Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinloos1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:21:
[...]

Is toevallig gefixt dat er op het lockscreen gewoon berichten bekeken kunnen worden in plaats van alleen bijv. "3 chats, 4 berichten" in whatsapp?
Voor zover ik nu kan zien, ik heb nog niet veel activiteit gehad op mijn telefoon, is het nog steeds bij 1 bericht dat je een korte inhoud ziet en bij meer berichten alleen "3 berichten enz"
Maar dit heb je toch nooit wat jij schetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:36:
[...]

Voor zover ik nu kan zien, ik heb nog niet veel activiteit gehad op mijn telefoon, is het nog steeds bij 1 bericht dat je een korte inhoud ziet en bij meer berichten alleen "3 berichten enz"
Maar dit heb je toch nooit wat jij schetst?
Even een update, ik ben nu tijdens mijn werk alweer wat notificaties verder.
Sommige komen netjes op mijn vergrendelingsscherm, wel samengevat als het om meerdere vanuit 1 bron gaat. Alle voor mij te notificeren bronnen staan in de Meldingsbeheerder instelling compleet aan(statusbalk, banners en vergrendelingsscherm).
Echter staat Gmail hier niet tussen. Mijn werk e-mail loopt ook via Google, dus deze krijg ik alleen in de statusbalk. Hoe is dit bij andere qua gmail notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe kan ik mn telefoon updaten naar B140? Mijne staat nog steeds op B121. Moet dit sowieso handmatig of komt hier ook een automatische via de update app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Je moet eerst zelf ('handmatig') de update naar b130 doen.
En daarna ook 'handmatig' de update naar b140.
Er zullen tzt waarschijnlijk ook wel automatische updates komen maar ik had geen zin om daar op te wachten.
Je kan de updates gewoon in een folder op de root van je SD kaart zetten.
In deze thread staat uitleg en links naar de update files;
http://forum.xda-develope...-ota-update-b140-t3242345

Ik heb trouwens ook deze Huawei app geinstalleerd;
Google Play: PM Plus
Hiermee kan je alle app permissies tot in detail instellen/beperken.

[ Voor 11% gewijzigd door german8 op 10-11-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:25:
[...]

Even een update, ik ben nu tijdens mijn werk alweer wat notificaties verder.
Sommige komen netjes op mijn vergrendelingsscherm, wel samengevat als het om meerdere vanuit 1 bron gaat. Alle voor mij te notificeren bronnen staan in de Meldingsbeheerder instelling compleet aan(statusbalk, banners en vergrendelingsscherm).
Echter staat Gmail hier niet tussen. Mijn werk e-mail loopt ook via Google, dus deze krijg ik alleen in de statusbalk. Hoe is dit bij andere qua gmail notificatie?
Op mijn nexus heb ik altijd gewoon volledig kunnen zien wat er per bericht gezegd werd. Zoals je nu in de notification drawer ziet zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasHof schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:51:
Er zullen tzt waarschijnlijk ook wel automatische updates komen maar ik had geen zin om daar op te wachten.

Pmplus is niet nodig, dat zit al op de honor 7. Onder telefoon beheer kom je in dezelfde opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinloos1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:09:
[...]

Op mijn nexus heb ik altijd gewoon volledig kunnen zien wat er per bericht gezegd werd. Zoals je nu in de notification drawer ziet zegmaar.
Ik denk dat dit dan ook aan emui/honor/huawei ligt. Alle andere te notificeren apps komen wel netjes op mijn vergrendelingscherm namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:05:
[...]

Pmplus is niet nodig, dat zit al op de honor 7. Onder telefoon beheer kom je in dezelfde opties ;)
Machtigingsbeheer en opstartbeheer, stonden er eerst niet tussen op de plk-l01 ;)

Voor het eerst de Honor 7 als autonavigatie gebruikt met google maps.
Ritje van 50 minuten koste 12% batterij.

[ Voor 15% gewijzigd door Cosmo_nl op 11-11-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
Zo, de nieuwe actie op Vmall is gestart vandaag (11u11). Voorlopig staat de zwarte Honor 7 nog op 'sold out' maar op de pagina met het overzicht van alle Honor phones staat er wel 'nu op voorraad - 10+ available'. Volgens de mail komt hij om 15u in de actie, misschien spreiden ze het wat om de site niet te zwaar te belasten. Benieuwd of ik hem vandaag te pakken krijg.

Aan andere mensen die ook een poging doen: good luck :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Ik heb zojuist een zilveren Honor 7 besteld via vmall.eu. Met kortingscode 299,99 euro.
Site lag er even uit, is uiteindelijk wel gelukt, alleen is het bedrag al wel bij paypall afgeschreven maar heb ik geen mail gekregen van Vmall dat ik een telefoon heb aangeschaft. Ook in mijn bestelgeschiedenis staat nog niets.
Telefoonnummer is trouwens ook niet bereikbaar :)

Zal wel aan de drukte liggen, we wachten het maar even af.

[EDIT]
Inmiddels een mail gekregen van Vmall dat de bestelling binnen is. Ik zie dit nog niet terug in mijn account maar dat zal later ook wel goed komen.
Volgens mij zit er 1 dags levering bij, dus morgen zou het al zo ver moeten zijn! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Subigo op 11-11-2015 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:57
Tipje voor eenieder die een zwarte Honor 7 wenst:

Vanaf 15.00 uur zou de zwarte Honor 7 inderdaad in de aanbieding gaan.
Maarrr.... een zwarte Honor 7 incl flipcover vanaf 11.11 uur.
Ik heb net de zwarte versie weten te bestellen (inclusief flipcover dus).
Met 2 werkdagen beschikbaar (schijnt), maar dat liep de vorige keer ook al uit..

Misschien werkt mijn trucje wel helemaal niet en heb ik gewoon mazzel, maar het is het proberen waard.

Belangrijk: als je via de normale manier naar de Honor 7 gaat, staat er nu bij beide kleuren 'sold out'.
Indien je echter via populaire trefwoorden (bovenaan in scherm) naar de Honor 7 gaat, vind je de versie inclusief flip cover - die dus nu te bestellen is.

Doe er uw voordeel mee (of niet ;-))

edit: effectief betekent dit dus een flip cover voor een tientje extra en de Honor 7 voor 300

[ Voor 6% gewijzigd door Flitz76 op 11-11-2015 13:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Flitz76 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:50:

Met 2 werkdagen beschikbaar (schijnt), maar dat liep de vorige keer ook al uit..

Misschien werkt mijn trucje wel helemaal niet en heb ik gewoon mazzel, maar het is het proberen waard.

Belangrijk: als je via de normale manier naar de Honor 7 gaat, staat er nu bij beide kleuren 'sold out'.
Indien je echter via populaire trefwoorden (bovenaan in scherm) naar de Honor 7 gaat, vind je de versie inclusief flip cover - die dus nu te bestellen is.

edit: effectief betekent dit dus een flip cover voor een tientje extra en de Honor 7 voor 300
Ik kwam net naar hier om hetzelfde te posten! Zag op hun Facebook dat de zilveren is uitverkocht maar dat er wel nog bundels beschikbaar zijn. Als je de bundels aanklikt voor de zilveren en dan daar de kleur aanpast naar grijs dan kan je hem nu al bestellen met de flipcover. Kost je 10€ extra maar ben je wel zeker dat je hem vandaag kan bestellen! Voor die 10€ ga ik geen risico lopen om hem opnieuw te missen, of ik die flipcover gebruik dat zie ik nog wel. 310€ blijft een mooie prijs voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Flitz76 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:50:

Bedankt voor de tip. Ik heb hem zo ook kunnen bestellen nu maar hopen dat het goed gaat met de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik heb al een Honor 7, besteld bij de aanbieding van een paar weken terug, en wil juist een zwarte flipcover, maar die is telkens sold out ook. Dus als iemand die nu mee bestelt en em niet hoeft houd ik me aanbevolen om die over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Kunnen we weer on-topic gaan met Ervaringen en Discussie, of laat de titel veranderen in bestellingen en aankoop advies. Word er een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Cosmo_nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:41:
Kunnen we weer on-topic gaan met Ervaringen en Discussie, of laat de titel veranderen in bestellingen en aankoop advies. Word er een beetje moe van.
Je hebt gelijk, kan begrijpen dat dit irritant is voor de mensen die hem al hebben. Ik maak even een apart topic aan, link volgt.

Edit: Done: [Honor 7] Levertijden & Prijzen

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 11-11-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Heel fijn dat er een extra topic komt!
KlaasHof schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:51:

Heel erg bedankt. Heb dit zojuist gedaan en werkt als een zonnetje. Erg blij met de nieuwe functies op de camera! Verder nog weinig kunnen terug vinden. Wat me doet denken om die notificatie fix app even uit te zetten hoe dat uitpakt!

Verwijderd

Ik merk echt een verschil op veel fronten:
- Ik werk met Lastpass en in B121 werd deze steeds in Toegankelijkheid weer uitgezet. Dit gebeurd niet meer.
- Meer notificaties werken nu naar behoren, op Gmail na. Gmail krijg ik nog steeds niet op de lockscreen, ookal staat Beschermde apps en Meldingbeheer goed.
- De accu gaat langer mee. Ik zat op al ruim een dag, ik trok er zelfs de nacht nog wel mee door, maar dan moest ik hem echt in ochtend in de auto naar werk opladen. Nu red ik het om hem eind van middag (16:00) 2e dag pas op de oplader te leggen. Mijn telefoon gebruik is nagenoeg iedere dag gelijk.
- Hij voelt softwarematig in het algemeen iets vloeiender. Ik merkte dat de telefoon in het begin hier en daar wat lag had, nu merk ik dat niet meer.

• german8
Ik heb sinds B121 trouwens het idee dat het contrast dieper is, voor m'n gevoel is het scherm wat mooier.
Misschien hebben ze de automatische helderheidsinstelling verbeterd?
Op B140 voelt het OS inderdaad ietsje 'soepeler' en die dubbele notificaties zijn weg.
Ik zal eens kijken of de accu hier ook langer meegaat

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:33:
- Ik werk met Lastpass en in B121 werd deze steeds in Toegankelijkheid weer uitgezet. Dit gebeurd niet meer.
- Meer notificaties werken nu naar behoren, op Gmail na. Gmail krijg ik nog steeds niet op de lockscreen, ookal staat Beschermde apps en Meldingbeheer goed.
Ik wacht nog even op de OTA update, maar ik zie uit naar deze 2 verbeteringen! (Dacht dat ik de enige was met het Lastpass probleem...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
Vanaf B121 update naar B130 en daarna van B130 naar B140 gedaan zonder problemen! Eerste indrukken zijn erg goed. Soepeler systeem en dubbele notificaties eindelijk verdwenen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dasystemcheck schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:37:
[...]

Ik wacht nog even op de OTA update, maar ik zie uit naar deze 2 verbeteringen! (Dacht dat ik de enige was met het Lastpass probleem...)
Hoezo wachten op de OTA? Dit was echt één van de makkelijkste updates die ik ooit heb uitgevoerd op een device. Downloaden, usb erin en 30 minuten later van B130 naar B140. Alles behouden.

Er zijn meer tweakers die dit met 2 vingers in de neus al gedaan hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:52:
[...]

Hoezo wachten op de OTA? Dit was echt één van de makkelijkste updates die ik ooit heb uitgevoerd op een device. Downloaden, usb erin en 30 minuten later van B130 naar B140. Alles behouden.

Ik ben ook geen tech expert en mij is het ook gelukt inderdaad. Kwestie van de bestanden in de juiste map zetten (of aanmaken op je sd, dload) zoals de update app bij lokale update aangeeft

Ik ben na een aantal dagen ook zeer tevreden over deze update! Ook mij is opgevallen dat het contrast verbeterd is en het gehele systeem een stuk soepelere loopt. Of de accu echt langer mee gaat valt mij niet zo op, maar ik was hier toch al erg tevreden over.

Betreft de notificatie fix, ik krijg niks op mijn lockscreen te zien. Hoewel ik dit wel aan heb staan. Dit zal wel aan mijn custom lockscreen liggen. Welk lockscreen gebruiken jullie?

Wat ik wel apart vind is dat, ondanks heel Europa dezelfde versie van de telefoon gebruikt, de updates niet overal gelijk lopen. Iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:52:
[...]

USB er in?
Gewoon op je toestel downloaden en klaar is Kees.
https://mega.nz/#F!AoohSTQa!lSPcqddgIhOhIhP9jfDzZw

(*naam veranderen in update.zip en in /dload map zetten vervolgens lokale update doen)

[ Voor 8% gewijzigd door Cosmo_nl op 13-11-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23h23 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:37:
[...]

Ik ben ook geen tech expert en mij is het ook gelukt inderdaad. Kwestie van de bestanden in de juiste map zetten (of aanmaken op je sd, dload) zoals de update app bij lokale update aangeeft

Ik ben na een aantal dagen ook zeer tevreden over deze update! Ook mij is opgevallen dat het contrast verbeterd is en het gehele systeem een stuk soepelere loopt. Of de accu echt langer mee gaat valt mij niet zo op, maar ik was hier toch al erg tevreden over.

Betreft de notificatie fix, ik krijg niks op mijn lockscreen te zien. Hoewel ik dit wel aan heb staan. Dit zal wel aan mijn custom lockscreen liggen. Welk lockscreen gebruiken jullie?

Wat ik wel apart vind is dat, ondanks heel Europa dezelfde versie van de telefoon gebruikt, de updates niet overal gelijk lopen. Iemand een verklaring hiervoor?
Ooit ergens gelezen dat de lockscreen notificaties alleen werken met de magazine dinges lockscreen thema. Ben even de naam kwijt. Ik heb Bazzar en dan zelf wat aangepast. Behalve de lockscreen, die is nog steeds dat magazine dinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Ik heb weer even zitten rommelen met mijn thema's maar als ik hem op de bazzar thema zet ivm met lockscreen notificaties krijg ik deze als nog niet te zien. Vervolgens krijg ik ook weer de dubbele notificaties te zien. Ondanks B140 software update. Heel apart. Heel snel mijn eigen thema instelling weer terug gezet. Zo graag wil ik die notificaties nou ook weer niet op mijn lockscreen. en voila, dubbele notificaties weer weg. Heeeeeel vaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 13:57
Ik ga zo proberen handmatig te updaten naar 130 en dan 140 maar mijn ervaring met de service van Honor wilde ik toch ff met jullie delen.

Na iets meer dan een dag had ik m'n Honor al gesloopt, simkaart vast blijven zitten. Waarschijnlijk eigen schuld omdat ik m bijgeknipt had omdat ik nog geen nano sim had. Teruggestuurd naar Coolblue na overleg met hun. Ze konden het zelf niet oplossen en hebben m teruggestuurd voor reparatie. Binnen 10 dagen terug en gratis moederbord vervangen.

Zowel door Coolblue als Honor dus snel en goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
De b140 update wordt inmiddels uitgerold.
Gebruikers met b121 krijgen hem nu OTA binnen.

Voor wie niet kan wachten; B121 -> B140
https://mega.nz/#!l55HwBa...65hmZCwbMG_BixR3SVVQ5DYXk

[ Voor 39% gewijzigd door german8 op 16-11-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrekVogel schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:23:
Zowel door Coolblue als Honor dus snel en goed opgelost.
Dat is wel erg netjes! Maar een nieuw moederbord voor een vastzittende SIMkaart, weird...

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 16-11-2015 09:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
Probleem was dat de tray er wel uit was gekomen en daardoor schade heeft aangericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mijn Honor 7 gisteren mogen ontvangen, hier mijn eerste indrukken:

+ Reageert vlot, nog geen vertragingen kunnen waarnemen.
+ Vingerafdrukscanner werkt zeer snel en handig, unlocken met één aanraking.
+ Nova Launcher probleemloos kunnen installeren waardoor alles er wat meer stock uitziet.
+ Bloatware kan deels verwijderd worden (de spelletjes), de rest kan uitgeschakeld worden (dit was dan ook mijn eerste werk na het starten)
+ Flipcover toont een aparte klok door de voorkant wanneer je je vinger op de vingerafdrukscanner legt.
+ RGB notificatie led.

- Toestel ligt imo niet zo geweldig in de hand in vergelijking met mijn Desire HD of mijn vriendin haar Moto G. Dit komt vooral door de scherpere randen en het hoekigere design van de zijkanten. Gelukkig wordt dit grotendeels opgelost door de originele flipcover die ik erbij heb besteld. Die flipcover heeft dan wel weer een gladde achterkant waardoor het toestel makkelijker uit de hand zal glijden.
- Notificatie led is inderdaad minder opvallend dan ik dacht, dit komt vooral omdat hij wat dieper ligt waardoor hij minder goed zichtbaar is wanneer je niet recht op je toestel kijkt.
- Komende van CM mis ik het standaard notificatiecenter en de mogelijkheid om de sneltoetsen te wijzigen (of ik moet dit nog vinden). Dit is even aanpassen maar went wel veronderstel ik. Ook vind ik niet direct een alternatief voor quiet hours nm al gevonden.

Mogelijks vul ik deze post nog aan naarmate ik het toestel langer in gebruik heb. De negatieve punten wegen zeker niet op tegen de positieve, ik ben zeer tevreden.

PS: Even gezocht naar updates maar nog geen OTA beschikbaar. Ik wacht even af en anders installeer ik hem manueel, momenteel op B121.

Hier nog een afbeelding van alles wat wordt meegeleverd (hoesje apart door bundel):
Honor 7

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 17-11-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heb me trouwens zitten doodzoeken naar de app permissies maar niets gevonden. Nu lees ik op XDA dat dit uit de Europese versie is gestript. Iemand die PM Plus gebruikt en zijn ervaringen wil delen?

Edit: Ik zie dat PM Plus al een aantal keer ter sprake is gekomen in dit topic... zal even teruglezen.

Edit2: Iemand die mij kan zeggen of Gmail in versie B140 beschikbaar is in het meldingencenter? Ik krijg namelijk ook enkel meldingen in de statusbalk en niet op het vergrendelscherm.

[ Voor 31% gewijzigd door Largamelion op 18-11-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert079
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08-2024
Heb vandaag mijn Honor 7 binnengekregen. Ben al een hele tijd zoet met door de menutjes bladeren enzo.
Kan er nog niet echt een onderbouwde mening over geven, maar voor wat het waard is lijkt het zo ver een erg fijne telefoon!

Iets (3x bleek net) zwaarder dan mijn vorige telefoon, maar ligt perfect id hand. Vingerprint sensor zit voor mijn hand / standaard-beetpak-actie ook goed geplaatst; eerste tientallen keren meteen raak en in een split second scherm geopend. Smart button; eigenlijk bizar dat dat niet op meerdere telefoons zit....zo simpel, zo handig!

Heb wel ff een snelle vraag; ik had op youtube een filmpje gezien van iemand die met de standaard browser de volumeknop kon gebruiken om te scrollen op een pagina...maar ik kan dit (de instelling die hij laat zijn; "quick page flip") niet vinden...Is dit iemand gelukt?

Dat leek me nou juist zo handig ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
Ik heb een probleem die waarvan ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden. Ik heb beaatiful widgets geïnstalleerd. Alleen wordt de tijd en weer niet gesynchroniseerd. Heeft iemand dit ook en een oplossing ? De laatste update b140 is op de telefoon geïnstalleerd.

• Zinloos1
Ik heb laatst via de PM plus app de permissie control aangezet, maar eigenlijk vind ik het maar irritant. Telkens dat sleuteltje bovenin. Ik kan alleen niet echt vinden hoe ik die module weer uitschakel of de app weer uitschakel. Iemand die dit is gelukt?

Verwijderd

Zinloos1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:48:
Ik heb laatst via de PM plus app de permissie control aangezet, maar eigenlijk vind ik het maar irritant. Telkens dat sleuteltje bovenin. Ik kan alleen niet echt vinden hoe ik die module weer uitschakel of de app weer uitschakel. Iemand die dit is gelukt?
Ik heb een Honor-6 maar heb die app er ook op staan en na testen weer uitgezet.
Start permissie control, tik onderin op het tandwieltje (instellingen) en daar kun je het uitzetten.

• Largamelion
Ik gebruik 'm ook sinds gisteren en geen problemen mee. Heb wel de moeite genomen om alle apps eerst te configureren zodat hij het niet telkens komt vragen.

Had vooral de bedoeling om PM Plus te gebruiken om alle ongewenste Facebook permissies te blokkeren maar kwam tot de conclusie dat je de Facebook app gewoon kan verwijderen. Ik gebruik zelf Tinfoil for Facebook welke een pak lichter is en bijna geen permissies vraagt. Enige nadeel van die app is dat hij geen notificaties geeft, maar dat boeit me toch niet zoveel.

Na 3 dagen nog altijd zeer tevreden van het toestel. Die vingerafdrukscanner is echt super handig. De originele flipcover ook trouwens, werkt goed samen met de software. Alleen die Gmail notificaties die niet op het vergrendelscherm komen vind ik lastig. Misschien probeer ik eens Inbox by Gmail want vind de Gmail app toch wat te beperkt (je kan bijvoorbeeld niet zelf de kleur kiezen per account).

• Cosmo_nl
Instellingen --> Machtigingsbeheer, en daar kan je bij die Instellingen (onderop) ook de beheer uitzetten.

• Largamelion
MicBomer schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:30:
Ik heb een probleem die waarvan ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden. Ik heb beaatiful widgets geïnstalleerd. Alleen wordt de tijd en weer niet gesynchroniseerd. Heeft iemand dit ook en een oplossing ? De laatste update b140 is op de telefoon geïnstalleerd.
Ik merk nu ook dat mijn widgets niet updaten (o.a. Smooth Calendar, Seriesguide, standaard klok met weer update enkel de tijd). Ik gebruik wel Nova Launcher en zit nog op B121.

Inschrijven bèta Marshmallow is begonnen. Binnenkort eens werk van maken.

Edit: Probleem met widgets lijkt opgelost na volledige herstar (nu al 2 dagen ok).

[ Voor 23% gewijzigd door Largamelion op 22-11-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Nog een klein minpuntje: notificaties op het vergrendelscherm tonen maar 1 regel tekst en kunnen niet aangeklikt worden om direct te openen. Dat is toch beter geregeld op stock Android. Zo zie ik bij Forza enkel wie er scoort maar niet langer in welk duel.

Voor de rest echt een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur Vandelay
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-08 18:58
Heeft men ook wat te zeggen over de screenprotector?

Mijn was besteld bij coolblue en was pre alplied, wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Arthur Vandelay schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:34:
Heeft men ook wat te zeggen over de screenprotector?

Mijn was besteld bij coolblue en was pre alplied, wat is jullie mening hierover?
Dat is de standaard screenprotector van de honor. Ik vind hem op zich wel oké. Hiervoor nooit een screenprotector gebruikt. Ik vind alleen wel dat hij erg snel vies wordt en vinger afdrukken laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zinloos1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:55:
[...]
Dat is de standaard screenprotector van de honor. Ik vind hem op zich wel oké. Hiervoor nooit een screenprotector gebruikt. Ik vind alleen wel dat hij erg snel vies wordt en vinger afdrukken laat zien.
Jep, dat laatste merk ik ook. Ik denk dat ik hem er binnenkort afhaal aangezien m'n Honor 7 toch in een flipcase zit. Zou ook Gorilla Glass 3 moeten zijn vooraan dus mag niet te snel krassen. Als ik van de zijkant swipe voelt de rand ook scherp aan. Dit komt volgens mij ook door de screenprotector.

Edit: Ik merk nu ook net dat er al een heleboel kleine putjes en spikkels op de protector zitten, na nog geen week gebruik... met een doekje en wat Instanet krijg ik ze er niet af, dus zit echt in de protector gedrukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 23-11-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:52:
[...]
Jep, dat laatste merk ik ook. Ik denk dat ik hem er binnenkort afhaal aangezien m'n Honor 7 toch in een flipcase zit. Zou ook Gorilla Glass 3 moeten zijn vooraan dus mag niet te snel krassen. Als ik van de zijkant swipe voelt de rand ook scherp aan. Dit komt volgens mij ook door de screenprotector.

Edit: Ik merk nu ook net dat er al een heleboel kleine putjes en spikkels op de protector zitten, na nog geen week gebruik... met een doekje en wat Instanet krijg ik ze er niet af, dus zit echt in de protector gedrukt.
Ik merk inderdaad ook dat hij erg snel vlekt maar krassen valt op zich nog wel mee. Ik heb hem nu ongeveer een maand. En heb er helaas wel 1 relatief duidelijke kras op zitten. Waarvan ik de oorzaak weet dus niet meer doen.

Ik denk dat die putten in je protector komen door het gebruik van je flipcase + vuil dat er tussen blijft zitten.
Dit euvel hoor ik vaker bij het gebruik van een flipcase. Nog niet bij de Honor, maar wel bij bijv. Samsung of HTC. Ik zou daarom voorzichtig zijn met het verwijderen van je protector of direct een andere erop doen. Liever je protector beschadigd als je beeldscherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik neem aan dat het scherm net zo goed tegen krassen kan als die van de Nexus 5? Daar heb ik nooit een screenprotector op gehad en niet veel krassen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:57:
[...]
Ik merk inderdaad ook dat hij erg snel vlekt maar krassen valt op zich nog wel mee. Ik heb hem nu ongeveer een maand. En heb er helaas wel 1 relatief duidelijke kras op zitten. Waarvan ik de oorzaak weet dus niet meer doen.

Ik denk dat die putten in je protector komen door het gebruik van je flipcase + vuil dat er tussen blijft zitten.
Dit euvel hoor ik vaker bij het gebruik van een flipcase. Nog niet bij de Honor, maar wel bij bijv. Samsung of HTC. Ik zou daarom voorzichtig zijn met het verwijderen van je protector of direct een andere erop doen. Liever je protector beschadigd als je beeldscherm zelf.
Ik vermoed ook dat het door die flipcase komt. Ik let er nochtans altijd op dat hij proper is voordat ik hem dichtklap maar is niet te vermijden denk ik. Een screenprotector is natuurlijk vrij zacht, een broodkruimel is al voldoende om er een putje in te maken. Dat zou bij Gorilla Glass geen enkel probleem mogen zijn. Heb mijn vorige telefoon (Desire HD) 5 jaar gehad en daar zat na al die tijd één minuscuul krasje in dat je enkel van zeer dichtbij en onder een bepaalde hoek kon zien. Daar heb ik nooit een screenprotector op gehad.

Edit: Ik merk dat er nog steeds putjes/krasjes bijkomen op de screenprotector hoe voorzichtig ik ook ben. Het lijkt me duidelijk dat de binnenkant van de flipcover harder is dan de screenprotector. Voorlopig zie ik ze nog niet als het scherm aanstaat, maar van zodra ik ze dan begin te zien, gaat de protector eraf.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 25-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Hebben anderen met versie 140 ook wel eens dat het double tappen, de fingerscan en de aankoop even niet werken? Meestal krijg ik hem uiteindelijk wel weer aan door de aan/uit knop te gebruiken, maar via de andere twee opties krijg ik hem niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
Zinloos1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:12:
Hebben anderen met versie 140 ook wel eens dat het double tappen, de fingerscan en de aankoop even niet werken? Meestal krijg ik hem uiteindelijk wel weer aan door de aan/uit knop te gebruiken, maar via de andere twee opties krijg ik hem niet aan.
Geen last van, alles werkt hier naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
TrekVogel schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:24:
[...]

Geen last van, alles werkt hier naar behoren.
Ik heb ook nergens last van. Enige wat veranderd lijkt te zijn is bij het gebruik van chrome de fingerprint lang ingedrukt houden niet meer werkt als home-knop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik vind toch wel dat de Honor 7 in dit lijstje hoort.
Tweakers Awards 2016 | Beste smartphone

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:57
Twijfel erg tussen de Oneplux X en de Honor 7. Heb nu een Huawei G700 (5" mid-ranger van 2,5 jaar geleden) waar ik erg veel plezier aan heb gehad. Echter merkte ik wel dat het 5"scherm zo'n beetje de max is voor een-handige bediening voor mij, wat de OP X een punt geeft. Daarnaast heeft hij een snellere (oudere) processor (maar meer dan een potje hearthstone zal ik er niet op gamen) en een wat slicker design. Ik verwacht dat er voor de OP X ook meer support vanuit de community zal komen gezien de populariteit.

De Honor 7 heeft de voordelen een grotere accu te hebben en (veel?) betere camera's te bezitten. Emotion UI zal ik waarschijnlijk wel aan kunnen wennen, wat het voor mij niet uit maakt dat er een schil om android heen zit. Daarnaast is voor beide phones een update naar android marshmellow aangekondigd.

Morgen is het Black friday en ga ik sowieso een van de twee bestellen. De prijs ligt op deze dag voor de twee telefoons ook nagenoeg gelijk (294 vs 299). Iemand hier die ook heeft getwijfeld tussen deze twee?

• Largamelion
Ik heb ook even getwijfeld tussen beide maar toen ik hoorde dat de prijs van de OPX bijna gelijk kwam met de Honor 7 (in actie) was de keuze vrij snel gemaakt. De OPX zal zeker meer ondersteuning krijgen van de community maar ik moet zeggen dat EMUI best ok is. Ik kom ook van stock Android maar met apps kom je een heel eind in de buurt van stock. Zo heb ik Nova Launcher onmiddellijk geïnstalleerd voor een app drawer te hebben, SwiftKey als keyboard en nu net ook NiLS voor de lock screen notificaties, want die van EMUI werken niet zo lekker op de lock screen (Gmail werkt bv niet en notificaties kunnen ook niet opengeklapt worden). Alle ergernissen zijn dus op te lossen met apps. Verder biedt EMUI wel heel wat handige functies.

Nog geen moment spijt van mijn aankoop gehad! Toestel is echt snel en heb nog geen enkele hapering of vastloper gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Vandaag mijn Honor 7 ontvangen, alles werkt prima. Echter, ik heb nu 2 SD kaarten geprobeerd, maar geen enkele wordt zichtbaar in mijn telefoon.

Dit betreft een 64GB MicroSDXC van samsung
En een 64GB MicroSDXC van Kingston.

Beide worden niet gezien in de telefoon, doe ik iets verkeerd of moet ik een instelling hiervoor aanpassen ?
Iemand een idee ?

Overigens heb ik de SD kaarten geformateerd naar NTFS en exFAT, echter hielp geen van beiden.

[ Voor 11% gewijzigd door xavento op 27-11-2015 17:47 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Zit te twijfelen over de aankoop van een honor 7 vanwege dual sim. Ben echter bang dat 16GB niet genoeg is tegenwoordig.

Nu lees ik de volgende reactie door 'Andre' geplaatst op 3 nov 2015, 10:02:
http://androidworld.nl/review/honor-7/
"
Geheugen met dual sim in principe niet uit te breiden, maar ik heb bij conrad snelle 64gb Samsung pro voor Euro 30 gekocht en er naast de 2 sims ingeknutseld. (15 min werk, haalt de sim van zijn drager en die plak je op de sd, dit past dan in toestel en je hebt dan sd en 2x sim).
"

Weet iemand of dat moeilijk is? En of er ergens een tutorial staat? :)
Kan er zelf geen vinden op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Toch wel vreemd hij zou ze gewoon moeten pakken. Ook opnieuw opgestart na het erin doen?

Vandaag had ik een mooie deal aan accessoires voor mijn Honor 7, flip cover plus de bleutooth speaker voor 23,29 incl verzenden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Voor mensen die zich ook ergeren aan de beperkte lock screen notificaties van EMUI kan ik ten sterkste NiLS aanbevelen. Met deze app is het toestel voor mij echt af! Ik krijg nu ook gewoon netjes al mijn Gmail notificaties op de lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:18:
Voor mensen die zich ook ergeren aan de beperkte lock screen notificaties van EMUI kan ik ten sterkste NiLS aanbevelen. Met deze app is het toestel voor mij echt af! Ik krijg nu ook gewoon netjes al mijn Gmail notificaties op de lock screen.
Ik heb dit er sinds vandaag ook op staan. Inderdaad écht een aanvulling, en zeker als je die magazine lockscreen niet gebruikt. Al wel dan is NiLS toch een heel stuk uitgebreider! Kunt bijvoorbeeld tot zeker 5 á 10 regels terug lezen in je whatsapp terwijl je deze al gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Largamelion schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:18:
Werkt de fingerprint daarmee nog wel? Dan zou het namelijk wel perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zinloos1 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:54:
[...]
Werkt de fingerprint daarmee nog wel? Dan zou het namelijk wel perfect zijn.
Ja hoor, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zonet m'n originele screenprotector eraf gehaald, na 2 weken gebruik te zwaar beschadigd door de flipcover. Nu hopen dat het scherm zelf er wel tegen kan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Faji3BhSaN1wx4KB7o1QHbnA/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:42:
Zonet m'n originele screenprotector eraf gehaald, na 2 weken gebruik te zwaar beschadigd door de flipcover. Nu hopen dat het scherm zelf er wel tegen kan.

[afbeelding]
Die is inderdaad goed beschadigd. Zonde zeg. Hoop inderdaad dat je scherm er wel tegen kan. Anders mooi klacht in dienen bij vmall/Honor kijken wat zij er mee doen.

Ik moet zeggen dat mijn originele screenprotector het na een maand aardig volhoud. Op die ene kras na nog geen noemenswaardige krassen. Alleen erg jammer dat ie zo gruwelijk snel vlekt. Maar goed we hebben niks te klagen, bij welk ander merk zit er een bruikbare screenprotector op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik vind de screenprotector ook maar vlut, maar goed ik was ook de Nilkin 9H gewent van mijn oude Honor 6.
Die krast niet en minimale vingerafdrukken, die ook zo weg te vegen zijn. Ik heb hem nu ook weer besteld, even afwachten tot die er is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 29-11-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Cosmo_nl schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:29:
Ik vind de screenprotector ook maar vlut, maar goed ik was ook de Nilkin 9H gewent van mijn oude Honor 6.
Die krast niet en minimale vingerafdrukken, die ook zo weg te vegen zijn. Ik heb hem nu ook weer besteld, even afwachten tot die er is.
Linkje naar een goede deal?

Moet zeggen dat het aangenamer swiped vanaf de rand zonder die protector, geen scherp randje meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Largamelion schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:47:
[...]
Linkje naar een goede deal?

Moet zeggen dat het aangenamer swiped vanaf de rand zonder die protector, geen scherp randje meer :).
Ik heb hem dit keer bij de officiële Nilkin shop op Aliexpress besteld (Shenzhen Nillkin Technology Co., Ltd.)
Ben alleen erg benieuwd naar de bezorgtijd haha. Maarja voor dat geld wil ik het wel eens proberen en een tijdje wachten. Ik heb de Nilkin 9H H+ Pro, Nilkin hardcase en Nilkin transparante softcase besteld. Ben benieuwd of het aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maccert123
  • Laatst online: 19:22
Cosmo_nl schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:29:
[...]

Ik heb hem dit keer bij de officiële Nilkin shop op Aliexpress besteld (Shenzhen Nillkin Technology Co., Ltd.)
Ben alleen erg benieuwd naar de bezorgtijd haha. Maarja voor dat geld wil ik het wel eens proberen en een tijdje wachten. Ik heb de Nilkin 9H H+ Pro, Nilkin hardcase en Nilkin transparante softcase besteld. Ben benieuwd of het aankomt.
Heb die hardcase ook via aliexpress besteld en hij was er binnen twee weken! Prima dingetje overigens. Heb nu de flipcover (http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_6) in gebruik, ook dat is een fijne case, en met deze cover komen er geen beschadigingen op het scherm d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Om de een of andere reden krijg ik met deze telefoon redelijk vaak het bericht dat het toegang van Eduroam netwerk is ontzegd. Ik weet 99 procent zeker dat mijn gegevens kloppen, ook omdat het vaak wel gewoon werkt. Anderen dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo, Wil graag ook deze honor aanschaffen. Hoeveel screen ontime halen jullie met deze honor? En is het toestel snel op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
wilke77 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:10:
Hallo, Wil graag ook deze honor aanschaffen. Hoeveel screen ontime halen jullie met deze honor? En is het toestel snel op te laden?
5 uur is mogelijk bij normaal gebruik dus niet met games. De honor 7 is voorzien van fast charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Nou heb toch maar Coolblue gemaild, krijg geen enkele SD kaart werkend in mijn telefoon.

Ben bang dat ik hem moet terugsturen en zonder telefoon voorlopig zit :|

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xavento schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:40:
Nou heb toch maar Coolblue gemaild, krijg geen enkele SD kaart werkend in mijn telefoon.

Ben bang dat ik hem moet terugsturen en zonder telefoon voorlopig zit :|
FAT32 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Ben hem nu als FAT32 middels diskpart aan het formateren, duurt alleen een tijdje heb ik het idee. Kom er straks even op terug.

Edit: Duh, windows kan FAT32 niet formateren boven 32GB 8)7
Even via een tooltje gedaan, echter wordt de kaart nog steeds niet herkend in de telefoon. Helaas nog geen bericht van Coolblue mogen ontvangen. Gezien de decembermaand kan ik begrijpen dat het wat langer duurt.

Edit2: Zojuist een retour formulier gekregen, wordt dus even zonder telefoon zitten. Erg jammer, twijfel of ik hem laat crediteren.

[ Voor 43% gewijzigd door xavento op 01-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
MicBomer schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:06:
[...]

5 uur is mogelijk bij normaal gebruik dus niet met games. De honor 7 is voorzien van fast charging.
Oké bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xavento schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:19:
[...]
Ben hem nu als FAT32 middels diskpart aan het formateren, duurt alleen een tijdje heb ik het idee. Kom er straks even op terug.

Edit: Duh, windows kan FAT32 niet formateren boven 32GB 8)7
Even via een tooltje gedaan, echter wordt de kaart nog steeds niet herkend in de telefoon. Helaas nog geen bericht van Coolblue mogen ontvangen. Gezien de decembermaand kan ik begrijpen dat het wat langer duurt.
Had ik geen rekening mee gehouden, maar dan moet er idd hardwarematig iets aan de hand zijn, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Sinds ik de screen protector er heb afgehaald nog geen week geleden toch al enkel minuscule krasjes/puntjes in mijn scherm te zien die ik niet meer kan wegvegen. Ze zijn niet zichtbaar wanneer het scherm aan gaat en je moet het toestel onder de juiste hoek onder het licht houden om ze te zien, maar dit is toch redelijk onaanvaardbaar. Als het zo doorgaat dan gaat het niet heel lang duren voor ik ze wel begin te zien met het scherm aan. Ofwel is Gorilla Glass 3 dus rommel ofwel heeft de Honor 7 geen Gorilla Glass :(. Ik heb er dan nog extra op gelet om altijd zowel het scherm als de binnenkant van de flipcover schoon te vegen en het toestel zit amper in mijn zak (en al zeker niet onder druk).

Zal dus of die flipcover eraf moeten halen en een gewoon hoesje moeten kopen of een glazen protector moeten halen. Toch wat teleurstellend voor een anders zo perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik heb een theme gevonden met wel leuke icons erin, https://mega.nz/#!85QAHAy...8jdYfNAHPjG031KMp9FZppeSw.
In je HWThemes map stoppen en dan kan je de icons selecteren.
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_2015-12-02-19-52-45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:15:
Sinds ik de screen protector er heb afgehaald nog geen week geleden toch al enkel minuscule krasjes/puntjes in mijn scherm te zien die ik niet meer kan wegvegen. Ze zijn niet zichtbaar wanneer het scherm aan gaat en je moet het toestel onder de juiste hoek onder het licht houden om ze te zien, maar dit is toch redelijk onaanvaardbaar. Als het zo doorgaat dan gaat het niet heel lang duren voor ik ze wel begin te zien met het scherm aan. Ofwel is Gorilla Glass 3 dus rommel ofwel heeft de Honor 7 geen Gorilla Glass :(. Ik heb er dan nog extra op gelet om altijd zowel het scherm als de binnenkant van de flipcover schoon te vegen en het toestel zit amper in mijn zak (en al zeker niet onder druk).

Zal dus of die flipcover eraf moeten halen en een gewoon hoesje moeten kopen of een glazen protector moeten halen. Toch wat teleurstellend voor een anders zo perfect toestel.
Dit is wel erg zonde! Wel de reden dat ik dus nooit voor een flipcover zal gaan, met nog een paar in mijn ogen onhandigheden. Ik zou hier zeker een melding van maken bij Honor/vmall!

Ik heb vanuit china voor €1,- een softcase van 0,2cm, transparant aangeschaft en k moet zeggen dat ie zn werk goed doet. 1x vrij lelijk laten vallen vandaag en niks van te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Iemand al een goede tempered glass protector voor de Honor 7 besteld en aangebracht? Ik vind er massa's op Ebay maar het is altijd een gok of de uitsnijdingen goed zijn. Liefst uit Europa zodat het geen weken duurt vooraleer ik hem heb. Ik denk ook dat ik de flip cover maar aan de kant laat en voor een gewoon hoesje ga.

Een ander probleem dat ik heb is met Bluetooth in mijn wagen: connectie valt 1 op 3 van mijn ritten weg. Als dit gebeurt stopt mijn muziek (FM van de wagen) 2 seconden en dit om de +-40 seconden. Best lastig en meestal resulteert dit in het uitschakelen van Bluetooth door mezelf. Soms stopt het na een tijd en meestal gebeurt het gewoon niet maar als het gebeurt is het echt irritant. Ik zit nog op B121 (had gehoopt op een OTA, maar die lijkt er niet te komen) dus misschien moet ik maar manueel upgraden naar B140 in de hoop dat dit het probleem oplost. Iemand nog een goed linkje daarvoor (B121 naar B140)? Als ik het goed heb moet ik het bestand in een 'dload' folder plaatsen op de SD en hernoemen naar 'update.zip'?

Alvast bedankt.

Edit: Heb al een link gevonden in dit topic, volgens Klaashof is deze rechtstreeks van B121 naar B140? Iemand die dit kan bevestigen. De andere links zijn allemaal B121-B130 en B130-B140.
KlaasHof schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:34:
De b140 update wordt inmiddels uitgerold.
Gebruikers met b121 krijgen hem nu OTA binnen.

Voor wie niet kan wachten; B121 -> B140
https://mega.nz/#!l55HwBa...65hmZCwbMG_BixR3SVVQ5DYXk

[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 03-12-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Zie hier;
http://forum.xda-develope...date-b140-t3242345/page11

[ Voor 5% gewijzigd door german8 op 03-12-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Thx, ik had 'm ondertussen al binnen via jouw vorige link. Zijn jullie tevreden van B140? Ik lees toch wat problemen met de batterij etc in die post op XDA en buiten mijn Bluetooth probleem ben ik eigenlijk zeer tevreden van B121.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Cosmo_nl schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:58:
Ik heb een theme gevonden met wel leuke icons erin, https://mega.nz/#!85QAHAy...8jdYfNAHPjG031KMp9FZppeSw.
In je HWThemes map stoppen en dan kan je de icons selecteren.
Thanks, deze icons zijn net iets fijner, kleiner/mooier dan het Lollipop theme dat ik had.
Het theme zelf vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:42:
[...]
Thx, ik had 'm ondertussen al binnen via jouw vorige link. Zijn jullie tevreden van B140? Ik lees toch wat problemen met de batterij etc in die post op XDA en buiten mijn Bluetooth probleem ben ik eigenlijk zeer tevreden van B121.
Ik merk dat de batterij over de nacht iets sneller leeg trekt maar dat is niet geheel noemenswaardig. Er schijnt binnekort een beta versie van android 6 te verschijnen voor de Honor 7. Door de doze functie die hier in zit moet dit alweer op gelost zijn. Verder vind ik dat de b140 alleen maar verbeteringen heeft met betrekking tot camera en contrast. Bluetooth heb ik geen ervaring mee. Gebruik ik zelden tot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:35:
[...]
Ik merk dat de batterij over de nacht iets sneller leeg trekt maar dat is niet geheel noemenswaardig. Er schijnt binnekort een beta versie van android 6 te verschijnen voor de Honor 7. Door de doze functie die hier in zit moet dit alweer op gelost zijn. Verder vind ik dat de b140 alleen maar verbeteringen heeft met betrekking tot camera en contrast. Bluetooth heb ik geen ervaring mee. Gebruik ik zelden tot niet.
Ben nu B140 aan het installeren. Heb me een paar weken geleden reeds ingeschreven voor de bèta maar ik denk dat ik daar toch eerst even de kat uit de boom kijk. ;)

Edit: Heb ook maar een tempered glass protector besteld, deze voor 4€ op Ebay. We zien wel of het helpt en anders is het bye bye flip cover.

[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 03-12-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:49:
[...]
Ben nu B140 aan het installeren. Heb me een paar weken geleden reeds ingeschreven voor de bèta maar ik denk dat ik daar toch eerst even de kat uit de boom kijk. ;)

Edit: Heb ook maar een tempered glass protector besteld, deze voor 4€ op Ebay. We zien wel of het helpt en anders is het bye bye flip cover.
Waar heb jij je in kunnen schrijven voor deze beta versie? Ik heb dit aangevraagd via Honor en zij zouden mij op de hoogte houden als deze inschrijving er zou komen. Ik wil deze namelijk wel erg graag testen.

deze heb ik icm met de originele screenprotector.

[ Voor 6% gewijzigd door 23h23 op 03-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
KlaasHof schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:19:
[...]

Thanks, deze icons zijn net iets fijner, kleiner/mooier dan het Lollipop theme dat ik had.
Het theme zelf vind ik niks.
Ik gebruik hem zelf ook alleen voor de icoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:11:
[...]
Waar heb jij je in kunnen schrijven voor deze beta versie? Ik heb dit aangevraagd via Honor en zij zouden mij op de hoogte houden als deze inschrijving er zou komen. Ik wil deze namelijk wel erg graag testen.
Via de link in het artikel op Androidworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Stond gisteren ook op hun Facebook trouwens ;).

Mijn Bluetooth probleem is niet opgelost met B140. Volgende week een nieuwe bedrijfswagen dus met wat geluk dan opgelost. Met m'n vorige GSM nochtans geen enkel probleem in mijn wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:04:
[...]
Stond gisteren ook op hun Facebook trouwens ;).
Dan heb jij een andere Facebook van ze. Ik heb twee pagina's van Honor en bij geen van beide zie ik het staan. Of bedoel je van androidworld?

Edit: je bedoelde inderdaad de pagina van Androidworld

[ Voor 8% gewijzigd door 23h23 op 04-12-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:09:
[...]
Dan heb jij een andere Facebook van ze. Ik heb twee pagina's van Honor en bij geen van beide zie ik het staan. Of bedoel je van androidworld?

Edit: je bedoelde inderdaad de pagina van Androidworld
Nope :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:46
Ik stoor me aan het "grote" lettertype van whatsapp. Als je de instellingen veranderd dan is het weer te klein. Ben ik hier de enige in? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Eindelijk me nieuwe ontvangen, nu werkt de SD kaart wel gelukkig.

Enige waar ik nog tegen aan loop is dat ik regelmatig geen push notificaties krijg van whatsapp, ook al heb ik Nils geinstaleerd. Hebben meerdere hier last van ?

Zag middels google nog meer mensen die hier last van hebben, een fix is om whatsapp open te laten en te memory locken, echter zeiden ze erbij dat dit vaak voor maar 20 berichten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
xavento schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:25:

Enige waar ik nog tegen aan loop is dat ik regelmatig geen push notificaties krijg van whatsapp, ook al heb ik Nils geinstaleerd. Hebben meerdere hier last van ?

Zag middels google nog meer mensen die hier last van hebben, een fix is om whatsapp open te laten en te memory locken, echter zeiden ze erbij dat dit vaak voor maar 20 berichten werkt.
Geen problemen met WhatsApp hier. Op B121 kreeg ik wel dubbele icoontjes te zien in m'n statusbalk maar dat is opgelost in B140. Ik gebruik ook NiLS en krijg alles gewoon netjes op m'n lock screen. Heb hem wel bij mijn 'beschermde apps' staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 07-12-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Largamelion schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:26:
[...]
Geen problemen met WhatsApp hier. Op B121 kreeg ik wel dubbele icoontjes te zien in m'n statusbalk maar dat is opgelost in B140. Ik gebruik ook NiLS en krijg alles gewoon netjes op m'n lock screen. Heb hem wel bij mijn 'beschermde apps' staan.
Hmm vreemd daar staat hij bij mij ook tussen, zowel op wifi als 4G ontvang ik pas berichten wanneer ik whatsapp open. Alle pushnotificaties staan aan en ook wanneer deze op het lockscherm staat (zwart scherm). Geen idee wat het kan zijn. Facebook/messenger laat hij wel direct zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
xavento schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:25:

Geen last van. Zit ook op de b140 versie.

Ik sluit whatsapp dan ook niet helemaal af. Verwijderen uit meest recent gebruikt apps, vierkantje van je navigatie toetsen, schijnt het hele programma af te sluiten en dan komen de push berichten helaas ook niet meer door.

Zelfde probleem heb ik helaas ook met de app Snap, Widget drawer in je notificatiebalk. Als je die afsluit en verwijdert uit je recente apps werkt het ook niet meer.

Kleine nadelen aan een verder ideale telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:14
Iemand die, net als ik, ook problemen heeft met de WIFi ontvangst op 5 GHz? Of eigenlijk...het hele 5 GHz netwerk niet vindt? Andere apparaten bij mij thuis zien dit netwerk wel, maar de Honor 7 niet. Ik heb er nog geen SIM kaarten inzitten, maar het lijkt me dat dat geen invloed op de werking van de WiFi mag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Joene69 schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:02:
Iemand die, net als ik, ook problemen heeft met de WIFi ontvangst op 5 GHz? Of eigenlijk...het hele 5 GHz netwerk niet vindt? Andere apparaten bij mij thuis zien dit netwerk wel, maar de Honor 7 niet. Ik heb er nog geen SIM kaarten inzitten, maar het lijkt me dat dat geen invloed op de werking van de WiFi mag hebben?
Ik zal dit vanavond eens testen thuis. Mijn router zendt beide uit (2,4 en 5) dus ik zal even de 2,4 uitschakelen dan.

Heb gisteren trouwens mijn tempered glass ontvangen. Snelle levering (donderdag besteld, maandag ontvangen) en past perfect. Uitsnijdingen zitten op de juiste plaats en randen zijn afgerond (niet zoals de scherpe randen van de standaard protector van Honor), aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:57
Sinds gisteren mag ik mijzelf ook een trotse eigenaar van een Honor 7 noemen! Eerst indrukken zijn erg goed! Alhoewel het toch even wennen is om van 5" naar 5,2" te gaan. Ook is de achterkant van de telefoon gladder dan mijn vorige, waardoor deze soms niet echt lekker ligt als ik met mijn duim naar de linkerkant van de telefoon beweeg.

Whatsapp push notificaties leken het bij mij in het begin ook niet te doen, maar na een herinstallatie was dit volgens mij verholpen. SD kaart werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik zal dit vanavond eens testen thuis. Mijn router zendt beide uit (2,4 en 5) dus ik zal even de 2,4 uitschakelen dan.

Heb gisteren trouwens mijn tempered glass ontvangen. Snelle levering (donderdag besteld, maandag ontvangen) en past perfect. Uitsnijdingen zitten op de juiste plaats en randen zijn afgerond (niet zoals de scherpe randen van de standaard protector van Honor), aanrader!
Bij mij werken zowel 2,4 als 5 GHz netwerken prima. Geen enkel probleem. (zit op B140 maar op eerdere versies ook nooit problemen gehad)

Ik heb je screen protector ook besteld, de standaard voldoet nog maar dan heb ik alvast iets achter de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door german8 op 08-12-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
KlaasHof schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:09:
[...]
Ik heb je screen protector ook besteld, de standaard voldoet nog maar dan heb ik alvast iets achter de hand.
Kleine tip, let erop dat je hem mooi recht legt ;). Ik ben bovenaan gestart bij de uitsnijdingen en dan naar onder laten vallen, maar ik zat een halve millimeter scheef onderaan waardoor ik in de linkerhoek een kleine blaas heb die ik er niet uit krijg, vermoedelijk omdat hij tegen de rand ligt. Ik moet hem er dus terug afhalen (zeer voorzichtig) en opnieuw opleggen.

Ik merk nu ook dat hij iets meer blinkt dan het scherm zelf, waardoor de kleuren er meer afspatten. Mooi effect maar mogelijks nadelig in de zomer buiten, dat zal ik over een half jaartje wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:14
Largamelion schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:35:
[...]

Alvast bedankt! Heb inmiddels ook een mail gestuurd naar hihonor.nl.... hopelijk reageren ze snel.
Heb zelf de hardcase van Nilkin en een 2,5D tempred glass van Nilkin besteld via Banggood... binnen twee weken binnen gekregen, en past perfect. Alleen glass zit er nog niet op :9 ... Eerst die 5 Ghz aan het draaien krijgen.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen