• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Wolfboy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:59:
Ik heb mijn Doorbird inmiddels 5 jaar en het ding doet z'n werk best ok en ook het cloud systeem is aardig betrouwbaar.

Nadelen (vanuit mijn optiek):
- De camerakwaliteit is bedroevend. Met goed licht bruikbaar maar erg lage resolutie, met een beetje tegenlicht zie je niets meer. Het nachtzicht werkt daarentegen wel best ok.
- In de beginjaren was het apparaat niet zo stabiel/betrouwbaar. Ik heb het apparaat gewoon via POE aangesloten maar de verbinding was met regelmaat opeens verdwenen tot een power cycle.

Voordelen:
- Geen cloud geneuzel en gezeur om abonnementen
- Veel features om het direct te integreren binnen je domotica setup
- Nooit volledig getest, maar het ding heeft SIP ondersteuning waarmee het direct in je VOIP systeem kan linken
- Stabiliteit. Er zijn weleens updates maar ze zijn niet invasief en slopen eigenlijk nooit een bestaande installatie.
Welke Doorbird heb je?
Mijn D101 vond ik ook niet heel best qua beeld.
Ik heb nu een D1101FV en een D1101V en die zijn beiden echt prima. Niet zo scherp als mijn 4k Hikvision masr gewoon goed.
Ik heb met geen van de Doorbirds last van onderbrekingen trouwens.

De fingerprint en geofencing en 4D werken allemaal erg goed.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GeeMoney schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Welke Doorbird heb je?
Mijn D101 vond ik ook niet heel best qua beeld.
Ik heb nu een D1101FV en een D1101V en die zijn beiden echt prima. Niet zo scherp als mijn 4k Hikvision masr gewoon goed.
Ik heb met geen van de Doorbirds last van onderbrekingen trouwens.

De fingerprint en geofencing en 4D werken allemaal erg goed.
Dat had ik er even bij moeten melden ja. Ik heb de D101S, veel meer was er destijds ook niet beschikbaar.

De onderbrekingen zijn volgens mij sinds 2-3 jaar geleden met een firmware update gefixt. Het leek ook gecorreleerd te zijn met het gebruik, een NVR koppelen en daarbij de app openen ging niet altijd goed |:(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GeeMoney
  • Nu online
Wolfboy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:11:
[...]
Dat had ik er even bij moeten melden ja. Ik heb de D101S, veel meer was er destijds ook niet beschikbaar.

De onderbrekingen zijn volgens mij sinds 2-3 jaar geleden met een firmware update gefixt. Het leek ook gecorreleerd te zijn met het gebruik, een NVR koppelen en daarbij de app openen ging niet altijd goed |:(
Er was/is wel een probleem als je hem koppelt aan de Synology inclusief de G.711 audio stream, dan gaat het inderdaad niet lekker met de app omdat Synology voorkeur wilt op de audio stream. En dan werkt opnemen in de Doorbird app dus niet lekker.

De D101 is qua beeld geen uitblinker, ik had vooral met schemer en beperkt licht geen best beeld. En met beperkt licht is er dus net voldoende om de IR-leds dus niet te triggeren maar net te weinig om een ruisvrij beeld te hebben. De D1101 heeft er geen moeite mee.

[Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2023 18:05]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:51

Hippe Lip

+ + + NL + + +

GeeMoney schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:24:
Ik doe dat allemaal met Fibaro en Synology inderdaad. Net de andere smaken dan jij hebt maar exact met dezelfde doeleinden.
Oh, die Fibaro werk ik ook al jaren mee. Kun je het daar ook mee koppelen?
En wat doe je er dan mee binnen Fibaro? Ik gebruik dat systeem met name voor het sturen van verlichting in huis.
Al met al erg tevreden met mijn Doorbirds nu :)
Ja, dat ben ik ook wel.

Dat opnemen wil ik op termijn nog wel naar gaan kijken, maar wat nu iets hogere prio heeft is het eventjes uitzetten van signalen van de bewegingsmelder. k heb een buitenbrievenbus, net buiten de voordeur. Dat betekent dat telkens als iemand de brievenbus leeghaalt, de melder op mijn telefoon gaat. Hetzelfde als je een tijdje met iemand aan de deur staat te praten.
Nu wil ik het zo maken dat als de voordeur open staat, dat deze meldingen uit gaan en weer aan als de voordeur dicht is.
Kan dat met een simpel commando (nog niet echt gezocht eerlijk gezegd :$ )?

Taal is makkelijker als je denkt...

• GeeMoney
  • Nu online
Hippe Lip schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Oh, die Fibaro werk ik ook al jaren mee. Kun je het daar ook mee koppelen?
En wat doe je er dan mee binnen Fibaro? Ik gebruik dat systeem met name voor het sturen van verlichting in huis.

[...]

Ja, dat ben ik ook wel.

Dat opnemen wil ik op termijn nog wel naar gaan kijken, maar wat nu iets hogere prio heeft is het eventjes uitzetten van signalen van de bewegingsmelder. k heb een buitenbrievenbus, net buiten de voordeur. Dat betekent dat telkens als iemand de brievenbus leeghaalt, de melder op mijn telefoon gaat. Hetzelfde als je een tijdje met iemand aan de deur staat te praten.
Nu wil ik het zo maken dat als de voordeur open staat, dat deze meldingen uit gaan en weer aan als de voordeur dicht is.
Kan dat met een simpel commando (nog niet echt gezocht eerlijk gezegd :$ )?
Als je je Doorbird aan fibaro koppelt dan kan je remote de IR-leds aansturen, het relais aansturen en de camera stream bekijken.
In de Doorbird kan je juist weer https calls aanroepen bij gebeurtenissen of relais schakelingen en een https call kan dus een scene zijn in Fibaro bijvoorbeeld die weer een lamp schakelt of iets anders.

Ik heb een paar mooie uitgebreide posts:
Doorbird en Fibaro met toegangshek
Het grote Fibaro HomeCenter topic

En als je je verveeld kan je mijn review doornemen en misschien ook beoordelen :)
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney

[Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 20-03-2023 18:29]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:51

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@GeeMoney Dank je, daar ga ik eens naar kijken.

Heb je toevallig ook een suggestie hoe ik de doormelding van de bewegingssensor tijdelijk kan stoppen als de voordeur open is? Een sensor op die deur is het probleem natuurlijk niet, maar het aan/uit zetten van die melding lijkt me lastiger.

Taal is makkelijker als je denkt...

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee