Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
Ik ben bezig mijn Sitecom WL-350 op te zetten. Ik heb de router na wat spelen en proberen gereset naar factory defaults en alleen de 2,4 en 5ghz gerenamed en password veranderd. De router hangt aan een Tele 2 modem, waarvan het WiFi netwerk niet aanstaat. De DHCP server van het modem staat nog wel aan .... welke ook niet uitgeschakeld kan worden.

Het volgende rijtje apparaten heb ik op de sitecom aangesloten
Media-PC (win 7, x86), Gbit, wired
AC Ryan mini, 100 Mbit wired
Laptop (win 7, x64), wireless, op 5ghz
iPhone 3GS, op 2,4
HP Photosmart printer, wireless, verbonden via push button op 2,4

De printer heb ik een DHCP reservation gegeven @ 192.168.0.199. DHCP staat verder standaard ingesteld.

Ik heb een aantal verschillende 'problemen' welke wel wat op elkaar lijken.

Iemand een idee wat er mogelijk fout is, of wat ik anders moet instellen bijv. ?

- De laptop heb ik verbonden op het 5ghz netwerk. Als ik echter met het 2,4ghz netwerk krijg ik een 'unable to connect error'
- 'Regelmatig' kan ik vanaf de laptop niet printen. Ik krijg dan een Printer Offline Error.
- Na lang proberen heb ik eindelijk m'n iPhone verbonden gekregen. Echter wil de phone vaak niet reconnecten of krijg ik een 'unable to connect' error
- Ook de laptop van een vriend (win 7, x86) kreeg ik niet verbonden met één van de netwerken.

Het gaat om een v1-002 router met de nieuwste firmware (1.2)\

Iemand een idee wat er fout is, of ik iets verkeerd instel ?

edit

Ik besef dat er twee DHCP servers draaien, maar is dit daarom ook als oorzaak aan te wijzen? In de modem kan het dhcp niet uitzetten en de sitecom biedt veel meer opties.

edit2

Ik heb de router nu in bridge mode achter het modem draaien en de dhcp server uitgezet. Dit lijkt (vooralsnog) stabiel te werken. Is dit dan ook als logisch te beschouwen mbt mijn problemen?

edit3

Ook nu lijkt de printer weg te vallen uit het netwerk. De printer zelf geeft aan dat ie connected is, maar van buitenaf is ie niet te benaderen of iets te printen ...

[ Voor 19% gewijzigd door -Miura- op 07-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Wellicht het volgende?

Router gewoon default laten. Dan:
- DHCP op sitecom uitzetten (weet niet wat je bedoelt met "meer opties". dhcp reservation bedoel je?).
- sitecom een ip adres geven, binnen de ip range van je Tele 2 modem, maar buiten de dhcp range van je Tele 2 modem
- LAN kabel van Tele 2 modem aansluiten op LAN aansluiting op sitecom (WAN aansluiting niet meer gebruiken)
- printer ook een ip adres geven, binnen de ip range, maar buiten dhcp range (reserved is niet echt nodig, da's meer voor om fouten te voorkomen als je veel apparaten hebt e.d.)

Volgens mij kan je dan je WiFi op je tele2 ook aan laten staan (dezelfde ssid, ander kanaal), als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
(Met meerdere opties doelde in idd oa op reservation.)

Ik heb nu het volgende gedaan:

- Modem DHCP 192.168.1.5 -> 192.168.1.250
- Router factory defaults
- Router fixed IP 192.168.1.2
- Router DHCP uit
- Wireless netwerken (2.4 en 5) gerenamed en password veranderd
- Printer fixed IP 192.168.1.3

De UTP kabel vanaf het modem zit in een normale LAN port op de router.

Ik heb nu nog steeds het probeel dat de printer regelmatig niet bereikbaar is. Ook krijg ik op m'n telefoon regelmatig "Unable to connect".
De laptop lijkt vooralsnog steeds goed te kunnen connecten op het 5Ghz netwerk.

Het werkt dus nog steeds niet echt naar behoren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Dan zal het toch aan het draadloos gedeelte liggen. Ander kanaal instellen? met inSSIDer ofzo kan je eens kijken wat voor draadloze netwerken en wat voor sterke er allemaal zijn (je kan van tevoren dan ook even je WiFi van je modemrouter aanzetten: dezelfde ssid, ander kanaal. Kan je een beetje vergelijken).

[ Voor 32% gewijzigd door _H_G_ op 08-09-2010 14:10 ]