Dit topic even een schopje.
Ik had dus alles van Doorbird inclusief I/O module om toegangshek te kunnen besturen en een D1101FV bij het hek en een D1101V bij mijn voordeur.
Geo-fencing, API calls integratie naar Synology en Fibaro het werkt allemaal perfect. Maar, de beeldkwaliteit van de Doorbird gaat nu toch wel flink achterlopen op de concurrentie en er zijn voorlopig geen verbeteringen in het vooruitzicht.
Ik heb daarom mijn deurbel vervangen voor een G4 Pro PoE en dit werkt tot nu toe prima.
Ik zit er nu ook over na te denken om mijn Doorbird op het toegangshek en dus de I/O module allemaal te vervangen voor een UA-SK-GW starter kit.
Dat is een grote intercom met I/O module waarvan de camera be-duid-end beter is dan die van een Doorbird.
Ik zie echter 2 beren op de weg.
1 is de super open integratie van de huidige I/O module middels een restAPI kan ik dus alles met het hek doen zonder dat ik de app van Doorbird dus nodig heb. Dit wil ik niet verliezen want heel mijn home automation maakt hier nu gebruik van. Dit schijnt ook mogelijk te zijn met de gate-hub van Unifi maar is op een API doc weinig praktijk voorbeelden voor te vinden helaas.
En nu neemt mijn Doorbird 24x7 op maar de Intercom geeft alleen beeld bij Motion of bij aanbellen. Ook is het geen “slimme” deurbel dus kenteken detectie doet hij ook niet, dan moet je nog een tweede camera gaan monteren. Dat wil ik dus niet maar kenteken herkenning heb ik nu ook niet dus dat is geen gemis.
Wat ik wel briljant gebruik van Doorbird is de geofencing die is echt spot-on. Hoe is dat bij Unifi?
En zijn er hier mensen met ervaring met die gate-hub als vervanging voor Doorbird wellicht?
Ik ben dus aan het plussen en minnen.
Intercom nadeel is dat hij echt groot is.
Intercom biedt (nog) geen 24x7 opname mogelijkheden.
Intercom heeft beduidend beter beeld.
G4 geluid is relatief zacht op de deurbel maar wel zuiver.
G4 en Intercom nemen ook audio in hun stream op, iets wat Doorbird i.v.m. privacy pertinent weigert te gaan ondersteunen.
* Doorbird integreert met de duvel en zijn ouwe moer, echt compleet open en ondersteund werkelijk alles.
* Doorbird huidige situatie werkt functioneel gezien perfect maar de camera beelden heb ik zeker in de avond eigenlijk geen donder aan.
* De I/O module van Doorbird vereist helaas een camera van ze om deze te kunnen gebruiken en aan te spreken. Als ik dus van de Doorbird camera alleen af wil verlies ik ook de hek bediening.
* Doorbird audio kwaliteit laat ook wat te wensen over, vaak hebben de postbezorgers moeite mij te verstaan of ik hun.
* Doorbird gong gaat niet 100%.
Keuzes, keuzes… hoe kijk jij naar bovenstaande punten v @
verzenden ?
[
Voor 7% gewijzigd door
GeeMoney op 31-12-2024 00:01
]