• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04-2022
Beste mensen,

ik heb een reciever Onkyo tx-nr414 en sinds een tijdje heeft hij vreemde kuren. Het geluid werkt simpelweg niet meer. Als de reciever soms een aantal maal aan en uit wordt gezet dan werkt het soms spontaan wel weer.

Ik ben geen technicus door de receiver open te maken en de weerstandjes te repareren. Gezien het soms nog wel functioneert denk ik niet dat hier de oorzaak ligt.

Ik ben opzoek naar mede gebruikers die dit probleem kennen of mensen die een idee hebben waar het in ligt.

Het zit hem ook niet in de HDMI kabel (beeld wordt overigens wel goed verwerkt).

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07
Wanneer het niet werkt, hoor je dan wel de relais voor de speakers open gaan (klikjes)?
Direct na aanzetten hoor je het relais van de transformator opengaan, en een paar tellen later die van de output-kanalen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Via welke inputs heb je deze klachten (HDMI, analoge RCA dan wel optisch/digitale coax)? En als je beeld en geluid via HDMI invoert, werkt het beeld dan wel naar behoren?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jarco1984
breew wat jij zegt klopt helemaal.

Ik hoor geen tik als ik geen geluid heb.
Op het moment dat het wel werkt hoor je eerst de tik en vervolgens komt het geluid.

De relais lijken dus niet open te gaan?
Wat betekend dat?

Het beeld werkt prima. Ik heb meerdere HDMI input kanalen geprobeerd.
De subwoofer gaat ook niet aan.

• breew
Jarco1984 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:05:
breew wat jij zegt klopt helemaal.
Ik hoor geen tik als ik geen geluid heb.
Op het moment dat het wel werkt hoor je eerst de tik en vervolgens komt het geluid.
De relais lijken dus niet open te gaan?
Wat betekend dat?
Kan zijn dat er een defecte speaker aangesloten is. Of dat het relais defect is, of..., of... >:)

Probeer het eens een tijdje zonder speakers aan de receiver. Als je dan nog steeds geen "klik" hoort, dan kan je verder gaan kijken. In de tussentijd: Veel googelen en YouTube kijken naar vergelijkbare problemen :)

[Voor 0% gewijzigd door breew op 02-10-2015 12:29. Reden: typo's]

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 15:31
Kijk eens of hij onder deze "recall" actie valt:

https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 15:19
Ik had ook een kapotte NR414 en die is via bovengenoemde terugroepactie opgehaald en vier dagen later had ik weer een volledig nieuwe...

• Jarco1984
Geld het ook als je onkyo van 2013 is?

• breew
Jarco1984 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:46:
Geld het ook als je onkyo van 2013 is?
serienummer en symptomen invullen op de voorgenoemde website... als ie niet in aanmerking komt, kan je natuurlijk altijd onkyo bellen :)

• Jarco1984
Hij komt in aanmerking denk ik gezien mij is aangegeven dat ik hem kon repareren. Nadat ik serienummer en het probleem had aangevinkt.

Kon het geld niet terug vragen omdat hij te oud is. Maakt mij niet uit want verder bevalt hij Prima!

Bedankt voor het meedenken!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Ik heb ook problemen met het wegvallen van verbinding via hdmi (geluid én beeld). Met een bepaalde interval lijkt het alsof hij even het signaal kwijt is. N.a.v. dit topic, blijkt ook mijn receiver binnen de repair'actie' te vallen en dus gaat ook die van mij terug. Van alles geprobeerd reeds, maar toevallig ineens gestuit op dit topic, bedankt!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 09:00
Zojuist check via url gedaan en die van mij valt ook onder return programma.
Ik krijg 2 opties: cashback of inleveren om te laten repareren. Hoe is het je gelukt om een nieuwe opgestuurd te laten krijgen? Gekocht bij Ibood.

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Bij mij is het HDMI-board vervangen, dus bij mij geen nieuwe. Wel bijzonder goede service van Onkyo, ze hebben een doos opgestuurd en vervolgens weer door UPS laten ophalen. Binnen een week was de receiver weer terug en doet het weer prima!

• flip75
  • Laatst online: 18-05 09:00
Zelfde voor mij. Doos thuis, set erin, 1 week later weer werkend terug.
Prima service.

Anoniem: 747679

De 414 heeft deze kuren ook regelmatig en nu gekeken ..en ook de mijne valt onder de recall-service ... Ik heb zojuist mn gegevens ingevuld en dus is het nu ff afwachten op de doos e.d.

Anoniem: 807415

thanks for the link. Ik had ook dezelfde geluidsproblemen en mag hem gratis laten repareren. Super bedankt.

• limboconnect
  • Laatst online: 27-05 09:42
Vandaag ook doos aangevraagd voor de reparatie van een TX-NR3010.

Geen geluid en geen netwerk meer.

Net 2 jaar oud.

Ben benieuwd.

Anoniem: 844959

_/-\o_ Heb zelf een tx nr515 met het probleem geen geluid ,
Via dit forum er achter gekomen dat bij 1 van de speaker de draad achter de plint half door was en sluiting maakte. Hierdoor werkte het relai niet .
Bedankt voor dit forum anders had ik nooit in die richting gezocht. _/-\o_ _/-\o_

Anoniem: 844959

Niet blij...... vanochtend weer geen geluid.
kga nu alle speaker 1 voor 1 aansluiten. 1 per dag , en dan kijken of het na een tijdje uit staan weer geen geluid geeft of wel ..
Misschien versterker zelf stuk???

• limboconnect
Hoe lang duurt het voordat de doos binnen is?

• limboconnect
limboconnect schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:54:
Hoe lang duurt het voordat de doos binnen is?
Doos is binnen en wordt vandaag opgehaald.
Onkyo gaat naar Duitsland obernburg.

• Mirel01
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 20:41
Hoelang heb je op de verpakking moeten wachten?

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:41
Mirel01 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:41:
Hoelang heb je op de verpakking moeten wachten?
Bij mij een paar dagen. Reparatie duurde 1 week. In totaal ongeveer 2 weken van stuk gaan tot een werkende versterker weer thuis hebben.

You only live once, so enjoy the ride.

• limboconnect
Onkyo is weer op de terug weg en zal maandag 12-12-2016 weer in mijn bezit zijn.

25-11-2016 aanvraagt gedaan
12-12-2016 onkyo terug

Dus ongeveer 2 weken.

• Mirel01
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 20:41
Bedankt voor de reacties. Vorige week aangemeld en nog geen verpakking ontvangen. Ik wacht nog wel even af.

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02-2021
Mijn receiver tx-nr414 weer ontvangen na garantie reparatie ( geen geluid meer en netwerk) in totaal 10 dagen weggeweest. Is weer als nieuw wat een top service van Onkyo.

[Voor 6% gewijzigd door Ceesion op 15-01-2017 16:32]

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-05 21:28
Mooi om dit topic te vinden want ook mijn 414 geeft geen geluid meer. Als onkyo het zo oplost dan verdienen ze zeker een pluim/duimpje omhoog. Heb inmiddels de doos besteld voor reparatie omdat ik niet voor de cashback in aanmerking kwam.

• Ramon.NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-05 12:35
Ik wil ook even reageren zit ook in het zelfde schuitje heb een 818 ook steets weg vallen van netwerk op een gegeven moment geen geluid meer.
Perongeluk kwam ik op de onkyo site waar ik ook zag van hun terug aktie.
Hem hem aan gemeld kon 200 euro krijgen maar moest zoveel aanbieden streepjes code/aankoopbewijs was eigenlijk wel een beetje pissig waarom zo moeilijk voor een probleem van onkyo.
Nou toch maar een aanvraag gedaan om te repareren.
Wacten op de doos en de label.
Als ik julie reacties lees komt het wel weer goed maar ik ben het er nog niet over eens op deze manier.

• targetcnc.nl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-06-2022
Ook ik heb een kapotte TX-NR515. Geluid deed het opeens niet meer, en na wat dingen nakijken, netwerk/USB ook niet meer.
Na invoeren van mijn serienummer en symptomen, een terugstuur-doos aangevraagd.

• henzie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-11-2022
Hier ook geen geluid en netwerk met een TX-NR414. Moet zeggen, binnen 10 dagen een doos ontvangen, en receiver heen en weer naar Onkyo repair center in Duitsland. Dat vind ik wel een nette afhandeling. Bij Sony kreeg ik iets dergelijks niet voor elkaar. Hoop dat hij het nu wel blijft doen!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik kom er net achter dat mijn tx-nr609 geen beeld en geluid meer geeft via de hdmi. Geluid via zone 2 gaat gewoon nog goed, maar de loopt niet via een digitale ingang. Mijn versterker valt helaas niet onder de actie. Zal maandag eens bellen naar Onkyo en kijken wat ervan komt.

• Hurricane

Hurricane

Gebeld met Onkyo en de beste man vroeg mij welke optie ik had aan gevinkt op de website.
Ik had alleen geen video output aangevinkt omdat het beeld weg was en ik via bronnen die niet via hdmi liepen wel geluid hadden. Toen nogmaals samen ingevuld maar dan ook met de optie geen geluid en toen viel de versterker wel onder de garantieregeling gelukkig. Nu alles ingevuld op de website en een doos aangevraagd voor verzending.

• Hurricane

Hurricane

Heb de versterker weer terug en alles draait weer als een zonnetje en dat kostenloos.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

Gynnad

* * *

Zo bedankt voor dit topic, heb het zelfde probleem voor mijn HT-R758, zo juist een box aangevraagd om hem op te sturen, top service hoor.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dergelijke kreten vind ik toch wel dubbel. Ja, het is netjes dat Onkyo de garantie tot 2018 verlengd heeft maar aan de andere kant konden ze niet anders als je ziet dat vele series met bosjes vallen. Plus dat het ook een lapmiddel is. Gratis een nieuw HDMI Board is leuk, maar het lost het probleem niet definitief op. Het is meer uitstel van executie tot na 2018 waarna de eigenaar simpelweg een nieiwe receiver mag kopen.

• Gynnad
  • Laatst online: 22:20

Gynnad

* * *

FeaR schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:12:
[...]

[...]

Dergelijke kreten vind ik toch wel dubbel. Ja, het is netjes dat Onkyo de garantie tot 2018 verlengd heeft maar aan de andere kant konden ze niet anders als je ziet dat vele series met bosjes vallen. Plus dat het ook een lapmiddel is. Gratis een nieuw HDMI Board is leuk, maar het lost het probleem niet definitief op. Het is meer uitstel van executie tot na 2018 waarna de eigenaar simpelweg een nieiwe receiver mag kopen.
Ze hadden de gebruikers natuurlijk er ook gewoon voor kunnen laten betalen / laten stikken. Tuurlijk is het niet prettig dat hij opgestuurd moet worden, maar ik vind dit in deze situatie wel de meest nette oplossing.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 14:42

rajackar

Blood Minister

Gisteren mijn receiver ook ter reparatie aangeboden. Ik vind het wel een goede service. Die van mij was normaal ruim uit garantie geweest en veel bedrijven laten je dan stikken.
Ik kon ook voor de 200 euro korting kiezen maar die zou alleen gelden op een bepaald model en nu ben ik in de snelheid vergeten te kijken of dat ook een goede optie was in plaats van mijn 414 te laten repareren. Maar ja, ik heb straks in ieder geval weer fatsoenlijk geluid :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:31

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hurricane schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:34:
Ik kom er net achter dat mijn tx-nr609 geen beeld en geluid meer geeft via de hdmi. Geluid via zone 2 gaat gewoon nog goed, maar de loopt niet via een digitale ingang. Mijn versterker valt helaas niet onder de actie. Zal maandag eens bellen naar Onkyo en kijken wat ervan komt.
waarom valt die van jou niet onder de actie? mijn TX-NR609 is een maand terug onder garantie gerepareerd.
bij de 609 zijn er 2 terugroepacties, misschien kies je de verkeerde.

PVoutput

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rajackar schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:18:
Gisteren mijn receiver ook ter reparatie aangeboden. Ik vind het wel een goede service. Die van mij was normaal ruim uit garantie geweest en veel bedrijven laten je dan stikken.
Bij veel bedrijven vallen er ook niet zo veel receivers uit, die vergelijking gaat mijns inziens dan ook niet op.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 14:42

rajackar

Blood Minister

FeaR schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:38:
[...]

Bij veel bedrijven vallen er ook niet zo veel receivers uit, die vergelijking gaat mijns inziens dan ook niet op.
Fair enough. Ik heb dat nooit zo meegekregen maar na wat nalezen blijkt dat wel een dingetje te zijn.
Is dit een specifiek probleem of is het echt een zwakke plek van meer onkyo's door de jaren heen?
Ik heb eigenlijk nog nooit eerder problemen met een Onkyo gehad en heb nog een oudere die al 10 jaar mee gaat.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 11:28
Vorig jaar met mijn 515 gebruik gemaakt van het Customer Care Program vanwege geen geluid op sommige bronnen en enkele dagen later ook geen beeld. (En ook geen relais kliks meer).

Helaas bij het aanzetten vanochtend gelijkwaardige problemen: geen beeld, geen geluid, geen internet. Bij het aanzetten klikt slechts 1 relais i.p.v. 2. Klinkt dus wederom als HDMI board.

Toch maar een nieuw support ticket ingelegd.

• teeuwj
  • Laatst online: 27-05 11:32
Mijn tx-nr515 heeft ook de geest gegeven , geen geluid meer.

Repair aangevraagd op 20-4 , ben benieuwd hoe snel de retour doos arriveert

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn TX-NR807 gaat ook richting Onkyo. De retourdoos was er binnen 3/4 dagen. Hoop dat hij snel gemaakt wordt, ik mis hem nu al. Natuurlijk mogen deze problemen niet optreden, maar alsnog goed service van Onkyo. Ik denk dat mijn receiver al dik uit de garantie is namelijk.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn €10 TX-SR707 doet het na een fix nog steeds.. en ach als die het met een jaar echt niet meer doet, en niet nog een keer een uitstapje naar het buitenland mag.. koop ik wel een andere receiver... dat geld heb ik inmiddels toch wel driedubbel bespaard ;)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:00
SMSfreakie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:28:
mijn €10 TX-SR707 doet het na een fix nog steeds.. en ach als die het met een jaar echt niet meer doet, en niet nog een keer een uitstapje naar het buitenland mag.. koop ik wel een andere receiver... dat geld heb ik inmiddels toch wel driedubbel bespaard ;)
Hij gaat niet nog een keer naar het buitenland. Hier nu na een jaar ook weer problemen met uitvallende HDMI en geluid wat na een seconde het weer doet... (aan, zwart, aan, zwart, aan en zo door...)

Moet hem nu opsturen naar audio service in Elst in de hoop dat het dan goed is zonder al te veel bijkomende kosten op de verzendkosten na :X

Onkyo neemt hem maar 1x aan namelijk. Als je nog een keer je serienummer intoetst word ie geweigerd helaas..

[Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 08-06-2017 18:25]

Gamertag: timmie271

• timmie271
Verkeerde knopje.....

[Voor 94% gewijzigd door timmie271 op 08-06-2017 17:34]

• SMSfreakie
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:32:
[...]

Hij gaat niet nog een keer naar het buitenland. Hier nu na een jaar ook weer problemen met uitvallende HDMI en geluid wat na een seconde het weer doet... (aan, zwart, aan, zwart, aan en zo door...)

Moet hem nu opsturen naar audio service in Elst in de hoop dat het dan goed is zonder al te veel bijkomende kosten op de verzendkosten na :X

Onkyo neemt hem maar 1x aan namelijk. Als je nog een keer je serienummer intoetst word ie geweigerd helaas..
Oh en dan gaat die naar de milieu straat.. :p
Want echt state of the art is die ook niet meer..
En dan verkoop ik de dab+ tuner voor op de universal port wel weer op ebay oid

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 13:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je handig bent (of zoals ik iemand kent) dan kun je zelf nieuwe elco's op het HDMI board solderen. Op Youtube staan een aantal filmpjes waarin wordt aangegeven hoe dat moet. Ook wordt gemeld welke elco's je kunt kopen. Ik was voor een paar euro klaar op Ebay en had hiermee goede kwaliteit elco's met een iets hogere capaciteit.
Mijn Onkyo TX-SR606 draait nu alweer dik twee jaar probleemloos bij een vriend van mij.
Ik had na het debacle snel een Denon receiver gekocht op de Ibood hunt :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
Nyarlathotep schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:14:
Als je handig bent (of zoals ik iemand kent) dan kun je zelf nieuwe elco's op het HDMI board solderen. Op Youtube staan een aantal filmpjes waarin wordt aangegeven hoe dat moet. Ook wordt gemeld welke elco's je kunt kopen. Ik was voor een paar euro klaar op Ebay en had hiermee goede kwaliteit elco's met een iets hogere capaciteit.
Mijn Onkyo TX-SR606 draait nu alweer dik twee jaar probleemloos bij een vriend van mij.
Ik had na het debacle snel een Denon receiver gekocht op de Ibood hunt :+
Ben alleen niet zo goed in het solderen dat is dan weer jammer..... waarschijnlijk komt er toch een nieuwe 656 omdat deze geen hogere resolutie dan 1080p ondersteunt en mijn monitoren 1440p zijn :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik moet wel zeggen dat ik mijn 707 wel actief koel... 120mm fan er boven op.. gevoed met 12V uit mn homeserver die er naast staat :-)

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 17:04
Ben wel blij dit topic gevonden te hebben. Vandaag mijn 414 is er na een week soms uitvallen en weer aan nu echt nul geluid, zelfs via de hoofdtelefoon uitgang niets meer. Dat wordt dus aanmelden. _/-\o_

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 21:25
Bij mijn TX-NR616 viel ook het geluid weg of ging op den duur gewoonweg niet meer aan. Middels de hier gevonden recall link mij receiver aangeboden bij Onkyo. Op zondag 11 juni aangemeld, doosje via Onkyo binnen op dinsdag 13 juni en gelijk weg. Op maandag 19 juni een bevestiging van het repaircenter dat de receiver ontvangen is en sinds dien is het heel stil (ook in huis) de receiver is nog steeds niet retour gezonden :/

Nu 05-07-2017 (na mail contact) mijn receiver weer gerepareerd mogen ontvangen. Nu alles weer afstellen en inregelen. ;)

[Voor 12% gewijzigd door proza op 06-07-2017 21:28]

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

• RasPi2
  • Laatst online: 21:52
Zojuist mijn TX-NR616 (van 2013) via de eerder genoemde website aangemeld voor reparatie. De laatste 2 weken moest ik hem dagelijks 5 tot 10 keer aan en uit zetten voordat hij weer geluid gaf. Ik ben blij dat ik dit topic tegen kwam. Nu maar eens kijken hoe lang dit gaat duren. Voorlopig mag m'n tv voor het eerst eens wat geluid produceren :'(

• HllRcr87
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-05-2018
Ik heb een TX-NR616 (2012?) en sinds vanmorgen geen beeld meer op de HDMI output, wel geluid via de aangesloten speakers, maar volgens mij ook geen geluid via HDMI. De hdmi throughput staat geactiveerd maar geeft geen geluid. serie nummer invoeren geeft helaas een negatief resultaat.
zijn er hier nog ideeën?

• mcg_nl
Welke melding krijg je dan op de onkyo site?

• HllRcr87
mcg_nl schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:05:
Welke melding krijg je dan op de onkyo site?
ik krijg deze melding:
Your unit is not exhibiting symptoms this program addresses. We appreciate the time you have taken to review this program. We assure you that should your unit begin experiencing loss of audio/network connection you can come back at anytime to check if your unit is covered under this program. If your unit is experiencing other issues, please contact customer support so we can help troubleshoot your unit.

hierbij heb ik aangegeven: loss of sound on a specific channel & loss of video output on hdmi

maar als ik aangeef dat ik loss of audio on all channels dan kom ik er wel door heen, maar ik heb wel gewoon geluid op mn analoge output naar mn speakers. dus waarschijnlijk krijg ik hier dan extra kosten voor berekend. hoeveel zal dit zijn? +/- 200 ofzo?

• mcg_nl
Gewoon doen. (je krijgt geen extra kosten, tenzij er waterschade of fysiekeschade oid is)

• HllRcr87
mcg_nl schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:
Gewoon doen. (je krijgt geen extra kosten, tenzij er waterschade of fysiekeschade oid is)
hoe zeker ben daar van?? :? :?

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
HllRcr87 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

ik krijg deze melding:
Your unit is not exhibiting symptoms this program addresses. We appreciate the time you have taken to review this program. We assure you that should your unit begin experiencing loss of audio/network connection you can come back at anytime to check if your unit is covered under this program. If your unit is experiencing other issues, please contact customer support so we can help troubleshoot your unit.

hierbij heb ik aangegeven: loss of sound on a specific channel & loss of video output on hdmi

maar als ik aangeef dat ik loss of audio on all channels dan kom ik er wel door heen, maar ik heb wel gewoon geluid op mn analoge output naar mn speakers. dus waarschijnlijk krijg ik hier dan extra kosten voor berekend. hoeveel zal dit zijn? +/- 200 ofzo?
Probeer even te mailen naar: onkyo-service@letmerepair.de. Mijn 616 hebben ze vorig jaar één keer gerepareerd en begon vorige maand weer problemen te vertonen. Volgens de website en de telefonische helpdesk viel hij nu buiten het programma, via het e-mail adres toch kunnen aanmelden en zonder enig probleem de 150 euro rebate gekregen en de 646 gekocht.

• RasPi2
  • Laatst online: 21:52
Gisteren mijn NR616 weer teruggekregen. In de bijgesloten brief staat dat de BAHDM-1110-1A is vervangen (hdmi board). De receiver werkt weer perfect. Alles bij elkaar (vanaf aanmelding t/m retour ontvangen) heeft het slechts 10 dagen geduurd. Goede service van Onkyo.

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zijn er al mensen die na een nieuw board opnieuw problemen hebben gehad?

Mijn 609 is 3 jaar terug gedaan en werkt nog steeds prima....

euhmmmm

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
Mijn 616 twee jaar geleden, tot op heden nog geen problemen ..

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09-2022
cactusman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:33:

Mijn TN414 is in november 2016 onder de verlengde garantie gerepareerd. Toen prima service, gratis en snel. Maar.... inmiddels heeft ie het weer begeven. Alleen nog een hoop geklik van de relais, maar geen display, geen standbye lampje, helemaal niks. Nu schijn je hem opnieuw aan te kunnen bieden. Ik ga dat maar eens proberen en daarna als ie werkt zo snel mogelijk verkopen. Met Onkyo heb ik het wel gehad.

• Moppersmurf51
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 21:25
Heb hier de TX-NR626 met dezelfde problemen als veel andere. Geen geluid (je hoort geen klik) en geen HDMI output. Als ik de stekker uit het stopcontact haal, doet hij het daarna wel weer een keer.
Drama ding. Volgens website val ik niet onder de verlengde garantie. Onzin want deze serie heeft dezelfde problemen (op andere site las ik iemand met hetzelfde type met de zelfde storing).
Geen goede service, apparaat is zo waardeloos.

Sinds 2012 1880 WP op Z.

• SMSfreakie
  • Niet online
weet wel als mijn 707 het weer opgeeft dat die iig zn centjes wel waard geweest is :+ (10tje voor de receiver en 30 voor een bijpassende afstandsbediening) en dat er geen apparaat uit de stal van Onkyo voor terug gaat komen zo als het nu lijkt :-P

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-02 14:53
Net als de TS heb ik ook een Onkyo TX-NR414, maar ik heb een ander probleem. Ik heb hem laten repareren omdat hij niet meer aan ging. Er zijn een aantal onderdelen vervangen en nu doet hij het weer, maar kan ik alleen handmatig op het apparaat het volume aanpassen. Via de remote control werkt dit niet (meer). Ik kan me ook herinneren dat ik dit eens heb gehad voor hij gerepareerd werd. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb inmiddels de fabrieksinstellingen al gereset, maar dit had geen effect. Ik hoopte dat het een instelling zou zijn, ik merkte dat ik ook raar gedrag van de remote control krijg als ik per ongeluk op het zone knopje druk. De mute knop doet het op een of andere manier wel en ik kan ook van HDMI switchen van GAME (PS4) naar CABL/SAT (TV).

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:46
Iemand interesse in een hobby project?
Ik heb nog (de tijd tikt) een Onkyo TX-SR608 receiver staan.
Vermoedelijk met het HDMI board probleem.

De receiver staat nu in de weg. Moet dus weg. Gaat vrijdagochtend onherroepelijk naar de stortplaats.
Als jij denkt hier nog niets mee te kunnen doen, reageer dan snel!

En ja. Ik ben op de hoogte van vraag & aanbod, maar dat werkte niet.

Status: gereserveerd

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ruerd Jan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:56:
Iemand interesse in een hobby project?
U heeft DM.

Mijn oude SR606 komt niet in aanmerking voor reparatie dus na lang wikken en wegen maar besloten om condensatoren te bestellen en de soldeerbout uit het stof te halen.
Het bekende HDMI probleem en volgens Youtube moet het te doen zijn, ik heb al eens eerder een Harman gered van de dood dus fingers crossed.
Vrijdag hopelijk alles binnen en dan maar tweaken >:)

Wear Sunscreen!

• SMSfreakie
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

U heeft DM.

Mijn oude SR606 komt niet in aanmerking voor reparatie dus na lang wikken en wegen maar besloten om condensatoren te bestellen en de soldeerbout uit het stof te halen.
Het bekende HDMI probleem en volgens Youtube moet het te doen zijn, ik heb al eens eerder een Harman gered van de dood dus fingers crossed.
Vrijdag hopelijk alles binnen en dan maar tweaken >:)
ruik ik daar een foto verslag? :+

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SMSfreakie schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

ruik ik daar een foto faal verslag? :+
Yep :+

Wear Sunscreen!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@SMSfreakie Zoals beloofd:
HDMI bordje eruit en de caps gemarkeerd:

https://tweakers.net/ext/f/l1F6tuSfdwdPXhIuaMN5KNMQ/thumb.jpg
-------
https://tweakers.net/ext/f/Nx8yrklQjkJQtV9DxpfqNu7O/thumb.jpg

Cheap werkmateriaal:

https://tweakers.net/ext/f/ANDVFFpslU3oYo3byHcXyw2d/thumb.jpg

Oude caps eraf trekken ( met beleid ):

https://tweakers.net/ext/f/X6iWO574ex3sxt0DBamXeXmz/thumb.jpg

En nieuwe er weer op, niet mooi maar hopelijk wel functioneel:

https://tweakers.net/ext/f/eZj6SSCxioD7w5dZIbS4oGBL/thumb.jpg

En nu maar aansluiten en duimen.....

-edit-
Eureka!! *O* *O*
https://tweakers.net/ext/f/dFZFYLpWJedoz93X5KJaO3Oo/thumb.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 18-10-2017 15:15]

Wear Sunscreen!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Humma Kavula schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:44:

[afbeelding]
-------
[afbeelding]

Cheap werkmateriaal:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-edit-
Eureka!! *O* *O*
[afbeelding]
Waar heb je die besteld?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Lip schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:34:
[...]

Waar heb je die besteld?
Conrad
Is ook beter qua temperatuur bescherming dan de oude, 105 ipv 85

Wear Sunscreen!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nice! maar zijn het altijd de caps die de geest geven en daardoor het bordje failed?

• Theo Mersel
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Hier het zelfde probleem geen geluid meer op mijn Onkyo TX-N414, receiver in 2013 gekocht, kon hem laten repareren, maar kan ook een inruil actie doen, voor dat laatste gekozen. Dan kan ik een nieuwe TX-NR646 aanschaffen voor een kleine €200. ik vind dit een goede deal.Petje af voor Onkyo

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SMSfreakie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:41:
Nice! maar zijn het altijd de caps die de geest geven en daardoor het bordje failed?
Voor zover ik weet voor de HDMI bordjes van de SR606 en 607 sowieso. Probleem is dat die HDMI bordjes te warm worden en daardoor vallen deze specifieke caps uit. ( heb ik mij laten inlezen )

Ik heb bij ali in china ook 100uf caps besteld maar dan 16V ipv 4V. Die ga ik denk ik maar allemaal op de oude SR608 van @Ruerd Jan ( Thanks d:)b ) plakken zodra die binnen zijn.
Ik heb gelezen dat mensen ook met hogere V succes boeken en deze waren €1,- voor 20 stuks, stuk goedkoper dan bij Conrad want verzendkosten maar wel langer wachten en hopen dat het aankomt en werkt.

Aangezien ik er nog 3 van conrad over heb vervang ik er eerst 3 met de 16V, als de HDMI dan al helemaal niet meer werkt kan ik die van conrad weer terug plaatsen, testen, nieuwe bestellen, etc...

-edit-
Oh, en de gerepareerde SR606 draait nu na een aantal uren met TV, Android TV en Games weer prima, alle HDMI kanalen werken weer als vanouds met haarscherp beeld en zonder enige flikkering of hapering in geluid 8)

[Voor 33% gewijzigd door Humma Kavula op 19-10-2017 22:42]

Wear Sunscreen!

• SMSfreakie
  • Niet online
Humma Kavula schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Voor zover ik weet voor de HDMI bordjes van de SR606 en 607 sowieso. Probleem is dat die HDMI bordjes te warm worden en daardoor vallen deze specifieke caps uit. ( heb ik mij laten inlezen )

Ik heb bij ali in china ook 100uf caps besteld maar dan 16V ipv 4V. Die ga ik denk ik maar allemaal op de oude SR608 van @Ruerd Jan ( Thanks d:)b ) plakken zodra die binnen zijn.
Ik heb gelezen dat mensen ook met hogere V succes boeken en deze waren €1,- voor 20 stuks, stuk goedkoper dan bij Conrad want verzendkosten maar wel langer wachten en hopen dat het aankomt en werkt.

Aangezien ik er nog 3 van conrad over heb vervang ik er eerst 3 met de 16V, als de HDMI dan al helemaal niet meer werkt kan ik die van conrad weer terug plaatsen, testen, nieuwe bestellen, etc...

-edit-
Oh, en de gerepareerde SR606 draait nu na een aantal uren met TV, Android TV en Games weer prima, alle HDMI kanalen werken weer als vanouds met haarscherp beeld en zonder enige flikkering of hapering in geluid 8)
nouja als mijn 707 met de tijd weer kuren krijgt is het altijd voor een habbekrats te proberen.. al moet je het met die Chinese spullen toch ook wel weer altijd uitkijken :P
maar hek. weggooien kan altijd nog :+

en moet nog steeds de Fan in de behuizing steken en ergens een 12V railtje vinden ( of een klein 230 -> 9/12VDC voedingkie vandaan halen en aansluiten op de 230V in...

dan draait de fan iig ten alle tijde, want ook in standby vond ik nog wel dat er veel warmte geproduceerd word. en dat doet die nu ook al dus :+

[Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 20-10-2017 00:20]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 07:29

[afbeelding]
-------
[afbeelding]

Cheap werkmateriaal:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-edit-
Eureka!! *O* *O*
[afbeelding]
Doe jezelf een lol en gooi dr andere condensatortjes in. TK staat bij mij voor Te Kut.
Gooi dr panasonics in ofzo, FM serie. Die hebben tenminste een lange levensduur en zijn van bewezen kwaliteit. TK is echt crap. Die heb je gehaald bij de lokale elektroshop en gaan het vrees ik niet lang uithouden.

• koektrommeltje
Humma Kavula schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

-edit-
Ook voor jou geldt mn post hierboven. Als je repareert, doe het dan goed en laat die Chinese meuk liggen, want dan ben je binnen no-time weer aan de beurt.

Hoger voltage mag, dat levert nooit problemen op. Voordeel van een hoger voltage: doordat de condensator wat groter is, is de levensduur vaak ook langer.

Bespaar niet op een condensatortje, maar geef liever 1 euro per stuk uit aan eentje van een goed merk van een bewezen kwaliteit. Niet op goedkope Chinese meuk met ka uu thee specificaties. Gooi dr in een keer goede in en dan heb je daar de komende jaren geen omkijken meer naar. Met die goedkope Chinese meuk is de kans redelijk groot dat ie over een half jaar weer kaduuk zijn. Als ze het al zolang uithouden.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

koektrommeltje schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:24:
[...]

Doe jezelf een lol en gooi dr andere condensatortjes in. TK staat bij mij voor Te Kut.
Gooi dr panasonics in ofzo, FM serie. Die hebben tenminste een lange levensduur en zijn van bewezen kwaliteit. TK is echt crap. Die heb je gehaald bij de lokale elektroshop en gaan het vrees ik niet lang uithouden.
Ehm, er zitten nu juist panasonics in. 105 graden.(en ga niet muggenziften over de foto, ze zien er anders uit, kijk maar goed op mijn foto review ) Die chinese zijn besteld voor de 608, 16V dus theoretisch beter bestand maar idd chinees, RVT, wat maak je daar van?
Puur een probeersel voor dat geld ;)
:w

[Voor 13% gewijzigd door Humma Kavula op 20-10-2017 00:35]

Wear Sunscreen!

• koektrommeltje
Humma Kavula schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:29:
[...]

Ehm, er zitten nu juist panasonics in. 105 graden. Die chinese zijn besteld voor de 608, 16V dus theoretisch beter bestand maar idd chinees, RVT, wat maak je daar van?
Puur een probeersel voor dat geld ;)
Ja, leuk. En dan doet ie het, en zit er alsnog meuk in. Mag je het weer overdoen.
Een 100uF condensatortje bij Conrad kost 40ct ofzo van een goed merk.

Een hoger V wil niet zeggen dat ie beter is. Het is echt de specificatie die goed moet zijn dus daar moet je op selecteren..

Ik zag op het plaatje TK condensatortjes erop. Dat is gewoon meuk, kun je beter gelijk wegflikkeren dus dacht dat je die erop ging solderen. Gelukkig dus niet :D

Oh, twee keer dezelfde erop wijzen onder 'geldt ook voor jou;' :X Het is al laat ;)

[Voor 6% gewijzigd door koektrommeltje op 20-10-2017 00:40]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

koektrommeltje schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:37:
[...]
Ja, leuk. En dan doet ie het, en zit er alsnog meuk in. Mag je het weer overdoen.
Nogmaals:
Ik soldeer nooit, nu heb ik iets om te proberen, laat me :|
Een 100uF condensatortje bij Conrad kost 40ct ofzo van een goed merk.
Joh.. net erin gezet. Hoe raad je het?
Een hoger V wil niet zeggen dat ie beter is. Het is echt de specificatie die goed moet zijn.
Eens, echter wil een chinese cap niet zeggen dat hij slecht is, toch?
Voordeel van een hoger voltage: doordat de condensator wat groter is, is de levensduur vaak ook langer.
ik zie dit als probeersels, zeker de 608. Geen echte online handleiding tot reparatie te vinden dus logischerwijs alle 100UF 4V caps vervangen.
Voor €1,- een correct werkende 608 vind ik prima en als hij naar de stort moet ook ;)

[Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 20-10-2017 01:15]

Wear Sunscreen!

• regeri77
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03-2022
vorige week ook mijn onkyo TXNR 414 opgestuurd ivm baord problemen. Cashback aangegeven.Volgens onkyo nederland zouden ze mij een code voor korting geven voor een nieuw toestel. Nu krijg ik als vraag van Onkyo waar die naartoe is gestuurd
"You edit the process CashBack.
Please send us the EAN Label and the proof of purchase of your new bought onkyo receiver.
Without these documents we only can repair your onkyo.

Dus als ik goed begrijp moet ik een nieuwe kopen, en dan gaan ze mijn oude repareren??

iemand hier ervaring mee?

Vriendelijk bedankt

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe ik het lees: je moet een nieuwe Onkyo kopen en zodra ze daar bewijs van hebben dan krijg je een x bedrag terug als compensatie voor de defecte TX-NR414.

• regeri77
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03-2022
FeaR schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:03:
Hoe ik het lees: je moet een nieuwe Onkyo kopen en zodra ze daar bewijs van hebben dan krijg je een x bedrag terug als compensatie voor de defecte TX-NR414.
ja idd zo lees ik het ook. Maar zou het natuurlijk wel prettiger vinden als ik vantevoren wist wat ik terugkreeg.
las hierboven ergens dat hij /zij rond de €200 betaalde voor een nieuwe TX NR646
Theo Mersel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:28:
Hier het zelfde probleem geen geluid meer op mijn Onkyo TX-N414, receiver in 2013 gekocht, kon hem laten repareren, maar kan ook een inruil actie doen, voor dat laatste gekozen. Dan kan ik een nieuwe TX-NR646 aanschaffen voor een kleine €200. ik vind dit een goede deal.Petje af voor Onkyo
das dan een korting van bijna 450 euro op de nieuwprijs?? beetje vreemd toch? wel erg veel korting :?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 19:36
Op 5-10 is het HDMI board van mijn 646 vervangen. Sommige inputs bleven zwart.
Afijn, gerepareerd en een uur geleden stopte ineens al het geluid. Geen een input laat nog geluid horen, receiver detecteerd wel geluid vanaf de decoder, Xbox en mediacenter... Beeld werkt ook gewoon. Maar weer aangemeld en morgen langsbrengen...

Balen......

• DenBraaver
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-02-2019
regeri77 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

ja idd zo lees ik het ook. Maar zou het natuurlijk wel prettiger vinden als ik vantevoren wist wat ik terugkreeg.
las hierboven ergens dat hij /zij rond de €200 betaalde voor een nieuwe TX NR646
[...]

das dan een korting van bijna 450 euro op de nieuwprijs?? beetje vreemd toch? wel erg veel korting :?
Dit vond ik bij het doorlopen van het "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" :

TRADE IN Program is easy as outlined below.
  • Proceed to next page and Fill-out the program form.
  • Once we receive the order, a Trade-In Form from Pioneer & Onkyo Europe GmbH will be available for download after proceeding to next page and Fill-out the program form.
  • Please send Serial Number Label only (peel off from your faulty receiver) and fill in Trade In Form to Pioneer & Onkyo Europe GmbH.
  • After we checked your Trade-In Form and Serial Number Label, you will receive a Discount Coupon in Format XXXX-XXXX-XXXX-XXXX via E-mail.
  • Customer Purchase Price (depending on your country) Please refer to the above table for the pricing for your country.
  • Please proceed your purchase order on onkyoshop.com.
  • Choose your Country in the list on the homepage. Please note that not all Countries are available to participate with that Voucher. Your country needs to be the same country as you described in the trade-in order form.
  • As soon as you are on the item page, click on 'add to cart' to put the TX-NR646 (Black) into your shopping cart. Please note that the price of the item is not adjusted at this point.
  • Afterwards click on 'checkout' in the window which just opened or click on the shopping cart at the top left of the screen.
  • In the next screen you can see 'Do you have a Coupon?'. Input your Coupon in the Textfield and click on the Refresh-Button on the right of it.
  • The value of your coupon will be deducted from the total order amount.
  • This offer is valid for a selected brand new Onkyo TX-NR646 (Black) receiver purchased from August 1st, 2014 through July 31st, 2018 from onkyoshop.com.
Dit zou de Customer Purchase Price zijn :
Nederland : 202,00 EUR, incl. 21% VAT
Belgie : 202,00 EUR, incl. 21% VAT

Hoe ik het lees, zou je dus inderdaad een nieuwe TX-NR646 (zwart) kunnen aankopen voor € 202,-.

Het is trouwens eveneens mogelijk om, in plaats van de trade-in, een cashback te vragen bij de aankoop van één van de volgende nieuwe apparaten :
  • TX-NR555
  • TX-NR 656
  • TX-RZ710
  • TX-RZ810
  • TX-RZ1100
  • TX-RZ3100
  • PR-RZ5100
  • HT-S7805
  • HT-S9700THX
  • CR-N765
  • TX-8150
Voor mijn defecte TX-NR609 zou ik dan, na invullen van de nodige formulieren, na 5 à 8 weken € 175,- terug gestort krijgen.

• Snoekie63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01-2018
FeaR schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Klopt.Bij mijn TX-NR 609 uit 2012 al 2x hdmi-bord vervangen.Een jaar later een klik in het apparaat en sindsdien geen beeld meer.
Bij de 2e vervanging een gemodificeerd hdmi-bord gemonteerd. Die hield het dus ook geen jaar vol.
Net de fout ingevoerd op de Onkyo-site
en ik kom niet in aanmerking.
Morgen maar ff bellen.
Op de customerservice in Eindhoven werd mij verteld dat het apparaat na reparatie waarschijnlijk weer na een tijd weer de geest gaat geven omdat de oorzaak niet verholpen kan worden.Uitstel van executie dus.
Nu al een jaar gelukkig met een Denon X3200w

[...]

• Snoekie63
cactusman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:33:

De mijne txnr609 is nu al voor de 3e keer defect.

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

[afbeelding]
-------
[afbeelding]

Cheap werkmateriaal:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-edit-
Eureka!! *O* *O*
[afbeelding]
:P nice als dat het is het alleen recappen dan red ik die van mij zelf wel als de garantie afloopt 8)

:X ik was al bang voor BGA rebal dingen ect.

euhmmmm

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 09:53
In 2008 een Onkyo HT-S9100 THX gekocht. In 2012 HDMI board kapot. Zelf proberen te solderen, maar ging mis. Via Onkyo dealer in Duitsland voor 175 euro een nieuw HDMI board gekocht en hij deed het weer. In 2013 een Onkyo TX-NR616 gekocht. Zojuist, in 2017, wederom HDMI board kapot. Wat is dat toch met die Onkyo rommel? Deze keer komt ie gelukkig wel in aanmerking voor de gratis reparatie vanuit Onkyo.

Funny detail, deze Onkyo TX-NR616 had ik bij Coolblue gekocht. Langs gebracht bij ze voor reparatie. Ze gaven aan de Onkyo doorgestuurd te hebben naar de fabrikant. Antwoord van de fabrikant was, volgens Coolblue, dat het niet economisch rendabel zou zijn om deze te maken. Ik kon er gratis afstand van doen of voor 40 euro mocht ik 'm defect terug hebben. Toevallig vanavond die Onkyo site gevonden, serienummer in geramd en eligible for free repair. Wtf :? 8)7

[Voor 1% gewijzigd door MrKoen op 14-11-2017 23:27. Reden: Typo's]

• saweli
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-04 00:08
Mijn TX-NR818 is weer terug van reparatie en werkt weer uitstekend. Ik vind het alleen jammer dat er verder geen info bij zit zoals welke onderdelen er zijn vervangen en of er een modificatie is uitgevoerd.

• aboedhoe
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10-2018
Dag allen,

Ik heb een Onkyo 608.
En het ziet er naar uit dat ik ook problemen heb.

Hdmi out heb ik een Beamer aangesloten en op de game hdmi poort een Android box met kodi.

Het heeft tot vandaag altijd goed gewerkt. Maar als ik nu in een film zit of switch van app verliest hij het signaal, wordt blauw beeld en zoekt de hdmi poort opnieuw.

Dat zelfs als ik in de film wil spoelen.

Zou dit aan de hdmi board liggen of hebben jullie een ander idee?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@aboedhoe Ik durf het je niet te zeggen. Signaal verlies is wel een van de kenmerken.
De 608 die ik momenteel in gebruik heb vertoont geen problemen ondanks dat deze wel een probleem zou moeten hebben,
De vraag is eigenlijk; hoe gebruik je hem? Full 5.1, dolby, staat hij ingesloten in een kast?
Mijn huidige 2.0 setup in een redelijk gesloten kast gaat tot op heden prima, xbox one s, razer forge, tele2 kast en snes mini geven geen problemen op de HDMI.

Ik heb nieuwe caps klaar liggen maar zolang hij het goed doet..

Wear Sunscreen!

Anoniem: 1003443

Allen, ik had dezelfde problemen met mijn Onkyo TX-NR 579 gekocht in 2008/2009. Had niet verwacht dat hij in de garantie regeling viel maar dat was wel zo. Ik heb gekozen voor de trade-in om voor EUR 202 de TX-NR646 te ontvangen. Je moet een formulier versturen met het serienummer stickertje van achter je receiver. Dit heb ik per post verstuurd en een dag later kreeg netjes een voucher code voor de EUR 427 korting. Heb hem besteld en verwacht hem vandaag of morgen thuis. Wat mij betreft een goede service tot dusver.

Anoniem: 1003443

saweli schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:03:
Mijn TX-NR818 is weer terug van reparatie en werkt weer uitstekend. Ik vind het alleen jammer dat er verder geen info bij zit zoals welke onderdelen er zijn vervangen en of er een modificatie is uitgevoerd.
Ik heb vorige week met ze gebeld en ze gaf aan dat bij alle reparaties het chipset vernieuwd wordt. Dus vermoed dat dit ook bij jouw gebeurd is.

• Snoekie63
Vorige week maandag mijn tx-nr609 via UPS opgestuurd naar Duitsland voor reparatie. Na voor de 3e keer het hdmi-bord naar de klote was.
Afgelopen donderdag weer netjes en gratis gerepareerd retour.
Denk dat ik hem nu maar gelijk te koop zet.
Heb inmiddels een Denon X3200W.
Wel jammer. De Onkyo is een schitterend apparaat met vele mogelijkheden.
Maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt.Bovendien is ie nu overbodig.
Probleem is denk ik toch de gigantische warmteontwikkeling.
Dus nooit inbouwen in een kast of ándere componenten er bovenop zetten.

• Snoekie63
saweli schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:03:
Bij mij staat op de bon wel degelijk wat er vervangen is.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Snoekie63 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:50:
Vorige week maandag mijn tx-nr609 via UPS opgestuurd naar Duitsland voor reparatie. Na voor de 3e keer het hdmi-bord naar de klote was.
Afgelopen donderdag weer netjes en gratis gerepareerd retour.
Denk dat ik hem nu maar gelijk te koop zet.
Heb inmiddels een Denon X3200W.
Wel jammer. De Onkyo is een schitterend apparaat met vele mogelijkheden.
Maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt.Bovendien is ie nu overbodig.
Probleem is denk ik toch de gigantische warmteontwikkeling.
Dus nooit inbouwen in een kast of ándere componenten er bovenop zetten.
Dat staat ook in de handleiding, die niemand lijkt te lezen.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee