Acties:
  • +7 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 23:31

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Luitjes,

naar aanleiding van mijn eeuwig groeiende honger voor draadloze bandbreedte ben ik opzoek gegaan naar een Wireless AC 3x3 adapter.
nadat ik mijn oude Wireless N 3x3 kaart vervangen had voor een 2x2 Wireless AC (Qualcomm Killer-N naar Intel 7260 en 7265).

tot vandaag de dag bied de pricewatch alleen 2x2 adapters aan, of een 3x3, maar dan wel in een Full Size pci-e kaart, de Asus PCE-AC68.
en het zal je niet verbazen... deze past niet in mijn laptop! 8)7
een USB dongel met 3x3 is er ook nog niet (en al was die er wel, was dit nog geen oplossing geweest).

Naar veelvuldig zoeken, forums doorbladeren, product pagina's uitpluizen ben ik erachter gekomen dat de er een broadcom wireless ac 3x3 kaart inmiddels in gebruik is.
De 43460 BCM943460MC wel te verstaan, en deze is te vinden in de MacBook Pro retina, van 2015.
weer wat verder zoeken kom je er achter dat deze netwerk kaart nogal eens defect raakt, en dat een hoop vendors op de markt zijn gekomen om dit probleem op te lossen.

Dit bied ook andere mogelijkheden! (althans, zo dacht ik!)

Zo gezegd, zo gedaan, ik heb er een besteld, lekker goedkoop via aliexpress.
vandaag, 2 weken later, (ik was verbaasd, normaal gaat dit nooit zo snel!) stond de postbode al voor de deur.

vol enthousiast scheur ik het pakketje los, en jawel! het was de netwerk kaart.
maar.. waar ik wel even van schrok, ik had mij verkeken, dit was geen 1/2 size miniPCIe, maar een full size!
Dit mocht de pret natuurlijk niet drukken, ik moest en zou proberen of dit kaartje zou passen, en werken.
nadat ik mijn laptop uit elkaar begon te halen, kwam ik erachter dat het kaartje net niet zomaar zou passen dus ik moest wat plastic wegsnijden uit de behuizing, maar daarvoor moest het toetsenbord er wel even uit.
wat blijkt, zit er gewoon een fullsize pcie slot onder! :D dit stond niet eens op de spec lijst van de laptop!

dolgelukkig prikte ik snel het kaartje in de laptop, extern toetsenbord eraan, en booten!
helaas vond de laptop geen onbekende apparaten, dus misschien dan toch het slot niet aangesloten of defect.
terug naar het normale slot, daar snel ingeprikt en weer geboot.
dit keer vond windows wel een apparaat, maar kon er geen drivers voor vinden.
zoeken op de broadcomm site zette ook geen zoden aan de dijk. ;w :F
dit project kwam ten einde vreesde ik.

Tot ik spontaan een ingeving kreeg.
De Asus PCE-AC68! die gebruikt ook een broadcom 3x3 chip! alleen stond er niet vermeld welke.
snel gezocht naar de drivers, shit!
de asus komt alleen met een setup en geen inf bestanden.
3rd party suppliers dan. ja hoor! ik heb er een, downloaden, installeer de inf.
en zie hier het resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FAO3gtUu2ntwM8BcOwkCB0QY/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HNLvKgIC0MAy2xkGPWvahaqJ/thumb.jpg

de laptop herkent de kaart gewoon als Asus PCE-AC68!
En jawel! ook in apparaatbeheer > adapter instellingen/configureren.
ik heb nu Wireless AC met 40+40 VHT! (ipv Wide HT 20+20MHz)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:36

lier

MikroTik nerd

En kan je ook echt een verschil in snelheid merken?

offtopic:
Tof verhaal trouwens, leuk om eens een topic van een Tweaker te lezen!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je ook met DFS kanalen wilt kunnen verbinden, volg deze instructies:
http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=14:60603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
lier schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:08:
En kan je ook echt een verschil in snelheid merken?

offtopic:
Tof verhaal trouwens, leuk om eens een topic van een Tweaker te lezen!
Ik heb momenteel op mijn kamertje 'slechts' een AC 2x2 router staan.
daarnaast draait er nog een ubstable release op van dd-wrt, die qua wifi nog verre van optimaal is.
Ik zal de bandbreedte toename thuis moeten testen waar ik wel een AC 3x3 router heb, met een stable release.

@ David, ik zal even kijken of ik daar wat mee kan knutselen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Om even wat betere foto's toe te voegen, in plaats van de schandalige test opstelling :D :Y)
hier volledig op zijn plek.
ter breedte van de kaart, en ongeveer 1cm aan plastic constructie moeten wegknippen (kniptang *O* ) om de kaart in zijn positie te kunnen laten zakken.
daarbij heb ik een klein lang stuk, wat in de lengte langs de wifi kaart loopt, heel gelaten.
deze geplakt op de behuizing, en daarna van behuizing op de rand van de kaart, zodat het lange stuk plastic via de tape de kaart op zijn plek drukt en er voor zorgt dat deze niet uit het slot kan vallen.

m.i. redelijk netjes afgewerkt, zeker gezien de kaart eigenlijk niet eens hoort te passen in de behuizing.
7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oHE9eWhRQe9NqKSZfiqY2dVp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6WsoUEbhBm3yM56D2U9eAiM/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Waar zit die full-size PCIe aansluiting dan eigenlijk? :p Of bedoelde je full-size mini-PCIe wat eigenlijk full-length is. Want in het laatste geval kan het ook mSATA zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
@Johnkeates, het is inderdaad een full-length (fullsize, geef het beestje een naampje :P) mini-PCIe kaart.
die nu op een half-length PCIe slot zit (met wat knipwerk).

De aansluiting die onder het toetsenbord is bij nader inspectie, inderdaad een mSATA.
lekker verraderlijk, zelfde breedte, past gewoon, zelfs de pinnen komen overeen, afgezien van dat er een paar niet aangesloten zitten.
zou eigenlijk als je de controller zou her-configureren prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tof :7

ik wil ook al tijden 3x3 AC in mn laptop..

verder dan een Qualcomm chipje ben ik nooit gekomen in mn zoektocht. ( en daar zijn weer geen Windows drivers voor :| )

Toch maar even Aliexpressen voor een BCM variant :P

en gelukkig heb ik wel een mini pcie slotje waar een volledige lengte in past O-)

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 09-09-2015 13:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:35
Heb je d'r dan niet ook een extra antenne in moeten verwerken ergens? Of had je laptop al 3 antennes erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 13:56
Jerrythafast schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:11:
Heb je d'r dan niet ook een extra antenne in moeten verwerken ergens? Of had je laptop al 3 antennes erin zitten?
Vroeg mij ook af maar hij heeft een oude N 3x3 eruit gehaald. Denk dat hij al 3 antennes had :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mag ik vragen naar een linkje naar de betreffende kaart op aliexpress? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:15
Als ik het goed gegoogled heb, is het kaartje zelf dus 30x51mm in afmeting? Hmmm... eens kijken of dat hier past. :)

Linkje naar wat - denk ik - de bewuste kaart op Aliexpress is.

[ Voor 47% gewijzigd door vanaalten op 09-09-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
Toffe poging! Is dit de Clevo W370ST toevallig? Ik heb dan dezelfde en zou dan eigenlijk ook wel héél geïnteresseerd zijn om deze mod zelf uit te voeren.

edit; nee de 370 is het niet, zie ik nu net aan jouw flight-mode knopje die bij mij onder de f-toetsen valt... welk model is dit?

[ Voor 30% gewijzigd door Annihlator op 09-09-2015 13:30 ]

Mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40
SMSfreakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:23:
mag ik vragen naar een linkje naar de betreffende kaart op aliexpress? :-)
Ik vermoed dat dit hem moet zijn:
http://www.aliexpress.com...-For-Mac/32317478049.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en dan huiver ik een beetje bij het stukje.. 867Mbps :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 23:31
SMSfreakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:39:
[...]

en dan huiver ik een beetje bij het stukje.. 867Mbps :(
Als ik het goed lees gaat dat op bij een 2-antenne opstelling en zou je met 3 antennes 1300Mbps moeten halen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht ander ding om te zoeken: QCA9880.

Heb dat al in paar routers als mPCIe module gezien. Drivertechnisch iig stukken vriendelijker dan Broadcom. Probleem: de mPCIe kaart is weliswaar half-height, maar anderhalf keer zo breed als een normale. Je moet dus zeker zijn dat je die breedte kunt opbergen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo`n QCA9880 is leuk alleen daar zijn dan geen "goed" werkende drivers voor te vinden binnen het Windows platform ?

want deze
Afbeeldingslocatie: http://compex.com.sg:809/Images/individualproducts/WLE900VX_r.png
heb ik hier gewoon liggen.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hij is er ook in gewone vorm zie ik net:
http://www.aliexpress.com...ork-card/32270328108.html

Ali rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 23:31
Met die Qualcomm chipset zijn er wel meer kaartjes te vinden. Maar inderdaad ook geen halfsize voor zover ik zie. En er zijn inderdaad alleen maar Linux driver voor deze chip. De enige werkende drivers schijnen de drivers voor de Killer 1420 te zijn en dan draait de chip in 5Ghz-only en 2x2 ipv 3x3. En om nu zelf de Linux driver te gaan porten gaat wel wat ver....

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Inderdaad beperkte Windows ondersteuning zie ik: http://forum.compex.com.sg/topic.asp?TOPIC_ID=2416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, idd zijn Windows drivers niet direct voorhanden. Wel nette open-source drivers voor zowat ieder ander platform (Linux, xBSD, MacOS etc).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Misschien wel even rekening houden met het feit dat de bios wel kan mekkeren en niet doorstart als deze uitbreiding niet gewhitelist is. (Zoals bij mijn HP...) :|

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Dat is hem inderdaad :)
Jerrythafast schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:11:
Antenne zat er al in omdat mijn laptop initieel geleverd was met een 3x3 wireless N kaart.
Deze heeft later plaats gemaakt voor de intel 7260, en ook nog getest met de intel 7265.
Annihlator schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:28:
Toffe poging! Is dit de Clevo W370ST toevallig? Ik heb dan dezelfde en zou dan eigenlijk ook wel héél geïnteresseerd zijn om deze mod zelf uit te voeren.

edit; nee de 370 is het niet, zie ik nu net aan jouw flight-mode knopje die bij mij onder de f-toetsen valt... welk model is dit?
Dit is een Clevo W350ST-Q, verder qua layout intern volgens mij vrijwel identiek!
dion_b schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:52:
Allicht ander ding om te zoeken: QCA9880.

Heb dat al in paar routers als mPCIe module gezien. Drivertechnisch iig stukken vriendelijker dan Broadcom. Probleem: de mPCIe kaart is weliswaar half-height, maar anderhalf keer zo breed als een normale. Je moet dus zeker zijn dat je die breedte kunt opbergen.
Die zou in mijn geval misschien zelfs makkelijker passen, gezien het plastic in de lengte dikker was, enmet meer hoeken. in de breedte zit er boven wat speling, en onder een vrij msata slot.
Maar zelfs met msata geplaatst, zou ik ruimte over houden.
Zou ik zeker proberen, als de prijs niet een factor 3 hoger was dan deze.
dat is wat het voor mij het waard maakte om hem gewoon te bestellen en te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
K ga ook maar eens zo`n Broadcom based kaartje bestellen.. zolang die niet fysiek groter is dan de QCA9880 die ik eerder linkte heb ik geen problemen met hem kwijt te raken in Latitude.. gezien er toch 2 fullesize sloten leeg lopen te zijn :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bazer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:11:
Misschien wel even rekening houden met het feit dat de bios wel kan mekkeren en niet doorstart als deze uitbreiding niet gewhitelist is. (Zoals bij mijn HP...) :|
Gewoon een kwestie van een whitelist-free BIOS flashen. Hier vind je er veel: https://www.bios-mods.com

Uiteraard geldt dat je dit op eigen risico doet en bij fout flashen of fout BIOS keuze je de boel kunt bricken, maar als je voorzichtig te werk gaat minimaliseer je die risico. Ik heb het iig op iedere laptop die ik recent had moeten toepassen (Acer D522, Lenovo x200 etc) en dat ging probleemloos.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
SMSfreakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:18:
K ga ook maar eens zo`n Broadcom based kaartje bestellen.. zolang die niet fysiek groter is dan de QCA9880 die ik eerder linkte heb ik geen problemen met hem kwijt te raken in Latitude.. gezien er toch 2 fullesize sloten leeg lopen te zijn :)
je zou ook een wireless N 3x3 (centrino 6300 for example) en deze kunnen combineren.
forceer de centrino 6300 op 2,4GHz en de BCM 43460 op 5GHz.
(de centrino is immers al een compleet uitgewerkt product en zal bij N netwerken beter presteren omdat het product al volledig geoptimaliseerd is. Daarbij rekenend dat 2,4GHz toch geen AC ondersteund.)

zo kan je specifiek op de frequentie afgestemde antenne's gebruiken.
1 set specifiek voor 2,4GHz en 1 set specifiek voor 5GHz.
de antennes van de fabrikanten zijn veelal voor beiden geschikt, maar voor de ene wel beter dan de andere.

je zou dan daadwerkelijk de 3x3 "1900" snelheden halen die geadverteerd worden bij de routers.
je bouwt dan namelijk 3x3 spacial streams op op beide banden.
1300Mbit op 5GHz en 600Mbit op 2,4GHz.

met wat hobby werk zou je dan op je wireless netwerk "load balancing" kunnen toepassen client side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dan zou ik ook nieuwe antennes moeten plaatsen.. er zitten dan wel al 5 antennes in.. alleen 2 daarvan zijn bedoelt voor 3G Modem..... en 2100MHz is geen 2412~2472MHz

al zouden ze er mischien wel op werken.. alleen optimaal zal het niet zijn denk ik :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk un1ty, je hebt de frontpage gehaald. Maar in dat artikel staat dat je wel het mSata slot gebruikt hebt, dat klopt toch niet ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:36:
Leuk un1ty, je hebt de frontpage gehaald. Maar in dat artikel staat dat je wel het mSata slot gebruikt hebt, dat klopt toch niet ?
ja en nee, hij is wat verward verwoord.

het slot dat ik aanzag als full-length miniPCIe slot, was een mSATA poort.
(terwijl ik dat eigenlijk wel wist) maar zag het als zodanig aan omdat er een extra antenne kabel naartoe lag voor een 3G modem.
Grappige is wel dat de connecter en grootte van full length miniPCIe en mSATA exact hetzelfde is!
(afgezien dat miniPCIe niet alle contact puntjes op de connector benut)
Dus daar heb ik hem ingedaan, toen weer verwijderd omdat het natuurlijk niet werkte.
en het half length slot open geknipt.
Wat ik mij eigenlijk wel afvraag is of het mogelijk is om dat op een of andere manier om te zetten.
of misschien is die poort in de bios ge-whitelist voor geverifieerde 3g modems.

Zie: http://www.notebookcheck....enker/XMG_A523/innen8.jpg
(open gewerkt model)
SMSfreakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:33:
dan zou ik ook nieuwe antennes moeten plaatsen.. er zitten dan wel al 5 antennes in.. alleen 2 daarvan zijn bedoelt voor 3G Modem..... en 2100MHz is geen 2412~2472MHz

al zouden ze er mischien wel op werken.. alleen optimaal zal het niet zijn denk ik :-)
Ja het zal prima werken, echter met een gain van 0dB en met VSWR groter dan 1:2,5
je zou de laptop verder kunnen open werken en de huidige antennes vervangen voor exemplaren die geoptimaliseerd zijn voor 2,4GHz. en voor de 5GHz er vlak naast plakken.
2,4 en 5GHz zullen weinig op elkaar interfereren, en de locatie hoef je weinig meer over na te denken.
een betere locatie ga je zelf in ieder geval niet vinden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
k ga eerst wel even wachten tot de kaart binnen is :P

net wel even de QCA9800 ( met brakke driver ) er ingehad en op 3x3 aangesloten ( en de 7260 op de 3G antennes ) signaal sterke op 5GHz leek gelijk aan elkaar ( tot de driver crasht na een minuut of 2 :+ )

en dan later eens een setje nieuwe antennes scoren voor 2.4GHz (3x3 MiMo op een 4965 oid ) en dan ook maar een setje geoptimaliseerder voor 5ghz voor aande BCM :P

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Wat zijn de linkspeeds die je krijgt bij die QCA?
geeft die wel snelheden aan >1Gbit? (ondanks de brakke driver ;) )

waarschijnlijk crasht de driver omdat die een command uit probeert te voeren voor een ander platform.
zal wel een rechtstreeks geporte versie zijn ;)

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Dav1d schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:13:
Als je ook met DFS kanalen wilt kunnen verbinden, volg deze instructies:
http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=14:60603
kleine update in zijn algemeenheid.
heb de router nu met de nieuwe DD-WRT release de router in 5GHz op VHT aan de praat!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cQNrnPRvXDPoCHdZ9TEYSi6H/thumb.jpg
kanalen HT106 + HT112 (DFS)

linkspeed 1300MBit is gerealiseerd!

• robertwebbe
Ik heb hier zelf een oude ThinkPad T60 staan met een antieke Intel WiFi card (full size mini-PCIe en 3 antennes). Gezien ik Apple Airport Extreme routers heb, denk ik dat het bij mij ook wel snellere verbinding gaat opleveren. Heb er ook maar eentje besteld op Ali. Voor € 24,96 durf ik het wel te gokken.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 10-09-2015 13:22 ]

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
En de eerste throughput test!
bij gebrek aan een 2e pc die ik via LAN kan aansluiten, heb ik het gehouden bij een W-LAN <> WAN afstand test.
echter gezien mijn internet aansluiting alhier niet synchroon is, (50/5Mbit) kan ik dus niet de upload tot het uiterste drijven.

de router staat op de zolder verdieping aan de tuin zijde van de woning,
ik ben zelf voor het gemak even voor het huis op de stoep gaan zitten, pak hem beet, 15m afstand, 3 stenen muren, een keuken en meterkast tussen beide.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Em6vLcLEppvhLg97kqa7DstF/thumb.jpg

Dat is lang niet slecht! de 7260 bleef altijd steken rond de 30~40MBit!
en dan moet ik nog rekening er mee houden ook, dat 5GHz lang niet zo ver komt als 2,4GHz!

edit:
heb de laptop van mijn vriendin even gejat, maar dat was geen succes, throughput bleef hangen op 120mbit met iPerf... daarom koop ik dus nooit een budget laptop :F

daarna getest met een loop, iperf server gebonden op LAN verbinding, iperf client op WLAN.
surprise surprise! 480mbit! op 5m afstand.

in eerste instantie dacht ik waardeloos, maar toen ik verder ging zoeken naar throughput metingen online, kwam ik eigenlijk geen score tegen waar de 7260 beter presteerde!
(en om te checken of de waardes wel klopte heb ik ook een LAN<>LAN (USB3 GbE adapter <> Gbit NIC) check gedaan, ja die haalde keurig netjes 986Mbit)..

misschien is er nog meer te persen uit dit kaartje met wat tweaks!

[ Voor 30% gewijzigd door un1ty op 10-09-2015 22:56 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:23:
Wat zijn de linkspeeds die je krijgt bij die QCA?
geeft die wel snelheden aan >1Gbit? (ondanks de brakke driver ;) )

waarschijnlijk crasht de driver omdat die een command uit probeert te voeren voor een ander platform.
zal wel een rechtstreeks geporte versie zijn ;)
niet hoger dan slechts 867mbit.. oftewel 2x2 mode :(
doorvoer deed niet onder dan mn Intel 7260 kaartje...

maar goed we zullen eens kijken wat de Broadcom doen gaat als die er is..

en hoe goed die praat met mn Netgear R7000 op stock firmware :P

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Als ik er vandaag of morgen nog aan toe kom zal ik kijken of ik wat kan knutselen aan de inf :)

@SMSfreakie,

ik ben er even snel vanuit gegaan dat je Windows 10 - 64bit gebruikt?
probeer de inf in dit bestand:

https://rfmeekes.com/QCA9880.rar

als deze niet (beter) werkt, stuur me dan even je DeviceID tree :)

[ Voor 62% gewijzigd door un1ty op 12-09-2015 15:10 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
heb de kaart nu niet bij de hand.. maar heb de RAR vast even gesaved :-)

en eigenlijk Win7 x64..

maar goed heb nog wel ergens een laptop waar wel even Win10 op kan met de QCA er in :)

[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 12-09-2015 22:42 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb hier wel een AC 3x3 kaartje liggen, in mini PCIe formaat, maar die past niet in laptops, vanwege meerdere redenen. Overigens ook niet in mini PCIe slots op moederborden :+

http://www.compexshop.com...oducts_id/467/language/en
- Full size ipv half size, al is dat voor mini PCIe slots op moederborden geen probleem;
- breder dan full size kaartjes;
- koelblok aan de bovenkant;
- uitstekend pinnetje aan de bovenkant voor 5v, wat meestal niet via mini PCIe slot geleverd wordt;
- aan de onderkant is ie ook dikker waardoor ie niet in de meeste slots past. Ik heb er een http://www.misco.co.uk/pr...-Mini-PCI-Express-Adapter (met weggedremelde afstandsbusjes) tussen zitten omdat dat slot hoog genoeg is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
SMSfreakie schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:32:
heb de kaart nu niet bij de hand.. maar heb de RAR vast even gesaved :-)

en eigenlijk Win7 x64..

maar goed heb nog wel ergens een laptop waar wel even Win10 op kan met de QCA er in :)
Kan kijken of er in het Win7 X64 pakket ook een verwijzing zit naar de QCA9880 :)
dit is van de killer AC1535, hoewel die kaart met 2x2 is, zitten er ook drivers in hetzelfde pakket voor andere type's 9880.
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:28:
Ik heb hier wel een AC 3x3 kaartje liggen, in mini PCIe formaat, maar die past niet in laptops, vanwege meerdere redenen. Overigens ook niet in mini PCIe slots op moederborden :+

http://www.compexshop.com...oducts_id/467/language/en
- Full size ipv half size, al is dat voor mini PCIe slots op moederborden geen probleem;
- breder dan full size kaartjes;
- koelblok aan de bovenkant;
- uitstekend pinnetje aan de bovenkant voor 5v, wat meestal niet via mini PCIe slot geleverd wordt;
- aan de onderkant is ie ook dikker waardoor ie niet in de meeste slots past. Ik heb er een http://www.misco.co.uk/pr...-Mini-PCI-Express-Adapter (met weggedremelde afstandsbusjes) tussen zitten omdat dat slot hoog genoeg is.
Je zou van een USB poort 5V kunnen pakken?, en volgens mij heeft sata ook een 5V lijn?
anders dan dat zou het in mijn laptop denk ik net aan kunnen.
alleen heeft de heatspreader dan absoluut geen ademruimte.

EDIT:
@SMSfreakie,
Windows 7 drivers bevatten ook referrals naar andere QCA9880 modellen.
https://rfmeekes.com/QCA9880W7.rar

[ Voor 4% gewijzigd door un1ty op 13-09-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
morgen / overmorgen eens proberen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Helaas... foutcode 10.. :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Baahhh :(( wat is de hardware id van de QCA9880 die jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:57:
Baahhh :(( wat is de hardware id van de QCA9880 die jij gebruikt?
Soort Driver Netwerkcontroller
Hardware Identificatie PCI\VEN_168C&DEV_003C&SUBSYS_00000000&REV_00
Lokatie-informatie PCI-bus 2, apparaat 0, functie 0
PCI-apparaat Qualcomm Atheros QCA986x/988x 802.11ac Wireless Network Adapter

:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat hardware ID ken ik van een Mikrotik kaartje waar geen Windows drivers voor zijn, vanuit Mikrotik dan.

W7: http://www.magicdriver.com/driver93964-ver_11.0.4.27.html
W8: http://www.magicdriver.com/driver94207-ver_11.0.4.27.html
De W7 driver werkt iig met de http://routerboard.com/R11e-5HacD , tijdje terug eens getest.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mja de Killer 1420 driver komt niet verder dan 2x2 :( en is vrij onstabiel

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
Intussen is de broadcom kaart binnen..

Morgen oid even installeren en driver er bij zoeken

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Ben erg benieuwd of jou ervaring net zo positief is als de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hoop het ook... al zal de echte "test" tot na het weekend op zich laten wachten...
Apje hier doet maar -N op 2x2 tot max 300mbit :[ en eigenlijk geen wired clients... dus dat schiet niet op

en nog even mooi de tijd om te bedenken hoe ik de antenne kabeltjes anders ga "routen" ze zijn nu net 3~4cm te kort om bij het slot te komen via de route die er voor bedoeld is..

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
zo kleine update..

kaart intussen ingebouwd, en drivers geïnstalleerd,
gewoon met de driver package van Asus

Setup.exe /? uitvoeren deed wonderen ;)

nu nog even op de juiste antennes aansluiten (ipv op de 2 wwan antennes)
gevoeligheid is sowieso hoger dan de Intel 7260... alleen echt testen ga ik pas doen als ik de juiste antennes gebruik ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpVwFrL.png

oftewel sofar ben ik happy :)

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Gelukkig! hoop dat jij een geschikter systeem erbij hebt om daadwerkelijke throughput tests te kunnen doen!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:28:
Gelukkig! hoop dat jij een geschikter systeem erbij hebt om daadwerkelijke throughput tests te kunnen doen!
Netgear R7000... die zou het moeten kunnen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:28:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[  4]   0.00-1.00   sec  27.7 MBytes   232 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  40.7 MBytes   341 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  49.5 MBytes   415 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  54.9 MBytes   460 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  50.5 MBytes   424 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  50.6 MBytes   424 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  51.1 MBytes   429 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  52.5 MBytes   440 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  54.2 MBytes   455 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  48.5 MBytes   407 Mbits/sec

nu de boel nog ietsies beter afstemmen maar tot zover al erg bevredigend..
en nog een beetje extra cable management.. want ik ben nog niet tevreden er over...

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 21-09-2015 19:16 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

Q-bone

Dusss...

Zou iemand kunnen testen of je met deze kaart ook een wifi access point kan opzetten? en zo ja, wat de link snelheid is? Dit alles onder windows ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:43:
Zou iemand kunnen testen of je met deze kaart ook een wifi access point kan opzetten? en zo ja, wat de link snelheid is? Dit alles onder windows ;)
Wifi access point onder Windows? Daar wens ik je veel succes mee :P Bij 2.4GHz zijn de mogelijkheden al zeer beperkt, geen idee of Windows in staat is dat op de 5GHz band te doen. Laatste keer dat ik daar naar heb gekeken kon je niet eens het kanaal (laat staan frequentie) veranderen.

Voor dat soort dingen zit je echt vast aan Linux/*BSD als je niet tegen een shitload aan beperkingen aan wil lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-09-2015 22:06 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

Q-bone

Dusss...

Raven schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:01:
[...]

Wifi access point onder Windows? Daar wens ik je veel succes mee :P Bij 2.4GHz zijn de mogelijkheden al zeer beperkt, geen idee of Windows in staat is dat op de 5GHz band te doen. Laatste keer dat ik daar naar heb gekeken kon je niet eens het kanaal (laat staan frequentie) veranderen.

Voor dat soort dingen zit je echt vast aan Linux/*BSD als je niet tegen een shitload aan beperkingen aan wil lopen.
Connectify werkt op zich prima, maar niet alle kaarten hebben de mogelijkheid om 5 ghz in te zetten als in accesspoint mode. Een 7260 kan dit bijvoorbeeld niet omdat intel de 5ghz banden heeft dichtgegooid voor accesspoint mode / ad-hoc.

Dus de vraag is, kan dit wel, evt onder linux?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou nog even denkende... je hebt immers 3 antenne draadjes.. en bijbehorende kleurtjes..

nou schijnt dat de witte aan de primairy antenne is.. de zwarte de auxilery antenne.. en de grijze voor MiMo is..
alleen hoe moet ik dat gaan interperteren op de broadcom adapter? daar staat CH0/1/2 op..?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:18:
[...]

Connectify werkt op zich prima, maar niet alle kaarten hebben de mogelijkheid om 5 ghz in te zetten als in accesspoint mode. Een 7260 kan dit bijvoorbeeld niet omdat intel de 5ghz banden heeft dichtgegooid voor accesspoint mode / ad-hoc.

Dus de vraag is, kan dit wel, evt onder linux?
De BCM4360 onderaan vorige pagina? Ik zie verschillende berichten dat deze niet in access point modus werkt omdat die modus niet ondersteund zou worden. (Google op de chip en hostapd.)

Als het om access points gaat blijf ik Atheros aanraden en als het AC 3x3 moet zijn, dan moet je kijken naar de Compex WLE900V5-27 met de AR9880 erin. Helaas is dat kaartje standaard niet te plaatsen in veel mini PCIe slots, ik heb er 2 adapters onder zitten om 'm in mijn nieuwe router-pc te kunnen krijgen :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
toch wel apart dat de BCM niet onder linux in AP mode schijnt te kunnen.. gezien die zelfde chip in menig DD-WRT compatible -AC router zit.. :? en dd-wrt is toch op linux basis :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien dat de driver met dergelijke functionaliteit er niet voor x86 hardware is, alleen voor ARM-based hardware? Dat zou verklaren waarom het wel in routers werkt, maar niet in pc's.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Q-bone schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:43:
Connectify.. ha! ik ben een van de grondleggers van dat programma,samen met dispatch en kort daarna speedify (got the t-shirt! ). inmiddels heb ik thuis een server met speedify software draaien, om zo 4G, een lokale hotspot en mijn WiFi/ethernet te bundelen ;)

maar gebruikt het eigenlijk niet meer sinds ik een vaste werk locatie heb.
maar zoals ik nu kan zien werkt deze kaart niet als AP. mogelijk kan ik dat nog fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en bij deze nog even fototjes.. :D

Kaart in het wwan slot.. wlan slot vrij.. voor iets anders.. :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g5FUifw.png

Draadjes met een beetje tape op hun plek houden...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ikl1wcu.png

draadjes door een vers uitgeslepen stukje aluminium.. anders kwamen ze wel erg in de knel..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u7FjFS2.png

en ook de coverplate moest er nog aangeloven.. Dell had er heel leuk 2 verdikkingen op gemaakt.. deksel paste niet lekker meer met de draadjes er bij.. dus even de multitool er bij langs.. dag verdikkingen.. en t deksel past weer als vanouds :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNp8TzL.png

nu alleen nog even bedenken of ik niet nog een Intel 5300 oid met een nieuw setje antennes ga inbouwen in het WLAN slot.. want ik wil dan wel -N met 3x3 doen dan eigenlijk..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
nice! hoe verhoud je wifi signaal van je laptop zich nu ten opzichte van je telefoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eigenlijk continu een 526mbits link met de laptop..
telefoon zit op 130mbit.. ( die doet 2x2 -ac :P )

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
maar wat doet je signaal sterkte an sich? (dBi ?)

de ontvangst gevoeligheid met 3x3 vs 1x1 zegt waarschijnlijk meer ;)

(meeste telefoons zijn overigens 1x1 per freq band)

[ Voor 56% gewijzigd door un1ty op 23-09-2015 01:12 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 20:30
Raven schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:05:
Misschien dat de driver met dergelijke functionaliteit er niet voor x86 hardware is, alleen voor ARM-based hardware? Dat zou verklaren waarom het wel in routers werkt, maar niet in pc's.
Routervendors krijgen gewoon een board support kit of ranzige out of tree driver van de fabrikant.. dat haalt de kernel coding standards nooit, dus dan is er geen driver voor de mainline kernel...

• SMSfreakie
  • Niet online
Telefoon -62dBm / 351mbit bruto link
laptop -68dBm / 585mbit bruto link

telefoon doet het dus kwa sterkte beter.. maar op link snelheid wint de laptop :+

moet alleen nog even kijken wat ik nog verbeteren mbt het de kanalen..
maar goed sinds er nogal veel Ziggo modems op 5G band zitten te bleren hier kan ik de lagere kanalen eigenlijk niet lekker gebruiken denk ik.. (36/40/44/48) en 52 tot 64 zijn DFS kanalen volgens mijn Netgear en daar wordt die elke keer na een dag of 2 vanaf gegooit omdat meneer denkt dat er een RADAR... gespot is.. :S

met 100/104/108/112 heb ik geen issues mbt tot radars :+

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
installeer DD-WRT op je netgear, stel als land in canada of USA, stel in op kanaal 112 channel width 80+80 VHT en extension-channels upper-upper (eerst save bij elke stap die je toepast, daarna apply)
Met settings op USA heb ik wel het beste signaal. (802.11h loose en zone "off" is het volgens mij)
en beamforming moet je even mee kijken. kan goed dat je telefoon de zwakste zender/ontvanger is en dat de router zich daarop focussed :(
voor de netgear is er wel een officiele build uit, lucky you! ik heb thuis 3 linksys/cisco's EA6900 (AC1900).
die draaien allemaal beta builds.

overigens, de sterkte van het signaal neemt sowieso af als je in kanaalbreedte toeneemt.
Ik kan me herinneren toen ik hiernaar onderzoek deed, dat (volgens mij) op de site van ubiquiti ergens een verwijzing stond naar output power per bandbreedte.
bijv:
20MHz 21dBi
40MHz 19dBi
80MHz18dBi

Naast dat de output power afneemt als de ingenomen bandbreedte toeneemt; is de procentuele kans dat 1 van de kanalen ruis ondervind groter, waardoor deze dus misschien wel met -30dBi binnen komt, maar de ruis -35dBi is.

en als laatste, controleer via een programma als INSSIDer of je AP daadwerkelijk 3x3 uitzend, maar gezien je al aangeeft dat hij van een kanaal afwijkt lijkt mij dat je dit al doet!
(of je leest het uit in de router software zelf, die overigens meestal inaccuraat is)

[ Voor 45% gewijzigd door un1ty op 24-09-2015 00:03 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
installeer DD-WRT op je netgear, stel als land in canada of USA, stel in op kanaal 112 channel width 80+80 VHT en extension-channels upper-upper (eerst save bij elke stap die je toepast, daarna apply)
Met settings op USA heb ik wel het beste signaal. (802.11h loose en zone "off" is het volgens mij)
en beamforming moet je even mee kijken. kan goed dat je telefoon de zwakste zender/ontvanger is en dat de router zich daarop focussed :(
voor de netgear is er wel een officiele build uit, lucky you! ik heb thuis 3 linksys/cisco's EA6900 (AC1900).
die draaien allemaal beta builds.

overigens, de sterkte van het signaal neemt sowieso af als je in kanaalbreedte toeneemt.
Ik kan me herinneren toen ik hiernaar onderzoek deed, dat (volgens mij) op de site van ubiquiti ergens een verwijzing stond naar output power per bandbreedte.
bijv:
20MHz 21dBi
40MHz 19dBi
80MHz18dBi

Naast dat de output power afneemt als de ingenomen bandbreedte toeneemt; is de procentuele kans dat 1 van de kanalen ruis ondervind groter, waardoor deze dus misschien wel met -30dBi binnen komt, maar de ruis -35dBi is.

en als laatste, controleer via een programma als INSSIDer of je AP daadwerkelijk 3x3 uitzend, maar gezien je al aangeeft dat hij van een kanaal afwijkt lijkt mij dat je dit al doet!
(of je leest het uit in de router software zelf, die overigens meestal inaccuraat is)
in het verleden wel al DD-WRT er opgehad alleen dat was om vage redenen altijd langzamer dan de netgear firmware zelf

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qLCq42R.png
lijkt me gewoon 1300mbits over 4 kanalen gesmeerd :?

404 Signature not found

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:10:
[...]

in het verleden wel al DD-WRT er opgehad alleen dat was om vage redenen altijd langzamer dan de netgear firmware zelf

[afbeelding]
lijkt me gewoon 1300mbits over 4 kanalen gesmeerd :?
Hmm ja als je laptop hem ook zo ontvangt dan zal die dat wel goed doen.
maar dan ben ik nog benieuwd naar waarom je laptop slechtere ontvangst heeft dan je telefoon..
antenne gain / plaatsing? of misschien doordat je laptop op 3 antennes (/4kanalen) zend en ontvangt, en de telefoon dit slechts op 1 hoeft te doen.

• SMSfreakie
  • Niet online
telefoon doet 2x2 anders kan die niet met 867mbit linken lijkt me ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
un1ty schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:45:
intussen eens DD-WRT DD-WRT v3.0-r27944 std (10/09/15) er op geflasht..

nu nog even finetunen.. want om 1 of andere reden kan ik kanaal 112 niet kiezen.. :?
edit: nog mooier.. wel kunnen connecten maar verder niks kunnen.. enige wat er door komt is dhcp.. verder geen ip verkeer :/

of zou deze build kapot zijn :D

edit: Build kapot.. DD-WRT v3.0-r27858 std (09/28/15) doet het wel goed

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 12-10-2015 15:50 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Haha dat heb ik ook met enige regelmaat, vaak helpt een reboot na flash (meervoudig rebooten) om alles weer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:08

JT

VETAK y0

Ik heb zelf na enige tijd DD-WRT met soms instabiliteit AsusWrt Merlin erop, geport door XVortex. Geen van mijn routers is ooit zo stabiel geweest, ook niet met DD-WRT. En de UI vind ik fijner. Wellicht is dat eens de moeite waard. Pak wel de .54-2, Asus doet sinds .55 z'n best om porten naar andere merken te voorkomen dat zich in de .55 uit in enkele niet (goed) werkende functionaliteiten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
inmiddels draait t zaakje al 6 dagen zonder grappen :)

ook de Netgear WNDR4000 (ook DD-WRT.. al sinds ik hem heb ongeveer :P ) die op de 5ghz band linkt ( op -N 450 :P ) om zo extra 2.4ghz te kunnen inzetten ( iets met veel wifi op 2.4 en ruimte zat op 5ghz.. ) is er nog geen enkele keer uit gevlogen.. wat met de stock firmware op de R7000 wel eens gebeurde..

nu eens kijken wat de mogelijkheden zijn om toch de wndr4000 een snellere link te geven dan de wireless link... en hem dan eventueel te vervangen voor een AC model :)
maar het is heerlijk.. filetransfers rond de 35MB/s vind ik een hele vooruitgang.. dat red ik op -N niet met een 4965 kaartje ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Al tijden een fervent gebruiker van een Intel AC 7260 kaart met 866,7 max. Zat ik dit topic te lezen en rond te bladeren.
Is dit niet onze oplossing ?
http://www.ebay.com/itm/B...Offer&_trksid=p5731.m3795

Half-Hight 1300Mbps ?

Ben alleen nog niet uit welke drivers bruikbaar zijn. Lijkt op de ASUS oplossing van hierboven als ik het allemaal snap.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:37:
Al tijden een fervent gebruiker van een Intel AC 7260 kaart met 866,7 max. Zat ik dit topic te lezen en rond te bladeren.

Half-Hight 1300Mbps ?

Ben alleen nog niet uit welke drivers bruikbaar zijn. Lijkt op de ASUS oplossing van hierboven als ik het allemaal snap.
geen idee.. maar ik heb er net maar 1tje besteld :)
komt ergens in februari aan :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik hoor graag wat de ervaringen zijn!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
We will ship out your package in 24 hours via Hongkong registered mail service with tracking number RTXXXXXXXXXHK.
You could visit the link to check it: http://www.espeedpost.com...XXXXXXXXNL#trackingresult
As usual, it will take 30-35 working days to you.
Due to the HongKong post will Scanning the package serious on January, so it will subject delay to you. It will around 45 working days maybe.
Hope you will wait for the package.
Have a nice day!
Waarom verkopen ze dat nou niet eens dichterbij :P nouja geduld is een schone zaak ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redyak schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:37:

Half-Hight 1300Mbps ?

Hee, Broadcom heeft blijkbaar een die-shrink op de BCM4360 gedaan :)

Als het echt alleen een die-shrink is zou je alle bestaande drivers voor BCM4360 moeten kunnen gebruiken (bijv de drivers om onder Windows WiFi op een MacBook Pro aan de praat te krijgen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Hee, Broadcom heeft blijkbaar een die-shrink op de BCM4360 gedaan :)

Als het echt alleen een die-shrink is zou je alle bestaande drivers voor BCM4360 moeten kunnen gebruiken (bijv de drivers om onder Windows WiFi op een MacBook Pro aan de praat te krijgen).
gaan we achter komen zodra ze binnen is :-)

op dit moment gebruik ik immers een fullsize BCM4360 met de asus AC68 drivers. en dat werk best goed..

maar mn fullsize slot weer vrij hebben vind ik ook wel weer een fijn idee :P kan daar weer een volgend project in :P ( wil nog eens een 4G modem er in steken eigenlijk ... als ik die eens betaalbaar tegen kom.. :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

SMSFreakie. Lef om er gelijk een te bestellen. Ga je of heb je al een een derde antenne ?
ZOu toch kicken zijn dat je aftermarket meer dan 867MPBS kan halen op je ASUS68 of Netgear R700

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
redyak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:27:
SMSFreakie. Lef om er gelijk een te bestellen. Ga je of heb je al een een derde antenne ?
ZOu toch kicken zijn dat je aftermarket meer dan 867MPBS kan halen op je ASUS68 of Netgear R700
jup.. al ben ik wel tevreden over de snelheden die ik nu al haal met de fullsize kaart :)
tervergelijking een 7260.. maar die is toch echt iets trager..
en verliest ook met regelmaat de link met de R7000 (DD-WRT powered)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
intussen is die binnen.. alleen volgens mij zijn de aansluitingen voor de antennes van een kleiner formaat dan op de full size kaart zit :?
dus dan zal ik daar nog verloopjes voor moeten vinden ( of de antennes vervangen voor modellen met de juiste aansluitingen?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SMSfreakie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
intussen is die binnen.. alleen volgens mij zijn de aansluitingen voor de antennes van een kleiner formaat dan op de full size kaart zit :?
dus dan zal ik daar nog verloopjes voor moeten vinden ( of de antennes vervangen voor modellen met de juiste aansluitingen?)
Daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik zou je dankbaar zijn als je eens een Ubuntu USB stick wil maken en daar vanaf Ubuntu wil booten om te zien of die iets kan met de kaart :) Helaas niks over te vinden op internet :/

[ Voor 45% gewijzigd door JT op 05-02-2016 14:49 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SMSfreakie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
Bij dit soort kaarten zijn er bij mijn weten 2 antenne aansluitingen in omloop:
- mmcx
- u.fl

Voor beide zijn kabeltjes beschikbaar :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Bij dit soort kaarten zijn er bij mijn weten 2 antenne aansluitingen in omloop:
- mmcx
- u.fl

Voor beide zijn kabeltjes beschikbaar :)
mijn huidige antennes hebben U.FL connectortjes er aan :-)
en ik moet MHF4 connectortjes.. helaas is de ebay store met de juiste antennes ( inc 40cm draad ) tot 12-2 gesloten... voor de prijs hoef ik het niet te laten,

tis alleen beetje jammer dat ik zelf niet meteen goed opgelet had ( anders had ik ze meteen mee besteld ;) )

en adaptertjes van MHF4 naar U.FL kan ik ook nog niet vinden.. voor "testen" lijkt me dat fijner dan meteen de antennes moeten vervangen :-)

wel een kans om 6 antennes er in te hangen.. 3:3 mimo op 5ghz en 3:3 mimo op 2.4ghz te kunnen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 05-02-2016 14:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, blijkbaar loop ik achter met de antenneconnectors :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik zou je dankbaar zijn als je eens een Ubuntu USB stick wil maken en daar vanaf Ubuntu wil booten om te zien of die iets kan met de kaart :) Helaas niks over te vinden op internet :/
welke ubuntu versie? dan kan ik daar van de week ook nog wel even naar kijken.. neem aan dat zo`n stick maken niet het meerst lastiger is? ( en op een 8GB stick wel past? :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, onder Windows gebruik ik zelf Linux Live USB Creator. Image downloaden, usb stick erin, paar vinkjes en op ok klikken. Als het klaar is rebooten, in bios opstarten vanaf USB instellen en klaar.

Alvast bedankt!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:26:
Nee, onder Windows gebruik ik zelf Linux Live USB Creator. Image downloaden, usb stick erin, paar vinkjes en op ok klikken. Als het klaar is rebooten, in bios opstarten vanaf USB instellen en klaar.

Alvast bedankt!
zal er morgen / overmorgen oid eens naar kijken.

verder vandaag de kaart dan zonder antennes maar even ingebouwt.. en hij werkt inderdaad met de asus AC68 driver package die ik ook gebruik voor mn fullsize kaart :-)

ook bluetooth wordt ook herkent.. zonder problemen..

verdere werkingen kan ik nog niet testen omdat ik nog op passende antennes ( of verloopjes ) wat eerder komt moet wachten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SMSfreakie schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:15:
[...]

zal er morgen / overmorgen oid eens naar kijken.

verder vandaag de kaart dan zonder antennes maar even ingebouwt.. en hij werkt inderdaad met de asus AC68 driver package die ik ook gebruik voor mn fullsize kaart :-)

ook bluetooth wordt ook herkent.. zonder problemen..

verdere werkingen kan ik nog niet testen omdat ik nog op passende antennes ( of verloopjes ) wat eerder komt moet wachten :)
Toevallig al tijd voor gehad? Wil geen druk zetten :P maar dan kan ik beslissen wat ik aanschaf voor 2 devices in huis.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Toevallig al tijd voor gehad? Wil geen druk zetten :P maar dan kan ik beslissen wat ik aanschaf voor 2 devices in huis.
Was er inmiddels al naar aan het kijken. Alleen m'n usb stick werkte niet mee dus nu even een andere halen voor een nieuwe poging

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, ben benieuwd!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Out Of The Box werkt het niet.. zowel de fullsize als halfsize kaart niet..

wel wordt bluetooth van de halfsize kaart herkent ( of het werk kan ik niet zeggen bij gebrek aan antennes )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok tnx, dan koop ik de Intel kaartjes :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:52:
Ok tnx, dan koop ik de Intel kaartjes :)
schijnt een driverpackage te zijn.. die ik natuurlijk nog even ga proberen :)

edit: hmm dat wil schijnbaar niet lekker in een live stick... (?)

dat zal ik dan maandag pas kunnen testen denk ik.. ( even de SSD er uit en een oude 120GB sata disk er in )

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 12-02-2016 21:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je dat wil dan moet je je USB Stick persisent maken. Met Linux Live USB Creator moet je dan bij het maken kiezen hoeveel ruimte je daarvoor wil gebruiken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:28:
Als je dat wil dan moet je je USB Stick persisent maken. Met Linux Live USB Creator moet je dan bij het maken kiezen hoeveel ruimte je daarvoor wil gebruiken.
ja daar had ik ruimte voor gelaten ( 2GB ) maar schijnbaar gaat dat ergens niet goed :? ( of ik doe het niet goed.. die kans acht ik groter ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waar woon je? Kan evt wel langs komen met een Gigabyte Brix met mini-pcie. Of meekijken middels teamviewer?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste