Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 17:14
Afbeeldingslocatie: http://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/10_share_images/games_15/wiiu_14/SI_WiiU_SuperMarioMaker_v01.jpg

In 1985 verscheen de eerste Mario game: Super Mario Bros. voor de NES. Sindsdien zijn er tientallen andere Mario games verschenen, al dan niet in platformer-stijl. Nu, 30 jaar later, krijgen de fans de touwtjes in handen met Super Mario Maker, een unieke creators tool waarmee je de meest gekke en creatieve levels helemaal zelf kan maken en delen met de rest van de wereld!

Gameplay
Op de gamepad van de Wii U kan je eenvoudig verschillende stukken uit het Mario universum toevoegen aan het level dat je wilt maken. Er zijn in totaal 60 dingen waar je je mee uit de voeten kan. Je kan ze zelfs combineren door bijvoorbeeld een super mushroom aan een koopa te geven. Deze zal dan een stukje groter en gevaarlijker worden. Ook kan je dingen "schudden" waardoor ze ietwat zullen veranderen een een andere functie hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SdE2dsw.png

Delen met de rest van de wereld
Maak de gekste levels en deel ze met je vrienden en de rest van de wereld. Natuurlijk moet je een level wel eerst zelf kunnen spelen alvorens het te kunnen delen. Beoordeel en volg andere creators om hun nieuwe levels te blijven ontvangen en spelen. Het is zelfs mogelijk om levels van andere mensen te downloaden en hier vervolgens een eigen creatieve draai aan te geven.

Amiibo
Ook in Super Mario Maker zullen Amiibo een rol spelen. Meer dan 50 Amiibo zullen worden ondersteund. Wanneer je een super mushroom oppakt terwijl je een amiibo gebruikt, dan zul je veranderen in dit personage met bijbehorende eigenschappen. Verander onder andere in Link, Kirby of de Wii Fit Trainer en voltooi met hen het level.

Bundels
Nintendo zal 3 bundels uitbrengen met de release van Super Mario Maker, te weten:
  1. Super Mario Maker Wii U Premium Pack: een zwart Wii U-systeem (Premium), een fysiek exemplaar van Super Mario Maker, een boekje met artwork en een Mario (klassieke kleuren)-amiibo uit de Mario 30th Anniversary Collection
  2. Super Mario Maker Limited Edition Pack: een fysiek exemplaar van Super Mario Maker, een boekje met artwork en een Mario (klassieke kleuren)-amiibo uit de Mario 30th Anniversary Collection
  3. Super Mario Maker Standard Edition Pack: een fysiek exemplaar van Super Mario Maker en een boekje met artwork
De Mario (klassieke kleuren)-amiibo uit de Mario 30th Anniversary Collection is ook apart verkrijgbaar vanaf 11 september en de variant met moderne kleuren is vanaf 23 oktober verkrijgbaar.

Video's
Overview Trailer

Mario Maker @E3 Nintendo World Championships
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b88eKjjQbeg]

Linkjes
Het Wii U Topic
Het Amiibo Topic
Super Mario Maker Website

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Was bijna van plan zelf een topic te maken, toen ik deze tegenkwam :)

Mooie TS :) En betreft de game, ik kan niet wachten.

Had zelf trouwens nog een mooie iPhone 6 wallpaper gemaakt voor 30 jaar Mario:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CBDwDOlSBRcFxzsyq2iScfsi/thumb.png
(klikbaar)

[ Voor 49% gewijzigd door 90710 op 14-08-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
90710 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:52:

Had zelf trouwens nog een mooie iPhone 6 wallpaper gemaakt voor 30 jaar Mario:
[afbeelding]
(klikbaar)
Mooi! Direct ingesteld op mijn Nexus5, werkt ook mooi daarop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
http://kotaku.com/it-took...uper-mario-wor-1687517377
Dan kunnen we weer een nieuwe uitdaging aangaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Wel grappig, ze hebben Mario Maker naar de 3DS download game Petit Computer "geport". http://petitcomputer.wikia.com/wiki/Mario_Maker_PTC

De 3ds download game is (nog) niet in de EU verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Het lijkt er op dat er een Tingle kostuum in SMM zit.

Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iS335EZRtxxTu

Bron: Miiverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Grappig zeg, zou dat dan met een Amiibo zijn en zo ja welke? Nog 25 daagjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:30
Mijn pre-order van de LE staat al enige maanden vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 15:24
Lijkt me zelf een super-spel, alleen enige wat ik nog mis zijn de schuine blokjes. Dus de 45 graden dingen waar je vanaf kan glijden en waarmee je monsters kan afmaken. Die zou ik graag nog zien, tevens in verschillende soorten grond zoals ijs, bruin, donkergroen zoals in Yoshi's Island 3 in SMW, etc. Hopelijk worden die op een later tijdstip nog toegevoegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 03:43
De eerste reviews zijn vandaag verschenen en stuk voor stuk positief! Ik kan niet wachten tot ik volgende week mijn LE versie binnen heb.

http://nl.ign.com/mario-m.../super-mario-maker-review

http://frontpage.fok.nl/r...tm_campaign=contentblocks

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 19:15

Auredium

Informaticus Chaoticus

Arg...ik zou normaal geen geld aan een Wii U willen uitgeven maar dit volg ik nu een tijdje op Youtube en het lijkt mij echt uber.

Gelukkig lees ik dat de Amiibo niet een vereiste is voor met de personages van de normale mario's te spelen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:38

Pykow

Angelo OTR

Ik heb vanaf de eerste dag bij Nedgame Mario maker + Amiibo gekocht.
Dit was nog voordat ze aangeven dat de Amiibo los geleverd zal worden.
ik hoop echt de complete doos te krijgen.

Momenteel kijk ik er echt naar uit om Mario Maker te spelen en daarna Fifa 16 :D

Angelo NL / Global Cargo VTC

90710

Pykow schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:39:
Ik heb vanaf de eerste dag bij Nedgame Mario maker + Amiibo gekocht.
Dit was nog voordat ze aangeven dat de Amiibo los geleverd zal worden.
ik hoop echt de complete doos te krijgen.
Ze hadden maar een klein aantal van de collector's edition. Maar als je die besteld / gereserveerd hebt, krijg je die ook echt. (Ik heb 'm ook gereserveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wellicht een stomme vraag van mij die voorbij gaat aan het doel van de game, maar zitten de originele levels van de oude Super Mario Bros. spellen er ook (speelbaar) in? Ik heb dit nog nergens gelezen namelijk...

De reden dat ik dat vraag is dat ik eigenlijk geen gamer meer ben, maar vroeger wèl de Super Mario Bros. franchise helemaal "grijs"gespeeld heb. Om nostalgische redenen zou ik die games wel weer willen spelen, maar aangezien ik de originele consoles niet meer heb, zou dit een mooie uitkomst zijn.
Het zelf maken van levels is een leuke optie, maar ik verwacht dat ik dat misschien één of twee keer doe en daarnaa niet meer, omdat ik liever gewoon speel :) Dus vandaar dat de originele levels dan uitkomst zouden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nee, er zitten wel wat remixes van originele levels (originele levels met een paar aanpassingen) in. Maar verder zitten er 100 "nieuwe" levels in het spel. Als je echt de oude Mario games wil spelen kun je die via de Virtual Console aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

90710 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:58:
Nee, er zitten wel wat remixes van originele levels (originele levels met een paar aanpassingen) in. Maar verder zitten er 100 "nieuwe" levels in het spel. Als je echt de oude Mario games wil spelen kun je die via de Virtual Console aanschaffen :)
Ik heb al een tijdje zitten kijken naar Super Mario Maker en volgens mij stopt niets je om de originele levels na te maken.

Ik moet overigens zeggen dat veel van de levels die ik op youtube zie eigenlijk grote kolder zijn. creatures op creatures blokken die rare dingen geven. Leuk voor even maar weinig echte levels ´levels´ alhoewel ze er wel zullen zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Auredium schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:59:
[...]

Ik heb al een tijdje zitten kijken naar Super Mario Maker en volgens mij stopt niets je om de originele levels na te maken.

Ik moet overigens zeggen dat veel van de levels die ik op youtube zie eigenlijk grote kolder zijn.creatures op creatures blokken die rare dingen geven.. Leuk voor even maar weinig echte levels ´levels´ alhoewel ze er wel zullen zijn.
Dat is nou juist het nieuwe aan dit spel ;)

Daarbij ga je wel wat moeilijkheden krijgen als je bestaande levels wil namaken... je hebt niet alle mogelijkheden uit de games ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 90710 op 08-09-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

90710 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:22:
[...]

Dat is nou juist het nieuwe aan dit spel ;)

Daarbij ga je wel wat moeilijkheden krijgen als je bestaande levels wil namaken... je hebt niet alle mogelijkheden uit de games ;)
Ah kijk, dat wist ik niet.

Wat mij o.a. opviel was dat de levels soms wat kort ogen. Maar volgens mij kun je via pipes wel behoorlijk wat variaties in de levels brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

90710 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:58:
Die nieuwe levels met oude "feel" vind ik (zonder er ook maar iets van gezien/gespeeld te hebben, dus mijn mening kan veranderen) niet zo interessant, maar die Virtual Console klinkt wel weer heel leuk.
offtopic:
Wat kost een gemiddelde oude game? Ik zie dat je in de Virtual Console met Nintendo points kan betalen, maar waar moet ik (ongeveer) aan denken in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

offtopic:
De Wii U virtual console betaal je gewoon in Euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

90710 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:01:
offtopic:
De Wii U virtual console betaal je gewoon in Euro's ;)
Ondersteund die console ook iDeal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nee. Op bv https://www.wiicode.nl/ kan je wel met iDeal betalen, ook al vragen zij extra voor de codes. Of je gaat naar één van de vele verkooppunten. AH bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Nedgame heeft die van mij verstuurd! Morgen in huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:30
Lynox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:54:
Nice, gewone of die met poppertje? Want die laatste heb ik maar heb nog niks van Nedgame gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ook maar net besteld, met Amiibo. Had niet verwacht dat deze nog op voorraad zouden komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Lynox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:54:
Hier ook!

Het betreft de Amiibo-versie. Ik ben echter nog veel te druk met Splatoon. :F

[ Voor 15% gewijzigd door Kevaai op 09-09-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Outlandos schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:02:
[...]

Nice, gewone of die met poppertje? Want die laatste heb ik maar heb nog niks van Nedgame gehoord.
Zonder de amiibo. Ik wil graag de "color" versie en die staat nu gepre-ordered bij Yourgamezone. Vreemd dat die pas dikke 1,5 maand later hier uit komt.

• eggman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:06
Als je hem via de eShop wil downloaden, is het spel dan om 12u vannacht meteen beschikbaar of morgen pas om een bepaalde tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
eggman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:18:
Als je hem via de eShop wil downloaden, is het spel dan om 12u vannacht meteen beschikbaar of morgen pas om een bepaalde tijd?
Vannacht om 12 uur. Volgens mij kan je hem nu al preloaden, dus dan kan je vanaf 12 uur direct spelen!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 10:06

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Ja, vanaf 0.00 uur is dat mogelijk, maar wie weet wordt de disk versie vandaag al in een aantal winkels verkocht. Ik ga vanavond zelf ook even snel de stad in om te checken.

Er waren gister al een aantal streams van Mario Maker op Twitch, ik vond daar het aanbod van levels echt om te janken, echt een bij elkaar geraapt zootje, stack alles maar op elkaar, geen logica in de opbouw, veel broken levels (vast kunnen komen te zitten, grote koopa shell die niet stuitert op een spring).

Hopelijk komen de echt leuke levels snel en zakken deze 'brainfarts' snel op de leaderboards.
Ik ga in ieder geval proberen er wat leuks mee te maken, kan niet wachten!

SW-1682-5926-5204

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die van mij (met Amiibo) is gisteren ook verstuurd, dus die moet ik dadelijk binnen hebben.

• Lynox
Zojuist binnengekregen en meteen krijg je een update voorgeschoteld. Deze is in Japan als V1.0.1 uitgebracht. Deze schijnt het aan te passen dat je niet met de klok kan rommelen om alles dag 1 te unlocken. Niet dat ik dat erg vind gelukkig :)

• AstralizeR

AstralizeR

Lynox schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:41:
Zojuist binnengekregen en meteen krijg je een update voorgeschoteld. Deze is in Japan als V1.0.1 uitgebracht. Deze schijnt het aan te passen dat je niet met de klok kan rommelen om alles dag 1 te unlocken. Niet dat ik dat erg vind gelukkig :)
Top, ik hoop hem dan vanavond ook te kunnen bemachtigen. :9
Wel een beetje jammer van dat unlocken, dat wordt dus de eerste paar dagen veel uitproberen, en later pas uploaden.

SW-1682-5926-5204

• HopOnline
Die van mij is ook net binnen! Via de Cool Blue game store.

Ik ben net verhuisd en heb nog geen internet, duurt nog een paar dagen. Kan ik de game dan wel gewoon spelen?

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De update zal waarschijnlijk op de disc staan, dus je kan gewoon gamen. Ondertussen wacht ik ook tot ik mijn Amiibo versie aangeboden krijg door CoolBlue :) Hoop dat ze hem wel bij de buren afgeven als ik niet thuis ben, zit namelijk op het kantoor en ben nogal hyped voor deze game.

Tip voor de mensen die niet willen wachten voor het unlocken van de verschillende bouw materialen in SMM:
spoiler:
Door de interne klok van de Wii U telkens een dag te verzetten en vervolgens vijf minuten te spelen kan je alle content snel unlocken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Lynox
Seroczynski schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:08:
De update zal waarschijnlijk op de disc staan, dus je kan gewoon gamen. Ondertussen wacht ik ook tot ik mijn Amiibo versie aangeboden krijg door CoolBlue :) Hoop dat ze hem wel bij de buren afgeven als ik niet thuis ben, zit namelijk op het kantoor en ben nogal hyped voor deze game.

Tip voor de mensen die niet willen wachten voor het unlocken van de verschillende bouw materialen in SMM:
spoiler:
Door de interne klok van de Wii U telkens een dag te verzetten en vervolgens vijf minuten te spelen kan je alle content snel unlocken.
Die update zal dat laatste dus permanent voorkomen ;)

• Seroczynski
  • Niet online
Oei, dan ga ik toch de game proberen te starten zonder eerst te updaten. Thanks.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Hoe unlock je dingen ? Heb al 2x de mario 10 levels challenge gedaan en nog steeds niets.

90710

Lynox schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:18:
[...]

Die update zal dat laatste dus permanent voorkomen ;)
Nee, dus niet. Ik heb het spel al en de update voorkomt dat dus NIET.
Pykow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:19:
Hoe unlock je dingen ? Heb al 2x de mario 10 levels challenge gedaan en nog steeds niets.
Dingen als in tools? Dan moet je 9 dagen "wachten". Of bedoel je de costumes? Die unlock je dmv de 100 mario challange.

[ Voor 40% gewijzigd door 90710 op 10-09-2015 19:43 ]

• Lynox
90710 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:42:
[...]

Nee, dus niet. Ik heb het spel al en de update voorkomt dat dus NIET.

[...]
Klopt inderdaad. Ik heb de bron niet goed nagekeken en dat is inderdaad ontkracht. Desondanks blijf ik gewoon elke dag afwachten wat ik krijg.

Moet eerlijk zeggen dat het grootste gros van de levels die ik tegen kom in de 100-mario challenge (in de courses ga ik al niet eens zoeken) behoorlijk waardeloos zijn. Vaak totaal geen opbouw en oneerlijk moeilijk.

90710

Lynox schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:33:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb de bron niet goed nagekeken en dat is inderdaad ontkracht. Desondanks blijf ik gewoon elke dag afwachten wat ik krijg.
Nah, ik niet. Heb nu al bijna alles unlocked :p
Moet eerlijk zeggen dat het grootste gros van de levels die ik tegen kom in de 100-mario challenge (in de courses ga ik al niet eens zoeken) behoorlijk waardeloos zijn. Vaak totaal geen opbouw en oneerlijk moeilijk.
Tja, niet iedereen is super in het bouwen van levels :p

Ik had zelf al wel een leuk level gemaakt met de day-1 tools: D943-0000-0011-CB61

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 10-09-2015 20:41 ]

• Seroczynski
  • Niet online
Ik las dat de update de 9-day unlock feature verwijderd en alles unlocked na of per 15 minuten. bron

Ik heb alles via de Time Travel unlocked dus maakt nu ook nog weinig uit. De 100 Mario Challenge bevatte inderdaad een beetje mhoah levels, en daarom heb ik mijn eerste poging ook geupload :) Denk dat die voor het gros van de SMM spelers al te moeilijk is, maar het valt nog redelijk mee als je een beetje doorzet.

Ik zal die van jouw morgen even bekijken sanderev66 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 10-09-2015 22:22 ]

90710

Zaterdag ga ik een Elgato HD60 kopen, dan kan ik m'n eigen levels op YT gaan zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Ah, een Mario Maker topic, was me nog niet opgevallen. :p

Ik heb de game nog niet, maar als ik vandaag thuiskom gooi ik de download aan. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:52
AstralizeR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:48:
[...]

Top, ik hoop hem dan vanavond ook te kunnen bemachtigen. :9
Wel een beetje jammer van dat unlocken, dat wordt dus de eerste paar dagen veel uitproberen, en later pas uploaden.
Het was mij gisteren niet gelukt bij de MediaMarkt, Intertoys, Bart Smit en Gamemania. Vanmiddag maar eens naar de MediaMarkt gaan, daar zullen ze er vast nog genoeg hebben liggen. (tenminste gisteren lagen ze wel al klaar, maar ze wouden ze niet meegeven..)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

@Gynnad, Was mij gisteren ook niet gelukt, overal een dikke vette NEE.

Ik las gister dat de update die je meteen krijgt de boel sneller unlockt met een interval van 15min.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Coolblue deed er niet zo moeilijk over :+
AstralizeR schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:37:
Ik las gister dat de update die je meteen krijgt de boel sneller unlockt met een interval van 15min.
Jup, maar "time warpen" (console datum aanpassen) is nog wel sneller. Je krijgt dan binnen een uur alle content. Ipv 9x 15 minuten :+

[ Voor 81% gewijzigd door 90710 op 11-09-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:06
AstralizeR schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:37:
@Gynnad, Was mij gisteren ook niet gelukt, overal een dikke vette NEE.

Ik heb er niks bijgekregen, maar heb toch zeker meer dan 15 minuten in Build Mode gezeten. Al las ik net wel dat het helpt om zoveel mogelijk verschillende componenten in je level te gebruiken.

Van NeoGAF:

For clarification, it seems it might be based on how many blocks you place in the Create mode. There's no official word on this right now, so it's all speculation and testing, but spamming a load of garbage blocks into the editor is working for people here. So if you want everything quickly, just fill up levels with utter garbage.

[ Voor 30% gewijzigd door eggman op 11-09-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
Ik heb hem gisteren gespeeld, zonder internet dat wel dus nog geen update. Vandaag maar even op wifi aansluiten wat vanmorgen is geleverd en dan de update installeren. Vond zelf ook al dat je maar weinig kunt met de basis maar toch wel 3 coole levels gemaakt.

Ik zag net dat de codes die in het boekje van de special edition staan zijn voor de online manual zodat je de bijbehorende video kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ik heb hem net opgehaald (daar ging m'n lunchpauze) en even snel door het boekje gebladerd, vroeg me al af waar die codes voor stonden. Er staan ook vreemde combinaties in zoals op pagina 74... is dat wel mogelijk?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

* 90710 pakt pagina 74 erbij

Met de codes kan je voorbeeldlevels unlocken, en ja die combinaties zijn mogelijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door 90710 op 11-09-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:52
AstralizeR schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:18:
Ik heb hem net opgehaald (daar ging m'n lunchpauze) en even snel door het boekje gebladerd, vroeg me al af waar die codes voor stonden. Er staan ook vreemde combinaties in zoals op pagina 74... is dat wel mogelijk?
Ik was dus niet de enige die zijn lunchpauze ervoor moest opofferen.. Vanavond maar eens aan de slag!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Op Nintendolife hebben ze een leuke level-share tool gemaakt. Ik ga dit weekend ook even kijken of ik zoiets in elkaar kan zetten.

http://www.nintendolife.com/super-mario-maker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:07
Pff ben nu toch wel echt zwaar aan het overwegen om een Wii U te halen..

Alle andere TV consoles van nintendo heb ik al, alleen de Wii U ontbreekt nog, en met deze titel lijkt het me meer dan de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

http://www.consoleshop.nl...o-maker-premium-pack.html

^^

Het is een erg leuke game, helemaal als je zelf levels wil maken en delen. Als je alleen levels van anderen gaat spelen is het niet echt super bijzonder. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel aandacht er aan de kleinste details gegeven is. Waardoor dit een genot is om te spelen.

En dit pure "oog voor detail" mis ik elders gewoon heel erg.

[ Voor 67% gewijzigd door 90710 op 11-09-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Vanzelf een star geven als je een comment plaatst. Dat kan niet de bedoeling zijn hoop ik? Als ik negatieve feedback wil geven op een level, en dat doe ik maar al te graag, dan gun ik diegene 9 van de 10 keer ook absoluut geen ster. Hopelijk wordt dat snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik denk dat ze dat gedaan hebben om de negatieve feedback beperkt te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Wow, dat vind ik ook niet kunnen. Ik gun iedereen wel evenveel ruimte om levels te uploaden, maar op deze manier is het niet een eerlijk verdien model.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Ahja, Nintendo policy he, altijd iedereen vrolijk proberen te houden ;)

Mocht iemand levels van mij willen spelen, hier is de ID van eentje: D074-0000-0013-4858. Door dan op mijn mii te klikken kan je de rest ook vinden en mij "volgen" voor easy access. Zo volg ik Sanderev66 hier al bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 22:33
Fijn dat Bol.com. Zou verzonden worden, maar omdat ze het als briefpost doen heeft PostNL blijkbaar geen enkele moeite dat ding nog een paar dagen op een sorteercentrum weg te laten rotten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Ik heb al een simpel level geupload, maar heb het ID niet bij de hand. Zal het later vandaag wel delen. :p

In ander nieuws:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik ben nu een echt goed level aan het maken.. en ik heb ook een tweede level gedeeld. Deze is al iets moeilijker dan de eerste.

"Stay calm and play 1"
(4462-0000-0016-36EE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Ik heb me ook maar eens gewaagd aan een level designen :+

De ID-nummer generator is me wel aan het trollen :P

BAD1-0000-0016-9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Enorm simpel leveltje (minder dan 10 seconden), als je maar luistert naar de titel:

Level ID: D82C-0000-0015-8133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

hmmm.. krijg nu steeds een fout wanneer ik de Course World wil openen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:12
Is hij al te downloaden in de e-store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
badbadpresident schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:36:
Is hij al te downloaden in de e-store?
Ik heb 'm digitaal, dus ja.

• RayNbow
M'n tweede level: Two Paths Underground Pass.

Ben benieuwd of de secrets vindbaar zijn. :)

Edit: ik zie dat sanderev66 'm gespeeld heeft maar niet de flagpole bereikt heeft? :+

[ Voor 30% gewijzigd door RayNbow op 12-09-2015 17:31 ]

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Gisteren gehaald, net begonnen. Eerste leventje gemaakt.

ID: EAB1-0000-001E-86C8

Moeilijkst vind ik om een goede level naam te bedenken haha

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:28
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZQnraZD.jpg

Nog geen volledige set aan items.
Wil later nog iets Megaman achtigs maken, gezien ik de amiibo toch heb :D

• AstralizeR

AstralizeR

Tomcat84 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:46:
Gisteren gehaald, net begonnen. Eerste leventje gemaakt.

ID: EAB1-0000-001E-86C8

Moeilijkst vind ik om een goede level naam te bedenken haha
Haha, daar sluit ik me bij aan!
Na lang nadenken noem je het uiteindelijk maar iets simpels :P

Anyways, mijn eerste course:
A351-0000-0024-4BB0

SW-1682-5926-5204

• Lynox
Wat daar, vind ik althans, bij helpt is om van te voren al een beetje een thema in gedachten te hebben. Ik ben nu zelf ook bezig met een nieuwe course en dat gaat nog wel even duren voordat die af is. Vind het geweldig om kleine details toe te voegen die het level een veel betere sfeer geven :)

• Seroczynski
  • Niet online
Zo, ik heb de Wii U Gamepad er eens bijgepakt en julie codes ingevoerd. Momenteel volg ik:
  • sanderev66
  • RayNbow
  • BlackMage
  • Tomcat84
  • Akaendra
  • AstralizeR
Het zou leuk zijn als we elkaar even 'favouriten' nadat we elkaars levels hebben gespeeld. Op die manier unlocken we de mogelijkheid om meer dan 10 levels tegelijkertijd te uploaden. Ik moet al jullie levels nog spelen op dit moment :P

Ik heb inmiddels vier levels gemaakt die heel erg in moeilijkheidsgraad variëren.

Fourth time is the charm :: 6416-0000-0023-F9BC
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYO-WQBEa78yo

Old fashion :: 9F2D-0000-0016-61FB
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iX7TUwZ-Ha2J0

General Goods :: C407-0000-0013-BCBE
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iX3WSc1mnXTQk

Don't try this at home :: 1727-0000-0012-136F
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iXwsmkWXL-rOs

Ik heb een relatief simpele crawler geschreven voor het ophalen van deze screenshots voor gebruik op een ander siteje dat me leuk leek, alleen kwam ik er later pas achter dat NintendoLife me al voor was :P Waarschijnlijk knal ik het later deze week alsnog online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Ik zal ze later morgen eens proberen Sero!

Ik heb er ook weer eentje af. Bijna 4 uur mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat! Treed binnen in mijn "Underground Jungle Cavern"! ID: 62C3-0000-0026-941E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Lynox schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:16:
Ik zal ze later morgen eens proberen Sero!

Ik heb er ook weer eentje af. Bijna 4 uur mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat! Treed binnen in mijn "Underground Jungle Cavern"! ID: 62C3-0000-0026-941E
Done:
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYaoFQ_VKpL5p

:p

En een nieuw level:
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYbPkgSzGs-IR
754C-0000-002B-8EE8

Mijn upload-playthrough:

Succes. :)

(Ben vooral benieuwd op welke manieren jullie het level kunnen uitspelen. Ik vond al een aantal tijdens het testen.)

[ Voor 30% gewijzigd door RayNbow op 13-09-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Update werkt niet. Unlocks krijg ik nog steeds per dag binnen. Zo vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Volgens mij ligt het eraan hoe veel je bouwt. Heb nu sinds gisterochtend vier unlocks gehad. Misschien als je niks bouwt dat het nog 1 per dag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Akaendra schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:12:
Wil later nog iets Megaman achtigs maken, gezien ik de amiibo toch heb :D
Hmm, is me nog niet gelukt om je Megaman level (3C6E-0000-002C-2568) uit te spelen. Het stukje met de Magikoopa is telkens waar ik doodga. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Pykow schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:21:
Update werkt niet. Unlocks krijg ik nog steeds per dag binnen. Zo vervelend
Je moet alle nieuwe "blokjes" minstens 1x gebruiken (staat een uitroeptekentje bij de nieuwe blokjes). Vervolgens gewoon een hele rits standaard grond blokjes neerzetten (maak map maximale grootte, en ga van de ene kant naar de andere kant door te "scrollen" terwijl je de stylus op scherm hebt). Je krijgt dan vanzelf "sooner than expected" een lading nieuw spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:28
RayNbow schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:30:
[...]

Hmm, is me nog niet gelukt om je Megaman level (3C6E-0000-002C-2568) uit te spelen. Het stukje met de Magikoopa is telkens waar ik doodga. :p
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vEuWZF3.jpg

Deze dus. Ik vond em leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

En toen was je alles kwijt doordat me wii u vast kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Pykow schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:08:
En toen was je alles kwijt doordat me wii u vast kwam
...alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Waar ik mee bezig was wel.
Hij slaat tussendoor niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Pykow schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:12:
[...]

Waar ik mee bezig was wel.
Hij slaat tussendoor niet op.
Ah, ik dacht dat misschien je gehele Wii U (totaal) gecrasht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Deze game is echt een reden waarom ik een Wii U wil hebben (samen met any Zelda en andere Mario games).
Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik een Wii U met deze game kan scoren. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 16:11
Mijn Water Temple: B618-0000-0020-857A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 15:24
Hoop leuke levels hier! Speel ook mijn level, Trampoline Tactics. Vind de trampolines om verder te komen. :) Bouwtijd ongeveer 4 uur. Klik even op mijn naam ingame voor nog twee leuke. :)

Code: BFFE-0000-0017-BB12
YouTube: YouTube: Super Mario Maker - Trampoline Tactics (New Super Mario Bros. U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Er is een wii u premium bundle met mario maker. Bijv bij media markt:

https://www.mediamarkt.nl...m-Pack,10259,2289054.html
Zeror schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:05:
Deze game is echt een reden waarom ik een Wii U wil hebben (samen met any Zelda en andere Mario games).
Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik een Wii U met deze game kan scoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Tomcat84 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:50:
Er is een wii u premium bundle met mario maker. Bijv bij media markt:

https://www.mediamarkt.nl...m-Pack,10259,2289054.html
Ja weet ik. Alleen geld is momenteel het grootste probleem :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:36
Benieuwd wat jullie van mijn level vinden; en wie de boss route aandurft (ja, die is mogelijk, heb ik gebruikt bij uploaden)!

64BB-0000-002B-A856

En verder nog een wat simpeler level (kan heel snel als je de pijl in het begin volgt)

C23E-0000-002C-BEE3

Nog een pittig level toegevoegd met een leuk thema

280E-0000-003E-06B0

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerjangert op 15-09-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:50
Vandaag eindelijk tijd gehad om eens rustig te stoeien met mario maker.
Het idee was simpel: maak een old school SMW level zonder rare fratsen.
Nou dat bleek toch lastiger dan het klinkt. :P Maar 4 uur later ben ik tevreden met het resultaat!

Als je SMM zo gebruikt, heb je pas door hoe goed de originele levels eigenlijk in elkaar zitten!
Ik miste wel wat vijanden zoals Mega Mole en Swooper, en ik vind het een beetje jammer dat de buizen tweerichting zijn. Ik liep daarnaast nog even tegen het blocklimit aan maar die heb met wat creativiteit opgelost (Holle muren ;) ).

Al met al een super spel, waar de kinderen zo mee aan de slag kunnen maar ook voldeonde diepgang biedt.

79D2-0000-002E-7C12
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/WVW69iYhEjUHIahvpG
Hoor graag wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Nog steeds niet uitgespeeld, maar ik heb je level gedownload... Kan ik iig het laatste stuk van je level oefenen voordat ik weer eens een poging waag.

(Niets is frustrerender dan ver komen, en vervolgens de gemakkelijkere stukken opnieuw moeten doen... waar het dan vaak mis gaat omdat je je begint te haasten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
bakkerjangert schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:47:
Benieuwd wat jullie van mijn level vinden; en wie de boss route aandurft (ja, die is mogelijk, heb ik gebruikt bij uploaden)!

64BB-0000-002B-A856
In eerste instantie dacht ik dat de moeilijke route boven was, was blijkbaar dus benee. En ja, de boss route is te doen na wat oefening. :)

(video uploadende... duurt alleen nog een uur)

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 13-09-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Vanmiddag deze video van IGN zitten kijken. Erg leuke video en er worden toffe vragen gesteld om uit te testen enzo. Video duurt wel 2 uur :P

YouTube: Hands on with Super Mario Maker's Retail Build - IGN Plays Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkkemper
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 16:44
Leuk topic,

Ik ben ook flink wat uurtjes bezig geweest en heb een aantal toegankelijke, maar toch uitdagen levels gemaakt met puzzels en geheimen uiteraard.
Ze zijn in elk geval niet irritant moeilijk, zoals de meeste levels in de course-world.

Dit is mijn hoogst gewaardeerde, toch al 5 sterren :)
8EDC-0000-001F-F5BE

en mij laatste creatie:
B599-0000-002D-95EF

Ik zou graag wat andere enthousiast "Makers" volgen zodat we elkaar kunnen uitdagen en commenten :D

Ik ga de levels die hier gepost zijn maar is ff proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door brinkkemper op 13-09-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
brinkkemper schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:29:
Leuk topic,

Ik ben ook flink wat uurtjes bezig geweest en heb een aantal toegankelijke, maar toch uitdagen levels gemaakt met puzzels en geheimen uiteraard.
Ze zijn in elk geval niet irritant moeilijk, zoals de meeste levels in de course-world.

Dit is mijn hoogst gewaardeerde, toch al 5 sterren :)
8EDC-0000-001F-F5BE

en mij laatste creatie:
B599-0000-002D-95EF

Ik zou graag wat andere enthousiast "Makers" volgen zodat we elkaar kunnen uitdagen en commenten :D
Komt voor de bakker! Ik zal later vandaag je levels eens uitproberen, en ook die van de anderen die sinds mijn laatste post nog ID's geplaatst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-04 15:13
Dit meen je niet! Na uuuuren besteed te hebben aan het bouwen van mijn eerste level, dacht ik hem eindelijk af te hebben. Niet dus! Omdat objecten die je zelf verplaatst na x meter plotseling verdwijnen en weer spawnen bij hun herkomst, blijkt hij nu onmogelijk te zijn. In mijn geval gaat het om een trampoline.. Mijn level was zo gemaakt dat je die trampo van begin tot eind moest zien te krijgen.

Nu kan ik helemaal opnieuw beginnen. ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Montu op 13-09-2015 18:41 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brinkkemper
79D2-0000-002E-7C12
[afbeelding]
Hoor graag wat jullie ervan vinden!
Gespeeld en gehaald. Goeie decoratie :).
Ik heb hem aardig wat keer moeten proberen tot dat ik de vuurbloem vond ;)
Het stukje met de cape is wel vrij onhaalbaar, en de meeste sprongen waar echt NET aan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkkemper
Jirachi schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:36:
Dit meen je niet! Na uuuuren besteed te hebben aan het bouwen van mijn eerste level, dacht ik hem eindelijk af te hebben. Niet dus! Omdat objecten die je zelf verplaatst na x meter plotseling verdwijnen en weer spawnen bij hun herkomst, blijkt hij nu onmogelijk te zijn. In mijn geval gaat het om een trampoline.. Mijn level was zo gemaakt dat je die trampo van begin tot eind moest zien te krijgen.

Nu kan ik helemaal opnieuw beginnen. ;w
Je kan dit oplossen door een "break" in je level stoppen waar je de een tramp nodig hebt, en een nieuwe geeft. Kom maar door je met ID als ie klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-04 15:13
brinkkemper schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:45:
[...]

Je kan dit oplossen door een "break" in je level stoppen waar je de een tramp nodig hebt, en een nieuwe geeft. Kom maar door je met ID als ie klaar is :)
Dat is helaas geen oplossing in mijn geval. Je moet de trampo ergens ingooien waar je zelf niet in kan, gaat dan via een automatisch mechanisme naar een plek waar je later in het level zelf komt. Eenmaal daar dan blijkt de trampo echter nergens te bekennen...

PC Specs

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste