Ik ben op zoek naar een zuinig en betrouwbaar autootje voor mijn woon-werk verkeer. Dat is voornamelijk snelweg werk en 50 km enkele reis (wat dus neerkomt op rond de 25.000 km per jaar). Het budget is rond de 1000 euro. En als klap op de vuurpijl heb ik ook een redelijk stevig postuur (1,95 en 115 kg).
Ik heb op zich een shortlist aan modellen en ik vraag me af of jullie ervaring hebben met wagens van deze lijst, zeker in combinatie met mijn doel/omstandigheden.
- Ford Ka
- Citroen Saxo
- Open Corsa
- Renault Twingo
- Toyota Starlet
Met mijn budget kom je dan al snel terecht bij auto's tussen de 20 en 15 jaar oud met meestal minstens 250.000 km op de teller. Dat is op zich niet erg, zolang ik er maar zo weinig mogelijk onderhoud aan heb en ze ook zo zuinig mogelijk zijn.
Met uitzondering van de Corsa heb ik eigenlijk geen ervaring met deze auto's. Ik ga binnenkort (waarschijnlijk dit weekend) naar een (grote) handelaar die al deze modellen heeft staan om te kijken of ze bevallen en ik er bijvoorbeeld überhaupt in pas en alle tips waar ik op zou moeten letten zijn welkom.
Vooraf heb ik een lichte voorkeur voor de Ka omdat onze gezinsauto ook een Ford is (Focus) en die bevalt prima. Ook ben ik wel gecharmeerd van de Saxo vanwege zijn looks maar tegelijk is dat niet het belangrijkste argument voor de uiteindelijk keuze.
Eventuele interessante andere types/modellen zijn ook welkom.
Ik had overigens Kleine auto voor lange mensen met slechte rug. (max: €5000) al gevonden, maar daar lag het budget wat te hoog. En \[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget is zo oud, dat een nieuw topic me beter leek.
Ik heb op zich een shortlist aan modellen en ik vraag me af of jullie ervaring hebben met wagens van deze lijst, zeker in combinatie met mijn doel/omstandigheden.
- Ford Ka
- Citroen Saxo
- Open Corsa
- Renault Twingo
- Toyota Starlet
Met mijn budget kom je dan al snel terecht bij auto's tussen de 20 en 15 jaar oud met meestal minstens 250.000 km op de teller. Dat is op zich niet erg, zolang ik er maar zo weinig mogelijk onderhoud aan heb en ze ook zo zuinig mogelijk zijn.
Met uitzondering van de Corsa heb ik eigenlijk geen ervaring met deze auto's. Ik ga binnenkort (waarschijnlijk dit weekend) naar een (grote) handelaar die al deze modellen heeft staan om te kijken of ze bevallen en ik er bijvoorbeeld überhaupt in pas en alle tips waar ik op zou moeten letten zijn welkom.
Eventuele interessante andere types/modellen zijn ook welkom.
Never underestimate the power of stupid people in large groups