Beauty is in the eye of the beerholder
En hier is de video:RayNbow schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:54:
[...]
In eerste instantie dacht ik dat de moeilijke route boven was, was blijkbaar dus benee. En ja, de boss route is te doen na wat oefening.
(video uploadende... duurt alleen nog een uur)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
- Super Mario Bros. 2
- Super Mario Land
- Super Mario Land 2 - 6 Golden Coins
- Wario Land: Super Mario Land 3
- Super Mario World 2: Yoshi's Island
En natuurlijk kunnen ze verticale levels nog toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 13-09-2015 20:02 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Als je op naam kunt zoeken, level heet: Sky is the limit van user Aquel uit Frankrijk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
DDFD-0000-0030-A13C
C7A4-0000-0024-AE81
7195-0000-0016-73CA
Hopelijk veel plezier ermee!
Je mist een 0 ergens.HellBeast schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:05:
Vet topic! Ik heb vandaag EF64-000-002C-34F9 gebouwd.
Done.Ik ben benieuwd of jullie hem kunnen uitspelen
Op naam zoeken kan helaas (nog) niet. Wel even via Miiverse gezocht en gevonden! Code daarvan is FE32-0000-0012-232FF. Ik ben benieuwd!Zeror schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:00:
Zag net in een video ergens een gaaf level.
Als je op naam kunt zoeken, level heet: Sky is the limit van user Aquel uit Frankrijk.
Inderdaad! Het is EF64-0000-002C-34F9
Zal ook wat levels testen die in dit topic staan. Ben wel benieuwd wat het niveau hier is.
90710
Momenteel kan ik al een Miiverse post uitlezen en bv de afbeelding en tekst verzamelen. Maar ik moet nog wat voor de UBB code gaan doen
Niet heel bijzonder:
https://microse.nl/lab/miiverse/
Nu krijg je bv:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Miiverse Object ( [postId] => AYQHAAABAACNUKFJo5F_Hg [userName] => Sander [userIconUrl] => https://mii-secure.cdn.nintendo.net/1srlenhkn1ahr_normal_face.png [screenshotUrl] => https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYOz1UB9VtMnd [youtubeUrl] => [text] => Stay calm and play 2 (8DE7-0000-0023-DA79) ) |
[ Voor 43% gewijzigd door 90710 op 14-09-2015 00:13 ]
Wat wij kennen als Super Mario Bros 2, is een heel ander spel in Japan (Doki Doki Panic). Vrijwel exact het zelfde, maar dan met niet-Mario karakters. Wat wij kennen als "The Lost Levels" (van All Stars) is in feite de echte Mario Bros 2. Los van de compleet andere mechanics, denk ik dat dit de belangrijkste reden is waarom het niet zal komen in Mario Maker.Zeror schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:01:
Ik vraag me overigens wel af waarom Super Mario Bros. 2 niet in Mario Maker zit. Kan natuurlijk zijn om later als DLC te dienen. De game is natuurlijk wel anders qua mechanics ten opzichte van de andere Mario games. Maar als ze het ooit gaan toevoegen (of bewaren voor Mario Maker 2...) dan zijn er nogal wat Mario games waar ze zeker iets mee kunnen:
- Super Mario Bros. 2
- Super Mario Land
- Super Mario Land 2 - 6 Golden Coins
- Wario Land: Super Mario Land 3
- Super Mario World 2: Yoshi's Island
En natuurlijk kunnen ze verticale levels nog toevoegen.
Niet mee eens. Beide spellen hebben hun eerste iteratie gehad met titel uit de hoofd Mario-serie. Yoshi's Island is Super Mario World 2. En de eerste Wario Land is Mario Land 3.90710 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:02:
Yoshi's Island en Wario Land horen IMHO niet in Super Mario Maker thuis.
Persoonlijk kan Wario Land me gestolen worden, maar ik zou graag Yoshi's Island zien als DLC. Het probleem is dat die mechanics ook anders zijn, dat je nooit zou kunnen switchen tussen de 4 originele en Yoshi's Island in bestaande levels.
Van alle Mario's is er nog 1 die redelijk zou passen, en dat is Mario Land 2. Die past qua powerups, enemies, etc er prima in denk ik
pricewatch: Nintendo Wii U Premium + Super Mario Maker + Artbook + Amiibo Zwart
Via mediamarkt denk, het spel ziet er perfect uit voor mij.
Edit; bought ;d
Powned!
508F-0000-0032-343E
Bowser Jr. strikes again
06CB-0000-0031-89B0
Belmont
70D7-0000-002F-6932
Ik hoop ook dat ze wat dingetjes fixen. Een aantal dingen missen gewoon, en bepaalde "regels" van het spel zijn wat anders.Jirachi schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:50:
Ik hoef voorlopig echt geen nieuwe mario games als DLC. Wat mij betreft mogen ze de beperkingen als de maximale hoogte waarin je kunt bouwen en het ontbreken van schuine platformen (waar je vanaf kubt glijden) beperken.
Neem bijvoorbeeld Super Mario World. Daar had je altijd boven in de hoek een vakje voor een reserve item. Die kwam naar beneden vallen zodra je je item kwijt raakt. Deze is er niet meer, en om dat te compenseren ga je niet van Cape/Flower -> Klein, maar Cape/Flower -> Super -> Klein. Zeker als je ook nog een Yoshi hebt, kan je een half level lang de vijanden negeren door gebruik te maken van de tijdelijke onschendbaarheid die je hebt zodra je geraakt wordt.
Wat ik ook nog mis aan het spel zelf, is motivatie om geheime plekken te bouwen/gaan zoeken. Maar als speler heb je, afgezien van het "ontdekken" geen reden om dat te doen. Je levens heb je genoeg (en elk level strooit ermee alsof het pepernoten zijn), munten heb je niets aan, je hebt geen collectables en er is maar 1 exit per level. Het zou leuk zijn als je speciale munten kon verstoppen en dat per speler die je level gehaald heeft wordt geregistreerd hoeveel van de munten hij/zij heeft gevonden.
Er is inderdaad geen extrinsieke motivatie, maar het geeft voor mij wel voldoening wanneer je een secret ontdekt in een level. Zelf heb ik wat optionele zooi verborgen in m'n Two Paths Underground Pass level (en in m'n Miiverse post geef ik een hint).BlackMage schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:40:
Wat ik ook nog mis aan het spel zelf, is motivatie om geheime plekken te bouwen/gaan zoeken. Maar als speler heb je, afgezien van het "ontdekken" geen reden om dat te doen. Je levens heb je genoeg (en elk level strooit ermee alsof het pepernoten zijn), munten heb je niets aan, je hebt geen collectables en er is maar 1 exit per level. Het zou leuk zijn als je speciale munten kon verstoppen en dat per speler die je level gehaald heeft wordt geregistreerd hoeveel van de munten hij/zij heeft gevonden.
Ben eig. benieuwd wie in dit topic de secrets al gevonden heeft en weet te vertellen wat ze zijn?
Toch zou Super Mario Bros. 2 ook een prima aanvulling zijn. Er zitten genoeg vijanden in die in latere Mario games nog zijn teruggekomen. Shy Guy is wel de bekendste daarvan.BlackMage schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:18:
Van alle Mario's is er nog 1 die redelijk zou passen, en dat is Mario Land 2. Die past qua powerups, enemies, etc er prima in denk ikIs ook anders genoeg om echt meerwaarde te hebben.
En Wario Land zou ook prima kunnen. Er zijn genoeg vijanden die een vergelijkbare variant hebben in Mario.
Ook qua power ups. Mario's Cape Feather zou vertaal kunnen worden naar Jet Wario, Fire flower naar Dragon Wario om even wat te noemen. Of bij vijanden Goomba kan vervangen worden door Wandering Goom.
Ik zie het wel werken.
Ik zeg ook niet dat het geen leuke aanvulling is, alleen dat mensen in Japan daar mogelijk anders over denken. En (net als Yoshi's Island) passen de mechanics niet met de andere 4. Geen vraagtegenblokken, maar plantjes in de grond bijv. Geen powerups. Dat je vijanden moet gooien ipv kapot springen. Enz.Zeror schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:16:
[...]
Toch zou Super Mario Bros. 2 ook een prima aanvulling zijn. Er zitten genoeg vijanden in die in latere Mario games nog zijn teruggekomen. Shy Guy is wel de bekendste daarvan.
Ja, een checkpoint marker zoals in SMW zou wel handig zijn als je lange levels maakt met een subwereld ofzo. Co-op zou denk ik wel een leuke aanvulling zijn, dat je b.v. online met meer mensen een level zo snel/goed mogelijk probeert uit te spelen. En ja de levels met cheap deaths skip ik meestal ook na een paar pogingen, je ziet snel genoeg of er überhaupt moeite is gedaan door de maker of niet.Akaendra schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:40:
Wat ik persoonlijk mis zijn checkpoints. Co-op kan me wat mij betreft gestolen worden maar checkpoints zijn zeker bij wat langere levels geen overbodige luxe. Ook niet bij de troll levels maar die laat ik meestal dan ook links liggen.
SW-1682-5926-5204
Vanochtend nog op een IRC kanaal over checkpoints gehad:Akaendra schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:40:
Wat ik persoonlijk mis zijn checkpoints.
Oftewel, checkpoints = meer design werk voor de designer.[08:55] <RayNbow`TU> btw, sommige mensen vinden 't jammer dat SMM checkpoints mist
[08:55] <RayNbow`TU> (en na 't spelen van 't MegaMan level vind ik dat ook wel)
[08:56] <BlackMage> ja dat hoor ik vaker
[08:56] <BlackMage> ik mis ze niet echt
[08:56] <RayNbow`TU> maar checkpoints zijn lastig... dat zou betekenen dat je eig. meerdere keren het level moet spelen voordat je 'm mag uploaden
[08:56] <BlackMage> of ik haal een level, of ik stop er mee voordat ik uberhaubt op de helft ben
[08:56] <RayNbow`TU> je moet 'm namelijk ook testen bij een checkpoint reload
[08:57] <BlackMage> hmm ja klopt
[08:57] <BlackMage> bijv mijn helm level. Als ik de checkpoint halverwege deed zonder nieuwe helm, dan zit je op dat moment gewoon vast
Valt wel mee hoor. Je moet er alleen op letten dat het level nog steeds te voltooien is als Mario klein is vanaf de checkpoint locatie. Dan is alles wel ok.RayNbow schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:52:
Oftewel, checkpoints = meer design werk voor de designer.
Zolang het optioneel is, is het geen probleem ja. Overgens kan je het ook wel opvangen door de speler gewoon de keus te geven of ze opnieuw willen beginnen of vanaf checkpoint.RayNbow schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:52:
[...]
Vanochtend nog op een IRC kanaal over checkpoints gehad:
[...]
90710
Anders zouden sommige moeilijke levels ineens een stuk makkelijker of juist onspeelbaar worden.
[ Voor 19% gewijzigd door 90710 op 14-09-2015 10:01 ]
En moet uniek zijn. Dus eentje per level. Dit kan natuurlijk als een blok toegevoegd worden.90710 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:00:
Checkpoints ben ik voor, maar dan moet deze door de designer er zelf optioneel in het level worden geplaatst. Dus dat het nog steeds mogelijk moet zijn om levels zonder checkpoints te maken.
En ik vind de het einde van een level eigenlijk net zo moet werken met als enige verschil dat die verplicht is om te plaatsen en de checkpoint niet. Level einde kan je niet in een ander stuk plaatsen, maar moet perse op hetzelfde stuk als waar het begin geplaatst is.
De tijd zal 't leren.
90710
Stay calm and play 1 (4462-0000-0016-36EE)
en
Stay calm and play 2 (8DE7-0000-0023-DA79)
De titel van de serie is redelijk duidelijk, als je de levels rustig aan doet kom je er makkelijk door.
Een Castle level volgt vandaag of woensdag
[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 14-09-2015 10:15 ]
Ja, wat dus betekent dat voordat je de course mag uploaden je minstens 2x je level moet spelen. Een keer vanaf het begin en een keer vanaf de checkpoint.Zeror schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:58:
[...]
Valt wel mee hoor. Je moet er alleen op letten dat het level nog steeds te voltooien is als Mario klein is vanaf de checkpoint locatie. Dan is alles wel ok.
In ander nieuws, GameXplain heeft z'n Bob-omb Battlefield N64 opnieuw gemaakt:
[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 14-09-2015 10:25 ]
Verder zou coop ook leuk zijn.
Ik zou ook graag het aantal blocks limiet zien verdwijnen
Mooi tooltje trouwens sanderev66
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MIXlTp-2DnA]Bacotje schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:42:
Wat ik persoonlijk mis is een soort van music creator. word deze later toegevoegd? Of is daar nog niks van bekend.
[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 14-09-2015 11:04 ]
Naja, mbt tot 't Megaman level. dan had ik de checkpoint na de eerste kamer waar je met de buis ingata geplant (beetje a la Megaman stijl na een sort van mid level boss).RayNbow schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:52:
[...]
Vanochtend nog op een IRC kanaal over checkpoints gehad:
[...]
Tip voor de Magikoopa, dat gedeelte kun je het best snel doen, dan ben je iig op tijd bij de eerste Magikoopa voordat ie wat kan afvuren
Vanochtend had dat level 8 sterren (ik weet het, niet al teveel, maar toch) Hoop dat het allemaal wat meer verspreid wordt en dat mensen er ook daadwerkelijk lol mee hebben, want daar gaan mijn levels wel van uit.
Inmiddels ook een scroller geüpload, wellicht wat pittger dan het megaman level maar je krijgt van te voren wel te zien wat je enigszins kan verwachten, maakt het niet minder makkelijk natuurlijk.
Voor de liefhebbers:

Nadat ik je level gedownload had heb ik wat lopen oefenen vanaf dat stuk. Ik had toen (omdat ik alle tijd had en niet onder druk stond) al best snel door dat je bepaalde sprongen kon maken zonder geraakt te worden.Akaendra schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:07:
[...]
Naja, mbt tot 't Megaman level. dan had ik de checkpoint na de eerste kamer waar je met de buis ingata geplant (beetje a la Megaman stijl na een sort van mid level boss).
Tip voor de Magikoopa, dat gedeelte kun je het best snel doen, dan ben je iig op tijd bij de eerste Magikoopa voordat ie wat kan afvuren. De rest zou daarna appeltje eitje moeten zijn.
Dat je de eerste Magikoopa kan uitschakelen had ik al eerder door, maar soms ging de sprong mis.
Ja maar dit is niet echt wat ik bedoel. Het level qua gameplay is natuurlijk crap.
Ik bedoel dat je een soort van music creator hebt die je dan achter je gemaakte level plakt.
Met de originele sounds van Mario.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Dat mis ik ook inderdaad. Terwijl ik aan het bouwen was had ik allemaal ideeen voor geheime gangetjes enzo, maar eenmaal gemaakt wist ik niet wat ik erin moest stoppen. 1-UPS? Muntjes? meh..BlackMage schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:40:
[...]
Ik hoop ook dat ze wat dingetjes fixen. Een aantal dingen missen gewoon, en bepaalde "regels" van het spel zijn wat anders.
Neem bijvoorbeeld Super Mario World. Daar had je altijd boven in de hoek een vakje voor een reserve item. Die kwam naar beneden vallen zodra je je item kwijt raakt. Deze is er niet meer, en om dat te compenseren ga je niet van Cape/Flower -> Klein, maar Cape/Flower -> Super -> Klein. Zeker als je ook nog een Yoshi hebt, kan je een half level lang de vijanden negeren door gebruik te maken van de tijdelijke onschendbaarheid die je hebt zodra je geraakt wordt.
De enige secrets die ik momenteel kan bedenken die enige vorm van extrinsieke motivatie kunnen geven zijn hidden optional powerups (bijv. een vuurbloem die je anders niet kunt krijgen) of hidden shortcuts.Jirachi schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:06:
[...]
Dat mis ik ook inderdaad. Terwijl ik aan het bouwen was had ik allemaal ideeen voor geheime gangetjes enzo, maar eenmaal gemaakt wist ik niet wat ik erin moest stoppen. 1-UPS? Muntjes? meh..
In I've got to break free (3877-0000-001F-26B0) heb ik een alternatieve route verstopt die een heel stuk gemakkelijker is. Vergelijk het met SMB1 World 1-2 waarin je al vroeg boven 't plafond kunt komen en zo het hele level voorbij rent.
Ik ben aan het onderzoeken of Mario Maker ook gebruikt kan worden als storytelling tool. Ik geef zelf workshops aan kansarme jongeren in regio Brussel waar we games maken. Dit gaat over drugsverslaving, seksualiteit en gender, GAS boetes, etc met Gamemaker en Scratch.
Zo gaf ik ook onlangs een workshop aan asielzoekers en met de huidige politieke situatie vond ik inspiratie om een level te maken over de vluchtelingproblematiek die nu aan de hand is. Ik ben nog aan het uitzoeken of ik Mario Maker kan implementeren in onze workshops (ik gebruik nu bv ook al Pixel Press Floors wat gelijkaardig is aan Mario Maker om leveldesign uit te leggen).
Soit, hier dus de level... probeer Syrië levend te ontvluchten, overleef de barre gevaarlijke tocht per boot en probeer dan nog eens Europa zelf binnen te raken...
25F8-0000-002F-FDCA
Ben er nog niet uit of dit iets is
Anoniem: 137811
Kan je de Moderne gebruiken om een super grote mario te creeren in de Wii U Mario setting bijvoorbeeld?
Amiibo zijn alleen te gebruiken in SMB tot nu toe. Mystery Mushroom wordt namelijk vervangen door raccoon/feather/propeller in de andere modi.Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:47:
Heeft de Moderne kleuren Mario Amiibo qua gameplay een meerwaarde tegenover de 8 Classic versie?
Kan je de Moderne gebruiken om een super grote mario te creeren in de Wii U Mario setting bijvoorbeeld?
Ga er eventjes van uit dat het niet anders is voor deze amiibo, alhoewel je ze ook kunt unlocken door 100 Mario mode te clearen (en het is dan random welke skin je krijgt. Ik heb mijn 3 amiibo en Isabelle (AC) en Slippy Toad al unlocked maar er komen er nog meer, zijn er iets van 100 in total ofzo)
Kom je er niet uit, hier de YouTube video:
YouTube: Super Mario Maker - Thwomp Cave (New Super Mario Bros. U)
Succes.
Leuk level om naar te kijken, goed geshowcased ook.KoploperMau schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:56:
Thwomp Cave is één van mijn nieuwste creaties, check hem hier: C511-0000-0020-2F74.
Kom je er niet uit, hier de YouTube video:
YouTube: Super Mario Maker - Thwomp Cave (New Super Mario Bros. U)
Succes.
Ik wil ook filmpjes van mij levels kunnen posten
[ Voor 63% gewijzigd door Seroczynski op 14-09-2015 16:21 ]
Mijn level: 0FEE-0000-0014-FB4F
Kan een beetje listig zijn
90710
Ik heb 'm afgelopen weekend niet weten te bemachtigenKoploperMau schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:54:
Ik heb de Elegato Game Capture HD-60 inderdaad.
[ Voor 5% gewijzigd door 90710 op 14-09-2015 16:57 ]
Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat er zoveel mechanics uit de games zijn gesloopt en de levels kan je puur als ga van punt A naar punt B maken.
Geen checkpoints, geen dragon coins, geen complexere switches...Dit soort kleine dingen hadden de game zo veel beter kunnen maken...
Makkelijke levels:
Super Dev World 1-1

0045-0000-0027-6813
Super Dev World 1-2

A61D-0000-0036-86E8
Moeilijke levels:
Dev Mario 1-1

C824-0000-0021-235C
Dev Mario 1-2

A3B8-0000-0021-C037
Dev Mario 1-3

DB1D-0000-0024-BDAD
Ik heb een Elgato, ja.Seroczynski schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:15:
Ik wil ook filmpjes van mij levels kunnen postenHebben jullie allemaal zo'n Elgato?
Met een mobieltje opnemen, maar dan heb je ook el-cheapo kwaliteit.(c.q. is er geen el-cheapo manier?)

Dus helaas, nee, er is geen goedkope manier. Tenzij je een andere capturekaart vindt die wat goedkoper is. Als ik naar http://tweakers.net/categ...aytLRUiq3VUTIxMTDFEK6tBQA kijk, beginnen capturekaarten toch al bij 76 EUR (geen idee of ze goed zijn, daarvoor zou je reviews moeten opzoeken).
Ik kwam net wel een tweedehandse Elgato tegen, maar die is nog steeds 138 EUR.
Net weer een level afgemaakt. "Cheep Cheep Ocean". Code B791-0000-0037-7A70. Succes allemaal.
Het is me eindelijk gelukt... zal iets later op de avond de file uploaden (bijna 600 MB en zo'n snelle verbinding heb ik nietAkaendra schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:07:
[...]
Naja, mbt tot 't Megaman level. dan had ik de checkpoint na de eerste kamer waar je met de buis ingata geplant (beetje a la Megaman stijl na een sort van mid level boss).
Tip voor de Magikoopa, dat gedeelte kun je het best snel doen, dan ben je iig op tijd bij de eerste Magikoopa voordat ie wat kan afvuren. De rest zou daarna appeltje eitje moeten zijn.
Nieuwe GameXplain SMM showcase video:
En zoals beloofd, hier is een playthrough van het Megaman level:
[ Voor 15% gewijzigd door RayNbow op 14-09-2015 21:00 ]

Moet even tijd vinden om alles te spelen en ook weer zelf wat meer te maken.
B9D5-0000-001F-232A is met 5 sterren tot nu toe m'n hoogste score. Niet heel veel maar ja haha. Vind dat er wel een grappige star sequence zit in die.
Het is de bedoeling om de trampoline die je op het begin krijgt, het hele level door te krijgen. Laat me weten of het je gelukt is.
ID: F7CA-0000-0038-B687
90710
Kleine update: ik heb nu netjes de data omgezet naar html objecten en ook miiverse tekeningen komen netjes mee. En ik heb wat aan de styling van het tekstveld gedaan90710 schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:05:
Ben met een tootlje bezig die een Miiverse post url (van een geupload level) naar UBB code kan omzetten zodat je eenvoudig je levels hier kan posten.
Momenteel kan ik al een Miiverse post uitlezen en bv de afbeelding en tekst verzamelen. Maar ik moet nog wat voor de UBB code gaan doen
Niet heel bijzonder:
https://microse.nl/lab/miiverse/
Nu krijg je bv:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Miiverse Object ( [postId] => AYQHAAABAACNUKFJo5F_Hg [userName] => Sander [userIconUrl] => https://mii-secure.cdn.nintendo.net/1srlenhkn1ahr_normal_face.png [screenshotUrl] => https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYOz1UB9VtMnd [youtubeUrl] => [text] => Stay calm and play 2 (8DE7-0000-0023-DA79) )
Kijken wie hem kan kraken
Ik vond em behoorlijk fair (waar het dat eerst niet was op het einde)
niets meer dan losse challenges in het begin per kamer die uitmonden in een challenge waarbij alles tegelijk terugkomt.

Volgende idee zit alweer in mijn hoofd, 2de Megaman stage gebaseert op een heel klein stukje van het eerste, Ijs met zagen
Edit: hmm, plaatje lijkt niet te laden, dat is vreemd, kijk er thuis nog wel even naar.
iig de code:
9BA1-0000-0039-3AEB
[ Voor 8% gewijzigd door Akaendra op 15-09-2015 10:18 ]
Underworld (A97A-0000-002D-5856)
In dit level (4507 - 0000 - 0014 - 1531) wordt het level telkens op z'n kop gezet wanneer je door een pipe gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 15-09-2015 11:16 ]
Maar voor ik het wist was ik 4 uur verder.. Hoop binnenkort wat te kunnen delen hier
Ik heb een puzzle leveltje gemaakt waar het sublevel vrijwel identiek is aan het mainlevel, alhoewel mensen het niet lijken te snappenRayNbow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:16:
Kwam net op YouTube een interessant idee tegen:
[video]
In dit level (4507 - 0000 - 0014 - 1531) wordt het level telkens op z'n kop gezet wanneer je door een pipe gaat.
0BB5-0000-002F-2254
https://miiverse.nintendo.net/users/TomBrinkkemper/posts
Tevens kan je zelf bepalen wat het screenshot van je level is, door naar dat deel van je level te scrollen en dan op save & upload te tikken, je ziet ook dat dan het screenshot wordt opgebouwd.
Kwam niet verder dan de thwomp...Devrim schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:59:
Moeilijke levels:
Dev Mario 1-1
[afbeelding]
C824-0000-0021-235C
Bijna...
Later maar nog eens een poging wagen.
Ik had zelf ook nog wat gemaakt maar kon niet zo snel bij de level ID's
...Maar via Miiverse dus wel (@brinkkemper: bedankt voor de tip!)
Subterranean Scaffolding
(5399-0000-0030-7432)
Trollin' Thwomps
(2450-0000-0031-E3A0)
Vanavond nog 1tje afmaken, had net de "warp pipe" mechanic unlockt,
en uiteraard wat tweakers levels uitproberen
SW-1682-5926-5204
90710
Vandaar mijn tooltjebrinkkemper schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:57:
Zojuist ontdekt dat alle levels die je upload automatisch op miiverse verschijnen, met screenshot en ID.
https://miiverse.nintendo.net/users/TomBrinkkemper/posts
Ik ben bezig met een Nederlandstalige website voor het overzichtelijk delen van Super Mario Maker levels (supermariomaker.nl). Op basis van de Miiverse URL wordt er het level in het overzicht geplaatst en gepost naar Facebook en Twitter. Ik moet Twitter nog even fixen (kan mijn telefoonnummer niet toevoegen == geen auto-tweets) en dan nog een beetje huishouden. Verwacht het vrijdag wel online te kunnen gooien.AstralizeR schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:44:
Er staat weer genoeg op gemaakt door jullie, tijd voor een goed overzicht zoals nintendo life
Ik had zelf ook nog wat gemaakt maar kon niet zo snel bij de level ID's
...Maar via Miiverse dus wel (@brinkkemper: bedankt voor de tip!)
Subterranean Scaffolding
(5399-0000-0030-7432)
Trollin' Thwomps
(2450-0000-0031-E3A0)
Vanavond nog 1tje afmaken, had net de "warp pipe" mechanic unlockt,
en uiteraard wat tweakers levels uitproberen
Kijk! Dat soort levels zou ik veel vaker willen zien in plaats van de random "zo veel mogelijk enemies op elkaar dat is vast wel leuk" troep die je vooral tegenkomt online. Dit is tenminste echt creatief en goed doordacht. Hoop dat dat soort levels uiteindelijk ook bovenaan de "rankings" verschijnen en niet die automatic levels die er nu staan. Toegegeven, die zijn knap gemaakt, maar je speelt het spel om het te spelen toch? Niet om toe te kijkenRayNbow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:16:
Kwam net op YouTube een interessant idee tegen:
[video]
Het bouwen is ook spelen tochLynox schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:55:
[...]
Toegegeven, die zijn knap gemaakt, maar je speelt het spel om het te spelen toch? Niet om toe te kijken
Die bouwer vind het blijkbaar leuk om zulke levels te maken. Waarom ze zo onredelijk veel stars krijgen weet ik ook niet
90710
Jij ook al?Seroczynski schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:19:
[...]
Ik ben bezig met een Nederlandstalige website voor het overzichtelijk delen van Super Mario Maker levels (supermariomaker.nl). Op basis van de Miiverse URL wordt er het level in het overzicht geplaatst en gepost naar Facebook en Twitter. Ik moet Twitter nog even fixen (kan mijn telefoonnummer niet toevoegen == geen auto-tweets) en dan nog een beetje huishouden. Verwacht het vrijdag wel online te kunnen gooien.
Ja, had een paar pagina's terug er al even snel iets over gemeld toen ik erachter kwam dat NintendoLife een soortgelijk systeem al online heeft. Ik zag dat jij er ook al mee bezig was, maar nu wil ik het natuurlijk ook afronden ook
90710
[ Voor 4% gewijzigd door 90710 op 15-09-2015 16:57 ]
Hou er rekening mee dat je ook op de thwomp kan spinjumpen en de beste timing haal je als je direct vanaf het begint met spinjumpen.
De kunst zit hem daar in het dakje niet te raken
Ik wist dus niet wat de oplossing was. Spinjumpend wachten en onderlangs of bovenlangs. Het nadeel van dit level is dat je niet snel nieuwe oplossingen kunt uitproberen omdat je telkens er naar toe moet werken.Devrim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:08:
[...]
Hou er rekening mee dat je ook op de thwomp kan spinjumpen en de beste timing haal je als je direct vanaf het begint met spinjumpen.
Ik had vlak hierna het level gedownload en even in editmode geprobeerd. Toen lukte de jump meteen, dus ik verwacht wel dat ik het level in z'n geheel een keer uitspeel.[...]
Als het goed is en je continu naar rechts spinjumpt moet je als het goed is zonder ergens te blijven hangen op en over de thwomp kunnen spinjumpen. De spiny rechts van de thwomp zou dan ook direct naast de thwomp moeten staanRayNbow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:12:
[...]
Ik wist dus niet wat de oplossing was. Spinjumpend wachten en onderlangs of bovenlangs. Het nadeel van dit level is dat je niet snel nieuwe oplossingen kunt uitproberen omdat je telkens er naar toe moet werken.
Nice, level 1-3 is trouwens echt een stuk moeilijker[...]
Ik had vlak hierna het level gedownload en even in editmode geprobeerd. Toen lukte de jump meteen, dus ik verwacht wel dat ik het level in z'n geheel een keer uitspeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Devrim op 15-09-2015 17:22 ]
...maar dan wel inch by inch.
2A5A-0000-0038-8EC8
Als het goed is kan je hem in elke vorm uitspelen. Je hebt geen power ups nodig mocht je ze verliezen.
Getting Up! (1FFB-0000-003D-48B0)
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 137811 op 15-09-2015 19:23 ]
8BC2-0000-003D-AB06
Je kan drie verschillende torens doorspelen met elk een eigen thema. Ik heb achteraf nog wat dingen wat relaxter gemaakt, volgems mij is het goed te doen met een beetje timing.
Edit: nog eentje gemaakt voor bedtijd
AB12-0000-003F-8A9C
Traditioneel obstakel level dat eenvoudig begint en steeds ietsje ingewikkelder wordt (maar wel te doen denk ik).
[ Voor 35% gewijzigd door Sfynx op 16-09-2015 03:13 . Reden: nieuw level ]

Opname van anderhalf uur geleden:Devrim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:08:
[...]

Zou je mijn level 'Save the trampo!' eens willen uitproberen? Lijkt me geinig om iemand mijn level te zien spelen.
Tip: zoals de naam al doet vermoeden moet je proberen om de trampo die je op het begin krijgt, heel hel level door te krijgen. Volg de aanwijzingen.
ID: F7CA-0000-0038-B687
Ik had gisteren een ander level gemaakt maar die heeft nog niemand gehaald.. ook misschien wat te lastig achteraf.
Anyway nieuwste: 5116-0000-003E-2AAA
Deze is volgens mij prima te doen. Vind t wel jammer dat ik nog steeds erg weinig opties heb om te bouwen :-)
YouTube: Mario-Troid level
[ Voor 29% gewijzigd door Zeror op 15-09-2015 21:56 ]
Ik denk dat dat best vaak voorkomt, zodra je je level gaat uploaden heb je 'm al zo vaak geplaytest dat je hem zelf redelijk makkelijk kan uitspelen, maar anderen kennen 'm natuurlijk nog niet. Ik denk dat dit bij mijn eerste level ook zo is... gelukkig kan je zonder verlies van sterren een level vervangen, en dan hoop ik dat ik vanzelf een gevoel krijg hoe ver ik kan gaanMisterEagle schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:53:
Ik had gisteren een ander level gemaakt maar die heeft nog niemand gehaald.. ook misschien wat te lastig achteraf.
Ik heb al een halve poging gewaagd, maar voor dat level moet ik eerst flink oefenen. Ik kwam dacht ik net voorbij de grinder/walljump.Jirachi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:31:
Zou je mijn level 'Save the trampo!' eens willen uitproberen? Lijkt me geinig om iemand mijn level te zien spelen.
Je zou "ShinNoNoir" moeten terugvinden in de lijst van mensen die je level gespeeld hebben.
ik heb ook een leveltje gemaakt.
het is in de Super Mario World stijl, en het thema is , kijk omhoog!
als je dit goed doet kun je zelfs een geheime uitgang vinden!
ik hoop dat je hem leuk, en vooral niet te moeilijk vind!
feedback is welkom.
E682-0000-003E-5590
hier een screenshotje
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
HerkenbaarSfynx schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:57:
[...]
Ik denk dat dat best vaak voorkomt, zodra je je level gaat uploaden heb je 'm al zo vaak geplaytest dat je hem zelf redelijk makkelijk kan uitspelen, maar anderen kennen 'm natuurlijk nog niet. Ik denk dat dit bij mijn eerste level ook zo is... gelukkig kan je zonder verlies van sterren een level vervangen, en dan hoop ik dat ik vanzelf een gevoel krijg hoe ver ik kan gaan
9D87-0000-002C-EE9C
NiceRayNbow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:52:
[...]
Opname van anderhalf uur geleden:[video](Tweede poging van de avond. Tijdens de eerste poging sprong ik in het begin de afgrond in...)

Morgen er weer lekker voor zitten en nieuwe levels maken
[ Voor 8% gewijzigd door Devrim op 15-09-2015 23:44 ]
Het is een grote mushroom, wanneer een speler die pakt word die groot en als die springt destroyed die de blok onder hem en boven hem.
Hoeveel sterren heb je nodig om van de upload limiet af te komen?
kan er nu nog maar 1 posten.
Wie van een uitdaging houd zal hier wel lol aan hebben, en wederom, geprobeerd zo min mogelijk irritatie erin te hebben.
Look at my hat!
0EFC-0000-003E-BBFA
Nice zal em proberen te halen en waar vind je de examples?brinkkemper schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:48:
Ik speel eigenlijk weinig levels, vind het maken veel leuker!
Hoeveel sterren heb je nodig om van de upload limiet af te komen?
kan er nu nog maar 1 posten.
Wie van een uitdaging houd zal hier wel lol aan hebben, en wederom, geprobeerd zo min mogelijk irritatie erin te hebben.
Look at my hat!
0EFC-0000-003E-BBFA
[afbeelding]
Edit; gehaald en een star gegeven
[ Voor 3% gewijzigd door shoppa op 16-09-2015 01:24 ]
Tearing The Place Down
(280E-0000-003E-06B0)
5844-0000-0038-91BD
Via mijn mii kun je dan ook de rest zien/spelen.