Strepen in het scherm tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689138

Topicstarter
Ik heb last van strepen in m'n beeld tijdens het gamen. Deze strepen zijn zwart en horizontaal over een midden gedeelte van mijn scherm.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals: Vsync aanzetten 3x bufferen en de settings van de game zelf wat lager zetten. Ze hielpen wel een beetje maar ik bleef strepen zien. Dus toen had ik hem maar via mijn tv aangesloten via hdmi waaruit blijkt dat de strepen weg waren.
Dus mijn vraag is kan ik het oplossen door van vga naar hdmi convertor te kopen en daarmee aan te sluiten of is het nog te doen via een andere manier wat tijd en geld bespaart?

Mijn beeldscherm is aangesloten via vga naar de videokaart. Daar zit hij aangesloten met dvi adapter.

M'n specs zijn als volgt:
Intel I5 4690
MSI B85-G43 Gaming
nvidia geforce GTX 960 2gb
8 GB Ram
600 Watt cooler master voeding
Beeldscherm ASUS vs228de

Ik hoop dat jullie mij veder kan helpen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 689138 op 28-08-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Wat voor strepen heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VB beleid & VB FAQ geven allicht meer inzicht omtrent jouw vraagstelling. Wij kunnen inderdaad vanaf deze kant van het internet niet inschatten of jouw strepen blauw, geel of rood zijn, of ze horizontaal, verticaal of diagonaal voorkomen.

Je kan natuurlijk ook de monitor via HDMI ergens anders even op aansluiten zoals je TV-decoder of een BD-speler (gebruik dan dus wel een andere HDMI-kabel).

Zo kan je uiteindelijk de topicstart even goed aanvullen en zelf al deduceren waar het probleem kan liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je GPU is stuk, vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat verklaart inderdaad waarom de GPU perfect beeld geeft op de TV. :F

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:58:
VB beleid & VB FAQ geven allicht meer inzicht omtrent jouw vraagstelling. Wij kunnen inderdaad vanaf deze kant van het internet niet inschatten of jouw strepen blauw, geel of rood zijn, of ze horizontaal, verticaal of diagonaal voorkomen.

Je kan natuurlijk ook de monitor via HDMI ergens anders even op aansluiten zoals je TV-decoder of een BD-speler (gebruik dan dus wel een andere HDMI-kabel).

Zo kan je uiteindelijk de topicstart even goed aanvullen en zelf al deduceren waar het probleem kan liggen.
De strepen zijn zwart en horizontaal. Ik zal het ook even aanpassen in de openingspost met nog wat ander informatie die waarschijnlijk handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Misschien andere VGA kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al geprobeerd helaas maakte dat niks uit. Bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Ik zou idd een andere kabel proberen , anders even het scherm van de stroom af, even 1 minuutje wachten en dan weer aansluiten.

Als je dat gedaan hebt, gebeurt dan het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dylan111111 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:26:
Ik zou idd een andere kabel proberen , anders even het scherm van de stroom af, even 1 minuutje wachten en dan weer aansluiten.

Als je dat gedaan hebt, gebeurt dan het zelfde ?
Zo te zien wel. Jammer maar bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 10:11

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heeft je scherm geen andere aansluiting dan VGA waarmee je kunt testen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Dat verklaart inderdaad waarom de GPU perfect beeld geeft op de TV. :F
Ja, maar de TV gebruikt geen VGA he, dus dat je geen VGA-problemen ziet om dat je via HDMI aangesloten bent lijkt me logisch als het VGA gedeelte stuk is...

Stel dat je GDDR of VRAM stuk is, dan heb je overal problemen, of als je BGA stuk is, dan ook, maar vaak krijg je kleurige strepen of artifacts. Hier missen complete lijnen, wat ergens in het DA circuit zal zitten, waarschijnlijk klok of een buffertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Greveldinges schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:38:
Heeft je scherm geen andere aansluiting dan VGA waarmee je kunt testen?
Nee helaas niet. Ik kan het wel nog eventueel op mijn tv via vga proberen of het daar ook strepen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Anoniem: 689138 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:48:
[...]

Nee helaas niet. Ik kan het wel nog eventueel op mijn tv via vga proberen of het daar ook strepen geeft
Dat zou ik dan even proberen, dan kun je de VGA aansluiting op je videokaart misschien uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 11:33
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Ik heb het toen opgelost door de drivers van de videokaart opnieuw te installeren + de kabel te vervangen. Wat ik in jou geval ook zou proberen (indien mogelijk): een rechtstreekse kabel zonder tussenstukje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Greveldinges schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:52:
[...]

Dat zou ik dan even proberen, dan kun je de VGA aansluiting op je videokaart misschien uitsluiten.
Zo te zien doet hij op het tv als een zonnetje
Dus ik denk dat de monitor en videokaart misschien conflicten geeft als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Anoniem: 689138 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:58:
[...]

Zo te zien doet hij op het tv als een zonnetje
Dus ik denk dat de monitor en videokaart misschien conflicten geeft als dat mogelijk is.
Daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, maar misschien dat iemand anders dit weet? Wat je wel kunt doen is even de temperaturen van je videokaart checken wanneer je gamed, misschien wordt ie gewoon erg warm.

Zou je ook een foto kunnen maken van de strepen?

[ Voor 5% gewijzigd door Greveldinges op 28-08-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BobZeegers schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:54:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Ik heb het toen opgelost door de drivers van de videokaart opnieuw te installeren + de kabel te vervangen. Wat ik in jou geval ook zou proberen (indien mogelijk): een rechtstreekse kabel zonder tussenstukje proberen.
Ja alleen de videokaart heeft geen vga aansluiting dus dat gaat hem niet worden. Ik denk ook niet dat het aan de drivers ligt dan had ik toch ook op de tv strepen in het beeld moeten hebben. (toch?)
Greveldinges schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, maar misschien dat iemand anders dit weet? Wat je wel kunt doen is even de temperaturen van je videokaart checken wanneer je gamed, misschien wordt ie gewoon erg warm.

Zou je ook een foto kunnen maken van de strepen?
Ik zal ze proberen te maken en plaatsen op de openingspost

Edit: Ik heb het geprobeerd, maar ik kan het niet duidelijk op foto/film zetten. Als ik die dingen bekijk is het bijna niet te zien. Dus ik kan het wel plaatsen maar of jullie het kunnen zien is dan de vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 689138 op 29-08-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 11:33
Probeer er is een laptop op aan te sluiten (rechtstreekse vga kabel).

Gamen met VGA is sowieso al eigenlijk niet wat je wil hebben. Ik zou persoonlijk, indien mogelijk, voor een nieuwe monitor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BobZeegers schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:09:
Probeer er is een laptop op aan te sluiten (rechtstreekse vga kabel).

Gamen met VGA is sowieso al eigenlijk niet wat je wil hebben. Ik zou persoonlijk, indien mogelijk, voor een nieuwe monitor gaan.
Ik was er al bang voor dat dat antwoord eruit zal komen. Ik wacht nog even totdat ik het misschien nog kan fixen
Pagina: 1