Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RemcoDelft schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:43:
[...]

Doet me hieraan denken:
YouTube: Freek de Jonge over rampeninstructies

De overheid raadt inderdaad aan om x liter water per persoon op voorraad te hebben, alleen gaan ze na de belasting op de verpakking ervan nu ook het water zelf weer verder belasten...
Wat let je om gewoon een lege PET-fles (frisdrank, mineraalwater) te nemen en daar kraanwater in te doen? Dan kun je het ook nog een keer weggooien zonder dat het je veel geld kost.

Over reserve: ik ben een cash persoon, ik betaal nooit in winkels met mijn pinpas, dus ik heb altijd geld op zak. Ik heb maar één mobiele telefoon maar ik ben opgegroeid in een tijdperk dat er nog geen mobiele telefoons waren. Ik denk dat ik het wel overleef als mijn telefoon het een tijdje niet doet. Sterker nog: ik merk het meestal pas de volgende dag als de accu leeg is. Ik ben niet vergroeid met dat ding.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Smuggler schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:15:
[...]
Het enige dat we dan niet hebben is gas, en dat zet mij op dit moment even aan het denken.
Misschien een gasfles + plaatje kopen voor het geval dat. (kost misschien 100 euro?) maar dan heb ik wel alles compleet.
Doomsday prepper?
6 rekeningen, 3 spaarrekeningen, accu's in huis... pff.. Wat nou als er een dusdanige elektrische storing is dat het hele elektriciteitsnetwerk gefrituurd is? Dan heb je alleen aan je eten nog iets.

Wij zijn wat dat betreft nergens op voorbereid, er ligt altijd wel wat verjaardagsgeld ofzo in huis. Omdat we met zijn 2en zijn kunnen we daar ook wel enkele weken op overleven. Toevallig hebben we nog een prima camping gasstel liggen dus is gasgebrek verder het enige waar we wel op voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

Bob Popcorn

Plop!

Als er casually een netwerkje plat gaat, of het betaalverkeer nokt er eventjes mee heb ik geen measures klaar liggen. Dan kan ik gewoon bij vrienden/ouders aankloppen en is het qua telefoon gewoon ff rustig. Verder heb ik altijd wel een paar tientjes op zak. Als er echt stront aan de knikker is geloof ik sowieso niet meer in telecommunicatie en valuta, dus dan ben ik voorbereid qua skills om goede ruilhandel op te zetten :) sowieso is mn vriendin verpleegkundige, dus die is in het highly unlikely doomsday event erg nuttig :7

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Mocht ik een week niet kunnen pinnen o.i.d., kan ik altijd bij vrienden/familie terecht. En als de electra een dag/avond uitvalt, prima :P Genoeg manieren om mij te vermaken (met vriendin bv O-))
RaZ schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:25:

Leuk om te lezen dat mensen ransoenen hebben. een week eten, drinken, en what not. Ach, als er zo'n blackout komt, dan heb je aan zo'n voorraad toch geen ruk, want na die week kom je er achter vanaf je donkere zolderkamer dat de supermarkten toch leeg getrokken zijn tijdens de plunderingen.

* RaZ staat dan overigens voorop bij die plunderingen. Nood breekt wet, en dan geldt gewoon ht recht van de sterkste.
Dat dacht ik dus ook :+ Ik plunder gewoon de noodvoorraad van enkele tweakerts hier :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
emnich schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:35:
Als er tot slot echt grote problemen zijn waarbij totale chaos uitbreekt dan helpt € 300 cash en een aparte GSM je ook niet meer...
Het SAS Survival Handboek (pocket edition) staat ook in de kast :)
Maasluip schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:46:
Wat let je om gewoon een lege PET-fles (frisdrank, mineraalwater) te nemen en daar kraanwater in te doen? Dan kun je het ook nog een keer weggooien zonder dat het je veel geld kost.
Houdbaarheid!

[ Voor 33% gewijzigd door RemcoDelft op 28-09-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Hier geen noodvoorziening of dat soort dingen

1 telefoon abonnement
1 betaalpas Rabobank
Cash geld heb ik sowieso amper, vaak maximaal 10 á 20 euro

Werkt betaalpas niet, jammer dan, desnoods leen ik even geld bij vrienden/familie indien nodig
Telefoon werkt niet, dé rust, heerlijk!

Mocht hier echt iets serieus aan de hand zijn moet ik toch werken als hulpverlener, dus heb ik die dingen ook niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RemcoDelft schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:44:
[...]

Het SAS Survival Handboek (pocket edition) staat ook in de kast :)

[...]

Houdbaarheid!
Hoe lang wil je het bewaren dan, 10 jaar of zo? Kraanwater in een afgesloten schone fles blijft echt wel een jaar houdbaar. :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Hier geen maatregelen getroffen voor een dergelijke "backup", maar door onze leefsituatie zijn we redelijk gedekt.

Ik heb zelf 2 Nederlandse pinpassen, 1 Franse en 1 Zwitserse. Daarnaast 1 (Nederlandse) credit card. Dus er is eigenlijk altijd wel iets dat werkt. Cash heb ik niet op wat muntjes voor een winkelwagentje na. Als het echt dramatisch wordt, dan kan ik nog altijd wat op een klein vodje papier krabbelen en dat inruilen voor eten, want hier in Frankrijk accepteert men op de meeste plaatsen nog cheques.

Als het mobiele netwerk er uit ligt, kan ik altijd proberen om dan maar een roaming netwerk te pakken, want ik woon in een grensgebied. Oude smartphones gaan de kast in en zijn nog wel bruikbaar indien echt nodig. Bovendien is een paar dagen mobiel onbereikbaar zijn ook het einde van de wereld niet.

En als de poep echt de ventillator raakt, dan vluchten we gewoon de Alpen in naar het chalet van mijn schoonfamilie :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:48
Maasluip schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:05:
[...]

Hoe lang wil je het bewaren dan, 10 jaar of zo? Kraanwater in een afgesloten schone fles blijft echt wel een jaar houdbaar. :D
Er zijn ook van die filters zodat je datzelfde water 20 jaar later ook nog kan consumeren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om te beginnen is in nederland de nuts voorziening van zeer goede kwaliteit een storing van een dag is al zeldzaam, terwijl dat in Amerika normaal is in het stormseizoen. Dit gezegd hebbende zie je ook dat de winkels gewoon dicht gaan bij stroomstoringen wegens het grote risico van diefstal en niet werkende kassa's. Kortom met je cash doe je dan ook niet veel. Als het hele land voor langere tijd uitvalt hebben we samen een groot probleem. En zonder telefoon en internet kan ik prima leven.
Maar ik heb wel een SAS handboek ;-)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Sommige mensen gaan echt over-the-top.

Een iPhone 6 als backup telefoon? :X :X :X Waar-the-fuck voor?
Die vanzelfsprekendheid zie ik nl. totaal niet. Mag je het inderdaad dom vinden als iemand geen back-up plan heeft voor het geval dat de pinpas het niet doet? Of ga je dan te ver?
.

Dom vind ik een groot woord. Het is hooguit onhandig. Maar ik heb jarenlang met 1 bankpas rondgelopen, nooit wat aan de hand. En anders kan je toch altijd terecht bij vrienden/familie/buren.. Als ik een week niet kon pinnen zou ik of van mijn ouders geld lenen of anders van mijn collega's.. Zie het probleem niet zo...

2e telefoons vind ik helemaal nonsens. Ik vind een iPhone 6 veel te duur om in de la te laten liggen, die verkoop ik liever, kan ik een week van op vakantie. Dan ben ik maar niet bereikbaar, voor een paar dagen... En als de nood echt aan de man komt heb ik binnen 1 uur een cheap-ass telefoontje ergens gescoord. Nee, niet midden in de nacht inderdaad, of op de snelweg... Maargoed, rij in een nieuwe wagen met SOS knop, het zal allemaal wel :+ (niet dat ik hiervoor WEL een telefoon in de auto had overigens...)

[ Voor 108% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 20:50
Raymond P schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:39:
[...]

Er zijn ook van die filters zodat je datzelfde water 20 jaar later ook nog kan consumeren.
Dat kan. Wat je natuurlijk ook kunt doen als dit zo belangrijk voor je is, is het regelmatig hervullen van die paar flessen water. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:48
Arrne schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:54:
[...]

Dat kan. Wat je natuurlijk ook kunt doen als dit zo belangrijk voor je is, is het regelmatig hervullen van die paar flessen water. :+
Neuh :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 00:07

Sebastiaan

....

2 bankrekeningen (Rabo en ING)
1 creditcard (Mastercard, bij de Raborekening)
contant meestal 50-70 bij me en ca. 300 opgeborgen thuis.

Telefoon: 1 mobiel zakelijk met alles onbeperkt en een ziggo vaste lijn. Als de mobiel kapot gaat ligt er meestal op de zaak nog wel een redelijke reserve en een nieuwe is met 1 dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

Daniel36

vernieuwde formule

Cc en reserve 06 in de auto.
En zelf nooit cash op zak btw.
Ja, parkeer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:53:
Sommige mensen gaan echt over-the-top.

Een iPhone 6 als backup telefoon? :X :X :X Waar-the-fuck voor?
Idd, zwaar overkill voor een backup. Zelf heb ik een Blackberry Z10 als backup. Verkopen heeft toch geen zin.

Uiteindelijk moet je overigens wel een backup phone hebben waar je simkaart in past en waar je oplader voor dagelijks bij je hebt. Zeer waarschijnlijk is het toestel leeg tot vrijwel leeg wanneer je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
paar zakken houtskool, kan je altijd koken en iets warm stoken :)

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51
Bob Popcorn schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:15:
Als er casually een netwerkje plat gaat, of het betaalverkeer nokt er eventjes mee heb ik geen measures klaar liggen. Dan kan ik gewoon bij vrienden/ouders aankloppen en is het qua telefoon gewoon ff rustig. Verder heb ik altijd wel een paar tientjes op zak. Als er echt stront aan de knikker is geloof ik sowieso niet meer in telecommunicatie en valuta, dus dan ben ik voorbereid qua skills om goede ruilhandel op te zetten :) sowieso is mn vriendin verpleegkundige, dus die is in het highly unlikely doomsday event erg nuttig :7
^^ Dat.

Voor die kleine betaal/bereikbaarheids storing heb ik niets klaarliggen. Wat mij betreft ook niet nodig, want de tijd die zoiets doet kan je prima zonder die middelen overbruggen.

En mocht de shit echt de fan raken, ben ik blij dat ik door mijn hobby/sport Airsoft voldoende spullen, maar ook kennis en skills heb opgebouwd om mijn eigen boontjes te doppen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan ben ik benieuwd welke 'skills' jij hebt vergaard door het spelen van airsoft :P

Vaak bu'j te bang!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zot me te realiseren dat het vaak juist die combinatie van factoren is die het onhandig maakt: pinverkeer of telefoon / telefoonverkeer ligt eruit net op het moment dat je in een vreemde stad een dokter nodig hebt bijv.

Dan kun je wel zeggen dat het maar heel zelden voorkomt, en dat een storing meestal van korte duur is, maar daar heb je op zo'n moment niks aan

Maar goed, ik probeer me dan maar vast te houden aan vroegah, de tijd zonder mobieltjes en pinpassen. Toen gingen ze ook niet dood van een ongelukje (hooguit van de infectie die erbij kwam kijken, maar daarvan verwacht ik dat een storing in telefoon of pin niet veel invloed op heeft).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ardana schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:11:
Zot me te realiseren dat het vaak juist die combinatie van factoren is die het onhandig maakt: pinverkeer of telefoon / telefoonverkeer ligt eruit net op het moment dat je in een vreemde stad een dokter nodig hebt bijv.
Ik weet niet wat jouw algemene beeld van dokters is, maar die laten je heus niet doodgaan omdat de pinautomaat het niet doet hoor. 8)7 :')

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mwoa, ligt een beetje in welk land je bent, maar daarom zei ik ook, dat ik me realiseer dat het een het ander niet hoeft te beïnvloeden. Dus geen noodzaak voor 8)7 :')

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ardana schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:17:
Mwoa, ligt een beetje in welk land je bent, maar daarom zei ik ook, dat ik me realiseer dat het een het ander niet hoeft te beïnvloeden. Dus geen noodzaak voor 8)7 :')
Ook in het buitenland laat een arts je niet zomaar doodgaan omdat je geen pieken op zak hebt hoor. Kan me nog goed voor de geest halen hoe ik in Italië in een totaal vervallen ziekenhuis terecht kwam met m'n toenmalige vriendinnetje die gestruikeld was en d'r hand had gebroken. Natuurlijk had ik m'n reisverzekering proberen te bellen, maargoed, toen ik er achter kwam dat ik die niet had scheet ik 'm wel ff. Sta je daar als 18 jarige, met een 16 jarig meisje op een plek waar ze nauwelijks Engels spreken, met welgeteld 16,50 in je portomonnee.

Uiteindelijk zijn er foto's gemaakt, d'r hand is gespalkt en verbonden, we hebben eten en drinken gekregen, een gratis tolk in de vorm van een vrouw die net een autoongeluk had gehad (incl. gebroken neus en schouder), een paar adressen om 's avonds te eten, genoeg pijnstillers voor een jaar en de rekening "zou later wel naar m'n hotel worden gestuurd". Nooit meer wat van gehoord.

Hoe je het ook went of keert, mensen zijn intrinsiek aardig en behulpzaam, waar ter wereld je ook komt.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Daar ga ik ook van uit, vandaar dat het niet voorhanden hebben van geld of communicatiemiddelen op zo'n moment de stress wel erger maakt, maar eigenlijk eerder een ongemak dan een vreselijk iets is.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 21:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Wij hebben elk 1 pinpas van 1 gezamenlijke rekening.
Verder hebben we wat potten waar kleingeld in gedumpt wordt waar genoeg inzit om een aantal dagen mee rond te kunnen komen.

En verder allebei een mobieltje, toevallig van dezelfde provider. Als we een paar dagen niet bereikbaar zouden zijn, zal me dat eerlijk gezegd geen zorg wezen.

[ Voor 31% gewijzigd door arie_papa op 30-09-2015 10:37 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:21

Arm1n

Zeven over half twee

Ik vind alle doomscenario voorbereidingen maar overdreven. In Nederland is het elektriciteitsnetwerk van dusdanige kwaliteit dat een uitval van langer dan een dag op grote schaal zonder opzet niet voor kan komen (kleine lokale uitvallen uitgezonderd maar dan heb ik nog genoeg vrienden en familie om terecht te kunnen). En momenteel is het politieke klimaat zo stabiel dat ik opzet ook niet zie gebeuren, mochten er echt grimmige tijden aanbreken dan kijk ik wel verder of ik dingen in ga slaan, maar nu? Nergens voor nodig.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb altijd een pinpas en een creditcard bij. Eén van de twee werkt wel.
Cash houd ik ook altijd wat geld achter de hand.
Bezit één gsm, maar ik kan prima een dag zonder telefonisch bereikbaar te zijn. Anders gebruik ik m'n zakelijke nummer wel en verreken ik dat achteraf met m'n werkgever.
Verder geen voorbereidingen voor doemscenario's getroffen. Zal anders moeten terugvallen op familie of vrienden. Of ik heb dikke pech.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vraag gewoon wat geld aan mijn ouders of vrienden. Werkt altijd wel :)

• Skyaero
  • Niet online
Arm1n schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:29:
Ik vind alle doomscenario voorbereidingen maar overdreven. In Nederland is het elektriciteitsnetwerk van dusdanige kwaliteit dat een uitval van langer dan een dag op grote schaal zonder opzet niet voor kan komen
Vertel dat eens aan de 100.000 mensen in de Tieler- en Bommelerwaard.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, nou, dat was ook een ramp die niet te overzien was :P (op de babyboom 9 maanden later na dan)

Vaak bu'j te bang!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Skyaero schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:11:
[...]

Vertel dat eens aan de 100.000 mensen in de Tieler- en Bommelerwaard.
Daar was ik me van bewust, en noemde daarom op grote schaal waar ik deze storing niet onder vind vallen. Je kan dan nog makkelijk bij familie of vrienden langs en het duurde "maar" twee dagen wat al erg uitzonderlijk lang is. Net zoals de gehele storing al een samenloop van uitzonderlijke omstandigheden was.

Voor die twee dagen zonder stroom ga ik geen noodvoorraden en aggregaat aanschaffen.

• Skyaero
  • Niet online
Het was zeker een unieke situatie, maar het geeft wel aan dat een ongelukje in een heel klein hoekje (of cockpit) zit.

Overigens hebben een klein aantal mensen (ik geloof iets van 10.000) bijna een week zonder stroom gezeten. De overheid heeft daar overigens voor noodaggregaten gezorgd, wat laat zien dat je er niet helemaal voor staat. Tevens waren dingen als mobiele telefoonmasten en drinkwater wel gewoon beschikbaar.

Ik pak gewoon een fiets een fiets naar een gebied waar ze nog wel voorzieningen hebben :)

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Ook een bijzondere situatie omdat het gebied maar vanuit één richting met hoogspanningslijnen wordt gevoed, het grootste deel van het hoogspannigsnet in Nederland is in een lus uitgevoerd, als ergens een storing is kan het van de andere kant gevoed worden. Zie ook de kaart van TenneT.

Verder zijn vrijwel alle hoogspanningslijnen in Nederland minstens dubbel uitgevoerd (2x3 fasen), wat inhoudt dat als er een probleem in van de twee lijnen optreedt de andere alles over kan nemen (normaal zijn de hoogspanningsmasten dus ook maar voor ongeveer 50% belast). Die helikopter was het dus gelukt om alle 6 de kabels stuk te vliegen in een gebied wat maar van een kant gevoed werd :P

• Skyaero
  • Niet online
Arm1n schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:12:
Ook een bijzondere situatie omdat het gebied maar vanuit één richting met hoogspanningslijnen wordt gevoed, het grootste deel van het hoogspannigsnet in Nederland is in een lus uitgevoerd, als ergens een storing is kan het van de andere kant gevoed worden. Zie ook de kaart van TenneT.
ha! behalve in Noord-Holland. >:)

En als er dan iemand in Diemen aan het kloten is, zit heel Noord-Holland zonder stroom

Oke, ze zijn bezig met een 380KV leiding tussen Beverwijk en Rotterdam, maar die ligt er nog niet. Tot die tijd moeten ze bij Tennet gewoon van de knoppen afblijven, anders zit ik in het donker. :N

that reminds me, ik moet nog waxinelichtjes en lucifers kopen
Pagina: 1 2 Laatste