CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 132 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 48.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
@oeLangOetan: Bedankt voor je heldere uitleg. :)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 00:40

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Reactie van Robert Hallock (AMD).
http://www.guru3d.com/new...pport-for-dx12-today.html

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=11941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is wel een erg onderhandse reply maar ik snap wel waar het van afkomt met de "laster" die ze ontvangen van de concurrentie. Het hele DX12 en async verhaal duidt er in mijn ogen op dat AMD GCN met het zicht op de toekomst heeft ontwikkeld. En met VR in de nabije toekomst betekent dat misschien wel dat we niet meteen de buidel weer 600€ breed moeten opentrekken voor een nieuwste GTX die wél veelgevraagde DX12 technieken ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Het is wel een leuke uitspraak maar Robert Hallock doet hem veel te vroeg. Ik vrees dat het AMD weinig gaat opleveren omdat er nog geen DX12 games zijn en er dus geen markt is. Mogelijk is Nvidia tegen de tijd dat dit wel relevant wordt al weer "bij". Dat is natuurlijk een inschatting. Hij had in ieder geval beter nog even zijn mond kunnen houden :P . Zeker gezien de laatste kwartaalcijfers waarin het AMD dedicated videokaart aandeel nog nooit zo laag is geweest (23% vs 76%). Zo briljant is de strategie in ieder geval niet... Mocht hij daadwerkelijk een paradigm shift veroorzaken dan is in het in het ongunstigste scenario AMD die alle moeite en offers heeft gedaan en Nvidia die er vervolgens dood leuk aan mee doet 8)7 . In dat geval lacht Nvidia (laatste vraag :+ ).

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2015 18:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Toen AMD met Mantle kwam kwamen er van de kant van de Nvidia fans meteen allerlei verhalen dat Microsoft wel even met DX12 zou komen en dat dat veel beter zou zijn dan Mantle. Ik had daar destijds weinig fiducie in en voorzag een mooie toekomst voor Mantle.

Nou daar zat ik dus mooi naast. We zijn inmiddels pakweg een jaar verder, Mantle is door AMD in de ijskast gezet en DX12 is een feit. Mooi nieuws voor Nvidia fans zou je zeggen. Totdat de eerste benchmark uit kwam en die bepaald niet rooskleurig uitpakte voor Nvidia.

De reactie van Nvidia fans is bijna hilarisch. Waar DX12 eerst nog de hemel in werd geprezen is het nu ineens totaal onbelangrijk. Daar waar na eerdere berichten over mindere ondersteuning van DX12 door AMD haar failliesement werd voorspeld is men er nu van overtuigt dat dit voor Nvidia allemaal niks uit maakt, dat ze het wel even snel zullen fixen en dat tegen de tijd dat DX12 belangrijk wordt er al lang een nieuwe generatie kaarten op de markt is.

Nou heb ik al eens vaker gezegd dat het wel even gaat duren voordat DX12 mainstream is, en verregaande conclusies verbinden aan één benchmark is nooit verstandig. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de spontane ommezwaai in de mening van Nvidia fans niet heel erg doorzichtig is. Wat dat betreft snap ik die reactie van Robert Hallock wel. De FUD is nu zo doorzichtig dat je je bijna niet voor kunt stellen dat die mensen het zelf geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
sdk1985 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:58:
Het is wel een leuke uitspraak maar Robert Hallock doet hem veel te vroeg. Ik vrees dat het AMD weinig gaat opleveren omdat er nog geen DX12 games zijn en er dus geen markt is. Mogelijk is Nvidia tegen de tijd dat dit wel relevant wordt al weer "bij". Dat is natuurlijk een inschatting. Hij had in ieder geval beter nog even zijn mond kunnen houden :P . Zeker gezien de laatste kwartaalcijfers waarin het AMD dedicated videokaart aandeel nog nooit zo laag is geweest (23% vs 76%). Zo briljant is de strategie in ieder geval niet... Mocht hij daadwerkelijk een paradigm shift veroorzaken dan is in het in het ongunstigste scenario AMD die alle moeite en offers heeft gedaan en Nvidia die er vervolgens dood leuk aan mee doet 8)7 . In dat geval lacht Nvidia (laatste vraag :+ ).
Juist nu is deze oproer nodig. Volgend jaar, wanneer Pascal op de markt komt, heeft nVidia als het goed is ook een goed werkende GPU met Async ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:01
Dit is meer voor nvidia topic... Maar... Weten we wel zeker dat pascal async ondersteuning heeft. De tape out is al geweest en volgens mij was nog lang niet alles bekend over DX 12 toen pascal werd ontwikkeld.

Het wordt gewoon afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:28:
Toen AMD met Mantle kwam kwamen er van de kant van de Nvidia fans meteen allerlei verhalen dat Microsoft wel even met DX12 zou komen en dat dat veel beter zou zijn dan Mantle. Ik had daar destijds weinig fiducie in en voorzag een mooie toekomst voor Mantle.

Nou daar zat ik dus mooi naast. We zijn inmiddels pakweg een jaar verder, Mantle is door AMD in de ijskast gezet en DX12 is een feit. Mooi nieuws voor Nvidia fans zou je zeggen. Totdat de eerste benchmark uit kwam en die bepaald niet rooskleurig uitpakte voor Nvidia.

De reactie van Nvidia fans is bijna hilarisch. Waar DX12 eerst nog de hemel in werd geprezen is het nu ineens totaal onbelangrijk. Daar waar na eerdere berichten over mindere ondersteuning van DX12 door AMD haar failliesement werd voorspeld is men er nu van overtuigt dat dit voor Nvidia allemaal niks uit maakt, dat ze het wel even snel zullen fixen en dat tegen de tijd dat DX12 belangrijk wordt er al lang een nieuwe generatie kaarten op de markt is.

Nou heb ik al eens vaker gezegd dat het wel even gaat duren voordat DX12 mainstream is, en verregaande conclusies verbinden aan één benchmark is nooit verstandig. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de spontane ommezwaai in de mening van Nvidia fans niet heel erg doorzichtig is. Wat dat betreft snap ik die reactie van Robert Hallock wel. De FUD is nu zo doorzichtig dat je je bijna niet voor kunt stellen dat die mensen het zelf geloven.
Ik heb op veel van deze punten hetzelfde gedacht, en ik heb er dus inderdaad ook meerdere keren naast gezeten. Ik kan echter niet zeggen dat ik teleurgesteld ben dat het anders is gaan lopen. Ja zeker is het jammer dat Mantle zelf niet de standaard geworden is maar nu dus zo blijkt te zijn dat AMD veel technieken van Mantle over heeft gekregen naar DX12 en dat nVidia _eindelijk_ eens een streepje achter heeft heb ik er geen enkele moeite mee.

Zelf heb ik inderdaad al mogen ervaren hoe de nVidia fan-trein zich voortbeweegt (Tweakers meestal uitgesloten) en mijn gevoelens worden keer op keer bevestigd: tjongejonge wat een graf-argumenten dat dat volk aanvoert. Bijna om te huilen zo slecht :')

Het is tijd voor AMD, niet om falliet te gaan (wat door de nVidia kant ook meer dan eens beweert word)
offtopic:
(excuses voor mogelijke DT fouten)
maar om nVidia eens goed terug te pakken. Nu heb ik er zelf vrij weinig aan met een GTX970, maar o wat hoop ik dat deze slag door AMD gewonnen word.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Ook al zou Nvidia bijtrekken; iedereen die wil profiteren van AC en nu een groene kaart heeft zal moeten upgraden en dat biedt vele kansen voor AMD om marktaandeel terug te krijgen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nee hoor, dan brengt Nvidia een GTX980Ti+ uit, daar zit een R9 270X op gesoldeerd om het AC gedeelte af te handelen... })

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
winwiz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:53:
Ook al zou Nvidia bijtrekken; iedereen die wil profiteren van AC en nu een groene kaart heeft zal moeten upgraden en dat biedt vele kansen voor AMD om marktaandeel terug te krijgen.
Tja of er komt weer een reden om je Nvidia kaart te vernieuwen.

Maar hoewel het bij AMD een beetje saai is kan ik me voorstellen dat veel mensen nu wel met een schuin oog kijken naar die 7970/7950 die toch een erg goede inversteering blijkt.

Aan de andere kant is het Nvidia aandeel nu zo groot omdat er wel telkens een reden is om een upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:24:
Nee hoor, dan brengt Nvidia een GTX980Ti+ uit, daar zit een R9 270X op gesoldeerd om het AC gedeelte af te handelen... })
Dat zou hilarisch zijn >:).

Nvidia is blijkbaar een meester in "planned obsolescence". Best zuur voor de mensen die over het algemeen wat langer met hun videokaart doen, met name de mensen die een highend kaart hebben gekocht om er wat langer mee te doen.
Gelukkig ben ik voor een R9 290 gegaan omdat ik deze 2e hands en dus goedkoop kon krijgen. Ik koop over het algemeen om de 3 jaar een nieuwe videokaart van rond de 300 euro. Voor mij is het dus belangrijk dat hij het dan ook nog oke doet in een nieuwe api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of Nvidia heeft gewoon keihard een verkeerde gok gemaakt, vergeet niet dat een GPU ontwerpen niet iets is wat je in een halfjaartje doet, grote kans dat Maxwell al op de tekentafel lag voor of net na dat AMD Mantle aankondigde, en Mantle op zich is ook niet heel spectaculair geweest, ik had zelf ook niet durven dromen dat DX12 en Vulkan Mantle zouden overnemen.

En tja, je kan niet je chip halverwege stevig gaan vertimmeren, dus dan gok je maar, en nu zijn ze stevig fucked zo lijkt het. De vraag is ook maar of Pascal V1 wel terug kan slaan, ik hoor die naam al tijden genoemd worden, en wat erop komt is eigenlijk ook al tijden bekend. Het zou pas echt zuur [en prachtig voor AMD] zijn als Pascal ook nog achterligt op het gebied van AC, en dat we moeten wachten op de opvolger van Pascal wilt Nvidia weer echt mee kunnen doen.

Zelfs dan heeft AMD nog het voordeel van de voorsprong: zij maken tegen die tijd al de 4de, misschien wel 5de generatie chips die bijna specifiek gemaakt zijn voor AC, lekker geoptimaliseerd dus.

Al kan het ook zeker met planned obsolescence te maken hebben, Nvidia blundert niet zo snel, en echt een geweldige naam hebben ze al niet, Kepler krijgt dankzij GW ook flinke klappen.

AMD gelooft heilig in "wie niet sterk is moet slim zijn", en ze zijn slim. Optimaliseer niet de game voor je kaart, optimaliseer gewoon "even" 2 complete API's voor al je kaarten vanaf 2013 :+ Toevallig lijken die nieuwe API's ook nog eens beter met multicore's om te gaan, waardoor de singlecoresnelheid van de CPU opeens een stuk minder belangrijk is, en laat dat toevallig nou nét een pijnpunt zijn van de AMD CPU's.

Hell, met Zen in het vooruitzicht, ik vraag me af wat voor gekke dingen ze nog meer bedacht hebben :P

De vergelijking met een schaakspel klopt zeker, het is nog niet schaakmat, maar Nvidia is opeens wat belangrijke stukken kwijt. Het tij kan keren, gelukkig.

Nu nog hopen dat Nvidia niet [weer] het schaakbord omver gooit omdat ze niet kunnen winnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Gohja

Er wordt nu veel gespeculeerd en de geruchtenmolen draait op volle toeren wat leuk is voor ons in de topics ;)
Maar aan het eind van het verhaal komt meestal alles wel goed :)
Neem nu die memorygateschandaal van de 970 we horen er nu niets meer van en weinigen hebben hun kaart teruggestuurd.
Ik heb daar eerst objectief naar gekeken vele site bezocht die dit probleem getest hebben maar geen merkwaardige prestatie verlies gemerkt hebben en sindsdien heb ik altijd een facepalm gedaan voor diegene die daar nog over zeurden ;)

Ik zou zeggen die marketshare van 76% voor Nvidia vind ik eerlijk gezegd niet gezond voor de consument
Ze maken idd goede kaarten maar ik hoop echt met de volgende generatie dat AMD kan terugslaan een gevalletje 5870 of zo maar ik vrees dat hun veel mindere R&D budget daar parten zal in spelen mocht ik een rijke sjeik zijn die geld teveel had zou ik wel graag paar miljoen geven aan AMD om toch tegen Nvidia op te kunnen.

Eerlijk gezegd m'n voorkeur gaat naar Nvidia (980 Ti lightning) veelal subjectief maar ik wil totaal geen monopoly door Nvidia want dan zijn topic zoals deze den dode opgeschreven en nog zoveel meer...

Een derde speler in videokaartland zou ik echt awesome vinden :9~

Kort gezegd : Come on AMD d:)b

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 668222

Ach het is vast een storm in een glas water. 1 benchmark die zwaar gebruik maakt van Async Compute wat niet het enige in dx 12 zit qua features. Het brengt nu gewoon veel te veel verwarring voor mensen die er nu mee zitten omdat ze zo veel hoop voor dx 12 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45
Anoniem: 668222 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:40:
Ach het is vast een storm in een glas water. 1 benchmark die zwaar gebruik maakt van Async Compute wat niet het enige in dx 12 zit qua features. Het brengt nu gewoon veel te veel verwarring voor mensen die er nu mee zitten omdat ze zo veel hoop voor dx 12 hebben.
Dat is het hele verhaal ook. Niemand weet precies hoeveel winst DX12 gaat brengen en wat het verschil onderling gaat worden. Beetje zoals een synthetische benchmark als 3d mark etc. Indicator van een score, maar geen real life weerspiegeling van een spelervaring. En al zou het echt zo erg zijn, dan kunnen ze deze functie voorlopig in de ijskast gaan zetten, want het marktaandeel van nVidia is gewoon te groot om te negeren en brak te laten lopen voor een gamemaker.
Het verbaast me niet dat dit soort zaken nu al op het toneel komen. nVidia heeft dat aan zichzelf te danken door te brullen dat AMD niet volledig dx12 compliant is. Een koekje van eigen deeg was zeker op z'n plaats.

Het zat er ook al een tijdje aan te komen dat nVidia even wat tegengas zou ontvangen. AMD heeft op een concurrerende prijs na al een jaar lang moeten toekijken hoe Maxwell heel dominant was. Na een klein jaar werd de hele Fury release vooraf al onbelangrijk gemaakt met de komst van de 980ti. Maxwell heeft AMD fans lang genoeg geïrriteerd, die willen hun gal nu spuwen over nVidia en ik geef ze groot gelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zwaar gebruik? De ontwikkelaar geeft juist aan dat de benchmark maar genatigd gebruik maakt van Asynchronius Compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Anoniem: 668222 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:40:
Ik vind het een goede zet van AMD, en hoop ook dat hierdoor meer gaan verkopen. Uitendelijk zal het denk ik wel meevallen voor Nvidia en hun gebruikers. Vergeet niet dat er genoeg grote Gameworks titels worden gemaakt waar ze nog het een en ander aan kunnen 'knutselen' zodat bepaalde games weer beter uitkomen op hun hardware en async compute gewoon niet gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nee, dat geeft een vertrouwen, ik vind dat GW meer moedwillig saboteren van prima meer dan concurrerende hardware.

Waarden en normen vervagen, waar ze paar jaar geleden nog werden afgebrand na het gebruiken van een simpele driver cheat/tweak, gooien ze er nu wat onlogische algoritmen in waardoor zelfs hun eigen voormalige paradepaardjes, die er nog veel meer in het wild rondlopen dan ze nieuwe highends kunnen verkopen, mank gaan lopen, en nog belangrijker de concurrent word een loer gedraaid.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 17:25

Trygve

Redacteur
Hier nog een ander stuk waarin wordt gepoogd, met de beperkte beschikbare informatie, duidelijkheid te scheppen in de chaos van de DX12-gekte: http://wccftech.com/nvidi...-list-features-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

:o :+

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 02-09-2015 21:44 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Haha, deze zat er natuurlijk aan te komen :p.

Nog een artikel dat alles netjes op een rijtje zet (overigens nog niet eerder van deze website gehoord).
http://thegametechnician....ds-long-game-realization/

• nvidia666
Zalig

Maar je moet het maar doen hé dat het nog beetje synchroon loopt
Chapeau voor die gast die dat gemaakt heeft d:)b

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Zeara
Het is nu wachten op die andere met die lachende zuid-amerikaan. Iets in de trant van; we zeiden dat de 980 beter was dan de 970 en dan ook met DX12 support... Maar dus niet en ze trapten er in :+ :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 21:10
Zeara schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:50:
[...]

Het is nu wachten op die andere met die lachende zuid-amerikaan. Iets in de trant van; we zeiden dat de 980 beter was dan de 970 en dan ook met DX12 support... Maar dus niet en ze trapten er in :+ :+
Deze?

[EDIT]
Voor al je AMD memes: https://www.reddit.com/r/ayyMD

[ Voor 7% gewijzigd door LongBowNL op 03-09-2015 11:16 ]

• nvidia666

• Zeara
Zoiets ja :+

Wie het laatst lacht....

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Wie het laatst lacht? AMD dus... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Indy91 op 03-09-2015 13:28 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Al gepost in het Nvidia topic, maar wilde het hier toch nog even plaatsen. Lijstje met toekomstige spellen die gebruik gaan maken van Async Compute. De meeste komen uit op Q1 2016 wat op best korte termijn is.
http://www.overclock.net/...hmarks/1800#post_24371229

Wedden van niet ;)

• dahakon
Deze had ik hier nog niet gezien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uwjNnQT.gif

Anoniem: 298195

Ik kwam vandaag deze tegen op internet

https://www.reddit.com/r/..._optimized_image_quality/

Is dit waar ? Zo ja neem tweakers dit dan ook mee in de reviews ..

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Nee, dat klopt niet. Er stonden een paar instellingen niet goed.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:23:
Al gepost in het Nvidia topic, maar wilde het hier toch nog even plaatsen. Lijstje met toekomstige spellen die gebruik gaan maken van Async Compute. De meeste komen uit op Q1 2016 wat op best korte termijn is.
http://www.overclock.net/...hmarks/1800#post_24371229
En uiteindelijk zullen er weer even veel Gameworks titels uitkomen.

Ik denk trouwens ook niet dat Eidos of DICE een game gaan maken die alleen lekker loopt op AMD GPU's. Dat is met een marktaandeel van <40% gewoon niet te doen. En van veel mensen zullen zij de schuld krijgen als spel X niet lekker loopt op Nvidia GPU Y. Dat gaan ze zich niet op de nek halen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
Jeroenneman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:27:
Ik denk trouwens ook niet dat Eidos of DICE een game gaan maken die alleen lekker loopt op AMD GPU's. Dat is met een marktaandeel van <40% gewoon niet te doen. En van veel mensen zullen zij de schuld krijgen als spel X niet lekker loopt op Nvidia GPU Y. Dat gaan ze zich niet op de nek halen.
Maar Async Compute gebruiken zodat het maximale prestaties oplevert op bepaalde hardware en het uitschakelen via ID-check op hardware die het niet (goed) ondersteunt, betekent nog niet dat het opeens bagger draait op de kaarten die het niet ondersteunen. Het betekent alleen dat die kaarten die het niet ondersteunen de benchmarks niet meer winnen.

Het feit dat nVidia nu vaak benchmarks wint (yay Gameworks...) betekent ook nog niet dat het niet fatsoenlijk draait op AMD hardware toch?

• sdk1985
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:30:

Die eerste post ahv battlefield is ontkracht door een tweaker die hier een screenshot heeft geplaatst van Battlefield 4 waarbij de AF gewoon normaal werkt.

In interessante vraag is dan ook of game developers hardeware fabrikant pushen om beter hardware te maken of dat juiste game developers achter de hardware mogelijkheden aanlopen.

ik denk het eerste aangezien er genoeg voorbeelden zijn van games die op huidige gen hardware nog niet optimaal draait en die de hardware industrie juist pushed om beter hardware te maken.

Dus ik denk niet dat game developers een functie niet zouden gaan gebruiken en zichzelf gaat limiteren omdat een groot deel van de huidige markt het niet optimaal kan benutten.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

sdk1985 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:21:
[...]

Die eerste post ahv battlefield is ontkracht door een tweaker die hier een screenshot heeft geplaatst van Battlefield 4 waarbij de AF gewoon normaal werkt.
Niet dat ik het in twijfel wil trekken of het wel of niet correct is, maar kwam dat niet van een tweaker die zijn tijd in dit topic doorbrengt met anti-AMD en pro-Nvidia propaganda, steunende op populistisch n00b geblaat ?

• Toettoetdaan
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:30:

Dat lijk een storm in een glas water geweest te zijn, de poster van de originele screenshots heeft een Youtube video gemaakt om aan te tonen dat het een driver probleem was. (Door eigen toedoen)

Helaas is er geen andere bron die dit probleem heeft ontkracht.

• Trygve

Trygve

Redacteur
[...]

En uiteindelijk zullen er weer even veel Gameworks titels uitkomen.

Wat als we niet naar marktaandeel op de pc markt kijken maar alle GCN gpu's pakken? Dat zijn dus de PS4, de X One, en tenslotte max 20% van de pc's. Dat bij elkaar zijn wel veel gamers/klanten volgens mij. En zoals al eerder werd gezegd kun je het optioneel maken en ook zonder nog fatsoenlijk laten draaien.

[...]

Wat een raar idee. Het is echt niet zo dat als kaart X feature Y goed ondersteunt en een game feature Y gebruikt dat die game dan ruk draait op alle kaarten die feature Y niet ondersteunen. Games worden geoptimaliseerd, niet alleen voor de high-end kaarten maar ook voor mainstream en low-end kaarten, aangezien het meerendeel van de klanten van een gamedeveloper dergelijke kaarten in hun PC heeft zitten.

Datzelfde gaan we met DX12 zien. Gamedevs zijn klaarblijkelijk blij met DX12 en gaan dat al snel implementeren, maar het meerendeel van hun klanten kan geen DX12 draaien (niet de juiste hardware, niet het juiste OS, etc.). Games zullen de komende jaren dus ook "gewoon" DX11 blijven ondersteunen en daarvoor geoptimaliseerd worden, al zal dat uiteraard wel minder mooie graphics opleveren dan DX12.

De enige vraag is nu of ze voor de huidige Nvidia kaarten een DX12 codepath maken maar dan zonder async compute, of dat ze op die kaarten DX12 helemaal uitzetten en je de game op die kaarten dus alleen op DX11 kunt draaien. Het laatste kost een stuk minder tijd maar maakt klanten wel minder tevreden, bovendien zal Nvidia flink gaan pushen.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat gamedevs async compute links laten liggen, aangezien dat overduidelijk de toekomst is. Bovendien ondersteunen de consoles het wel en zullen de meeste games het dus sowieso gaan gebruiken. Dan is het niet logisch om het op de PC ineens uit te schakelen voor alle kaarten als je dat ook alleen kunt doen voor die kaarten waar het niet (goed) werkt.

• LongBowNL
Nog een leuk plaatje over de Nano:

[Video: http://gfycat.com/KindlyClosedFlee]

• Trygve

Trygve

Redacteur
BaNano? :P

• sdk1985
Zo dat is een dikke banaan :+ .

[ Voor 0% gewijzigd door sdk1985 op 03-09-2015 21:22 . Reden: Autocorrect banana... ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zo kan ik ook een auto achter een banaan verstoppen }:|

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 10:43
We have added new rules to the sidebar.

Rule 1. No memes (EXCEPT for "ayy lmao" but the text must say something related to AMD news).

Rule 2. All memes or other dank posts must have a minimum dank bandwidth of 157.6 Dank per second (equivalent to 512 GB/s, the memory bandwidth of the blazing fast Fury X). You can contact a moderator before posting or post it right away and have us evaluate it.

Rule 3. All text posts must have "ayy lmao" in the body or else they will be removed.

Rule 4. All math must be accurate. For example, 3.5 GB (GDDR5) + .5 GB (DDR0) does not equal 4 GB.

Rule 6. Any especially dank memes or posts will be noted and rewarded with a secret prize.
:D :D

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hahahaha die is toch echt goud waard, tjongejonge wat had ik een rotdag, nu weer goed _/-\o_
Hoewel het filmpje hilarisch is (alhoewel nVidia fanboys dat weer anders zullen opvatten) heeft het een grote kern van waarheid. Mensen blijven toch nVidia kopen, als zijn ze 4x zo slecht en 2x zo duur, zo blijft men ook bijvoorbeeld bepaalde Samsung telefoons kopen die 4x zo slecht en 2x zo duur zijn als de concurrentie.

Ach ja, de 970 heb ik snel genoeg op Marktplaats gegooid. We moeten natuurlijk zien of DX12 echt blijvend zo'n groot verschil maakt of dat nVidia nog even een optimalisatie achter de hand houd, daar zie ik ze echt nog wel voor aan.

Nu ga ik wel heel erg ver (>3 jaar) vooruit kijken, maar wat met DX13? Gaat nVidia nu niet alles op alles zetten om AMD weer compleet van de kaart te vegen nu AMD met DX12 de competitie uit de weg blaast?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Denk niet dat we voorlopig op dx13 kunnen gaan wachten aangezien Microsoft eerst DX12 niets eens zag zitten en er nogal wat aansporing nodig was (ondeandere van AMD) om dit te gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet eens dat er een DirectX 13 op de planning staat net zoals er ook geen Windows 11 op staat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:11:
Ik denk niet eens dat er een DirectX 13 op de planning staat net zoals er ook geen Windows 11 op staat.
Dat zal allemaal wel meevallen. Volgens AMD, in 2013, zou DX12 er nooit komen :P .

Microsoft zegt aan de ene kant "last Windows ever" en aan de andere kant kondigen ze vrolijk een traditionele 10 jarige life cycle aan met 5 jaar voor main stream. Als ze vast houden aan de eerste statement dan zou het er in kunnen worden gepatched (uiteindelijk heeft Vista met SP2 ook DX11 gekregen) en anders krijgen we "gewoon" weer iets nieuws over een paar jaar (als het verdienmodel flopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mooi filmpje wat in jip en janneke taal uitlegt waarom DX12 en Async Compute leuk zijn. Het is in feite een soort van hyperthreading voor de GPU, dingen die eerder idle waren worden nu wel gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-09-2015 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:50:
[...]

Welke planning staat dan wel een DX13 en Windows 11?
Windows 10 is net uit... Het is niet alsof de plannen voor longhorn al bij de introductie van XP online stonden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 10:43
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:50:
[...]

Welke planning staat dan wel een DX13 en Windows 11?
Het is wachten tot AMD DX12 zat is en ze met Mantle 2.0 komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het nog lower qua level of harder to metal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uiteindelijk zal er over een aantal jaar wel weer behoefte zijn aan een DX13 als er nieuwe technieken/ideeen zijn.

Echter AMD zal in mantle wel zo’n beetje alles hebben gestopt waar op dit moment en de komende tijd behoefte aan was en dit zal ook wel in allemaal in DX12 zitten. Laten we eerst DX12 maar eens uitnutten…

DX13 bediscussieren lijkt me eerlijk gezegd niet zo relevant.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:55:
[...]

Windows 10 is net uit... Het is niet alsof de plannen voor longhorn al bij de introductie van XP online stonden ;).
De ontwikkeling van Windows Vista is 5 maanden voor de launch van XP gestart. Het plannen was dus al veel eerder begonnen. Op dit moment staat er alleen dus niks in de planning als opvolging, zover bekend.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:14:
[...]

De ontwikkeling van Windows Vista is 5 maanden voor de launch van XP gestart. Het plannen was dus al veel eerder begonnen. Op dit moment staat er alleen dus niks in de planning als opvolging, zover bekend.
Mijn punt was meer dat "we" dat pas veel later te horen krijgen dat ze inderdaad x maanden al bezig waren. Het is marketing technisch niet verantwoord om al over je nieuwe OS te beginnen als je er nog veel marktaandeel te winnen is. Geldt natuurlijk voor vrijwel elk product, iemand die net een Fury koopt wil ook niet horen dat er over 6 maanden een refresh aan komt (fictioneel voorbeeld). Het lijkt mij nu nog te vroeg om uitspraken te doen op basis van uitspraken die niet zijn gedaan. Of heb ik een uitspraak gemist (los van de conflicterende life cycle / last windows ever ) ?

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Is inderdaad al vermeld, maar verborgen geraakt onder al het Meme geweld. :+
r100 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:32:
Hier nog een ander stuk waarin wordt gepoogd, met de beperkte beschikbare informatie, duidelijkheid te scheppen in de chaos van de DX12-gekte: http://wccftech.com/nvidi...-list-features-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was de 390 dualcore hier al langs geweest?
Powercoler zegt dat het de snelste videokaart is op dit moment en lijkt me een interessante kaart.

http://www.guru3d.com/new...al-gpu-graphics-card.html

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 668222 op 04-09-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 668222 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:48:
Was de 390 dualcore hier al langs geweest?
Powercoler zegt dat het de snelste videokaart is op dit moment en lijkt mee in interessante kaart.
Interessant?

- Zuipt stroom als een malle
- Koelt waarschijnlijk slechter dan twee losse kaarten
- Overklokruimte waarschijnlijk zeer beperkt
- Klinkt als een orkaan naar het verbruik te raden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jeroenneman schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:51:
[...]

Interessant?

- Zuipt stroom als een malle
- Koelt waarschijnlijk slechter dan twee losse kaarten
- Overklokruimte waarschijnlijk zeer beperkt
- Klinkt als een orkaan naar het verbruik te raden.
Hij zal stroom zuipen, maar minder dan de R9 295x.
De Devil 13 Dual Core R9 390 bevat twee Grenada-gpu's die op 1000MHz lopen. Dat is iets minder dan bij de R9 295X en de R9 390X. PowerColor specificeert niet of het om Grenada Pro-gpu's met 2560
Als er voor die vorige kaart animo was dan zal dat er ook voor deze zijn. Indien het verbruik ook minder is dan zal er ook nog wat te ocen zijn indien je wat meer herrie niet erg vind :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zoiets hebben ze ook gedaan met twee R9 290's op een kaart, voordat de R9 295X2 uit kwam. Maar ik kijk eerder uit naar de Fury X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Een tweede uitgebreide reactie van Oxide's Kollock over Async Compute en de AotS benchmark
Dispatch calls are compute shaders, draw calls are normal graphics shaders. Though sometimes everyone calls dispatchs draw calls, they are different.
We’ve done some additional tunes to the engine even in the last month and can clearly see usage cases where we can load 8 cores at maybe 90-95% load.
Over Async Compute:
I certainly wouldn't hold Ashes up as the premier example of this feature.
We actually just chatted with Nvidia about Async Compute, indeed the driver hasn't fully implemented it yet, but it appeared like it was. We are working closely with them as they fully implement Async Compute.
Ok, dus zodra die driver van nVidia op orde is valt er een betere vergelijking te maken volgens Oxide. We gaan het zien :) En hopen dat er maar zsm meer vergelijkingsmateriaal uitkomt ipv een enkele benchmark.

Edit: en nog meer:
Oculus Employees: “Preemption for context switches is best on AMD, Nvidia possibly catastrophic”
What is Preemption? PreEmption allows tasks with a higher priority (which can be set manually or automatically) to go and be processed first, and less time sensitive tasks will be forced to wait until that work is completed. The graphics cards handle this by use of Context Switching, however in DX11 Context Switching can cause a lot of idle time (due to the API’s serial thinking). That’s where Async Compute/Shading comes to save the day.

[ Voor 30% gewijzigd door Trygve op 05-09-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:19
Even iets anders trouwens. Het is hier op Tweakers niet veel aan bod gekomen (wel in een ander onderwerp-gericht draadje), maar voor diegenen die dat niet volgen: http://www.eizo.nl/monitoren/foris/27/FS2735.html

✓ 27"
✓ IPS
✓ 2560x1440
✓ 144 Hz
✓ FreeSync
✓ USB 3.0 Hub

Zijn er nog vinkjes die missen jongens? :+

Komt eind volgend kwartaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

r100 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:05:
Een tweede uitgebreide reactie van Oxide's Kollock over Async Compute en de AotS benchmark

[...]

[...]

Over Async Compute:

[...]

Ok, dus zodra die driver van nVidia op orde is valt er een betere vergelijking te maken volgens Oxide. We gaan het zien :) En hopen dat er maar zsm meer vergelijkingsmateriaal uitkomt ipv een enkele benchmark.

Edit: en nog meer:
Oculus Employees: “Preemption for context switches is best on AMD, Nvidia possibly catastrophic”

[...]
Van hetzelfde stukje nieuws:
“NVIDIA is very – to their credit – open and honest about this and how you tune for Oculus Rift is that you have to be super careful because you can miss a frame boundary because the preemption is not particularly well latency. And again, this is, it’s not like it’s a bad decision on the part of NVIDIA. It’s, you know, that’s just what made sense. Preemption was not something that was super important when the chip was designed and the API support was… there wasn’t much bang for your buck.”
Overduidelijk dat Nvidia vooral kaarten maakt die op dat moment snel zijn maar daarna minder en dat AMD kaarten maakt met oog op de toekomst. Eigenlijk is er dus in de laatste 15 jaar weinig verandert, AMD pushed nieuwe technieken en Nvidia doet wat het moet doen.

@Werelds
✓Meer geld in portemenee :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:36
@Werelds
Heb nu de Eizo Foris FG2421
Dus dat is een monitor die ik zeker in de gaten houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:34:
@Werelds
✓Meer geld in portemenee :+.
_O-

Mij boeit het eerlijk gezegd niet wat hij gaat kosten, deze haal ik. Na 3 EIZO monitoren en al het contact dat ik met ze heb gehad over allerlei zaken kunnen ze bij mij niet meer stuk. Ben het bijna aan ze verplicht :P
DCG909 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:02:
@Werelds
Heb nu de Eizo Foris FG2421
Dus dat is een monitor die ik zeker in de gaten houd :)
Zelfde hier (naast een FS2332 en FS2333) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Werelds op 05-09-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:33:
Even iets anders trouwens. Het is hier op Tweakers niet veel aan bod gekomen (wel in een ander onderwerp-gericht draadje), maar voor diegenen die dat niet volgen: http://www.eizo.nl/monitoren/foris/27/FS2735.html

✓ 27"
✓ IPS
✓ 2560x1440
✓ 144 Hz
✓ FreeSync
✓ USB 3.0 Hub

Zijn er nog vinkjes die missen jongens? :+

Komt eind volgend kwartaal ;)
Zeker mooi ding en Eizo is een merk dat de potentie heeft om de absolute top te leveren. Echter prijs en reviews blijven belangrijk. Belangrijk is ook het freesync window dat Eizo geimplementeerd heeft, daar vind ik helaas niks over terug.

Voor mij staat op dit moment de BenQ XL2730Z nog steeds bovenaan. Weliswaar geen IPS maar verder al mijn checkboxen afgevinkt. Als ik zeker weet dat ik ergens een v2 firmware kan scoren dan ga ik daar voor.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Beetje marketing:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BnBknMN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Help!!!! schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:10:
[...]

Zeker mooi ding en Eizo is een merk dat de potentie heeft om de absolute top te leveren. Echter prijs en reviews blijven belangrijk. Belangrijk is ook het freesync window dat Eizo geimplementeerd heeft, daar vind ik helaas niks over terug.

Voor mij staat op dit moment de BenQ XL2730Z nog steeds bovenaan. Weliswaar geen IPS maar verder al mijn checkboxen afgevinkt. Als ik zeker weet dat ik ergens een v2 firmware kan scoren dan ga ik daar voor.
Qua prijs is Eizo helemaal niet zo duur. De FG2421 die DCG en ik hebben (VA, 120 Hz en backlight strobing op 240 Hz) is +- €400; FS2434 (IPS, 60 Hz) zit zo rond de €300 (FS2333 zat ook rond die prijs). Een BenQ XL2720Z kost al €50 meer en dan heb je het over een schijt TN paneel. Eizo beseft dat gamers niet direct €800 neer leggen; maar bovenstaande specs zouden wel meer dan dat mogen kosten als je Asus en Acer moet geloven met hun €700+ spul, zeker als het van een fabrikant als Eizo komt ;)

Ik heb wel al gevraagd naar de VRR range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

https://www.reddit.com/r/...t_discussing_dx12/cuom7cc
[–]C1aymore 2 points 2 days ago*
If I were from nVidia, I would be trying as hard as I can to dissuade developers from using "Async Shading" if this is not an obligatory part of DX12.

The delay of the DX12 version of ARK: Survival Evolved maybe a sign.

You guys should really do something about it. i.e. to proactively help more developers during the transition to DX12.

[–]AMD_RobertEmployeeAMD 4 points 2 days ago
You will find that the vast majority of DX12 titles in 2015/2016 are partnering with AMD. Mantle taught the development world how to work with a low-level API, the consoles use AMD and low-level APIs, and now those seeds are bearing fruit.
Uit dezelfde thread nog iets interessants wat betreft de Fury X en HDMI 2.0.
[–]Sub_NerdBoy 2 points 4 days ago
/u/AMD_Robert, I've always been an AMD fan and I gladly would've bought 2 Radeon Fury X's for my 4K gaming rig but there wasn't any HDMI 2.0 support. Why did AMD let that slide? Even if my dual 980 GTX's only get 35FPS in a DX12 game it's better than I'll get with no HDMI 2.0 :(

[–]AMD_RobertEmployeeAMD 5 points 4 days ago
Because those aspects of the product taped out (completed engineering) before HDMI 2.0 could be incorporated. DP1.2 to HDMI2.0 adapters will be available in a few weeks, bringing 4K60 goodness to UHDTVs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:27:
You will find that the vast majority of DX12 titles in 2015/2016 are partnering with AMD.
Dat klinkt logisch, als Nvidia goed performed op DX11 en AMD op DX12. Ik hoop dat dat niet betekent dat in 2016 AAA-games nog steeds op DX11 gaan uitkomen.
https://gathering.tweaker...message/44839485#44839485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
In 2016 zullen alle games nog wel een DX11 path hebben. Dat betekent echter niet dat de DX12 path niet veel betere prestaties oplevert (in ieder geval zonder extreme driver-optimalisaties/hacks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik betwijfel of we veel DX11 games met een optionele DX12 renderpath gaan zien. Het lijkt me dat als je fundamenteel anders moet gaan werken, je DX12 als design kiest en optioneel een aangepaste DX11 path ontwikkelt voor backwards compatibility, maar omgekeerd lijkt me minder logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 06-09-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:27:
Uit dezelfde thread nog iets interessants wat betreft de Fury X en HDMI 2.0.
Mooi. Nu hopen dat ze een degelijke prijs hebben, kan dat gejank over het gebrek aan die achterhaalde standaard ook ophouden. En ja, HDMI 2.0 was al achterhaald toen het aangekondigd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ach ja, SCART was ook populair en belangrijk, gewoonweg omdat het markt-dominant was. HDMI is dat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verschil is dat HDMI door de content industrie gepushed is omdat daarmee DRM controle op de content kon worden toegepast. Displayport is op alle fronten een betere poort voor de consument, maar niet voor de content eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dat is niet waar. DP ondersteunt gewoon HDCP en dat heb je ook met DVI (beide van VESA). HDMI was er gewoon eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En copy protection was er ook al op het analoge SCART: Wikipedia: Rovi (toen: Macrovision)

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 06-09-2015 20:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Werelds schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:50:
[...]

Mooi. Nu hopen dat ze een degelijke prijs hebben, kan dat gejank over het gebrek aan die achterhaalde standaard ook ophouden. En ja, HDMI 2.0 was al achterhaald toen het aangekondigd werd.
Mee eens. Zou graag zien dat TV fabrikanten de overstap maken naar displayport naast een legacy HDMI poort. Als ze uiteindelijk HDMI helemaal droppen dan zijn ze ook nog eens goedkoper uit omdat ze geen licentiekosten hoeven af te dragen.

Nog een leuk filmpje wat betreft Async Compute :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
Moest lachen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Axelfoley007 op 07-09-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:17:
[...]

Mee eens. Zou graag zien dat TV fabrikanten de overstap maken naar displayport naast een legacy HDMI poort. Als ze uiteindelijk HDMI helemaal droppen dan zijn ze ook nog eens goedkoper uit omdat ze geen licentiekosten hoeven af te dragen.

Nog een leuk filmpje wat betreft Async Compute :+.
[video]
:'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Reposts en memes, wat moet ik daar van zeggen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 20:43
'The vast majority' of DX12 games in 2015/2016 are partnering with AMD"

http://www.tweaktown.com/...partnering-amd/index.html

Een koekje van eigen deeg, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Meh, ik hoopte dat de NDA vandaag was, maar het zal wel morgen 15:00 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Toettoetdaan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:17:
Meh, ik hoopte dat de NDA vandaag was, maar het zal wel morgen 15:00 zijn...
NDA van de Nano bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Jup, de review NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
http://www.anandtech.com/...e-more-led-by-raja-koduri

TL;DR: AMD Graphics wordt weer een aparte divisie, genaamd Radeon Technologies Group onder leiding van Koduri. Alles rondom graphics valt binnen die groep en onder zijn beleid; hij heeft alleen nog iets met Lisa Su te maken. Nu vallen sommige dingen onder marketing, sommige onder computing, sommige onder graphics, enz.

Let wel, het is nog steeds onderdeel van AMD, het gaat hier niet om een spin-off of iets dergelijks (voordat er weer de wildste verhalen de ronde doen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het artikel laadt nu niet, maar ik ben benieuwd wat dit betekent. Ik dacht altijd dat AMD Graphics een aparte divisie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pagina doet 't hier nu prima, maar voor de zekerheid maar even een mirror dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:36:

Let wel, het is nog steeds onderdeel van AMD, het gaat hier niet om een spin-off of iets dergelijks (voordat er weer de wildste verhalen de ronde doen) ;)
Denk dat het iha wel een goede move is en het lijkt me dat Koduri een hell of a job te wachten staat.

Mocht het gerucht inzake de silverlake 20% stake waar zijn, dan zou ik niet zo heel vreemd opkijken als hier een relatie ligt.

PC Specs

• Werelds
Phuncz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:31:
Het artikel laadt nu niet, maar ik ben benieuwd wat dit betekent. Ik dacht altijd dat AMD Graphics een aparte divisie was.
Nee, na de overname is ATI langzaam in AMD op gegaan. Er zijn wel altijd aparte afdelingen voor graphics, visual computing en dergelijke geweest, maar die hadden allemaal hun eigen VP die in principe vanuit het AMD standpunt handelden.

Wat er nu verandert is dat Koduri aan het hoofd komt van een graphics groep die z'n eigen afdelingen (incl. marketing) heeft. Die afdeling zal ook een eigen koers volgen met een 100% focus op graphics, terwijl voorheen graphics "gewoon" onderdeel was van de overkoepelende koers. Dat onderdeel was wel belangrijk, maar een deel van de strategie voor graphics was gericht op bijvoorbeeld het gebruik in APU's. Dat is wat nu weg valt; APU's zullen zeker blijven (hoop het wel althans), maar vanuit een technisch standpunt zullen ze intern ook gewoon "orders" voor een custom GPU moeten plaatsen.

Dit zat er overigens ook wel aan te komen, ik ben niet echt verrast. AMD's focus is steeds meer richting GPU's gegaan in de afgelopen 4 jaar, marketing is flink opgeschroefd (vergeleken met wat het was :P). Ze weten donders goed dat ze qua CPU's en zelfs APU's niet al te veel impact hebben, in ieder geval tot Zen er komt. En als die er is en ook daadwerkelijk goed is, willen ze die ook zo goed mogelijk in de markt kunnen zetten als apart product.

Gelukkig voor AMD geen overname wat ieder jaar weer over word gespeculeerd.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 668222 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:48:
Gelukkig voor AMD geen overname wat ieder jaar weer over word gespeculeerd.
Maar met die opsplitsing maken ze zich wel klaar om een deel af te stoten.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.