Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Wij hebben een probleem met een Sitecom router waarbij de internet verbinding vaak (om de 30 a 40 minuten) onstabiel wordt, en ge-reset moet worden.

Wij zitten op een boederij met internet via KPN, zo'n Xperia box. Die doet het prima, hangt in de schuur wat te ver weg was voor fatsoenlijk internet, dus moesten we er een andere router bij zetten om binnen wat signal te krijgen.

Hebben we gekozen voor de Sitecom 300N (model no.: WL-350 v1 002). Hierop zitten een aantal laptops en mijn PC aangesloten, laptops via wifi, PC via kabel. Nu valt de internet verbinding constant weg- nog wel verbonden, maar "geen internet verbinding". Dit geld voor de laptops en de PC, via kabel.

De enige oplossing hiervoor is om de router te resetten, maar dit is enorm vermoeiend als dit elk halfuur moet gebeuren. Ben een noob met dit soort dingen, though. Als iemand iets weet, ben wanhopig dankzij die klote router.

Als ik info & settings moet posten, laat het ff weten en ik gooi ze erop.

Dingen die we al geprobeerd hebben: firmware is up-to-date, kanalen verwisseld, mijn meer technische vriend heeft ervoor gezorgd dat de Sitecom goed "doorsluist" naar de Xperia box, 2.4Ghz en 5Ghz hetzelfde.

Thanks in advance.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zegt 'goed doorsluist', weet je of die sitecom goed als access point en dus niet als router is ingesteld? Dat is wel aan te raden. Daarnaast is het een oud beestje welke nooit erg betrouwbaar geweest is, lees de reviews er maar op na. Als je m recent gekocht hebt, had je beter in die prijsklasse een tplink kunnen scoren, bijv:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Ook een ouder beestje maar tenminste beproefd stabiel. Mss 2dehands te krijgen?

Als laatst post ook ff welke kanalen etc de boel nu staat?

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey, bedankt voor 't snelle antwoord. Zoals ik zei, ik ben zelf redelijk nieuw en onervaren met dit alles, maar als het goed is is de sitecom als access point ingesteld- dit heb ik wel aan iemand met meer ervaring overgelaten.

Daarnaast zou ik een nieuwe router het liefst willen ontwijken. Ik heb de sitecom redelijk recent aangekocht (2 jaar, min of meer), en daarvoor heb slechte router na slechte router gekocht, vandaar.

En qua kanalen, bedoel je dit? Op de info pagina staat: 2.452 Ghz - CH 9, en als ik met wifi analyzer app kijk staat 'ie van 7 tot 11.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Tips voor WiFi op de 2,4GHz band:

WPA2, AES, n-only, 20 MHz bandbreedte, WMM aan en alleen kanaal 1,6 of 11 gebruiken.

Wat zijn de huidige settings?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hey, hij staat op WPA2, AES, ik weet alleen niet wat n-only of WMM is, en als het goed is staat 'ie op 20 Mhz. Voor de zekerheid, instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/hk9p9t52t/Settings.png
uploading images

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou je (indien kan):

802.11 Mode: n-only
Wireless Channel: 1, 6 of 11 (zijn er andere netwerken in de buurt?
Channel Width: 20 MHz

En dan nog een keer testen?

Kan je ook een overzicht van je WAN en LAN instellingen kunnen posten. Dan kunnen we gelijk verifieren of hij als accesspoint geconfigureerd staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Lier, hij valt nog steeds regelmatig uit met de verandering naar n-only en alle andere channels- er zijn ook geen andere netwerken in de buurt (boederij, weinig buren).

Ik heb ff met m'n partner overlegt en toch besloten om een nieuwe router te bestellen, maar aangezien mijn gekluns met routers, zou ik hier graag wat advies om vragen. Want deze keer wil ik een router waar ik niet na een jaar al weer gezeik mee heb.

Weet jij of iemand uit je hoofd een high-end router die een goed bereik heeft aangezien er veel grond gecovered moet worden? Die ene die eerder gepost is kijk ik al naar, maar ik ben bereid om meer dan 50, maximaal 100 euro uit te geven als het betekend dat ik een goeie, sterke router heb waar 'k geen gezeur mee heb.

Deze werd me o.a. aanbevolen door anderen: http://tinyurl.com/nwylqse

Sorry van de topic change, maar ben dat geklungel met die sitecom echt beu.

Edit: deze router wordt dan wel de tweede router, access point voor de xperia die verderop hangt. Ik weet niet of dat veel uitmaakt met router specs?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 16:14 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Voor grote oppervlaktes heb je meerdere devices nodig, niet één hele sterke. Als je het goed wil dan kan ik je deze aanraden:

http://varia-store.com/Wi...Fi-3-pack-UBNT::1219.html

Mooi alternatief kan zijn:

http://varia-store.com/Wi...AP-802-11b-g-n::3362.html

Hiermee kan je een goed dekkend en "roamend" netwerk maken. Wel alleen de 2,4GHz band maar bij gebrek aan buren dichtbij hoeft dat geen probleem te zijn.

Je budget is (wat mij betreft) aan de lage kant. Investeren in een goed netwerk zal je enorm veel frustratie besparen. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 27-08-2015 16:27 . Reden: Alternatief ]

Verwijderd

Topicstarter
Super, ik ga hiernaar kijken. Dat soort routers ben ik absoluut niet bekend mee.

Bedankt voor al de hulp, jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat de verbinding zowel bekabeld als draadloos uitvalt. Dus het aanpassen van de WiFi instellingen zal dan weinig gaan helpen. Wat betreft de eerder gegeven adviezen, het kan inderdaad kloppen dat voor erg grote oppervlakken meerdere access points nodig zijn.

Wat betreft de problemen via de WL-350:
Is de verbinding wel stabiel wanneer je rechtstreeks op Experiabox test (zonder tussenkomst van de router) met de kabel die nu tussen Experiabox en WL-350 zit?

Zo ja, de router is nu ingesteld als access point achter een modemrouter: dit is inderdaad in de meeste gevallen een goede oplossing. Ik begrijp echter dat het bij Experiaboxen soms ook voor problemen kan zorgen door de IGMP instellingen van routers. Je zou kunnen testen of dit in jouw situatie meespeelt door de kabel in de blauwe WAN poort te plaatsen en de router eens te resetten naar fabriekswaardes/originele instellingen (en de router eventueel een Static DHCP IP toe te kennen en dat IP in DMZ te zetten op de Experiabox). Dat kan door de OPS/WPS knop 15+ seconden in te drukken.

Verder, je geeft aan dat de meest recente firmware is geïnstalleerd. Voor de WL-350 is de meest recente versie 1.3.07. Is dit ook de versie op jouw router (zie Home > Status > Firmware Version)?

Verder, kan met de met kabel aangesloten PC bij uitval ook nog ingelogd worden op de router? Zo ja, kun je dan eens het log van de router (te vinden onder Home > Logs) in dit topic plaatsen?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 15:48 ]

Pagina: 1