Project Cars Tweakers Racing League (PS4)
Seizoen 1 Ginetta G40 Junior 12 races
Na talloze proefraces, testen en verschillende opties is het dan eindelijk zo ver. We gaan van start met de eerste echte officiële Tweakers Racing League voor de PS4. Wie kan zich na 12 races verdeeld over 6 weken kronen tot kampioen? Welke coureur is het meest constant en welke coureur maakt de meeste progressie? Allemaal vragen die we hopelijk over enige tijd kunnen beantwoorden!
We zullen gaan rijden met de Ginetta G40 Junior. Deze auto wordt gezien als een prefecte beginnersauto in het GT circuit. De keuze om eerst voor deze auto te kiezen en niet direct voor de GT3 is om ook in onze komende seizoenen een oplopende lijn te gaan opnemen in moeilijkheidsgraad. De auto heeft geen assists en heeft beperkte set-up mogelijkheden. We blijven met betrekking tot de circuitkeuze binnen Europa om het gevoel van een opstapklasse te vergroten.
De bandenslijtage zal worden aangepast zodat er minimaal één maal per race gewisseld zal moeten worden met de banden. Ik adviseer iedereen om alvast wat te oefenen met het maken en opslaan van pitstrategieën. Zorg ervoor dat de bandenspanning goed staat, dat er benzine toegevoegd wordt (indien gewenst) en of er reparaties uitgevoerd mogen worden of niet. De bugs lijken verdwenen te zijn maar er blijven vreemde dingen gebeuren die vaak op de user terug te herleiden zijn.
Data en tijden:
Het volgende schema zal gelden voor alle 12 races:
Vrije training (1 uur): 20:00
Kwalificatie (0,5 uur): 21:00
Race (ongeveer 45 minuten): 21:30
Race 1: vrijdag 16 oktober 2015 (Brands Hatch Indy / droog weer)
Race 2: zondag 18 oktober 2015 (Brands Hatch Indy / droog weer)
Race 3: vrijdag 23 oktober 2015 (Hockenheimring National / droog weer)
Race 4: maandag 26 oktober 2015 (Hockenheimring National / droog weer)
Race 5: vrijdag 30 oktober 2015 (Zolder / droog weer)
Race 6: maandag 2 november 2015 (Zolder / nat weer)
Race 7: vrijdag 6 november 2015 (Snetterton 200 / droog weer)
Race 8: zondag 8 november 2015 (Snetterton 200 / droog weer)
Race 9: vrijdag 13 november 2015 (Donington Park National / droog weer)
Race 10: zondag 15 november 2015 (Donington Park National / droog weer)
Race 11: vrijdag 20 november 2015 (Oschersleben National / droog weer)
Race 12: zondag 22 november 2015 (Oschersleben National / nat weer)
Regels en puntentelling:
Puntentelling ligt gelijk aan die van de Formule 1:
1st (25), 2nd (18), 3rd (15), 4th (12), 5th (10), 6th (

, 7th (6), 8th (4), 9th (2), 10th (1)
De beste 8 resultaten zullen tellen, door deze regel kan iedereen 4 races missen zonder dat dit invloed heeft op zijn of haar klassement. Mocht je alle races aanwezig zijn dan mag je dus de 4 slechtste resultaten schrappen.
Crashes: mocht je onverhoopt een andere auto raken gedurende het racen biedt dan je verontschuldigingen aan en geef een eventueel gewonnen plek terug aan de benadeelde. Mocht je desondanks toch problemen ondervinden met het gedrag van een medecoureur praat dit dan na de race even uit. Indien dit nog steeds geen resultaat opgeleverd heeft dan willen we je vragen om de herhaling op te slaan, het betreffende fragment eruit te editten en te posten op het forum (via youtube). Op deze wijze kunnen we dan democratisch reageren of dit een race incident betreft of dat het eventueel bestraft dient te worden. Bij het uiteindelijk beoordelen of er een straf komt zal ik tezamen met twee andere leden een oordeel vellen. Mocht ik zelf betrokken zijn bij het incident zal mijn plaats overgenomen worden door NiQo welke dan twee andere leden zal uitnodigen.
Verder gelden normale omgangsregels en de regels zoals deze normaliter gelden bij racewedstrijden.
Aanmelden:
We hebben 16 plaatsen voor deze league maar wellicht hebben we meer mensen die interesse hebben. Tegelijkertijd zullen we ook mensen hebben die op voorhand al weten niet alle dagen te kunnen racen. Om dit te combineren werken we met aanmeldingen. Je kunt je nu per direct aanmelden voor dit eerste seizoen. Ga op de volgende wijze te werk:
Stuur mij een PM via Tweakers met daarin de volgende gegevens:
- Tweakersnaam
- PSN naam
- Beschikbaarheid (gehele seizoen, alleen vrij –of zondagen, bepaalde periode, reserve)
- Voorkeur voor livery (check je garage ingame voor de beschikbare liveries)
Op basis hiervan maak ik dan een inschrijflijst en probeer ik het seizoen zo goed mogelijk te vullen. Mocht je jezelf aanmelden terwijl er voor jouw beschikbaarheid geen plaats meer is dan zal dit in overleg aangepast worden naar een andere beschikbaarheidsmogelijkheid. Het zal gaan op basis van tijdstip van aanmelding.
Met betrekking tot de liveries: Je rijdt het gehele seizoen met hetzelfde startnummer. Indien je een voorkeur hebt met betrekking tot een livery dan kun je deze doorgeven (maximaal 3 voorkeuren). Mocht je livery al bezet zijn of je geeft geen voorkeur door dan wordt een livery toegewezen in de uiteindelijke inschrijflijst.