Opa_1960 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:59:
@Wildhagen: Dat van die stuivers klopt, maar met een hamer gaat 5 Eurocent er ook in. Parkeerbeheer houdt niet meer van Opa.
Euro-biljetten is in mijn omgeving (kop NoordHolland) een farce.. Je kan wel kiezen, maar alles onder de €20 is altijd OP. Je wordt dus opgezadeld met 'grofgeld', en de winkeliers mogen wisselkantoor spelen. Helaas géén grap.
Om on-topic te blijven: dit kan een serieus probleem zijn bij 'grote betalingsstoringen' . Als de kassa bij Jumbo na 3 klanten al geen wisselgeld meer heeft, hoe ga je dán betalen ?
Go Opa! Ik hou zelf ook van contant, maar ook hier in Zuid Holland is 20 het kleinste wat je uit een automaat kan trekken. En maak me aub niet wijs dat ze altijd "toevallig" vergeten de 10 euro biljetten bij te vullen... En ik heb het liefst in de portemonnee standaard 1 biljet van 10, 1 van 20 en 1 van 50.
Zo voorkom je bij de kleinere winkels gelazer om wisselgeld. En als de kassa bij Jumbo na 3 klanten al geen wisselgeld meer heeft, dan geven ze maar gewoon iets teveel terug. ZIJ hebben toch geen wisselgeld? Hoe is dat MIJN probleem?
Maar ik denk dat ze altijd wel een kluis hebben met daarin rollen muntjes.
Over backups:
Ik heb op mijn server een APC UPS, werkt perfect. Als de stroom langer dan 20 minuten weg is, dan sluiten mijn pc en workstation af. Ook heb ik een opgeladen powerbank, met een A-Solar zonnepaneel-tas.
(Niet erg nuttig in Nederland, word meer op vakantie gebruikt)
Telefonie heb ik 1 vaste lijn, en een dualsim mobiel. Via wireless hotspot is dit ook mijn reserve internet.
Voor "on the go" heb ik altijd een reserve accu van mijn mobiel in mijn portemonnee zitten.
Bij aankoop van een nieuwe telefoon is dat ook altijd vereiste nummer 1, een verwisselbare accu.
Uiteraard bewaar ik altijd een ouder model als backup telefoon.
Ik heb maar één pinpas, en een creditcard. Als ik die kwijt zou raken en ik zou dringend geld nodig hebben, dan maak ik via internetbankieren geld over naar een bekende, die dat vervolgens voor mij pint.
Als internetbankieren eruit ligt, kan je natuurlijk altijd nog geld lenen van een vriend / familielid.
Eten en drinken is er altijd genoeg in huis.
Als groot liefhebber van "The Walking Dead" lijkt het me onwijs gaaf om een week ofzo "post apocalypse" te leven. Alleen het plunderen slaan we dan maar even over...