Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36
Wolfboy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:59:
Ik heb mijn Doorbird inmiddels 5 jaar en het ding doet z'n werk best ok en ook het cloud systeem is aardig betrouwbaar.

Nadelen (vanuit mijn optiek):
- De camerakwaliteit is bedroevend. Met goed licht bruikbaar maar erg lage resolutie, met een beetje tegenlicht zie je niets meer. Het nachtzicht werkt daarentegen wel best ok.
- In de beginjaren was het apparaat niet zo stabiel/betrouwbaar. Ik heb het apparaat gewoon via POE aangesloten maar de verbinding was met regelmaat opeens verdwenen tot een power cycle.

Voordelen:
- Geen cloud geneuzel en gezeur om abonnementen
- Veel features om het direct te integreren binnen je domotica setup
- Nooit volledig getest, maar het ding heeft SIP ondersteuning waarmee het direct in je VOIP systeem kan linken
- Stabiliteit. Er zijn weleens updates maar ze zijn niet invasief en slopen eigenlijk nooit een bestaande installatie.
Welke Doorbird heb je?
Mijn D101 vond ik ook niet heel best qua beeld.
Ik heb nu een D1101FV en een D1101V en die zijn beiden echt prima. Niet zo scherp als mijn 4k Hikvision masr gewoon goed.
Ik heb met geen van de Doorbirds last van onderbrekingen trouwens.

De fingerprint en geofencing en 4D werken allemaal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GeeMoney schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Welke Doorbird heb je?
Mijn D101 vond ik ook niet heel best qua beeld.
Ik heb nu een D1101FV en een D1101V en die zijn beiden echt prima. Niet zo scherp als mijn 4k Hikvision masr gewoon goed.
Ik heb met geen van de Doorbirds last van onderbrekingen trouwens.

De fingerprint en geofencing en 4D werken allemaal erg goed.
Dat had ik er even bij moeten melden ja. Ik heb de D101S, veel meer was er destijds ook niet beschikbaar.

De onderbrekingen zijn volgens mij sinds 2-3 jaar geleden met een firmware update gefixt. Het leek ook gecorreleerd te zijn met het gebruik, een NVR koppelen en daarbij de app openen ging niet altijd goed |:(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Wolfboy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:11:
[...]
Dat had ik er even bij moeten melden ja. Ik heb de D101S, veel meer was er destijds ook niet beschikbaar.

De onderbrekingen zijn volgens mij sinds 2-3 jaar geleden met een firmware update gefixt. Het leek ook gecorreleerd te zijn met het gebruik, een NVR koppelen en daarbij de app openen ging niet altijd goed |:(
Er was/is wel een probleem als je hem koppelt aan de Synology inclusief de G.711 audio stream, dan gaat het inderdaad niet lekker met de app omdat Synology voorkeur wilt op de audio stream. En dan werkt opnemen in de Doorbird app dus niet lekker.

De D101 is qua beeld geen uitblinker, ik had vooral met schemer en beperkt licht geen best beeld. En met beperkt licht is er dus net voldoende om de IR-leds dus niet te triggeren maar net te weinig om een ruisvrij beeld te hebben. De D1101 heeft er geen moeite mee.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 13-03-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

GeeMoney schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:24:
Ik doe dat allemaal met Fibaro en Synology inderdaad. Net de andere smaken dan jij hebt maar exact met dezelfde doeleinden.
Oh, die Fibaro werk ik ook al jaren mee. Kun je het daar ook mee koppelen?
En wat doe je er dan mee binnen Fibaro? Ik gebruik dat systeem met name voor het sturen van verlichting in huis.
Al met al erg tevreden met mijn Doorbirds nu :)
Ja, dat ben ik ook wel.

Dat opnemen wil ik op termijn nog wel naar gaan kijken, maar wat nu iets hogere prio heeft is het eventjes uitzetten van signalen van de bewegingsmelder. k heb een buitenbrievenbus, net buiten de voordeur. Dat betekent dat telkens als iemand de brievenbus leeghaalt, de melder op mijn telefoon gaat. Hetzelfde als je een tijdje met iemand aan de deur staat te praten.
Nu wil ik het zo maken dat als de voordeur open staat, dat deze meldingen uit gaan en weer aan als de voordeur dicht is.
Kan dat met een simpel commando (nog niet echt gezocht eerlijk gezegd :$ )?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hippe Lip schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Oh, die Fibaro werk ik ook al jaren mee. Kun je het daar ook mee koppelen?
En wat doe je er dan mee binnen Fibaro? Ik gebruik dat systeem met name voor het sturen van verlichting in huis.

[...]

Ja, dat ben ik ook wel.

Dat opnemen wil ik op termijn nog wel naar gaan kijken, maar wat nu iets hogere prio heeft is het eventjes uitzetten van signalen van de bewegingsmelder. k heb een buitenbrievenbus, net buiten de voordeur. Dat betekent dat telkens als iemand de brievenbus leeghaalt, de melder op mijn telefoon gaat. Hetzelfde als je een tijdje met iemand aan de deur staat te praten.
Nu wil ik het zo maken dat als de voordeur open staat, dat deze meldingen uit gaan en weer aan als de voordeur dicht is.
Kan dat met een simpel commando (nog niet echt gezocht eerlijk gezegd :$ )?
Als je je Doorbird aan fibaro koppelt dan kan je remote de IR-leds aansturen, het relais aansturen en de camera stream bekijken.
In de Doorbird kan je juist weer https calls aanroepen bij gebeurtenissen of relais schakelingen en een https call kan dus een scene zijn in Fibaro bijvoorbeeld die weer een lamp schakelt of iets anders.

Ik heb een paar mooie uitgebreide posts:
Doorbird en Fibaro met toegangshek
Het grote Fibaro HomeCenter topic

En als je je verveeld kan je mijn review doornemen en misschien ook beoordelen :)
DoorBird D1101V IP Video Door Station, Surface-mount, RVS review door GeeMoney

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 20-03-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@GeeMoney Dank je, daar ga ik eens naar kijken.

Heb je toevallig ook een suggestie hoe ik de doormelding van de bewegingssensor tijdelijk kan stoppen als de voordeur open is? Een sensor op die deur is het probleem natuurlijk niet, maar het aan/uit zetten van die melding lijkt me lastiger.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
@GeeMoney weet jij of je de gongs ook individueel aan of uit kunt zetten via je domotica?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Dennis schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:14:
@GeeMoney weet jij of je de gongs ook individueel aan of uit kunt zetten via je domotica?
Je kan ze schedulen in de app van Doorbird, ik heb geen manier gevonden die extern aan te sturen.
Wat je ook nog zou kunnen doen afhankelijk van hoe je ze aangesloten hebt is dat je de PoE poort beïnvloed via je switch. Ik heb ze via PoE dus dat zou ik wel kunnen doen.

Mijn gong buiten in de tuin/overkapping die doet het alleen overdag tot 22:30 uur en in de winter staat die helemaal uit en in huis heb ik hem 24x7.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 27-05-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:06
Wij overwegen ook Doorbird voor onze nieuwbouw, namelijk een D2101V aan de voordeur en eventueel een A1121 voor de zijdeur.

Ik neem aan dat je de feed hiervan niet kan tonen op een NIko touchscreen? Het alternatief zou een Home Assistant dashboard op een iPad zijn, maar dat is meer (Tweakers) werk dan enkel de Doorbird te integreren in een Niko dashboard.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 20:10
Ik cast mijn doorbird naar een Google Nest hub via Home assistant. Ik heb geen idee wat een Niko dashboard is 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperkraima
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-12-2024
Hi!
Wat een drama dat Doorbird en die app!
Valt vaak uit en je kan pas de deur open doen als er een videoverbinding is.
En met ons netwerk is niks mis!
Als er iemand is met een goed idee dan hoor ik dat graag!
Groet,
Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
casperkraima schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:09:
Hi!
Groet,
Casper
Ik heb hier helemaal geen problemen met de app. Heb je ze bekabeld aangesloten en middels een PoE switch of injector ? En hoe weet je dat het niet aan je netwerk ligt ? Monitor je dat of heb je daar inzicht in, hoe is het signaal sterkte, vallen ze offline die devices of niet etc.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 06-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 12:52

psy

Hier ook al weer 6 jaar de Doorbird in gebruik zonder problemen dus ben ook wel benieuwd naar de configuratie.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
casperkraima schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:09:
Hi!
Groet,
Casper
Ik heb een home assistant short cut op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-03 22:16
Iemand die ervaring heeft met zowel Unifi Protect camera's als een Doorbird?

Ik twijfel tussen een Doorbird D1101V (opbouw) en een Unifi G4 Doorbell Pro POE kit. Ze zijn allebei erg duur, maar de Doorbird is toch nog wel een slag duurder.

Voordelen die ik zie voor de twee opties.

Voordelen Doorbird:
- Ziet er goed uit
- Minder makkelijk te stelen dan de Unifi
- Lijkt mij duurzamer, met metaal en een IP65 rating ipv een IPX4 rating
- De knop op het scherm waarmee ik het hek open kan doen tijdens een verbinding

Voordelen Unifi Doorbell Pro:
- Volledig geïntegreerd binnen het Unifi Protect systeem
- Mogelijkheid om hem schuin te monteren
- Minder opvallend bij opbouw
- Goedkoper (440 euro vs 552)
- Zit een POE chime bij

Heeft de Unifi beter beeld of juist niet? 1600x1200 ipv 1080x1920. Volgens de Unifi site heeft de Doorbell een 5MP camera maar een video output van 1600x1200, erg vreemd.

Ik heb de indruk dat de betrouwbaarheid en de snelheid van de Unifi wellicht beter zijn. Over de betrouwbaarheid van de Doorbird via POE hoor ik gemengde signalen. Het verschil in snelheid ben ik ook benieuwd naar.

Als het goed is kun je sinds de laatste upgrade van de Protect Software de video van de Doorbird opnemen via ONVIF. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd of dit goed werkt, ook voor het alleen opnemen bij beweging.

Beide kunnen geïntegreerd worden binnen Home Assistant, dus het voordeel van de openheid van de Doorbird via APIs valt dan weg volgens mij.

Vergeet ik nog iets? Alvast dank voor hulp.

[ Voor 0% gewijzigd door aafaber op 11-10-2024 12:25 . Reden: prijzen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
aafaber schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:22:

Ik twijfel tussen een Doorbird D1101V (opbouw) en een Unifi G4 Doorbell Pro POE kit. Ze zijn allebei erg duur, maar de Doorbird is toch nog wel een slag duurder.

Voordelen Doorbird:
- Ziet er goed uit

- Zit een POE chime bij

Heeft de Unifi beter beeld of juist niet? 1600x1200 ipv 1080x1920. Volgens de Unifi site heeft de Doorbell een 5MP camera maar een video output van 1600x1200, erg vreemd.

Ik heb de indruk dat de betrouwbaarheid en de snelheid van de Unifi wellicht beter zijn. Over de betrouwbaarheid van de Doorbird via POE hoor ik gemengde signalen. Het verschil in snelheid ben ik ook benieuwd naar.

Als het goed is kun je sinds de laatste upgrade van de Protect Software de video van de Doorbird opnemen via ONVIF. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd of dit goed werkt, ook voor het alleen opnemen bij beweging.

Beide kunnen geïntegreerd worden binnen Home Assistant, dus het voordeel van de openheid van de Doorbird via APIs valt dan weg volgens mij.

Ik ben op zich nog steeds heel tevreden over mijn Doorbirds en vooral over de API en het kunnen schakelen van relais.
Het enige wat echt niet on par is met hedendaagse nieuwste modellen is gewoon de beeldkwaliteit.
De camera's zijn gewoon "ok" maar niet geweldig.
Mijn veel goedkopere Hikvision camera's geven echt 3-4 keer beter beeld voor een fractie van de prijs (maar zijn geen deurbel natuurlijk).

Voor de meeste Doorbirda zijn ook adapters beschikbaar om ze onder een hoek te monteren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
GeeMoney schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Ik ben op zich nog steeds heel tevreden over mijn Doorbirds en vooral over de API en het kunnen schakelen van relais.
Het enige wat echt niet on par is met hedendaagse nieuwste modellen is gewoon de beeldkwaliteit.
De camera's zijn gewoon "ok" maar niet geweldig.
Mijn veel goedkopere Hikvision camera's geven echt 3-4 keer beter beeld voor een fractie van de prijs (maar zijn geen deurbel natuurlijk).

Voor de meeste Doorbirda zijn ook adapters beschikbaar om ze onder een hoek te monteren trouwens.
In de review die je hierboven linked geef je aan dat de resolutie beperkt is tot 1280x720. Is dit specifiek in combinatie met de Synology. Jij hebt toch een 1080P model Doorbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
aafaber schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

In de review die je hierboven linked geef je aan dat de resolutie beperkt is tot 1280x720. Is dit specifiek in combinatie met de Synology. Jij hebt toch een 1080P model Doorbird?
Er kan maar 1 stream de 1080p gebruiken en dat is by default de app zelf.
Alle andere streams zijn dan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
Ah, op die manier. En als je nou 1080p wilt opnemen en voor de app genoegen neemt met 720p? Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
aafaber schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:22:
Ah, op die manier. En als je nou 1080p wilt opnemen en voor de app genoegen neemt met 720p? Is dat wel mogelijk?
Nee, dat is mij niet gelukt in ieder geval. De stream van de app kun je namelijk niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
aafaber schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:22:

Voordelen Doorbird:
- Ziet er goed uit

- Zit een POE chime bij

Ik heb deze combinatie en ben er tevreden mee. Via Homeassistant detecteert een Unifi camera dat ik met de auto richting poort rij en wordt deze geopend. Daarnaast knipperen er een paar Philips Hue lampen bij de poort om aan te geven dat deze in beweging is.

Ik ben niet graag afhankelijk van 1 ecosysteem. Dus ik gebruik Hue bridges voor verlichting, een DoorBird als deurbel, Unifi Protect voor camera's. Home assistant knoopt alles aan elkaar maar is niet noodzakelijk om de dingen los van elkaar te laten werken.

Beeldkwaliteit van de DoorBird is matig, dat wel. Heb nog geen ervaring met ONVIF integratie binnen Protect. Momenteel wordt de Homeassistant Protect integratie namelijk niet meer onderhouden en Protect updaten breekt deze integratie.

Maar om bijvoorbeeld de poort te open gebruik ik vaak een Homeassistant shortcut op mijn telefoon. Via DoorBird, moet ik eerst de app openen en de relay activeren.

Ik heb overigens eerst de DoorBird gekocht, met name voor de relay functie en de onafhankelijkheid van een cloud platform of abbonement. (Beelden neem iknop met een Synology nas) Later heb ik Unifi Protect camera's gekocht en weer later ben ik met Homeassistant gaan spelen. Als ik opnieuw zou moeten beginnen maak ik waarschijnlijk weer dezelfde keuze.

Voor mij is het nu wachten op de Homeassistant Protect integratie en of dit en door wie nog geüpdate gaat worden. Dan zou ik de nas uitfaseren en de doorbird integreren binnen Protect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
verzenden schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Ik heb deze combinatie en ben er tevreden mee. Via Homeassistant detecteert een Unifi camera dat ik met de auto richting poort rij en wordt deze geopend. Daarnaast knipperen er een paar Philips Hue lampen bij de poort om aan te geven dat deze in beweging is.

Ik ben niet graag afhankelijk van 1 ecosysteem. Dus ik gebruik Hue bridges voor verlichting, een DoorBird als deurbel, Unifi Protect voor camera's. Home assistant knoopt alles aan elkaar maar is niet noodzakelijk om de dingen los van elkaar te laten werken.

Beeldkwaliteit van de DoorBird is matig, dat wel. Heb nog geen ervaring met ONVIF integratie binnen Protect. Momenteel wordt de Homeassistant Protect integratie namelijk niet meer onderhouden en Protect updaten breekt deze integratie.

Maar om bijvoorbeeld de poort te open gebruik ik vaak een Homeassistant shortcut op mijn telefoon. Via DoorBird, moet ik eerst de app openen en de relay activeren.

Ik heb overigens eerst de DoorBird gekocht, met name voor de relay functie en de onafhankelijkheid van een cloud platform of abbonement. (Beelden neem iknop met een Synology nas) Later heb ik Unifi Protect camera's gekocht en weer later ben ik met Homeassistant gaan spelen. Als ik opnieuw zou moeten beginnen maak ik waarschijnlijk weer dezelfde keuze.

Voor mij is het nu wachten op de Homeassistant Protect integratie en of dit en door wie nog geüpdate gaat worden. Dan zou ik de nas uitfaseren en de doorbird integreren binnen Protect.
Dank. Ik twijfel niet minder nu alleen 😃 Ik vind het ook prettig als alles blijft werken zonder HA, daarom is de basis bij mij KNX. De poort kan ik al open doen via KNX, dus de relay is voor mij niet nodig. Ik vind de afhankelijkheid van Unifi voor iets als een een deurbel ook niet ideaal (ook al is het erg betrouwbaar en is er bij de Doorbird ook een afhankelijkheid van het netwerk wat een simpele deurbel niet heeft).

Voor het openen van de poort opende ik nu steeds HA, goeie tip van die shortcuts. En wat een cool idee om de poort te laten openen als er een auto gedetecteerd wordt!

Ik zit overigens op de laatste versie 5 van Protect en van HA en alles doet het prima. Ik toon bijvoorbeeld een snapshot van een camera op een aantal Nest Hubs als er aangebeld wordt (streamen heeft een te grote vertraging helaas wegens conversie naar HLS). Ik had destijds een lokaal account aangemaakt op de Unifi controller zoals in de documentatie staat, dat was op een bepaald moment nodig inderdaad. Tevens gebruik ik Scrypted voor een extra realtime backup van de Protect camera's naar Homekit Secure Video en dat draait ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
Doet smart detection het ook? Dat is wat ik gebruik om de auto voor de poort te detecteren. Zou buiten de poort ooit nog eens een camera met kenteken herkenning willen toevoegen om het compleet te maken. Heb het ooit met geolocatie geprobeerd maar dat werkt erg onbetrouwbaar.

Die shortcut is trouwens een home assistant widget welke de automatisering triggered.

Ik zend trouwens ook beeld naar een nest hub. Verder nog een paar Google speakers in huis die als gong functioneren.

Persoonlijk vind ik de DoorBird wel een erg degelijk ding met een professionele uitstraling. Eventueel kan je ook nog met SIP aan de slag icm telefoons. Maar ik heb geen vaste toestellen meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
verzenden schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:33:
Doet smart detection het ook? Dat is wat ik gebruik om de auto voor de poort te detecteren. Zou buiten de poort ooit nog eens een camera met kenteken herkenning willen toevoegen om het compleet te maken. Heb het ooit met geolocatie geprobeerd maar dat werkt erg onbetrouwbaar.

Die shortcut is trouwens een home assistant widget welke de automatisering triggered.

Ik zend trouwens ook beeld naar een nest hub. Verder nog een paar Google speakers in huis die als gong functioneren.

Persoonlijk vind ik de DoorBird wel een erg degelijk ding met een professionele uitstraling. Eventueel kan je ook nog met SIP aan de slag icm telefoons. Maar ik heb geen vaste toestellen meer in huis.
Ja, de smart detections werken ook. Ik zie wel dat ze niet meer de auto detecteren als het donker is.

Ik gebruik wel de geolocation van HA om de poort te openen en dat werkt eigenlijk heel goed bij mij en de rest van de familie. Ik heb een vrij ruime zone genomen. De HA app krijgt van de telefoon ook door of je wandelt, fietst of autorijdt. Op basis daarvan time ik dan wanneer de poort open moet gaan. De geolocation van Homekit gebruikte ik eerst en die is onbruikbaar hiervoor vanwege een refresh rate van een paar minuten.

Hier ook in elke kamer een Google apparaat die omroept of er aangebeld wordt bij de deur of bij de poort (afhankelijk van het tijdstip). In feite heb ik dus al een slimme deurbel doordat ik de bestaande ouderwetse intercom via een binaire interface uitlees en zo het belsignaal kan gebruiken in HA.

De meerwaarde van de Doorbird zou vooral komen van de mogelijkheid beeld op te nemen. Zo nam mijn buurman onlangs beeld op van dieven die in de straat buitenspiegels aan het stelen waren. En de Doorbird zou er beter uitzien dan wat er nu zit. Misschien dat ik geduldig afwacht tot er eentje op marktplaats voorbij komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
Dan ga ik de update naar Protect 5 maar proberen. Mijn ervaring is dat de smart detection in het donker de auto van achteren wel herkent, dus als ik vertrek werkt het prima. Op weg terug wordt de auto niet herkend maar de poort sluit zowiezoo weer na 45 seconden. Dus dat maakt mij niet uit.

Ik heb echt heel veel geprobeerd om geolocatie goed te laten werken.. Wordt erg off topic dat hier allemaal te vertellen. Ik gebruik overigens Android misschien jij Apple en dat het daarop beter werkt? Geen idee.

Nu gebruik ik gewoon de afstandsbediening om de poort te openen als ik thuis kom, of de shortcut op de telefoon.

Het beeld van de DoorBird is avonds wel beroert te noemen. Dan zou ik in jou geval eerder een Unifi camera bij de poort ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
Protect geupdate en alles werkt nog 🙏De DoorBird wordt gelijk herkent. Adopteren lukt alleen niet want welke admin of user wachtwoord ik ook gebruik, ze worden allemaal geweigerd. Dus als iemand weet waar ik de juiste user en password kan instellen / achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
verzenden schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 00:01:
Protect geupdate en alles werkt nog 🙏De DoorBird wordt gelijk herkent. Adopteren lukt alleen niet want welke admin of user wachtwoord ik ook gebruik, ze worden allemaal geweigerd. Dus als iemand weet waar ik de juiste user en password kan instellen / achterhalen?
He wat vreemd, als ik het goed begrijp zou dat het username/password uit je Digital Passport moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Let erop dat je zelf even een user/password aanmaakt in de beheer interface op de app. Die admin user kun je niet op meerdere sessies gebruiken. En dat je ook op je nieuwe user alle toegang open zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
GeeMoney schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:50:
Let erop dat je zelf even een user/password aanmaakt in de beheer interface op de app. Die admin user kun je niet op meerdere sessies gebruiken. En dat je ook op je nieuwe user alle toegang open zet.
Ik had een nieuwe user aangemaakt maar blijkbaar geen api rechten gegeven 🙄 Nu werkt het gelijk! 🙏 Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
verzenden schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Ik had een nieuwe user aangemaakt maar blijkbaar geen api rechten gegeven 🙄 Nu werkt het gelijk! 🙏 Thx
Dit topic even een schopje.
Ik had dus alles van Doorbird inclusief I/O module om toegangshek te kunnen besturen en een D1101FV bij het hek en een D1101V bij mijn voordeur.
Geo-fencing, API calls integratie naar Synology en Fibaro het werkt allemaal perfect. Maar, de beeldkwaliteit van de Doorbird gaat nu toch wel flink achterlopen op de concurrentie en er zijn voorlopig geen verbeteringen in het vooruitzicht.
Ik heb daarom mijn deurbel vervangen voor een G4 Pro PoE en dit werkt tot nu toe prima.

Ik zit er nu ook over na te denken om mijn Doorbird op het toegangshek en dus de I/O module allemaal te vervangen voor een UA-SK-GW starter kit.

Dat is een grote intercom met I/O module waarvan de camera be-duid-end beter is dan die van een Doorbird.
Ik zie echter 2 beren op de weg.
1 is de super open integratie van de huidige I/O module middels een restAPI kan ik dus alles met het hek doen zonder dat ik de app van Doorbird dus nodig heb. Dit wil ik niet verliezen want heel mijn home automation maakt hier nu gebruik van. Dit schijnt ook mogelijk te zijn met de gate-hub van Unifi maar is op een API doc weinig praktijk voorbeelden voor te vinden helaas.

En nu neemt mijn Doorbird 24x7 op maar de Intercom geeft alleen beeld bij Motion of bij aanbellen. Ook is het geen “slimme” deurbel dus kenteken detectie doet hij ook niet, dan moet je nog een tweede camera gaan monteren. Dat wil ik dus niet maar kenteken herkenning heb ik nu ook niet dus dat is geen gemis.

Wat ik wel briljant gebruik van Doorbird is de geofencing die is echt spot-on. Hoe is dat bij Unifi?
En zijn er hier mensen met ervaring met die gate-hub als vervanging voor Doorbird wellicht?

Ik ben dus aan het plussen en minnen.

Intercom nadeel is dat hij echt groot is.
Intercom biedt (nog) geen 24x7 opname mogelijkheden.
Intercom heeft beduidend beter beeld.
G4 geluid is relatief zacht op de deurbel maar wel zuiver.
G4 en Intercom nemen ook audio in hun stream op, iets wat Doorbird i.v.m. privacy pertinent weigert te gaan ondersteunen.

* Doorbird integreert met de duvel en zijn ouwe moer, echt compleet open en ondersteund werkelijk alles.
* Doorbird huidige situatie werkt functioneel gezien perfect maar de camera beelden heb ik zeker in de avond eigenlijk geen donder aan.
* De I/O module van Doorbird vereist helaas een camera van ze om deze te kunnen gebruiken en aan te spreken. Als ik dus van de Doorbird camera alleen af wil verlies ik ook de hek bediening.
* Doorbird audio kwaliteit laat ook wat te wensen over, vaak hebben de postbezorgers moeite mij te verstaan of ik hun.
* Doorbird gong gaat niet 100%.

Keuzes, keuzes… hoe kijk jij naar bovenstaande punten v @verzenden ?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 31-12-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
Ik ben het wel eens met al je punten. Heb geen ervaring met de intercom. Het is vooral de gebruikerservaring die voor mij belangrijk is.

Een deurbel moet eruit zien als deurbel, eenvoudig, één knopje, simpel. Als bezoeker van een pand vind ik het vervelend als daar een complexe intercom hangt en onzeker waarop ik moet drukken. De DoorBird voldoet hier uitstekend aan.

Ander idee is goede verlichting aanbrengen bij de DoorBird, bij mij hangt er een gu10 spot vlak naast. De beelden zijn dan in het donker wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
verzenden schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:54:
Ik ben het wel eens met al je punten. Heb geen ervaring met de intercom. Het is vooral de gebruikerservaring die voor mij belangrijk is.

Een deurbel moet eruit zien als deurbel, eenvoudig, één knopje, simpel. Als bezoeker van een pand vind ik het vervelend als daar een complexe intercom hangt en onzeker waarop ik moet drukken. De DoorBird voldoet hier uitstekend aan.

Ander idee is goede verlichting aanbrengen bij de DoorBird, bij mij hangt er een gu10 spot vlak naast. De beelden zijn dan in het donker wel acceptabel.
Ik heb een toegangshek waar nu nog een Doorbird D1101FV hangt en een beetje gek om daar continu zelf een lamp aan te knallen haha.
Er is ook teveel tegenlicht van straat verlichting verderop wat het beeld niet beter maakt.
Ik heb tijdelijk mijn nieuwe Unifi daar gehangen op die plek maar die geeft beduidend beter beeld inclusief audio.
De Intercom van Unifi gebruikt dezelfde 4K camera dus ik verwacht daar hetzelfde van. Het apparaat is wel bizar groot maar wel duidelijk ook omdat het formaat voornamelijk door het grote touchscreen scherm komt.
Hij heeft een keypad met een grote knop met bel logo erop. Die onderste moeten bezoekers dus indrukken :) .
Pagina: 1 2 Laatste