Tenzij de buurman van TS dezelfde persoon is lijkt me dit compleet irrelevant voor dit topic.WhiteDog schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:36:
[...]
[...]
De laatste keer dat ik vriendelijk aan iemand ging vragen om niet meer in het midden van de nacht lawaai te maken en niet meer tegen mijn huis te plassen (dan stond hij al 2m op mijn eigendom) kreeg ik gewoon een vuistslag in mijn gezicht (zonder woorden verder).
Niet persoonlijk, maar ik heb helaas al veel te veel ervaring met dat slag volk.NMe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:52:
[...]
Ik begrijp dat je de man in kwestie (die je in je post even hierboven ook nog eens stilletjes doodwenste!) persoonlijk kent?
Het kan zijn dat ik me vergis en in dat geval wil ik best mijn excuses aan de beste man aanbieden, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, de in de hal gestalde scooters (met walm) in aanmerking nemend.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Kun je hem niet helpen om zijn scooters te beveiligen door er een slot om te gooien ? Gewoon zo'n goedkoop ding van de action of zo. Uiteraard niet vergeten de sleutels aan je buurman te geven.
Of regelmatig controleren of er nog lucht in zijn banden zit ? Niet vergeten de ventieldopjes in zijn brievenbus te gooien, zou vervelend zijn als die kwijtraken.
Of regelmatig controleren of er nog lucht in zijn banden zit ? Niet vergeten de ventieldopjes in zijn brievenbus te gooien, zou vervelend zijn als die kwijtraken.
[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2015 19:43 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mja. Ik zou het persoonlijk niet op de brommers zelf gooien, maar algemener houden. Nodig de brandweer uit om een inspectie te doen - die zijn niet happig op obstakels of brandbare objecten in portieken. Probeer een resolutie aan te nemen in de VvE waarbij "grote objecten" in het portiek worden uitgesloten, en verwijderd mogen worden bij (herhaaldelijke) overtreding - een soort wegsleepregeling, zeg maar. Of, verklaar die zaken die op in de portiek gestald worden eigendom van de VvE. Dan mogen ze verkocht worden.
Het is een goed idee de voorzitter van de VvE vast te laten aanpappen met de wijkagent. Hoewel hij tegen de brommers niets kan doen, is hij nog steeds wel van het monopolie op geweld - mocht het die kant op gaan, zeg maar. Des noods kun je een afvalreiniging laten komen om de portiek "leeg te halen", waarbij je van tevoren vast de wijkagent kunt uitnodigen.
Zoiets. En fin. Ik hoop dat je portiektroglodiet niet de voorzitter is van de VvE
Het is een goed idee de voorzitter van de VvE vast te laten aanpappen met de wijkagent. Hoewel hij tegen de brommers niets kan doen, is hij nog steeds wel van het monopolie op geweld - mocht het die kant op gaan, zeg maar. Des noods kun je een afvalreiniging laten komen om de portiek "leeg te halen", waarbij je van tevoren vast de wijkagent kunt uitnodigen.
Zoiets. En fin. Ik hoop dat je portiektroglodiet niet de voorzitter is van de VvE
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
ik neem aan dat het een VVE in eigen beheer is (bewoners zelf voeren VVE)
als je lid bent van Verening Eigen Huis zou je de juristen daar even moeten bellen dat zij een beetje druk uitoefenen op de VVE en de persoon zelf.
als je lid bent van Verening Eigen Huis zou je de juristen daar even moeten bellen dat zij een beetje druk uitoefenen op de VVE en de persoon zelf.
Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat alles op te lossen is met woorden zolang je maar kalm blijft en respect toont voor de tegenpartij. De praktijk leert dat dit niet zo is.Arrne schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:25:
[...]
Tenzij de buurman van TS dezelfde persoon is lijkt me dit compleet irrelevant voor dit topic.
Ik zou de TS dan ook sterk afraden om rechtstreeks met de buurman te gaan praten. Jij staat dan aan zijn deur. Hij hoeft maar even uit te halen en vertellen dat jij ruzie kwam maken, naar binnen wou, dat hij zich slechts verdedigd heeft, ... je hebt geen poot om op te staan achteraf. Als je met hem wil praten neem dan minstens een derde partij mee als bemiddelaar.
Of nog een beter idee, als de buurman zich nou gewoon is aan de afspraken houdt?
In zo'n kleine VvE gaat het bestuur ook de handen niet branden aan een tokkie, zij moeten er nog langer wonen... Een algemeen bericht dat alle algemene ruimtes opgeruimd worden en dat alles wat er niet hoort weggedonderd wordt na datum x werkt meestal wel. Vooral als de scooters in een container voor de deur liggen. Maar dan ben je aan het escaleren en wordt niemand er beter van.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nog even een onethisch voorstel: ga toch met de buurman praten, leg hem de situatie uit en vraag hem om zijn brommers op de momenten dat je kopers over de vloer hebt buiten te laten. Geef hem hier 5 € per keer voor. Fijne verrassing achteraf voor je koper
Ik ga er niet van uit dat alles met woorden op te lossen is, maar ik ga er ook niet van uit dat het nooit lukt. Het is in ieder geval de eerste stap als je een probleem wil oplossen, zeker een probleem als dit. Het is ook een iets ander probleem dan iemand die door je brievenbus pist..WhiteDog schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:39:
[...]
Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat alles op te lossen is met woorden zolang je maar kalm blijft en respect toont voor de tegenpartij. De praktijk leert dat dit niet zo is.
Ik zou de TS dan ook sterk afraden om rechtstreeks met de buurman te gaan praten. Jij staat dan aan zijn deur. Hij hoeft maar even uit te halen en vertellen dat jij ruzie kwam maken, naar binnen wou, dat hij zich slechts verdedigd heeft, ... je hebt geen poot om op te staan achteraf. Als je met hem wil praten neem dan minstens een derde partij mee als bemiddelaar.
Of nog een beter idee, als de buurman zich nou gewoon is aan de afspraken houdt?
Er meteen vanuit gaan dat je in elkaar geslagen zal worden en dat er niet met hem te praten valt is in ieder geval weinig constructief. Het enige waarop je dit lijkt te baseren is op een summiere beschrijving van de betreffende buurman en het gebruik van het woord 'tokkie' door TS.
En het feit dat hij zijn scooters in de gemeenschappelijke hal zet waar ze overlast voor de andere bewoners veroorzaken. Dat enkele feit tekent die gast al.Arrne schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
Het enige waarop je dit lijkt te baseren is op een summiere beschrijving van de betreffende buurman en het gebruik van het woord 'tokkie' door TS.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Je kan aan de VVE vragen een reglementen bord op te hangen wat wel en niet mag in de gemeenschappelijke ruimtes..
Hierop kan je neerzetten dat spullen die niet toebehoren aan de geemschappelijke ruimte zoals een planten bak, bankje stoel of schilderij niet geplaatst mogen worden in de ruimte. Wordt het binnen twee weken na melding bij de VVE niet opgeruimd of wordt het nog steeds gebruikt als opslag voor rijwielen dat de VVE gemachtigd is volgens Artikel x.x in het VVE reglement/acte de spullen al dan niet gedwongen is af te voeren of te laten ophalen door een bedrijf voor afvoer. De kosten voor het afvoeren worden verhaald op de veroorzaker..
Zo'n briefje hangt hier ook in mijn huur apartement die mensen gebruiken als fiets opslag.. Waarbij de verhuurder al eens een opruim actie heeft gedreigd te gaan doen.. Sindsdien staan de fietsen netjes in de kelderboxen.
Hierop kan je neerzetten dat spullen die niet toebehoren aan de geemschappelijke ruimte zoals een planten bak, bankje stoel of schilderij niet geplaatst mogen worden in de ruimte. Wordt het binnen twee weken na melding bij de VVE niet opgeruimd of wordt het nog steeds gebruikt als opslag voor rijwielen dat de VVE gemachtigd is volgens Artikel x.x in het VVE reglement/acte de spullen al dan niet gedwongen is af te voeren of te laten ophalen door een bedrijf voor afvoer. De kosten voor het afvoeren worden verhaald op de veroorzaker..
Zo'n briefje hangt hier ook in mijn huur apartement die mensen gebruiken als fiets opslag.. Waarbij de verhuurder al eens een opruim actie heeft gedreigd te gaan doen.. Sindsdien staan de fietsen netjes in de kelderboxen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Goede suggestie van To_Tall.
Maar ik zou het probleem eerst wat groter maken. Zet je eigen fiets ook in de hal (schijnbaar mag dat en staat ie lekker droog), met wat geluk gaan er dan meer mensen klagen. Op moment dat er dan een reglementen bord wordt opgehangen, dan is dat iig voor 2 zaken, namelijk jouw fiets en zijn scooters. Een soort if you can't beat them, join them.
Je kan zeggen, dit is niet de juiste weg, maar uiteindelijk gaat het erom dat de VVE in actie komt. En schijnbaar luisteren die niet.
Maar ik zou het probleem eerst wat groter maken. Zet je eigen fiets ook in de hal (schijnbaar mag dat en staat ie lekker droog), met wat geluk gaan er dan meer mensen klagen. Op moment dat er dan een reglementen bord wordt opgehangen, dan is dat iig voor 2 zaken, namelijk jouw fiets en zijn scooters. Een soort if you can't beat them, join them.
Je kan zeggen, dit is niet de juiste weg, maar uiteindelijk gaat het erom dat de VVE in actie komt. En schijnbaar luisteren die niet.
Dat zou ik nog iets extremer aanpakken, zorgen dat zoveel mensen hun fiets e.d. in de hal neerzetten dat er geen ruimte meer is voor die scooters, dan gaat die tokkie klagen bij de VVE.rvtk schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:02:
Goede suggestie van To_Tall.
Waarschijnlijk zet fam Tokkie dan alle fietsen buiten om dat zij deze parkeerplaats al hadden geclaimtFreee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
Dat zou ik nog iets extremer aanpakken, zorgen dat zoveel mensen hun fiets e.d. in de hal neerzetten dat er geen ruimte meer is voor die scooters, dan gaat die tokkie klagen bij de VVE.
Geeft niet, dan jagen ze de hele rest van de bewoners en VvE tegen zich in het harnas, kunnen de nodige maatregelen er ook doorgejast worden.rc5proxy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:25:
[...]
Waarschijnlijk zet fam Tokkie dan alle fietsen buiten om dat zij deze parkeerplaats al hadden geclaimt
Ik maakte mijn opmerking over praten niet om grappig te zijn.
Ik heb het over praten omdat ik denk dat deze persoon niet gevoelig is voor druk. Dus ga je bij de 'goede' man duwen op drukpunten (VVE, brandweer etc etc) dan denk ik dat hij eerder terug zal gaan duwen dan mee zal gaan werken. Naar mijn idee heb je dan dus ook weinig andere opties dan er gewoon met een kratje bier naar zijn voordeur te lopen en eens te kijken of er wel te praten valt. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn (famous english proverb).
Ik heb zelf ook eens een 'miskoop' gehad met een wijk waarin meer tokkies bleken te wonen dan verwacht. Ook hier bleek dat acties tegenreacties oplossen. En met acties die hoger dan 0 scoren op de schaal van geweldsspectrum delf je ook het onderspit. Dit is uit ervaring, ik heb wel eens met mijn keel dichtgeknepen in de vuisten van een sportschooltokkie gehangen omdat ik een auto geblokkeerd had die consequent op mijn privéparkeerplaats (eigendom) stond. Die woning heb ik uiteindelijk met verliesverkocht... Nu gelukkig woonachtig in een dorp waar het asocialiteitsgehalte op nul staat.
Simpele oplossingen die minder weerstand oproepen zijn wel duurdere. Stel dat er een andere reden voor is om de scooter binnen te parkeren (naast pure asocialiteit). Wat zou dat dan kunnen zijn? Waarschijnlijk een of meer van de volgende :
- Minder diefstal gevoelig
- Geen ruimte in zijn berging of lastig manoeuvreren met scooter in de gangpaden
- Invloed van elementen op zijn scooter (regen/roest etc).
Dus... Afgesloten fietsenstalling of afdakje kan dan al de wereld schelen.
Wil hij ook onder begeleiding van een kratje schultenbrau ook niet praten, tja dan kun je nog altijd escaleren naar VVE/Politie/Brandweer etc.
Ik heb het over praten omdat ik denk dat deze persoon niet gevoelig is voor druk. Dus ga je bij de 'goede' man duwen op drukpunten (VVE, brandweer etc etc) dan denk ik dat hij eerder terug zal gaan duwen dan mee zal gaan werken. Naar mijn idee heb je dan dus ook weinig andere opties dan er gewoon met een kratje bier naar zijn voordeur te lopen en eens te kijken of er wel te praten valt. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn (famous english proverb).
Ik heb zelf ook eens een 'miskoop' gehad met een wijk waarin meer tokkies bleken te wonen dan verwacht. Ook hier bleek dat acties tegenreacties oplossen. En met acties die hoger dan 0 scoren op de schaal van geweldsspectrum delf je ook het onderspit. Dit is uit ervaring, ik heb wel eens met mijn keel dichtgeknepen in de vuisten van een sportschooltokkie gehangen omdat ik een auto geblokkeerd had die consequent op mijn privéparkeerplaats (eigendom) stond. Die woning heb ik uiteindelijk met verliesverkocht... Nu gelukkig woonachtig in een dorp waar het asocialiteitsgehalte op nul staat.
Simpele oplossingen die minder weerstand oproepen zijn wel duurdere. Stel dat er een andere reden voor is om de scooter binnen te parkeren (naast pure asocialiteit). Wat zou dat dan kunnen zijn? Waarschijnlijk een of meer van de volgende :
- Minder diefstal gevoelig
- Geen ruimte in zijn berging of lastig manoeuvreren met scooter in de gangpaden
- Invloed van elementen op zijn scooter (regen/roest etc).
Dus... Afgesloten fietsenstalling of afdakje kan dan al de wereld schelen.
Wil hij ook onder begeleiding van een kratje schultenbrau ook niet praten, tja dan kun je nog altijd escaleren naar VVE/Politie/Brandweer etc.
Laat die man de motor binnen in de afgesloten ruimte draaien?Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
2. het stinkt ENORM naar uitlaatgas. De entreehal heeft open trappen naar boven en de gehele hal t/m 2e verdieping stinkt naar uitlaatgas. Je wordt gewoon vergast. De enige uitgang voor deze lucht is de entree.
Ja vast, laat de VVE zich de mond snoeren door dit soort geblaat? Vraag of die man dat op papier wil zetten en voor een notaris bevestigen.hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn...
Wat mij opvalt is, jij wilt je appartement verkopen en daarom is het probleem nu dringend, want je weet zeker dat de scooters potentiële kopers zullen afschrikken. Is dat wel zo, want andere mensen kunnen een andere beleving hebben over de omgeving. En staan die scooters er echt altijd, gaat die man er niet mee weg naar zijn werk/boodschappen/vrienden?
Wat het probleem dus moeilijker maakt is dat het een medebewoner en eigenaar is. Was het een buitenstaander dan was het probleem mogelijk beter op te lossen. Sowieso, voor de getergde burger loopt de politie niet zo hard. Je moet backup hebben in de vorm van in jouw geval de VVE. Die kan afspraken maken met de politie waar jij dan op kan terugvallen. Als er een expliciet verbod op het stallen van voertuigen in de hal komt met een bordje bij de deur kan je daarmee aan de slag gaan. Natuurlijk kan en mag de politie hier bemiddelen en ingrijpen. Die komt toch ook als zich mensen misdragen in bv een winkel of café.
Je zult denk ik in gesprek moeten blijven en ze blijven doordringen van ernst van de situatie. De aanhouder wint.
In de reactie boven de mijne staan een paar ideeën over de vraag waarom meneer zijn scooters in de hal parkeert. Vind ik geen slecht idee om te kijken of je daar wat mee kan.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Bekijk het ook eens van de andere kant: een goed functionerende VVE is voor een koper van een appartement net zo van levensbelang als de vaststelling voor de koper van een ééngezinswoning dat de grond niet vervuild is. Als de VVE deze meneer niet wil aanspreken op zijn gedrag, dan heb je dus geen goed functionerende VVE
Ik begrijp overigens niet van alle suggesties over 'terugpakken' via de scooters. Je kunt in dit soort gevallen maar twee paden bewandelen, namelijk het formele en het informele. Het formele heb ik al eerder toegelicht: breng de noodzakelijke besluitvorming in de VVE tot stand, waarna het aan de VVE is om dat uit te voeren. Desnoods schakelt met een deurwaarder in. De informele route is het kratje bier, proberen aan zijn goede kant te komen, maar of je daar zin in hebt bij zo'n figuur is natuurlijk maar de vraag. Eigenlijk wordt paupergedrag dan beloond.
Ik begrijp overigens niet van alle suggesties over 'terugpakken' via de scooters. Je kunt in dit soort gevallen maar twee paden bewandelen, namelijk het formele en het informele. Het formele heb ik al eerder toegelicht: breng de noodzakelijke besluitvorming in de VVE tot stand, waarna het aan de VVE is om dat uit te voeren. Desnoods schakelt met een deurwaarder in. De informele route is het kratje bier, proberen aan zijn goede kant te komen, maar of je daar zin in hebt bij zo'n figuur is natuurlijk maar de vraag. Eigenlijk wordt paupergedrag dan beloond.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Dat dus.To_Tall schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:14:
Je kan aan de VVE vragen een reglementen bord op te hangen wat wel en niet mag in de gemeenschappelijke ruimtes..
Probleem is natuurlijk dat je dat direct vanaf het begin van bewoning al had moeten doen en moeten handhaven. Nu is er een verkeerde gewoonte ontstaan en dat is veel lastiger te doorbreken dan vanaf het begin optreden en handhaven. Toch is dit wel de weg die je moet gaan: Duidelijke regels, duidelijk aangeven met bordjes en zo, duidelijk waarschuwen en als het nodig is direct optreden en handhaven. Maar daar heb je dus inderdaad een goed functionerende VVE voor nodig die zich niet laat inpakken door zo'n gast.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Is er eigenlijk wel een priveberging? Of kan hij ze alleen buiten zetten? Hebben de begane grondappartementen een tuin?
Hahahahaha en dat accepteert de rest, wat een koekenbakkers zijn jullie.Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
We hebben dit tijdens meerdere VVE vergaderingen besproken maar meneer weigert absoluut ze weg te halen. Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren.
Een gemiddelde verzekering voor een VVE dekt al gauw een miljoen tot een paar miljoen. Dus als dat scootertje de hele flat laat affakkelen tikt meneer even die paar miljoen af? Of er is brand en iemand breekt zijn nek over het ding, dan betaald hij de arbeidsongeschiktheid?
Als mijn VVE akkoord zou moeten gaan met een dergelijke regeling dan eis ik een bankgarantie voor het verzekerd bedrag. DAT is de enige manier waarop ik ben afgedekt. Kan meneer die bankgarantie niet geven? Dan kan hij ook niet die scooter daar plaatsen.
We hebben het hier namelijk niet over een paar krassen op de deur of een gesneuveld raampje of iets dergelijks, dan kun je als VVE prima dat risico nemen. Nee, we hebben het over het risico dat de verzekering niet betaald!
Je enige kans is de brandweer. Je voldoet niet aan de regelgeving met die scooters in de entree en de brandweer is degene die daar tegen op kan treden. Die zal de VVE dwingen tot maatregelen. En zodra de boetes binnen vallen zal de lol er snel vanaf gaan!
De VVE is inderdaad enorm zwak, niemand onderneemt wat en niemand bekommert zich. Een huishoudelijk reglement is ook nooit opgesteld (die kan je zo downloaden, oersimpel). Ik ga daarom nog 1 poging doen met de VVE en daarna de weg via de brandweer proberen.
Maar heb je het hem al gewoon gevraagd?Freee!! schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:26:
[...]
Niet persoonlijk, maar ik heb helaas al veel te veel ervaring met dat slag volk.
Het kan zijn dat ik me vergis en in dat geval wil ik best mijn excuses aan de beste man aanbieden, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, de in de hal gestalde scooters (met walm) in aanmerking nemend.
Dat was eigenlijk wat ik mij ook afvroeg na het lezen van het hele topic (of heb ik het gemist)...
Heb je hem wel eens gewoon gevraagd waarom hij ze binnen zet? Want daar ligt de grond voor een gesprek en een oplossing.
Dont work hard, just party!
Via de VVE vergadering is natuurlijk al `vriendelijk` gevraagd er mee te stoppen en ze ergens anders neer te zetten. Langs gaan met een kratje bier is dan sympathiek en kan een leuke (of hele erge) avond opleveren maar verder zal het resultaat niet zo groot zijn lijkt me.
TheGhostInc zegt het enige logische. Een VVE mag nooit akkoord gaan met iemand die zegt dat hij wel de schade betaald omdat je weet dat deze de schade niet kán betalen. De enige weg die je moet bewandelen is via de VVE afdwingen dat de scooters weg gaan met een hele stevige dwangsom.
TheGhostInc zegt het enige logische. Een VVE mag nooit akkoord gaan met iemand die zegt dat hij wel de schade betaald omdat je weet dat deze de schade niet kán betalen. De enige weg die je moet bewandelen is via de VVE afdwingen dat de scooters weg gaan met een hele stevige dwangsom.
Praktische suggestie: biedt aan de beste man te betalen voor het buiten stallen van zijn scooters op de momenten dat je een bezichtiging verwacht. Biedt bijvoorbeeld €25 per keer. Jij gaat weg, dus lange routes met dossiers en rechters gaan je (nu) niet (op tijd) helpen.Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
Wat kunnen we hier nog aan doen? We zijn echt macheloos lijkt het!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
http://www.bouwbesluitonl...s/wet/bb2012/hfd2/afd2-12
Kun je het niet gooien op vluchtroute blockade ofzo?
Kun je het niet gooien op vluchtroute blockade ofzo?
PSN: SensLike_
En als dat appartement net zo hard verkoopt als alle appartementen in Nederland zit hij hier over 4 jaar nog steeds om de twee weken 25 euro af te tikken aan de buurman.ATS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:43:
[...]
Praktische suggestie: biedt aan de beste man te betalen voor het buiten stallen van zijn scooters op de momenten dat je een bezichtiging verwacht. Biedt bijvoorbeeld €25 per keer. Jij gaat weg, dus lange routes met dossiers en rechters gaan je (nu) niet (op tijd) helpen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Om de twee weken kijkers? Dan verkoopt je appartement echt wel eerder dan dat. Ik weet het niet precies, maar hoeveel kijkers zou je gemiddeld krijgen voordat er een koper komt? 10? 15? Als je bang bent dat die scooters een probleem vormen voor de verkoop, dan zou ik dat een acceptabele investering vinden.Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
En als dat appartement net zo hard verkoopt als alle appartementen in Nederland zit hij hier over 4 jaar nog steeds om de twee weken 25 euro af te tikken aan de buurman.
Is het de beste oplossing? Natuurlijk niet! Die dingen horen daar niet, en mogen daar niet staan. Maar het probleem van de TS is niet dat die scooters daar staan (daar had hij dan wel eerder serieus werk gemaakt) maar dat hij bang is dat een obstakel vormt voor de verkoop van zijn appartement. Dus dát probleem moet je zien op te lossen...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En vervolgens krijg jij een claim van de koper wegens verborgen gebreken.....
En uiteindelijk zit dan de koper er mee...Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
En als dat appartement net zo hard verkoopt als alle appartementen in Nederland zit hij hier over 4 jaar nog steeds om de twee weken 25 euro af te tikken aan de buurman.
Als je het niet structureel oplost vind ik dat bijna misleiding en een verborgen gebrek...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kun je niet, in enigszins goed overleg met de buurman, zorgen dat die scooters zo nu en dan even wieberen als jij kijkers voor je huis krijgt?
Hoezo een gebrek? Het is iets dat een kijker ook gewoon kan constateren door op een willekeurig moment nog eens langs te lopen en een blik te werpen. Als je foto's gaat maken dan doe je dat toch ook op zo'n manier dat je het beste plaatje krijgt? Zonnige dag, de buurman vragen voor de foto zijn auto even aan de kant te zetten. Binnen wat meubels verschuiven zodat ze niet in beeld staan, etc. Schoonmaken & appeltaart bakken voordat de kijkers komen... Dit is een beetje dezelfde categorie denk ik.
En uiteraard: een structurele oplossing is wat je wil. Maar of dat haalbaar is binnen de tijdsspanne dat de TS kijkers verwacht is maar zeer de vraag natuurlijk.
En uiteraard: een structurele oplossing is wat je wil. Maar of dat haalbaar is binnen de tijdsspanne dat de TS kijkers verwacht is maar zeer de vraag natuurlijk.
Stappenplan:Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
Probleem:
Hij heeft 2 scooters en die plaatst hij in de entreehal. Ze staan in de weg. Het probleem is echter:
1. het ziet er echt niet uit.. Het is duidelijk dat ze daar echt niet horen.
2. het stinkt ENORM naar uitlaatgas. De entreehal heeft open trappen naar boven en de gehele hal t/m 2e verdieping stinkt naar uitlaatgas. Je wordt gewoon vergast. De enige uitgang voor deze lucht is de entree.
- Meneer persoonlijk aanspreken, dat je kijkers krijgt en of hij zo vriendelijk wil zijn (hoewel je in sommige gevallen uit moet kijken met de zin "Wilt u zo vriendelijk zijn", dan schiet het 'vriendelijk' in het verkeerde keelgat) de scooters niet in de hal te plaatsen, maar buiten. Als hij zegt dat hij niet wil dat ze nat worden: zijn probleem. Niet ergens anders bij het appartement stal plaatsen?
- Indien meneer niet voor een gesprek/rede vatbaar is --> VvE. Wijkagent heeft hier niets mee te maken. Dit is (in principe eigenlijk) iets tussen de tokkie en de VvE, want hij blokkeert de vluchtwegen. Dat jij als enige bewoner daar over klaagt is een tweede (zegt ook iets over de andere bewoners).
- Indien dat niets uit haalt en de VvE op haar gat blijft zitten (zoals het lijkt) --> Politie en brandweer. Dit is gewoon versperring van de vluchtroute. (Maak btw ook even goede en duidelijke foto's, zodat je bewijs hebt van de situatie en het probleem en dit kunt aantonen.) Indien meneer weigert hier iets mee te doen (binnen een bepaalde tijd) zou hij een boete moeten krijgen van de politie.
- Meldt dit bij de VvE en zorg dat de VvE hier op let, want zo te horen heb je een érg passieve VvE getroffen..

Succes in ieder geval, want wat eerder genoemde 'tokkie' doet is gewoon wettelijk verboden en mag derhalve niet. Hem dit echter aan het verstand brengen wordt een tweede..
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Maar, kan de buurman zelf zijn scooters in een privéberging of tuin stallen? Is het luiheid of is het omdat hij geen afgesloten berging heeft?
Verwijderd
Je kunt er op gokken een hele domme koper te treffen inderdaad. Mij zou je er niet mee misleiden, want ik kom minstens 2 keer onaangekondigd nog eens een keer kijken als ik interesse heb in het huis/appartement. Ik snap ook wel, dat alles pico bello is als ik daar met jouw makelaar naar binnen stap. Ik wil juist dat het ook pico bello is zonder jouw makelaar erbij. De binnenkant van het huis boeit me dan niet, want die bekijk ik wel met jouw makelaar erbij. Ik ben juist benieuwd naar buurmannen die met scooters de hele ingang blokkeren, bijvoorbeeld.ATS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:43:
[...]
Praktische suggestie: biedt aan de beste man te betalen voor het buiten stallen van zijn scooters op de momenten dat je een bezichtiging verwacht. Biedt bijvoorbeeld €25 per keer. Jij gaat weg, dus lange routes met dossiers en rechters gaan je (nu) niet (op tijd) helpen.
Ooit een keer een huis bezichtigd vlakbij 2 voetbalvelden. Gewoon de makelaar op de man af gevraagd: "Geeft dat niet heel veel overlast?" Je kunt natuurlijk wel raden wat het antwoord was.
De suggestie om de man te betalen om z'n scooters weg te halen voelt bij mij persoonlijk erg verkeerd. Zo wordt zijn gedrag alleen maar beloond en is er al helemaal geen reden meer om ze buiten de bezichtigingen om weg te halen.
Ik ken weinig appartementen waar je in een persoonlijke berging fatsoenlijk een scooter (laat staan twee) kwijt kunt, dus vermoed dat dat geen optie is. Zonder verdere kennis van zaken klinkt het als luiheid en iets veiliger ivm diefstal.
De enige juiste weg lijkt me de VvE een schop geven. Dit is nu precies één van de redenen waarom het belangrijk is een actieve VvE te hebben. Iedereen wil prettig wonen, nu laat je dat door een enkele bewoner vergallen. Dan gaat het er niet eens om dat meneer het verzekerde bedrag helemaal niet kan dekken, want ook al kon 'ie dat wel, dan wil je die scooters alsnog niet de entree laten vergassen.
Verwacht hier echter niet binnen een week een oplossing, dit is een traject wat vaak maanden duurt. Je moet een dossier op gaan bouwen. De man aanspreken, aangetekende brieven versturen, alvast wijkagent op de hoogte stellen etc. Scooters in de hal is dan wellicht niet zijn verantwoordelijkheid... als het uitmondt op bedreiging of geweld is het dat wel.
Heel veel succes met de verkoop in ieder geval
Ik ken weinig appartementen waar je in een persoonlijke berging fatsoenlijk een scooter (laat staan twee) kwijt kunt, dus vermoed dat dat geen optie is. Zonder verdere kennis van zaken klinkt het als luiheid en iets veiliger ivm diefstal.
De enige juiste weg lijkt me de VvE een schop geven. Dit is nu precies één van de redenen waarom het belangrijk is een actieve VvE te hebben. Iedereen wil prettig wonen, nu laat je dat door een enkele bewoner vergallen. Dan gaat het er niet eens om dat meneer het verzekerde bedrag helemaal niet kan dekken, want ook al kon 'ie dat wel, dan wil je die scooters alsnog niet de entree laten vergassen.
Verwacht hier echter niet binnen een week een oplossing, dit is een traject wat vaak maanden duurt. Je moet een dossier op gaan bouwen. De man aanspreken, aangetekende brieven versturen, alvast wijkagent op de hoogte stellen etc. Scooters in de hal is dan wellicht niet zijn verantwoordelijkheid... als het uitmondt op bedreiging of geweld is het dat wel.
Heel veel succes met de verkoop in ieder geval
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Heel verstandig van je, maar ik zou de mensen die zich niet op deze manier voorbereiden niet de kost willen geven... Wij zijn zelf ook gaan kijken op andere momenten in de buurt, geproken met mensen op straat, etc. Maar heel veel mensen hebben werkelijk geen idee. Die kopen nog omdat ze gevallen zijn op een inrichting die ze zo leuk vinden (maar die dus met de verkoper mee gaat)... Je hebt maar één zo'n zot nodig.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:
[...]
Je kunt er op gokken een hele domme koper te treffen inderdaad. Mij zou je er niet mee misleiden, want ik kom minstens 2 keer onaangekondigd nog eens een keer kijken als ik interesse heb in het huis/appartement. Ik snap ook wel, dat alles pico bello is als ik daar met jouw makelaar naar binnen stap. Ik wil juist dat het ook pico bello is zonder jouw makelaar erbij. De binnenkant van het huis boeit me dan niet, want die bekijk ik wel met jouw makelaar erbij. Ik ben juist benieuwd naar buurmannen die met scooters de hele ingang blokkeren, bijvoorbeeld.
Ooit een keer een huis bezichtigd vlakbij 2 voetbalvelden. Gewoon de makelaar op de man af gevraagd: "Geeft dat niet heel veel overlast?" Je kunt natuurlijk wel raden wat het antwoord was."Heb je helemaal geen last van hoor!". Die makelaar was nog pissig ook, toen ik hem vertelde dat ik nog een keer bij het huis geweest was toen er "leven" was op 1 van de voetbalvelden en dat ik mezelf door de "stadionspeaker" niet eens meer kon horen denken.
En dat het financieel overtuigen van de man verkeerd voelt: kan ik me helemaal voorstellen. Maar je moet ook bepalen waar je precies je energie in wil steken in deze. Ik zou die energie liever steken in het vinden en in orde maken van een leuke nieuwe plek om te wonen.
Je moet weten wat de regels zijn van jou gemeente onder de Algemene Plaatselijke Verordening regeling.
In de meeste gemeenten staat een rubriek APV het onderstaande. Bij het overschrijden van deze regel dan is het verboden. Het mag door de gemeente of politie verwijderd worden en het de eigenaar van de fiets of scooter moet uiteindelijk stallingskosten betalen bij het ophalen van zijn scooters. Voertuigen moeten worden nu eenmaal worden gestald in daarvoor aangewezen stallingsruimte. Vaak worden er in ruimten een blauw bordje artikelnummer opgehangen zodat je argument is gegrond.
Artikel 2.4.11 Neerzetten van fietsen e.d.
Algemene Plaatselijke Verordening gemeentewetgeving
In de meeste gemeenten staat een rubriek APV het onderstaande. Bij het overschrijden van deze regel dan is het verboden. Het mag door de gemeente of politie verwijderd worden en het de eigenaar van de fiets of scooter moet uiteindelijk stallingskosten betalen bij het ophalen van zijn scooters. Voertuigen moeten worden nu eenmaal worden gestald in daarvoor aangewezen stallingsruimte. Vaak worden er in ruimten een blauw bordje artikelnummer opgehangen zodat je argument is gegrond.
Artikel 2.4.11 Neerzetten van fietsen e.d.
Algemene Plaatselijke Verordening gemeentewetgeving
Het is verboden op een openbare plaats een fiets of een bromfiets te plaatsen of te laten staan tegen een raam, een raamkozijn, een deur, de gevel van een gebouw dan wel in de ingang van een portiek indien:
a. dit in strijd is met de uitdrukkelijk verklaarde wil van de gebruiker van dat gebouw of dat portiek;
b. daardoor die ingang versperd wordt.
[ Voor 27% gewijzigd door donderdraak op 17-08-2015 15:30 ]
Hoe erg staan die scooters in de weg? Als ze echt je vluchtweg versperren zou je een verzoek tot handhaving in kunnen dienen bij het Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente. Die kan dan o.b.v. artikel 7.16 van het Bouwbesluit 2012 daar tegen optreden.
Let wel, dan moeten ze echt heel erg gevaarlijk in de weg staan, zodat als je bijv moet vluchten in het donker je nek er over breekt. Als ze een looppad van 85 cm breed vrij hebben gehouden met de scooters, dan zal de gemeente sowieso niets doen.
Let er wel op, dat dit een zogenaamd kapstokartikel is, daar is de gemeente over het algemeen vrij terughoudend in om die toe te passen.
Let wel, dan moeten ze echt heel erg gevaarlijk in de weg staan, zodat als je bijv moet vluchten in het donker je nek er over breekt. Als ze een looppad van 85 cm breed vrij hebben gehouden met de scooters, dan zal de gemeente sowieso niets doen.
Let er wel op, dat dit een zogenaamd kapstokartikel is, daar is de gemeente over het algemeen vrij terughoudend in om die toe te passen.
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 17-08-2015 15:37 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik denk niet dat de politie bereid is om de APV in een appartementencomplex te handhaven. Daar is nu juist het huishoudelijk reglement van de VVE voor bedoeld.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Vervelende buren zijn geen verborgen gebreken mag ik hopenemnich schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:57:
En vervolgens krijg jij een claim van de koper wegens verborgen gebreken.....
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Politie doet alleen administratief want hebben ze de mensen niet voor. Meestal komt de gemeente het halen met zo'n gemeente wagentje.nare man schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:54:
Ik denk niet dat de politie bereid is om de APV in een appartementencomplex te handhaven. Daar is nu juist het huishoudelijk reglement van de VVE voor bedoeld.
Voor zover ik weet kan dat als verborgen gebrek gezien worden.empheron schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:41:
Of je gaat op dagen dat je kijkers hebt ff bij hem langs en vraagt vriendelijk of ze een paar uurtjes buiten kunnen staan.
Als je het maar niet verbergtGamebuster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Vervelende buren zijn geen verborgen gebreken mag ik hopen
Misschien is verborgen gebrek overigens geen juiste term maar dat weet ik niet. Je bent wel verplicht om de juiste informatie te verstrekken en alle informatie te geven die relevant kan zijn. Zeker als er om gevraagd wordt.
Gewoon de scooters laten staan. Blijkbaar is het voor de meeste bewoners een te accepteren situatie. Dat zal dan voor potentiele kopers waarschijnlijk ook zo zijn.
In makelaarstaal is dat dan een gezellige, levendige buurt met een gevarieerde bevolking...emnich schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:43:
[...]
Als je het maar niet verbergtDat betekent dus ook dat je niet mag zeggen dat je prima buren hebt terwijl je buurman elke dag van 23:00 - 04:00 uur aan het DJ'en is. Je kan natuurlijk wel zeggen dat hij wel eens een feestje geeft maar dat je daar zelf weinig last van hebt
[...]
Je zou er zelfs een verkoop argument van kunnen maken: U kunt uw scooter veilig stallen in de hal...
Definitieve oplossing: de Entree en portiek bovenin voorzien van mechanische Ventilatie (zo'n tol op het dak, grote pijp door het pafond). Kan niet veel kosten, omgeslagen over alle adressen. Het is natuurlijk van de zotten dat de enige ventilatie de Entree is.
Ik heb zelf in het bovenste appartement met zo'n onding gewoond van een sociale woningbouw, makkelijkste oplossing was daar de bovenste ruit van de portiek zelf ingooien en niet laten repareren
, goede ventilatie!! Nooit meer stank in de portiek van vuilnis zakken die even in de hal worden gezet, of rokende buren die met een brandende peuk in hun bek hun huis binnen gaan, alleen diegene op de begane grond had het meest last van inregenen dus een natte deurmat (in dit geval zeiknatte scooters na een hoosbui).
Om het netjes te doen EN goedkoop, een goede glas snijder en een rond gat snijden in de bovenste ruit (als je die daar hebt natuurlijk).
Op deze manier spaar je de kool En de tokkie, euh geit
Ik heb zelf in het bovenste appartement met zo'n onding gewoond van een sociale woningbouw, makkelijkste oplossing was daar de bovenste ruit van de portiek zelf ingooien en niet laten repareren

Om het netjes te doen EN goedkoop, een goede glas snijder en een rond gat snijden in de bovenste ruit (als je die daar hebt natuurlijk).
Op deze manier spaar je de kool En de tokkie, euh geit
heb je jouw buurman ooit het probleem uitgelegd? en dan niet `de brommer staat in de weg`, maar jouw probleem dat je moet verhuizen om reden x,en (leugentje om bestwil) een koper afgehaakt is omdat er scooters in de hal staan.
hierdoor verlies je elke maand xxx euro (roep iets), en je wilt voorkomen dat dit een tweede keer gebeurd.
snapt hij t verhaal tot dusver? kom met een concreet voorstel, x tijd niet in de hal.
my guess, hij snapt opeens wat het probleem is.
zoniet, dan ben ik benieuwd naar zijn reden.
hierdoor verlies je elke maand xxx euro (roep iets), en je wilt voorkomen dat dit een tweede keer gebeurd.
snapt hij t verhaal tot dusver? kom met een concreet voorstel, x tijd niet in de hal.
my guess, hij snapt opeens wat het probleem is.
zoniet, dan ben ik benieuwd naar zijn reden.
Meld je aan voor het programma bonje met de buren
ik parkeer mijn snorder op dit moment ook gewoon lekker in de portiek.. maar dat is omdat de verhurende partij nog steeds geen afgesloten stalling heeft geregeld na dat de vorige zo`n 4 maand geleden tegen de vlakte ging..
404 Signature not found
Vve een procedure laten opstarten om hem dat stukje uit het huishoudelijk reglement te laten nakomen. Onder last van verhouding van een dwangsom.
Voor zover ik kan overzien staan de binnengeparkeerde scooters het 'normale gebruik van de woning' niet in de weg. Met betrekking tot de gedeelde ruimtes (waarvan de koper een fractie in het bezet krijgt grofweg 1/aantal eigenaren) durf ik ten zeerste te betwijfelen of de plaatsing van de scooters binnen aangemerkt kan worden als verborgen gebrek. Er mankeert immers niets aan de gedeelde ruimtes zelf, enkel aan het gebruik van deze ruimtes door andere mede-eigenaren. Binnen het juridisch kader is aanspraak maken op 'verborgen gebrek' clausules dus voor toekomstige kopers geen haalbare kaart.RemcoDelft schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:38:
[...]
Voor zover ik weet kan dat als verborgen gebrek gezien worden.
Als v.v.e beheerder heb ik al eerder met dit bijltje gehakt.
Wij hadden 4 studenten in een appartement die de fietsen in het portiek stalde.
Mijn oplossings was:
-Verbodsborden opgehangen.
-Kopie van de behorende artikel uit de akte van splitsing er bij gehangen.
Vervolgens iedere keer dat ze er toch stonden verwijderd, en telkens weer een tiental meter verder op neer gezet.
In een paar weken was het probleem verholpen!
Succes.
Wij hadden 4 studenten in een appartement die de fietsen in het portiek stalde.
Mijn oplossings was:
-Verbodsborden opgehangen.
-Kopie van de behorende artikel uit de akte van splitsing er bij gehangen.
Vervolgens iedere keer dat ze er toch stonden verwijderd, en telkens weer een tiental meter verder op neer gezet.
In een paar weken was het probleem verholpen!
Succes.
Dit zou ik eerst even checken bij de brandweer, want misschien is de stank wel weg, maar als het brandgevaarlijk blijft ben je nog steeds 'het bokje'. Sterker nog, als VVE kun je nog wel wegkomen met het idee van 'een incident' of 'samenloop van omstandigheden'. Ga je echter een brandgevaarlijke situatie actief 'goedkeuren' dan heb je ineens echt een probleem met aansprakelijkheid.BenGenaaid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:13:
Definitieve oplossing: de Entree en portiek bovenin voorzien van mechanische Ventilatie (zo'n tol op het dak, grote pijp door het pafond). Kan niet veel kosten, omgeslagen over alle adressen. Het is natuurlijk van de zotten dat de enige ventilatie de Entree is.
Zo hing er bijvoorbeeld een bordje bij de ingang van de parkeergarage dat LPG tanks verboden waren. Dat 'dekt' de VVE in het geval van een brand en iedereen is blij.
In mijn oude studentenhuis regelmatig met de brandweer staan kletsen over wat zij problematisch vinden en dan is bijvoorbeeld een looppad 'om' iets heen niet altijd acceptabel. Ook is de vraag of bijvoorbeeld de hoeveelheid brandbaar materiaal is beperkt. Je mag in een vluchtweg ook niet zomaar meubels plaatsen, ook al staan die buiten de looproute. En ook of zaken vast aan de muur zitten of losstaan is geloof ik een discussie punt.PaT schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:36:
Hoe erg staan die scooters in de weg? Als ze echt je vluchtweg versperren zou je een verzoek tot handhaving in kunnen dienen bij het Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente. Die kan dan o.b.v. artikel 7.16 van het Bouwbesluit 2012 daar tegen optreden.
Maar wat ik vooral heb onthouden is dat de brandweer aan de ene kant een risico inschatting doet en aan de andere kant normen hanteert. Zo bleef een afgekeurde brandtrap staan, omdat het nog steeds je leven kan redden, maar voor de norm telt het dan weer niet mee.
Het beste is dan ook de brandweer langs te laten komen voor inspectie, zij kunnen vrij precies zeggen wat problematisch is.
Anoniem: 654400
Ik denk dat je druk uit zal moeten oefenen op de VVE. Helaas zijn dat nogal eens lapzwansen. Je moet ze zover krijgen dat ze actie ondernemen. Ik zou zo weinig mogelijk interacteren met die buurman omdat de kans groot is dat je iets doet of zegt dat averechts werkt. Dan wordt het voor hem een principekwestie (ik doe gatverpielekes zelf wat ik wil, ze gaan mij niks vertellen!) en wordt het alleen nog maar moeilijker.
Mobiliseer degenen die in hetzelfde complex wonen en schop die VVE onder hun luie zitvlees.
Mobiliseer degenen die in hetzelfde complex wonen en schop die VVE onder hun luie zitvlees.
Ik zou gewoon die scooters élke keer dat je ze ziet staan nét even iets verplaatsen zodat ze echt recht voor de deur staan / in de loop. Dan doe je niets illegaals, maar gaat vanzelf iedereen in de flat zich er aan irriteren en krijg je wellicht de VVE mee in wat meer actie.
Wij hadden in ons complex (huurders en kopers) ook een soort gelijk geval. Op een gegeven moment stonden er drie(!) stinkende scooters in de gezamenlijke ruimte. Dus de VVE opdracht gegeven om mensen op de hoogte te stellen middels een brief dat deze daar niet mochten staan op o.a. last van de brandweer.
Aantal weken goed gegaan en ineens stond er weer een scooter. Dus ik heb bij de bewoners aangebeld en heb ze 5 minuten de tijd gegeven om de scooter uit de gezamenlijke ruimte te halen. Indien ze dit niet deden zou ik persoonlijk er voor zorgen dat hij verwijderd zou worden.
Binnen 5 minuten was de scooter weg en sindsdien is de gezamenlijke ruimte weer netjes, geen stinkende scooters meer en de schoonmaker kan ook weer normaal zijn werk doen.
M.a.w. eisen van je VVE dat ze hier maatregelen tegen gaan nemen, want als de buurman het mag denken andere bewoners dat ze het ook mogen en dan is het hek van de dam.
Aantal weken goed gegaan en ineens stond er weer een scooter. Dus ik heb bij de bewoners aangebeld en heb ze 5 minuten de tijd gegeven om de scooter uit de gezamenlijke ruimte te halen. Indien ze dit niet deden zou ik persoonlijk er voor zorgen dat hij verwijderd zou worden.
Binnen 5 minuten was de scooter weg en sindsdien is de gezamenlijke ruimte weer netjes, geen stinkende scooters meer en de schoonmaker kan ook weer normaal zijn werk doen.
M.a.w. eisen van je VVE dat ze hier maatregelen tegen gaan nemen, want als de buurman het mag denken andere bewoners dat ze het ook mogen en dan is het hek van de dam.
Brandgevaar is voldoende reden voor zaakwaarneming. Je mag andermans onbeheerd eigendom onder beheer nemen om een gevaarlijke situatie af te wenden. Knikker die scooters buiten, hang een briefje op dat ze verwijderd zijn en dat er aangifte gedaan wordt als de gevaarlijke situatie opnieuw ontstaat.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Aangezien je toch gaat verhuizen is het niet het gemakkelijkst om even bij hem aan te bellen als je bezoekers krijgt en in overleg (kijken met hoe weinig hij genoegen neemt) met hem 20/50 euro in de handen drukt in ruil dat hij ze even weg zet?
Waarom zou je hem belonen??kaasaanfiets schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 03:25:
Aangezien je toch gaat verhuizen is het niet het gemakkelijkst om even bij hem aan te bellen als je bezoekers krijgt en in overleg (kijken met hoe weinig hij genoegen neemt) met hem 20/50 euro in de handen drukt in ruil dat hij ze even weg zet?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
probleem ff verbergen om aan de volgende koper present te geven. Ik hoop dat je dan niet verkoopt aan mensen die je (via via) (her)kent. Ik zou alleszinds niet blij zijn als ik daar achteraf achter komkaasaanfiets schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 03:25:
Omdat hij zijn appartement wil verkopen, en de juiste/formele weg veel tijd gaat kosten.
Ik snap wat je bedoelt hoor, en ben het in principe met je eens. Maar soms moet je misschien wat praktischer zijn. Wellicht heeft binnenkort TS al een andere woning en zal hij met dubbele lasten komen te zitten, en dan wil je toch er toch zo snel mogelijk van af. Ik weet niet of ik het zelf zou doen, maar ik zal niet zeggen dat ik het niet op z'n minst zou overwegen.
Sowieso heeft die VvE een flinke schop nodig, welke malloot gaat er nu akkoord met "als de verzekering niet dekt, betaal ik het wel". Als er een flinke brand uitbreekt is de kans nihil dat hij de schade ook daadwerkelijk kan betalen.
Als je het presenteert als een financieel risico, kan de man op die manier dat risico overnemen. Uiteraard wel even met bankgarantie en notarieel vastgelegd. Maar dat is het punt helemaal niet, je wil die scooters daar niet hebben staan.Sowieso heeft die VvE een flinke schop nodig, welke malloot gaat er nu akkoord met "als de verzekering niet dekt, betaal ik het wel". Als er een flinke brand uitbreekt is de kans nihil dat hij de schade ook daadwerkelijk kan betalen.
- De entree stinkt naar rook
- Dat kan niet goed zijn voor de gezondheid
- Het doet afbreuk aan de uitstraling van het object
...en daar bovenop is het brandgevaarlijk. Mocht er iets serieus mis gaan, dan heb je het inderdaad snel over tonnen aan schade. Om maar niet te spreken over de fotoboeken van tante Bep die allemaal in rook zijn opgegaan, alleen maar omdat meneer vindt dat de gemeenschappelijke ruimte zijn persoonlijke scooterstalling is.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Tonnen aan schade vind ik nog het minst erge. Wat als er brand uitbreekt en er vallen drie doden doordat:Kaastosti schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:55:
[...]
Als je het presenteert als een financieel risico, kan de man op die manier dat risico overnemen. Uiteraard wel even met bankgarantie en notarieel vastgelegd. Maar dat is het punt helemaal niet, je wil die scooters daar niet hebben staan.
- De entree stinkt naar rook
- Dat kan niet goed zijn voor de gezondheid
- Het doet afbreuk aan de uitstraling van het object
...en daar bovenop is het brandgevaarlijk. Mocht er iets serieus mis gaan, dan heb je het inderdaad snel over tonnen aan schade. Om maar niet te spreken over de fotoboeken van tante Bep die allemaal in rook zijn opgegaan, alleen maar omdat meneer vindt dat de gemeenschappelijke ruimte zijn persoonlijke scooterstalling is.
- De brommers de brand veroorzaken.
- De brandweer wordt gehinderd omdat ze er niet goed bij kunnen.
- Mensen niet tijdig het pand uit kunnen komen omdat de boel geblokkeerd is door scooters.
Alle drie niet wenselijk. Maar goed. Heb dit probleem vaker gezien. Gemak gaat voor veiligheid.
Bij mij in het appartementenblok hebben we een parkeerplaats (gesloten) aan de achterkant. Daar zit één hele ruime bocht waar makkelijk twee auto's kunnen parkeren. Een parkeerplaats kost 10K+. Buiten het terrein is betaald parkeren en direct voor de deur is betaald parkeren met een max van één uur. Dus als mensen visite hadden deden ze vaak de poort van het terrein open en zetten ze de auto even neer in de bocht want dat is wel zo vriendelijk voor de visite.
Maar de bocht is aangelegd voor de brandweer. Als er brand uit breekt en ze moeten er aan de achterkant bij en er staan auto's in die bocht, dan kunnen ze er niet langs met die grote/brede brandweerauto's. Het was schering en inslag maar na het ophangen van bordjes (niet parkeren op verzoek van brandweer) en meermaals aankaarten bij de VvE vergadering is het bij ons redelijk uitgebannen. Het gebeurt nu nog maar sporadisch.
Verwijderd
Eerder gaf iemand de tip om eens met de brandweer te praten. Ik vraag me af of de TS dit eigenlijk al gedaan heeft? In een scooter zit een paar liter benzine en ook verschillende soorten olie. Ik kan me voorstellen, dat ze dit soort zaken niet langs een vluchtroute willen hebben.
Hier is laatste een scooter op een parkeerterrein in vlammen opgegaan, aangestoken. Ding stond naast een straatlantaarn en de brand was zo hevig, dat we daarna dagen storingen gehad hebben in de straatverlichting in de hele wijk. Zo'n brand in een keldergang of schuurtje is natuurlijk al heel erg, maar als zo'n brand dan ook nog eens de (enige?) vluchtweg blokkeert dan zijn de rapen natuurlijk echt gaar. Daar gaat de verzekeringsmaatschappij bijna gegarandeerd niet zomaar mee akkoord.
MIsschien kan de brandweer het bestuur van de VvE een keer wakker porren?
Hier is laatste een scooter op een parkeerterrein in vlammen opgegaan, aangestoken. Ding stond naast een straatlantaarn en de brand was zo hevig, dat we daarna dagen storingen gehad hebben in de straatverlichting in de hele wijk. Zo'n brand in een keldergang of schuurtje is natuurlijk al heel erg, maar als zo'n brand dan ook nog eens de (enige?) vluchtweg blokkeert dan zijn de rapen natuurlijk echt gaar. Daar gaat de verzekeringsmaatschappij bijna gegarandeerd niet zomaar mee akkoord.
MIsschien kan de brandweer het bestuur van de VvE een keer wakker porren?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 11:20 ]
Heb net alle 5 pagina's met een glimlach op mijn gezicht gelezen.
VVE / Wijkagent / Brandweer / financiele situatie / Artikel 2.4.11 / vluchtroute / bankgarantie / notarieel , 1 woord.. GEWELDIG!!
Had ook exacte zelfde probleem met een tokkie gezin.
Je kan ze wel op attenderen dat men er last van hebben of het stinkt naar uitlaatgassen. Kort gezegd ze hebben er schijt aan, anders deden ze dat niet.
VVE, wijkagent, Brandweer of je haalt de wetboek etc erbij. Denk je dat zij hun gedrag dan wel aanpassen? Zijn niks voor niks een 'tokkie' gezin.
mag niet modus on/
Ik had ze meerdere malen (hun vader) op geattendeerd dat zij hun scooters (2st) buiten moesten plaatsen, want de bewoners (waaronder ik) waren niet van gediend van deze situatie en de stankoverlast. Ik was netjes, beleefd, vriendelijk, heb zelf respect voor iedereen, ongeacht wie/wat ze zijn.
*knip* mag niet modus off/
VVE / Wijkagent / Brandweer / financiele situatie / Artikel 2.4.11 / vluchtroute / bankgarantie / notarieel , 1 woord.. GEWELDIG!!
Had ook exacte zelfde probleem met een tokkie gezin.
Je kan ze wel op attenderen dat men er last van hebben of het stinkt naar uitlaatgassen. Kort gezegd ze hebben er schijt aan, anders deden ze dat niet.
VVE, wijkagent, Brandweer of je haalt de wetboek etc erbij. Denk je dat zij hun gedrag dan wel aanpassen? Zijn niks voor niks een 'tokkie' gezin.
mag niet modus on/
Ik had ze meerdere malen (hun vader) op geattendeerd dat zij hun scooters (2st) buiten moesten plaatsen, want de bewoners (waaronder ik) waren niet van gediend van deze situatie en de stankoverlast. Ik was netjes, beleefd, vriendelijk, heb zelf respect voor iedereen, ongeacht wie/wat ze zijn.
*knip* mag niet modus off/
[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 20-08-2015 11:38 . Reden: Strafbare feiten en op-de-man geknipt ]
I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..
Geld geven is wel het allerdomst wat je kan doen.
Ik zie meneer Tokkie al tegen de koper zeggen: "Die vorige bewoner was echt een sukkel, hij gaf me zo maar € 50 om de scooters ven buiten te parkeren haha"
Dan heb je een nieuw probleem, en wat mij betreft volkomen terecht.
Dit dus:
Ik zie meneer Tokkie al tegen de koper zeggen: "Die vorige bewoner was echt een sukkel, hij gaf me zo maar € 50 om de scooters ven buiten te parkeren haha"
Dan heb je een nieuw probleem, en wat mij betreft volkomen terecht.
Dit dus:
Probeer wel wat medestanders binnen de VVE te krijgen opdat meneer Tokkie zijn tegenslag niet (alleen) op jou komt afreageren.MSalters schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:13:
Brandgevaar is voldoende reden voor zaakwaarneming. Je mag andermans onbeheerd eigendom onder beheer nemen om een gevaarlijke situatie af te wenden. Knikker die scooters buiten, hang een briefje op dat ze verwijderd zijn en dat er aangifte gedaan wordt als de gevaarlijke situatie opnieuw ontstaat.
Houdoe
Doet weinig, kunnen alleen advies gevenVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:18:MIsschien kan de brandweer het bestuur van de VvE een keer wakker porren?
Brandweer gaat niet steeds maar bij iedereen controleren of ze wel zo veilig bezig zijn, voor de rest is dat de taak voor de VVE
Hmja.. Leuk hoor, iemand een dergelijke situatie aansmerenHooglander1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:23:
Je focust je nu heel erg op de scooters wegkrijgen, maar maak je het probleem nu niet groter dan dat het is?
Ik zou eerder het erop houden als er kijkers zijn dat die daar soms staat. Als ik een huis zou kopen zou dat echt mijn laatste zorg zijn. Omdat jij erop gefocust bent loop je nog risico dat je de aandacht erop vestigd ook.
Ik zou je energie steken in het huis er top uit laten zien, dat doet meer dan die scooters.
Als jij weg bent is het ook jouw probleem niet meer.

Over 'gewoon sommeren te vertrekken', zo nodig via de rechter, en over een dwangsom is al genoeg gezegd.
Ongeloofwaardig bij een klassieke tokkie. Vraag 'em dan daar een bankgarantie voor af te geven. Of bijv 10-25% van de maximale te verwachten schade vooraf te storten als borg.Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren.
Een dure, laffe oplossing zou zijn paaltjes voor de ingang. Al zal je dan ook geen steekkarretje meer binnen krijgen bij verhuizingen etc.
edit:
Oh. Oeps, topic was al wat ouder.
Oh. Oeps, topic was al wat ouder.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als je het ziet via de verslagen doe je prima voorwerk, maar als iemand enigszins naïef is en zich er op dat moment niet bijzonder aan stoort dan zal dat ook wel meevallen hoe erg hij het vind na koop. Wie weet heeft de koper zelf ook wel een scooter en vind die dat een prima stalling. Het hele negatieve merk je nu alleen omdat de TS het een groot probleem vind, anderen kunnen dat helemaal geen probleem vinden. En dat was de kern van mijn punt, pas er voor op dat je het niet een probleem _maakt_ voor andere kopers die dat zelf helemaal niet zouden zien.F_J_K schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:27:
[...]
Hmja.. Leuk hoor, iemand een dergelijke situatie aansmerenDat is geen opruimen en een nieuw likje verf om het mooier te laten zijn, maar een zwaar minpunt bewust verbergen. [small]Ik zou het een verborgen gebrek vinden en mijn geld terugvragen + als boete 10% vd aankoopprijs. Al zou ik sowieso vooraf vragen om verslagen van de laatste paar VVE's en het dan vanzelf wel zien
En daarbij; leuk dat je het een verborgen gebrek vind en stoere dingen zegt over geld terug vragen, maar juridisch gezien slaat dat helemaal nergens op. Ik denk dat je dat ook stiekem wel weet
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Stap 1 is medestanders zoeken binnen de VVE. Dat kan lastig zijn als die "meneer" bedreigend overkomt of dat de leden erg conflictmijdend zijn.
Kosten die de verzekering niet dekken betalen is natuurlijk geen excuus, er hoeft maar iets ernstig te gebeuren en dan is meneer zielig en dan is de stelling dat de VVE het goed vond. De VVE mag hier simpelweg niet mee akkoord gaan. Ik zou in ieder geval voor een dossier zorgen en de notulen van de vergadering bewaren.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat iemand met ademhalingsproblemen/COPD er ook last van heeft en dat hoeft niet meteen een bewoner te zijn maar ook visite.
Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand bij het verhuizen per ongeluk de scooters raakt met een steekkarretje. Ik denk dat meneer dat niet als zijn eigen risico ziet. Het lijkt me dat de VVE dan ook afstand moet nemen van de kosten van schade aan de scooters.
Niet fraai maar je zou natuurlijk ook een paar extra fietsen in de hal kunnen zetten. Als ze dan in de weg staan heb je gelijk een punt, waarom de scooters wel en mijn fietsen niet. Het lijkt me dat de VVE dan toch het "Gelijke monniken, gelijke kappen." hanteert.
Kosten die de verzekering niet dekken betalen is natuurlijk geen excuus, er hoeft maar iets ernstig te gebeuren en dan is meneer zielig en dan is de stelling dat de VVE het goed vond. De VVE mag hier simpelweg niet mee akkoord gaan. Ik zou in ieder geval voor een dossier zorgen en de notulen van de vergadering bewaren.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat iemand met ademhalingsproblemen/COPD er ook last van heeft en dat hoeft niet meteen een bewoner te zijn maar ook visite.
Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand bij het verhuizen per ongeluk de scooters raakt met een steekkarretje. Ik denk dat meneer dat niet als zijn eigen risico ziet. Het lijkt me dat de VVE dan ook afstand moet nemen van de kosten van schade aan de scooters.
Niet fraai maar je zou natuurlijk ook een paar extra fietsen in de hal kunnen zetten. Als ze dan in de weg staan heb je gelijk een punt, waarom de scooters wel en mijn fietsen niet. Het lijkt me dat de VVE dan toch het "Gelijke monniken, gelijke kappen." hanteert.
Anoniem: 132566
Ik zou het nog iets extremer aanpakken; een oude fiets regelen bij de gemeente afval/fiets-verwerking, een wrak van de straat dat niemand meer dient en deze met sloten aan zijn scooter vastmaken. Moet meneer weg, heeft hij een probleem. Te laat op zijn werk/afspraak etc. Dat een paar keer herhalen, sloten van de Action, kosten bijna niks- misschien valt dan het kwartje?Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
Dat zou ik nog iets extremer aanpakken, zorgen dat zoveel mensen hun fiets e.d. in de hal neerzetten dat er geen ruimte meer is voor die scooters, dan gaat die tokkie klagen bij de VVE.
Maar handhaving en de scooters op laten halen voor afvoer, nadat de huisregels duidelijk kenbaar gemaakt zijn (ter plaatse van het delict ophangen)- dat lijkt mij de echte juiste weg. Dan sta je zelf ook wat safer, indien meneer dan ineens zijn recht gaat halen en jou aansprakelijk stelt voor de geleden schade.
Brandweer zal calculeren en ook o.a. het bouwbesluit hanteren, is er bijv. 90cm vrij pad x maal zoveel bewoners die er in x-minuten moeten kunnen ontvluchten, dan zal dit niet altijd tot een negatief advies leiden en zal de buurman daar zelfs mogelijk zijn voordeel mee doen, onder het mom "zie je wel, niks aan de hand."
Uitlaatgassen kunnen wel op je luchtpijp werken (irriteren, schrale keel) en sterke hoofdpijn veroorzaken, dus ik zou ook eens een bezoekje aan de huisarts wagen met keel -en erge hoofdpijnklachten en dat periodiek, dus meerdere malen. Gezondheidsklachten en een reglement dat niet wordt nageleefd- daar red je het bij de Sector Kanton van de rechtbank wel mee.
Na een positieve uitspraak met last onder dwangsom sta je een stuk sterker, want dan raak je hem echt in zijn portemonnee. Daar zijn dat soort types gevoelig voor; tattoo's, geld en ego (woon hier naast exact hetzelfde soort mensen, tokkie's van het zuiverste water, met twee Holleeder-scooters en onder de blauwe inkt.
Zijn helemaal tuk op hun spulletjes en overig eigenbelang, maar andermans rechten en genot, daar hebben zij het niet zo mee
Met acute gezondheids-klachten is een kort-geding wellicht de beste weg, want je bent gebaat bij een snelle uitspraak (ook gelet op de verkoop-wens). Je hebt het recht aan jouw kant, zou ik zo zeggen (als de VvE-huisregels het echt verbieden en het al vaak kenbaar gemaakt is, getuigen heb je wel nodig denk ik), maar houdt er rekening mee dat de proceskosten niet altijd vergoed worden voor de eiser, in een dergelijke zaak.
Je kunt bijv. vorderen dat gedaagde zich per direct zich aan de reglementen houdt en geen aantasting van de gezondheid meer veroorzaakt (wat tevens een strafbaar feit oplevert, dus de wijkagent schuift het probleem imo ten onrechte af op de VvE, dit valt gewoon onder het mandaat van een generieke opsporings-ambtenaar), op last van een dwangsom van bijv. 100-500 euro per dag, dat hij het vonnis overtreedt.
Het is daarnaast niet toegestaan om binnen 90cm naast de vluchtroute brandbare stoffen op te slaan in een voorziening die niet ten miste 60 min veilig is tegen brand en branddoorslag.
Dat wil zeggen dat het dagelijks bestuur van de vve hoofdelijk aansprakelijk en daarmee strafrechtelijk vervolgbaar is in geval van slachtoffers.
Dat wil zeggen dat het dagelijks bestuur van de vve hoofdelijk aansprakelijk en daarmee strafrechtelijk vervolgbaar is in geval van slachtoffers.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Je mag toch alle voertuigen binnen parkeren als deze niet op slot staan, en door iedereen te verplaatsen zijn?
Zakelijk mogen wij best motoren, heftrucks en auto's binnen zetten. Mits de sleutel er maar in zit zodat deze door de brandweer kunnen worden verplaatst.
Zakelijk mogen wij best motoren, heftrucks en auto's binnen zetten. Mits de sleutel er maar in zit zodat deze door de brandweer kunnen worden verplaatst.
die meneer wil toch de kosten dragen als er wat gebeurd, vraag eens je makelaar wat je waarde verlies is op je woning door dit soort ongein.. ;-) want dat is wel iets wat gebeurd is..
ehhh.. noppes
ik zeg nog wat...
De rijdende rechter.. !!
Ik zie je wel verschijnen op tv...
De rijdende rechter.. !!
Ik zie je wel verschijnen op tv...
[ Voor 7% gewijzigd door Thc_Nbl op 20-08-2015 22:28 ]
ehhh.. noppes
Simuleer toch gewoon een brand? Ik neem aan dat er in dat gebouw een centraal brandalarm is, ga even in de trappenhal staan, wierrook onder een rookmelder en klaar. Een beetje brandalarm is ook gekoppelt aan een alarmcentrale, is dat niet zo bel dan lekker zelf de brandweer omdat je een brandalarm hoort en "geen idee hebt wat er aan de hand is".
Brandweer zal snel merken dat er niks mis is en een opmerking maken over de onveilige attibuten aan de inkom
Brandweer zal snel merken dat er niks mis is en een opmerking maken over de onveilige attibuten aan de inkom
Anoniem: 132566
Dat is wel zo (ook verlies van woongenot kun je aanvechten en vermeende waardedaling van je appartement), maar vecht het maar eens aan…dit is zo ongelooflijk subjectief dat je dit binnen de vrije bewijsleer in het civiel recht niet zo 1-2-3 bewijst aan een rechter.Thc_Nbl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:25:
die meneer wil toch de kosten dragen als er wat gebeurd, vraag eens je makelaar wat je waarde verlies is op je woning door dit soort ongein.. ;-) want dat is wel iets wat gebeurd is..
Verschil in waarde t.o.v. andere verkochte objecten kan door tal van oorzaken komen. Tenzij jij echt van een makelaar een bewijs krijgt, dat dit DE oorzaak was dat aspirant-kopers van de koop afzagen, maar meestal zeggen mensen dit niet direct. En dan nog heb je geen hard, concreet valideer bewijs met een concreet getal , wat de waardedaling dan zou moeten inhouden. Ik zou lastige verkoopbaarheid eigenlijk niet combineren met gezondheidsklachten omdat dan de beredenering zal zijn: "u gaat toch verhuizen, wat is het probleem dan nog?" Medische klachten zijn imo beter als grond (acuut en na verloop van tijd erger geworden), omdat dit minder subjectief van aard is- tevens is dit in zoveel artikelen (BW/Awb/W.v.Sr./EVRM etc) vastgelegd, dat een rechter niet anders kan dan jou als individu beschermen, tegen het andere individu. Dergelijke zwaarwegende redenen zijn echt wel voldoende om een zaak aanhangig te maken, maar je moet wel zelf correct blijven- dus de eerdere adviezen ivm plagerijen (met fietsen etc.) kun je beter achterwege laten- dat is alleen maar verdedigings-voer voor mister Tokkie.
Een geweldig idee hoor, de brandweer voor niets uit laten rukken...larsg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:44:
Simuleer toch gewoon een brand? Ik neem aan dat er in dat gebouw een centraal brandalarm is, ga even in de trappenhal staan, wierrook onder een rookmelder en klaar. Een beetje brandalarm is ook gekoppelt aan een alarmcentrale, is dat niet zo bel dan lekker zelf de brandweer omdat je een brandalarm hoort en "geen idee hebt wat er aan de hand is".
Netjes is het niet, akkoord. Maar als ze niet willen komen voor een controle, of alle andere opties zijn opgedroogd moet je ergens mee roeien. Als er echt iets is en er staat beneden in de brandgang 5 liter benzine te koken zit je opgesloten...Arrne schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:59:
[...]
Een geweldig idee hoor, de brandweer voor niets uit laten rukken...
Denk je echt dat dat helpt? Ik vrees dat de brandweer langs komt, in het 'beste geval' zegt dat die scooters daar niet moeten staan, maar verder echt geen periodieke controle gaat inplannen, brieven gaat schrijven, etc. En de tokkie weet al dat het niet mag, dat is niet het punt, maar houdt zich er gewoon niet aan. Daar gaat een extra waarschuwing echt geen verandering in brengen.larsg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:07:
[...]
Netjes is het niet, akkoord. Maar als ze niet willen komen voor een controle, of alle andere opties zijn opgedroogd moet je ergens mee roeien. Als er echt iets is en er staat beneden in de brandgang 5 liter benzine te koken zit je opgesloten...
Nee daar hebben we wat aan, gaat leuk worden als iedereen zo gaat doen..larsg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:07:
[...]
Netjes is het niet, akkoord. Maar als ze niet willen komen voor een controle, of alle andere opties zijn opgedroogd moet je ergens mee roeien. Als er echt iets is en er staat beneden in de brandgang 5 liter benzine te koken zit je opgesloten...
Vergeet niet dat veelal de brandweer ook nog eens vrijwilligers zijn, leuk om die voor elk geintje op te trommelen...
Dit gaat veel te ver voor een paar scooters die een mogelijke verkoop belemmeren
Oh, en geloof mij, je gaat een enorme preek krijgen en jezelf niet geliefd maken als ze erachter komen dat het een nep melding was
Door het hele land heen zijn er genoeg gangen, schuurtjes of complete woningen die niet helemaal aan de brandveiligheid voldoen
Zonder het hele topic gelezen te hebben (tl;dr)...
Heb je wel eens met de VvE een gesprek met de man aangeknoopt om te kijken of er een alternatief voor zijn scooters is? Misschien kun je buiten een afdakje maken. Soms helpt het om in dit soort situaties ze zelf na te laten denken over een andere oplossing. Als iemand zelf iets oppert zal hij eerder geneigd zijn dat als altenatief te accepteren.
Mocht dat niet werken:
- leg alle acties en contacten schriftelijk vast binnen je VvE *bestuur*.
- meld *schriftelijk* namens de VvE aan de beste man dat hij de regels overtreedt en dat hij zich er aan moet houden
- als dat niet werkt, opnieuw schriftelijk, maar nu sommeren. Dreigen met een boete. Dit mag een VvE
- zo niet, boete aangetekend versturen
Als dit nog niet werkt, dan ben je al een eind op weg om de gang naar de rechter te openen. In het ergste geval kan hem het appartementsrecht ontzegt worden en moet hij zijn appartement verkopen. Ja, dat lees je goed.
Geloof me, ik heb in het bestuur van een grote VvE gezeten en we hebben dit meerdere malen toegepast. Altijd, eerste stap is overleg, zoeken naar oplossingen met de betrokkene. En dit soort zaken nooit op de vve vergadering bespreken, dat is echt de verkeerde plek. Gewoon de beste man voor een bakkie koffie uitnodigen (of gewoon bij hem thuis, daar is hij op zijn gemak en krijg je vaak meer voor elkaar), En nooit alleen, altijd met 2 of 3 mensen van het bestuur. Dan kan hij nooit een persoon aanvallen, zoals gebeurt als je op persoonlijke titel langs gaat.
Heb je wel eens met de VvE een gesprek met de man aangeknoopt om te kijken of er een alternatief voor zijn scooters is? Misschien kun je buiten een afdakje maken. Soms helpt het om in dit soort situaties ze zelf na te laten denken over een andere oplossing. Als iemand zelf iets oppert zal hij eerder geneigd zijn dat als altenatief te accepteren.
Mocht dat niet werken:
- leg alle acties en contacten schriftelijk vast binnen je VvE *bestuur*.
- meld *schriftelijk* namens de VvE aan de beste man dat hij de regels overtreedt en dat hij zich er aan moet houden
- als dat niet werkt, opnieuw schriftelijk, maar nu sommeren. Dreigen met een boete. Dit mag een VvE
- zo niet, boete aangetekend versturen
Als dit nog niet werkt, dan ben je al een eind op weg om de gang naar de rechter te openen. In het ergste geval kan hem het appartementsrecht ontzegt worden en moet hij zijn appartement verkopen. Ja, dat lees je goed.
Geloof me, ik heb in het bestuur van een grote VvE gezeten en we hebben dit meerdere malen toegepast. Altijd, eerste stap is overleg, zoeken naar oplossingen met de betrokkene. En dit soort zaken nooit op de vve vergadering bespreken, dat is echt de verkeerde plek. Gewoon de beste man voor een bakkie koffie uitnodigen (of gewoon bij hem thuis, daar is hij op zijn gemak en krijg je vaak meer voor elkaar), En nooit alleen, altijd met 2 of 3 mensen van het bestuur. Dan kan hij nooit een persoon aanvallen, zoals gebeurt als je op persoonlijke titel langs gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door page404 op 21-08-2015 09:04 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Thc_Nbl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:28:
ik zeg nog wat...
De rijdende rechter.. !!
Ik zie je wel verschijnen op tv...![]()
offtopic:
past wel bij de doelgroep nu hij bij SBS zit...
past wel bij de doelgroep nu hij bij SBS zit...
Een dropje een nacht in een bakje water laten liggen, en daarna onder zijn scooters leggen. En alarm slaan bij de VvE/ brandweer dat de scooter gevaarlijke olie lekt. 
Zo hebben wij hier een auto uit de straat laten wegslepen die er al maanden stond, gras tot in de wielkasten. De gemeente pakt het heel voortvarend op daarna.
Zo hebben wij hier een auto uit de straat laten wegslepen die er al maanden stond, gras tot in de wielkasten. De gemeente pakt het heel voortvarend op daarna.
[ Voor 38% gewijzigd door _Apache_ op 21-08-2015 09:13 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Er is een groot verschil tussen openbare weg (= verantwoordelijkheid gemeente) en een inpandige gedeelde ruimte. Een auto mag je overigens gerust laten staan tot er gras in groeit, zolang je maar aan je financiële verplichtingen voldoet en de auto op een plek staat waar die mag parkeren. Tenzij het zodanig een wrak wordt dat het gevaar oplevert (kapotte ramen ,etc.)_Apache_ schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:08:
Een dropje een nacht in een bakje water laten liggen, en daarna onder zijn scooters leggen. En alarm slaan bij de VvE/ brandweer dat de scooter gevaarlijke olie lekt.
Daarom zeg ik ook dat je met alarmeren naar de VvE. Soms moet je wat sterkere argumenten aandragen om mensen in beweging te krijgen. Een beweging die allang ingezet had moeten zijn. Die scooters horen daar niet - want huishoudelijk regelement - dus speel het ook over die hand heen.Valorian schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:56:
[...]
Er is een groot verschil tussen openbare weg (= verantwoordelijkheid gemeente) en een inpandige gedeelde ruimte. Een auto mag je overigens gerust laten staan tot er gras in groeit, zolang je maar aan je financiële verplichtingen voldoet en de auto op een plek staat waar die mag parkeren. Tenzij het zodanig een wrak wordt dat het gevaar oplevert (kapotte ramen ,etc.)
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Een maandje later is misschien wat vroeg maar ik was nieuwsgierig of er updates zijn mbt de situatie.
Het grappige is, we zijn nu ondertussen een maand verder. Iedereen loopt door te posten maar ondertussen is de TS nergens meer te bekennen. Hebben de tips nog wat opgeleverd?Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
Ik zit met een probleem:
Een appartement in een hoekcomplex met 8 appartmenten in totaal (gebouwd in 2009) dat in een leuke suburbs/vinex woonwijk staat moeten we verkopen. Het complex zit op de hoek van 2 straten met van die typische Vinex eengezins rijtjeswoningen. Het complex heeft een zeer ruim entree/trappenhuis en het appartement is op de 1e verdieping.
Verkoop gaat via huizenpartner.nl (staat nog niet online).
Op de begane grond zitten 2 appartementen en in 1 van ze woont helaas een echte tokkie. Ontzettend asociaal maar gelukkig hebben we eigenlijk zelden interactie met hem.
Probleem:
Hij heeft 2 scooters en die plaatst hij in de entreehal. Ze staan in de weg. Het probleem is echter:
1. het ziet er echt niet uit.. Het is duidelijk dat ze daar echt niet horen.
We hebben dit tijdens meerdere VVE vergaderingen besproken maar meneer weigert absoluut ze weg te halen. Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren.
Mijn probleem is dat mensen straks komen bezichtigen en nog voordat ze het appartement zien al worden weggejaagd door de gassen in de hal!
We hebben:
- de politie, die verwijst door naar de wijkagent
- de wijkagent ingeschakeld, die zegt dat hij niks gaat doen want het is een gedeelde ruimte van kopers, geen openbare ruimte
- de VVE maar dat werkt dus niet. En aangezien de rest niet zijn app aan het verkopen is, zijn het echt makke lammetjes die verder 0.0 actief zijn (niet alleen met dit probleem).
Het idiote is dat er direct om de hoek enkele fietsrekken (bevestigd in de grond) staan waar hij prima zijn scooters veilig kan plaatsen. Daar is trouwens enorm veel ruimte, want het is de werkelijke hoek van 2 straten waar niets is gebouwd, alleen een enorm stuk stoep met dus de fietsenbeugels.
Wat kunnen we hier nog aan doen? We zijn echt macheloos lijkt het!
[mbr]Even helder: illegale alternatieven worden hier niet besproken.[/]
Het grappige is: alleen je voorganger geeft het topic een schop om te vragen hoe het nu afgelopen is. De laatste posting daarvoor is inderdaad al weer een maand oud. Niemand loopt dus al een maand "maar door te posten".Robkazoe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:20:
[...]
Het grappige is, we zijn nu ondertussen een maand verder. Iedereen loopt door te posten maar ondertussen is de TS nergens meer te bekennen. Hebben de tips nog wat opgeleverd?
True, maar vind het zelf altijd nog wel even handig om te zien wat er nu ook daadwerkelijk is gebeurd en de enige die daar antwoord op had kunnen geven is de TS.
En die vraag was al gesteld.Robkazoe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:38:
True, maar vind het zelf altijd nog wel even handig om te zien wat er nu ook daadwerkelijk is gebeurd en de enige die daar antwoord op had kunnen geven is de TS.
Dat doe je dan beter zo. Dan krijgt de TS een notificatie en heb je een grotere kans dat hij ziet dat je graag nog eens wat van hem hoort...Robkazoe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:38:
Er zijn mensen benieuwd naar hoe dit verhaal afgelopen is. Vertel?Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
Ik zit met een probleem:
Een appartement in een hoekcomplex met 8 appartmenten in totaal (gebouwd in 2009) dat in een leuke [...]
Op de begane grond zitten 2 appartementen en in 1 van ze woont helaas een echte tokkie. Ontzettend asociaal maar gelukkig hebben we eigenlijk zelden interactie met hem.
Probleem:
Hij heeft 2 scooters en die plaatst hij in de entreehal. Ze staan in de weg.
[...]
ik zou ook graag willen weten hoe dit is afgelopen.
Bij aankoop van de woning zijn -huisregels- overhandigd en dan zal hij zich daar ook aan moeten houden. Heeft deze bewoner ze ook gezien en getekend voor akkoord? Zoja, dan zal de VVE hem moeten aanschrijven dat hij 10 dagen de tijd heeft om de obstakels te verwijderen. De VVE zou bij de brandweer ook een veiligheidscheck kunnen aanvragen. Als een verzekeraar ook eist dat de toegangswegen -vrij- moeten zijn voor hulpdiensten, dan zou de VVE kunnen besluiten als de betrokken partij geen gehoor geeft aan het verzoek een civiele/bodem procedure kunnen starten. De rechtbank kan mogelijk een maatregel opleggen.
You are NIJL-ed!
Sorry mensen! Ik had de scooters in het water gegooid en de buurman zijn neus gebroken, kon niet reageren vanuit de gevangenis.
Grapje.
Van de 8 appartementen stonden ineens in totaal 3 te koop. Dus een extra of vervroegde VVE vergadering plannen was kansloos (sowieso al 2 gehad dit jaar). Aangezien dat de enige weg is maar zowat de helft van de eigenaren opstapt en het hen geen moer meer scheelt (allang blij dat ze van Flodders afzijn), valt er niks te doen via de officiële weg.
Enige mogelijkheid was een huishoudelijk reglement opstellen (standaard versie van Internet halen, beetje aanpassen), deze door meerderheid laten goedkeuren tijdens een vergadering. Vervolgens buurman tijd geven zijn gedrag aan te passen aan reglement, vervolgens via VVE juridische weg bewandelen om hem te dwingen. Dat het hele pand niet verzekerd is nu, de brandweer het niet goedkeurd zo is allemaal waar maar kan je niets mee, zijn slechts argumenten tijdens het juridische proces.
Zo ontzettend veel moeite doen om een kind op te voeden dat niet van mij is.. gekkenhuis. Jullie kunnen zeggen en denken wat je wil, maar als je fulltime werkt en woont en met nog allerlei andere zaken bezig bent (zorg voor ouders bijv) dan besteed je je tijd liever aan nuttigere dingen in het leven.
mocht ik nog een vriendelijke scooterdief tegenkomen zal ik hem zeker tippen dat de portiekdeur door wind niet altijd in het slot valt. Het is slechts een halve les voor de buur. Maar meer moeite is het niet meer waard.
Inmiddels zijn mensen komen bekijken en lul ik gewoon erover heen. 1 van de 3 appartementen is trouwens verkocht vorige week (niet die van mij). Dat was de duurste en grootste.
Hoezeer ik mij ook irriteer aan mensen die compleet ignorent zijn en geloven dat zij alleen op de wereld wonen, moet t maar loslaten.
Ik zal wss niet meer reageren hier maar voel je vrij en oordeel erop los.
Grapje.
Van de 8 appartementen stonden ineens in totaal 3 te koop. Dus een extra of vervroegde VVE vergadering plannen was kansloos (sowieso al 2 gehad dit jaar). Aangezien dat de enige weg is maar zowat de helft van de eigenaren opstapt en het hen geen moer meer scheelt (allang blij dat ze van Flodders afzijn), valt er niks te doen via de officiële weg.
Enige mogelijkheid was een huishoudelijk reglement opstellen (standaard versie van Internet halen, beetje aanpassen), deze door meerderheid laten goedkeuren tijdens een vergadering. Vervolgens buurman tijd geven zijn gedrag aan te passen aan reglement, vervolgens via VVE juridische weg bewandelen om hem te dwingen. Dat het hele pand niet verzekerd is nu, de brandweer het niet goedkeurd zo is allemaal waar maar kan je niets mee, zijn slechts argumenten tijdens het juridische proces.
Zo ontzettend veel moeite doen om een kind op te voeden dat niet van mij is.. gekkenhuis. Jullie kunnen zeggen en denken wat je wil, maar als je fulltime werkt en woont en met nog allerlei andere zaken bezig bent (zorg voor ouders bijv) dan besteed je je tijd liever aan nuttigere dingen in het leven.
mocht ik nog een vriendelijke scooterdief tegenkomen zal ik hem zeker tippen dat de portiekdeur door wind niet altijd in het slot valt. Het is slechts een halve les voor de buur. Maar meer moeite is het niet meer waard.
Inmiddels zijn mensen komen bekijken en lul ik gewoon erover heen. 1 van de 3 appartementen is trouwens verkocht vorige week (niet die van mij). Dat was de duurste en grootste.
Hoezeer ik mij ook irriteer aan mensen die compleet ignorent zijn en geloven dat zij alleen op de wereld wonen, moet t maar loslaten.
Ik zal wss niet meer reageren hier maar voel je vrij en oordeel erop los.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 23-09-2015 22:59 ]
Verstandig dat je het gewoon los kunt laten. Jammer dat het niet jouw appartement is dat verkocht is, maar die scooters blokkeren blijkbaar niet de verkoop.