Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Software Bug
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2023
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een oude Sitecom WL-350 (v1) staan in bridge modus om internet iets beter te verspreiden door het huis. Echter is er een probleem:

Om de zoveel tijd (meestal tussen de 1 en 3 uur), is het wifi signaal opeens weg, en ook het apparaat welke via een ethernet kabel is verbonden heeft geen verbinding meer. Op de WL-350 zelf knipperen de blauwe leds heel snel (echt flitsend, niet zoals het gewone geknipper bij data etc.). De verbinding komt pas terug wanneer ik de stekker er uit haal en weer in plug.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen? (Of wordt het toch maar een nieuwe halen?).

De problemen lijken (bijna) op de problemen in deze topics, alleen losten de oplossingen gepost hierin helaas niets op: Enorm slechte verbinding via Sitecom 300N (WL-350) & KPN & Sitecom WL-350 'instabile'.

Bedankt! _/-\o_

Edit1: Nog een test resultaatje, als ik alleen 802.11n aan heb (in tegenstelling tot 802.11n, 802.11g en 802.11b) blijft de verbinding langer werken, maar uiteindelijk valt hij hier ook weg. (i.v.m. tijd nog maar 1x voorgekomen dus het zou ook toeval kunnen zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Software Bug op 30-08-2015 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 20:58
Denk dat je sitecom aan het einde van zijn levensduur zit.
Zou ook iets met de firmware kunnen zijn , maar ik heb dit al vaker gehad. Wordt helaas toch een nieuwe router ben ik bang.
Mocht je voor een super oplossing willen gaan kijk dan eens naar Ubiquiti. En neem dan een edgerouter lite plus de gewenste access points je zult versteld staan van het resultaat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Software Bug
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2023
Bedankt voor je snelle reactie. :) Daar was ik al bang voor maar wel op voorbereid, het is een oud ding dus misschien is het maar goed om even een nieuwe te halen.

Uiteraard ook bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:03

lordsnow

I know nothing

Heb je glasvezel? En wat is de snelheid van je verbinding / abbonement? Je kan eens proberen om in de instellingen van de WL-350 de WAN PORT SPEED te wijzigen van AUTO naar 100 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 20:58
Software Bug schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:14:
Bedankt voor je snelle reactie. :) Daar was ik al bang voor maar wel op voorbereid, het is een oud ding dus misschien is het maar goed om even een nieuwe te halen.

Mocht je gaan voor een edgerouter en losse access points, dan kun je hier evt. Een config aanvragen als het jezelf niet lukt: http://www.edgerouterconfig.nl

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Software Bug schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:14:

Kies dan meteen een beter merk ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Heb je de WL-350 geregistreerd voor 10 jaar garantie? Zo ja, mocht het product defect blijken dan zou ik je in ieder geval willen adviseren om garantie te claimen.

Wat de problemen betreft, ik begrijp dat je ook de andere berichten bekeken had. Kun je voor een beter beeld de volgende vragen beantwoorden:

Met welke modem/router is de WL-350 verbonden?

Is de meeste recente firmware geïnstalleerd? Voor de WL-350 is de meest recente versie 1.3.07, is dit ook de versie op jouw router (zie Home > Status > Firmware Version)?

Verder, kan met de met kabel aangesloten PC bij uitval ook nog ingelogd worden op de router? Zo ja, kun je dan eens het log van de router (te vinden onder Home > Logs) in dit topic plaatsen?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 19:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Anoniem: 635341 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:06:
Is de meeste recente firmware geïnstalleerd? Voor de WL-350 is de meest recente versie 1.3.07, is dit ook de versie op jouw router (zie Home > Status > Firmware Version)?
Hoe kom je aan die nieuwe firmware? Ik heb toevallig ook een WL-350 v1 002 met softwareversie 1.2, maar als ik via sitecom.com ga zoeken, dan zijn er helemaal geen downloads beschikbaar voor dit apparaat.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

aawe mwan schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:51:
[...]

Hoe kom je aan die nieuwe firmware? Ik heb toevallig ook een WL-350 v1 002 met softwareversie 1.2, maar als ik via sitecom.com ga zoeken, dan zijn er helemaal geen downloads beschikbaar voor dit apparaat.
Dan zou ik ze even bellen want dit topic is 2.5 jaar oud en Sitecom is al een jaar niet online geweest op Tweakers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas heeft Sitecom firmwares voor oudere devices offline gehaald en zijn ze alleen via hun webcare beschikbaar. Kwalijke zaak IMHO maar enige wat je kunt doen is contact met Sitecom proberen op te nemen. En volgende keer een device kopen van een merk met betere legacy support.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718429

Op zich wel een aardige truuk, om eens voor oudere hardware te kijken of de fabrikant ondersteuning biedt. Al was het maar een PDFje met de handleiding en de meest recente firmware--zonder wachtwoord ervoor graag. Zulke statische hosting kost nauwlijks wat maar is veel waard voor klanten. Doet een fabrikant dat niet dan moet je daar dus ook niet nieuw kopen.

Een alternatief is inzetten op hardware waar alternatieve firmware voor te vinden is. Als maar genoeg mensen dat doen dan zullen wel meer fabrikanten inzien dat het een goed idee is.
Pagina: 1