Waterbesparende Douchekop.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Mede tweakers,

Ik zoek een waterbesparende douchekop, we gebruiken geen gas maar het huis word verwarmd door stadswarmte dus het zal significant schelen in kosten. Ik heb zelf eentje gevonden bij de blokker:

http://www.blokker.nl/nl/...racker=7213-8716201758450

Heeft iemand ervaring met waterbesparende douchekoppen en kan iemand mij er eentje aanraden?

Bull3t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bulletproof93 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:33:
Mede tweakers,

Ik zoek een waterbesparende douchekop, we gebruiken geen gas maar het huis word verwarmd door stadswarmte dus het zal significant schelen in kosten. Ik heb zelf eentje gevonden bij de blokker:

http://www.blokker.nl/nl/...racker=7213-8716201758450

Heeft iemand ervaring met waterbesparende douchekoppen en kan iemand mij er eentje aanraden?

Bull3t
Misschien off-topic en/of iets anders dan je wilt horen, maar als je echt in de kosten wilt besparen, zou ik je aanraden die stadswarmte eruit te gooien, dat gaat een stuk sneller. En daarover zijn hier wel een paar topics te vinden.

Stadsverwarming vervangen door Warmtepomp
Stadsverwarming erg duur

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Freee!! schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:46:
[...]

Misschien off-topic en/of iets anders dan je wilt horen, maar als je echt in de kosten wilt besparen, zou ik je aanraden die stadswarmte eruit te gooien, dat gaat een stuk sneller. En daarover zijn hier wel een paar topics te vinden.

Stadsverwarming vervangen door Warmtepomp
Stadsverwarming erg duur
Ik weet inderdaad dat stadswarmte niet heel kost efficiënt is maar ik heb geen keus. Ik woon in een huis met meerdere studenten en de huisbaas heeft hiervoor gekozen. We douchen te lang dus ik zoek een besparende douchekop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe heeft de huisbaas aangetoond dat het door het douchen komt en niet door de verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben zelf een huurwoning in Utrecht waarbij ook wij vast zitten aan stadsverwarming. Wat is de definitie van een waterbesparende douchekop? Dat je meerdere standen hebt? Is het van de buitenkant te zien of je zo'n ding hebt? Die van ons heeft wel 2 standen namelijk..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Heb je een geiser? Zo ja: kijk eerst eens na of de geiser wel voldoende warmwaterdruk kan leveren. Die van mij kon dat niet, waardoor het warme water halverwege t douchen uitviel.. Ook geen pretje kan ik je vertellen. Sinds ik de waterbesparing uit de douchekop heb gehaald werkte alles wel weer normaal.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik vind een waterbesparende douche gewoon waardeloos douchen. Ik sloop die waterbespaarproppen altijd uit mijn douchekoppen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

Probeer eens te meten hoeveel water er nu (maximaal) uit je douchekop komt (liters per minuut). Bij veel douchekoppen is gespecificeerd hoeveel water ze kunnen doorlaten. Straks koop je een "besparend" model en blijkt 'ie meer door te laten dan je huidige ;)
Ook zou je zo'n simpel plastic dopje met gaatjes tussen je huidige douchekop en -slang kunnen plaatsen om de hoeveelheid water die doorgelaten wordt te beperken, is een stuk goedkoper dan een nieuwe douchekop lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 07-09-2015 13:12 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Deveon schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:53:
Hoe heeft de huisbaas aangetoond dat het door het douchen komt en niet door de verwarming?
Niet, maar alle beetjes helpen.
Foamy schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:06:
Heb je een geiser? Zo ja: kijk eerst eens na of de geiser wel voldoende warmwaterdruk kan leveren. Die van mij kon dat niet, waardoor het warme water halverwege t douchen uitviel.. Ook geen pretje kan ik je vertellen. Sinds ik de waterbesparing uit de douchekop heb gehaald werkte alles wel weer normaal.
We hebben geen geiser omdat we warm water krijgen van het stadswarmte systeem, we hebben een elektrische kookplaat dus er word totaal geen gas gebruikt in het huis.
NeFoRcE schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:01:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben zelf een huurwoning in Utrecht waarbij ook wij vast zitten aan stadsverwarming. Wat is de definitie van een waterbesparende douchekop? Dat je meerdere standen hebt? Is het van de buitenkant te zien of je zo'n ding hebt? Die van ons heeft wel 2 standen namelijk..
Ik weet dat met stadswarmte een besparende douchekop voordeliger is dan met gas (geiser). Met gas word het water verwarmd met de geiser en blijft de geiser toch aanstaan tijdens het douchen en gaat niet noodzakelijk minder hard verwarmen als je minder water verbruikt (je bespaart dus alleen water en geen gas). Met stadswarmte bespaar je direct stadswarmte dus ook energie. Verder denk ik dat de besparende douchekop meer water met lucht doorlaat.

[ Voor 10% gewijzigd door bulletproof93 op 07-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

bulletproof93 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:12:
[...]

Ik weet dat met stadswarmte een besparende douchekop voordeliger is dan met gas (geiser). Met gas word het water verwarmd met de geiser en blijft de geiser toch aanstaan tijdens het douchen en gaat niet noodzakelijk minder hard verwarmen als je minder water verbruikt (je bespaart dus alleen water en geen gas). Met stadswarmte bespaar je direct stadswarmte dus ook energie.
Niet noodzakelijk waar, ik heb bv. een geiser gehad die een aantal tussenstappen kende voor het douchewater.. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

bulletproof93 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:12:
[...]

Niet, maar alle beetjes helpen.

[...]

We hebben geen geiser omdat we warm water krijgen van het stadswarmte systeem, we hebben een elektrische kookplaat dus er word totaal geen gas gebruikt in het huis.

[...]

Ik weet dat met stadswarmte een besparende douchekop voordeliger is dan met gas (geiser). Met gas word het water verwarmd met de geiser en blijft de geiser toch aanstaan tijdens het douchen en gaat niet noodzakelijk minder hard verwarmen als je minder water verbruikt (je bespaart dus alleen water en geen gas). Met stadswarmte bespaar je direct stadswarmte dus ook energie.
Dank, ik zal de verhuurder eens een mail sturen, met de vraag of wij zo'n douchekop hebben.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb ook veelal gezien dat de kraan kapot gaat op de lange termijn dankzij de hogere druk in de kraan door de waterbesparende functie. Als je een verhuurder hebt prima, want die is verantwoordelijk voor de kraan :P Maar als het je eigen huis is, is dat ook wel iets om mee te nemen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
reiker schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:11:
Probeer eens te meten hoeveel water er nu (maximaal) uit je douchekop komt (liters per minuut). Bij veel douchekoppen is gespecificeerd hoeveel water ze kunnen doorlaten. Straks koop je een "besparend" model en blijkt 'ie meer door te laten dan je huidige ;)
Ook zou je zo'n simpel plastic dopje met gaatjes tussen je huidige douchekop en -slang kunnen plaatsen om de hoeveelheid water die doorgelaten wordt te beperken, is een stuk goedkoper dan een nieuwe douchekop lijkt mij.
Slim! Ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Laatst online: 18-08 08:57
Gewoon discipline leren en timer op de douche zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Wat mij dan weer verbaasd is dat je als eerste kijkt bij Blokker voor een waterbesparendedouchekop.

Mooi woord voor galgje of scrabble trouwens.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

evilution schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:11:
Ik vind een waterbesparende douche gewoon waardeloos douchen. Ik sloop die waterbespaarproppen altijd uit mijn douchekoppen.
Dit
horizon1978 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:49:
Gewoon discipline leren en timer op de douche zetten.
En dat

Mijn ervaring is dat hoe lang je doucht rechtstreeks verband houdt met hoeveel water er uit de kraan komt. Minder water = langer douchen = alsnog weinig/geen besparing. Wil je besparen, dan moet je vooral werken aan gedrag, niet aan techniek.

Dan nog: ik deel de twijfel van velen hier dat het douchen daadwerkelijk significant deel is van deze rekeningen. Wij hebben in ons vorig huis uitermate zuinig geleefd ondanks dat ik lang douche en m'n vriendin vaak in bad gaat (< EUR 90 per maand gas+electra, wel met zuinige HR-combiketel), terwijl we met zelfde mensen en zelfde douche- en stookgedrag in huidig huis ruim anderhalf keer zoveel kwijt zijn. Dat verschil zit in een mechanische ventilatieoplossing en in een combo stadsverwarming met inefficiente ketel in het gebouw, dus exact de dingen waar je als bewoner 0,0 invloed op hebt.

Dat jullie verhuurder zeikt over douchegedrag klinkt alsof hij dondersgoed weet waar het probleem zit, maar daar wat aan doen kost hem geld en levert hem niets op. Maar door de bal bij jullie te leggen gaan jullie tegen elkaar zeuren ipv tegen hem :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
Nog simpeler, gewoon de kraan minder ver opendraaien. Zit tegenwoordig standaard op een goede kraan, dan moet je een knopje indrukken om hem helemaal open te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
chrisborst schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:31:
Nog simpeler, gewoon de kraan minder ver opendraaien.
Dan hangt het wel weer af van (met name) je douchekop of je dan nog voldoende druk hebt om shampoo fatsoenlijk uit je haar te spoelen. Waterbesparende douchekoppen zijn juist ontworpen om dat probleem voor zover mogelijk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
Dan zet je toch gewoon de kraan helemaal open voor de ene minuut?
Als mensen zo lang douchen is het echt niet om shampoo uit te spoelen... O-)

[ Voor 11% gewijzigd door chrisborst op 07-09-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, het is ook om bijv op temperatuur te komen, te ontspannen, eh, al dan niet in gezelschap - maar bottom line is douchen echt niet factor #1 (of 2 of 3) op de energierekening, en iemand die je probeert te overtuigen van wel doet dat uit eigenbelang.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Om je een idee te geven qua kosten in omgeving Utrecht:

Jaarverbruik van ongeveer 25 GJ in een huishouden van 3 personen die dagelijks douchen en in de winter wordt alleen de huiskamer verwarmd door middel van vloerverwarming.

Vastrecht + huur warmtewiselaar = 40 euro
Warmte douchen (1GJ) = 22 euro
Warmte verwarming (1GJ) = 22 euro

Bovenstaande is per maand. Vloerverwarming staat een maand of 4 a 5 per jaar aan en in de echt koude wintermaanden verbruik je ongeveer 1GJ per week.

Stadsverwarming. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mja, die dingen ken ik uit Azië. Dat levert daar al amper een fatsoenlijke douche op. Succes als je begintemperatuur dan ook nog eens 20 graden lager is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

evilution schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:32:
Mja, die dingen ken ik uit Azië. Dat levert daar al amper een fatsoenlijke douche op. Succes als je begintemperatuur dan ook nog eens 20 graden lager is.
Die dingen werken prima hoor, ik heb er 1 hangen (in de UK standaard), je moet alleen wel opletten dat je er een met genoeg vermogen koopt.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29

Bob Popcorn

Plop!

Ik zou gewoon uitrekenen hoeveel het per jaar scheelt als iedereen max 5 minuten doucht, en dat omrekenen naar BKE's (bierkratequivalenten). Dat maakt je huisgenoten wel bewust. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1