De queeste naar Wireless AC 3x3 (Mini PCI-E) Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
un1ty schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:57:
Baahhh :(( wat is de hardware id van de QCA9880 die jij gebruikt?
Soort Driver Netwerkcontroller
Hardware Identificatie PCI\VEN_168C&DEV_003C&SUBSYS_00000000&REV_00
Lokatie-informatie PCI-bus 2, apparaat 0, functie 0
PCI-apparaat Qualcomm Atheros QCA986x/988x 802.11ac Wireless Network Adapter

:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat hardware ID ken ik van een Mikrotik kaartje waar geen Windows drivers voor zijn, vanuit Mikrotik dan.

W7: http://www.magicdriver.com/driver93964-ver_11.0.4.27.html
W8: http://www.magicdriver.com/driver94207-ver_11.0.4.27.html
De W7 driver werkt iig met de http://routerboard.com/R11e-5HacD , tijdje terug eens getest.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mja de Killer 1420 driver komt niet verder dan 2x2 :( en is vrij onstabiel

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
Intussen is de broadcom kaart binnen..

Morgen oid even installeren en driver er bij zoeken

404 Signature not found

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 23:31

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Ben erg benieuwd of jou ervaring net zo positief is als de mijne :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hoop het ook... al zal de echte "test" tot na het weekend op zich laten wachten...
Apje hier doet maar -N op 2x2 tot max 300mbit :[ en eigenlijk geen wired clients... dus dat schiet niet op

en nog even mooi de tijd om te bedenken hoe ik de antenne kabeltjes anders ga "routen" ze zijn nu net 3~4cm te kort om bij het slot te komen via de route die er voor bedoeld is..

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
zo kleine update..

kaart intussen ingebouwd, en drivers geïnstalleerd,
gewoon met de driver package van Asus

Setup.exe /? uitvoeren deed wonderen ;)

nu nog even op de juiste antennes aansluiten (ipv op de 2 wwan antennes)
gevoeligheid is sowieso hoger dan de Intel 7260... alleen echt testen ga ik pas doen als ik de juiste antennes gebruik ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpVwFrL.png

oftewel sofar ben ik happy :)

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Gelukkig! hoop dat jij een geschikter systeem erbij hebt om daadwerkelijke throughput tests te kunnen doen!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:28:
Gelukkig! hoop dat jij een geschikter systeem erbij hebt om daadwerkelijke throughput tests te kunnen doen!
Netgear R7000... die zou het moeten kunnen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:28:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[  4]   0.00-1.00   sec  27.7 MBytes   232 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  40.7 MBytes   341 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  49.5 MBytes   415 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  54.9 MBytes   460 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  50.5 MBytes   424 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  50.6 MBytes   424 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  51.1 MBytes   429 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  52.5 MBytes   440 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  54.2 MBytes   455 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  48.5 MBytes   407 Mbits/sec

nu de boel nog ietsies beter afstemmen maar tot zover al erg bevredigend..
en nog een beetje extra cable management.. want ik ben nog niet tevreden er over...

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 21-09-2015 19:16 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Q-bone

Dusss...

Zou iemand kunnen testen of je met deze kaart ook een wifi access point kan opzetten? en zo ja, wat de link snelheid is? Dit alles onder windows ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:43:
Zou iemand kunnen testen of je met deze kaart ook een wifi access point kan opzetten? en zo ja, wat de link snelheid is? Dit alles onder windows ;)
Wifi access point onder Windows? Daar wens ik je veel succes mee :P Bij 2.4GHz zijn de mogelijkheden al zeer beperkt, geen idee of Windows in staat is dat op de 5GHz band te doen. Laatste keer dat ik daar naar heb gekeken kon je niet eens het kanaal (laat staan frequentie) veranderen.

Voor dat soort dingen zit je echt vast aan Linux/*BSD als je niet tegen een shitload aan beperkingen aan wil lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-09-2015 22:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Q-bone

Dusss...

Raven schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:01:
[...]

Wifi access point onder Windows? Daar wens ik je veel succes mee :P Bij 2.4GHz zijn de mogelijkheden al zeer beperkt, geen idee of Windows in staat is dat op de 5GHz band te doen. Laatste keer dat ik daar naar heb gekeken kon je niet eens het kanaal (laat staan frequentie) veranderen.

Voor dat soort dingen zit je echt vast aan Linux/*BSD als je niet tegen een shitload aan beperkingen aan wil lopen.
Connectify werkt op zich prima, maar niet alle kaarten hebben de mogelijkheid om 5 ghz in te zetten als in accesspoint mode. Een 7260 kan dit bijvoorbeeld niet omdat intel de 5ghz banden heeft dichtgegooid voor accesspoint mode / ad-hoc.

Dus de vraag is, kan dit wel, evt onder linux?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou nog even denkende... je hebt immers 3 antenne draadjes.. en bijbehorende kleurtjes..

nou schijnt dat de witte aan de primairy antenne is.. de zwarte de auxilery antenne.. en de grijze voor MiMo is..
alleen hoe moet ik dat gaan interperteren op de broadcom adapter? daar staat CH0/1/2 op..?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:18:
[...]

Connectify werkt op zich prima, maar niet alle kaarten hebben de mogelijkheid om 5 ghz in te zetten als in accesspoint mode. Een 7260 kan dit bijvoorbeeld niet omdat intel de 5ghz banden heeft dichtgegooid voor accesspoint mode / ad-hoc.

Dus de vraag is, kan dit wel, evt onder linux?
De BCM4360 onderaan vorige pagina? Ik zie verschillende berichten dat deze niet in access point modus werkt omdat die modus niet ondersteund zou worden. (Google op de chip en hostapd.)

Als het om access points gaat blijf ik Atheros aanraden en als het AC 3x3 moet zijn, dan moet je kijken naar de Compex WLE900V5-27 met de AR9880 erin. Helaas is dat kaartje standaard niet te plaatsen in veel mini PCIe slots, ik heb er 2 adapters onder zitten om 'm in mijn nieuwe router-pc te kunnen krijgen :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
toch wel apart dat de BCM niet onder linux in AP mode schijnt te kunnen.. gezien die zelfde chip in menig DD-WRT compatible -AC router zit.. :? en dd-wrt is toch op linux basis :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien dat de driver met dergelijke functionaliteit er niet voor x86 hardware is, alleen voor ARM-based hardware? Dat zou verklaren waarom het wel in routers werkt, maar niet in pc's.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:43:
Connectify.. ha! ik ben een van de grondleggers van dat programma,samen met dispatch en kort daarna speedify (got the t-shirt! ). inmiddels heb ik thuis een server met speedify software draaien, om zo 4G, een lokale hotspot en mijn WiFi/ethernet te bundelen ;)

maar gebruikt het eigenlijk niet meer sinds ik een vaste werk locatie heb.
maar zoals ik nu kan zien werkt deze kaart niet als AP. mogelijk kan ik dat nog fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en bij deze nog even fototjes.. :D

Kaart in het wwan slot.. wlan slot vrij.. voor iets anders.. :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g5FUifw.png

Draadjes met een beetje tape op hun plek houden...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ikl1wcu.png

draadjes door een vers uitgeslepen stukje aluminium.. anders kwamen ze wel erg in de knel..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u7FjFS2.png

en ook de coverplate moest er nog aangeloven.. Dell had er heel leuk 2 verdikkingen op gemaakt.. deksel paste niet lekker meer met de draadjes er bij.. dus even de multitool er bij langs.. dag verdikkingen.. en t deksel past weer als vanouds :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNp8TzL.png

nu alleen nog even bedenken of ik niet nog een Intel 5300 oid met een nieuw setje antennes ga inbouwen in het WLAN slot.. want ik wil dan wel -N met 3x3 doen dan eigenlijk..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
nice! hoe verhoud je wifi signaal van je laptop zich nu ten opzichte van je telefoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eigenlijk continu een 526mbits link met de laptop..
telefoon zit op 130mbit.. ( die doet 2x2 -ac :P )

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
maar wat doet je signaal sterkte an sich? (dBi ?)

de ontvangst gevoeligheid met 3x3 vs 1x1 zegt waarschijnlijk meer ;)

(meeste telefoons zijn overigens 1x1 per freq band)

[ Voor 56% gewijzigd door un1ty op 23-09-2015 01:12 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17
Raven schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:05:
Misschien dat de driver met dergelijke functionaliteit er niet voor x86 hardware is, alleen voor ARM-based hardware? Dat zou verklaren waarom het wel in routers werkt, maar niet in pc's.
Routervendors krijgen gewoon een board support kit of ranzige out of tree driver van de fabrikant.. dat haalt de kernel coding standards nooit, dus dan is er geen driver voor de mainline kernel...

• SMSfreakie
  • Niet online
Telefoon -62dBm / 351mbit bruto link
laptop -68dBm / 585mbit bruto link

telefoon doet het dus kwa sterkte beter.. maar op link snelheid wint de laptop :+

moet alleen nog even kijken wat ik nog verbeteren mbt het de kanalen..
maar goed sinds er nogal veel Ziggo modems op 5G band zitten te bleren hier kan ik de lagere kanalen eigenlijk niet lekker gebruiken denk ik.. (36/40/44/48) en 52 tot 64 zijn DFS kanalen volgens mijn Netgear en daar wordt die elke keer na een dag of 2 vanaf gegooit omdat meneer denkt dat er een RADAR... gespot is.. :S

met 100/104/108/112 heb ik geen issues mbt tot radars :+

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
installeer DD-WRT op je netgear, stel als land in canada of USA, stel in op kanaal 112 channel width 80+80 VHT en extension-channels upper-upper (eerst save bij elke stap die je toepast, daarna apply)
Met settings op USA heb ik wel het beste signaal. (802.11h loose en zone "off" is het volgens mij)
en beamforming moet je even mee kijken. kan goed dat je telefoon de zwakste zender/ontvanger is en dat de router zich daarop focussed :(
voor de netgear is er wel een officiele build uit, lucky you! ik heb thuis 3 linksys/cisco's EA6900 (AC1900).
die draaien allemaal beta builds.

overigens, de sterkte van het signaal neemt sowieso af als je in kanaalbreedte toeneemt.
Ik kan me herinneren toen ik hiernaar onderzoek deed, dat (volgens mij) op de site van ubiquiti ergens een verwijzing stond naar output power per bandbreedte.
bijv:
20MHz 21dBi
40MHz 19dBi
80MHz18dBi

Naast dat de output power afneemt als de ingenomen bandbreedte toeneemt; is de procentuele kans dat 1 van de kanalen ruis ondervind groter, waardoor deze dus misschien wel met -30dBi binnen komt, maar de ruis -35dBi is.

en als laatste, controleer via een programma als INSSIDer of je AP daadwerkelijk 3x3 uitzend, maar gezien je al aangeeft dat hij van een kanaal afwijkt lijkt mij dat je dit al doet!
(of je leest het uit in de router software zelf, die overigens meestal inaccuraat is)

[ Voor 45% gewijzigd door un1ty op 24-09-2015 00:03 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
installeer DD-WRT op je netgear, stel als land in canada of USA, stel in op kanaal 112 channel width 80+80 VHT en extension-channels upper-upper (eerst save bij elke stap die je toepast, daarna apply)
Met settings op USA heb ik wel het beste signaal. (802.11h loose en zone "off" is het volgens mij)
en beamforming moet je even mee kijken. kan goed dat je telefoon de zwakste zender/ontvanger is en dat de router zich daarop focussed :(
voor de netgear is er wel een officiele build uit, lucky you! ik heb thuis 3 linksys/cisco's EA6900 (AC1900).
die draaien allemaal beta builds.

overigens, de sterkte van het signaal neemt sowieso af als je in kanaalbreedte toeneemt.
Ik kan me herinneren toen ik hiernaar onderzoek deed, dat (volgens mij) op de site van ubiquiti ergens een verwijzing stond naar output power per bandbreedte.
bijv:
20MHz 21dBi
40MHz 19dBi
80MHz18dBi

Naast dat de output power afneemt als de ingenomen bandbreedte toeneemt; is de procentuele kans dat 1 van de kanalen ruis ondervind groter, waardoor deze dus misschien wel met -30dBi binnen komt, maar de ruis -35dBi is.

en als laatste, controleer via een programma als INSSIDer of je AP daadwerkelijk 3x3 uitzend, maar gezien je al aangeeft dat hij van een kanaal afwijkt lijkt mij dat je dit al doet!
(of je leest het uit in de router software zelf, die overigens meestal inaccuraat is)
in het verleden wel al DD-WRT er opgehad alleen dat was om vage redenen altijd langzamer dan de netgear firmware zelf

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qLCq42R.png
lijkt me gewoon 1300mbits over 4 kanalen gesmeerd :?

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:10:
[...]

in het verleden wel al DD-WRT er opgehad alleen dat was om vage redenen altijd langzamer dan de netgear firmware zelf

[afbeelding]
lijkt me gewoon 1300mbits over 4 kanalen gesmeerd :?
Hmm ja als je laptop hem ook zo ontvangt dan zal die dat wel goed doen.
maar dan ben ik nog benieuwd naar waarom je laptop slechtere ontvangst heeft dan je telefoon..
antenne gain / plaatsing? of misschien doordat je laptop op 3 antennes (/4kanalen) zend en ontvangt, en de telefoon dit slechts op 1 hoeft te doen.

• SMSfreakie
  • Niet online
telefoon doet 2x2 anders kan die niet met 867mbit linken lijkt me ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
intussen eens DD-WRT DD-WRT v3.0-r27944 std (10/09/15) er op geflasht..

nu nog even finetunen.. want om 1 of andere reden kan ik kanaal 112 niet kiezen.. :?
edit: nog mooier.. wel kunnen connecten maar verder niks kunnen.. enige wat er door komt is dhcp.. verder geen ip verkeer :/

of zou deze build kapot zijn :D

edit: Build kapot.. DD-WRT v3.0-r27858 std (09/28/15) doet het wel goed

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 12-10-2015 15:50 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Haha dat heb ik ook met enige regelmaat, vaak helpt een reboot na flash (meervoudig rebooten) om alles weer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:30

JT

VETAK y0

Ik heb zelf na enige tijd DD-WRT met soms instabiliteit AsusWrt Merlin erop, geport door XVortex. Geen van mijn routers is ooit zo stabiel geweest, ook niet met DD-WRT. En de UI vind ik fijner. Wellicht is dat eens de moeite waard. Pak wel de .54-2, Asus doet sinds .55 z'n best om porten naar andere merken te voorkomen dat zich in de .55 uit in enkele niet (goed) werkende functionaliteiten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
inmiddels draait t zaakje al 6 dagen zonder grappen :)

ook de Netgear WNDR4000 (ook DD-WRT.. al sinds ik hem heb ongeveer :P ) die op de 5ghz band linkt ( op -N 450 :P ) om zo extra 2.4ghz te kunnen inzetten ( iets met veel wifi op 2.4 en ruimte zat op 5ghz.. ) is er nog geen enkele keer uit gevlogen.. wat met de stock firmware op de R7000 wel eens gebeurde..

nu eens kijken wat de mogelijkheden zijn om toch de wndr4000 een snellere link te geven dan de wireless link... en hem dan eventueel te vervangen voor een AC model :)
maar het is heerlijk.. filetransfers rond de 35MB/s vind ik een hele vooruitgang.. dat red ik op -N niet met een 4965 kaartje ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Al tijden een fervent gebruiker van een Intel AC 7260 kaart met 866,7 max. Zat ik dit topic te lezen en rond te bladeren.
Is dit niet onze oplossing ?
http://www.ebay.com/itm/B...Offer&_trksid=p5731.m3795

Half-Hight 1300Mbps ?

Ben alleen nog niet uit welke drivers bruikbaar zijn. Lijkt op de ASUS oplossing van hierboven als ik het allemaal snap.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:37:
Al tijden een fervent gebruiker van een Intel AC 7260 kaart met 866,7 max. Zat ik dit topic te lezen en rond te bladeren.

Half-Hight 1300Mbps ?

Ben alleen nog niet uit welke drivers bruikbaar zijn. Lijkt op de ASUS oplossing van hierboven als ik het allemaal snap.
geen idee.. maar ik heb er net maar 1tje besteld :)
komt ergens in februari aan :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik hoor graag wat de ervaringen zijn!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
We will ship out your package in 24 hours via Hongkong registered mail service with tracking number RTXXXXXXXXXHK.
You could visit the link to check it: http://www.espeedpost.com...XXXXXXXXNL#trackingresult
As usual, it will take 30-35 working days to you.
Due to the HongKong post will Scanning the package serious on January, so it will subject delay to you. It will around 45 working days maybe.
Hope you will wait for the package.
Have a nice day!
Waarom verkopen ze dat nou niet eens dichterbij :P nouja geduld is een schone zaak ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redyak schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:37:

Half-Hight 1300Mbps ?

Hee, Broadcom heeft blijkbaar een die-shrink op de BCM4360 gedaan :)

Als het echt alleen een die-shrink is zou je alle bestaande drivers voor BCM4360 moeten kunnen gebruiken (bijv de drivers om onder Windows WiFi op een MacBook Pro aan de praat te krijgen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Hee, Broadcom heeft blijkbaar een die-shrink op de BCM4360 gedaan :)

Als het echt alleen een die-shrink is zou je alle bestaande drivers voor BCM4360 moeten kunnen gebruiken (bijv de drivers om onder Windows WiFi op een MacBook Pro aan de praat te krijgen).
gaan we achter komen zodra ze binnen is :-)

op dit moment gebruik ik immers een fullsize BCM4360 met de asus AC68 drivers. en dat werk best goed..

maar mn fullsize slot weer vrij hebben vind ik ook wel weer een fijn idee :P kan daar weer een volgend project in :P ( wil nog eens een 4G modem er in steken eigenlijk ... als ik die eens betaalbaar tegen kom.. :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

SMSFreakie. Lef om er gelijk een te bestellen. Ga je of heb je al een een derde antenne ?
ZOu toch kicken zijn dat je aftermarket meer dan 867MPBS kan halen op je ASUS68 of Netgear R700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:27:
SMSFreakie. Lef om er gelijk een te bestellen. Ga je of heb je al een een derde antenne ?
ZOu toch kicken zijn dat je aftermarket meer dan 867MPBS kan halen op je ASUS68 of Netgear R700
jup.. al ben ik wel tevreden over de snelheden die ik nu al haal met de fullsize kaart :)
tervergelijking een 7260.. maar die is toch echt iets trager..
en verliest ook met regelmaat de link met de R7000 (DD-WRT powered)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
intussen is die binnen.. alleen volgens mij zijn de aansluitingen voor de antennes van een kleiner formaat dan op de full size kaart zit :?
dus dan zal ik daar nog verloopjes voor moeten vinden ( of de antennes vervangen voor modellen met de juiste aansluitingen?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SMSfreakie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
intussen is die binnen.. alleen volgens mij zijn de aansluitingen voor de antennes van een kleiner formaat dan op de full size kaart zit :?
dus dan zal ik daar nog verloopjes voor moeten vinden ( of de antennes vervangen voor modellen met de juiste aansluitingen?)
Daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik zou je dankbaar zijn als je eens een Ubuntu USB stick wil maken en daar vanaf Ubuntu wil booten om te zien of die iets kan met de kaart :) Helaas niks over te vinden op internet :/

[ Voor 45% gewijzigd door JT op 05-02-2016 14:49 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SMSfreakie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
Bij dit soort kaarten zijn er bij mijn weten 2 antenne aansluitingen in omloop:
- mmcx
- u.fl

Voor beide zijn kabeltjes beschikbaar :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Bij dit soort kaarten zijn er bij mijn weten 2 antenne aansluitingen in omloop:
- mmcx
- u.fl

Voor beide zijn kabeltjes beschikbaar :)
mijn huidige antennes hebben U.FL connectortjes er aan :-)
en ik moet MHF4 connectortjes.. helaas is de ebay store met de juiste antennes ( inc 40cm draad ) tot 12-2 gesloten... voor de prijs hoef ik het niet te laten,

tis alleen beetje jammer dat ik zelf niet meteen goed opgelet had ( anders had ik ze meteen mee besteld ;) )

en adaptertjes van MHF4 naar U.FL kan ik ook nog niet vinden.. voor "testen" lijkt me dat fijner dan meteen de antennes moeten vervangen :-)

wel een kans om 6 antennes er in te hangen.. 3:3 mimo op 5ghz en 3:3 mimo op 2.4ghz te kunnen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 05-02-2016 14:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, blijkbaar loop ik achter met de antenneconnectors :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik zou je dankbaar zijn als je eens een Ubuntu USB stick wil maken en daar vanaf Ubuntu wil booten om te zien of die iets kan met de kaart :) Helaas niks over te vinden op internet :/
welke ubuntu versie? dan kan ik daar van de week ook nog wel even naar kijken.. neem aan dat zo`n stick maken niet het meerst lastiger is? ( en op een 8GB stick wel past? :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, onder Windows gebruik ik zelf Linux Live USB Creator. Image downloaden, usb stick erin, paar vinkjes en op ok klikken. Als het klaar is rebooten, in bios opstarten vanaf USB instellen en klaar.

Alvast bedankt!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:26:
Nee, onder Windows gebruik ik zelf Linux Live USB Creator. Image downloaden, usb stick erin, paar vinkjes en op ok klikken. Als het klaar is rebooten, in bios opstarten vanaf USB instellen en klaar.

Alvast bedankt!
zal er morgen / overmorgen oid eens naar kijken.

verder vandaag de kaart dan zonder antennes maar even ingebouwt.. en hij werkt inderdaad met de asus AC68 driver package die ik ook gebruik voor mn fullsize kaart :-)

ook bluetooth wordt ook herkent.. zonder problemen..

verdere werkingen kan ik nog niet testen omdat ik nog op passende antennes ( of verloopjes ) wat eerder komt moet wachten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SMSfreakie schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:15:
[...]

zal er morgen / overmorgen oid eens naar kijken.

verder vandaag de kaart dan zonder antennes maar even ingebouwt.. en hij werkt inderdaad met de asus AC68 driver package die ik ook gebruik voor mn fullsize kaart :-)

ook bluetooth wordt ook herkent.. zonder problemen..

verdere werkingen kan ik nog niet testen omdat ik nog op passende antennes ( of verloopjes ) wat eerder komt moet wachten :)
Toevallig al tijd voor gehad? Wil geen druk zetten :P maar dan kan ik beslissen wat ik aanschaf voor 2 devices in huis.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Toevallig al tijd voor gehad? Wil geen druk zetten :P maar dan kan ik beslissen wat ik aanschaf voor 2 devices in huis.
Was er inmiddels al naar aan het kijken. Alleen m'n usb stick werkte niet mee dus nu even een andere halen voor een nieuwe poging

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, ben benieuwd!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Out Of The Box werkt het niet.. zowel de fullsize als halfsize kaart niet..

wel wordt bluetooth van de halfsize kaart herkent ( of het werk kan ik niet zeggen bij gebrek aan antennes )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok tnx, dan koop ik de Intel kaartjes :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:52:
Ok tnx, dan koop ik de Intel kaartjes :)
schijnt een driverpackage te zijn.. die ik natuurlijk nog even ga proberen :)

edit: hmm dat wil schijnbaar niet lekker in een live stick... (?)

dat zal ik dan maandag pas kunnen testen denk ik.. ( even de SSD er uit en een oude 120GB sata disk er in )

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 12-02-2016 21:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je dat wil dan moet je je USB Stick persisent maken. Met Linux Live USB Creator moet je dan bij het maken kiezen hoeveel ruimte je daarvoor wil gebruiken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:28:
Als je dat wil dan moet je je USB Stick persisent maken. Met Linux Live USB Creator moet je dan bij het maken kiezen hoeveel ruimte je daarvoor wil gebruiken.
ja daar had ik ruimte voor gelaten ( 2GB ) maar schijnbaar gaat dat ergens niet goed :? ( of ik doe het niet goed.. die kans acht ik groter ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waar woon je? Kan evt wel langs komen met een Gigabyte Brix met mini-pcie. Of meekijken middels teamviewer?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:53:
Waar woon je? Kan evt wel langs komen met een Gigabyte Brix met mini-pcie. Of meekijken middels teamviewer?
noord nederland :-) intussen wel write rechten naar de usb stick.. bcmwl kernel source wil die nog niet pakken :?

nou is mijn linux kennis te "slecht" maar in een virtual machine heb ik wel internet.. maar gaat het installeren van de bcmwl source niet goed.. zou dat weer kunnen komen door dat de adapter dan uberhaubt niet vindbaar is?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

NNL is een beetje ver weg voor mij :P

Hoe wil die nog niet "pakken", wat voor melding krijg je?

VM's heb ik maar beperkt kennis van maar volgens mij moet je met een VM wel kiezen welke interfaces beschikbaar zijn voor de VM. Hoe dat precies werkt voor mpcie, geen idee :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:29:
NNL is een beetje ver weg voor mij :P

Hoe wil die nog niet "pakken", wat voor melding krijg je?

VM's heb ik maar beperkt kennis van maar volgens mij moet je met een VM wel kiezen welke interfaces beschikbaar zijn voor de VM. Hoe dat precies werkt voor mpcie, geen idee :X
welke ik 99/100 keer terug krijg is modprobe module WL not found

in een VM heb ik natuurlijk geen hardware access tot de wireless adapter..
gelukkig kan ik wel met die zelfde stick op real hardware booten.. alleen dan heb ik weer geen werkend netwerk.. omdat de onboard intel nic geen link bouwen wil ( doet die ook in W10 niet )

"net in de VM de BCMWL kernel source geinstalled denk ik.. nou even booten kijken wat er gebeurt ;)"

nou geen fouten meer.. alleen ook niks anders... een modprobe wl levert een knipperende cursor op en verder gebeurt er niks meer :?

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 13-02-2016 11:44 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vreemd....daar kan ik je denk ik ook niet bij helpen :(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:23:
enige wat ik me nou nog kan bedenken is dat die "ergens" de boel kwijt raakt omdat er 2 BCM4360s aanwezig zijn? maar ben nou niet in de gelegenheid om er 1tje uit te halen ( ook al doet die niks )

maar k ga maandag wel even een normale install op een oude HDD doen en 1 van de 2 adapters er uit halen :-)

en dan zal ik meteen de Atheros / Qualcomm QCA9880 ook even doen voor je.. :-) ( dat is afaik wel alleen in een fullsize mpcie te vinden maar goed. )

[ Voor 26% gewijzigd door SMSfreakie op 13-02-2016 17:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:23:
Check! check! dubbelcheck!

schijnbaar vind ubuntu het niet zo hip als je er 2 adapters in hebt zitten van t zelfde soort :P ism de bcmwl driver

net even geprobeerd met de QCA9880 + BCM4360 (gezien de QCA9880 out of the box iets wil doen ;))
en na een de bcmwl source te installeren werd deze ook herkent. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 15-02-2016 19:30 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, heb je ook al gebruik kunnen maken van het netwerk?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nee.. want er zit schijnbaar toch een verschil tussen de fullsize en halfsize kaart.. de halfsize wordt elke keer keurig herkent.. de fullsize niet.. maar als die hem pakt, doet ze het wel :-)

de halfsize heb ik nog geen antennes voor.. rare chinezen die nu nog nieuw jaar vieren enzo :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Bij de beschrijving van de antennes staat dat ze passen op een 7260 van Intel. Die gebruik ik al maar wel 1 tekort natuurlijk :-). Ik ga ze ook bestellen. Vond nog een andere verkoper op ebay en aliexpress die ze tezamen verstuurd zonder shipping. Bij de eerst genoemde schijnt dat niet te kunnen.
@smsfreakie moet ik gewoon een AC68 drivers van ASUS pakken die hoort bij hun PCI 3 antenne voor desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:14:
Bij de beschrijving van de antennes staat dat ze passen op een 7260 van Intel. Die gebruik ik al maar wel 1 tekort natuurlijk :-). Ik ga ze ook bestellen. Vond nog een andere verkoper op ebay en aliexpress die ze tezamen verstuurd zonder shipping. Bij de eerst genoemde schijnt dat niet te kunnen.
@smsfreakie moet ik gewoon een AC68 drivers van ASUS pakken die hoort bij hun PCI 3 antenne voor desktop?
Jep die werken hier met de fullsize kaart prima.. steek ik de halfsize er ook in dan installeert W10 vanzelf die zelfde driver. dus ik gok dat dat prima gaat werken :P

inmiddels zijn de antenne verloopjes door de Chinese webshop verzonden *O*

als het allemaal goed werkt upgrade ik mn andere laptop ook met zo`n kaartje :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

De seller op ebay verkocht ze ook als set. Dan geen verzendkosten en iets goedkoper dan los.
Als het allemaal past hoef ik maar 1 antenne extra weg te werken in de case. Ben benieuwd wat het verschil is met mijn AC 7260 van Intel met 2 antennes (dan kom ik op 867 Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:42:
De seller op ebay verkocht ze ook als set. Dan geen verzendkosten en iets goedkoper dan los.
Als het allemaal past hoef ik maar 1 antenne extra weg te werken in de case. Ben benieuwd wat het verschil is met mijn AC 7260 van Intel met 2 antennes (dan kom ik op 867 Mbps)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xNY0tXh.png
:7
ook 1 van de weinige tools die wel netjes met -AC overweg kan... inssider home ( vanaf de CI site kan het niet goed :P )

Deze driver package van TP-Link werkt ook gewoon "out of the box" op W10

eerste indruk is dat ze iets betere doorvoer haalt met de TPlink driver :P

[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 17-02-2016 23:03 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Dat Acrylic kende ik niet, top tip smsfreakie, en daar is gewoon een free version van die inssider niet meer heeft (in de huidige versie). O ik kijk zo uit naar dat kaartje om te testen met mijn Nighthawk R7000

[ Voor 5% gewijzigd door redyak op 17-02-2016 23:38 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:37:
Dat Acrylic kende ik niet, top tip smsfreakie, en daar is gewoon een free version van die inssider niet meer heeft (in de huidige versie). O ik kijk zo uit naar dat kaartje om te testen met mijn Nighthawk R7000
geen idee of de free version ook zo uitgebreid kan doen als de pro.. ;)

404 Signature not found

• redyak

redyak

Try and Fail

Nee vast niet maar laat wel zien dat anno 2016 de hele buurt slecht internet heeft :-( 80% heeft 150 MBPS en een paar 300MBPS en zelf een enkele 65MBPS. Ben de enige met 1300MBPS en 450MBPS op de 2,4 band (die moet ik nog uitzoeken want dat zou eigenlijk 600 moeten zijn volgens de specs van de Netgear)

• JT

JT

VETAK y0

SMSfreakie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:19:
nee.. want er zit schijnbaar toch een verschil tussen de fullsize en halfsize kaart.. de halfsize wordt elke keer keurig herkent.. de fullsize niet.. maar als die hem pakt, doet ze het wel :-)

de halfsize heb ik nog geen antennes voor.. rare chinezen die nu nog nieuw jaar vieren enzo :(
Ok, ben benieuwd. Bedankt so far in ieder geval :)

Ecodan warmtepomp

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:53:
Nee vast niet maar laat wel zien dat anno 2016 de hele buurt slecht internet heeft :-( 80% heeft 150 MBPS en een paar 300MBPS en zelf een enkele 65MBPS. Ben de enige met 1300MBPS en 450MBPS op de 2,4 band (die moet ik nog uitzoeken want dat zou eigenlijk 600 moeten zijn volgens de specs van de Netgear)
mijn R7000 staat op 216mbits oid :) omdat ik geen 40mhz breed wil.. dus die staat op 20mhz breed.
mn WNDR4000 ( die ik nog eens wil vervangen door een R7000 ( maar dan moet ik eerst eens een snoertje trekken ;) ) staat ook alleen op 2.4ghz te zenden.. (144mbits) ook 20mhz breed.. dan storen ze niet op elkaar :-) de 5ghz radio van de 4000 linkt op 450mbit met de R7000

en hier staat zelfs nog ergens een B/G Only Ap :D max 54mbit _O-
JT schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Ok, ben benieuwd. Bedankt so far in ieder geval :)
Antenne verloopjes en antennes zijn inmiddels onderweg :Y) als het er is probeer ik het nog een keer met alleen de halfsize kaart :-)

Edit: hm die TP link driver werkt als de brandweer met mn Netgear Accesspoints.. maar met een Cisco EPC3928AD valt de link continu weg... dus toch de laatste Asus driver er weer op gezet -)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 19-02-2016 13:24 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
intussen de antenne verloopjes binnen..
alleen nou verneukt mijn laptop me ergens.. als ik de kaart er in stop wordt deze foutief herkent.. zal wel teveel met drivers hebben lopen klieren denk ik..

in de laptop van mn vriendin gefreubeld (7260 er uit) en de broadcom er in.. :-) die herkent hem wel als zijnde netwerk adapter dus nu even drivertjes en proberen maar :P

en ze werkt.. als een tierelier :-)

nou eens kijken waarom ze niet meer lekker werkt in mn eigen laptop...

intussen werkt wireless weer.. alleen BT laat het om 1 of andere reden nog afweten.. maar goed dat gebruik ik toch niet.. eerst eens kijken hoe goed dit verder werkt :-)

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 22-02-2016 12:42 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

@SMSfreakie , hoe heb je op die verloopjes gezocht ? Of heb je een linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

De adapter is binnen met antennes. Wat een gepriegel om die er op te krijgen.
Het gaat hier om MHL4 aansluitingen. Ik had een AC7260 van Intel maar dat is UFL. Hoop middels verloopjes 2 van die 2 antennes te kunnen gebruiken. Even snel geïnstalleerd en met de antennes buiten de laptop is hij soms 1.0GBS aan. De downloadsnelheid is wel met 20MBs toegenomen ipv 40 met de 7260.
Heeft wel een minder bereik op de 5GHZ zie alleen nog maar mijn eigen netwerken. De driver van TP Link werkte direct en die van ASUS van de PCE AC68 na herstarten.
Heb de antennes nu in de bodem verwerkt maar dan is hij niet beter dan de AC 7260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben zelf nog niet verder gekomen.. adapter werkt nog steeds met de verloopjes van MHL4 naar UFL..

denk dat ik betere prestaties krijg met nieuwe antennes met mhl4 connectortjes er aan.. alleen die zitten nog steeds ergens in de mail :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Na het succes van de topicstarter zelf maar eens geprobeerd die veel te grote kaart van Asus erin te krijgen.
Het was wel even rommelen maar het was goed te doen en de standaard drivers van Asus doen het prima.

Wel naderhand ook nog even wat tape aan de onderkant toegevoegd om geen ongewenste contacten te maken omdat ik mijn laptop voortaan uit kon zetten door op backspace te drukken ( of te wel kortsluiting ).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WXquUHrUlcXaPkv9bGCGICED/thumb.jpg

PS niet gek gehakt al zeg ik het zelf gezien ik alles met een bot aardappelschilmesje gedaan heb ;)

[ Voor 8% gewijzigd door drijfhout op 15-03-2016 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
intussen antennetjes binnen gekregen.. alleen op dit moment even andere prioriteiten dan mn laptop nog een keer uit elkaar slopen.. :-) al wordt dat intussen bijna routine werk bij dit model ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
SMSfreakie schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:54:
...al wordt dat intussen bijna routine werk bij dit model ;-)
Ja heb ik bij die van mij ook wel, ik heb al zelfs sommige schroeven moeten vervangen omdat de oude bijna dol waren vanwege het vaak uit elkaar halen van mijn laptopje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
drijfhout schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 02:26:
[...]

Ja heb ik bij die van mij ook wel, ik heb al zelfs sommige schroeven moeten vervangen omdat de oude bijna dol waren vanwege het vaak uit elkaar halen van mijn laptopje :p
herkenbaar :D
al vervang ik de kruiskopjes dan meteen maar voor minitorxjes.. kans dat die ooit nog dol worden O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Antenne verloopjes binnen.
de 2 originele antennes in de deksel aangesloten en de derde achterlang in de bodem met de extra gekochte antenne.
Resultaat tweeledig. Ik zie weer meer netwerken dus het bereik is groter. Maar daar waar de Intel 7260 867mbit aantikte en de Asus 1 GBPS met de bijgeleverde antennes buiten de laptop kom ik nu met alles maar op 877. Niet echt het resultaat wat ik hoopte :-(

Met de ASUS driver maar een download van 25MB/s maar met de TP link driver haal ik weer rond de 55MB.s met dezelfde download van mijn NAS.

Dit behoeft nog wat puzzelwerk :-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/laSatI291FxJRkzbcBoc29KS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mjZHrnJ2yF1YtZfroruqxOav/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MjUebBGOSJnszovBT9LVZZlz/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door redyak op 16-03-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Als ik hem start aan de 5GHZ dan tikt hij de 1.3 aan en dan via 1.0 zakt hij naar 877.
Afstand is belangrijk zit nu op 5 meter in rechte lijn met gips muur ertussen en blijft stabiel op 1,3 hangen met een 60MB/s download van NAS met de TPlink driver

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m3U3koxLOemVntdFLq6Fk163/thumb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door redyak op 16-03-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zelf draai ik nog steeds op de asus driver.. die lijkt stabieler dan de TPlink hier... ( de TPlink driver wil niet verbinden met Cisco modems van Ziggo om 1 of andere reden.. )

en nou wordt t mooi :/

Asus driver + Bittorrent ( ongeacht welke client ) = BSOD op W10.. :/ op W7 geen enkel probleem :/
TP-Link driver + Bittorrent = Kernel Panic op mn Freebsd routerdoos :? op W7 nog niet getest..
heb nu de TP driver package voor W7/8 maar eens gebruikt op W10 kijken wat t oplevert. anders maar eens een oudere asus driver proberen...

W10 fietst er uit met een fault in non paged area.. en BSD Fietst er ook uit met een Page fault.. :|

terwijl beide machines zonder Bittorrent actief prima functioneren.. en weken uptime halen zonder enig probleem.. maar met Bittorrent actief is het binnen 2u prijs :|

[ Voor 64% gewijzigd door SMSfreakie op 20-03-2016 22:41 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Ik kreeg met de hier gedownloade driver direkt een update van de driver via apparaatbeheer bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
intussen met de W7/8 Driver van TPlink geen problemen tot op heden... hopelijk wil die ook gewoon verbinden met Cisco modems van Ziggo dan vind ik het goed :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Op het werk haal ik nu met de Asus rond de 70 Mb aan download snelheid.
Mijn Intel 6230 bleef op de 35 hangen.
Gewoon op N.

Verder geen problemen ondervonden dus best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ok ook de TPlink driver voor W7/8 maakt dus ergens problemen..

ook nog maar even just to be sure memtests gedraait op zowel de laptop als de FreeBSD routerbak...

na 10 passes nog geen error gevonden.. hmpfz
gekke is wel dat FreeBSD er uit knalt met een fout op de netwerk kaart waar Ziggo aan geknoopt zit..

vd week toch maar even ramupgrade ( naar 16GB en ECC doen ) en meteen maar even een losse NIC er bij plaatsen ofzo

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 22-03-2016 15:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo. even een update.. :P

afgelopen week het vervangen van de antennes maar eens gedaan,
eerst de kaart in een slot, en de antennes los bungelende. prima verbinding en dito snelheden.

toen de oude antennes en draden uit mn laptop gesloopt.. en op de plek van de oude antennes 3 nieuwen met de stekkertjes voor de halfsize kaart er weer in..

weer proberen... wat een bagger³ :( toen was ik er al weer behoorlijk flauw van. en heb ik uit een donor laptop de weer goede wireless antennes gehaald (gewoon hele scherm assenbly overgezet ;P ) mn eigen hadden toch beschadigingen in het draadje,

daarna gewoon maar weer de fullsize kaart er in gestopt... kon mn verloopjes al niet meer terug vinden :/
en nou is m`n verbinding wel beter dan met de beschadigde antennes..

To do: GSM antennes er ook uitslopen.. mogelijk storen die somehow (zijn wel NC)
antenne draadjes 100% zeker correct op de kaart aansluiten ( dat de middelste antenne ook op de middelste aansluiting van de kaart zit )
verloopjes terug vinden en nogmaals testen met originele antennes + verloopjes

mogelijk: originele Dell antenne set scoren (zal wel een compleet LID worden omdat ze geplakt zijn.)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Ik ben nu na een tijdje best tevreden. De kaart draait bijna altijd 1.0Gbps met uitschieters naar 1.3Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:17:
Ik ben nu na een tijdje best tevreden. De kaart draait bijna altijd 1.0Gbps met uitschieters naar 1.3Gbps.
ik nu ook met m`n fullsize model hoor (en onbeschadigde antennes :P ) als ik mn verloopjes terug gevonden heb gooi ik de halfsize er weer in *) en even een vervangend dekseltje voor mn E64x0 series Latitude bestellen :P

Edit: Verloopjes weer gevonden.. maar toch eerst maar even de Intel 7260 uit de laptop van de vrouw vervangen.. ding verliest elke keer ism Cisco modem/router de link .. en diverse drivers al geprobeerd maar helpt niet :)
verder nog maar NOG een setje verloopjes en Wireless adapter besteld, en een deksel voor mn laptop, gezien het antenne vervang verhaal nog niet helemaal een succes nummer geworden is :/

Plan: reserve laptop weer oplappen met vervangende deksel, daar de half size in.. en mn huidige klapsjap met fullsize kaart op reserve gooien :)
enige wat ik moet overzetten is de webcam module, SSD, geheugen en toetsenbord, verder zijn ze identiek :P

[ Voor 43% gewijzigd door SMSfreakie op 02-05-2016 20:28 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
* vanaalten neemt een voorzichtige aanloop:
Ik had destijds al interesse in dit topic, maar recent wat aangewakkerd omdat ik wellicht wat met Hackintosh wil gaan spelen - en m'n Intel Wireless-AC7260 daar niet compatibel mee is.

Dus, waar heb ik het over:

Laptop: pricewatch: Asus N56VM-S4050V

Nieuw wifi-kaartje: Azurewave Broadcom BCM94360HMB 802.11ac NGFF 1300Mbps Wifi BT 4.0 Wlan AW-CB160H (ofwel: Asus AW-CB160H). Bluetooth en 802.11AC, 1.3Mbit/s. Deze gekocht op e-bay (linkje) voor $35 inclusief verzendkosten. Besteld op 2 juli, geleverd vandaag 13 juli. En de verkoper was zo vriendelijk om de verkoopprijs op de envelop op $15 te zetten (en 'gift' aanvinken), dus geen gedoe met BTW enzo.

Bij het vervangen van het oude kaartje meteen een nadeel van de nieuwe ervaren: hij is weliswaar dezelfde X/Y afmeting:
Twee wifi-kaartjes
maar wel wat dikker: 3,5 in plaats van 2,5mm. En daardoor kon ik 'm net niet er in geplaatst krijgen via het normale toegangsluik.

Op YouTube wel een handige handleiding gevonden hoe de laptop open te maken is:

... maar waarom, Asus, zijn die ^&%$-clips nodig als de laptop al met DERTIEN schroeven dichtgeschroefd is?!?
Anyway, die wifi-kaart kon ik toen wel goed plaatsen. Maakte het plaatsen van de harde schijf daarna net wat moeilijker, die ene millimeter dat de kast minder makkelijk dicht wil merk je daarbij, maar met wat duwen komt dat wel goed.

Volgende nadeel van dit kaartje: antenne-aansluitingen zijn kleiner dan van het oude kaartje. Gelukkig wel drie nieuwe antenne's bijgeleverd, maar die zijn wat kort:
Meegeleverde antennes
De originele antenne's zijn lang, lopen door de behuizing tot ruim achter in het scherm. Dat gaan deze dus niet redden en het enige wat ik kon doen was ze enigzins wegwerken:
Antennes weggewerkt
Wat absoluut verre van ideaal is: zowel boven als onder de antenne's komt metalen plaatwerk die ze behoorlijk afschermt.

Anyway, met wat duwen en schuiven heb ik de afsluitklep dichtgekregen en alles weer dichtgeschroefd. Dan, drivers. In de advertentie stond dat 'ie compatibel was met Windows-7 64-bit, maar drivers werden niet bijgeleverd. Maar, na wat zoeken vond ik deze review en het blijkt dat precies dit kaartje bij het Asus X99-M WS moederbord gebruikt wordt.
Ofwel, linkje naar drivers - even je OS kiezen en bij 'draadloos' kijken. :)

Prestaties? Bar slecht!
Ik heb in elk geval geen last van de wifi van m'n buren - want hij ziet alleen m'n eigen netwerk, van het access point in m'n woonkamer drie meter line-of-sight. Op 2.5GHz haal ik 6-14Mbit/s (dat zal denk ik 802.11n zijn?), op 5GHz ruwweg 150Mbit/s. Met de drie antenne's los naar buiten bungelend haalde ik 250-300Mbit/s, dus hij kan wel snel - maar niet als je de antenne's zo mooi afschermd als ik gedaan heb.

Als vergelijk, de prestaties met de Intel AC7260:
5GHz: 320-350Mbit/sec vanaf server naar laptop, 185 mbit/sec van laptop naar (lokale) server.
2.5GHz: 90Mbit/sec beide kanten op.

Ofwel, vooralsnog is dit een flinke achteruitgang. Maar ik zag net in dit topic al iets over antenne-verloopjes, dus ik denk dat ik die maar moet proberen - kan ik tenminste de twee originele antenne's weer gebruiken.

Heb enkel de laatste twee pagina's even snel doorgenomen en zag het daar niet staan - iemand een tip wat voor verloop ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
antennes zijn een crime iig :)

zelf draai ik met de zelfde kaartjes + verloopjes + Originele antennes van mn Latitudes ( die gelukkig al netjes 3 antennes hebben...) en dat werkt perfect! :-)

ooit ook eens op 1tje de antennes vervangen.. hmm drama drama drama :( van nood maar een vervangende cover van ebay met originele antennes er nog aan..

project antenna vervanging was i.v.m. er 1 draadje beschadigt was en het effectief maar een 2x2 werd.

en volgens mij.. (tripje check het zelf nog even) moet je deze verloopjes hebben ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SMSfreakie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:50:
en volgens mij.. (tripje check het zelf nog even) moet je deze verloopjes hebben ;)
Dank, dat lijkt er al best wel op. Maar met dat item en wat documentatie kan ik vast de juiste zoektermen wel vinden om zeker te weten dat het klopt. Eerst eens het type antenne-aansluiting van de 7260 proberen te vinden... Gaat vast wel lukken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vanaalten schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Dank, dat lijkt er al best wel op. Maar met dat item en wat documentatie kan ik vast de juiste zoektermen wel vinden om zeker te weten dat het klopt. Eerst eens het type antenne-aansluiting van de 7260 proberen te vinden... Gaat vast wel lukken! :)
7260 is gewoon generiek wat al jaren gebruikt wordt volgens mij ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ja, klopt wel, ik heb al meerdere wifi-kaartjes geprobeerd de afgelopen jaren en allemaal dezelfde aansluiting. Maar als je zo'n adapter zoekt moet je wel weten hoe beide aansluitingen heten... 'generic' is niet de juiste omschrijving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Ondanks wat overal staat zijn de antenne aansluitingen van een Intel AC7260 van het groter type dan de Broadcom.
Broadcom / Azure ware heeft MHF4 aansluitinge. Ik zelf had 3 antennes van 40 CM gekocht.
Ik gebruikte met 2 verloopje de originele antennes van de ASUS en 1 nieuwe los in de "bas"ondergebracht. Waarbij alleen door het wegdrukken van het toetsenbord de netwerkkaart direct beschikbaar komt in mijn K95VB .

Eerst heb ik van 2 antennes er een gemaakt door ze aan elkaar te solderen (drama werk want het draadje is heel erg dun. Die ingebouwd in de deksel en toen werkte het niet meer alleen maar 867Mhz net zoals de de Intel AC7260.

Vervolgende laatste antenne in de klep ingeboud. Hij komt net aan tot het midden van de deksel (officieel via de scharnieren ingebouwd).
Driver update via IObit en nu strak draaien op 1,3Gbps. Dus van de boodem naar de klep heeft zeker effect.
Afstand moet wel relatief klein zijn en vergeen niet in de instellingen van de kaart WMM aan te zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb twee verloopjes (vergelijkbaar met wat SMSfreakie tipte) aangeschaft en in combinatie met de originele twee antennes werkt dat prima. Als derde antenne degene aangesloten die bij de wifi-kaart bijgeleverd werd, maar die zit dan niet bepaald optimaal in de case - ergens tussen metalen delen ingesloten.

Het is nu wel een flink stuk verbeterd, 1,3Gbps haalt 'ie ook wel met twee goede antennes. Pasgeleden in minder dan een kwartier een 26GB groot bestand overgehaald. :-)

Maar zit wel te overwegen om de case van m'n Asus N56VM helemaal open te maken en vanaf de deksel via de scharnieren een extra antenna aan te leggen. Maar, moet ik even lef voor verzamelen (en NOG zo'n verloopding bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Seth_Chaos op 09-08-2016 13:40 ]

Pagina: 1 2 Laatste