[PS4] Project Cars: GoT Racing PS4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Hallo allen, Fons is morgen host, kan er helaas niet bijzijn. Wil je meedoen voeg hem (psn fonsmeister) dan even toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop er morgen ook weer eens bij te zijn. Is al weer te lang geleden dat ik eens een normaal rondje gereden heb. Wat ik begrepen heb zijn alle hulpmiddelen uit toch?? Nog nooit gedaan dus miss ff wat tips van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik zit de hele week in Duitsland. Kan dus ff niet mee doen. Mocht iemand zich gevoelen roepen om laatste te worden. Draag het met trots! Volgende week doe ik wel weer mee.

Ik lees net dat Project Cars officieel esport is geworden...

http://www.projectcarsgam...-official-esport-with-esl

Lijkt me wel een leuke esport om hiervan een stream te kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Campo di Casa op 08-09-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:43:
Ik hoop er morgen ook weer eens bij te zijn. Is al weer te lang geleden dat ik eens een normaal rondje gereden heb. Wat ik begrepen heb zijn alle hulpmiddelen uit toch?? Nog nooit gedaan dus miss ff wat tips van iemand?
Gewoon rijden. Heb gister ook gereden met de assist uit voor de 1ste keer. In het begin ff wennen en aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:43:
Vooral gas doseren, langzaam indrukken en pas volgas als je rechtstaat. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens, ik ga ook nog regelmatig de mist in, vooral bij wagens met wat meer power.

Remmen kan nog wel redelijk stevig mits je in een rechte lijn rijdt ( eind van lange rechte stukken), maar beter/sneller is het om een beetje te pompen met je remmen zodat je wielen niet blokkeren en je meer snelheid overhoudt

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als ik me niet vergis is er vanavond weer een Hockenheim GT3, toch?

Ter voorbereiding voor vanavond: hoe laat begint practice/quali/race?
En hoe zorg ik ervoor dat ik in de GoT sessie kom, moet ik nog speciaal mensen toevoegen?

Dank alvast! Vanavond is voor mij voor het eerst een serieuze online race met "bekenden". Hopelijk kan ik een beetje meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

ralph075 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:17:
Als ik me niet vergis is er vanavond weer een Hockenheim GT3, toch?

Ter voorbereiding voor vanavond: hoe laat begint practice/quali/race?
En hoe zorg ik ervoor dat ik in de GoT sessie kom, moet ik nog speciaal mensen toevoegen?

Dank alvast! Vanavond is voor mij voor het eerst een serieuze online race met "bekenden". Hopelijk kan ik een beetje meekomen.
Ik host vanavond, als je mij toevoegt (psn is ook: fonsmeister) krijg je een invite.

Denk dat ik rond 20.00 wel online ben en een practice sessie open.
21:00 kwalificatie en 21:30 uur de race

Race is 32 laps.
Hulpmiddelen staan uit, tyrewear op x2

[ Voor 53% gewijzigd door fonsmeister op 09-09-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
fonsmeister schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:58:
[...]
Ik host vanavond, als je mij toevoegt (psn is ook: fonsmeister) krijg je een invite.
Je staat al in mijn vriendenlijst, dus dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

fonsmeister schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:04:
[...]

Vooral gas doseren, langzaam indrukken en pas volgas als je rechtstaat. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens, ik ga ook nog regelmatig de mist in, vooral bij wagens met wat meer power.

Remmen kan nog wel redelijk stevig mits je in een rechte lijn rijdt ( eind van lange rechte stukken), maar beter/sneller is het om een beetje te pompen met je remmen zodat je wielen niet blokkeren en je meer snelheid overhoudt
GT3 zonder assist, vergt kleine aanpassing in de rij stijl. In de time trail is het heel anders door het vermogen van Formule B. Met controller ben je dan echt in het nadeel omdat je veel minder gas en rem kan doseren. Gelukkig kan je in de TT assist nog wel aanzetten.

Heb er zin in vanavond en met een beetje geluk join ik rond 20:00

[ Voor 4% gewijzigd door _Xenad_ op 09-09-2015 18:41 . Reden: typo ]

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
_Xenad_ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:34:
[...]
Gelukkig kan je in de TT assist nog wel aanzetten.
Dat is wel een goede opmerking, ik rij namelijk in de time trial zonder assists, hoe doet de rest dat eigenlijk?

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik haak om 20 ook aan.

Fonsmeister, heb je uitgenodigd (kesj78).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Close racing met Joost in de race na de hoofdrace. d:)b

De hoofdrace:

[ Voor 23% gewijzigd door wimstradamus op 10-09-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
_Xenad_ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:34:
[...]
GT3 zonder assist, vergt kleine aanpassing in de rij stijl. In de time trail is het heel anders door het vermogen van Formule B. Met controller ben je dan echt in het nadeel omdat je veel minder gas en rem kan doseren. Gelukkig kan je in de TT assist nog wel aanzetten.
Heeft de formule B wel assists? In ieder geval kan je imo met een controller ook prima doseren, maar ik heb daarvoor wel de controller settings aangepast. Verder is het vooral veel oefenen en het gevoel krijgen want met de triggers gaat het natuurlijk om milimeters.

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23
wimstradamus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:33:
[video]

De hoofdrace:
[video]
Mooi om te zien man :)
Trouwens echt een mooie race avond. Taktiek leek uit te pakken zoals gehoopt, maar de pitstop duurde helaas toch wat langer :( En wimstradamus en sportlife zijn met die tijden niet meer in te halen _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door MrMistral op 10-09-2015 00:24 ]

PSN: MrMistral

• 19Joost85
wimstradamus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:33:
[video]

De hoofdrace:
[video]
helaas maakte ik een foutje waardoor ik in de banden stapel eindigde. Was leuk duel in race2.
Ga de aankomende dagen nog wel even wat oefenen.

Verwijderd

Moet me ook meer verdiepen in de pitsstrategie. Had elke keer teveel benzine bij me

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Was prima raceavond. Kwalificatie top 6 lag erg dicht bij elkaar in de buurt.

Leuk ook dat er zoveel mensen waren.

Voor de mensen die voor het eerst meereden; hoe is het jullie bevallen?

Zelf ook nog relatief nieuw in het hele gebeuren, maar oefenen helpt :) Veel oefenen.

Kijk al uit naar de volgende race. Hou de openingspost in de gaten voor de nieuwe race info. Tot die tijd kun je los op de timetrial.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Ik vond het leuk, maar 32 ronden werd me toch iets te lang. Je merkt duidelijk verschil tussen de controller spelers en degenen met een stuur.

Verder moest ik nog ff inkomen qua microfoon. Sorry dat ik iedereen tegen het plafond joeg met een iets te hoog volume ;)

Helaas werd ik na iets van 21 ronden eruit gekegeld door een fraaie Ziggo storing.

Nog een vraagje: in die 21 ronden dat ik er wel bij was, heb ik 2 keer een pitstop moeten maken omdat mijn banden echt vrijwel op waren. Komt dat door te hard remmen en slippen of is het redelijk normale wear & tear?

PSN: Sluuz

• _Xenad_

_Xenad_

Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:58:
Ik vond het leuk, maar 32 ronden werd me toch iets te lang. Je merkt duidelijk verschil tussen de controller spelers en degenen met een stuur.

Verder moest ik nog ff inkomen qua microfoon. Sorry dat ik iedereen tegen het plafond joeg met een iets te hoog volume ;)

Helaas werd ik na iets van 21 ronden eruit gekegeld door een fraaie Ziggo storing.

Nog een vraagje: in die 21 ronden dat ik er wel bij was, heb ik 2 keer een pitstop moeten maken omdat mijn banden echt vrijwel op waren. Komt dat door te hard remmen en slippen of is het redelijk normale wear & tear?
Slijtage stond op x 2 dus vrij normaal denk ik.

Na het eerste rechte stuk moest ik uitwijken en kwam achterste voren te staan op de rand van de baan. Werd daar uiteraard geraakt terwijl ik weg probeerde te sturen naar de buitenkant. En kreeg meteen diskwalificatie. |:(
Beetje jammer na een uur voorbereiding dat de race na 30 seconden klaar is.
Laatste worden maakt me niet uit, maar vanaf de pits mee moeten kijken hoe de 31,5 ronden verlopen is nogal teleurstellend.

Verder is het met de cotntroller zeer moeilijk om niet te spinnen na het gas geven. Als het lukt rij ik op 70% van het kunnen. Kom je op een tijd van 1:43 uit terwijl ik met assist al 1:38 hoog gereden heb. Enorm verschil en nogal frustrerend.

Maar goed, houd wel van realisme en blijven gewoon oefenen. Andere bewijzen dat het kan.

Ik zou wel heel graag een controller setup en een car setup willen hebben van een persoon die met controller speelt op deze baan. Kan ik vanuit die basis eraan werken. Bedankt alvast!

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

• Sluuz
Het scheelt nog wel dat we met GT3 auto's rijden. Daarmee kan je bijna vol in de remmen zonder dat er echt wat blokkeert. Heb al wat andere auto's gereden zonder assists met een controller en dan ben je echt aan het schaatsen (ahum mustang ahum)

• kesj
Was tof gister.
Ik reed precies op de plek die ik verdiende!
Laatste dus ;-)

Ben nieuw, dus moet nog even oefenen...

• NiQo
Zo das idd lullig Xenad, volgende x beter. Denk dat Mistral/Dennis/Sportlife je aan prima settings kunnnen helpen.

Hier de Poll voor de komende races. Ik heb nu gekozen voor een combinatiepoll ipv separate auto's/tracks.
(Omdat je Monza bv niet met de Ginetta wil rijden)

Poll: Welke combinatie?
Ginetta Junior @ Oscherschleben GP
LMP1 @ Monza
BMW 2002 (DLC) @ Nurburgring
Ginetta GT4 @ Zolder
BMW 320 TC (DLC) @ Laguna Seca
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395299&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Welke dagen?
Poll: Welke dagen?
Zondag
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdafg
Zaterdag
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395302&layout=2&sort=prc

Heb zelf voor de Ginetta op Zolder gekozen. Lekker bakkie en een ruime inhaalgeschikte baan :)
En aangezien de woensdag populair is die maar weer gekozen.
Poll open tot vanavond 00.00.

[ Voor 1% gewijzigd door NiQo op 10-09-2015 09:47 . Reden: typo ]

• NiQo
wimstradamus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:44:
[...]

Dat is wel een goede opmerking, ik rij namelijk in de time trial zonder assists, hoe doet de rest dat eigenlijk?
Ja ik heb assists eigenlijk ook standaard uit staan. Denk dat we iedereen hier vrij in moeten laten. Hebben andere spelers ook wat meer kans en het is toch niet te controleren ;)

• Campo di Casa
Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:20:
Het scheelt nog wel dat we met GT3 auto's rijden. Daarmee kan je bijna vol in de remmen zonder dat er echt wat blokkeert. Heb al wat andere auto's gereden zonder assists met een controller en dan ben je echt aan het schaatsen (ahum mustang ahum)
Die Mustang rijd echt niet met een controller. Laatst hebben we deze gereden als tussendoortje. Het remmen was een drama en na de tip van RobinNova om de rem balans naar 60/40 te veranderen ging het iets beter. Neemt niet weg dat de Mustang gruwelijk lekker klinkt! :)

• addictive_rhymz
_Xenad_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:08:
[...]

Ik zou wel heel graag een controller setup en een car setup willen hebben van een persoon die met controller speelt op deze baan. Kan ik vanuit die basis eraan werken. Bedankt alvast!
Ik stuur je met plezier mijn settings als ik thuis ben.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:58:

No worries, volume snel aangepast :)

Heb in 32 laps 1 pitstop nodig gehad op softs. Heeft inderdaad met remmen en slippen te maken, maar is dus wel mogelijk met tyrewear op x2.

Mistral, Dennis of Sportlife kunnen je wrs wel aan controllersettings helpen, zij rijden altijd in de top

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Is het misschien wat voor de TS om verschillende (veel gebruikte settings) zowel voor stuur als voor controllers te plaatsen? Ik weet niet of daar behoefte aan is? Mocht je je settings openbaar willen maken wil ik ze best in de TS zetten stuur me dan maar even een DM :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• ralph075
  • Niet online
DeTjuk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:30:
Was prima raceavond. Kwalificatie top 6 lag erg dicht bij elkaar in de buurt.

Leuk ook dat er zoveel mensen waren.

Voor de mensen die voor het eerst meereden; hoe is het jullie bevallen?

Zelf ook nog relatief nieuw in het hele gebeuren, maar oefenen helpt :) Veel oefenen.

Kijk al uit naar de volgende race. Hou de openingspost in de gaten voor de nieuwe race info. Tot die tijd kun je los op de timetrial.
Was een leuke race-avond, als nieuweling is het me goed bevallen. In het begin kon ik redelijk mee komen, reed om plaats 7-8 (met nog 13/14 auto's in competitie). Uiteindelijk ben ik als één na laatste geëindigd op plek 9 (met 3 ronden achterstand). De achterstand kwam ook doordat ik 2x extra moest pitten, had 2 keer een lekke (?) band linksachter.

(?) Ik vermoed lekke band, hij kleurde bruinig terwijl de andere banden netjes groen waren. Als het niet lek is, wat betekent een bruinige kleur voor een band dan? Ik ken blauw, groen en rood om de bandentemperatuur aan te geven. De auto reed ook niet zo lekker meer met die bruinig gekleurde band.

Zou graag vaker meerijden, maar 2x per week is voor mij helaas onhaalbaar (mijn race set-up helpt daar ook niet bij (playseat+stuur voor 50" in de woonkamer), er zijn er meer die de tv weleens willen gebruiken ;) ). Ik wil proberen om 1x per 2 weken/maand te halen, want het is me wel goed bevallen.
Ben benieuwd of het in 2016 mogelijk is om vaker mee te doen. Met Project Morpheus kan ik lekker racen zonder dat ik de tv bezet hoef te houden (en dan kan ik als achterblijver ook beter spiegelen (sorry voor wat oponthoud, heb geprobeerd zo goed mogelijk ruimte te geven bij een blauwe vlag)).

Ik zit nu te overwegen om mijn T100 in de verkoop te gooien, zodat ik komende maand een T300 terug kan kopen. Heb van de week gelezen dat het een behoorlijke sprong vooruit is in stuur-ervaring.
Ook moet ik me eigenlijk nog eens goed verdiepen in tuning en pitstrategie. Heb gisteravond "maar wat gedaan". Volgens mij wel redelijke instellingen gevonden, maar zou graag meer/beter weten wat ik kan/moet aanpassen voor de beste resultaten qua pitten en tuning set-up.

Is er een specifieke Tweakers-timetrial (en, zo ja, waar kan ik die vinden?)?

TL;DR: Lange verhaal geworden, excuus. Conclusie: ik heb me prima vermaakt, maar heb nog genoeg te leren.

• NiQo
De time trial (en race info) staat in TS.
Hier de huidige stand, nog 5 dagen om je tijd aan te scherpen. (excuus aan de nieuwe mensen die ik nog niet op PSN heb.

Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x61/NiQo_photos/Project%20CARS_20150910112318_zpsajduw8jv.jpg

• DeTjuk
ralph075 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:03:
Is er een specifieke Tweakers-timetrial (en, zo ja, waar kan ik die vinden?)?
Timetrial staat in de openingspost, deze maand tot 15-09: Formula B @ Brands Hatch GP.

STOMATVD was winnaar van de vorige en heeft nu ook de snelste tijd (correct me if I'm wrong), dus beetje meer competitie op dat front kan geen kwaad. Sp0rtl1fe (alien met controller :9 ) is de man to beat! Ik probeer deze week ook de eerste rondjes te gaan maken.

We hebben een aantal erg rappe controller racers, dus het kan wel.
Denk wel dat delen van setups (controller) kan helpen. En de ene auto is makkelijker dan de andere.

Maar oefenen moet je zeker, anders wordt het niks (of je bent een natuurtalent :+).

En wat ik iedereen kan aanraden is een headset met mic voor het nodige gebabbel.

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 10-09-2015 11:36 ]

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ik ga vanavond Formule B maar is ff proberen :) Zal ff moeten inkomen weer denk ik :P

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:28

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Ik ga vanavond ook even proberen een echte tijd te rijden. De huidige is met 3 rondjes gedaan of zo. Richting 1.12 moet kunnen, zeker als mijn controller voorbeeld 1.11.1 rijdt ;-)

• kesj
Was een leuke race-avond, als nieuweling is het me goed bevallen. In het begin kon ik redelijk mee komen, reed om plaats 7-8 (met nog 13/14 auto's in competitie). Uiteindelijk ben ik als één na laatste geëindigd op plek 9 (met 3 ronden achterstand). De achterstand kwam ook doordat ik 2x extra moest pitten, had 2 keer een lekke (?) band linksachter.
Hier ook een nieuweling, nieuw in Project Cars én hier in de groep.
Ik was degene die het nog slechter deed dan jij.
En dat met vier goede, groene banden ;-)
Ik zit nu te overwegen om mijn T100 in de verkoop te gooien, zodat ik komende maand een T300 terug kan kopen. Heb van de week gelezen dat het een behoorlijke sprong vooruit is in stuur-ervaring.
Ik heb zelf de T300 en die bevalt me erg goed.
Al vind ik het ietsje grotere stuurwiel van de T500 net wat fijner, maar dat is persoonlijk.
Ik heb er wel de T500 pedalen bijgekocht en een TH8 shifter.
Beide kan ik je echt aanraden.
De T500 pedalen zijn steviger dan die bij de T300 zitten (en hebben meteen ook een koppeling).
Nadeel van de T500 pedalen vond ik alleen wel dat er geen tegendruk op de rem zit.
Doseren was heel moeilijk.
Heb daarom een trillingsdemper gekocht die je in de factory brake mod behuizing kunt zetten.
Eigenlijk hetzelfde als die van www.thebrakemod.com, maar dan goedkoop en snel in huis.
De maat is 30mm bij 30mm M8x20.
Kost rond de 5 euro (ex verzenden) en is hier te bestellen: http://www.zilenz.nl/tril...pers/trillingsdemper-kp-d
M8 moertje erop en hij zit vast.
Nu kun je veel meer gedoseerd remmen.
Wel met schoenen aan, want er is nu wel wat extra druk nodig.
Misschien koop je helemaal geen T500 pedalen, maar wellicht een handige tip voor andere rijders hier ;-)
Ook moet ik me eigenlijk nog eens goed verdiepen in tuning en pitstrategie. Heb gisteravond "maar wat gedaan". Volgens mij wel redelijke instellingen gevonden, maar zou graag meer/beter weten wat ik kan/moet aanpassen voor de beste resultaten qua pitten en tuning set-up.
Tuning setup is per auto weer anders.
Deze mobiele app kan je helpen: http://pcars.oscarolim.pt/cars
Werkt dus ook op je mobiel, dus geen geklooi met printjes.

Ik ga ook wat meer oefenen, want mijn tijden zijn om te janken.

Verwijderd

Hi,

Zou ook graag mee willen doen.
kan dit? Hoor het graag.
PSN: Theinsane592.

gr,

Joost

• DeTjuk
Top dat je mee wilt doen Joost.

mocht je ook in de whatsapp groep er bij willen stuur dan een DM naar NiQo.

[ Voor 17% gewijzigd door DeTjuk op 10-09-2015 15:22 ]

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Uiteraard kan je meedoen. Je bent van harte welkom.
Ik zal je PSN zo even toevoegen aan de TS :)
Als je wilt kunnen we je ook toevoegen aan onze whatsapp groep.
06 nr mag je naar Niqo Dm`en :)

Verwijderd

Top! Heb hem een DM gestuurd, hoop jullie straks online te zien! :D

• _Xenad_

_Xenad_

kesj schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:51:
[...]

Hier ook een nieuweling, nieuw in Project Cars én hier in de groep.
Ik was degene die het nog slechter deed dan jij.
En dat met vier goede, groene banden ;-)

[...]

Ik heb zelf de T300 en die bevalt me erg goed.
Al vind ik het ietsje grotere stuurwiel van de T500 net wat fijner, maar dat is persoonlijk.
Ik heb er wel de T500 pedalen bijgekocht en een TH8 shifter.
Beide kan ik je echt aanraden.
De T500 pedalen zijn steviger dan die bij de T300 zitten (en hebben meteen ook een koppeling).
Nadeel van de T500 pedalen vond ik alleen wel dat er geen tegendruk op de rem zit.
Doseren was heel moeilijk.
Heb daarom een trillingsdemper gekocht die je in de factory brake mod behuizing kunt zetten.
Eigenlijk hetzelfde als die van www.thebrakemod.com, maar dan goedkoop en snel in huis.
De maat is 30mm bij 30mm M8x20.
Kost rond de 5 euro (ex verzenden) en is hier te bestellen: http://www.zilenz.nl/tril...pers/trillingsdemper-kp-d
M8 moertje erop en hij zit vast.
Nu kun je veel meer gedoseerd remmen.
Wel met schoenen aan, want er is nu wel wat extra druk nodig.
Misschien koop je helemaal geen T500 pedalen, maar wellicht een handige tip voor andere rijders hier ;-)

[...]

Tuning setup is per auto weer anders.
Deze mobiele app kan je helpen: http://pcars.oscarolim.pt/cars
Werkt dus ook op je mobiel, dus geen geklooi met printjes.

Ik ga ook wat meer oefenen, want mijn tijden zijn om te janken.
Wow! Als je in de praktijk net zo goed bent als in de theorie, ben jij de nieuwe Max. _/-\o_

In heb trouwens de T80 maar prefereer de DS4 controller. Zegt genoeg denk ik.
Ga nog wel een keer de T80 optimaal instellen om eerlijk te vergelijken maar voorlopig blijf ik bij de controller.

• kesj
_Xenad_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:30:
[...]

Wow! Als je in de praktijk net zo goed bent als in de theorie, ben jij de nieuwe Max. _/-\o_

In heb trouwens de T80 maar prefereer de DS4 controller. Zegt genoeg denk ik.
Ga nog wel een keer de T80 optimaal instellen om eerlijk te vergelijken maar voorlopig blijf ik bij de controller.
Hahaha, nog niet eens misschien ;-)

Ik snap 80% van die instellingen niet (maar voel wel verschil).
Verder is het racevirus bij mij toegeslagen toen ik een T80 kocht.
Maar omdat ie geen FFB heeft miste ik de echte beleving van racen met een stuurtje.
Inmiddels natuurlijk veel te veel geld uitgegeven aan een setup.
Maar ik vind het leuk, ook al moet ik nog veel leren.

• ralph075
  • Niet online
Bacotje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:23:
Uiteraard kan je meedoen. Je bent van harte welkom.
Ik zal je PSN zo even toevoegen aan de TS :)
Als je wilt kunnen we je ook toevoegen aan onze whatsapp groep.
06 nr mag je naar Niqo Dm`en :)
Mijn psn mag je ook wel toevoegen... :)
Zal Niqo ook een DM sturen.

• MetalPool

MetalPool

Boe!

ralph075 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:05:
[...]

Mijn psn mag je ook wel toevoegen... :)
Zal Niqo ook een DM sturen.
Done ;)

• ralph075
  • Niet online
Thanks!

Kan ik de timetrial zo vinden als ik CARS opstart of moet ik daar een uitnodiging voor ontvangen?

• MetalPool

MetalPool

Boe!

De time trial kan je ingame vinden. Wel moet je dan iedereen even toevoegen en vrienden met je worden. De GOT time trial is namelijk gekoppeld aan je vriendenlijst. Geen uitnodiging voor nodig.

• Sluuz
Ik was gisteren wat later en dacht gewoon nog te kunnen inloggen via het Online menu in de game zelf. Daar zag ik echter de lobby niet tussenstaan. Ik kan daar ook niet filteren op vrienden ofzo, hoewel ik dat wel in de changelog van versie 3 dacht te zien staan.

Is de enige manier om nog mee te doen dan, een bericht sturen en hopen dat iemand je uitnodigt? (bedankt daarvoor!)

• DeTjuk
De races die door een van 'ons' worden gehost, staan op private. Vandaar dat ze niet zichtbaar zijn in het online menu van de game zelf.
Je kunt dan alleen meedoen door een invite te krijgen van de host of iemand anders die al reeds in de gehoste sessie zit.

Dus voeg ons toe aan je PSN vriendenlijst en dan komt het goed. Zoals hierboven al staat is dat ook leuk om te zien voor de time trial, zonder 'ons' in je vriendenlijst kun je geen vergelijk maken op basis van show friends only.

• _Xenad_

_Xenad_

DeTjuk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:43:
De races die door een van 'ons' worden gehost, staan op private. Vandaar dat ze niet zichtbaar zijn in het online menu van de game zelf.
Je kunt dan alleen meedoen door een invite te krijgen van de host of iemand anders die al reeds in de gehoste sessie zit.

Dus voeg ons toe aan je PSN vriendenlijst en dan komt het goed. Zoals hierboven al staat is dat ook leuk om te zien voor de time trial, zonder 'ons' in je vriendenlijst kun je geen vergelijk maken op basis van show friends only.
Makkelijkste is inderdaad een 'friend' via de PS4 opzoeken en join kiezen. Gaat heel soepel met PC.
zonder invite of een 'friend' in sessie is het een stuk lastiger.

Voor de beheerders: Mijn PSN is Xenad en in de lijst op eerste pagina staat _Xenad_ (Got User).

• wimstradamus
_Xenad_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:12:
[...]

Voor de beheerders: Mijn PSN is Xenad en in de lijst op eerste pagina staat _Xenad_ (Got User).
fixed

• wimstradamus
Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:32:
Ik was gisteren wat later en dacht gewoon nog te kunnen inloggen via het Online menu in de game zelf. Daar zag ik echter de lobby niet tussenstaan. Ik kan daar ook niet filteren op vrienden ofzo, hoewel ik dat wel in de changelog van versie 3 dacht te zien staan.

Is de enige manier om nog mee te doen dan, een bericht sturen en hopen dat iemand je uitnodigt? (bedankt daarvoor!)
Als je aan de late kant ben, is een psn bericht het beste, de meeste hebben hun whatsapp groep op stil staan en merken je bericht niet op als ze aan het racen zijn.

• addictive_rhymz
Voor de filmliefhebbers, hier nog 'raw footage' van het laatste kwartier waar ik Wim nog (vergeefs) op de hielen zat voor P1.

Op 13:42 moest ik HEUL hard remmen om je niet van de baan te tikken, ging net goed! :X

[ Voor 27% gewijzigd door addictive_rhymz op 10-09-2015 19:40 ]

• wimstradamus
addictive_rhymz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:32:

Op 13:42 moest ik HEUL hard remmen om je niet van de baan te tikken, ging net goed! :X
Er was nog een momentje waar je laat in de ankers ging, ik stuurde wat later in kruisde achterlangs. Scheelde ook niet veel :)
Maar was goed spannend, vond het een toffe race.

• addictive_rhymz
wimstradamus schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:52:
[...]

Er was nog een momentje waar je laat in de ankers ging, ik stuurde wat later in kruisde achterlangs. Scheelde ook niet veel :)
Maar was goed spannend, vond het een toffe race.
09:55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Ik heb net even een online game gedaan via de server browser.
Een en al gebeuk, niet leuk meer.

Hier een video, vooral net na de start was het chaos.

YouTube: Project CARS_20150910210119

Mocht iemand het kijken en mij tips willen geven obv de video: graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Tip: vermijd public sessies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Ja, daar was ik al achter :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
kesj schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:34:
Ik heb net even een online game gedaan via de server browser.
Een en al gebeuk, niet leuk meer.

Hier een video, vooral net na de start was het chaos.

YouTube: Project CARS_20150910210119

Mocht iemand het kijken en mij tips willen geven obv de video: graag :-)
Je maakt net als ik dezelfde fouten. Je snijdt de bochten verkeerd aan. Probeer de bochten groter te maken (buiten, binnen, buiten) waardoor je sneller er door heen kan. Ook ga je te snel een bocht in. Probeer een bocht langzaam in te gaan en snel er uit. Zorg ook dat je niet of nauwelijks meer hoeft te remmen in een bocht. Doe je dit wel, dan verlies je grip met je voorkant en krijg je onderstuurd en hou je de bocht niet.

Het is heel verleidelijk om te rijden met een rijlijn aan. Maar ik zou dit eens uit zetten en zelf proberen de baan te lezen. Ik had/heb hier zelf ook moeite mee. Ook met het vinden van de juiste rempunten. Ik zit er vaak ook naast, letterlijk en figuurlijk, maar merk wel dat ik meer bezig ben om een goeie lijn te vinden ipv het voorgekauwd te krijgen van zo'n assist.

En zoals hierboven ook word vermeld. Vermijd dat online gebeuk.

Dan kan je beter racen met het groepje hier en een paar rondes op achterstand komen. Project Cars is een simracer. Geen arcade beukfestijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Bacotje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:59:
Is het misschien wat voor de TS om verschillende (veel gebruikte settings) zowel voor stuur als voor controllers te plaatsen? Ik weet niet of daar behoefte aan is? Mocht je je settings openbaar willen maken wil ik ze best in de TS zetten stuur me dan maar even een DM :)
Wat ik wel handig zou vinden is een korte uitleg wat een bepaalde controller setting inhoud. Bijvoorbeeld wat het effect/nut is van de setting "filter...." (Weet ff de echte omschrijving niet. Geen ps4 bij de hand). Dat word namelijk ook niet ingame uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Campo di Casa schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 07:01:
[...]

Je maakt net als ik dezelfde fouten. Je snijdt de bochten verkeerd aan. Probeer de bochten groter te maken (buiten, binnen, buiten) waardoor je sneller er door heen kan. Ook ga je te snel een bocht in. Probeer een bocht langzaam in te gaan en snel er uit. Zorg ook dat je niet of nauwelijks meer hoeft te remmen in een bocht. Doe je dit wel, dan verlies je grip met je voorkant en krijg je onderstuurd en hou je de bocht niet.

Het is heel verleidelijk om te rijden met een rijlijn aan. Maar ik zou dit eens uit zetten en zelf proberen de baan te lezen. Ik had/heb hier zelf ook moeite mee. Ook met het vinden van de juiste rempunten. Ik zit er vaak ook naast, letterlijk en figuurlijk, maar merk wel dat ik meer bezig ben om een goeie lijn te vinden ipv het voorgekauwd te krijgen van zo'n assist.

En zoals hierboven ook word vermeld. Vermijd dat online gebeuk.

Dan kan je beter racen met het groepje hier en een paar rondes op achterstand komen. Project Cars is een simracer. Geen arcade beukfestijn ;)
Thanks.

Ik heb net de video uit de post boven me gekeken en dat is ook leerzaam.

Daar zie ik dat er weinig geremd wordt voor een bocht (denk ik), maar gas wordt losgelaten en teruggeschakeld wordt.
Ook ga ik in een te lage versnelling door de bocht, zie ik.

De rijlijnen had ik juist weer aangezet om zo de baan en bochten wat beter te leren kennen.
Zo krijg je van iedereen weer andere tips.
Bijvoorbeeld dat je het beste kunt beginnen in een Clio Cup en daarna naar een snellere auto moet.
Terwijl een ander zegt dat je het beste kunt beginnen in de snelste en moeilijkst te besturen auto, omdat alle andere auto's daarna makkelijker aanvoelen.
Blijft allemaal persoonlijk, dus ik ga pielen en hopen dat ik vooruit ga.

En inderdaad, ik speel liever met het groepje hier.
Als ik in een botsauto wil zitten ga ik liever naar de kermis :-)

[ Voor 3% gewijzigd door kesj op 11-09-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 21:48
Ik zou ook wel eens een tijd willen neerzetten voor die time trial :-)
Zou iemand me kunnen toevoegen en uitnodigen? Mijn PSN is incendia_nl7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
B.Schuimpje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:38:
Ik zou ook wel eens een tijd willen neerzetten voor die time trial :-)
Zou iemand me kunnen toevoegen en uitnodigen? Mijn PSN is incendia_nl7
Voor de time trial is geen uitnodiging nodig, gewoon rijden en dan bij de snelste tijden filteren met r3 naar "friends only"
Het is makkelijker als jij ons toevoegt, zie eerste post voor de ledenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
Oke, komt goed. Tot vanavond dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
kesj schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:32:
[...]

Thanks.

Ik heb net de video uit de post boven me gekeken en dat is ook leerzaam.

Daar zie ik dat er weinig geremd wordt voor een bocht (denk ik), maar gas wordt losgelaten en teruggeschakeld wordt.
Ook ga ik in een te lage versnelling door de bocht, zie ik.

De rijlijnen had ik juist weer aangezet om zo de baan en bochten wat beter te leren kennen.
Zo krijg je van iedereen weer andere tips.
Bijvoorbeeld dat je het beste kunt beginnen in een Clio Cup en daarna naar een snellere auto moet.
Terwijl een ander zegt dat je het beste kunt beginnen in de snelste en moeilijkst te besturen auto, omdat alle andere auto's daarna makkelijker aanvoelen.
Blijft allemaal persoonlijk, dus ik ga pielen en hopen dat ik vooruit ga.

En inderdaad, ik speel liever met het groepje hier.
Als ik in een botsauto wil zitten ga ik liever naar de kermis :-)
Klopt. Iedereen heeft weer hun eigen tips en vaak gebaseerd op hun eigen skills en rijgedrag :)

Zal vanavond eens gaan rijden met de Clio. En ook eens rijden met de assists aan. Heb dat bij aanschaf meteen uitgezet maar ben wel benieuwd hoe dat rijdt. Ook al heb je er niks aan tijdens de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo

Weekly Races

Aangezien de poll gelijk is geëindigd hebben we besloten er een multiclass race van te maken.
Dit in eerste instantie op Monza, omdat die geschikter lijkt. We kunnen dan ingame discussieren over de track voor race 2(Bugatti circuit lijkt bv ook geschikt). Zolder lijkt minder geschikt voor 2 classes.

Ik heb hiervoor de volgende opzet in gedachten:
We rijden een dubbele kwalificatie. Allereerst met LMP2. Hiervan gaat vervolgens de snelste helft van de groep met LMP1 wagens de race rijden en de andere helft met GT4 (alleen de Ginetta of vrij keus? Graag input)

Dan volgt de tweede kwalificatie met de 2 classes. Ik denk dat beide Q sessies 20 min moeten duren. 15 min is misschien net te kort, 30 min te lang.
Q1 om 2100, Q2 om 2120, 5 min warmup, daarna racen maar :)

Race zal ong 45-50 min duren. Ik zal verder geen tyre wear etc aanzetten omdat het voor sommigen lastig in te schatten zal zijn welke class ze gaan rijden, wat problemen kan veroorzaken bij het instellen van je pit strategie.

Racedata zijn overduidelijk zondag (13-11) en donderdag (17-11) geworden.

Heb ik iets over het hoofd gezien of moet het anders? Laat je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
Duidelijke post NiQo. Ik stem voor de andere helft dan met alleen Ginetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Waarom lmp2 ? je kan beter met lmp1 kwali doen en daar de split op baseren?!?! aangezien je daar mee gaat racen.
Wat mij ook wel gaaf lijkt is om de snelste helft de 2e race in de ginetta te zetten. 2e race geen kwali dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
wimstradamus schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:55:
Waarom lmp2 ? je kan beter met lmp1 kwali doen en daar de split op baseren?!?! aangezien je daar mee gaat racen.
Wat mij ook wel gaaf lijkt is om de snelste helft de 2e race in de ginetta te zetten. 2e race geen kwali dus.
Omdat een helft dan al kan oefenen en de andere niet ;) Hoor hier graag meer meningen over.

Om het voor de tweede race om te wisselen vind ik wel een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
NiQo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:19:
[...]

Omdat een helft dan al kan oefenen en de andere niet ;) Hoor hier graag meer meningen over.

Om het voor de tweede race om te wisselen vind ik wel een goed idee!
Duidelijk verhaal, niet aan gedacht. dan idd lmp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Goede opzet. Maar is het technisch mogelijk om de kwalificatie in een andere klasse te rijden dan de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
addictive_rhymz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:51:
Goede opzet. Maar is het technisch mogelijk om de kwalificatie in een andere klasse te rijden dan de race?
Kwalificatie rijden tijden noteren en een nieuwe race starten en men moet zelf op de juiste plek gaan staan ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Q1 rijden, adhv die uitslag nieuwe sessie, iedereen juiste auto kiezen, Q2, race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
NiQo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:14:
Q1 rijden, adhv die uitslag nieuwe sessie, iedereen juiste auto kiezen, Q2, race.
Ah zo. Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23
Ah vette opzet! Nu lijkt het er alleen op dat ik beide dagen niet aanwezig kan zijn :( Ben benieuwd hoe het zal lopen!

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn eerste ervaring even.

Super! Kan er niet meer van zeggen. Iedereen reed strak - ik helaas 1 momentje niet, sorry voor de tik, wie t ook was - , maar het was erg leuk!
Tot m'n stiefmoeder weer haar Belgische kuurtjes kreeg. >.<
That should be fixed though!
Hoop snel weer met jullie te kunnen racen, zij het op een event, zij het random 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:56
Iemand hier ook de PS4 3.00 Beta aan het draaien?
Heb een community aangemaakt "GoT Racing"...gewoon om te kijken of t wat is :)

• Campo di Casa
Vanmorgen een paar rondjes gereden op Monza. En ben benieuwd wat ik nu eigenlijk verkeerd doe. Heb gereden met de HUD aan zodat je goed kan zien hoeveel en wanneer ik rem of gas geef.

[YouTube: http://youtu.be/yGbIFgpzoi8]

• MarkiesV
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 11:25
NiQo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:31:

Weekly Races

Racedata zijn overduidelijk zondag (13-11) en donderdag (17-11) geworden.

Bedoel je niet zondag 13-09 en donderdag 17-09 Niqo? 8)7
Wordt er vanavond nog wat geraced? Zoals het er nu uit ziet heb ik vanavond het huis voor mij alleen _/-\o_

PSN : MaRkIeS1620

• wimstradamus
Campo di Casa schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:40:
Vanmorgen een paar rondjes gereden op Monza. En ben benieuwd wat ik nu eigenlijk verkeerd doe. Heb gereden met de HUD aan zodat je goed kan zien hoeveel en wanneer ik rem of gas geef.

[video]
allereerst je brake duct dichter doen 20/30 % je remmen koelen te veel af.

Qua rijstijl adviseer ik de bochten wat ruimer aan te snijden, je neemt ze nu vanuit het midden van de baan, verder naar buiten dus.
en probeer later te remmen wat krachtiger en korter.

[ Voor 0% gewijzigd door wimstradamus op 12-09-2015 16:11 . Reden: typo ]

• Campo di Casa
wimstradamus schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:09:
[...]

allereerst je brake duct dichter doen 20/30 % je remmen koelen te veel af.

Qua rijstijl adviseer ik de bochten wat ruimer aan te snijden, je neemt ze nu vanuit het midden van de baan, verder naar buiten dus.
en probeer later te remmen wat krachtiger en korter.
Thanks. Brake duct aangepast naar 20%. De temperatuur van de remmen koelen dan ook nog voldoende. Maar ligt het nu aan mij of remt het idd beter wanneer de schijven goed op temperatuur zijn?

Ik probeer ook verder naar buiten te rijden maar vind het knap lastig om met de controller strak langs de kant te rijden. Zal kijken of ik de controller settings wat Beter kan afstellen zodat het wat minder zenuwachtig stuurt.

• wimstradamus
Campo di Casa schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:45:
[...]
Maar ligt het nu aan mij of remt het idd beter wanneer de schijven goed op temperatuur zijn?
Remt idd beter vandaar het advies, zorg dat ze groen blijven.
MarkiesV schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:29:
[...]

Bedoel je niet zondag 13-09 en donderdag 17-09 Niqo? 8)7
fixed

[ Voor 25% gewijzigd door wimstradamus op 12-09-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Voor diegene die ook nog wat moeite hebben met het juist afstellen van hun controller...
Na wat zoeken kwam ik deze topic tegen. Hier word goed uitgelegd wat elke instelling nu precies doet. Ook wist ik niet dat ondanks dezelfde instellingen er toch verschil is of je nu kiest voor controller mode 1, 2 of 3.

Ik ga straks mijn instellingen resetten en eerst kijken hoe elke mode rijdt. En vandaar uit kijken welke mode beter aanvoelt om van daar uit de instellingen aan te passen naar smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Its race day!
NiQo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:31:

Weekly Races

Aangezien de poll gelijk is geëindigd hebben we besloten er een multiclass race van te maken.
Dit in eerste instantie op Monza, omdat die geschikter lijkt. We kunnen dan ingame discussieren over de track voor race 2(Bugatti circuit lijkt bv ook geschikt). Zolder lijkt minder geschikt voor 2 classes.

Ik heb hiervoor de volgende opzet in gedachten:
We rijden een dubbele kwalificatie. Allereerst met LMP2. Hiervan gaat vervolgens de snelste helft van de groep met LMP1 wagens de race rijden en de andere helft met GT4 (alleen de Ginetta of vrij keus? Graag input)

Dan volgt de tweede kwalificatie met de 2 classes. Ik denk dat beide Q sessies 20 min moeten duren. 15 min is misschien net te kort, 30 min te lang.
Q1 om 2100, Q2 om 2120, 5 min warmup, daarna racen maar :)

Race zal ong 45-50 min duren. Ik zal verder geen tyre wear etc aanzetten omdat het voor sommigen lastig in te schatten zal zijn welke class ze gaan rijden, wat problemen kan veroorzaken bij het instellen van je pit strategie.

Racedata zijn overduidelijk zondag (13-09) en donderdag (17-09) geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb nu een paar maandjes project cars op de PS4, maar om mee te doen met de GoT racing heb ik dus een playstation network abbo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Boktor schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:25:
Ik heb nu een paar maandjes project cars op de PS4, maar om mee te doen met de GoT racing heb ik dus een playstation network abbo nodig?
Ja dat heb je nodig om online te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
wimstradamus schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:01:
[...]

Ja dat heb je nodig om online te gamen.
Vanmiddag heb ik een ps plus abbo voor 3 maanden afgesloten, maar deze is nog steeds niet geactiveerd in mijn account :S Zelfs nog geen bevestiging op de mail gehad.

Dat gaat hem niet meer worden vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Boktor schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:30:
[...]

Vanmiddag heb ik een ps plus abbo voor 3 maanden afgesloten, maar deze is nog steeds niet geactiveerd in mijn account :S Zelfs nog geen bevestiging op de mail gehad.

Dat gaat hem niet meer worden vandaag...
dat is wel apart, meestal gaat wel snel geloof ik. misschien nog een keer proberen?
anders is er donderdag race 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
Ik vrees dat er iets misgegaan is met de ideal betaling op mijn ps4... Ik kan best nog een keer proberen, maar dat kost mij nog een keer 20 euro...

[edit]
Ik heb maar even een berichtje gestuurd naar afdeling support. Jammer, ik had graag nog even mee willen doen en een tijd willen zetten in de time trial.

Oh ja, mijn username op playstation network is trouwens jeroen_the_stig.

[edit]
Misschien wat off-topic, en meer uit enthousiasme, maar vanmiddag nog een leuke race in LMP3 gereden op Zolder, waarbij het aan het einde van de race begon te regenen. Iedereen ging naar binnen, maar ik heb hem uiteindelijk op slicks over de finish weten te krijgen en aardig wat plekjes mee gewonnen *O*

[ Voor 74% gewijzigd door JeroenTheStig op 13-09-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Hopelijk komt het snel goed, we zien je wel online verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
Waar kan ik jullie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
Voeg de PSN namen toe die je op pagina 1 kunt vinden. Dan krijg je een invite op moment van practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Ik heb jullie van pagina 1 toegevoegd.
Hoop veel lol met jullie te hebben en veel te leren, want ik snap er qua afstellen etc nog weinig van.
Altijd GT fan geweest en speel nog steeds GT6, ook in een community.
Project Cars is een zeer fijne toevoeging....
Ik rijd met een T300RS in een playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
Afgelopen weekend de time trial eens geprobeerd, het viel me nog niet mee.. Ik race met een controller, dus ik zal vanavond eens wat instellingen proberen aan te passen zoals Campo di Casa zei :-)

Wat betreft de setups van de auto's, behalen jullie daarmee zoveel tijdswinst? Bv. mijn snelste tijd op de timetrial was nu net onder de 1:20, maar dat komt vooral omdat ik de bochten nog niet goed inschat. Ik geloof niet dat een betere setup daar ineens 1:12 van gaat maken. Of gaat het dan echt om de laatste tienden/honderdsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Excuses aan degene die ik een klein kusje gaf, waarna ik gediskwalificeerd werd.

Ik denk overigens wel dat ik eerst nog even offline ga oefenen voordat ik weer meespeel.
Dan kan ik dit soort dingen daarna voorkomen.

Klopt het dat ik veel Brabanders hoor? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Tijdswinst zit vooral in heel veel oefenen. Ik rijd ook met de controller en kan qua quali tijden vaak prima met de eerste 5 mee. Al is het altijd baas boven baas he... Met tunen zorg je vooral dat de auto passend is voor het circuit (een paar tienden tot 1 sec) en past bij jouw rijstijl (ook een paar tienden tot 1 sec).

Ik hoor vaak genoeg dat een goede racer gewoon de standaard setup pakt en al een prima rondetijd rijdt. Dus het is toch vooral vaardigheid (oefenen!) en dan maakt een stuurtje of controller, en setup, niet eens zo heel veel uit denk ik. Al is een stuurtje natuurlijk veel leuker (droom....) en helpt een goede setup natuurlijk wel.

Oh en Kesj...dat valt mij ook op als ras-Noord-Hollander haha.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

En voor wat betreft Setup is er heel veel te vinden online. Ik vond net deze nog:
http://xploresimracing.com/Series/XSR_SetupGuide.pdf

Handige reference sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dvdberg schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:34:
En voor wat betreft Setup is er heel veel te vinden online. Ik vond net deze nog:
http://xploresimracing.com/Series/XSR_SetupGuide.pdf

Handige reference sheet.
Man, wat een werk, als je per auto en per track optimaal wil tunen...

Ik rijd overigens vrijwel altijd met default set-up. Enige (kleine) aanpassing die ik soms doe is de banden en bandenspanning en remdrukverdeling voor-achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Man, wat een werk, als je per auto en per track optimaal wil tunen...

Ik rijd overigens vrijwel altijd met default set-up. Enige (kleine) aanpassing die ik soms doe is de banden en bandenspanning en remdrukverdeling voor-achter.
Dat is ook een deel vd lol (voor mij in ieder geval), ik heb 2 linkerhanden, weet weinig van auto's maar vindt het leuk om me hierin in te lezen. Maar zoals ik al zei het hoeft niet om lekker mee te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Vanwege de relatief lage opkomst gisteren en Ajax die donderdag een Europees duel speelt zijn er vraagtekens of het wel doorgang moet vinden a.s. donderdag.

Poll: De nieuwe raceday moet worden:
Woensdag
Donderdag
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395355&layout=2&sort=prc

Overigens wordt het nu Lmp1 VS Lmp2. De snelste helft in de lmp2 en dan de andere helft in de lmp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
NiQo schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:31:
Overigens wordt het nu Lmp1 VS Lmp2. De snelste helft in de lmp2 en dan de andere helft in de lmp1.
Dat is wel een erg leuke variatie! Blijft het veld wat dichter bij elkaar en is er meer competitie.

Helaas zal ik woensdag (of donderdag) zeer waarschijnlijk niet van de partij kunnen zijn. Mocht het toch wel lukken, dan join ik uiteraard alsnog.

[ Voor 36% gewijzigd door ralph075 op 14-09-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik ben lichtelijk geveld door een verkoudheid. Had anders gisteravond wel meegedaan. Maar woensdag wil ik wel mee racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 16:50
Dvdberg schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:03:
[...]

Dat is ook een deel vd lol (voor mij in ieder geval), ik heb 2 linkerhanden, weet weinig van auto's maar vindt het leuk om me hierin in te lezen. Maar zoals ik al zei het hoeft niet om lekker mee te racen.
Ik kom dan van PCars PC kant, maar ik merk als je eenmaal 1 setup hebt dat je vrij weinig hoeft aan te passen per baan.
(behalve Bandendruk (op het weer, vanwege de temperartuur), Vleugel/Downforce (voor snelle/langzame banen.

Dus als je 1x wat moeite erin doet (over het algemeen genoeg te vinden online) dan heb je er daarna bijna geen omkijken naar, maar vind het persoonlijk wel makkelijker bij constant rijden en goed de apex te pakken.
Wil je dus snel wat winst behalen en het wat makkelijker maken om rond te komen dan is het zeker een uitkomst. 8)

Dacht deel het toch even, zoals gezegd speel zelf op de PC maar dat maakt niet heel veel uit verwacht ik. (een setup maakt het rijden vaak iets makkelijker)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

kesj schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:46:

Klopt het dat ik veel Brabanders hoor? :-)
Valt op zich mee, maar die zijn wel het luidruchtigst :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste