[PS4] Project Cars: GoT Racing PS4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Campo di Casa schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:30:
[...]

De KTM race was idd tof! Prima vermaakt. Was ook niet gek na een race met die oude Astons op Snetterton 300. Dan is alles beter :)
KTM was gaaf! Is ook te zien in de replay. Flink potje bakkeleien met M1das, NiQo, Tjuk etc. Echt erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
ricjuh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Ik heb na lang twijfelen ook Project Cars aangeschaft voor de ps4. Ik zal niet direct mee doen met de races maar wel leuk om mijn tijden te vergelijken met andere tweakers. Dus ik zal zeker een poging wagen!
Tweakarim schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:08:
Laatst project cars gekocht en net in een opwelling een playseat met T300 besteld. Kijk ernaar uit om mee te doen met de races.
Leuk dat jullie mee willen doen, voel je vrij om ons toe te voegen aan je psn vriendenlijst, de meeste hebben hun psn id in de hantekening staan. :)

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:57
Welkom beide. Voeg de heren uit de topic start toe aan je vrienden lijst als jullie een keer mee willen racen.

Mij mag je gerust ook toevoegen.

Voor volgend seizoen zijn er interessante ideeën dus hou het hier in de gaten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Tweakarim schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:08:
Laatst project cars gekocht en net in een opwelling een playseat met T300 besteld. Kijk ernaar uit om mee te doen met de races.
Waar heb je de bundel gekocht? En mag ik vragen wat je kwijt was?
Welkom trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door 19Joost85 op 11-02-2016 08:01 ]

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
Welkom beide heren, voeg me even toe aan PSN zodat we jullie ook met een uitnodiging kunnen verblijden.

Voor volgens seizoen zitten er inderdaad wat veranderingen aan te komen, we zitten nu halverwege het huidige seizoen dus de voorbereidingen zijn al aan de gang.

We gaan komend seizoen racen met een andere opzet van het weekend.

Vrijdagavond gaan we racen met standaard set-ups en zonder bandenslijtage of benzineverbruik

Zondagavond blijft zoals het huidige seizoen is ingestoken dus inclusief set-ups en met verbruik en slijtage (schademodel aan wordt nog overwogen voor de zondag).

We zullen 8 weekenden racen met de GT3 klasse, wederom zullen we één auto kiezen die het hele seizoen de jouwe is (voor beide races dezelfde auto).

We gaan 3 klassementen bijhouden;
eentje voor de vrijdagavond, eentje voor de zondagavond en een voor het gecombineerde kampioenschap.

De locaties worden de komende maand bekend gemaakt door leden die deze privilege kunnen verdienen (dus hou de whatsapp groep in de gaten). Wim mag de eerste twee circuits uitkiezen!

PSN RobinNova

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:29

Tweakarim

PSN: Karimineel3

19Joost85 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:01:
[...]

Waar heb je de bundel gekocht? En mag ik vragen wat je kwijt was?
Welkom trouwens :)
Dank je.. via playseatstore.com Alsnog €600,- kwijt. Overigens wel een heel degelijk setje. Gisteren in elkaar lopen sleutelen en al wat rondjes gereden.

• 19Joost85
Tweakarim schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:22:
[...]

Dank je.. via playseatstore.com Alsnog €600,- kwijt. Overigens wel een heel degelijk setje. Gisteren in elkaar lopen sleutelen en al wat rondjes gereden.
Thnx voor de info.
See you on the track ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
Kronos1979 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:05:
Wim mag de eerste twee circuits uitkiezen!
Wim, kan je niet 2x SPA kiezen ? :*)

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Tweakarim schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat een stuur wel veel voordeel zal geven, ik ben ook aan het twijfelen tussen de T150 en T300. Is de T300 echt het dubbele geld waard?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• 19Joost85
ricjuh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat een stuur wel veel voordeel zal geven, ik ben ook aan het twijfelen tussen de T150 en T300. Is de T300 echt het dubbele geld waard?
Wat ik hier zo lees en uit de groeps app haal..JA :)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Het verschil tussen de T150 en T300 weet ik niet specifiek. Ik heb wel ervaring met het verschil tussen de T100 en de T300. En daarbij is de T300 zijn geld wel 5x meer waard... Echt een compleet andere beleving, van rijden in een VW Kevertje naar rijden in een Porsche 911.

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:09
19Joost85 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Wat ik hier zo lees en uit de groeps app haal..JA :)
Vind het toch een hoop knaken extra voor een wat betere bouwkwaliteit en wat betere FFB. Het lijkt nu net alsof de T300RS ultiem is of dat de T150 slecht is. Kan niet oordelen over de T300, maar er is niks mis met de T150. Als je budget beperkt is heb je echt wel een leuk stuurtje aan de T150 ;)

• 19Joost85
Campo di Casa schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Vind het toch een hoop knaken extra voor een wat betere bouwkwaliteit en wat betere FFB. Het lijkt nu net alsof de T300RS ultiem is of dat de T150 slecht is. Kan niet oordelen over de T300, maar er is niks mis met de T150. Als je budget beperkt is heb je echt wel een leuk stuurtje aan de T150 ;)
Het is inderdaad een flink zak geld. Het is zelf wat voor eisen je stelt aan je stuur en wat je wilt 'ervaren'.

• Kronos1979
De T150 is echt een prima instapstuur. Je zou daarna altijd nog de stap kunnen zetten naar een T300.
Ik ben zelf tevreden over de T300 met T3PA en de TH8 en zal waarschijnlijk ook PS VR voor Project Cars gaan gebruiken, de beslissing of jij dat geld het allemaal waard vindt kan alleen jijzelf maken.

Denk dat ik ook voor de T150 was gegaan als ik nog niet eerder met een T300 gereden had.

PSN RobinNova

• Tweakarim

Tweakarim

[...]

Ik sluit me aan bij ralp075. Ik had eerder een T100 en dat valt waarschijnlijk niet te vergelijken met een T150 maar vergeleken met de T100 is de T300 wel een verschil van dag en nacht. Andere kant is het best veel geld voor iets wat in zekere zin gewoon speelgoed is. Zeker icm met een playseat.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tweakarim schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:57:
[...]
Andere kant is het best veel geld voor iets wat in zekere zin gewoon speelgoed is. Zeker icm met een playseat.
Dat is natuurlijk ook waar. Daarom ben ik(/zijn we?) ook begonnen met een T100. Eerst maar eens kijken of ik het na 1,5 keer niet al beu zou zijn. Upgraden kon altijd nog.

Als Ricjuh vraagt of het verstandig is gelijk een T300 te halen, dan zou ik zeggen dat het niet onverstandig is om eerst met een goedkoper stuur te kijken of het wel echt iets voor hem is. Upgrade kan altijd later nog. Daarnaast is de T150 kwalitatief volgens mij ook alweer een stuk beter dan de T100, dus zeker geen slecht stuur om mee te beginnen.

• ricjuh

ricjuh

ralph075 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:07:
[...]
Als Ricjuh vraagt of het verstandig is gelijk een T300 te halen, dan zou ik zeggen dat het niet onverstandig is om eerst met een goedkoper stuur te kijken of het wel echt iets voor hem is. Upgrade kan altijd later nog. Daarnaast is de T150 kwalitatief volgens mij ook alweer een stuk beter dan de T100, dus zeker geen slecht stuur om mee te beginnen.
Ik denk ook dat de T150 mijn keuze wordt, in de reviews wordt gezegd dat het stuur zelf zeer degelijk is maar de pedalen minder. Echter ondersteunt deze ook de T3PA pedalen als uitbreiding.

• Tweakarim

Tweakarim

ricjuh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Ik denk ook dat de T150 mijn keuze wordt, in de reviews wordt gezegd dat het stuur zelf zeer degelijk is maar de pedalen minder. Echter ondersteunt deze ook de T3PA pedalen als uitbreiding.
Lijkt me zeker geen verkeerde keuze. Ga je het stuur op een bureau of iets dergelijks monteren of heb je al een playseat of wheelstand?

• ricjuh

ricjuh

Tweakarim schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:22:
[...]

Lijkt me zeker geen verkeerde keuze. Ga je het stuur op een bureau of iets dergelijks monteren of heb je al een playseat of wheelstand?
Ik heb nog helemaal niets, in het begin zal het op mijn bureau zijn. Ik denk dat ik erna zelf een soort wheelstand ga maken voor bij de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
Time trail nummer drie is ten einde.
De winnaar met een ronde tijd van 02:05:659 is geworden....BoereJack.

De nieuwe time trail kan vanaf NU gestart worden.
Track: Imola
Car: Lotus Type 72D Cosworth

De stand zal zsm worden bijgewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door 19Joost85 op 15-02-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een mooie combo....ik heb me gisteren goed vermaakt met deze bak.......

uit mijn hoofd ligt de tijd ergens rond de 1.45/1.46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:09:
weer een mooie combo....ik heb me gisteren goed vermaakt met deze bak.......

uit mijn hoofd ligt de tijd ergens rond de 1.45/1.46
Daar zul jij vast nog een heel stuk vanaf rijden... Reed vanmorgen namelijk ook een 1:45 terwijl ik met die vorige time trail niet verder kwam dan een lage 2:14 terwijl jij dat rondje blijkbaar in 2:05 weet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
vanavond een testsessie voor de races van aankomend weekend!
Verwacht zo rond de klok van 20:00 -20:30 een lobby te starten.
Meer info via de Whatsapp groep (stuur me een PM met je nummer voor toegang)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Tweakarim schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:32:
[...]

Daar zul jij vast nog een heel stuk vanaf rijden... Reed vanmorgen namelijk ook een 1:45 terwijl ik met die vorige time trail niet verder kwam dan een lage 2:14 terwijl jij dat rondje blijkbaar in 2:05 weet te doen
Haha, hier hetzelfde. Kwam niet verder dan een 2:13 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
Hier mijn stream van race 7 op http://www.youtube.com/user/M1d4s010

Echt een slechte start en achteraan beginnen door gewoonweg niet wegkomen en motoruitval omdat ik met mn koppeling zat te kloten. Jammer van alle disconnects. Heb gelukkig van geen enkele disconnect geprofiteerd en mezelf op eigen kracht naar P2 weten te rijden met 1 stop strategy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Het was idd balen van de DC's. Had graag aan de race meegedaan. Zal kijken of ik het ga redden om zondagavond mee te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Campo di Casa op 20-02-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-07 19:28
Beste medecoureurs,
Ik volg dit topic sinds kort aangezien ik op zoek ben naar een leuke online Project Cars community om eventueel mee te doen met races/TT's etc. Ik ben echter absoluut niet snel of fanatiek, maar meedoen is voor mij belangrijker dan winnen als het op een leuke en faire manier gebeurt. Ik zie dat jullie echter al midden in een seizoen zitten, dus ik zal nog even kijken of/wanneer ik eventueel instap.
Alvast gelijk een vraag; ik speel met de DS4 (stuurtje(s) heb ik vroeger wel gehad maar zit er momenteel niet echt in voor mij), maar val ik hiermee compleet uit de toon (ook qua rondetijden, hoewel ik waarschijnlijk sowieso zeker niet voorin mee zal rijden), of is dit geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Chicolini schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:26:
Beste medecoureurs,
Ik volg dit topic sinds kort aangezien ik op zoek ben naar een leuke online Project Cars community om eventueel mee te doen met races/TT's etc. Ik ben echter absoluut niet snel of fanatiek, maar meedoen is voor mij belangrijker dan winnen als het op een leuke en faire manier gebeurt. Ik zie dat jullie echter al midden in een seizoen zitten, dus ik zal nog even kijken of/wanneer ik eventueel instap.
Alvast gelijk een vraag; ik speel met de DS4 (stuurtje(s) heb ik vroeger wel gehad maar zit er momenteel niet echt in voor mij), maar val ik hiermee compleet uit de toon (ook qua rondetijden, hoewel ik waarschijnlijk sowieso zeker niet voorin mee zal rijden), of is dit geen enkel probleem?
Dat is geen enkel probleem. Er rijden meer met een controller en vaak ook sneller dan rijders met een stuurtje. rij anders eens een keertje mee. Kan je kijken of je het leuk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
Oke dat klinkt goed. Is het ook mogelijk om eventueel aan te haken bij één van de resterende races van het nu lopende seizoen? Uiteraard doe ik dan niet echt mee voor 'het klassement', maar dan kan ik idd kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
as zondag doen we gt4 op Road america uur of 20.00 practice (niet verplicht) 21.00 kwalificatie 21.30 race (ong 25 rondjes), volgende week vrijdag en zondag doen willow springs international bij beide races ben je welkom.
voeg mij en/of anders robinnova maar toe op psn dan zal een van ons je een invite sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Mijn stream van vanavond. Alleen de eerste 8 laps ofzo zijn boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
Ik vond het gister erg leuk om (voor het eerst) mee te doen. Mijn race ging helaas niet zo best vanwege wat spins en verkeerde bandenkeuze, maar daar leren we weer van voor de volgende keer :-).

Ik wil me overigens niet teveel met de opzet van de races bemoeien, maar is het een idee om bijvoorbeeld de vrijdagrace iets korter te maken (30-45 min. ofzo), en dus iets meer een "sprintrace" karakter te geven? Het ligt natuurlijk ook aan mijn onervarenheid (en misschien ook omdat ik met controller rijd), maar een uur racen is toch best vermoeiend :-P.

Verder erg geslaagd en ik probeer er vaker bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Chicolini schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:35:
Ik vond het gister erg leuk om (voor het eerst) mee te doen. Mijn race ging helaas niet zo best vanwege wat spins en verkeerde bandenkeuze, maar daar leren we weer van voor de volgende keer :-).

Ik wil me overigens niet teveel met de opzet van de races bemoeien, maar is het een idee om bijvoorbeeld de vrijdagrace iets korter te maken (30-45 min. ofzo), en dus iets meer een "sprintrace" karakter te geven? Het ligt natuurlijk ook aan mijn onervarenheid (en misschien ook omdat ik met controller rijd), maar een uur racen is toch best vermoeiend :-P.

Van wat ik had begrepen uit de chat word er gekeken om het volgende seizoen wat veranderingen door te voeren zodat de tijden wat dichter bij elkaar kunnen komen. Waarschijnlijk word de vrijdag de casual race en zondag zoals de race waar je gisteren aan mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
De race van zondag, maar dan gecombineerd met Replay Enhancer script.
Wel jammer dat de replays van Project Cars voor het grote gedeelte waardeloos zijn. Zie de auto's die blijven staan bij de start :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
MichelatNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23:
Wel jammer dat de replays van Project Cars voor het grote gedeelte waardeloos zijn. Zie de auto's die blijven staan bij de start :(

[video]
Ziet er goed uit. Maar idd kut dat van de bugs in de replay. Valt mij wel mee dat jij de hele replay kan gebruiken. Ik kon telkens maar de 1e half uur gebruiken. Daarna ging de replay over z'n huig en was het onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
O nee dat heb ik gelukkig niet. Wel gehad dat mensen ineens in een ander type auto rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Chicolini schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:35:

Het zijn ook best lange races, maar zodra je wat vaker mee doet en meer ervaring op doet zal het wel wat minder vermoeiend worden. Dit was in ieder geval bij mij zo. In ieder geval mooi om te horen dat het is bevallen. Het mooie aan die lange races is ook dat je na een fout jezelf nog terug in de race kunt rijden. Bij een sprint race zal dit minder het geval zijn. Zo heb ik zondag in de laatste ronden nog 12 seconden afgesnoept van de voorsprong van mijn voorligger. Niet genoeg helaas, maar een andere keer weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
MichelatNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23:

[video]
Daar op 16:50 dat ging ook maar net goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
addictive_rhymz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:03:
[...]

Zo heb ik zondag in de laatste ronden nog 12 seconden afgesnoept van de voorsprong van mijn voorligger. Niet genoeg helaas, maar een andere keer weer wel.
Dat was ik, :) de voorligger. In de laatste 5 ronden heb ik het bewust relax aangepakt om geen risico te lopen. Ik gokte dat jij niet meer ingehaald werd omdat je een snelle bent, zodoende kon ik de laatste 5 ronden zo'n 2 a 3 seconden langzamer rijden. Mocht iemand je toch inhalen was ik weer gaan planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
addictive_rhymz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:39:
[...]

Daar op 16:50 dat ging ook maar net goed 8)
Dat ging maar net ja :o
Was hem even kwijt, maar gelukkig ging de voorkant gelijk de juiste kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Historic Grand Prix Event

Heren coureurs,

Het lijkt mij leuk om een Historic Grand Prix te rijden.
Vandaar dat ik dit wil gaan opzetten als er voldoende animo voor is.

Dit wordt (voorlopig) een eenmalig event en geen competitie
Het plan is om met oude Formule auto's een race van 45 min te rijden op een historisch circuit.
Dit moet plaatsvinden op vrijdag 11 of zondag 13 maart (poll volgt later), het weekend na de seizoen afsluiter van de GT4.

voor nu denk ik aan 1 van de volgende circuits:

- Rouen les Essarts
- Hockenheim Classic
- Silverstone Classic

Betreft de auto moet ik nog kijken of we met 1 historische formule auto rijden of dat we een uit meerdere kunnen kiezen dit hangt af of er veel verschil tussen de auto's zit.
We rijden real settings.

Voor nu wil ik eerst weten of mensen er interesse in hebben.

Aanmelden kan hier tot woensdag 1 Maart.

Opmerkingen kunnen hier onder geplaatst worden.

[ Voor 2% gewijzigd door wimstradamus op 24-02-2016 15:38 . Reden: Geen assist toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
Leuk idee Wim, alleen wat ben je van plan qua toegestane assists? Bijv. TC en/of ABS toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Chicolini schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:14:
Leuk idee Wim, alleen wat ben je van plan qua toegestane assists? Bijv. TC en/of ABS toegestaan?
Goed opmerking, geen assists (hadden ze toen ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Leuk om op een van de oude circuits te gaan rijden. Heb me aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicolini
Lijkt mij ook leuk, maar zal wel nog ff moeten oefenen met deze monsters zonder assists :-P. Idee om te stemmen voor auto/circuit middels poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35

MetalPool

Boe!

Lijkt mij ook een leuke toevoeging! Al heb ik de laatste tijd echt amper tijd om überhaupt mijn stuurtje te pakken. :P

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Chicolini schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:17:
Lijkt mij ook leuk, maar zal wel nog ff moeten oefenen met deze monsters zonder assists :-P. Idee om te stemmen voor auto/circuit middels poll?
Ik zal bij genoeg aanmeldingen polls maken voor: Auto (indien het er maar 1 wordt) Track en datum/tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
Volgens mij had die Lotus 98T uit 1986 traction control, maar dat weet ik niet zeker. Of is deze auto niet historisch genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
M1d4s schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:55:
Volgens mij had die Lotus 98T uit 1986 traction control, maar dat weet ik niet zeker. Of is deze auto niet historisch genoeg ?
Nog niet in verdiept, laat ik het anders zo zeggen we rijden met real settings. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19Joost85
Als het goed is wordt morgenavond de wheelstand pro en de T300 geleverd :-)
Heb er weer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Stream van vanavond. Race vanaf 8:30.

[ Voor 16% gewijzigd door addictive_rhymz op 27-02-2016 02:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimstradamus
Mooie lap in de TT JeroentheStig! kudos hoor, reed je met of zonder assists ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Race van gisteren...drama race van mij :(

Hier een momentje waarop ik dacht o een recht stuk kan ik ff mijn oortje goed doen :X
https://youtu.be/0R5G0YpWbeA?t=521 Waarop Project CARS dacht ooo jij wilt de pits in, weet je wat ik doe, ik neem t stuur van je over en rij een rondje door en dan ga je de pits in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55
wimstradamus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:02:
Mooie lap in de TT JeroentheStig! kudos hoor, reed je met of zonder assists ?
Bedankt :) Ik rij met real assists, ook in de time trials. Vandaar dat ik de vorige tt niet uit de verf kwam omdat ik in practice al had gezien dat stability control enorm uitmaakte, een seconde of 3 in mijn geval. En met hulpmiddelen aan heb ik er veel minder plezier in.

Oh ja, ik heb nog even een ronde op youtube gezet:

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenTheStig op 27-02-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
JeroenTheStig schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Bedankt :) Ik rij met real assists, ook in de time trials. Vandaar dat ik de vorige tt niet uit de verf kwam omdat ik in practice al had gezien dat stability control enorm uitmaakte, een seconde of 3 in mijn geval. En met hulpmiddelen aan heb ik er veel minder plezier in.

Oh ja, ik heb nog even een ronde op youtube gezet:
[video]
Damn ik reed mijn tijd zonder assists (real is ook zonder assist geloof ik) respect hoor dat is een strakke tijd. _/-\o_
Ben dan toch benieuwd waar je die 2 seconden vandaan haalt, heb je de setup aangepast? zo ja zou je die (na de tt) willen delen?

[ Voor 9% gewijzigd door wimstradamus op 27-02-2016 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
wimstradamus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Damn ik reed mijn tijd zonder assists (real is ook zonder assist geloof ik) respect hoor dat is een strakke tijd. _/-\o_
Ben dan toch benieuwd waar je die 2 seconden vandaan haalt, heb je de setup aangepast? zo ja zou je die (na de tt) willen delen?
Met real assists zie ik in de settings van de auto wel een slider waarmee ik de traction control slip kan aanpassen, dus er zit zo te zien wel iets van traction control in. Ik heb overigens de slider wat meer naar rechts geschoven zodat de TC minder snel ingrijpt, want dan kan ik bij het uitaccelereren wat meer met de achterkant spelen zodat ik beter en harder de bocht uitkom. De ronde die je hierboven ziet op Youtube is gereden met de default setup, iets meer TC slip en brake power op 100%.

De rondetijd die nu staat ( 1:41.0) heb ik wat meer zitten prutsen met de settings, maar wat precies kan ik zo niet zeggen, volgens mij break ducts wat kleiner gemaakt en brake bias wat meer naar achter (staat zelfs op 48%, ik heb nog nooit eerder een auto gereden waar achter meer brake power zit dan voor, maar dat komt waarschijnlijk door de lomp grote achterwielen en de zo op het oog best lomp (en dus zware) achterkant).

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 27-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Bij mij is de tc slider niet instelbaar op real assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

MichelatNL schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:14:
Race van gisteren...drama race van mij :(
[video]

Hier een momentje waarop ik dacht o een recht stuk kan ik ff mijn oortje goed doen :X
https://youtu.be/0R5G0YpWbeA?t=521 Waarop Project CARS dacht ooo jij wilt de pits in, weet je wat ik doe, ik neem t stuur van je over en rij een rondje door en dan ga je de pits in |:(
Dat overzichtje met tijden in beeld en aan het einde het totaaloverzicht met snelste tijd, snelste sectoren, is wel erg gaaf hoor Michel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
wimstradamus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:39:
Bij mij is de tc slider niet instelbaar op real assist.
Ik heb zojuist ook even getest zonder assists, ik had verwacht dat de auto een stuk lastiger te besturen was, maar het verschil t.o.v. real assists is nauwelijks merkbaar. Sterker nog, ik kan de auto beter de bocht uit powersliden waardoor ik zonder assists de 1:40.9 heb geraakt :)

@jjstyle333 / 19Joost85: Heb je per ongeluk de verkeerde auto gepakt tijdens time trial of was het een bewussie?

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenTheStig op 28-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimstradamus
Damn 1.40.9, je doet je naam eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
JeroenTheStig schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:46:
[...]

@jjstyle333 / 19Joost85: Heb je per ongeluk de verkeerde auto gepakt tijdens time trial of was het een bewussie?
Per ongeluk. Tijd zal uiteraard niet mee tellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Aangezien we al aan het einde van het seizoen zijn aangekomen ben ik zo vrij geweest om een korte Survey te maken voor het volgende seizoen.
De planning is vooralsnog om deze medio - eind april van start te laten gaan zodat we ons allemaal goed voor kunnen bereiden.

https://nl.surveymonkey.com/r/SNRHZ3X

Wil je alvast meedenken? Stuur me even een PB

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Kronos1979 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:33:
Aangezien we al aan het einde van het seizoen zijn aangekomen ben ik zo vrij geweest om een korte Survey te maken voor het volgende seizoen.
De planning is vooralsnog om deze medio - eind april van start te laten gaan zodat we ons allemaal goed voor kunnen bereiden.

https://nl.surveymonkey.com/r/SNRHZ3X

Wil je alvast meedenken? Stuur me even een PB
Alvast ingevuld. Ik ben benieuwd naar de ideeën van de overige racers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19Joost85
De vijfde TT is ten einde.
De winnaar van de Imola challenge is geworden....Jeroen The Stig. Gefeliciteerd.
De stand zal is bijgewerkt.

De nieuwe challange is als volgt:

Track: Nürburgring Spring Short
Car: BAC Mono (Categorie Road)

De zesde TT loopt tot maandag 14 maart 20:00 uur.

Voor de nieuwe mensen, voeg jjstyle333 toe op PSN.
Zo is de eindstand van de TT altijd up to date!

[ Voor 15% gewijzigd door 19Joost85 op 29-02-2016 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
19Joost85 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:21:
De vijfde TT is ten einde.
De winnaar van de Imola challenge is geworden....Jeroen The Stig. Gefeliciteerd.
De stand zal is bijgewerkt.

De nieuwe challange is als volgt:

Track: Nürburgring Spring Short
Car: BAC Mono (Categorie Road)

De zesde TT loopt tot maandag 14 maart 20:00 uur.
*O*
Ben dit TT-seizoen al twee keer op het allerlaatste moment van de koppositie afgestoten, ben blij dat het deze keer wel is gelukt :)
Heb je ook nog een screenshot van de uitslag?

Ik heb nog twee video's, één van mijn snelste ronde, en aangezien die wat rommelig aandoet heb ik ook nog een sessie opgenomen van mijn één-na-snelste rondetijd die wat cleaner eruit ziet.

Mijn snelste ronde:

En nog een korte sessie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Brute tijd @JeroenTheStig. Gefeliciteerd. Heb er deze keer niet super veel ronden inzitten maar kom normaal gesproken toch wel binnen een paar sec. 5 sec verschil is wel erg veel. Erg netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19Joost85
[b]JeroenTheStig schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:30:[/
Heb je ook nog een screenshot van de uitslag?
Ja die staat op de webpagina http://got-pcars.xyz
En dan de pagina Time Trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
wimstradamus schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:03:
Historic Grand Prix Event

Heren coureurs,

Het lijkt mij leuk om een Historic Grand Prix te rijden.
Vandaar dat ik dit wil gaan opzetten als er voldoende animo voor is.

Dit wordt (voorlopig) een eenmalig event en geen competitie
Het plan is om met oude Formule auto's een race van 45 min te rijden op een historisch circuit.
Dit moet plaatsvinden op vrijdag 11 of zondag 13 maart (poll volgt later), het weekend na de seizoen afsluiter van de GT4.

voor nu denk ik aan 1 van de volgende circuits:

- Rouen les Essarts
- Hockenheim Classic
- Silverstone Classic

Betreft de auto moet ik nog kijken of we met 1 historische formule auto rijden of dat we een uit meerdere kunnen kiezen dit hangt af of er veel verschil tussen de auto's zit.
We rijden real settings.

Voor nu wil ik eerst weten of mensen er interesse in hebben.

Aanmelden kan hier tot woensdag 1 Maart.

Opmerkingen kunnen hier onder geplaatst worden.
Aangemeld Wim. Leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Historic GP gaat door!

En nu mogen jullie stemmen:

Poll: Welke Track
ROUEN LES ESSARTS
HOCKENHEIM CLASSIC
SILVERSTONE CLASSIC
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396524&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke Auto
Lotus 72d Cosworth
Lotus Type 51
Lotus 25 Climax
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396525&layout=2&sort=prc

Poll: Welke dag
Zaterdag 20.30
Zondag 11.30
Zondag 20.30
Maandag 20.30
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396526&layout=2&sort=prc

Zaterdag 12-3 Zondag 13-3 of Maandag 14-3 (helaas kan ik zelf vrijdag niet vandaar dat die er niet bij zit)
Bovenstaande tijden zijn de starttijden van de kwalificatie die 30.min duurt.
De race zal daarna op tijd gereden worden namelijk 45 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Seizoen 3 resultaten van de Enquête en aanvullende informatie (19 reacties)

Heb je actief deelgenomen aan het voorgaand seizoen?
Nee, ik heb helemaal niet actief deelgenomen 0,00%
Ik heb zo nu en dan meegedaan, maar het had geen prioriteit 26,32%
Vrijdag -en zondagavonden stonden bij mij in mijn agenda om te racen! 73,68%

Op welke manier zouden we de commitment van onze leden kunnen vergroten om aanwezig te zijn bij races? (meerdere keuzes mogelijk)
Puntentelling aanpassen 15,79%
Twee verschillende avonden organiseren (een avond casual en een avond advances setting) 94,74%
Kortere races houden 36,84%
"Straffen" uitdelen bij het niet op komen dagen zonder afmelding 15,79%
Een prijzenpot instellen 15,79%

Overige reacties:
• misschien het tijdstip aan passen naar eerder beginnen op de zondag. de training kan ook naar een half uur
• Zieltjes winnen in vrienden- en/of familiekring :)
• Wellicht 2 of 3 groepen van 4 a 5 rijders (poules) die wel allemaal dezelfde race rijden maar onderling strijden om promotie/degradatie. Dus Willem, Jeroen, Michel etc poule 1. Richard, Campo, Dennis vd B, Dennis (Bacotje) Fons Poule 2 etc. Meer onderlinge strijd en een haalbaar doel.

Welke puntentelling zou je graag willen zien??
De huidige puntentelling is prima (25 punten voor plaats in met tussenstappen van 1 naar beneden) 42,11%
De huidige Formule 1 puntentelling (eerste 10 coureurs krijgen punten) 15,79%
De MotoGP puntentelling (15 coureurs krijgen punten; 25-20-16-13-11-10 enz) 42,11%

Vrijdagavond Race Casual
Tirewear uitgeschakeld – Goed idee 79% - Slecht idee 16% - Maakt me niet uit 5%
Fuel uitgeschakeld - Goed idee 43% - Slecht idee 31% - Maakt me niet uit 26%
2 Korte races - Goed idee 58% - Slecht idee 21% - Maakt me niet uit 21%
Eigen puntentelling - Goed idee 67% - Slecht idee 11% - Maakt me niet uit 22%
Rollende start - Goed idee 0% - Slecht idee 83% - Maakt me niet uit 17%
Standaard Setups - Goed idee 100% - Slecht idee 0% - Maakt me niet uit 0%

Zondagavond Race Advanced
Schademodel performance - Goed idee 53% - Slecht idee 37% - Maakt me niet uit 10%
Tirewear max Real - Goed idee 63% - Slecht idee 11% - Maakt me niet uit 26%
Fuel max Real - Goed idee 69% - Slecht idee 5% - Maakt me niet uit 26%
Eigen puntentelling - Goed idee 63% - Slecht idee 11% - Maakt me niet uit 26%
Rollende start - Goed idee 0% - Slecht idee 83% - Maakt me niet uit 17%

Lengte van de Casual Race (globale tijdsduur, meerdere opties mogelijk)
15 minuten 0,00%
30 minuten 52,63%
45 minuten 42,11%
1 uur 5,26%
2 x 15 minuten 31,58%
2 x 30 minuten 10,53%
3 x 15 minuten 15,79%

Lengte van Advanced Race (globale tijdsduur, meerdere opties mogelijk)
30 minuten 5,26%
45 minuten 47,37%
1 uur 52,63%
1,5 uur 21,05%
2 x 30 minuten 10,53%

Aanwezigheid (bijgaand een aantal stellingen, geef per stelling aan waar je jezelf in kunt vinden)
In volgorde van positie in belangrijkheid:
Ik rij graag in een volledig deelnemersveld
Ik vind de avonden belangrijk en probeer ze zoveel mogelijk in te plannen
Als mensen voortijdig ophouden beperkt dat mijn plezier
Racen is geen verplichting
Opgeven voor races is een vereiste om mee te mogen doen
Als je niet op komt dagen na aanmelding dan krijg je strafpunten, bij meerdere strafpunten volgt uitsluiting
Het moet wel leuk blijven, ik zie wel of ik kom racen en zin heb
Er moet een beloningsysteem komen voor mensen die er altijd zijn

Zou je mee willen werken aan een prijzengeld?
Ja, één of twee euro inschrijfgeld vind ik prima voor een seizoen 33,33%
Ja, maar alleen als we een sponsor hebben die het voor ons betaald 0,00%
Nee, iedere beloning zou de sfeer kunnen gaan verpesten 55,56%

Overige (geef nadere toelichting)
Op zich hier een ja, maar dan niet voor degene die een race wint of het kampioenschap pakt, maar meer voor andere ludieke feiten. Of na een race een prijsvraag stellen over de verreden race. Als ik er wat langer over na zou denken kom ik nog wel op andere invullingen.

Ja inschrijfgeld vind ik op zich prima, maar dan vind ik ook dat incidenten strakker moeten worden bekeken en eventueel strafpunten oid moeten worden uitgedeeld als iemand een ander benadeeld. (Dit zou er misschien ook wel voor kunnen zorgen dat er minder incidenten plaatsvinden.)

Aantal raceweekenden
4 weekenden 8 races 0,00%
5 weekenden 10 races 15,79%
6 weekenden 12 races 42,11%
7 weekenden 14 races 0,00%
8 weekenden 16 races 21,05%

Heb je nog andere tips of ideeën voor volgend seizoen?
Geen heel belangrijk punt, maar lijkt mij leuker om instellingen zoals bandenslijtage real te houden, dus geen 2x of 3x versneld.

Kortere seizoenen, zeg max 1,5 maand lijken mij beter, doordat het minder groot beslag legt de agenda. En tevens is het bij bv een maand, ook makkelijker voorcasuals om een maand in te plannen en dan wel alles aanwezig te zijn.

5 weekends 10 races, wellicht de mogelijkheid om 1x per seizoen van auto te wisselen tijdens het seizoen. Als de auto niet bevalt zoals bij Wim, kan je dan nog iets tenminste.

Op sommige banen is het verschil in kwaliteit best groot. Denk daarom dat het erg goed is om de afwisseling te hebben tussen de vrijdag en de zondag. Zorg er dan wel voor dat beide in 1 kampioenschap zitten.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
wellicht de mogelijkheid om 1x per seizoen van auto te wisselen tijdens het seizoen. Als de auto niet bevalt zoals bij Wim, kan je dan nog iets tenminste.

Auto beviel prima, alleen op sommige tracks is de Gineta beter (denk wel als setting op real stonden er een betere balans was geweest) maar ik had echt niet met de Gineta gaan rijden vond die helemaal niks.

[ Voor 33% gewijzigd door wimstradamus op 03-03-2016 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronos1979
Regel –en structuuraanpassingen Seizoen 3
Naar aanleiding van onze enquête zullen de volgende veranderingen doorgevoerd worden met ingang van seizoen 3.

We zullen gaan racen met 4 verschillende kampioenschappen, of eigenlijk beter gesteld 4 verschillende puntentellingen. Hieronder zal ik eerst de kampioenschappen benoemen en vervolgens zal er een beschrijving volgen alsmede de verschillen tussen de kampioenschappen.

All-Round Championship Tweakers GT3
Casual Championship Tweakers GT3
Advanced Championship Tweakers GT3
Team Championship Tweakers GT3

All-Round Championship Tweakers GT3
Dit kampioenschap zal bestaan uit 12 races verspreid over 6 weekenden met de GT3. Data en locaties zullen zo spoedig mogelijk kenbaar gemaakt worden.
De races bestaan uit 6 Advanced races en 6 Casual Races waarbij de 8 beste resultaten van deze 12 races zullen tellen.
De puntentelling zal worden overgenomen vanuit de MotoGP
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p8bbc1ct3wu.jpg

Casual Championship Tweakers GT33
Dit is een kampioenschap verreden op de vrijdagavonden met aangepaste instellingen waarmee we willen proberen de instapdrempel te verlagen. De aanpassingen zie je vooral terug in de lengte van de wedstrijden en de beperkte mate waarin je de auto kunt aanpassen.
De races bestaan uit 6 races op de vrijdag van ieder ongeveer 40 minuten waarvan de beste 4 resultaten zullen tellen. De puntentelling zal worden overgenomen vanuit de MotoGP

Een raceavond voor Casual race zal er als volgt uitzien:
Niet verplichte practise sessie 20:00 – 21:00
Kwalificatie (standaard) 21:00 – 21:30
Warmup en safety instructions 21:30 – 21:35
Race 21:35 – einde

Er zal worden gereden met de volgende settings:
Bandenslijtage staat uit
Brandstofverbruik staat uit
Schade staat uit
Standaard setups staan aan
Assists staan op Real

Advanced Championship Tweakers GT3
Dit is een kampioenschap verreden op de zondagavonden met instellingen die zo realistisch mogelijk gehouden gaan worden. Hierdoor zal een goede voorbereiding belangrijker zijn om consistent goede rondentijden neer te zetten.
De races bestaan uit 6 races op de zondagavond van ieder ongeveer 1 uur waarvan de beste 4 resultaten zullen tellen. De puntentelling zal worden overgenomen vanuit de MotoGP

Een raceavond voor Casual race zal er als volgt uitzien:
Niet verplichte practise sessie 20:00 – 21:00
Kwalificatie (shootout) 21:00 – 21:30
Warmup en safety instructions 21:30 – 21:35
Race 21:35 – einde

Er zal worden gereden met de volgende settings:
Bandenslijtage staat op real
Brandstofverbruik staat op real
Schade staat op performance impacting
Standaard setups staan uit
Assists staan op Real

Kwalificatie Shootout:
Als test voor dit seizoen zal er middels een kwalificatie shootout systeem gereden worden gedurende de kwalificatie. Deze shootout houdt niet meer of minder in dan dat eenieder afzonderlijk van elkaar de baan op gaat om 1 getimede ronden te rijden. De volgorde van starten is de omgekeerde volgorde van het kampioenschap.

Diegene die momenteel als laatste staat in het kampioenschap zal als eerste de baan opgaan voor een outlap, zodra de outlap voldaan is en start finish bereikt is gaat de vliegende ronde in. Dit is de enige ronde die zal tellen voor je kwalificatie. Zodra de voorgaande coureur start finish passeert kan de volgende coureur beginnen met zijn warm-up lap. Zodra je de vliegende ronde hebt afgerond ga je terug naar de pits (return to pits in opties) en wacht je de rest van de kwalificatie af. Er zal dus altijd maar maximaal 1 coureur tegelijkertijd bezig zijn met een vliegende ronde.

Team Championship Tweakers GT3
Dit is een teamkampioenschap waarbij een team bestaat uit minimaal 3 personen en in uitzonderlijke gevallen kan bestaan uit 4 personen (indien het totaal aantal deelnemers niet deelbaar is door 3).
De teamindeling zal plaatsvinden op basis van voorgaande resultaten en staat voor de rest van het seizoen vast, er zal gepoogd worden om tot een zo eerlijk mogelijke verdeling te komen.
Het team bestaat uit de volgende personen:

Casual Driver (1): de punten gescoord door deze coureur op de vrijdagen tellen mee voor het kampioenschap
Advanced Driver (1): de punten gescoord door deze coureur op de zondagen tellen mee voor het kampioenschap
Reserve Driver(s) (1/2): indien deze coureur hoger scoort dan de casual of advanced driver op respectievelijk de vrijdag of zondag tellen de punten van deze coureur(s)

Bij het aanmelden van het seizoen kun je aangeven of je voorkeur ligt bij Advanced of Casual. Hierdoor krijg je ook voorrang voor dit individuele kampioenschap bij teveel aanmeldingen. Dus iemand die als voorkeur casual te boek staat zal voorrang op een plek krijgen voor de vrijdag races ten nadeel van de advanced rijders die zich opgegeven hebben.

De puntentelling staat gelijk aan die van de MotoGP waarbij 12 van de 12 races zullen tellen. Afspraken maken met je reserve coureur(s) zal zeker het resultaat vergroten.

Dit kampioenschap heeft als doel om de aanwezigheid te vergroten binnen onze community.

Aanmelden:
Het aanmelden voor het komende seizoen zal later vandaag mogelijk zijn via de bekende spreadsheet aanmeldingen. De keuze van de auto kan tot de eerste kwalificatie gewijzigd worden, hierna staat de keuze vast voor zowel de casual als de advances races alsmede ook de livery. Er kan tussentijds gedurende het seizoen niet gewisseld worden van auto of livery.

https://docs.google.com/s...EQsZYK6k/edit?usp=sharing

Aanmelden middels het aangeven van je voorkeur is voldoende (advanced of casual)

PSN RobinNova

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

wimstradamus schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:54:
Wellicht 2 of 3 groepen van 4 a 5 rijders (poules) die wel allemaal dezelfde race rijden maar onderling strijden om promotie/degradatie. Dus Willem, Jeroen, Michel etc poule 1. Richard, Campo, Dennis vd B, Dennis (Bacotje) Fons Poule 2 etc. Meer onderlinge strijd en een haalbaar doel.

Dit snap ik niet, competitie binnen een competitie? kan iemand nadere uitleg geven?

wellicht de mogelijkheid om 1x per seizoen van auto te wisselen tijdens het seizoen. Als de auto niet bevalt zoals bij Wim, kan je dan nog iets tenminste.

Auto beviel prima, alleen op sommige tracks is de Gineta beter (denk wel als setting op real stonden er een betere balans was geweest) maar ik had echt niet met de Gineta gaan rijden vond die helemaal niks.
En gewoon ook mijn 2 quotes eruit pikken, daar gaat mijn anonimiteit _/-\o_

Eerste: zomaar een idee. Ik vind het meer dan leuk om met Richard en Dennis en mijn andere vaste tegenstanders om plaats 6-10 te strijden. Geeft mij net zoveel eer/lol als de P1 van Jeroen. Maar als er behoefte aan is zouden we die onderlinge strijd explicieter kunnen maken door soort van promotie/degradatie maar natuurlijk wel allemaal in dezelfde race rijden. --- nu ik het schrijf denk ik al al die extra overhead moet je niet willen....

Tweede: ik gaf jou als voorbeeld omdat je in een knappe auto geheid voorin had gereden. Dit seizoen was er als je echt mee wilde doen eigenlijk geen andere keuze dan de Ginetta. Daarentegen klonk de Aston veel bruter. Jij hebt doorgebikkeld, net als Mx waarvoor respect. Ik zou er mega gefrustreerd van raken. Omdat je de auto beter leert kennen tijdens het seizoen zou het kunnen zijn dat je wilt wisselen na een paar races omdat de auto toch niet helemaal voldoet. Ook hier zomaar een idee, zoveel als wij waarschijnlijk gaan testen denk ik dat we voor het seizoen alles wel op orde hebben. Bottom line ik heb je gemist Wim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Die onderlinge strijd lijkt mij op zich best wel een leuk idee! DvD,Fonsie, Campo, Rofl,Sportlife en Midas zijn volgens mij altijd wel de gasten waar ik strijd mee heb op het circuit :D Dat zijn ook altijd de livery`s die ik uit mijn hoofd weet :P Geldt dit dan ook voor de Casual? Dat is namelijk de championship waar ik aan zal deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Bacotje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:39:
Die onderlinge strijd lijkt mij op zich best wel een leuk idee! DvD,Fonsie, Campo, Rofl,Sportlife en Midas zijn volgens mij altijd wel de gasten waar ik strijd mee heb op het circuit :D Dat zijn ook altijd de livery`s die ik uit mijn hoofd weet :P Geldt dit dan ook voor de Casual? Dat is namelijk de championship waar ik aan zal deelnemen.
Buiten deze 4 puntentellingen ga ik niet nog meer puntentellingen of subleagues bijhouden.
Maar mochten mensen daar zelf onderlinge competities voor willen organiseren dan is dat natuurlijk meer dan prima.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Kronos1979 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Buiten deze 4 puntentellingen ga ik niet nog meer puntentellingen of subleagues bijhouden.
Maar mochten mensen daar zelf onderlinge competities voor willen organiseren dan is dat natuurlijk meer dan prima.
Nee joh, ik denk dat we dat onderling gewoon voor de fun een beetje bij moeten houden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige waar ik een maar bij heb is de punten telling, het kampioenschap zal zo races(lees zeer waarschijnlijk al voor de helft van t seizoen) eerder beslist zijn........... en trek t veld mijn inziens alleen maar uit elkaar.

we shall see, maar dat haalt voor mij wel veel plezier weg als t verschil na 4 races al meer is als je op p2 aan punten krijgt(1ste en 2de steeds t zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:05:
enige waar ik een maar bij heb is de punten telling, het kampioenschap zal zo races(lees zeer waarschijnlijk al voor de helft van t seizoen) eerder beslist zijn........... en trek t veld mijn inziens alleen maar uit elkaar.

we shall see, maar dat haalt voor mij wel veel plezier weg als t verschil na 4 races al meer is als je op p2 aan punten krijgt(1ste en 2de steeds t zelfde).
Er zijn ook veel meer punten te behalen als de ander een keer een foutje maakt en niet als eerste over de finish komt. Dus het tegenovergestelde zou zelfs waar kunnen zijn.
Met de huidige telling waren de verschillen ook al groot alleen dan niet in daadwerkelijke getallen maar wel in de relatieve mogelijkheden van die getallen.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Interessant voor de keuze van je bolide voor volgend seizoen (nieuwe DLC zit er niet in)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1602/24896625116_2dc45f7f82_o.png

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Aangezien er nu al meer mensen hebben gestemd dan zich aangemeld hebben stop ik de poll.

We gaan zondag 13-3 om 20.30 rijden met de Lotus 72d op Hockenheim classic!

Als je mee wilt rijden meld je dan ff aan de krijg zondag 13-3 om ong 19.30/20.00 een invite voor de practice sessie.

[ Voor 28% gewijzigd door wimstradamus op 03-03-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
Gaat de kwalificatie shoot-out onder 1 slot weather condities gehouden worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Gt3 next season? Maar weer eens een poging wagen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
NiQo schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:19:
Nice NiQo dat je er weer bij bent, see you on the track!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
M1d4s schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:02:
Gaat de kwalificatie shoot-out onder 1 slot weather condities gehouden worden?
Mag aannemen van wel anders zou het niet echt eerlijk zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

NiQo schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:19:
Dat wordt dan weer P+1 voor mij ;) Top NiQo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
wimstradamus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Mag aannemen van wel anders zou het niet echt eerlijk zijn ;)
Vind ik ook. Gevolg is wel dat er geen races meer zijn die bv droog starten en naar nat veranderen. Volgens mij kan in de lobby niet tussentijds (bv warmup) de condities veranderd worden. Dus dan hebben we altijd statisch weer. Op zich niet erg, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de uitwerking hiervan. De shootout lijkt me namelijk echt tof.

Edit: Hey NiQo, 👍 wordt het een BMW?

[ Voor 4% gewijzigd door M1d4s op 06-03-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
M1d4s schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Edit: Hey NiQo, 👍 wordt het een BMW?
Domme vraag toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik heb me gisteren weer verbaasd wat een goede setup voor verschil kan maken. In de time trial met de Bac Mono en eigen gepruts aan de setup heb ik me helemaal het apezuur gereden en was ik blij als ik een honderdste er vanaf kon snoepen, terwijl ik niet veel verder kwam dan een hoge 1:19. In het klassement zag ik echter dat er al in de 1:15 werd gereden :o.

Ik kon me in eerste instantie niet voorstellen dat er nog 4 seconden in de setup zouden zitten dus ik vroeg me werkelijk af wat ik verkeerd deed. Vervolgens heb ik toch maar heel lui een setup van projectcarssetup.eu geplukt en was totaal verrast dat ik in de eerste de beste ronde al meer dan 3 seconden sneller was dan mijn snelste tijd op dat moment en een paar rondjes verder al 4 seconden.

Ik dacht dat de tyre compound vastlag in de time trial, maar klopt dat wel? Ik zou haast zeggen dat ik in eerste instantie met een hardere compound reed en na het laden van de setup met de soft compound reed. Wat ook kan is dat de basissetup van de Bac Mono echt heel beroerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-03-2016 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Hieronder mijn stream van gisteravond, echt super tevreden met mijn 2e plek. De hele week niet geoefend, de voorafgaande nacht 2 uurtjes geslapen en de eerste en laatste ronden deels zonder koplampen gereden. En als kers op de taart nog 2 plekken omhoog naar plaats 3 in het eindklassement. Controllerrr Powerrr :*)

Overigens ook nog de snelste lap neergezet met een 2.25.678

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/950fvq6ud/fastest_lap.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door addictive_rhymz op 07-03-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s

M1d4s

PSN - M1d4s010

Topicstarter
Gefeliciteerd iedereen en bedankt voor een top seizoen!

Hieronder mijn excel knutselwerk van performance specs, real assists en tuning opties van de huidige GT3 wagens om je te helpen met de keuze voor volgend seizoen;
GT3 car specs

En om de keuze misschien nog lastiger te maken hieronder de tracktijden van iemand die 10 van de 12 wagens rondgereden heeft.
GT3 tracktimes

Succes met kiezen !

[ Voor 16% gewijzigd door M1d4s op 09-03-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroen:

Keuze voor de derde race van het siezoen wordt:

BRANDSHATCH INDY

jawel de korte en niet de lange.... CLOSE RACING @ it's best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:58:
@jeroen:

Keuze voor de derde race van het siezoen wordt:

BRANDSHATCH INDY

jawel de korte en niet de lange.... CLOSE RACING @ it's best!
Dat was toch de seizoensopening van de Ginetta GT5 class? Leuke herinnering aan deze baan. Was ik geen laatste :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronos1979
De circuits zijn dan voor het komende seizoen bekend:

Spa
Brno
Brandhatch Indy
Imola
Le circuit Bugatti (Le Mans)
Bannochbrae (DLC)

Invulling met betrekking tot de settings en data volgen zo snel mogelijk.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even ter info,

Brandhatch is nu Silverstone National geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mooie keuze heren. Alleen de laatste heb ik nog niet kunnen testen. Maar ik heb er zin in.

Auto keuze ben ik nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Vanavond is de Historic Gp.
We starten om 19.30 met practice sessie
Om 20.30 kwalificatie
21.00 warm up
21.05 start race

Race duurt 45 min en word om 14.00 (game tijd) onder droge omstandigheden verreden.
Assist, Tyre en benzine zijn real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Historic GP van gisteren is niet doorgegaan vanwege disconnects.
We gaan deze opnieuw doen maar dan niet op zondag ivm de vele problemen op die dag.
Graag stemmen wanneer we de race gaan inhalen
Tijd 20.30 Kwalificatie 21.00 race.

Poll: Welke dag
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396602&layout=2&sort=prc

Oja en we gaan er nog 2 historische races bij plakken, meer info volgt later.

[ Voor 3% gewijzigd door wimstradamus op 14-03-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
De TT met de BAC mono op Nürburgring Sprint Short is gewonnen door Jeroen the Stig.....gefeliciteerd.

De nieuwe TT is geworden.......
Track: Willow Springs Horse Thief Mile
Car: Caper Montery Stockcar (categorie: stockcar)
De TT eindigt op maandag 28 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Bedankt voor het stemmen de poll is bij deze gesloten.
As vrijdag gaan we racen op Hockenheim classic.
de week er op gaan op Silverstone Classic.
de week daarop op Rouen Les Essarts.

Allen met de Lotus 72D.

Een mini competitie tot de GT3 start.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste