Mogelijke oplichting V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 5.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Na enig PM contact met [Verwijderde gebruiker] heb ik een akkoord bereikt voor een EVGA 980 GTX TI videokaart; V&A aangeboden: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ 6GB

Op donderdag 24 september heb ik € 540,- overgeboekt van mijn ING rekening naar zijn ING rekening.
Ik kreeg een half uur later direct van 'Timo' een bevestiging dat het geld binnen was en dat de kaart zsm verstuurd zou worden.

Vervolgens heb ik helemaal niets meer gehoord. Nu is het 'pas' slechts 27 september, zo'n 3 dagen later, maar ik word vooral onzeker door de 2 recente negatieve reviews die hij heeft ontvangen. Kennelijk maak hij meerdere afspraken die hij niet nakomt en is de berichtgeving per PM én e-mail volledig stilgevallen.

Ik zag dat hij al sinds 2008 Tweaker was en ook 3 goede reviews had, hierdoor had ik het vertrouwen dat het gewoon een eerlijke Tweaker was.

Enfin ondanks dat ik misschien wat te vroeg een topic open, zit het me niet helemaal lekker momenteel.
Ik krijg geen enkel antwoord op een PM of e-mail van de verkoper.

Wat nu? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aangezien het nu weekend is zou ik misschien nog even wachten tot morgen met verdere acties. Ik ben zelf ooit ook wel eens paar dagen weg tussen de transacties door, zeker in het weekend kan dat ooit gebeuren. Alleen had ik daar de koper wel even van tevoren van op de hoogte gesteld.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:00:
Aangezien het nu weekend is zou ik misschien nog even wachten tot morgen met verdere acties. Ik ben zelf ooit ook wel eens paar dagen weg tussen de transacties door, zeker in het weekend kan dat ooit gebeuren. Alleen had ik daar de koper wel even van tevoren van op de hoogte gesteld.
Daar heb je zeker gelijk in hoor, ik moet hem sowieso een aantal dagen geven om te antwoorden natuurlijk. Puur door de 2 negatieve reviews die anderen zojuist bij hem hebben achtergelaten kreeg ik wat argwaan en voelt het niet helemaal lekker.. Maar moet hem inderdaad eerst voordeel van de twijfel geven denk ik. Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Ook omdat beide "slechte" reviews geplaatst zijn over advertenties die pas afgelopen donderdag zijn geplaatst zou het zomaar kunnen dat er weinig aan de hand blijkt.

de reviews gaan alleen maar over dat er na eerste contact geen contact meer geweest is. Van beide reviewers heb ik niet de indruk dat zij daadwerkelijk betaald hebben..

Ik kan mij van beide producten voorstellen dat je overladen wordt met emails en DM's. en dat je daarin uiteindelijk besluit niet (meer) te reageren.

bovendien lijkt de verkoper gewoon even niet op tweakers geweest te zijn:
Registratie: april 2008

Laatst online: 25-09 11:58

[ Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 27-09-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:05:
Ook omdat beide "slechte" reviews geplaatst zijn over advertenties die pas afgelopen donderdag zijn geplaatst zou het zomaar kunnen dat er weinig aan de hand blijkt.

de reviews gaan alleen maar over dat er na eerste contact geen contact meer geweest is. Van beide reviewers heb ik niet de indruk dat zij daadwerkelijk betaald hebben..
Daar heb je zeker punt. Misschien ben ik wat te voorbarig geweest met een wijzen van de vinger, maar het zat me gewoon niet helemaal lekker.. Blijft een aardig smak geld en als je dan 3 volle dagen niks hoort per pm/email dan voelt het al snel wat verdacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo ik heb een van de reviews achtergelaten..
Ik had met meneer een afspraak gemaakt dat een kopie van de bon zou sturen en dan zou ik 510 euro overmaken. Hij zou dit
In de middag gaan sturen en vond het goed dat ik hem eerst even zou bellen om kwart over 1, maar hij nam niet meer op en reageerde ineens niet meer op WhatsApp dm en mobiele oproepen en heeft me vervolgens geblokkeerd op WhatsApp en krijg nu meteen 3en voicemail te horen .
Als iemand het nummer van deze ... Wil geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:47
Ik heb deze ad bij tweakers gemeld.
Stond een dag ervoor precies dezelfde ad met dezelfde foto's van een andere tweaker die is weggehaald.
Deze na mijn melding niet.
Hoop niet dat ik gelijk had

[ Voor 6% gewijzigd door koetsier88 op 27-09-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:44
Het is inderdaad nu weekend dus lijkt het mij persoonlijk geen slim plan om al eventuele verdere stappen te ondernemen. Tevens is de Tweaker in kwestie zoals eerder gemeld nog niet online geweest dit weekend (volgens de stats).

Mogelijk kan je de persoon proberen te contacteren via telefoon.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
Dat heb ik dus gedaan en hij heeft me geblokkeerd.
Hij heeft mijn whatsapp berichten gelezen(blauw vinkje) en daarna geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
lars243 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:16:
Dat heb ik dus gedaan en hij heeft me geblokkeerd.
Hij heeft mijn whatsapp berichten gelezen(blauw vinkje) en daarna geblokkeerd
Wat je zou kunnen proberen is vanaf een ander nummer contact zoeken met deze persoon, kijken of hij daar wel op reageert. Als je hem dan te pakken krijgt dan kan je de dialoog met hem aangaan.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
Dat heb ik een keer geprobeert maar hij nam niet op maar ik kan het wel vaker proberen maar dit heeft voor mij geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik hoop dat de Tweaker in kwestie vandaag of uiterlijk morgen even een PM/mail terugstuurt betreffende de verzending/afhandeling. Ik heb nog goede hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
lars243 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:43:
Dat heb ik een keer geprobeert maar hij nam niet op maar ik kan het wel vaker proberen maar dit heeft voor mij geen nut
Dat verwacht ik inderdaad dan ook.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dit lijkt me zo klote. Ik had ook tijd geleden 2x GTX 970 verkocht voor een leuk bedragje aan een mede tweaker. Gelukkig verliep alles vlot en eerlijk. Stuurde hem ook whatsapjes met foto's en bewijs van versturen met track and trace code onder verzekerd vervoer.

Helaas zitten er mensen tussen die gewoon criminelen zijn om het maar even zo te plaatsen.

Bah! Jammer. Hoop op een goed einde voor je aangezien het een aardige duit is

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:19:
Dit lijkt me zo klote. Ik had ook tijd geleden 2x GTX 970 verkocht voor een leuk bedragje aan een mede tweaker. Gelukkig verliep alles vlot en eerlijk. Stuurde hem ook whatsapjes met foto's en bewijs van versturen met track and trace code onder verzekerd vervoer.

Helaas zitten er mensen tussen die gewoon criminelen zijn om het maar even zo te plaatsen.

Bah! Jammer. Hoop op een goed einde voor je aangezien het een aardige duit is
Dit is ook de reden dat ik graag op Tweakers handel, techliefhebbers met een geweten :)
Ik probeer zelf ook altijd de best mogelijke service te verlenen. Zo heb ik in 2,5 jaar tijd toch 64 goede beoordelingen weten op te bouwen.

Laten we hopen op een goed einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:21:
[...]

Dit is ook de reden dat ik graag op Tweakers handel, techliefhebbers met een geweten :)
Ik probeer zelf ook altijd de best mogelijke service te verlenen. Zo heb ik in 2,5 jaar tijd toch 64 goede beoordelingen weten op te bouwen.

Laten we hopen op een goed einde!
Ik hoop het voor je. Zelf geen beoordeling gehad. Maar de koper was wel zo eerlijk.

Heb je nog wat gehoord? Enig bewijs van foto of contact waarop hij de kaart naar jou gaat sturen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:27:
[...]
Heb je nog wat gehoord? Enig bewijs van foto of contact waarop hij de kaart naar jou gaat sturen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UCdTZcm.jpg

Dit waren de laatste PMs die verstuurd zijn naar elkaar, ik heb hem daarna nog wel gemaild via z'n Tweakers advertentie. Ik stuur hem toch vrij normale kopersvragen en zaken die ik graag zou willen weten! Deze informatie verwacht ik eigenlijk vanuit hem te ontvangen, maargoed.

Wat me een beetje dwarszit is het feit dat bijv. de videokaart advertentie nog niet is gereserveerd/verkocht, ondanks dat hij wel al heeft bevestigd het geld te hebben ontvangen.

Verder kwam ik er te laat achter dat zijn Tweakers account uit 2008 komt en hij echt 7 jaar niet actief is geweest lijkt het (reacties en dergelijken). Pas in 2015 duikt hij weer op. Als het nou om een paar tientjes ging had ik hier waarschijnlijk niet zoveel over nagedacht, maar met een bedrag van over de 500 euro wordt het toch wat naarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik vrees toch dat het om oplichting gaat, het topictitel mag ook worden aangepast naar het feit dat ik ben opgelicht. Ik heb geprobeerd de persoon in kwestie te bellen maar hij neemt niet op. Hij heeft wel mijn whatsappjes gelezen (blauwe vinkjes) maar vervolgens geblokkeerd lijkt het.. Mijn nieuwe berichten krijgen slechts 1 grijs vinkje en komen nooit aan.

Wat verder opvalt is dat hij per DM zichzelf voordoet als 'Timo' maar in oude topics heet hij 'Daniel Oosterom, zie [PC] Kermis Simulatie: Break Dancer No.2 en [TFT] tft monitor op laptop

Dit lijkt me dus helaas geen zuivere koffie.

Zou wellicht iemand van Tweakers mbt V&A hierin kunnen bemiddelen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

--

Iemand kan zonder wifi zitten even of data uit hebben, hoe lang heb je al gewacht voordat je tot de conclusie bent gekomen dat hij je geblokkeerd heeft op whatsapp?

[ Voor 202% gewijzigd door Racing_Reporter op 28-09-2015 13:24 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:21:
[...]

Ik weet niet hoor, maar als je de username wilt verbergen, dan is het handig om dat grondiger te doen dan dit. Het is nog steeds leesbaar.
Ach het verbergen was niet geheel nodig eigenlijk aangezien we weten dat het tussen mij en die persoon gaat :) Helaas ik kan fluiten naar m'n 540 euro, baal dus enorm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Racing_Reporter schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:21:
--

Iemand kan zonder wifi zitten even of data uit hebben, hoe lang heb je al gewacht voordat je tot de conclusie bent gekomen dat hij je geblokkeerd heeft op whatsapp?
als je het topic goed gelezen hebt zag je dat dat afgelopen donderdag 18:00 het laatste bericht is gekomen van de andere partij op Tweakers waarin hij bevestigd heeft dat het geld is ontvangen ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

jimz93 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:34:
[...]

als je het topic goed gelezen hebt zag je dat dat afgelopen donderdag 18:00 het laatste bericht is gekomen van de andere partij op Tweakers waarin hij bevestigd heeft dat het geld is ontvangen ;)
Dat ging over PM's, niet over Whatsapp ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Racing_Reporter schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:39:
[...]

Dat ging over PM's, niet over Whatsapp ;)
true, true O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Normaal moet je toch echt zo'n twee weken de tijd geven voordat je kan roepen dat het om oplichting gaat.
Kan van alles zijn met verkoper en hoewel er een paar signalen zijn, blijven het vrijwel allemaal aannames en om daar gelijk 'oplichting' van te maken gaat wel erg vlug en makkelijk zo ;)
Dat iemand een middagje zijn whatsapp niet leest kan ik eigenlijk alleen maar aanmoedigen als die persoon aan het werk is of gewoon geen verbinding heeft oid :p
Begin in ieder geval met het verzamelen van gegevens (niet hier in dit topic plaatsen nog) en die natrekken, kijken of adresgegevens kloppen, er meldingen zijn over zijn bankrekening (Zowel IBAN als oud rekeningnummer checken) enz.
Weet niet of het nu al van toepassing is maar meestal kan je ook naar het V&A adres dit doormailen om te vragen of zij verdachte dingen zien.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RGAT schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:11:
Normaal moet je toch echt zo'n twee weken de tijd geven voordat je kan roepen dat het om oplichting gaat.
Kan van alles zijn met verkoper en hoewel er een paar signalen zijn, blijven het vrijwel allemaal aannames en om daar gelijk 'oplichting' van te maken gaat wel erg vlug en makkelijk zo ;)
Dat iemand een middagje zijn whatsapp niet leest kan ik eigenlijk alleen maar aanmoedigen als die persoon aan het werk is of gewoon geen verbinding heeft oid :p
Begin in ieder geval met het verzamelen van gegevens (niet hier in dit topic plaatsen nog) en die natrekken, kijken of adresgegevens kloppen, er meldingen zijn over zijn bankrekening (Zowel IBAN als oud rekeningnummer checken) enz.
Weet niet of het nu al van toepassing is maar meestal kan je ook naar het V&A adres dit doormailen om te vragen of zij verdachte dingen zien.
Begrijpelijke reactie. Ik heb inderdaad al gemaild naar het VA Tweakers adres met de benodigde informatie en link naar dit topic. Ik ben overigens al wel eens eerder opgelicht (Marktplaats) en deze Tweaker heeft gewoon de signalementen van een oplichter. Handelt onder een andere naam, antwoordt niet meer per PM of mail, neemt geen telefoon op en probeerde nota bene spullen dubbel te verkopen aan andere Tweakers.

Hoewel ik het met je eens ben dat het wat snel lijkt en dat de wederpartij de tijd moet krijgen, weet ik gewoon zeker dat hier iets niet in de haak is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 22:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er is hem om opheldering gevraagd.

Ik heb wel de reviews van HxsScorch en lars243 verwijderd aangezien die wel heel erg snel geplaatst zijn (HxsScorch had zelfs nog niet eens een overeenkomst). Als ie inderdaad niet meer gaat reageren mogen die wel teruggeplaatst worden.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-09-2015 15:01 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:00:

Ik heb wel de reviews van HxsScorch en lars243 verwijderd aangezien die wel heel erg snel geplaatst zijn (HxsScorch had zelfs nog niet eens een overeenkomst). Als ie inderdaad niet meer gaat reageren mogen die wel teruggeplaatst worden.
Bedankt daarvoor, FlipFluitketel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:23:
[...]

Begrijpelijke reactie. Ik heb inderdaad al gemaild naar het VA Tweakers adres met de benodigde informatie en link naar dit topic. Ik ben overigens al wel eens eerder opgelicht (Marktplaats) en deze Tweaker heeft gewoon de signalementen van een oplichter. Handelt onder een andere naam, antwoordt niet meer per PM of mail, neemt geen telefoon op en probeerde nota bene spullen dubbel te verkopen aan andere Tweakers.

Hoewel ik het met je eens ben dat het wat snel lijkt en dat de wederpartij de tijd moet krijgen, weet ik gewoon zeker dat hier iets niet in de haak is helaas.
Weetje dat ik dezelfde persoon gesproken heb over deze kaart Stino , hij heeft ook facebook :) na een paar dm berichten reageerde hij ook op mij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Waarom ben je het niet zelf gaan afhalen? Ik persoonlijk zou niet in 1x zo een grote bedrag overmaken. Anders een aanbetaling en na ontvangst direct de rest betalen.

ot: Als hij je heeft geblokkeerd dan voorspelt dat niks goed

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zie dat de andere advertentie van de S6 Edge ook op MP staat met een account TimoTK welke 5 dagen oud is....

Kun je anders zijn rekeningnummer niet eens checken via : https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Frostbite schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:20:
Ik zie dat de andere advertentie van de S6 Edge ook op MP staat met een account TimoTK welke 5 dagen oud is....

Kun je anders zijn rekeningnummer niet eens checken via : https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html ?
Bedankt voor de tip. Voordat ik zaken met iemand doe, zorg ik er altijd voor dat ik een aantal dingen check. Ik had dus zijn rekening inderdaad al gecheckt bij de politie, maar het is een (momenteel nog) veilige rekening. Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
FlipFluitketel schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:00:

huh, die tweakerts mogen toch zelf besluiten een (dan wel negatieve) review te plaatsen nadat zij zaken hebben gedaan met de verkoper in kwestie?

Dat is puur het delen van hun (subjectieve) ervaring met andere tweakers lijkt me? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 22:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
HxsScorch had nog niet eens "zaken" gedaan met die gebruiker, hij had alleen wat DM's gestuurd waar geen reactie op kwam, dus geen overeenkomst (en voor het plaatsen van een beoordeling is wel een overeenkomst vereist).

Die van lars243 had ik (achteraf gezien) misschien beter kunnen laten staan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:28:
Ik vrees toch dat het om oplichting gaat, het topictitel mag ook worden aangepast naar het feit dat ik ben opgelicht. Ik heb geprobeerd de persoon in kwestie te bellen maar hij neemt niet op. Hij heeft wel mijn whatsappjes gelezen (blauwe vinkjes) maar vervolgens geblokkeerd lijkt het.. Mijn nieuwe berichten krijgen slechts 1 grijs vinkje en komen nooit aan.

Wat verder opvalt is dat hij per DM zichzelf voordoet als 'Timo' maar in oude topics heet hij 'Daniel Oosterom, zie [PC] Kermis Simulatie: Break Dancer No.2 en [TFT] tft monitor op laptop

Dit lijkt me dus helaas geen zuivere koffie.

Zou wellicht iemand van Tweakers mbt V&A hierin kunnen bemiddelen of iets dergelijks?
Klinkt inderdaad als een gevalletje valse hoedanigheid aannemen...

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
FlipFluitketel schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:35:
HxsScorch had nog niet eens "zaken" gedaan met die gebruiker, hij had alleen wat DM's gestuurd waar geen reactie op kwam, dus geen overeenkomst (en voor het plaatsen van een beoordeling is wel een overeenkomst vereist).

Dat denk ik ook ja aangezien ik toch echt een serieuze overeenkomst had en de review gewoon ging over dat hij nergens op reageerde ( nog steeds niet ) ik dat hij nu hij zn buit binnen heeft ook niet meer online gaat komen, zijn Facebook had ik ook gecheckt en zijn foto op Facebook was hetzelfde als op WhatsApp maar dit kan hij zo expres hebben ingesteld en zn identiteit hebben gefaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Er is inmiddels via politie.nl aangifte gedaan en proces-verbaal opgemaakt. Ik heb de oplichter hiervan op de hoogte gesteld via e-mail en SMS, aangezien andere kanalen niet gelezen zullen worden (PM/whatsapp). Ik schiet er weinig mee op aangezien de politie hier vaak niets mee doet en de ING bank grijpt vaak pas in als er 50+ meldingen zijn gemaakt. Vrees dat ik gewoon kan fluiten naar die 540 euro ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:45
Heeft iemand Timo toevallig ook aangegeven dat zijn identiteit vermoedelijk wordt misbruikt? Ik zie dat hij aan de Hogeschool Zeeland studeert en een facebook account heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MuddyMagical schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:18:
Heeft iemand Timo toevallig ook aangegeven dat zijn identiteit vermoedelijk wordt misbruikt? Ik zie dat hij aan de Hogeschool Zeeland studeert en een facebook account heeft.
Ik heb hem inderdaad opgezocht op Facebook maar kan hem niet toevoegen als vriend. Ik heb hem een bericht gestuurd dat ik graag even met hem in contact zou willen komen, maar ik vrees dat een dergelijk bericht in de 'overige map' komt en niet gelezen wordt. Ik probeer nu iemand in zijn vriendenlijst te voegen en een bericht te sturen of ik viavia met hem in contact kan komen, vanwege een mogelijke identiteitsfraude.

Dus ik moet even afwachten of dit gaat lukken. Maar uiteraard is de 'Timo' persoon niet direct schuldig, identiteitsfraude ligt het meest voor de hand zoals je al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:22:
[...]

Ik heb hem inderdaad opgezocht op Facebook maar kan hem niet toevoegen als vriend. Ik heb hem een bericht gestuurd dat ik graag even met hem in contact zou willen komen, maar ik vrees dat een dergelijk bericht in de 'overige map' komt en niet gelezen wordt. Ik probeer nu iemand in zijn vriendenlijst te voegen en een bericht te sturen of ik viavia met hem in contact kan komen, vanwege een mogelijke identiteitsfraude.

Dus ik moet even afwachten of dit gaat lukken. Maar uiteraard is de 'Timo' persoon niet direct schuldig, identiteitsfraude ligt het meest voor de hand zoals je al zegt.
In wat andere topics heeft hij het er wel over dat hij van Zeelandnet naar Xs4all overstapt, dus het is in ieder geval een Zeeuw. Of Tekino Daniel of Timo is is nog niet duidelijk

Bevestiging van woonplaats Middelburg: Verwijderd in "Sony Bravia Stand-By Knippert"

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 28-09-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MuddyMagical schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:24:
[...]

In wat andere topics heeft hij het er wel over dat hij van Zeelandnet naar Xs4all overstapt, dus het is in ieder geval een Zeeuw. Of Tekino Daniel of Timo is is nog niet duidelijk

Bevestiging van woonplaats Middelburg: Verwijderd in "Sony Bravia Stand-By Knippert"
Altijd handig om te weten, bedankt voor het speurwerk :) Ik heb dus in een topic uit 2009 al gehaald dat de 'Daniel Oosterom' toentertijd aan een kermisproject heeft gewerkt: [PC] Kermis Simulatie: Break Dancer No.2 Hij noemt hier ook iemand waarmee hij heeft samengewerkt. Ik heb deze 'metgezel' op facebook gevonden en stuur daar ook even een berichtje heen.. Kan nooit kwaad om te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:32:
[...]

Altijd handig om te weten, bedankt voor het speurwerk :) Ik heb dus in een topic uit 2009 al gehaald dat de 'Daniel Oosterom' toentertijd aan een kermisproject heeft gewerkt: [PC] Kermis Simulatie: Break Dancer No.2 Hij noemt hier ook iemand waarmee hij heeft samengewerkt. Ik heb deze 'metgezel' op facebook gevonden en stuur daar ook even een berichtje heen.. Kan nooit kwaad om te vragen :)
Die Daniel zit op Twitter (@Dreh3r) en woont ook in Middelburg. Kan dus ook gewoon zijn dat er een zwak wachtwoord is gebruikt of dat ze elkaar kennen en 1 van de twee het wachtwoord van de ander gebruikt.

In dat topic meld hij Bodyduper als andere nickname en dat hij dat zou zijn. Volgens zijn account op DevianArt iig wel. http://bodyduper.deviantart.com/

[ Voor 9% gewijzigd door MuddyMagical op 28-09-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Tweaker Detectives... :P
Gelijk maar even gebookmarked, want dit is spannend...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
is zijn ip ook niet te achterhalen?
als hij geen tor of vpn heeft gebruikt moet het dan als het goed is ergens in de buurt van middelburg zijn..
hier kan je dan ook meteen een stuk verder mee als het wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
FlipFluitketel schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:35:

Als er vanwege gebrek aan communicatie een beoordeling daarover wordt geschreven mag dit toch ook gewoon? (zolang dit enkel beoordeling over de communicatie betreft natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
lars243 schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:28:
is zijn ip ook niet te achterhalen?
als hij geen tor of vpn heeft gebruikt moet het dan als het goed is ergens in de buurt van middelburg zijn..
hier kan je dan ook meteen een stuk verder mee als het wel klopt.
Dit soort info heeft Tweakers maar zullen ze niet overhandigen. Dit gebeurt alleen aan Justitie als die met het juiste bevel daarvoor komen. Zijn privacy gevoelige gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Een IP adres mag inderdaad niet zomaar worden vrijgegeven, alleen als bijv. de politie dit verzoekt.
ING kan helaas niks voor mij betekenen zoals verwacht, aangezien ik zelf het geld het overgeboekt. Gevalletje 'eigen risico'.

Ik heb wel even zojuist een 'OpgeletOpInternet' forumpost aangemaakt om anderen te behoeden, voor wat t waard is: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,29073.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:23:
[...]
Ik moest vorige week een zware operatie ondergaan maar lag een paar uur later gewoon horizontaal mijn meest dringende mail te beantwoorden.
De standaard reflex van "misschien is hij wel ziek" raakt kant noch wal zolang je vingers kunnen typen en je blijkbaar wél geld in 'ontvangst' kunt nemen. :+

Ik hoop dat dit ettertje snel aangepakt wordt na je aangifte en dat je nog iets van je geld gaat terugzien.
Het is godgeklaagd dat dit soort zaken zo nonchalant op hun beloop worden gelaten, het gaat om flink wat geld.
Veel sterkte en succes met een goede afloop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:53:
[...]
Ik hoop dat dit ettertje snel aangepakt wordt na je aangifte en dat je nog iets van je geld gaat terugzien.
Het is godgeklaagd dat dit soort zaken zo nonchalant op hun beloop worden gelaten, het gaat om flink wat geld.
Veel sterkte en succes met een goede afloop. ;)
Bedankt voor de positieve woorden :)

Ik ga er echter voor 99,9% vanuit dat ik naar die 540 euro kan fluiten.
Helaas vrij lang voor gespaard als net afgestudeerde, maarja.. Niks aan te doen meer helaas.

Dan maar alvast geld sparen voor een leuke pascal GPU in 2016 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zou even kijken of zijn rekening nummer of andere gegevens hierin voorkomt :)

Als je eens googled naar zijn gebruikte naam + opgelicht, wie weet vind je wat?
Daarnaast zou ik aangifte doen want als ik zaken met iemand doe en diegene maakt naar mij een fors bedrag over, dan zou ik het vreemd van mezelf vinden als ik daarna niks meer van me laat horen. Ik vind dat het dus helemaal niet te vroeg is om te denken dat je opgelicht bent.

Wat je ook kan doen is contact opnemen met je bank en zeggen dat je het geld per ongeluk op een verkeerde rekening nummer heb laten storten, daar gaan ze nog wel achteraan met het sturen van brieven etc..

[ Voor 48% gewijzigd door MysticX op 28-09-2015 21:14 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
stin00 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:05:
[...]

Bedankt voor de positieve woorden :)

Ik ga er echter voor 99,9% vanuit dat ik naar die 540 euro kan fluiten.
Helaas vrij lang voor gespaard als net afgestudeerde, maarja.. Niks aan te doen meer helaas.

Dan maar alvast geld sparen voor een leuke pascal GPU in 2016 :')
Ik vind het echt belachelijk dat banken hier niks aandoen zelfs niet bij zulke bedragen
Zo immens lullig dat je al je geld waar je zo lang voor moet bij elkaar sparen zomaar aan zn hufter kwijt ben en hijer zo mee weg kan komen..
Hoop zeker dat het nog een staartje krijgt want ik had ook bijna het geld naar hem overgemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

lars243 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:17:
[...]

Ik vind het echt belachelijk dat banken hier niks aandoen zelfs niet bij zulke bedragen
Dat is maar goed ook. Anders zouden de oplichters nog veel meer dan nu vrij spel hebben. Het is ook niet aan banken om zomaar geld van iemands rekening te halen (want dat is het, voor de ontvanger).

De enige partij die hier iets aan zou kunnen doen is de politie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
niet aantoonbare beschuldigingen

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien niet echt handig om die adressen hier publiekelijk online te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:37:
Misschien niet echt handig om die adressen hier publiekelijk online te zetten..
Daar zat ik ook over na te denken, maar dit is allemaal vrijgegeven en publiekelijk op Google.
Mocht het inderdaad niet mogen dan mag het gecensureerd worden uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars243
Ik hoop dat dit zijn ech te identiteit dan is en dat hij timo groot koerkamp als alias heeft gebruikt,dat lijkt me wel het geval dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Aangetekende brief sturen met ultimatum? Dan weet je zeker dat hij het leest en dat je zijn adres hebt.

[ Voor 76% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Goed, ik heb even gebezemd. Er worden diverse personen bij dit voorval betrokken waarvan geen enkel bewijs is dat ze betrokken zijn. Plaatsen van NAW is niet toegestaan, van wie dan ook. Als je concreet bewijs hebt horen we het graag. Modder gooien en vage beschuldigingen doen we hier niet aan.

Daarnaast: de advertentie is van donderdag. Om dan nu meteen al van oplichting te gaan spreken is dan wellicht wat voorbarig. Zoals je in het "Help ik ben opgelicht" topic kan lezen, geef iemand even de tijd om te reageren.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 00:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:20:
[modbreak]
Goed, ik heb even gebezemd. Er worden diverse personen bij dit voorval betrokken waarvan geen enkel bewijs is dat ze betrokken zijn. Plaatsen van NAW is niet toegestaan, van wie dan ook. Als je concreet bewijs hebt horen we het graag. Modder gooien en vage beschuldigingen doen we hier niet aan.

Daarnaast: de advertentie is van donderdag. Om dan nu meteen al van oplichting te gaan spreken is dan wellicht wat voorbarig. Zoals je in het "Help ik ben opgelicht" topic kan lezen, geef iemand even de tijd om te reageren.
[/modbreak]
Sorry hoor maar dit meen je toch niet? Modder gooien en vage beschuldigingen? De heer 'Tekino' was in 2008 actief onder een andere naam dan nu. Hij is even 7 jaar non actief geweest en keert ineens terug.

Zijn marktplaats account is na onderzoek verwijderd omdat het een oplichter is; z'n account daar bestond zon 6 dagen. Hij pmt niet terug, mailt niet terug, smst niet terug en neemt z'n telefoon niet op en blokkeert me op whatsapp na berichten te hebben gelezen.

Ik weet dus niet wat voor concreet bewijs je zoekt? Een verklaring waarin hij zegt mij te hebben opgelicht? Ik ben nu dus €540,- kwijt en word weggezet als een voorbarige moddergooier. Hij heeft zelfs een poging gedaan dingen dubbel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:07:
[...]

Sorry hoor maar dit meen je toch niet? Modder gooien en vage beschuldigingen? De heer 'Tekino' was in 2008 actief onder een andere naam dan nu. Hij is even 7 jaar non actief geweest en keert ineens terug.

Zijn marktplaats account is na onderzoek verwijderd omdat het een oplichter is; z'n account daar bestond zon 6 dagen. Hij pmt niet terug, mailt niet terug, smst niet terug en neemt z'n telefoon niet op en blokkeert me op whatsapp na berichten te hebben gelezen.

Ik weet dus niet wat voor concreet bewijs je zoekt? Een verklaring waarin hij zegt mij te hebben opgelicht? Ik ben nu dus €540,- kwijt en word weggezet als een voorbarige moddergooier. Hij heeft zelfs een poging gedaan dingen dubbel te verkopen.
Het niet mogen plaatsen van NAW gegevens in het forum lijkt me vanzelfsprekend, als hier gegevens worden geplaatst van jouw als mogelijke oplichter dan ben je daar ook niet blij mee.

Alle pijlen wijzen inderdaad de kant van oplichting op. Na wat onderzoek op Tweakers dan wel Google en wat andere zoekmachines kom je inderdaad bij jouw bevindingen en nog wel wat meer, het blijft alleen wel een loze beschuldiging / aanname als je niet 100% zeker kan aantonen dat je de juiste persoon hebt.

Ondanks dat alles duid op oplichting is het nog te kort dag om dit te concluderen. Mogelijk is de persoon in kwestie onwel geworden en ligt hij in het ziekenhuis of iets dergelijks. Mogelijk heeft deze (ex) oplichter zijn leven gebeterd. Dit is niet om de persoon vrij te spreken etc. maar gewoon een stukje gezond verstand.

Lees dit topic even door als je dat nog niet gedaan hebt: How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Edit: Ik ben natuurlijk ook van mening dat ondanks een eventuele gebeurtenis als ziekenhuis o.i.d. dat hij jou op de hoogte moet brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 29-09-2015 09:38 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Na 5 dagen moord en brand schreeuwen dat je bent opgelicht. Nu al aangifte doen en overal op internet zijn gegevens gooien, zijn vrienden aanschrijven, etc. Ben ik de enige die dat veel te voorbarig vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
FiXeR.nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:46:
Na 5 dagen moord en brand schreeuwen dat je bent opgelicht. Nu al aangifte doen en overal op internet zijn gegevens gooien, zijn vrienden aanschrijven, etc. Ben ik de enige die dat veel te voorbarig vind?
Nee, dat is zeker te voorbarig.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 04-10 23:00
Laten we het eens omdraaien dan, jij koopt iets van een mede tweaker, maakt 540 euries over, en gaat rustig een weekje of wat wachten tot je wat hoort ? Zo doe je geen zaken met iemand, je houdt iemand netjes op de hoogte over het hoe en wanneer het geld binnen is, op de post gaat, en even een track & trace code doorgeven... gebeurt dit niet dan snap ik de TS zijn reactie en vermoeden... Met het verkopen weten ze wel direct te reageren en waar je het geld naartoe moet overmaken.en ik ben bang dat ie daar gelijk in heeft.het gaat niet om een paar euro centen.....
Zelf zou ik nooit zulke bedragen overmaken, dan kom ik het wel even ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
FiXeR.nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:46:
Misschien niet het halve verhaal lezen? Telefoontjes worden niet opgenomen, hij krijgt nu standaard de voicemail, berichten op WhatsApp zijn gelezen en vervolgens is hij geblokkeerd, er heeft zich nog een slachtoffer gemeld hier in dit topic, zijn Marktplaats account is geschorst.

Nee, ik snap het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zal inderdaad geen NAW-gegevens meer posten, dat was inderdaad niet handig. Het is gewoon meer dan verdacht dat iemand eerst keurig op tijd reageert en zodra het geld is overgemaakt er complete radiostilte is. Telefoon wordt niet opgenomen en op whatsapp ben ik direct geblokkeerd nadat ik kenbaar maakte dat ik de koper van de videokaart ben. Verder probeerde hij echt dingen dubbel te verkopen en ben ik in contact geweest met Marktplaats over zijn daar slechts 6 dagen jonge account. Er waren meerdere meldingen gekomen dat mensen deze verkoper niet vertrouwden en zijn advertentie hadden gerapporteerd naar aanleiding van niet kloppende emails tussen verkoper en koper(s).

Ik snap dat het voorbarig lijkt om na 5 dagen te schreeuwen over oplichting, maar al het bovenstaande plus het vreemde feit dat deze Tweaker zich onder meerdere namen manifesteerde doen direct alle bellen rinkelen. Het is ook op z'n zachtst gezegd raar dat hij in 2008 aardig actief was onder een bepaalde naam, vervolgens 7 jaar volledig inactief is en daarna kortstondig terugkeert in 2015 onder een volledig andere naam. Er waren bijna nog meer slachtoffers geweest die geld hadden overgemaakt voor de videokaart.

De zaak stinkt gewoon aan alle kanten en momenteel wijst alles erop dat ik 540 hard gespaarde euro's ben kwijtgeraakt. Ik vermijd Martkplaats al tijden omdat ik daar eerder ben opgelicht, maar zelfs een Tweakers account dat 8 jaar bestaat kan ik niet meer vertrouwen.. Ik baal hier gewoon ontzettend van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:58:
Ik zal inderdaad geen NAW-gegevens meer posten, dat was inderdaad niet handig. Het is gewoon meer dan verdacht dat iemand eerst keurig op tijd reageert en zodra het geld is overgemaakt er complete radiostilte is. Telefoon wordt niet opgenomen en op whatsapp ben ik direct geblokkeerd nadat ik kenbaar maakte dat ik de koper van de videokaart ben. Verder probeerde hij echt dingen dubbel te verkopen en ben ik in contact geweest met Marktplaats over zijn daar slechts 6 dagen jonge account. Er waren meerdere meldingen gekomen dat mensen deze verkoper niet vertrouwden en zijn advertentie hadden gerapporteerd naar aanleiding van niet kloppende emails tussen verkoper en koper(s).

Ik snap dat het voorbarig lijkt om na 5 dagen te schreeuwen over oplichting, maar al het bovenstaande plus het vreemde feit dat deze Tweaker zich onder meerdere namen manifesteerde doen direct alle bellen rinkelen. Het is ook op z'n zachtst gezegd raar dat hij in 2008 aardig actief was onder een bepaalde naam, vervolgens 7 jaar volledig inactief is en daarna kortstondig terugkeert in 2015 onder een volledig andere naam. Er waren bijna nog meer slachtoffers geweest die geld hadden overgemaakt voor de videokaart.

De zaak stinkt gewoon aan alle kanten en momenteel wijst alles erop dat ik 540 hard gespaarde euro's ben kwijtgeraakt. Ik vermijd Martkplaats al tijden omdat ik daar eerder ben opgelicht, maar zelfs een Tweakers account dat 8 jaar bestaat kan ik niet meer vertrouwen.. Ik baal hier gewoon ontzettend van :/
Helaas lijkt het er inderdaad op dat je geld 'weg' is. Je kan hem, mits je zijn adres hebt natuurlijk zoals al eerder gezegd is een ultimatum stellen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik weet niet hoe oud die persoon is en of die bij zn ouders woont, maar stuur 2 brieven (dag na elkaar) 1 voor hem en 1 voor zijn ouders. Kijk wat er daarbij uitkomt en probeer via 2e telefoon te whatsappen ? :+
Laten weten dat je langs komt voor uitleg omdat je voor werk naar Roosendaal of een andere stad in de buurt moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:57:
[...]

Misschien niet het halve verhaal lezen? Telefoontjes worden niet opgenomen, hij krijgt nu standaard de voicemail, berichten op WhatsApp zijn gelezen en vervolgens is hij geblokkeerd, er heeft zich nog een slachtoffer gemeld hier in dit topic, zijn Marktplaats account is geschorst.

Nee, ik snap het wel.
Dat bericht van de andere tweaker heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Na het lezen van dit topic kwam het over alsof de getroffen tweaker na 5 dagen al tientallen conclusies had getrokken. Aangezien er meerdere mensen zich hebben gemeld is het goed dat er actie is ondernomen, al vind ik het nog erg vroeg om naam en toenaam als oplichter op het internet te zetten. Eenmaal er op, is nooit meer er af, en na 5 dagen kan er van alles zijn gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
redbullet schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:21:
Ik weet niet hoe oud die persoon is en of die bij zn ouders woont, maar stuur 2 brieven (dag na elkaar) 1 voor hem en 1 voor zijn ouders. Kijk wat er daarbij uitkomt en probeer via 2e telefoon te whatsappen ? :+
Laten weten dat je langs komt voor uitleg omdat je voor werk naar Roosendaal of een andere stad in de buurt moet?
In de Tweakers advertentie staat de volgende postcode: 4331 SE, Middelburg.
Bij het googelen op het telefoonnummer dat ik van hem/haar heb komt staat een andere postcode vermeld inclusief een straat + huisnummer; 4337 LH Middelburg (Ik zal niet het mobiele tel. nummer en/of straatnaam+nummer posten).

Maargoed niet geschoten is altijd mis, ik zal even een brief opstellen met de situatie erin uitgelegd en die morgen ofzo aangetekend versturen naar het adres dat ik heb gevonden. Maar ik zal hier nog wel heel even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
als je zoekt wie er woont op beide adressen komt er dan ergens een achternaam overeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tjonge wat vervelend!
Ik ben zelf een keer opgelicht voor 3 tientjes, en dat voelde al helemaal niet lekker.
Dan zal je met zo'n bedrag wel heel naar voelen.

Het vervelende eraan is dat de politie er helemaal niets aan wilt doen en daarmee dit soort praktijken lijkt 'aan te moedigen'.

Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 04-10 23:00
Ik zou toch 540 redenen kunnen verzinnen om even naar Middelburg te rijdenen het daar ter plaatse op te lossen. Anders ben ik bang dat je echt je geld kwijt bent. Als het eventueel uit de hand loopt komt de politie wel, als je het achter je toetsenbord probeerd op te lossen gaat er niks gebeuren en heb je ook niks aan de politie. Misschien heb ik wat meer ervaring als een 'oudere' tweaker hier met mn 43 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
redbullet schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:29:
als je zoekt wie er woont op beide adressen komt er dan ergens een achternaam overeen? :)
Ja op het adres dat ik zelf heb gevonden via Google zijn wel wat aanwijzingen die overeen komen met de naam die de desbetreffende Tweaker in 2008 gebruikt onder bepaalde forumberichten. Het mobiele nummer linkt bij googlen naar een bepaald adres met ook een naam erboven. Deze bijnaam wordt ook gebruikt voor een twitter account; op dit account staat een (achter)naam die dus overeenkomt met de naam die in 2008 gebruikt werd op het Tweakers forum. Maar ik zal wederom verder niet in detail treden vanwege privacy en het niet mogen delen van NAW gegevens :)

Ik ben zojuist gebeld door de ING die het ten zeerste betreuren wat er is voorgevallen. Zij kunnen echter ook niks prijsgeven en doen pas wat na 10+ meldingen. Ze mocht ook niet melden of er al meerdere slachtoffers waren, allemaal privacy gevoelige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
kosz schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:35:
Ik zou toch 540 redenen kunnen verzinnen om even naar Middelburg te rijdenen het daar ter plaatse op te lossen. Anders ben ik bang dat je echt je geld kwijt bent. Als het eventueel uit de hand loopt komt de politie wel, als je het achter je toetsenbord probeerd op te lossen gaat er niks gebeuren en heb je ook niks aan de politie. Misschien heb ik wat meer ervaring als een 'oudere' tweaker hier met mn 43 jaar....
Ik woon in Groningen dus even op en neer naar Middelburg zonder echte zekerheid over de verblijfplaats van deze potentiële oplichter is wat lastig. Als het wat dichterbij was (tot 100 - 150km) had ik de kaart zelf wel opgehaald ook ipv te laten versturen. Ik verwacht niet dat de oplichter zijn daadwerkelijke woonplaats opgeeft als hij willens en wetens iemand oplicht, of je moet wel echt een hele domme oplichter zijn :')

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 29-09-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:37:
[...]

Ik woon in Groningen dus even op en neer naar Middelburg zonder echte zekerheid over de verblijfplaats van deze potentiële oplichter is wat lastig. Als het wat dichterbij was (tot 100 - 150km) had ik de kaart zelf wel opgehaald ook ipv te laten versturen. Ik verwacht niet dat de oplichter zijn daadwerkelijke woonplaats opgeeft als hij willens en wetens iemand oplicht, of je moet wel echt een hele domme oplichter zijn :')
Als ik dezelfde persoon en gegevens gevonden heb als jij dan lijkt het wel om een domme oplichter te gaan. Hij denkt in ieder geval niet zo goed na over zijn verleden op Tweakers in combinatie met vandaag de dag en de sociale media accounts die naar alle waarschijnlijkheid van hem zijn.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
bardi-1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:39:
[...]

Als ik dezelfde persoon en gegevens gevonden heb als jij dan lijkt het wel om een domme oplichter te gaan. Hij denkt in ieder geval niet zo goed na over zijn verleden op Tweakers in combinatie met vandaag de dag en de sociale media accounts die naar alle waarschijnlijkheid van hem zijn.
Hij heeft in 2008 ook regelmatig op V&A reacties op Tweakers gereageerd zie ik op z'n account, met daarin ook soms een e-mailadres. Ik heb zojuist een vriendelijk en netjes opgesteld ultimatum naar dat adres gemaild, wellicht dat het wat oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:48:
[...]

Hij heeft in 2008 ook regelmatig op V&A reacties op Tweakers gereageerd zie ik op z'n account, met daarin ook soms een e-mailadres. Ik heb zojuist een vriendelijk en netjes opgesteld ultimatum naar dat adres gemaild, wellicht dat het wat oplevert :)
Goed bezig! Zou uiteraard nog een brief schrijven naar de vermoedelijke adressen van meneer.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
bardi-1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:52:
[...]
Goed bezig! Zou uiteraard nog een brief schrijven naar de vermoedelijke adressen van meneer.
Een brief kan ik eventueel morgen wel versturen, ik heb even een opzetje gemaakt. Ik heb nog nooit een dergelijke brief getypt dus wat feedback is welkom :) Heb uiteraard alle gevoelige gegevens gecensureerd.

http://i.imgur.com/kHOTkEH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
mag hopen dat het huisnummer op 4331 SE, Middelburg zoals je noemt, net niet het gebouw met airbnb kamers is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
Hij heeft een Youtube account. Onder het kopje "Over" staat een URL.
xfs-gaming.nl

Deze URL is ooit eens geregistreerd een paar jaar terug en daarna vervallen.
Maar,... er is nog een domein .com

100% zeker dat het hem is
http://cqcounter.com/siteinfo/?query=xfs-gaming.com

Gaat verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ido schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:12:
mag hopen dat het huisnummer op 4331 SE, Middelburg zoals je noemt, net niet het gebouw met airbnb kamers is :S
4331 SE stond in zijn Tweakers advertentie, ik ben dus zelf uitgekomen op 4337 LH met ook een straat + huisnummer + overeenkomende achternaam. Ik verwacht dat het adres gebruikt in de advertentie vals is; zelfs een amateur oplichter zou daar niet z'n eigen adres plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
knip

P.s Daniel draagt een 2de naam "Andreas". Ik denk dat dit de naam is van z'n vader.
Een kleine google search levert iemand op die inderdaad rondom Middelburg woonachtig/werkachtig is.

[ Voor 76% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 04:35
Ultimatum Oplichtingszaak als titel. Really :F ? Ook dat ultimatum kun je nooit stellen, de bewoners zullen er om gaan lachen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wietsee. op 29-09-2015 11:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Kunnen we stoppen met het linken van persoonlijke gegevens? Misschien is dit totaal niet de persoon die TS zoekt. Stuur de TS lekker een DM met de informatie, en dan kan hij zien wat hij er mee wil doen.
osmosis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:24:

owner-phone: <- Zelfde nr waarop je contact hebt gehad?
Klopt inderdaad, kan je ook hier vinden: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=29073.0

[ Voor 40% gewijzigd door Zenety op 29-09-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:09:
[...]

Een brief kan ik eventueel morgen wel versturen, ik heb even een opzetje gemaakt. Ik heb nog nooit een dergelijke brief getypt dus wat feedback is welkom :) Heb uiteraard alle gevoelige gegevens gecensureerd.

http://i.imgur.com/kHOTkEH.png
Datum en titel aanpassen dan lijkt mij prima.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Graag persoonlijke gegevens als deze volledig wissen, geen NAW gegevens posten :)
Maar inderdaad de de voornaam, tussennaam en achternaam komen overeen. Ook het e-mailadres en telefoonnummer zijn identiek aan mijn bevindingen. Postcode etc. ook.

Ik zal m'n brief even aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
stin00 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:36:
[...]

Graag persoonlijke gegevens als deze volledig wissen, geen NAW gegevens posten :)
Maar inderdaad de de voornaam, tussennaam en achternaam komen overeen. Ook het e-mailadres en telefoonnummer zijn identiek aan mijn bevindingen. Postcode etc. ook.

Ik zal m'n brief even aanpassen 8)7
Mooi. Hopelijk helpt dit je zaak als je genoodzaakt bent om juridische stappen te ondernemen.
Gelukkig blijkt deze knul geen meester oplichter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
osmosis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:24:
knip

P.s Daniel draagt een 2de naam "Andreas". Ik denk dat dit de naam is van z'n vader.
Een kleine google search levert iemand op die inderdaad rondom Middelburg woonachtig/werkachtig is.
Als je alleen al zijn mail Googled dan wordt je alweer wijzer.

[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 11:48 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Voor de zoveelste keer: geen NAW gegevens plaatsen, geen personen erbij betrekken die er mogelijk niets mee te maken hebben. Beschuldigen is makkelijk, bewijzen is een stuk lastiger.
Indien TS nieuwe info heeft kan hij zich melden, dan kan het topic weer open.

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 29-09-2015 11:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen NAW gegevens, geen loze beschuldigingen!