Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Huis verkopen: aso buurman en zijn scooters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik zit met een probleem:

Een appartement in een hoekcomplex met 8 appartmenten in totaal (gebouwd in 2009) dat in een leuke suburbs/vinex woonwijk staat moeten we verkopen. Het complex zit op de hoek van 2 straten met van die typische Vinex eengezins rijtjeswoningen. Het complex heeft een zeer ruim entree/trappenhuis en het appartement is op de 1e verdieping.
Verkoop gaat via huizenpartner.nl (staat nog niet online).

Op de begane grond zitten 2 appartementen en in 1 van ze woont helaas een echte tokkie. Ontzettend asociaal maar gelukkig hebben we eigenlijk zelden interactie met hem.

Probleem:
Hij heeft 2 scooters en die plaatst hij in de entreehal. Ze staan in de weg. Het probleem is echter:

1. het ziet er echt niet uit.. Het is duidelijk dat ze daar echt niet horen.
2. het stinkt ENORM naar uitlaatgas. De entreehal heeft open trappen naar boven en de gehele hal t/m 2e verdieping stinkt naar uitlaatgas. Je wordt gewoon vergast. De enige uitgang voor deze lucht is de entree.

We hebben dit tijdens meerdere VVE vergaderingen besproken maar meneer weigert absoluut ze weg te halen. Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren.

Mijn probleem is dat mensen straks komen bezichtigen en nog voordat ze het appartement zien al worden weggejaagd door de gassen in de hal!

We hebben:
- de politie, die verwijst door naar de wijkagent
- de wijkagent ingeschakeld, die zegt dat hij niks gaat doen want het is een gedeelde ruimte van kopers, geen openbare ruimte
- de VVE maar dat werkt dus niet. En aangezien de rest niet zijn app aan het verkopen is, zijn het echt makke lammetjes die verder 0.0 actief zijn (niet alleen met dit probleem).

Het idiote is dat er direct om de hoek enkele fietsrekken (bevestigd in de grond) staan waar hij prima zijn scooters veilig kan plaatsen. Daar is trouwens enorm veel ruimte, want het is de werkelijke hoek van 2 straten waar niets is gebouwd, alleen een enorm stuk stoep met dus de fietsenbeugels.

Wat kunnen we hier nog aan doen? We zijn echt macheloos lijkt het!
Even helder: illegale alternatieven worden hier niet besproken.

AGee wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:27 (7%)
Reden: Illegale suggestie weggehaald

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Waarom kan de VVE niks doen? Ik neem aan dat in het huishoudelijk reglement toch is vastgelegd dat dit niet mag, inclusief de sancties erop?

Gewoon de VVE-voorzitter laten optreden tegen de overtreder lijkt me, wegens overtreding van het reglement (waar hij zelf voor getekend heeft)?

wildhagen wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:24 (5%)

Virussen? Scan ze hier!

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-06 13:08
Als die VVE niks wil doen, dan *knip*

AGee wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:58 (105%)
Reden: Aanzetten tot strafbare feiten weggehaald

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-06 16:12
" We hebben dit tijdens meerdere VVE vergaderingen besproken maar meneer weigert absoluut ze weg te halen. Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren. "

Heel simpel; nee. Plus, op last van de brandweer mag dit allemaal ook niet.

anboni schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:19:managers: het zijn net meeuwen, ze komen luid schreeuwend binnenvliegen, schijten de hele boel onder en vliegen luid schreeuwend weer weg.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
quote:
Kalief schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:25:
Als die VVE niks wil doen, dan *knip*
De hele handel 'verwijderen en wegpleuren' is ook strafbaar. Je mag niet zomaar aan iemand anders zijn eigendommen komen. Ook al mogen die eigendommen daar niet staan.

AGee wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:29 (28%)

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-06 19:23
Simpel, VVE de brandweer laten langskomen voor een inspectie.
Zeer waarschijnlijk is dat trappenhuis ook een vluchtroute en dan mogen er simpelweg geen objecten in de weg staan. En dan kan de VVE hem dwingen.

Computer says no

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-06 11:27

garriej

Ik las ondertieten.

quote:
Meekoh schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:28:
Simpel, VVE de brandweer laten langskomen voor een inspectie.
Zeer waarschijnlijk is dat trappenhuis ook een vluchtroute en dan mogen er simpelweg geen objecten in de weg staan. En dan kan de VVE hem dwingen.
En wat als meneer ze gewoon laat staan?

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
Skyaero schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

De hele handel 'verwijderen en wegpleuren' is ook strafbaar. Je mag niet zomaar aan iemand anders zijn eigendommen komen. Ook al mogen die eigendommen daar niet staan.
Klopt, het slechtste wat je maar kan doen is wat Kalief voorstelt. Dan ben je een dief, en heb je een mooi strafblad (altijd leuk!). Slechtste advies wat je maar kan geven.

Virussen? Scan ze hier!

• Skyaero
  • Niet online
quote:
garriej schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

Dan zal de VVE het moeten afdwingen, eventueel middels een gang naar de rechter om een dwangsom op te laten leggen.

• Meekoh
quote:
garriej schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

Even afhankelijk van wat er in het huisregelement staat en eventuele de splitsingsakte, kan een VVE een bewoner toegang ontzeggen tot de gedeelde ruimtes. Met andere woorden meneer komt het trappenhuis(en dus zijn huis) niet meer in.
Een VVE kan ook geldboetes uitdelen, maar nogmaals totaal afhankelijk van wat er in je huisregelement en splitsings akte staat.

edit: En wat Skyaero zegt, naar de rechter gaan. Er zijn al rechtzaken geweest waarin bijvoorbeeld een gemeente een verhuurder succesvol een boete oplegt voor het gedrag van zijn huurders (vluchtroute blokkeren) link

Meekoh wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:38 (22%)

Computer says no

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:37
Een VvE kan een heleboel maar hoe ga je dat handhaven is de vraag. Toegang ontzeggen is leuk maar HOE ga je dat doen en handhaven.

In een geval als dit zou ik inderdaad de stoute schoenen aantrekken en in overleg met het bestuur/beheerder van de VvE de scooters buiten neerzetten.

Dat heeft niets met diefstal te maken verder. Er staat als het goed is duidelijk in het huishoudelijk regelement dat er niets in de openbare ruimtes mag staan. Dan is het dus gewoon handhaven van het HR. Het is niet veel anders als dat je een winkelwagen van de galerij verwijdert. Die mag daar ook niet staan.

• Meekoh
quote:
ciris schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:41:
Een VvE kan een heleboel maar hoe ga je dat handhaven is de vraag. Toegang ontzeggen is leuk maar HOE ga je dat doen en handhaven.
Sloten vervangen. Het is een last resort middels, maar als het moet dan moet het.

Computer says no

• Kalief
quote:
Skyaero schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Klets. Troep verwijderen die er niet mag staan is niet 'zomaar'. Dan zou je ook een vuilniszak waarvan niemand weet van wie die is niet mogen weggooien.
quote:
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

Klopt, het slechtste wat je maar kan doen is wat Kalief voorstelt. Dan ben je een dief, en heb je een mooi strafblad (altijd leuk!). Slechtste advies wat je maar kan geven.
Onzin. Troep verwijderen uit de gemeenschappelijke ruimte die daar helemaal niet mag staan maakt je niet tot dief en is ook niet strafbaar. Je kunt de hele zooi zonder juridische consequenties op straat flikkeren. Alleen is dat niet praktisch omdat die buurman dan direct weer vrolijk alles binnenzet. Daarom stel ik voor alles een flink eind uit de buurt te zetten. Het is geen diefstal want je neemt het niet in bezit. Het is niet aardig maar ook niet illegaal (Wat Ciris ook al zei.)

Kalief wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:59 (26%)

• MuzenJaap
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-06 10:57
Als eerste moet je ervoor zorgen dat er een dossier wordt aangmaakt , alle klachten hierover naar de VvE dus schriftelijk!
Verder kun je , in bijna alle modelreglementen staat dat , een boete laten opleggen wegens overtreding van de reglementen. Dan een incassoburo en dan de gang naar de rechter.

Verder bestaat de mogelijkheid om er een agendapunt op de VvE vergadering van te maken. Daarvoor is wel een bepaald stemmen aantal voor noodzakelijk. Je moet dus een aantal medeeigenaren tot jouw standpunt zien te overtuigen.
Toegang tot het appartement ontzeggen is erg moeilijk , dan moeten er echt zwaarwegende argumenten zijn, dat zul je niet snel bij de rechter kunnen bewijzen. (of deze eigenaar zal bv moeten handelen in soft- of harddrugs).

• Kalief
Dossiers aanleggen en gerechtelijke procedures starten is zinnig als je van plan bent er te blijven wonen maar zijn zinloos als je de woning wilt verkopen.

• ciris
quote:
Meekoh schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:46:
[...]

Sloten vervangen. Het is een last resort middels, maar als het moet dan moet het.
Je kan en mag niet iemand zomaar de toegang tot zijn woning ontzeggen.

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:30
Wat ik me als eerste afvroeg is of je buurman wel redelijk genoeg is om een gesprek te kunnen voeren. Je zou hem bijvoorbeeld kunnen vragen of hij de scooters een paar uur voordat er kijkers komen weg kan halen, zodat jij de boel kunt luchten en de kijkers de scooters niet zien.

Als dat niks uithaalt:

"de wijkagent ingeschakeld, die zegt dat hij niks gaat doen want het is een gedeelde ruimte van kopers, geen openbare ruimte"

Je kunt wel bij de wijkagent aangeven dat jij of de VVE de scooters weg wilt halen en dat dat niet illegaal is. Je kunt er dan bij vermelden dat je verwacht dat de buurman boos wordt en dat je, ondanks je goede bedoelingen, eerste voorstellen en rechtmatig handelen, een ruzie verwacht. Het lijkt me dat die wijkagent dan wel actie móet ondernemen, omdat zijn primaire taak de-escalatie van problemen bij burgers is. Dan spreek jij af met de wijkagent dat je geen actie onderneemt totdat de wijkagent deze week of de volgende week bij je buurman is langs geweest om uit te leggen dat hij illegaal bezig is. Dat heeft gerust wel een afschrikkende werking.

Als de wijkagent een goed gesprek heeft gehad en de buurman is nog steeds onredelijk: scooters voorzichtig buiten zetten en zodra je buurman een scooter naar binnen rijdt de politie bellen om te melden dat er een man met een scooter de entreehal van je flat betreedt.

En je hebt het steeds over "we". Ik neem aan dat je een vrouw/vriendin hebt? Laat die dan de politie bellen. Dan is "ik ben bang" genoeg.

• Meekoh
quote:
ciris schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Klopt, maar wel tot de gedeelde ruimtes. Het staat in de splitsingsakte (bij ons in ieder geval), dat dit een middel is wanneer er echt geen andere optie is. Je moet het wel heel bond hebben gemaakt, wil je hiertoe overgaan. Hoe die bewoner in zijn huis komt is dan zijn probleem, zet hij maar een ladder neer.

Computer says no

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:38

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
[...]

Je kan en mag wel op last van de brandweer en op kosten van meneer tokkie de scooters laten wegslepen AFAIK. Afhankelijk van wat er in het huisregelement staat kan er misschien zelfs iets meer. Maar dat vereist wel dat de VvE van haar kont af komt, en dat is zo te lezen problematisch...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ciris
Het bestuur of de beheerder zal inderdaad wel actie moeten ondernemen. En dat mag je ook van ze verwachten.

• MuzenJaap
  • Laatst online: 14-06 10:57
quote:
[...]

Jawel hoor, lees de modelreglementen er maar eens op na. De VvE kan het gebruiksrecht van een appartement opschorten !

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je focust je nu heel erg op de scooters wegkrijgen, maar maak je het probleem nu niet groter dan dat het is?

Ik zou eerder het erop houden als er kijkers zijn dat die daar soms staat. Als ik een huis zou kopen zou dat echt mijn laatste zorg zijn. Omdat jij erop gefocust bent loop je nog risico dat je de aandacht erop vestigd ook.

Ik zou je energie steken in het huis er top uit laten zien, dat doet meer dan die scooters. :)

Als jij weg bent is het ook jouw probleem niet meer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ciris
quote:
MuzenJaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Jawel hoor, lees de modelreglementen er maar eens op na. De VvE kan het gebruiksrecht van een appartement opschorten !
Ja, maar dat gaat dus niet ZOMAAR.

Daar gaat heel wat aan vooraf voordat dat gaat gebeuren.

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-06 21:26
quote:
ciris schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Ja, maar dat gaat dus niet ZOMAAR.

Daar gaat heel wat aan vooraf voordat dat gaat gebeuren.
Inderdaad. Ten tweede, je moet het ook nog te zien handhaven. ;)

Wilt u testen of uw organisatie bestand is tegen phishing-aanvallen? Werp dan een blik op phishen.nl.

• dehammer
  • Laatst online: 11-06 17:31
de entree van een portiek is geen opslagplaats of stalling van goederen, dus de personen die dit toch als stalplaats gebruiken zijn fout bezig.
ik maak dit ook regelmatig mee, dan bel ik de verhuurder en die plaats stickers en geeft je een week de tijd om je zooi te verwijderen.
zo niet dan word alles afgevoerd en vernietigd, en voor de hardnekkige die niet willen luisteren.
volhangen met sloten waarvan alleen jij de sleutel heb.

• chaoscontrol
  • Laatst online: 17:08
quote:
TRON schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Inderdaad. Ten tweede, je moet het ook nog te zien handhaven. ;)
Als het handhaven is, is het niet illegaal toch? :+

Inventaris

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Hooglander1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:23:
Je focust je nu heel erg op de scooters wegkrijgen, maar maak je het probleem nu niet groter dan dat het is?

Ik zou eerder het erop houden als er kijkers zijn dat die daar soms staat. Als ik een huis zou kopen zou dat echt mijn laatste zorg zijn. Omdat jij erop gefocust bent loop je nog risico dat je de aandacht erop vestigd ook.

Ik zou je energie steken in het huis er top uit laten zien, dat doet meer dan die scooters. :)
Dat denk ik niet. Een huis verbouwen nadat je het koopt kun je altijd doen. Een tokkie aanpassen niet.
Dus als je naar twee huizen kijkt waarvan bij de ene wat werk nodig is en bij de andere een tokkie op de begane grond woont denk ik dat de meerderheid gaat voor het huis dat wat werk nodig heeft.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

quote:
Maasluip schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Dat denk ik niet. Een huis verbouwen nadat je het koopt kun je altijd doen. Een tokkie aanpassen niet.
Dus als je naar twee huizen kijkt waarvan bij de ene wat werk nodig is en bij de andere een tokkie op de begane grond woont denk ik dat de meerderheid gaat voor het huis dat wat werk nodig heeft.
Moah, weet ik niet. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat je je buren niet kunt kiezen, en als je nu een mooi huis zonder tokkie-buren koopt heb je geen garantie dat die tokkies er niet later komen wonen. Bovendien weet ik ook niet of iedereen twee scooters in een trapportaal direct zullen associëren met tokkie-buren :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• PricewatchJunk
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-12-2016
Risico analyse. Politie heeft al aan gegeven niet op te komen dagen en lijkt het niet te interesseren of iemand de wet volgt in jouw buurt, hoe groot is de kans dat de politie op komt dagen als jij die scooters verplaatst? Wat is het risico van de buurman als je de scooters verplaatst? Zal hij agressief worden? Dan kan je het beter laten, want aan de politie zul je niets hebben.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Helaas, op de politie hoef je echt niet te rekenen en als je zelf actie onderneemt, heb je direct de politie en die tokkie op je dak. *knip* Iets vriendelijker mag wel

AGee wijzigde deze reactie 14-08-2015 18:55 (31%)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• rvtk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:59
Is het een optie om een bankje of grote plant oid in de hal te plaatsen zodat er geen plek meer is voor de scooters? Dan moet hij uit zichzelf een alternatief zoeken. Daarnaast is het ook een vrij helder statement (zeker als de VVE de hal wat opvrolijkt). Of is de hal daarvoor te groot?

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
rvtk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:34:
Is het een optie om een bankje of grote plant oid in de hal te plaatsen zodat er geen plek meer is voor de scooters?
Creatieve oplossing, je zit waarschijnlijk alleen met het probleem dat er niets in die hal mag staan.
quote:
Dan moet hij uit zichzelf een alternatief zoeken.
Vrij eenvoudig, plant/bankje eruit want ik moet mijn scooters hier neerzetten.
quote:
Daarnaast is het ook een vrij helder statement (zeker als de VVE de hal wat opvrolijkt).
Ik ben bang dat dat volkomen langs die tokkie heen gaat.
quote:
Of is de hal daarvoor te groot?
Dat lijkt me geen punt, extra bankje/plant erbij, maar gezien mijn eerder genoemde bezwaren is dat ook geen oplossing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-06 17:01

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Hooglander1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:23:

Als jij weg bent is het ook jouw probleem niet meer.
Nee hoor, ik zou hard wegrennen als ik zoiets al zou zien, dan kon het appartement nog zo "perfect" zijn. Heb gewoond in een (huur)appartement waar de tokkieburen ook de gemeenschappelijke ruimte als opslagplaats gebruikten, dan zijn zo'n scooters nog maar het topje van de ijsberg. Verder sociaal gedrag hoef je van zo'n personen ook niet te verwachten... De huurstichting heeft toen ook vanalles geprobeerd om die tokkies te laten opruimen, maar elke keer lukte het ze weer om ermee weg te komen om er niets aan te doen :r

TS: kun je niet een keer als ze weg zijn, iets van jezelf daar neerzetten zodat die scooters niet meer passen? Desnoods een hekje o.i.d. monteren.

• empheron
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-01-2018
Of je gaat op dagen dat je kijkers hebt ff bij hem langs en vraagt vriendelijk of ze een paar uurtjes buiten kunnen staan.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
empheron schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:41:
Of je gaat op dagen dat je kijkers hebt ff bij hem langs en vraagt vriendelijk of ze een paar uurtjes buiten kunnen staan.
Vriendelijk vragen bij zo'n tokkie :? Je mag heel erg blij zijn als het ergste dat je overkomt is dat je recht in je gezicht wordt uitgelachen.

• Metalfreak
  • Laatst online: 15-06 17:01

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Ja, en dan komen ze een keer voor de tweede keer kijken en dan staan ze er wel, of die geïnteresseerde kijkers lopen of rijden een keer langs zonder afspraak en zien die scooters van buitenaf gewoon staan. En in mijn ervaring hebben zo'n tokkies schijt aan zo'n vraag.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:50

DjVe

Hatsaflats!

Ik woon ook in een VVE met 6 appartementen per portiek. Bij ons werd er ook vanalles in de openbare ruimte gestald. Eerst was het een fietsje van de buurjongen, maar later was dat uitgegroeid naar meerdere fietsjes, stepjes, fietsen van moeders en een berg hout hout. Ik heb zelf de onderhoudscommissie met de VVE afgesproken dat er in alle portieken een briefje komt te hangen met een duidelijk einddatum en een waarschuwing dat alles daarna naar de stort gaat. Hielp prima. Soms moet je gewoon even de klootzak zijn om wat gedaan te krijgen ;)

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:38

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Freee!! schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Vriendelijk vragen bij zo'n tokkie :? Je mag heel erg blij zijn als het ergste dat je overkomt is dat je recht in je gezicht wordt uitgelachen.
Ik begrijp dat je de man in kwestie (die je in je post even hierboven ook nog eens stilletjes doodwenste!) persoonlijk kent?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:14
quote:
[...]

Of nog erger, wellicht trekt hij conclusies over je op basis van vooroordelen en beperkte informatie. Oh nee, dat doen enkel racisten en enkele personen in dit topic.

• palthe
  • Nu online
quote:
Bazziek schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Of nog erger, wellicht trekt hij conclusies over je op basis van vooroordelen en beperkte informatie. Oh nee, dat doen enkel racisten en enkele personen in dit topic.
Haha, moest stiekem wel lachen. Maar het is natuurlijk wel zo dat TS dit topic niet voor niets aanmaakt en dat scooter meneer waarschijnlijk niet voor rede vatbaar is. Anders had TS dit toch als eerste geprobeerd mag ik aannemen?

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:14
quote:
palthe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Haha, moest stiekem wel lachen. Maar het is natuurlijk wel zo dat TS dit topic niet voor niets aanmaakt en dat scooter meneer waarschijnlijk niet voor rede vatbaar is. Anders had TS dit toch als eerste geprobeerd mag ik aannemen?
Had het ook voornamelijk over de persoon waar ik op reageerde. Neem inderdaad aan dat de TS zelf beter kan oordelen over zijn buren.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
quote:
[...]

"Tokkies" zijn ook mensen hoor. Je zal verbazen hoe sociaal mensen kunnen zijn als je ze benaderd als gelijke. Praat met de man, leg je probleem uit en stel een oplossing voor. Nee heb je, ja kan je krijgen. Als je hem normaal benaderd zal die echt niet met slagersmes achter je aan rennen hoor...

Puur op basis van dit topic en ervanuit gaan dat je geen eerder conflict hebt met de beste man verwacht ik dat het ergste reactie zal zijn dat hij je uitlacht. Boeie, je hebt het ten minste geprobeerd.

Edit: Verschuif wel "de klacht". Zeg bijvoorbeeld dat je er zelf nooit echt last van hebt gehad, maar dat de makelaar heeft gezegd dat het voor vele kopers een grote dealbreaker is.

Deveon wijzigde deze reactie 14-08-2015 17:23 (10%)

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:23
Zoiets moet je gewoon via de VVE spelen. Er zal in het splitsingsreglement echt wel een bepaling staan die het verbiedt om spullen in algemene ruimtes te stallen etc., dat staat in alle modelreglementen. Vaak is de bestuurder van de VVE zelfs al zonder specifiek besluit daartoe van de vergadering al bevoegd om daartegen op te treden, in sommige gevallen is er nog een besluit nodig maar dat moet je er gewoon doordrukken. Eis dat het onderwerp op de agenda wordt geplaatst, desnoods met andere eigenaars, of benader de bestuurder van de VVE rechtstreeks. Vervolgens wordt het besluit genomen, de instructie tot handhaving gegeven en is het aan de VVE-bestuurder om het uit te voeren, desnoods met inschakeling van de deurwaarder.

Het is even een formeel traject maar zoiets kan natuurlijk maar op één manier worden opgelost, en dat is via de geldende regels in het complex. Is die tokkie trouwens huurder of koper? Als hij huurt, kun je de eigenaar van dat appartementsrecht er ook op aanspreken. Bovendien staat in het splitsingsreglement vaak een bepaling dat de gebruiker niet-eigenaar (lees de huurder) zich akkoord moet verklaren met de huisregels etc.

nare man wijzigde deze reactie 14-08-2015 17:21 (13%)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• FiXeL
  • Laatst online: 10-06-2018
Overlast van de scooters kan vrij simpel opgelost worden, mits het geen enorme lekkende stukken schroot zijn. Ik woon zelf ook in een apartement en heb ook een scooter. (nee, ik ben niet je tokkie buurman ;) ) Maar omdat mijn apartement aan de begane grond zit, maak ik geen gebruik van het trappenhuis en heb ik er ook geen berging. Mijn berging/hok is inpandig en daar parkeer ik ook mn scooter. Naar binnen, zijdeur open, en ik sta in de gang.

Dus, als mijn scooter meurt, ben ik de enigste die daar last van heeft, maar ik wil er zelf ook geen last van hebben. De oplossing is zo simpel: Na gebruik buiten laten afkoelen, na een uur buiten gestaan te hebben is de stank weg, of al een heel stuk minder. :) Nog steeds benzinelucht? Dan mag meneer zijn brandstof leidingen eens na gaan kijken, rubber kan na verloop van tijd scheuren vertonen, en plastic achtige leiding wordt hard waardoor het gaat lekken. (been there, replaced that, and replaced again)

Misschien kan je hem in ieder geval wel zover krijgen dat ie eerst zijn scooters buiten uit laat walmen voordat ie ze in het trappenhuis parkeerd. Dat scheelt je zowiezo al een hoop stankoverlast. Je kan hem iig vragen of hij zo vriendelijk is om in ieder geval daar in mee te werken, en heeft ie daar geen zin in, dan zal je naar wat ik lees zeker wel wat heibel moeten gaan trappen bij de VVE.

Naja, ik hoop dat je hier wat mee kan, en succes met de verkoop!

Mn 3D printer blogje..

• WhiteDog
  • Laatst online: 15-06 20:57

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
[...]

quote:
"Tokkies" zijn ook mensen hoor. Je zal verbazen hoe sociaal mensen kunnen zijn als je ze benaderd als gelijke. Praat met de man, leg je probleem uit en stel een oplossing voor. Nee heb je, ja kan je krijgen. Als je hem normaal benaderd zal die echt niet met slagersmes achter je aan rennen hoor...
De laatste keer dat ik vriendelijk aan iemand ging vragen om niet meer in het midden van de nacht lawaai te maken en niet meer tegen mijn huis te plassen (dan stond hij al 2m op mijn eigendom) kreeg ik gewoon een vuistslag in mijn gezicht (zonder woorden verder).

Waarom moet meneer Tokkie overigens ook weer afwijken van de norm? Ik ken niemand die het al normaal vindt dat je überhaupt een stinkende brommer in een hal neerzet. Dat ruikt hij zelf ook wel. Laat staan als je er al opmerkingen over gekregen hebt.

Iets permanent plaatsen in de ruimte (paaltjes, hele zware plantenbak, ...) zodat hij gewoon geen plaats meer heeft voor zijn brommers is wel een goede oplossing. Als hij daar zijn brommer mag plaatsen dan mag jij daar ook wel wat planten plaatsen. Als hij je planten beschadigt of weghaalt dan is dat net hetzelfde als jij aan zijn spullen zou komen, dan kan je makkelijk de politie er bijhalen. Draai de rollen dus gewoon even om :)

Ik verwacht nu wel stiekem een topic genaamd "Huis verkopen: aso buurman en zijn planten" _/-\o_

WhiteDog wijzigde deze reactie 14-08-2015 18:42 (21%)

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:04
quote:
WhiteDog schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

[...]

De laatste keer dat ik vriendelijk aan iemand ging vragen om niet meer in het midden van de nacht lawaai te maken en niet meer tegen mijn huis te plassen (dan stond hij al 2m op mijn eigendom) kreeg ik gewoon een vuistslag in mijn gezicht (zonder woorden verder).
Tenzij de buurman van TS dezelfde persoon is lijkt me dit compleet irrelevant voor dit topic.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
NMe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:52:
[...]
Ik begrijp dat je de man in kwestie (die je in je post even hierboven ook nog eens stilletjes doodwenste!) persoonlijk kent?
Niet persoonlijk, maar ik heb helaas al veel te veel ervaring met dat slag volk.

Het kan zijn dat ik me vergis en in dat geval wil ik best mijn excuses aan de beste man aanbieden, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, de in de hal gestalde scooters (met walm) in aanmerking nemend.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kun je hem niet helpen om zijn scooters te beveiligen door er een slot om te gooien ? Gewoon zo'n goedkoop ding van de action of zo. Uiteraard niet vergeten de sleutels aan je buurman te geven.
Of regelmatig controleren of er nog lucht in zijn banden zit ? Niet vergeten de ventieldopjes in zijn brievenbus te gooien, zou vervelend zijn als die kwijtraken.

DukeBox wijzigde deze reactie 14-08-2015 19:43 (29%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:42
Mja. Ik zou het persoonlijk niet op de brommers zelf gooien, maar algemener houden. Nodig de brandweer uit om een inspectie te doen - die zijn niet happig op obstakels of brandbare objecten in portieken. Probeer een resolutie aan te nemen in de VvE waarbij "grote objecten" in het portiek worden uitgesloten, en verwijderd mogen worden bij (herhaaldelijke) overtreding - een soort wegsleepregeling, zeg maar. Of, verklaar die zaken die op in de portiek gestald worden eigendom van de VvE. Dan mogen ze verkocht worden.

Het is een goed idee de voorzitter van de VvE vast te laten aanpappen met de wijkagent. Hoewel hij tegen de brommers niets kan doen, is hij nog steeds wel van het monopolie op geweld - mocht het die kant op gaan, zeg maar. Des noods kun je een afvalreiniging laten komen om de portiek "leeg te halen", waarbij je van tevoren vast de wijkagent kunt uitnodigen.

Zoiets. En fin. Ik hoop dat je portiektroglodiet niet de voorzitter is van de VvE :p

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:11
ik neem aan dat het een VVE in eigen beheer is (bewoners zelf voeren VVE)
als je lid bent van Verening Eigen Huis zou je de juristen daar even moeten bellen dat zij een beetje druk uitoefenen op de VVE en de persoon zelf.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
Arrne schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Tenzij de buurman van TS dezelfde persoon is lijkt me dit compleet irrelevant voor dit topic.
Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat alles op te lossen is met woorden zolang je maar kalm blijft en respect toont voor de tegenpartij. De praktijk leert dat dit niet zo is.

Ik zou de TS dan ook sterk afraden om rechtstreeks met de buurman te gaan praten. Jij staat dan aan zijn deur. Hij hoeft maar even uit te halen en vertellen dat jij ruzie kwam maken, naar binnen wou, dat hij zich slechts verdedigd heeft, ... je hebt geen poot om op te staan achteraf. Als je met hem wil praten neem dan minstens een derde partij mee als bemiddelaar.

Of nog een beter idee, als de buurman zich nou gewoon is aan de afspraken houdt?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:43

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

In zo'n kleine VvE gaat het bestuur ook de handen niet branden aan een tokkie, zij moeten er nog langer wonen... Een algemeen bericht dat alle algemene ruimtes opgeruimd worden en dat alles wat er niet hoort weggedonderd wordt na datum x werkt meestal wel. Vooral als de scooters in een container voor de deur liggen. Maar dan ben je aan het escaleren en wordt niemand er beter van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Nog even een onethisch voorstel: ga toch met de buurman praten, leg hem de situatie uit en vraag hem om zijn brommers op de momenten dat je kopers over de vloer hebt buiten te laten. Geef hem hier 5 € per keer voor. Fijne verrassing achteraf voor je koper :)

• Arrne
quote:
WhiteDog schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat alles op te lossen is met woorden zolang je maar kalm blijft en respect toont voor de tegenpartij. De praktijk leert dat dit niet zo is.

Ik zou de TS dan ook sterk afraden om rechtstreeks met de buurman te gaan praten. Jij staat dan aan zijn deur. Hij hoeft maar even uit te halen en vertellen dat jij ruzie kwam maken, naar binnen wou, dat hij zich slechts verdedigd heeft, ... je hebt geen poot om op te staan achteraf. Als je met hem wil praten neem dan minstens een derde partij mee als bemiddelaar.

Of nog een beter idee, als de buurman zich nou gewoon is aan de afspraken houdt?
Ik ga er niet van uit dat alles met woorden op te lossen is, maar ik ga er ook niet van uit dat het nooit lukt. Het is in ieder geval de eerste stap als je een probleem wil oplossen, zeker een probleem als dit. Het is ook een iets ander probleem dan iemand die door je brievenbus pist..

Er meteen vanuit gaan dat je in elkaar geslagen zal worden en dat er niet met hem te praten valt is in ieder geval weinig constructief. Het enige waarop je dit lijkt te baseren is op een summiere beschrijving van de betreffende buurman en het gebruik van het woord 'tokkie' door TS.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
Arrne schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
Het enige waarop je dit lijkt te baseren is op een summiere beschrijving van de betreffende buurman en het gebruik van het woord 'tokkie' door TS.
En het feit dat hij zijn scooters in de gemeenschappelijke hal zet waar ze overlast voor de andere bewoners veroorzaken. Dat enkele feit tekent die gast al.

• Arrne
Dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij je meteen in elkaar zal slaan.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:53
Je kan aan de VVE vragen een reglementen bord op te hangen wat wel en niet mag in de gemeenschappelijke ruimtes..

Hierop kan je neerzetten dat spullen die niet toebehoren aan de geemschappelijke ruimte zoals een planten bak, bankje stoel of schilderij niet geplaatst mogen worden in de ruimte. Wordt het binnen twee weken na melding bij de VVE niet opgeruimd of wordt het nog steeds gebruikt als opslag voor rijwielen dat de VVE gemachtigd is volgens Artikel x.x in het VVE reglement/acte de spullen al dan niet gedwongen is af te voeren of te laten ophalen door een bedrijf voor afvoer. De kosten voor het afvoeren worden verhaald op de veroorzaker..

Zo'n briefje hangt hier ook in mijn huur apartement die mensen gebruiken als fiets opslag.. Waarbij de verhuurder al eens een opruim actie heeft gedreigd te gaan doen.. Sindsdien staan de fietsen netjes in de kelderboxen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• rvtk
  • Laatst online: 17:59
Goede suggestie van To_Tall.

Maar ik zou het probleem eerst wat groter maken. Zet je eigen fiets ook in de hal (schijnbaar mag dat en staat ie lekker droog), met wat geluk gaan er dan meer mensen klagen. Op moment dat er dan een reglementen bord wordt opgehangen, dan is dat iig voor 2 zaken, namelijk jouw fiets en zijn scooters. Een soort if you can't beat them, join them.

Je kan zeggen, dit is niet de juiste weg, maar uiteindelijk gaat het erom dat de VVE in actie komt. En schijnbaar luisteren die niet.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
rvtk schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:02:
Goede suggestie van To_Tall.

Maar ik zou het probleem eerst wat groter maken. Zet je eigen fiets ook in de hal (schijnbaar mag dat en staat ie lekker droog), met wat geluk gaan er dan meer mensen klagen. Op moment dat er dan een reglementen bord wordt opgehangen, dan is dat iig voor 2 zaken, namelijk jouw fiets en zijn scooters. Een soort if you can't beat them, join them.

Je kan zeggen, dit is niet de juiste weg, maar uiteindelijk gaat het erom dat de VVE in actie komt. En schijnbaar luisteren die niet.
Dat zou ik nog iets extremer aanpakken, zorgen dat zoveel mensen hun fiets e.d. in de hal neerzetten dat er geen ruimte meer is voor die scooters, dan gaat die tokkie klagen bij de VVE.

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:11
quote:
Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Dat zou ik nog iets extremer aanpakken, zorgen dat zoveel mensen hun fiets e.d. in de hal neerzetten dat er geen ruimte meer is voor die scooters, dan gaat die tokkie klagen bij de VVE.
Waarschijnlijk zet fam Tokkie dan alle fietsen buiten om dat zij deze parkeerplaats al hadden geclaimt ;)

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

quote:
rc5proxy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:25:
[...]
Waarschijnlijk zet fam Tokkie dan alle fietsen buiten om dat zij deze parkeerplaats al hadden geclaimt ;)
Geeft niet, dan jagen ze de hele rest van de bewoners en VvE tegen zich in het harnas, kunnen de nodige maatregelen er ook doorgejast worden.

• empheron
Ik maakte mijn opmerking over praten niet om grappig te zijn.

Ik heb het over praten omdat ik denk dat deze persoon niet gevoelig is voor druk. Dus ga je bij de 'goede' man duwen op drukpunten (VVE, brandweer etc etc) dan denk ik dat hij eerder terug zal gaan duwen dan mee zal gaan werken. Naar mijn idee heb je dan dus ook weinig andere opties dan er gewoon met een kratje bier naar zijn voordeur te lopen en eens te kijken of er wel te praten valt. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn (famous english proverb).

Ik heb zelf ook eens een 'miskoop' gehad met een wijk waarin meer tokkies bleken te wonen dan verwacht. Ook hier bleek dat acties tegenreacties oplossen. En met acties die hoger dan 0 scoren op de schaal van geweldsspectrum delf je ook het onderspit. Dit is uit ervaring, ik heb wel eens met mijn keel dichtgeknepen in de vuisten van een sportschooltokkie gehangen omdat ik een auto geblokkeerd had die consequent op mijn privéparkeerplaats (eigendom) stond. Die woning heb ik uiteindelijk met verliesverkocht... Nu gelukkig woonachtig in een dorp waar het asocialiteitsgehalte op nul staat.

Simpele oplossingen die minder weerstand oproepen zijn wel duurdere. Stel dat er een andere reden voor is om de scooter binnen te parkeren (naast pure asocialiteit). Wat zou dat dan kunnen zijn? Waarschijnlijk een of meer van de volgende :

- Minder diefstal gevoelig
- Geen ruimte in zijn berging of lastig manoeuvreren met scooter in de gangpaden
- Invloed van elementen op zijn scooter (regen/roest etc).

Dus... Afgesloten fietsenstalling of afdakje kan dan al de wereld schelen.

Wil hij ook onder begeleiding van een kratje schultenbrau ook niet praten, tja dan kun je nog altijd escaleren naar VVE/Politie/Brandweer etc.

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:
2. het stinkt ENORM naar uitlaatgas. De entreehal heeft open trappen naar boven en de gehele hal t/m 2e verdieping stinkt naar uitlaatgas. Je wordt gewoon vergast. De enige uitgang voor deze lucht is de entree.
Laat die man de motor binnen in de afgesloten ruimte draaien?
quote:
hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn...
Ja vast, laat de VVE zich de mond snoeren door dit soort geblaat? Vraag of die man dat op papier wil zetten en voor een notaris bevestigen.

Wat mij opvalt is, jij wilt je appartement verkopen en daarom is het probleem nu dringend, want je weet zeker dat de scooters potentiële kopers zullen afschrikken. Is dat wel zo, want andere mensen kunnen een andere beleving hebben over de omgeving. En staan die scooters er echt altijd, gaat die man er niet mee weg naar zijn werk/boodschappen/vrienden?

Wat het probleem dus moeilijker maakt is dat het een medebewoner en eigenaar is. Was het een buitenstaander dan was het probleem mogelijk beter op te lossen. Sowieso, voor de getergde burger loopt de politie niet zo hard. Je moet backup hebben in de vorm van in jouw geval de VVE. Die kan afspraken maken met de politie waar jij dan op kan terugvallen. Als er een expliciet verbod op het stallen van voertuigen in de hal komt met een bordje bij de deur kan je daarmee aan de slag gaan. Natuurlijk kan en mag de politie hier bemiddelen en ingrijpen. Die komt toch ook als zich mensen misdragen in bv een winkel of café.

Je zult denk ik in gesprek moeten blijven en ze blijven doordringen van ernst van de situatie. De aanhouder wint.

In de reactie boven de mijne staan een paar ideeën over de vraag waarom meneer zijn scooters in de hal parkeert. Vind ik geen slecht idee om te kijken of je daar wat mee kan.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• nare man
Bekijk het ook eens van de andere kant: een goed functionerende VVE is voor een koper van een appartement net zo van levensbelang als de vaststelling voor de koper van een ééngezinswoning dat de grond niet vervuild is. Als de VVE deze meneer niet wil aanspreken op zijn gedrag, dan heb je dus geen goed functionerende VVE

Ik begrijp overigens niet van alle suggesties over 'terugpakken' via de scooters. Je kunt in dit soort gevallen maar twee paden bewandelen, namelijk het formele en het informele. Het formele heb ik al eerder toegelicht: breng de noodzakelijke besluitvorming in de VVE tot stand, waarna het aan de VVE is om dat uit te voeren. Desnoods schakelt met een deurwaarder in. De informele route is het kratje bier, proberen aan zijn goede kant te komen, maar of je daar zin in hebt bij zo'n figuur is natuurlijk maar de vraag. Eigenlijk wordt paupergedrag dan beloond.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:58

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
To_Tall schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:14:
Je kan aan de VVE vragen een reglementen bord op te hangen wat wel en niet mag in de gemeenschappelijke ruimtes..

Hierop kan je neerzetten dat spullen die niet toebehoren aan de geemschappelijke ruimte zoals een planten bak, bankje stoel of schilderij niet geplaatst mogen worden in de ruimte. Wordt het binnen twee weken na melding bij de VVE niet opgeruimd of wordt het nog steeds gebruikt als opslag voor rijwielen dat de VVE gemachtigd is volgens Artikel x.x in het VVE reglement/acte de spullen al dan niet gedwongen is af te voeren of te laten ophalen door een bedrijf voor afvoer. De kosten voor het afvoeren worden verhaald op de veroorzaker..

Zo'n briefje hangt hier ook in mijn huur apartement die mensen gebruiken als fiets opslag.. Waarbij de verhuurder al eens een opruim actie heeft gedreigd te gaan doen.. Sindsdien staan de fietsen netjes in de kelderboxen.
Dat dus.

Probleem is natuurlijk dat je dat direct vanaf het begin van bewoning al had moeten doen en moeten handhaven. Nu is er een verkeerde gewoonte ontstaan en dat is veel lastiger te doorbreken dan vanaf het begin optreden en handhaven. Toch is dit wel de weg die je moet gaan: Duidelijke regels, duidelijk aangeven met bordjes en zo, duidelijk waarschuwen en als het nodig is direct optreden en handhaven. Maar daar heb je dus inderdaad een goed functionerende VVE voor nodig die zich niet laat inpakken door zo'n gast.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Is er eigenlijk wel een priveberging? Of kan hij ze alleen buiten zetten? Hebben de begane grondappartementen een tuin?

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
We hebben dit tijdens meerdere VVE vergaderingen besproken maar meneer weigert absoluut ze weg te halen. Het mag sowieso niet van verschillende verzekeringen van de VVE, maar hij roept dat hij alle kosten wel betaald als we niet verzekerd zijn, mocht er iets gebeuren.
Hahahahaha en dat accepteert de rest, wat een koekenbakkers zijn jullie.
Een gemiddelde verzekering voor een VVE dekt al gauw een miljoen tot een paar miljoen. Dus als dat scootertje de hele flat laat affakkelen tikt meneer even die paar miljoen af? Of er is brand en iemand breekt zijn nek over het ding, dan betaald hij de arbeidsongeschiktheid?

Als mijn VVE akkoord zou moeten gaan met een dergelijke regeling dan eis ik een bankgarantie voor het verzekerd bedrag. DAT is de enige manier waarop ik ben afgedekt. Kan meneer die bankgarantie niet geven? Dan kan hij ook niet die scooter daar plaatsen.
We hebben het hier namelijk niet over een paar krassen op de deur of een gesneuveld raampje of iets dergelijks, dan kun je als VVE prima dat risico nemen. Nee, we hebben het over het risico dat de verzekering niet betaald!

Je enige kans is de brandweer. Je voldoet niet aan de regelgeving met die scooters in de entree en de brandweer is degene die daar tegen op kan treden. Die zal de VVE dwingen tot maatregelen. En zodra de boetes binnen vallen zal de lol er snel vanaf gaan!

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
De VVE is inderdaad enorm zwak, niemand onderneemt wat en niemand bekommert zich. Een huishoudelijk reglement is ook nooit opgesteld (die kan je zo downloaden, oersimpel). Ik ga daarom nog 1 poging doen met de VVE en daarna de weg via de brandweer proberen.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
Freee!! schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Niet persoonlijk, maar ik heb helaas al veel te veel ervaring met dat slag volk.

Het kan zijn dat ik me vergis en in dat geval wil ik best mijn excuses aan de beste man aanbieden, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, de in de hal gestalde scooters (met walm) in aanmerking nemend.
Maar heb je het hem al gewoon gevraagd?

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• NitroTec
  • Laatst online: 07-02 10:58
quote:
PdeBie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Maar heb je het hem al gewoon gevraagd?
Dat was eigenlijk wat ik mij ook afvroeg na het lezen van het hele topic (of heb ik het gemist)...
Heb je hem wel eens gewoon gevraagd waarom hij ze binnen zet? Want daar ligt de grond voor een gesprek en een oplossing.

Dont work hard, just party!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Via de VVE vergadering is natuurlijk al `vriendelijk` gevraagd er mee te stoppen en ze ergens anders neer te zetten. Langs gaan met een kratje bier is dan sympathiek en kan een leuke (of hele erge) avond opleveren maar verder zal het resultaat niet zo groot zijn lijkt me.

TheGhostInc zegt het enige logische. Een VVE mag nooit akkoord gaan met iemand die zegt dat hij wel de schade betaald omdat je weet dat deze de schade niet kán betalen. De enige weg die je moet bewandelen is via de VVE afdwingen dat de scooters weg gaan met een hele stevige dwangsom.

• ATS
  • Laatst online: 15-06 20:13
quote:
Wat kunnen we hier nog aan doen? We zijn echt macheloos lijkt het!
Praktische suggestie: biedt aan de beste man te betalen voor het buiten stallen van zijn scooters op de momenten dat je een bezichtiging verwacht. Biedt bijvoorbeeld €25 per keer. Jij gaat weg, dus lange routes met dossiers en rechters gaan je (nu) niet (op tijd) helpen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• SensLike
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-05 22:03
http://www.bouwbesluitonl...s/wet/bb2012/hfd2/afd2-12

Kun je het niet gooien op vluchtroute blockade ofzo?

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:50
quote:
ATS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Praktische suggestie: biedt aan de beste man te betalen voor het buiten stallen van zijn scooters op de momenten dat je een bezichtiging verwacht. Biedt bijvoorbeeld €25 per keer. Jij gaat weg, dus lange routes met dossiers en rechters gaan je (nu) niet (op tijd) helpen.
En als dat appartement net zo hard verkoopt als alle appartementen in Nederland zit hij hier over 4 jaar nog steeds om de twee weken 25 euro af te tikken aan de buurman.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ATS
quote:
Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

En als dat appartement net zo hard verkoopt als alle appartementen in Nederland zit hij hier over 4 jaar nog steeds om de twee weken 25 euro af te tikken aan de buurman.
Om de twee weken kijkers? Dan verkoopt je appartement echt wel eerder dan dat. Ik weet het niet precies, maar hoeveel kijkers zou je gemiddeld krijgen voordat er een koper komt? 10? 15? Als je bang bent dat die scooters een probleem vormen voor de verkoop, dan zou ik dat een acceptabele investering vinden.

Is het de beste oplossing? Natuurlijk niet! Die dingen horen daar niet, en mogen daar niet staan. Maar het probleem van de TS is niet dat die scooters daar staan (daar had hij dan wel eerder serieus werk gemaakt) maar dat hij bang is dat een obstakel vormt voor de verkoop van zijn appartement. Dus dát probleem moet je zien op te lossen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

En vervolgens krijg jij een claim van de koper wegens verborgen gebreken.....

• Fiber

Fiber

quote:
Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

En uiteindelijk zit dan de koper er mee...

Als je het niet structureel oplost vind ik dat bijna misleiding en een verborgen gebrek... O-)

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:11
Kun je niet, in enigszins goed overleg met de buurman, zorgen dat die scooters zo nu en dan even wieberen als jij kijkers voor je huis krijgt?

• ATS
Hoezo een gebrek? Het is iets dat een kijker ook gewoon kan constateren door op een willekeurig moment nog eens langs te lopen en een blik te werpen. Als je foto's gaat maken dan doe je dat toch ook op zo'n manier dat je het beste plaatje krijgt? Zonnige dag, de buurman vragen voor de foto zijn auto even aan de kant te zetten. Binnen wat meubels verschuiven zodat ze niet in beeld staan, etc. Schoonmaken & appeltaart bakken voordat de kijkers komen... Dit is een beetje dezelfde categorie denk ik.

En uiteraard: een structurele oplossing is wat je wil. Maar of dat haalbaar is binnen de tijdsspanne dat de TS kijkers verwacht is maar zeer de vraag natuurlijk.

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-06 15:40

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
Probleem:
Hij heeft 2 scooters en die plaatst hij in de entreehal. Ze staan in de weg. Het probleem is echter:

1. het ziet er echt niet uit.. Het is duidelijk dat ze daar echt niet horen.
Stappenplan:
- Meneer persoonlijk aanspreken, dat je kijkers krijgt en of hij zo vriendelijk wil zijn (hoewel je in sommige gevallen uit moet kijken met de zin "Wilt u zo vriendelijk zijn", dan schiet het 'vriendelijk' in het verkeerde keelgat) de scooters niet in de hal te plaatsen, maar buiten. Als hij zegt dat hij niet wil dat ze nat worden: zijn probleem. Niet ergens anders bij het appartement stal plaatsen?
- Indien meneer niet voor een gesprek/rede vatbaar is --> VvE. Wijkagent heeft hier niets mee te maken. Dit is (in principe eigenlijk) iets tussen de tokkie en de VvE, want hij blokkeert de vluchtwegen. Dat jij als enige bewoner daar over klaagt is een tweede (zegt ook iets over de andere bewoners).
- Indien dat niets uit haalt en de VvE op haar gat blijft zitten (zoals het lijkt) --> Politie en brandweer. Dit is gewoon versperring van de vluchtroute. (Maak btw ook even goede en duidelijke foto's, zodat je bewijs hebt van de situatie en het probleem en dit kunt aantonen.) Indien meneer weigert hier iets mee te doen (binnen een bepaalde tijd) zou hij een boete moeten krijgen van de politie.
- Meldt dit bij de VvE en zorg dat de VvE hier op let, want zo te horen heb je een érg passieve VvE getroffen.. :/

Succes in ieder geval, want wat eerder genoemde 'tokkie' doet is gewoon wettelijk verboden en mag derhalve niet. Hem dit echter aan het verstand brengen wordt een tweede.. :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Maar, kan de buurman zelf zijn scooters in een privéberging of tuin stallen? Is het luiheid of is het omdat hij geen afgesloten berging heeft?

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

quote:
ATS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Je kunt er op gokken een hele domme koper te treffen inderdaad. Mij zou je er niet mee misleiden, want ik kom minstens 2 keer onaangekondigd nog eens een keer kijken als ik interesse heb in het huis/appartement. Ik snap ook wel, dat alles pico bello is als ik daar met jouw makelaar naar binnen stap. Ik wil juist dat het ook pico bello is zonder jouw makelaar erbij. De binnenkant van het huis boeit me dan niet, want die bekijk ik wel met jouw makelaar erbij. Ik ben juist benieuwd naar buurmannen die met scooters de hele ingang blokkeren, bijvoorbeeld.

Ooit een keer een huis bezichtigd vlakbij 2 voetbalvelden. Gewoon de makelaar op de man af gevraagd: "Geeft dat niet heel veel overlast?" Je kunt natuurlijk wel raden wat het antwoord was. :) "Heb je helemaal geen last van hoor!". Die makelaar was nog pissig ook, toen ik hem vertelde dat ik nog een keer bij het huis geweest was toen er "leven" was op 1 van de voetbalvelden en dat ik mezelf door de "stadionspeaker" niet eens meer kon horen denken.

Think smart........ Act stupid........

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 20:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De suggestie om de man te betalen om z'n scooters weg te halen voelt bij mij persoonlijk erg verkeerd. Zo wordt zijn gedrag alleen maar beloond en is er al helemaal geen reden meer om ze buiten de bezichtigingen om weg te halen.

Ik ken weinig appartementen waar je in een persoonlijke berging fatsoenlijk een scooter (laat staan twee) kwijt kunt, dus vermoed dat dat geen optie is. Zonder verdere kennis van zaken klinkt het als luiheid en iets veiliger ivm diefstal.

De enige juiste weg lijkt me de VvE een schop geven. Dit is nu precies één van de redenen waarom het belangrijk is een actieve VvE te hebben. Iedereen wil prettig wonen, nu laat je dat door een enkele bewoner vergallen. Dan gaat het er niet eens om dat meneer het verzekerde bedrag helemaal niet kan dekken, want ook al kon 'ie dat wel, dan wil je die scooters alsnog niet de entree laten vergassen.

Verwacht hier echter niet binnen een week een oplossing, dit is een traject wat vaak maanden duurt. Je moet een dossier op gaan bouwen. De man aanspreken, aangetekende brieven versturen, alvast wijkagent op de hoogte stellen etc. Scooters in de hal is dan wellicht niet zijn verantwoordelijkheid... als het uitmondt op bedreiging of geweld is het dat wel.

Heel veel succes met de verkoop in ieder geval :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ATS
quote:
BazzH schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Je kunt er op gokken een hele domme koper te treffen inderdaad. Mij zou je er niet mee misleiden, want ik kom minstens 2 keer onaangekondigd nog eens een keer kijken als ik interesse heb in het huis/appartement. Ik snap ook wel, dat alles pico bello is als ik daar met jouw makelaar naar binnen stap. Ik wil juist dat het ook pico bello is zonder jouw makelaar erbij. De binnenkant van het huis boeit me dan niet, want die bekijk ik wel met jouw makelaar erbij. Ik ben juist benieuwd naar buurmannen die met scooters de hele ingang blokkeren, bijvoorbeeld.

Ooit een keer een huis bezichtigd vlakbij 2 voetbalvelden. Gewoon de makelaar op de man af gevraagd: "Geeft dat niet heel veel overlast?" Je kunt natuurlijk wel raden wat het antwoord was. :) "Heb je helemaal geen last van hoor!". Die makelaar was nog pissig ook, toen ik hem vertelde dat ik nog een keer bij het huis geweest was toen er "leven" was op 1 van de voetbalvelden en dat ik mezelf door de "stadionspeaker" niet eens meer kon horen denken.
Heel verstandig van je, maar ik zou de mensen die zich niet op deze manier voorbereiden niet de kost willen geven... Wij zijn zelf ook gaan kijken op andere momenten in de buurt, geproken met mensen op straat, etc. Maar heel veel mensen hebben werkelijk geen idee. Die kopen nog omdat ze gevallen zijn op een inrichting die ze zo leuk vinden (maar die dus met de verkoper mee gaat)... Je hebt maar één zo'n zot nodig.

En dat het financieel overtuigen van de man verkeerd voelt: kan ik me helemaal voorstellen. Maar je moet ook bepalen waar je precies je energie in wil steken in deze. Ik zou die energie liever steken in het vinden en in orde maken van een leuke nieuwe plek om te wonen.

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
Je moet weten wat de regels zijn van jou gemeente onder de Algemene Plaatselijke Verordening regeling.
In de meeste gemeenten staat een rubriek APV het onderstaande. Bij het overschrijden van deze regel dan is het verboden. Het mag door de gemeente of politie verwijderd worden en het de eigenaar van de fiets of scooter moet uiteindelijk stallingskosten betalen bij het ophalen van zijn scooters. Voertuigen moeten worden nu eenmaal worden gestald in daarvoor aangewezen stallingsruimte. Vaak worden er in ruimten een blauw bordje artikelnummer opgehangen zodat je argument is gegrond.

Artikel 2.4.11 Neerzetten van fietsen e.d.
Algemene Plaatselijke Verordening gemeentewetgeving
quote:
Het is verboden op een openbare plaats een fiets of een bromfiets te plaatsen of te laten staan tegen een raam, een raamkozijn, een deur, de gevel van een gebouw dan wel in de ingang van een portiek indien:

a. dit in strijd is met de uitdrukkelijk verklaarde wil van de gebruiker van dat gebouw of dat portiek;
b. daardoor die ingang versperd wordt.

donderdraak wijzigde deze reactie 17-08-2015 15:30 (27%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe erg staan die scooters in de weg? Als ze echt je vluchtweg versperren zou je een verzoek tot handhaving in kunnen dienen bij het Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente. Die kan dan o.b.v. artikel 7.16 van het Bouwbesluit 2012 daar tegen optreden.

Let wel, dan moeten ze echt heel erg gevaarlijk in de weg staan, zodat als je bijv moet vluchten in het donker je nek er over breekt. Als ze een looppad van 85 cm breed vrij hebben gehouden met de scooters, dan zal de gemeente sowieso niets doen.

Let er wel op, dat dit een zogenaamd kapstokartikel is, daar is de gemeente over het algemeen vrij terughoudend in om die toe te passen.

PaT wijzigde deze reactie 17-08-2015 15:37 (4%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• nare man
Ik denk niet dat de politie bereid is om de APV in een appartementencomplex te handhaven. Daar is nu juist het huishoudelijk reglement van de VVE voor bedoeld.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-06 18:54
quote:
emnich schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:57:
En vervolgens krijg jij een claim van de koper wegens verborgen gebreken.....
Vervelende buren zijn geen verborgen gebreken mag ik hopen :P

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• donderdraak
quote:
nare man schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:54:
Ik denk niet dat de politie bereid is om de APV in een appartementencomplex te handhaven. Daar is nu juist het huishoudelijk reglement van de VVE voor bedoeld.
Politie doet alleen administratief want hebben ze de mensen niet voor. Meestal komt de gemeente het halen met zo'n gemeente wagentje.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:54
quote:
Voor zover ik weet kan dat als verborgen gebrek gezien worden.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

quote:
Gamebuster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Vervelende buren zijn geen verborgen gebreken mag ik hopen :P
Als je het maar niet verbergt :) Dat betekent dus ook dat je niet mag zeggen dat je prima buren hebt terwijl je buurman elke dag van 23:00 - 04:00 uur aan het DJ'en is. Je kan natuurlijk wel zeggen dat hij wel eens een feestje geeft maar dat je daar zelf weinig last van hebt ;)

Misschien is verborgen gebrek overigens geen juiste term maar dat weet ik niet. Je bent wel verplicht om de juiste informatie te verstrekken en alle informatie te geven die relevant kan zijn. Zeker als er om gevraagd wordt.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10-05 18:39
Gewoon de scooters laten staan. Blijkbaar is het voor de meeste bewoners een te accepteren situatie. Dat zal dan voor potentiele kopers waarschijnlijk ook zo zijn.

• Fiber

Fiber

quote:
emnich schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Als je het maar niet verbergt :) Dat betekent dus ook dat je niet mag zeggen dat je prima buren hebt terwijl je buurman elke dag van 23:00 - 04:00 uur aan het DJ'en is. Je kan natuurlijk wel zeggen dat hij wel eens een feestje geeft maar dat je daar zelf weinig last van hebt ;)

[...]
In makelaarstaal is dat dan een gezellige, levendige buurt met een gevarieerde bevolking... :)

Je zou er zelfs een verkoop argument van kunnen maken: U kunt uw scooter veilig stallen in de hal... ;)

• BenGenaaid
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-01 17:36
Definitieve oplossing: de Entree en portiek bovenin voorzien van mechanische Ventilatie (zo'n tol op het dak, grote pijp door het pafond). Kan niet veel kosten, omgeslagen over alle adressen. Het is natuurlijk van de zotten dat de enige ventilatie de Entree is.

Ik heb zelf in het bovenste appartement met zo'n onding gewoond van een sociale woningbouw, makkelijkste oplossing was daar de bovenste ruit van de portiek zelf ingooien en niet laten repareren O-) , goede ventilatie!! Nooit meer stank in de portiek van vuilnis zakken die even in de hal worden gezet, of rokende buren die met een brandende peuk in hun bek hun huis binnen gaan, alleen diegene op de begane grond had het meest last van inregenen dus een natte deurmat (in dit geval zeiknatte scooters na een hoosbui).

Om het netjes te doen EN goedkoop, een goede glas snijder en een rond gat snijden in de bovenste ruit (als je die daar hebt natuurlijk). :9

Op deze manier spaar je de kool En de tokkie, euh geit :+

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
heb je jouw buurman ooit het probleem uitgelegd? en dan niet `de brommer staat in de weg`, maar jouw probleem dat je moet verhuizen om reden x,en (leugentje om bestwil) een koper afgehaakt is omdat er scooters in de hal staan.
hierdoor verlies je elke maand xxx euro (roep iets), en je wilt voorkomen dat dit een tweede keer gebeurd.

snapt hij t verhaal tot dusver? kom met een concreet voorstel, x tijd niet in de hal.

my guess, hij snapt opeens wat het probleem is.

zoniet, dan ben ik benieuwd naar zijn reden.

• donderdraak
Meld je aan voor het programma bonje met de buren :D

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
ik parkeer mijn snorder op dit moment ook gewoon lekker in de portiek.. maar dat is omdat de verhurende partij nog steeds geen afgesloten stalling heeft geregeld na dat de vorige zo`n 4 maand geleden tegen de vlakte ging..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• ozeboos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-06 06:51
Vve een procedure laten opstarten om hem dat stukje uit het huishoudelijk reglement te laten nakomen. Onder last van verhouding van een dwangsom.

• empheron
quote:
RemcoDelft schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Voor zover ik weet kan dat als verborgen gebrek gezien worden.
Voor zover ik kan overzien staan de binnengeparkeerde scooters het 'normale gebruik van de woning' niet in de weg. Met betrekking tot de gedeelde ruimtes (waarvan de koper een fractie in het bezet krijgt grofweg 1/aantal eigenaren) durf ik ten zeerste te betwijfelen of de plaatsing van de scooters binnen aangemerkt kan worden als verborgen gebrek. Er mankeert immers niets aan de gedeelde ruimtes zelf, enkel aan het gebruik van deze ruimtes door andere mede-eigenaren. Binnen het juridisch kader is aanspraak maken op 'verborgen gebrek' clausules dus voor toekomstige kopers geen haalbare kaart.

• nl0jdb
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:18
Als v.v.e beheerder heb ik al eerder met dit bijltje gehakt.

Wij hadden 4 studenten in een appartement die de fietsen in het portiek stalde.

Mijn oplossings was:

-Verbodsborden opgehangen.
-Kopie van de behorende artikel uit de akte van splitsing er bij gehangen.

Vervolgens iedere keer dat ze er toch stonden verwijderd, en telkens weer een tiental meter verder op neer gezet.

In een paar weken was het probleem verholpen!

Succes.
Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Consoles

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True