan doen..
Nu vraag ik mij af of deze receiver (tx-nr609) zelf te repareren is en wat de kosten zo'n beetje zouden zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sjabeejdandn schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:21:
Mijn receiver geeft al een tijd geen geluid meer, maar hier heb ik gisteren pas contact met Onkyo over opgenomen 8)7 8)7 . Helaas is de reparatie echt afgelopen en willen ze hier niets aan doen..
Nu vraag ik mij af of deze receiver (tx-nr609) zelf te repareren is en wat de kosten zo'n beetje zouden zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vorig jaar heb ik zelf de gok gewaagd op een sr606 en gerepareerd;
Humma Kavula in "Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018"
Helaas heb ik geen handleiding voor je 609 maar volgens mij moet je het ook bij deze weer zoeken op het HDMI board met defecte caps.

Wear Sunscreen!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-03 23:05
Zou dit nog steeds werken?

Ik heb ook zo een Onkyo 414 zonder geluid..
Heb alleen geen serial nummer meer staat dat ergens vermeld ?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
garantie claimen werkt niet meer... gelukkig doet mijn €10 kringloop Onkyo 707 het nog steeds :)

al moet ik nog steeds eens een kleine 230 - 12VDC PSU in dat ding bouwen en de fan er in monteren ipv er boven op laten liggen :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Optelsommetje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:14:
Hier een Onkyo TX NR 709. Gisteren geen geluid meer en nu zie ik dat de verlengde garantie actie twee weken geleden gestopt is? Met als reden dat het probleem inmiddels bij zowat iedereen zou moeten hebben voorgedaan... Als de receiver warm is geworden is via een fabrieksreset weer geluid uit te krijgen.
Wat kun je nog doen met een regeling die oorspronkelijk dit jaar nog zou gelden? Iemand nog tips?
Tx-nr 646 hier die sinds 2 weken de versterker van de center speaker niet meer inschakelt na pauzeren van 5.1 bron (Netflix via Netflix Windows App en films via Bsplayer). De computer output instellen op stereo helpt een soort van, geluid valt niet weg na pauzeren. Of gewoon nooit op pauze zetten helpt. Of van bron wisselen nadat de center niet inschakelt helpt. Of de output van de computer naar stereo zetten en dan terug naar 5.1 helpt. Maar het is allemaal een gedoe elke keer.
Dacht eerst dat er iets stuk was in mijn computer ofzo, maar nu ik problemen op aan het zoeken ben met Onkyo versterkers vermoed ik dat dit wel een HDMI switchboard probleem kan zijn. Hoewel anderen elke keer helemaal geen geluid hebben in plaats van alleen de center niet. Jammer genoeg is dat extended warranty programma gestopt.
En nu?
Ik weet eigenlijk niet eens precies hoe lang ik de reciever heb. Hoe lang garantie zit er op?

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-03 22:43
Ik krijg helemaal geen geluid meer uit mijn receiver. Wel beeld. Ook via optische kabel geen geluid. Hoort dit ook bij de"fabrieksfout"?

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 13:06

HellBeast

Oh My GoT!

Hier ook een Onkyo NR616 die geen geluid heeft maar wel beeld. Maar eens overstappen naar een ander merk.

Beauty is in the eye of the beerholder

• SMSfreakie
  • Niet online
Sowieso komt er hier ook geen Onkyo weer terug als de TX-SR707 komt te overlijden...

nou heb ik die al met al erg goedkoop weten te scoren... (€10 bij de kringloop winkel) en daarna direct opgestuurd voor repairs.. en tot op heden werkt ze nog prima (ligt wel al sinds die terug is een 120mm fan er op om hem te koelen)

al staat een 4K setup wel op de verlanglijst... maar wat er dan eerst gaat komen..? receiver of TV :-)
4K content komt toch vanaf een HTPC.. en volgens mij kan ik daar wel 2x HDMI uit peuteren..
1x 4K richting de TV en 1x hdmi voor audio richting de receiver...

al is dat geen ideale setup :+

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 13:06

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu een Denon AVR X3500h besteld. Elk merk heeft z'n nukken, maar bij de NR616 heb ik wel veel irritante problemen gehad.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37
SMSfreakie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:25:
garantie claimen werkt niet meer... gelukkig doet mijn €10 kringloop Onkyo 707 het nog steeds :)

al moet ik nog steeds eens een kleine 230 - 12VDC PSU in dat ding bouwen en de fan er in monteren ipv er boven op laten liggen :)
Ik heb gewoon een pc van gepakt, stekkertje afgeknipt, usb kabel er aan gemaakt. Het fannetje staat op mijn 616 en blaast de warme lucht weg. Ik heb een cm of 10 ruimte boven de receiver. Op 5v draait het fannetje lekker rustig, maar je merkt goed dat hij z'n werk doet.

• Firedragon
  • Laatst online: 25-03 01:12
Hier een tijdje terug nog wel garantie kunnen claimen maar niet lang nadat ik hem terug had kreeg dat ding weer een ander probleem. Hij doet het op moment nog maar af en toe als je hem uit drukt schakeld hij nu naar pure audio inplaats van uit.
Zal mij benieuwen hoe lang dat ding nog leeft.

[Voor 3% gewijzigd door Firedragon op 27-12-2018 00:33]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-03 16:42
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij hebben ze die garantie van de een op andere dag 1 jaar ingekort. Dus de datum tot wanneer je die kon claimen zeg maar.

• RaymondG
  • Laatst online: 15-03 00:17
mag weg... verkeerde type. excuus

[Voor 92% gewijzigd door RaymondG op 09-02-2019 20:14]

• Jwbakkenes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 00:51
De coulance regeling is officieel gestopt op 31-12-2018. Mijn 809 was eind vorig jaar kapot gegaan en was er in de derde week van 2019 naar Elst mee gereden. Helaas, pindakaas. Alles zelf betalen, 325 euro 8)7
Heb hem nu thuis staan en wil zelf de cpu vervangen, of het board kopen en alles vervangen, dat kan ik wel zelf. Het eerste durf ik niet aan en een nieuw MB kopen is een farce. Ik kan er nergens één vinden.
Ik heb er wel één gevonden waarvan ik denk dat het de opvolger is van degene die er nu in zit maar dat kan ook wel eens helemaal niet kloppen: Bchdm-0798 25140798a

Ik wil eigenlijk de receiver niet weg doen dus zoek eigenlijk iemand die de cpu kan vervangen, uiteraard tegen betaling. Of iemand die mij kan helpen beter te zoeken om een HDMI board te bemachtigen.
HDMI board wat er nu in zit: BCHDM-0797 25140797A.

Onderdeelnummer van de CPU is: Q3001-chip dts (gevonden op het web, op de cpu zelf staan andere nummers).

Alvast bedankt voor de moeite,

Jan Willem

• Jwbakkenes
Ben er achter welk nummer het HDMI board werkelijk heeft: 1B248597-1D_TXNR809E
Dan nog lukt het mij niet er 1 te kunnen bestellen.

Graag hulp.

Alvast bedankt.

• loki504
  • Laatst online: 08:04
Jwbakkenes schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:42:
De coulance regeling is officieel gestopt op 31-12-2018. Mijn 809 was eind vorig jaar kapot gegaan en was er in de derde week van 2019 naar Elst mee gereden. Helaas, pindakaas. Alles zelf betalen, 325 euro 8)7
Heb hem nu thuis staan en wil zelf de cpu vervangen, of het moederbord kopen en alles vervangen, dat kan ik wel zelf. Het eerste durf ik niet aan en een nieuw MB kopen is een farce. Ik kan er nergens één vinden.
Ik heb er wel één gevonden waarvan ik denk dat het de opvolger is van degene die er nu in zit maar dat kan ook wel eens helemaal niet kloppen: Bchdm-0798 25140798a

Ik wil eigenlijk de receiver niet weg doen dus zoek eigenlijk iemand die de cpu kan vervangen, uiteraard tegen betaling. Of iemand die mij kan helpen beter te zoeken om een MB te bemachtigen.
Moederbord wat er nu in zit: BCHDM-0797 25140797A.

Onderdeelnummer van de CPU is: Q3001-chip dts (gevonden op het web, op de cpu zelf staan andere nummers).

Alvast bedankt voor de moeite,

Jan Willem
Zover ik weet heb je volgens de wet recht op kostenlosen vervanging. De winkel heeft je duidelijk een ondeugdelijk product verkocht. Gezien ze een hele apparte garantie regeling hebben opgezet.

Maar ik zou voor de zekerheid een topic aanmaken in het shopping sub forum.

Tenzij de winkel van aankoop niet meer bestaat.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• FeaR
  • Laatst online: 16:04

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

loki504 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:39:
[...]
Zover ik weet heb je volgens de wet recht op kostenlosen vervanging. De winkel heeft je duidelijk een ondeugdelijk product verkocht. Gezien ze een hele apparte garantie regeling hebben opgezet.

Maar ik zou voor de zekerheid een topic aanmaken in het shopping sub forum.

Tenzij de winkel van aankoop niet meer bestaat.
De TX-NR809 komt uit 2011 en veelal zal je dergelijke receivers een jaar of twee na introductie niet meer nieuw in de winkel kunnen kopen. Dus laat de aanschafdatum 2013 zijn, dan zit je toch al over of aan het eind van de levensverwachting van een receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• loki504
  • Laatst online: 08:04
FeaR schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:47:
[...]

De TX-NR809 komt uit 2011 en veelal zal je dergelijke receivers een jaar of twee na introductie niet meer nieuw in de winkel kunnen kopen. Dus laat de aanschafdatum 2013 zijn, dan zit je toch al over of aan het eind van de levensverwachting van een receiver.
Maar dat maakt zover ik weet niet. Dit is vanaf begin van de koop aanwezig. Of hij nu 1 of 20 jaar na introductie naar voren komt. Is zover ik weet niet van belang.

Floppus in "Geen garantie op productiefout Apple Macbook Pro"

@Floppus en @Tom-Z lijken daar toch anders over te denken. Tevens vind ik een receiver uit 2011 en 1000 heeft gekost best snel stuk gaan. Zeket gezien Onky al aangaf ze duidelijk niet in orde zijn.

Onky/de winkel had ook uit voorzorg het kunnen vervangen.

[Voor 3% gewijzigd door loki504 op 07-03-2019 09:48]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Jwbakkenes
Sorry, dubbel geplaatst.

[Voor 93% gewijzigd door Jwbakkenes op 07-03-2019 23:13]

• Jwbakkenes
Ik heb inmiddels het onderdeel getraceerd in Duitsland. Is daar ook nog behoorlijk aan de prijs en weet eigenlijk niet of ik het wil aanschaffen omdat de receiver toch al 6 jaar oud is en ik niet meer zo fanatiek de receiver gebruik als voorheen. Dilemma dus. Ik ga daar eens over nadenken. Bedankt in ieder geval voor de info die gegeven is.

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 18:29
Mijn Onkyo TX-NR646 geeft bij de doorvoer van beeld sinds enkele weken flikkerend en soms een geheel zwart scherm (geluid gaat nog wel door). Dit is de tweede keer dat ik een issue heb met deze versterker. Vraag me af wat ik hier nu nog mee kan? Ik had toch wel verwacht dat een versterker meer dan 2 jaar mee gaat.
- Wat kost een reparatie?
- Wat zijn mijn eigen opties qua vervangen van HDMI board? Als dit uberhaupt het probleem al is.

• Jwbakkenes
Ik heb Onkyo Nederland een mail gestuurd dat ik vind dat een apparaat van ruim 1000 euro er na 6 jaar mee stopt niet strookt met de kwaliteit die je voor deze prijs mag en kan verwachten. Ze blijven erbij dat het over is met de uitgestelde garantie. Zij zeggen dat per 01-10-2018 dit afgelopen was maar bij de service afdeling in Elst zeggen ze per 31-12-2018.
Op Duitse fora regent het klachten over de afhandeling van dit soort gevallen. Schijnt dat de reparatie/garantie afhandelingspoot van Onkyo is over genomen door "Aqipa GmbH".
Ik wil toch blijven proberen dat zij hun verantwoording nemen om mij tegemoet te komen maar dat wordt een zware klus denk ik.Wordt vervolgt.

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:32
Hier heb ik ook plots problemen sinds 2 dagen met m'n Onkyo 616.
Persoonlijk denk ik niet dat het aan het hdmi board ligt (De audio werkt totaal niet maar het hdmi signaal en audio signaal wordt wel perfect naar de tv doorgestuurd ..).
Soms werkt er geen enkele speaker meer, soms na on/off een paar te keer proberen werkt alles weer wel en soms valt alle audio na een tijdje spontaan uit.
Gisterenavond kon ik uiteindelijk enkel nog geluid uit de voorste 2 speakers krijgen.

Na online op te zoeken blijkt dat toch een bekend probleem te zijn welke tot 31/12/2018 blijkbaar gratis hersteld werd, sommige kregen zelf een veel recenter model in de plaats.
Natuurlijk heb ik dit probleem 2,5 maand na het verlopen van de garantie... (my luck :p)

Heeft iemand ervaring met het repareren/hard resetten van deze serie? De Hardware is volgens mij grotendeels nog in orde enkel de software doet enorm raar dus ofwel is het een serieuze bug in de firmware (ik kan niet eens meer aan de audio instellingen bij settings!) ofwel detecteerd mijn receiver niet meer hardwarematig de aangesloten speakers dus dien ik eventueel iets te repareren.
Dan nog zou het niet logisch zijn dat hele menu items niet meer bereikbaar zijn door het niet detecteren van (enkele?) speakers .. vandaar dat ik meer aan een software bug denk dat een hardwarematig probleem.

Specs

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Komen 2 problemen voor met deze serie. Je NAND flash kan corrupt raken, en je DSP gaat kapot (geen kwestie van wel of niet, maar van wanneer).
NAND is in principe geen dure reparatie, DSP is een BGA van ~€25 en wat lastiger te vervangen.

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:32
zzattack schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:15:
Komen 2 problemen voor met deze serie. Je NAND flash kan corrupt raken, en je DSP gaat kapot (geen kwestie van wel of niet, maar van wanneer).
NAND is in principe geen dure reparatie, DSP is een BGA van ~€25 en wat lastiger te vervangen.
Het is vooral spijtig dat zo'n relatief goedkope componenten zo'n dure receiver (duur daar een vervanger gemakkelijk 399 euro kost) de nek omdraait, juist op het goede moment zodat je een nieuwe "mag" kopen. Ook al zijn de belangrijke componenten nog totaal niet versleten.

Het erge is dat als ik de online fora mag geloven heeft zelfs de 676 ongeveer dezelfde issues heeft (en dus ook de 686 daar die buiten de certificatie niet veel nieuws is .. )
Helemaal het erge is (iets van een ezel en een steen) dat ik toch weer overweeg een Onkyo te nemen daar Denon/Marantz gemakkelijk het dubbele geprijsd zijn voor hetzelfde en die wellicht ook niet langer dan 10 jaar zullen meegaan.

Maar je geeft me toch wel wat hoop daar ik vandaag min of meer software problemen heb kunnen afschrijven (de hdmi passtrough gaf het ook op op bepaalde momenten .. net als de netwerk/firmware opties .. allemaal geen goede signalen).
Het erge is dat volgens Onkyo er maar 1 herstelplaats is in België dus dat kan nog leuk worden voor diagnoseren/onderdelen vinden.

PS:
http://a3electronics.com/...us-no-sound-issue-repair/

Volgens deze "handleiding" werkt de receiver inderdaad "opnieuw" na opwarmen. Dit komt wel overeen met mijn ervaring dat hij het weer doet na een beetje mee prutsen (hij warmt uit zijn eigen goed genoeg op ook al staat hij totaal los van alles op een bureau tafel .. )
Het probleem is dat enkel de fronts nog willen werken na een tijdje zonder enige calibratie opties: zodoende audio is verre van ideaal (beter dan niets natuurlijk).

Dus de opmerking dat het wel eens die DSP zou kunnen zijn lijkt "spot" on. Mijn ervaring met "reflowing" is niet echt positief qua lange termijn optie dus morgen eens bellen om te kijken hoeveel het onderdeel hier in België kost en wellicht zal het dan zoeken worden naar het onderdeel zelf en met een klein hartje zelf prutsen :| (Belgische transport/werkuren zijn enorm kostelijk .. ik gok dat de officiele repair shop eerst zelf een "diagnose" wil stellen en dan pas het wil repareren of het onderdeel meegeven .. aan de prijs van een halve nieuwe reciever :+ )
Spijtig genoeg heb ik geen uart kabel of dergelijke liggen om de NAND te testen.

Khad gehoopt om het via een simpele reset/firmware re-flash het probleem op te lossen .. so far no luck (ik kon gelukkig een nieuwe firmware finden 1151 ->1171 maar dat loste het probleem spijtig genoeg niet op .. )
Voordiegene met een 616: der is dus een nieuwere firmware beschikbaar die enkel via usb kan geïnstalleerd worden en niet via internet (zodoende krijg je ook niet de automatische medling dat er een nieuwe firmware beschikbaar is).

Eigenlijk is hem juist te laat én te vroeg gestorven .. nu nog een receiver kopen wanneer de 2.1 hdmi varianten wellicht in een paar maanden gelanceerd zullen worden .. (en dan mag je weer wachten tot oktober ofzo als je ze niet overpriced wil aankopen). lijkt me geen goed idee.
M'n huidige receiver heeft het uiteindelijk juist net niet het 5 jaar uitgehouden. In de volgende 5 jaar verwacht ik wel een pc/nieuwe xbox die zal in staat zijn om meer dan 60fps/4k beelden op te leveren (wishfull thinking).

Specs

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Reballen of reflowen van de DSP chip is zinloos. Duurt hooguit een paar weken, zit je weer met hetzelfde probleem, alleen kun je het trucje dan niet meer herhalen. Zie http://processors.wiki.ti...remature_Aging_Assessment

Precieze oorzaak van het corrupt raken van de NAND weet ik niet. Ik vervang altijd de chip helemaal i.p.v. de oude te reflashen. Dit kan je met een hot air station zelf nog wel voor elkaar krijgen. Komt nog wel een redelijke programmer bij kijken om de chip te kunnen flashen.
De DSP chip vervangen is voor meeste hobbyisten onbegonnen werk. Met heat gun popcornt je chip voordat je het bord voldoende warm gestookt krijgt dus fatsoenlijke BGA apparatuur is nodig.

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-01 10:43

Royale de Luxe

The limit is out there

Heb hetzelfde probleem als velen met hun Onkyo tx series, geen sound meer wel beeld. En geen recht meer op de onder garantie afhandeling. Het repaircenter gaf wel aan dat ze dit konden doen tot 31/12 maar nu is het gedaan.

Heb wat zitten zoeken voor een wisselstuk van de BCHDM-1108 printplaat maar dat is nogal aan de prijs. in BE 200€ excl. BTW. Als je gaat zoeken in omliggende landen komt het uiteindelijk met transport en alles in op ongeveer de zelfde prijs. Grootste probleem was, althans in BE, dat het enkele weken duurt voor je het stuk krijgt.

Iemand enige ervaring met dit component/bord ergens anders te sourcen?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Royale de Luxe Zelf een schroevendraaier beet pakken zit er niet in?
Lip schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:35:
@Martinusz Wat moet die receiver kosten? Kijk vooral naar hoe het apparaat in gebruik genomen is, ik heb zelf pas een bak ellende gekocht voor 20 euro, al wetende dat het apparaat soms geen geluid gaf.

Dit zijn de marges, die onkyo voorschrijft volgens de handleiding:
Pagina : 2

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and
sides and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of
the shelf or board above the apparatus shall be
set 10 cm (4") away from the rear panel or wall,
creating a flue-like gap for warm air to escape.

Wanneer het apparaat in een veel smallere ruimte is geplaatst (bijna opgesloten), kan je er hoe dan ook vanuit gaan dat de condensatoren bij te hoge bedrijfstemperatuur zijn gebruikt.
Public Enemy Nummer one is dan het hdmi board, wat als eerste zegt "zoek het zelf maar uit.""

Het is dan zaak om de versterker open te schroeven. Vervolgend geef je een aai over de bol, bij alle condensatoren op het hdmi board. Ze moet perfect vlak aan voelen, voelen ze aan de bovenkant bol aan, dan zijn ze defect. Een beetje tech savvy persoon, kan dit vervangen. De kosten voor de onderdelen om dit te doen zal niet meer dan een tientje zijn. Dit bestel je het makkelijkst, bij @mux en dat kan hierro : https://muxtronics.nl/onderdelen/

Controleer ook even de buffer condensatoren mee op locatie, als je dan toch al zo goed bezig bent.

De werking van de afstandbediening, kan je simpel controleren met de camera functie van uw mobiele telefoon. Druk op een knop, en op het beeldscherm van uw mobiele telefoon kunt U het IR licht zien. Geen licht, staat gelijk aan defecte knop. Een zwak puntje van de AB zijn de volume knoppen.

Succes!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-01 10:43

Royale de Luxe

The limit is out there

@Lip Hoezo? Ik vraag toch waar je dat stuk eventueel goedkoper kan vinden. Toch niet hoe een schroevendraaier werkt?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40

Stoney3K

Flatsehats!

Nyarlathotep schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:14:
Ik had na het debacle snel een Denon receiver gekocht op de Ibood hunt :+
En zelfs dan kun je naast de pot pissen, want de NR-16xx serie van Marantz (en dus ook de Denon equivalenten) hebben hetzelfde HDMI board als de Onkyo's.

Ik heb een NR1606 waarbij precies hetzelfde probleem optrad als bij de Onkyo's werd omschreven (wel beeld, geen geluid, eindtrap schakelt niet in), terug gestuurd onder RMA. Conclusie: Power supply van HDMI board defect. Board vervangen en sindsdien geen issues meer.

Dus dat is waarschijnlijk een slechte batch aan boards geweest die door Onkyo en Marantz zijn gebruikt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-03 08:48
Julianvvz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:43:
Mijn Onkyo TX-NR646 geeft bij de doorvoer van beeld sinds enkele weken flikkerend en soms een geheel zwart scherm (geluid gaat nog wel door). Dit is de tweede keer dat ik een issue heb met deze versterker. Vraag me af wat ik hier nu nog mee kan? Ik had toch wel verwacht dat een versterker meer dan 2 jaar mee gaat.
- Wat kost een reparatie?
- Wat zijn mijn eigen opties qua vervangen van HDMI board? Als dit uberhaupt het probleem al is.
Ik heb hetzelfde probleem. Waar ik achterkwam is dat de versterker gevoelig is voor piekspanningen. Ik heb op dezelfde groep led verlichting zitten die hoge inschakelspanningen generen als ik deze aanzet. Je zie het beeld op zwart springen als ik de led verlichting aan/uit zet. Normaal moet een apparaat daar tegen kunnen. Ik heb een keer via twitter contact opgenomen met Onkyo en toen kreeg ik de volgende reactie:
The receiver then switches to mute instead of amplifying the impulse (and thus possibly damaging something). Please check your home electrics with an electrician to filter the impulse, this should solve the problem.

Een tijd later springt hij nu dus vanzelf op zwart en lijkt er iets beschadigd te zijn. Ik ben van mening dat Onkyo een filter/beveiliging had moeten inbouwen tegen piekspanningen. En ga nu contact opnemen om te zien of het apparaat kostenloos kunnen repareren.

Gaston

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 18:29
H4ldrz schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Waar ik achterkwam is dat de versterker gevoelig is voor piekspanningen. Ik heb op dezelfde groep led verlichting zitten die hoge inschakelspanningen generen als ik deze aanzet. Je zie het beeld op zwart springen als ik de led verlichting aan/uit zet. Normaal moet een apparaat daar tegen kunnen. Ik heb een keer via twitter contact opgenomen met Onkyo en toen kreeg ik de volgende reactie:
The receiver then switches to mute instead of amplifying the impulse (and thus possibly damaging something). Please check your home electrics with an electrician to filter the impulse, this should solve the problem.

Een tijd later springt hij nu dus vanzelf op zwart en lijkt er iets beschadigd te zijn. Ik ben van mening dat Onkyo een filter/beveiliging had moeten inbouwen tegen piekspanningen. En ga nu contact opnemen om te zien of het apparaat kostenloos kunnen repareren.
Heel interessant! Mijn groep hangt vol met Philips Hue & motion switches in de gang ernaast. Ik hoor graag hun antwoord!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo mijn onkyo TX nr 709 heeft voor de 2 de keer een overleden hdmi bord.
Eerste keer netjes geholpen door de klantenservice maar de mailcommunicatie die daar tegenwoordig vandaan komt daar lusten de honden geen brood van. Alsof ze met je in de zandbak knikkers hebben zitten tellen...
Klantenservice is daar ver te zoeken na de zoveelste overname door een investeringsmaatschappij.
Gebeld met een een erkend onkyo reparatie centre en die gaven aan dat het dagelijkse praktijk is dat men klachten heeft over de klantenservice van oknyo. Nieuw hdmi bord zou €350 excl BTW en montage gaan kosten en dan een refurbished bord vanuit onkyo zijn.
Na 20+ jaar tevreden onkyo gebruiker te zijn geweest gaat dit ding dus de deur uit en maar eens op zoek naar iets anders wat wel nog kwaliteit maakt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07
Pfff zet ik net de Xbox aan, geen geluid. Wel beeld. Wisselen van bron, zelfs naar analoog helemaal niets. Ergo kapot. Had hij dit niet 6 maanden eerder kunnen doen. Heb een 414 en kwam ooit van een 313 af die na 2* stuk al is vervangen door de 414 door Onkyo zelf. Maarja deze 414 heeft nu ook weer problemen. Hij heeft op zich lang uitgehouden. Maar ik ga dan nu toch maar opzoek naar iets anders als ik de reparatie bedragen lees. Ik ken trouwens alleen CE Repair maar daar is mijn ervaring qua klantgerichtheid ondermaats dus daar zou ik hem überhaupt nooit naar toe brengen. Iemand die nog een andere toko kent?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 14:29
sorry voor het kapen van deze thread, maar onze receiver ( tr609) heeft ook een probleem sinds kort. Als ik het toestel aanzet hoor ik wel de klik, maar dat is alles? Geen geluid, geen beeld. Verschillende HDMI uitgangen en kabels geprobeerd, maar geen succes. Ligt het hier ook aan het beruchte HDMI board issue? Of is het iets anders? Omdat bij de meeste gevallen waar ik over gelezen heb, er wel beeld is?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Acemath schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:20:
sorry voor het kapen van deze thread, maar onze receiver ( tr609) heeft ook een probleem sinds kort. Als ik het toestel aanzet hoor ik wel de klik, maar dat is alles? Geen geluid, geen beeld. Verschillende HDMI uitgangen en kabels geprobeerd, maar geen succes. Ligt het hier ook aan het beruchte HDMI board issue? Of is het iets anders? Omdat bij de meeste gevallen waar ik over gelezen heb, er wel beeld is?
Heb je wel geluid via een analoge ingang? Anders klinkt het inderdaad als een defect HDMI board, de TX-NR609 zit middenin de reeks van slechte series.

• Acemath
FeaR schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:21:
[...]

Heb je wel geluid via een analoge ingang? Anders klinkt het inderdaad als een defect HDMI board, de TX-NR609 zit middenin de reeks van slechte series.
Hmm; net onze platenspeler getest, die is aangesloten aan de 609 via zo een tulipkabel ( ?) , zo eentje met , rode en witte uiteinden, geen geluid te horen. 8)7

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Acemath zet eens voor de grap de mute uit. :)
ff kijken, wat ie dan doet!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Acemath
Lip schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:25:
@Acemath zet eens voor de grap de mute uit. :)
ff kijken, wat ie dan doet!
Gelieve a.u.b voor de grap een gewoon antwoord te geven. Onze radio werkt ook niet, en dat is ook geen digitale uitgang.
Ik weet niet eens hoe je het toestel moet muten. En aangezien ik geen beeld heb, kan ik ook het instellingenmenu niet bekijken.

Mij gaat het er gewoon om omdat we heel per toeval een winkeltje in Gent hebben gevonden, die zegt dat HDMI probleem te kunnen repareren voor 145 euro.Mijn vrouw vond dit natuurlijk wel geweldig, want 500 euro voor een receiver ziet ze niet zitten, maar ondertussen wel voor duizenden euro's kledij in de kast hangen...

Allemaal goed en wel, maar als het niet het HDMI board is, ben ik voor niets met 10kg ballast naar Gent gereden. En je raakt al helemaal niet met de auto tot bij dat winkeltje.

Hij had daar nog een JVC A/V receiver staan. God weet hoe oud dat ding zou geweest zijn.

[Voor 49% gewijzigd door Acemath op 12-08-2019 14:42]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat helpt niet wanneer je niet verder kijkt, dan je neus lang is. Mute is gewoon een knop op de ab

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Acemath schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Mij gaat het er gewoon om omdat we heel per toeval een winkeltje in Gent hebben gevonden, die zegt dat HDMI probleem te kunnen repareren voor 145 euro.Mijn vrouw vond dit natuurlijk wel geweldig, want 500 euro voor een receiver ziet ze niet zitten, maar ondertussen wel voor duizenden euro's kledij in de kast hangen...
Ik zou zelf geen geld meer in dergelijke hardware steken. Reparatie zegt niet dat de receiver weer jaren mee zal gaan. Het kan zeker maar de kans bestaat ook dat de problemen terug komen en dan kan je weer van voor af aan beginnen.

• Paulus07
  • Niet online
Hier is sinds vandaag de tx509 zijn stem kwijt ;(
Via de onkyo site bij een reparatie centrum uitgekomen. Maar die gaven aan dat het inderdaad een bekend issue was. Het is te repareren maar dan zullen ze het hele HDMI board moeten vervangen. Je krijgt dan gene nieuwe maar een refurbished versie. Maar voor die prijs heb je ene nieuwe versterker. Dus advies was om dat ook niet te laten repareren.

Nu aan het kijken wat de andere opties zijn. Heb geen reflow materiaal (wat lijkt te werken maar geen idee voor hoelang).

Toch zonde dat de rest wel gewoon goed werkt en het enkel de audio is die stuk gaat ;(

• SMSfreakie
  • Niet online
mjah als die toch stuk is ( en je toch eigenlijk een nieuwe moet halen ) kan je altijd eens kijken wat er nog voor een prikkie te proberen is.. :)
gelukkig speelt mijn 707 nog steeds... maar de volgende wordt 99% zeker geen onkyo meer

• Paulus07
  • Niet online
nouja wat de versterker moest doen (films met DTS-HD en gamen etc) deed die goed. Nu aan het kijken wat er zoal op de markt is en wat dan wel eenupgrade gaat zijn voor de huidige pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zwart

Met de nieuwe opties heb je dan wel weer dolby atmos etc (mis ik nog wel eventueel 2 speakers die richting plafond gericht moeten worden) maar geen idee of dat echt een meerwaarde heeft voor de woonkamer.

Deze geeft inderdaad ook niks terug:
There is a simpler diagnose: press and hold "display" , then press "on". Release both and quickly press "tone +". You can cycle through the software versions of all CPUs. If DSP shows ????????? instead of a number, it is the problem.

[Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 11-09-2019 19:03]

• BBoy01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 07:57
Na 8 jaar afscheid moeten nemen van mijn TX 309, wel beeld maar geen geluid.
Vorige week de TX-NR676E besteld bij Correct voor 299.
Direct al na het aansluiten ging het al mis, switchen van de Ziggo next naar de Xbox one resulteerde in wel beeld geen geluid, en dat was vice versa.
Wat ik ook probeerde zodra ik switch te geen geluid, andere hdmi kabels verholpen het probleem niet. Na een harde reset van de Onkyo had ik er een probleem bij, op mijn tv gaf de Onkyo het beeld van de ziggo
next box door als 720p...
Alles weer uitgezet en herstart, het beeld weer doorgeven als "4K" maar de audio kwam binnen als 2.0 pcm...
Na weer een harde reset van de Onkyo ben ik weer terug bij het begin, oftewel switchen van de Ziggo next naar Xbox (vice versa ) resulteert in geen geluid.
Morgen maar even bellen naar Correct en het doosje terugsturen...
Iemand ervaring met de TX-NR686? Of heeft deze hetzelfde HDMI board?

• Tummeke76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-10-2019
Heb ook geen geluid meer uit mijn onkyo tx-nr509.
Is het mogelijk om hem niet te duur te laten maken ipv compleet hdmi board vervangen?

• Paulus07
  • Niet online
Het gaat altijd om die chip wat ik begreep uit video's en van de reparatie partij.
je kan dus of zelf proberen met verwarmen van de chip of iemand die dit voor je kan/wil doen.

YouTube: tx-nr509 no sound

Compleet nieuw (refurbished) hdmi board was niet rendabel en raden de monteur zelfs niet aan voor die kosten (400 euro).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee