Het kost mij zeker ook wel de nodige concentratie die in het geval van afgelopen zondag 80 minuten moet worden volgehouden. Ik woon alleen (in dit geval een voordeel), maar ik moet geen seconde worden afgeleid.ralph075 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:44:
Edit: I need (lots) more practice. Wat rijden jullie over het algemene strakke rondes zeg, mooie racelijnen ook....
Tja, dat is bij mij ook een beetje het probleem. Ik heb mijn ps4 aangesloten op de tv in de woonkamer, en mijn stuur schroef ik aan een tafel die ik midden in de zithoek zet. Voor af en toe wat hotlaps rijden wil dat wel, maar races rijden van een uur wordt al lastig.
Sinds enkele dagen heeft deze Project Cars PS4 community een eigen site: www.psnracing.nl. Naast Project Cars is er ook een Dirt Rally League. De moeite waard om ff te checken!
Ik wil me ook graag aanmelden , kan dat ook als je niet beschikt over een stuur ?
psn: taker-mart
Ja hoor, geen probleem. Er zijn nog een paar die rijden met controllertaker1987 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:50:
Ik wil me ook graag aanmelden , kan dat ook als je niet beschikt over een stuur ?
Chill ik ga me dan morgen gelijk aanmeldenCampo di Casa schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:25:
[...]
Ja hoor, geen probleem. Er zijn nog een paar die rijden met controller
psn: taker-mart
Voor de PS4 gamers die deze game spelen.
Zijn we er nog? Jazekers. Sterker nog seizoen 4 staat op het punt van beginnen met de ene week op vrijdag een race met de Formula Rookie en de andere week de LMP2.
Het belooft weer een interessant seizoen te worden. Voor meer info verwijs ik naar de url in mijn sig / onder mijn avatar.
Let's race!
Zijn we er nog? Jazekers. Sterker nog seizoen 4 staat op het punt van beginnen met de ene week op vrijdag een race met de Formula Rookie en de andere week de LMP2.
Het belooft weer een interessant seizoen te worden. Voor meer info verwijs ik naar de url in mijn sig / onder mijn avatar.
Let's race!
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Klopt we hebben nog een 5tal plekken te vergeven op de grid voor dit seizoen!
Aanmelden kan ook eventueel via een PB
Aanmelden kan ook eventueel via een PB
PSN RobinNova
*bookmarked*
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Inderdaad, we bestaan nog steeds maar we zijn met z'n allen verhuist.
De reden waarom ik hier post is dat in de kleine sportieve en enthousiaste community een idee is ontstaan die te leuk is om niet te vermelden.
Elk lid heeft de kans om zijn eigen TT challenge op te zetten waarin hij denkt onverslaanbaar te zijn waarna iedereen 2 weken lang (op elk moment of tijdstip dan ook) los kan gaan om deze tijd te verslaan.
Hoe relaxt is dat?

Liever een seizoen in competitie rijden? dat kan natuurlijk ook.
De reden waarom ik hier post is dat in de kleine sportieve en enthousiaste community een idee is ontstaan die te leuk is om niet te vermelden.
Elk lid heeft de kans om zijn eigen TT challenge op te zetten waarin hij denkt onverslaanbaar te zijn waarna iedereen 2 weken lang (op elk moment of tijdstip dan ook) los kan gaan om deze tijd te verslaan.
Hoe relaxt is dat?

Liever een seizoen in competitie rijden? dat kan natuurlijk ook.
[ Voor 7% gewijzigd door M1d4s op 28-09-2016 20:33 ]
PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl
Heeft iemand interesse om binnenkort een aantal twee uurs races te rijden.
Loop zelf ploegendienst dus door de week lukt niet echt maar zo om de twee a drie weken in het weekend moet lukken. Mocht je het interessant vinden dan kunnen we wat op gaan zetten. Laat maar even weten via een pb of hier in het forum.
Alle suggesties staan bij mij open kwa klasse, (liefst gt3) circuit etc.
Loop zelf ploegendienst dus door de week lukt niet echt maar zo om de twee a drie weken in het weekend moet lukken. Mocht je het interessant vinden dan kunnen we wat op gaan zetten. Laat maar even weten via een pb of hier in het forum.
Gooi je idee even op het forum van PSNracing.nl. Wellicht is er wel animo voor.AppleNANdO schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:12:
Heeft iemand interesse om binnenkort een aantal twee uurs races te rijden.
Het is wel een uitdaging zo'n 2u race. Helemaal als je dan bandenslijtage en fuel op real zet, full damage, etc, etc.
Kunnen we zo niet een race organiseren met GT2, GT3, en LMP? Net zoals bij de Blancpain GT series?
Alleen moet je dan wel een full grid hebben, en geen aanvulling met AI.
Kunnen we zo niet een race organiseren met GT2, GT3, en LMP? Net zoals bij de Blancpain GT series?
[ Voor 14% gewijzigd door Campo di Casa op 11-10-2016 07:25 ]
Dat is een goed plan idd met full,damage, fuel etcetera en idd een full grid, dus bij deze mocht je interesse hebben meld het even hier op het forum. Als er voldoende interesse is maken we een lijst met namen en kunnen we verder plannen.Campo di Casa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:23:
Het is wel een uitdaging zo'n 2u race. Helemaal als je dan bandenslijtage en fuel op real zet, full damage, etc, etc.
Zoals Chico ook al vermelde, heeft het meer zin om dit te posten op psnracing aangezien daar bijna iedereen uit deze groep te vinden zijn.AppleNANdO schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:32:
[...]
Dat is een goed plan idd met full,damage, fuel etcetera en idd een full grid, dus bij deze mocht je interesse hebben meld het even hier op het forum. Als er voldoende interesse is maken we een lijst met namen en kunnen we verder plannen.
Hi,
Worden nog regelmatig events georganiseerd ? Of kan ik instromen met een huidig event?
Ik ben redelijk nieuw in pcars, en sinds ik in het bezit ben van een T300RS moet ik al helemaal opnieuw beginnen met leren.
Mag ik eens meedoen met een FP of andere openbare race?
Groeten, Gentillekes - Pottloot op PSN
Worden nog regelmatig events georganiseerd ? Of kan ik instromen met een huidig event?
Ik ben redelijk nieuw in pcars, en sinds ik in het bezit ben van een T300RS moet ik al helemaal opnieuw beginnen met leren.
Tuurlijk, zag al dat je ons had gevonden op psnracing.nl. We communiceren veel via whatsapp. Als je interesse hebt moet je maar ff een Pm sturen met de 06.gentillekes schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:36:
Hi,
Ik heb me ook even aangemeld via psnracing.nl maar ik snap echt niks van de aan melding daar 
Ik heb wel het bestand gevonden maar hoe meld ik me aan? Ik weet dat het later is in het seizoen maar hoogte toch nog aan te kunnen haken.
Ik heb wel het bestand gevonden maar hoe meld ik me aan? Ik weet dat het later is in het seizoen maar hoogte toch nog aan te kunnen haken.
Seizoen 5 start aanstaande vrijdag met de GT3 klasse. We hebben nog een aantal plekken over.
Mocht je interesse hebben dan kun je jezelf aanmelden of stuur mij even een berichtje via Tweakers of via PSNracing
Mocht je interesse hebben dan kun je jezelf aanmelden of stuur mij even een berichtje via Tweakers of via PSNracing
PSN RobinNova
Race 1 van seizoen 5 gaat zo beginnen. Voor de geïnteresseerden is de race dmv een aantal live streams te volgen op www.psnracing.nl
Eerste, naar verluidt, gelekte beelden van Project Cars 2 + analyse van wat we zien.
Met dank aan de heren van TeamVVV: http://www.teamvvv.com/en...d-and-it-looks-incredible
Met dank aan de heren van TeamVVV: http://www.teamvvv.com/en...d-and-it-looks-incredible
Vanavond om 20:15 uur zullen we race 2 van het vijfde project cars seizoen gaan verrijden.
Voor meer info zie mijn handtekening. We proberen FUN voorop te stellen. Nog geen ervaring met online races? Geen probleem, zolang je netjes rijdt, is iedereen welkom.
Voor meer info zie mijn handtekening. We proberen FUN voorop te stellen. Nog geen ervaring met online races? Geen probleem, zolang je netjes rijdt, is iedereen welkom.
Het topic is al even dood, tijd om wat nieuw leven in te blazen 
MaikyM en ik zijn van plan om het stof morgenavond van de game af te blazen en weer eens een poging te doen om wat online te racen met Project Cars. Wie zin heeft om mee te doen is natuurlijk welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd
Het plan is om wat korte races te rijden, tracks en auto's kijken we morgen even waar we zin in hebben. Netjes rijden en plezier maken is het doel.
Ik zal rond 20.30 een Private Lobby aanmaken, voeg me even toe op PSN (Session30) dan plaats ik je in de lobby.
Geen idee hoeveel interesse er nog is voor deze game, maar wie weet tot morgen!
MaikyM en ik zijn van plan om het stof morgenavond van de game af te blazen en weer eens een poging te doen om wat online te racen met Project Cars. Wie zin heeft om mee te doen is natuurlijk welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd
Het plan is om wat korte races te rijden, tracks en auto's kijken we morgen even waar we zin in hebben. Netjes rijden en plezier maken is het doel.
Ik zal rond 20.30 een Private Lobby aanmaken, voeg me even toe op PSN (Session30) dan plaats ik je in de lobby.
Geen idee hoeveel interesse er nog is voor deze game, maar wie weet tot morgen!
Ik zat er juist aan te denken om deze game weer eens wat meer te gaan spelen 
Er komt een request je kant op
Er komt een request je kant op
Had met Kiwi wat onduidelijkheid over de dag (misschien moet ik zulke ideeën ook niet om middernacht posten om verwarring te voorkomen), hij had in ieder geval morgen (donderdag) in gedachten. Komt mij ook prima uit en MaikyM is uiteindelijk toch beide dagen verhinderd, dus de donderdag it is! Misschien nog iets meer tijd om animo te krijgen.
Wie zin heeft om te joinen, laat even weten, dan komt het helemaal goed!
Heb je een richttijd om te starten?Session30 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:12:
Had met Kiwi wat onduidelijkheid over de dag (misschien moet ik zulke ideeën ook niet om middernacht posten om verwarring te voorkomen), hij had in ieder geval morgen (donderdag) in gedachten. Komt mij ook prima uit en MaikyM is uiteindelijk toch beide dagen verhinderd, dus de donderdag it is! Misschien nog iets meer tijd om animo te krijgen.
(voor 21:00 uur is bijna per definitie een no-go voor mij)
spoiler:
no hard feelings though 
Richttijd was om rond 20.30 de lobby op te starten, iets later aanhaken is wmb geen probleem
Over een half uurtje gaan we van start! Nog zin om mee te doen? Voeg me ff toe op PSN!
Dat waren best een aantal leuke races!
Even een goede balans vinden tussen kwalificatie en het aantal raceronden, ,aar het ging wel lekker gisteren.
Leuk om weer eens gespeeld te hebben!
Even een goede balans vinden tussen kwalificatie en het aantal raceronden, ,aar het ging wel lekker gisteren.
Leuk om weer eens gespeeld te hebben!
Een volgende keer wil ik ook wel mee doen als ik kan. Ook al is het maar veld vulling
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Het is voor de fun, dus iedereen is meer dan welkom!
Wij zijn ook geen Schumachers hoor
Wij zijn ook geen Schumachers hoor
Zal er mij ook volgende keer bij aansluiten :-)
Ik weet niet of er deze week ook weer wat georganiseerd gaat worden, maar ik ben zo vrij geweest jullie toe te voegen op PSN. Ik ben altijd wel in voor een race.
Ik kan dit weekend nauwelijks (vanwege nachtdiensten) maar wil volgende week sowieso pCars weer gaan spelen dus dan kan ik net zo goed gelijk een lobby opstarten 
Maandag t/m zondag, met uitzondering van woensdag en donderdag, zal het ergens worden, tijd zoals gewoonlijk een uurtje of 20.00-20.30.
Maandag t/m zondag, met uitzondering van woensdag en donderdag, zal het ergens worden, tijd zoals gewoonlijk een uurtje of 20.00-20.30.
Ik ben ook wel te porren om mee te doen zodra ik in de gelegenheid ben. Wat is de opzet ongeveer? Meerdere korte races op één avondje?
Yep, gewoon voor de fun (wel zo clean mogelijk uiteraard) 
Wat we vorige keer deden was een 10-15 min kwalificatie en daarna een race van 3 ronden.
Omdat het niet écht om competitie gaat hoeft de kwali wat mij betreft niet langer; een race van meer dan 3 ronden lijkt me wél leuker, bijvoorbeeld een stuk of 5.
Ook doen we tussen de races door wisselen van circuit en soms van autoklasses.
Dus een wat luchtigere opzet dan de "oude" vrijdagavond GoT race
Wat we vorige keer deden was een 10-15 min kwalificatie en daarna een race van 3 ronden.
Omdat het niet écht om competitie gaat hoeft de kwali wat mij betreft niet langer; een race van meer dan 3 ronden lijkt me wél leuker, bijvoorbeeld een stuk of 5.
Ook doen we tussen de races door wisselen van circuit en soms van autoklasses.
Dus een wat luchtigere opzet dan de "oude" vrijdagavond GoT race
Oké klinkt goed. Een serieuze competitie hoeft van mij niet, dat ben ik straks met pcars 2 weer van plan te gaan doen. Tot die tijd wat social races is prima :-). Laat maar weten wanneer de volgende gepland staat.
Heb onlangs T300 aangeschaft nadat ik me toch wel weer erg vermaakte met Project Cars en het oog op project cars 2. Dus wil zeker ook wel eens potje meeracen.
Ligt echt aan circuit of ik beetje mee kan komen of niet. Hmmm Bathurst, 1 van favoriete tracks toch wel.
Welke klasse wordt er meestal mee geraced? GT3?
Ligt echt aan circuit of ik beetje mee kan komen of niet. Hmmm Bathurst, 1 van favoriete tracks toch wel.
Welke klasse wordt er meestal mee geraced? GT3?
GT3 is wel de meest voorkomende ja, maar Formula B of straatauto's bijvoorbeeld komen ook wel eens voorbij.
We maken voor het racen wel een party aan, zo kan iedereen ook input leveren vwb klasse en tracks.
We maken voor het racen wel een party aan, zo kan iedereen ook input leveren vwb klasse en tracks.
Gisteravond wat races mee gereden met @Dutchhaze86. Was toch wel lastig met controller en zonder traction control. Alleen op Laguna Seca 2 rondes een beetje een gevecht gehad. Derde ronde ging ik bij corkscrew rechtsaf in plaats van links.
Persoonlijk ben ik een voorstander van meerdere rondes. 3 of 4 vind ik vrij kort. Ben meer van de wat endurance races ook al is dat met controller een hel. Maar goed ik sluit me graag aan.
Persoonlijk ben ik een voorstander van meerdere rondes. 3 of 4 vind ik vrij kort. Ben meer van de wat endurance races ook al is dat met controller een hel. Maar goed ik sluit me graag aan.
Mooi dat is vaak idd het leukste beetje wisselen, kom je soms ook opeens leuke auto's tegen, trek de Mercedes Coupe-c AMG DTM maar eens uit de garage. Leuk autotje.dvdkiwi schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:33:
GT3 is wel de meest voorkomende ja, maar Formula B of straatauto's bijvoorbeeld komen ook wel eens voorbij.
Heb je een goede controller setting? Want dat maakte voor mij verschil toen ik speelde met de controller.patricks8 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:20:
Gisteravond wat races mee gereden met @Dutchhaze86. Was toch wel lastig met controller en zonder traction control. Alleen op Laguna Seca 2 rondes een beetje een gevecht gehad. Derde ronde ging ik bij corkscrew rechtsaf in plaats van links.
Ben nu dus overgestapt naar een stuur, maar ben tot nu toe langzamer dan ik met controller was, iemand mss goede tips?
Heb wel goede settings, ik heb alleen moeite met gedoseerd gas geven met de controller waardoor ik met achterwiel aangedreven auto's niet fatsoenlijk een bocht uit kan komen. Stuur is ook heel erg wennen denk ik. Ik wil binnenkort ook overstappen. Ben er nog niet over uit of het de t300 of de g29 wordt.Albinoraptor schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:41:
Heb je een goede controller setting? Want dat maakte voor mij verschil toen ik speelde met de controller.
Ben nu dus overgestapt naar een stuur, maar ben tot nu toe langzamer dan ik met controller was, iemand mss goede tips?
Dinsdagavond start ik een lobby, iedereen die mee wil rijden is welkom.
Ergens rond 19.30-20.00 zal ik 'm aanmaken denk ik.
Héél misschien vanavond (maandag) ook wel, maar daar ik net 3 nachten heb gedraaid ben ik daar nog niet zeker van.
En zoals het er nu uitziet moet aanstaande vrijdag ook wel lukken.
Héél misschien vanavond (maandag) ook wel, maar daar ik net 3 nachten heb gedraaid ben ik daar nog niet zeker van.
Het ging uiteindelijk prima, dat waren inderdaad een paar mooie rondes op Laguna. Zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht sluit ik mij vanavond aan bij de groep, morgen ben ik zeker van de partij.patricks8 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:20:
Ik rij nu zelf met een T300 Alcantara editon, ik heb vroeger met een G25 gereden maar ik moet zeggen dat dit echt een inmense stap voorwaarts was. Ik kan dit stuurtje meer dan aanraden.patricks8 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Heb wel goede settings, ik heb alleen moeite met gedoseerd gas geven met de controller waardoor ik met achterwiel aangedreven auto's niet fatsoenlijk een bocht uit kan komen. Stuur is ook heel erg wennen denk ik. Ik wil binnenkort ook overstappen. Ben er nog niet over uit of het de t300 of de g29 wordt.
[ Voor 29% gewijzigd door Dutchhaze86 op 17-07-2017 08:44 ]
Tussen deze twee zou ik ook voor de t300 gaan. De force feedback is 'smoother', sterker en je hebt meer upgrade mogelijkheden. Stuur is ook stiller.patricks8 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Heb wel goede settings, ik heb alleen moeite met gedoseerd gas geven met de controller waardoor ik met achterwiel aangedreven auto's niet fatsoenlijk een bocht uit kan komen. Stuur is ook heel erg wennen denk ik. Ik wil binnenkort ook overstappen. Ben er nog niet over uit of het de t300 of de g29 wordt.
Je kunt hier ook eea lezen/rondneuzen mbt info van stuurtjes, werking en verschillen: https://www.dc-simracing.nl/hardware/racesturen/
Succes!
Ik heb altijd een Logitech G25 gehad en de G27 bij iemand anders aangevoeld, maar sinds ik overben naar Thrustmaster (T500 staat hier) zou ik niet meer terug willen; het kwaliteitsverschil is behoorlijk.
Ik probeer er dinsdag ook te zijn,
Ik denk dat ik tussen 20.00 en 20.30 aansluit!dvdkiwi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:35:
Dinsdagavond start ik een lobby, iedereen die mee wil rijden is welkom.
@dvdkiwi ben er morgen zeker bij
Vanavond rond 19.45-20.00 zal ik de lobby starten en een party aanmaken.
Naam van de party is GoT Project Cars, dus feel free to join
Het is makkelijker praten dan via de ingame chat, maar mochten er meer dan 8 mensen meerijden dan ontkomen we daar niet aan.
Naam van de party is GoT Project Cars, dus feel free to join
Het is makkelijker praten dan via de ingame chat, maar mochten er meer dan 8 mensen meerijden dan ontkomen we daar niet aan.
Het was gezellig
En thanks voor de tip van de Master Scale!
Maar wat reden er een aantal random debielen rond zeg. Heb de replays en captures nog even terug zitten kijken; het ging soms echt nergens over
Anyway, vandaag en morgen ben ik verhinderd, vrijdag wil ik waarschijnlijk weer een lobby starten.
Hoe meer Tweakers hoe minder random poppetjes, dus please join
Maar wat reden er een aantal random debielen rond zeg. Heb de replays en captures nog even terug zitten kijken; het ging soms echt nergens over

Anyway, vandaag en morgen ben ik verhinderd, vrijdag wil ik waarschijnlijk weer een lobby starten.
Was zeker leuk. Ik hoop weer vaker aan te sluiten. Alleen aanstaande vrijdag zal niet gaan.dvdkiwi schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:15:
Het was gezelligEn thanks voor de tip van de Master Scale!
Maar wat reden er een aantal random debielen rond zeg. Heb de replays en captures nog even terug zitten kijken; het ging soms echt nergens over![]()
T was zeker een geslaagde race avond, Vrijdag sluit ik ook wel even aan!
Ik moet even eten nu, ben wat later terug van de gym dan verwacht,
daarom zal de lobby ook iets later open gaan (20.15 denk ik)
Of iemand moet er vast een willen starten, dan sluit ik daarbij aan als het eten op is.
daarom zal de lobby ook iets later open gaan (20.15 denk ik)
Of iemand moet er vast een willen starten, dan sluit ik daarbij aan als het eten op is.
Care to share?dvdkiwi schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:15:
de tip van de Master Scale!
Weleens vaker iets over gehoord, maar klok/klepel verhaal...

Tot hoe laat wordt er ongeveer gereden? Zal vandaag niet lukken, maar ben anders ook later dan dat tijdstip.dvdkiwi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:19:
Ik moet even eten nu, ben wat later terug van de gym dan verwacht,
daarom zal de lobby ook iets later open gaan (20.15 denk ik)![]()
Ik ben er rond 20.15-20.30 denk ik en rij door tot we er genoeg van hebben of tot ik in slaap val.
Uiterlijk 23.00 of 24.00u denk ik.
Zet 'm op 60-70 en je moet bij elke wagen veel harder werken, de algehele ffb wordt een stuk verzwaard.
Gemiste kans dat je niet gewoon voor elke auto tegelijk een gemiddelde instelling kunt doen maar het echt per wagen aan moet passen.
Uiterlijk 23.00 of 24.00u denk ik.
De Master Scale staat standaard op 26, bij elke auto.ralph075 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:38:
[...]
Care to share?![]()
Weleens vaker iets over gehoord, maar klok/klepel verhaal...
Zet 'm op 60-70 en je moet bij elke wagen veel harder werken, de algehele ffb wordt een stuk verzwaard.
Gemiste kans dat je niet gewoon voor elke auto tegelijk een gemiddelde instelling kunt doen maar het echt per wagen aan moet passen.
Als ik optijd thuis ben sluit ik aan. Anders de volgende keer weer
Voor degenen die last hadden van het trillend stuur:
Ik heb even zitten googelen en het is een bekend probleem sinds patch 1.4. Wel bizar dat ik vorige week helemaal geen last had van trillingen. Gisteren was echt niet normaal meer, ik werd er gewoon beetje chagi van
Er kwamen op internet oplossingen voor het compleet omlaag schroeven van de Mx scale, My scale enz, maar het gevolg is dat je dan alle ffb kwijtraakt.
De juiste oplossing is om simpelweg de force feedback op "Classic" te zetten bij de ffb calibratie in het hoofdmenu
Even getest en het werkt, trillingen zijn verdwenen. Gelukkig hoef je dit slechts één keer te doen en niet per auto.
Ik heb even zitten googelen en het is een bekend probleem sinds patch 1.4. Wel bizar dat ik vorige week helemaal geen last had van trillingen. Gisteren was echt niet normaal meer, ik werd er gewoon beetje chagi van
Er kwamen op internet oplossingen voor het compleet omlaag schroeven van de Mx scale, My scale enz, maar het gevolg is dat je dan alle ffb kwijtraakt.
De juiste oplossing is om simpelweg de force feedback op "Classic" te zetten bij de ffb calibratie in het hoofdmenu
Even getest en het werkt, trillingen zijn verdwenen. Gelukkig hoef je dit slechts één keer te doen en niet per auto.
Dat was erg vermakkelijk gister, ik sluit zeker wat vaker aan. 
Maar 1 keer getorpedeert door een malloot, rest hele nette races.
Hmm @dvdkiwi dat ga ik dan eens proberen met FA wagen, hopelijk dat ik daar dan weer mee kan rijden.
Maar 1 keer getorpedeert door een malloot, rest hele nette races.
Hmm @dvdkiwi dat ga ik dan eens proberen met FA wagen, hopelijk dat ik daar dan weer mee kan rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 22-07-2017 11:25 ]
Ik ga wat rondjes racen.
Als iemand online wil, stuur maar een (party) invite
Als iemand online wil, stuur maar een (party) invite
Gister kon ik er helaas niet bij zijn. Is het een idee om wekelijks een 'vast avondje' te gaan organiseren @dvdkiwi ? Wellicht leuk om zo het wachten op deeltje 2 draaglijker te maken.
Mij gaat het vanwege het werk sowieso niet lukken om elke week een vaste avond te plannen. Maar iedereen is vrij om een lobby te maken wanneer het hem uitkomt natuurlijk 
Vanavond met Skippy enkele circuits geracet in de Toyota GT86; erg leuk wagentje!
Vanavond met Skippy enkele circuits geracet in de Toyota GT86; erg leuk wagentje!
Was een heel leuk wagentje.
Snap ik en zou mij idd ook niet lukken. Afijn, hou dit initiatief erin en de volgende keer schuif ik aandvdkiwi schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:15:
Mij gaat het vanwege het werk sowieso niet lukken om elke week een vaste avond te plannen. Maar iedereen is vrij om een lobby te maken wanneer het hem uitkomt natuurlijk
Maandag en dinsdag avond ben ik in ieder geval online
Hier nog een POV filmpje van de race op de Nurburgring GP met de Mercedes AMG C-Coupe DTM.
Dat we die eerste bocht zo clean zijn doorgekomen verbaast me nog steeds
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MLVsnUB51Sg]
Dat we die eerste bocht zo clean zijn doorgekomen verbaast me nog steeds
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MLVsnUB51Sg]
Vandaag en morgen ben ik ook wel in de gelegenheid om mee te doen, ik zie de invite wel tegemoet.
Ik vond het ook relaxed om een keertje clean te racen zonder dat je constant aan de kant gebeukt wordt. Wat mij betreft kunnen we de kwalificatie voortaan skippen zodat we gelijk kunnen racen, maar als anderen dat liever wel hebben ook geen probleem natuurlijk.
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Afgelopen vrijdag met Skippy hebben we de kwalificaties ook geschrapt. Op zich hou je zo wel lekker het tempo erin.
Maar toen reden we ook heel de avond met dezelfde auto (GT86), dat scheelt ook een hoop.
Maar toen reden we ook heel de avond met dezelfde auto (GT86), dat scheelt ook een hoop.
Als je de hele avond met dezelfde auto rijdt, kan je kwalificaties wel skippen. Maar als je elke keer andere auto's rijdt, is het wel fijn dat je even kan wennen aan de auto. Zeker als je met auto's rijdt waar je nog nooit mee gereden hebt (wat bij mij heel veel voorkomt
).
Vanavond nog mensen online om te racen?
Ik heb enkele nachtdiensten, lijkt me niet slim om dan achter het stuur te stappen 
Morgen (woensdag) moet Ajax voetballen, dus dan ben ik er ook niet.
Wellicht donderdag weer, dat is mijn enige mogelijkheid nog deze week.
Morgen (woensdag) moet Ajax voetballen, dus dan ben ik er ook niet.
Wellicht donderdag weer, dat is mijn enige mogelijkheid nog deze week.
Misschien dat ik er donderdag ook ben. Zelf was ik gisteren uiteindelijk ook niet meer online.
Ik wil donderdag wel wat potjes racen, ik had me goed vermaakt vorige keer.
Ik sluit wel aan vanavond!Albinoraptor schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:11:
Ik wil donderdag wel wat potjes racen, ik had me goed vermaakt vorige keer.
Was wel weer gezellig en iig paar leuke racejes gehad.
Mooie crash op Spa, op dat circuit voelde @Dutchhaze86 en ik ons beetje aangetrokken tot elkaar.
Vooral mijn auto die voorkeur had voor jou zijkant. 
En wat hielpen die FFB settings voor de Focus die @dvdkiwi door gaf, had ik echt nooit verwacht, maar als dat zo'n verschil is per auto en je echt wat beter de grip voelt, is het mss toch wel moeite om 5 min in te steken in auto's waar ik vaker mee rijd.
Mooie crash op Spa, op dat circuit voelde @Dutchhaze86 en ik ons beetje aangetrokken tot elkaar.
En wat hielpen die FFB settings voor de Focus die @dvdkiwi door gaf, had ik echt nooit verwacht, maar als dat zo'n verschil is per auto en je echt wat beter de grip voelt, is het mss toch wel moeite om 5 min in te steken in auto's waar ik vaker mee rijd.
[ Voor 37% gewijzigd door Albinoraptor op 28-07-2017 09:58 ]
Tijdens de Formule C race op Spa zat ik eerste rang om jullie crash te aanschouwen. En volgens mij knalde ik daarna op DutchHaze die vanaf links de baan weer op kwam nadat ie van de vangrail afketste.
De race pakte voor mij wel goed uit: 2e plek achter een ontzettend snelle nummer 1:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0K1FVo9_0pk]
De race op Brands Hatch was ook leuk omdat ik daar redelijk lang met een Bentley in de buurt reed. Toch maar besloten om hem er langs te laten omdat je het met randoms nooit weet, maar er wel de hele race bij hem in de buurt gebleven. FinLux (in de witte Z4) zat volgens mij nét achter ons.
Ook daar een tweede plek kunnen pakken, omdat de nummer één op het einde wat zenuwachtig werd denk ik.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2vENx0Jurak]
De ffb settings zijn inderdaad erg prima!
Maar ik merk dat ik met de road cars lang niet snel genoeg ben.
De race pakte voor mij wel goed uit: 2e plek achter een ontzettend snelle nummer 1:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0K1FVo9_0pk]
De race op Brands Hatch was ook leuk omdat ik daar redelijk lang met een Bentley in de buurt reed. Toch maar besloten om hem er langs te laten omdat je het met randoms nooit weet, maar er wel de hele race bij hem in de buurt gebleven. FinLux (in de witte Z4) zat volgens mij nét achter ons.
Ook daar een tweede plek kunnen pakken, omdat de nummer één op het einde wat zenuwachtig werd denk ik.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2vENx0Jurak]
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 28-07-2017 12:55 ]
Ah nou weet ik ook waarom DutchHaze opeens na links kwam op het rechte stuk, die random gaat opeens sterk naar links, weet niet of hij DutchHaze raakte, maar lijkt er wel op dat hij tikje krijgt. Die crash was ook wel echt opeens.dvdkiwi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:54:
Tijdens de Formule C race op Spa zat ik eerste rang om jullie crash te aanschouwen.
[video]
De race op Brands Hatch was ook leuk omdat ik daar redelijk lang met een Bentley in de buurt reed. FinLux (in de witte Z4) zat volgens mij nét achter ons.
Die race op Brands Hatch was wel leuk om je even te zien battle-en.
Heb vanaf vandaag vakantie, dus ik zal wel wat meer online te vinden zijn en lekker wat te racen.
En ik voelde me echt een slak in die road auto's, vooral die Lancer Evo was een ramp, Ford Focus was wel leuk autotje.
[ Voor 19% gewijzigd door Albinoraptor op 28-07-2017 13:13 ]
@Albinoraptor Heb jij die Porsche nog goed kunnen ontwijken op Brands Hatch? (op exact 7 minuten in de video)
Hij komt redelijk hard achteruit de baan op terwijl jij met volle vaart aan komt zetten
Hij komt redelijk hard achteruit de baan op terwijl jij met volle vaart aan komt zetten
Ja die miste ik echt op een haartje.dvdkiwi schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:51:
@Albinoraptor Heb jij die Porsche nog goed kunnen ontwijken op Brands Hatch? (op exact 7 minuten in de video)
@Dutchhaze86 , jij had wel hele snelle start bij Spa zag ik net bij mijn replay, mooi getimed.
Zal ook eens youtube accountje aanmaken om eens wat up te loaden. Soms leuk om moment vanuit verscillende perspectieven te zien.
Wordt er dit weekend nog gereden? Mijn weekendje weg gaat waarschijnlijk niet door dus heb wat tijd over
Ik heb t/m maandag avonddiensten dus ben er volgende week pas weer ergens
Ik ben vast online dit weekend, dus ik wil zeker weleen potje racen.
@dvdkiwi , ik heb ook nog eens zitten kijken naar de FFB settings voor de auto's. Deze site pak ik er nu bij op iPad: http://pcars.oscarolim.pt/cars
En kwam er achter dat de settings voor die Ford ondertussen al zijn aangepast, de waardes die jij gaf zijn volgens mij van een van eerste "versies".
Versie 1.6 waardes: http://pcars.oscarolim.pt/cars/30/2/1.6
Versie 3.1.1 waardes: http://pcars.oscarolim.pt/cars/30/2/3.1.1
Heb verschil nog niet geprobeerd, doe ik vanavond eens even.
@dvdkiwi , ik heb ook nog eens zitten kijken naar de FFB settings voor de auto's. Deze site pak ik er nu bij op iPad: http://pcars.oscarolim.pt/cars
En kwam er achter dat de settings voor die Ford ondertussen al zijn aangepast, de waardes die jij gaf zijn volgens mij van een van eerste "versies".
Versie 1.6 waardes: http://pcars.oscarolim.pt/cars/30/2/1.6
Versie 3.1.1 waardes: http://pcars.oscarolim.pt/cars/30/2/3.1.1
Heb verschil nog niet geprobeerd, doe ik vanavond eens even.
Dat zijn inderdaad de settings die ik gebruik, maar welke versie ik heb liggen weet ik zo niet, dat moet ik thuis even nakijken. Ik weet wel dat ik de Classic configuration gebruik.
Ik had er ooit een google doc van gevonden en die uitgeprint, werkt makkelijker dan een app in mijn geval (lees: mijn oude telefoon kan geen apps draaien).
Ik had er ooit een google doc van gevonden en die uitgeprint, werkt makkelijker dan een app in mijn geval (lees: mijn oude telefoon kan geen apps draaien).
Goed na vandaag nog paar racejes gedaan te hebben, ben ik er wel uit, zeker de moeite waard even 30 sec die ffb instellingen aanpassen. 
Iemand morgen zin in wat racen?
Iemand morgen zin in wat racen?
Ik ben uiteindelijk toch een weekendje weg. Dus helaas niet
Ik ben bang dat ik aankomende twee weken wat minder op circuit te vinden ben. Mijn T300 begint kuren te krijgen, maakt af en toe een slippend geluid. Ontzettend vervelend tijdens het rijden. Helaas binnenkort stuurtje even twee weken kwijt voor de garantie.
Mooi dat je nog garantie hebt 
Ik ben misschien vrijdag of zaterdagavond weer achter mijn stuur te vinden, dus wie zin heeft om te racen
Ik ben misschien vrijdag of zaterdagavond weer achter mijn stuur te vinden, dus wie zin heeft om te racen
Ik denk dat ik wel wat mee kom racen, als ik van Dirt Rally kan afstappen, ook echt enorm vermakkelijk met stuur.
Lekker gooien met die auto's, zal bij project cars 2 ook wel populair worden online, het rally-crossen.
Ik ben er ook komend weekend.
Hier mijn laatste rondje van de avond met de Mercedes 190 2.5-16 Evolution2 op Brands Hatch.
Dat rondje ging best aardig; leuk wagentje!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vAG8XN1kCSM]
Vanavond meer deelnemers? Ik ben er tussen 20.30 en 21.00 denk ik (maar ik hoop vroeger te zijn).
Dat rondje ging best aardig; leuk wagentje!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vAG8XN1kCSM]
Vanavond meer deelnemers? Ik ben er tussen 20.30 en 21.00 denk ik (maar ik hoop vroeger te zijn).
Wat een pechavond gisteren 
Excuus, ik werd er wat chagrijnig van...
Eén van de weinige races die wél goed gingen was deze op Sakitto Short.
Matige start en een penalty in ronde één, maar uiteindelijk door redelijk consistent te rijden toch nog een mooie eindpositie gepakt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cchVULSHUV8&t=2s]
Ik ben erachter dat ik de Clio Cup een stuk lekkerder vind rijden als er een liter of 40 benzine inzit en ie daardoor wat zwaarder aanvoelt.
Anyways, vanmiddag ga ik weer even rijden, dus als iemand zin heeft, please join
Excuus, ik werd er wat chagrijnig van...
Eén van de weinige races die wél goed gingen was deze op Sakitto Short.
Matige start en een penalty in ronde één, maar uiteindelijk door redelijk consistent te rijden toch nog een mooie eindpositie gepakt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cchVULSHUV8&t=2s]
Ik ben erachter dat ik de Clio Cup een stuk lekkerder vind rijden als er een liter of 40 benzine inzit en ie daardoor wat zwaarder aanvoelt.
Anyways, vanmiddag ga ik weer even rijden, dus als iemand zin heeft, please join
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 06-08-2017 12:18 ]
Excuus voor de dubbelpost 
Woensdag- en donderdagavond start ik weer een lobby, dus iedereen die zin heeft, please join
Woensdag- en donderdagavond start ik weer een lobby, dus iedereen die zin heeft, please join
Vanavond ben ik helaas maar tot half 8 beschikbaar. Morgen hoop ik er weer bij te zijn. Weet het alleen nog niet zeker. Heb je al tijden in je hoofd?dvdkiwi schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:21:
Excuus voor de dubbelpost
Ik denk zo rond 19.30-20.00, maar als iemand eerder een lobby wil starten kan dat uiteraard ook 
*gisteren met Skippy wat geracet, het was rustig.
Als aflsuiter 5 laps op Spa in de Mercedes AMG DTM. Niet de meest spannende race, maar wel een van mijn betere tot nu toe, gelet op de consistentie.
Zonde dat we Skippy kwijtraakten bij de start
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V0aSTmbbXR0]
*gisteren met Skippy wat geracet, het was rustig.
Als aflsuiter 5 laps op Spa in de Mercedes AMG DTM. Niet de meest spannende race, maar wel een van mijn betere tot nu toe, gelet op de consistentie.
Zonde dat we Skippy kwijtraakten bij de start
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V0aSTmbbXR0]
[ Voor 61% gewijzigd door Superkiwi op 11-08-2017 12:08 ]