[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 95 Laatste
Acties:
  • 766.973 views

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
Ja precies dan trek je VLAN6 eerst via de switch door naar je router. Mooi dat alles werkt :)

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
Geen matches
ik222 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:56:
Ja precies dan trek je VLAN6 eerst via de switch door naar je router. Mooi dat alles werkt :)
Vooral fijn dat je zo behulpzaam was!

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 17-03-2018 19:10 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-01 16:26
Geen matches
Bah. Nu al voor de tweede zondag op rij een langdurige storing op de glasvezel in Veldhoven.

Verwijderd

Geen matches
arnoud_h schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:44:
Bah. Nu al voor de tweede zondag op rij een langdurige storing op de glasvezel in Veldhoven.
Woon in de d'Ecker en hier geen enkel probleem.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-01 16:26
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:46:
[...]
Woon in de d'Ecker en hier geen enkel probleem.
Op Heikant wel. Ondertussen na ruim 4 uur weer een werkende verbinding.

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01-2025
Geen matches
Is er een mogelijkheid om een STB (Arris) zo te resetten dat abonneenummer en pin opnieuw moeten worden ingevuld? Ik heb al de software verwijderd maar na opnieuw laden heb ik gewoon gelijk verbinding met mijn account.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geen matches
lazydave-II schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:11:
Is er een mogelijkheid om een STB (Arris) zo te resetten dat abonneenummer en pin opnieuw moeten worden ingevuld? Ik heb al de software verwijderd maar na opnieuw laden heb ik gewoon gelijk verbinding met mijn account.
Dit (ontkoppelen) kan alleen door KPN gedaan worden.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
Geen matches
Weet iemand of je via IPTV gratis naar de publieke omroepen zou kunnen kijken? Ik doe dat nu via digitenne, maar via glasvezel zou mooier zijn. Ik heb en wil geen televisie abonnement.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46
Geen matches
Geen abonnement is geen IPTV (en geen STB).

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:44
Geen matches
CurlyMo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:18:
Weet iemand of je via IPTV gratis naar de publieke omroepen zou kunnen kijken? Ik doe dat nu via digitenne, maar via glasvezel zou mooier zijn. Ik heb en wil geen televisie abonnement.
Dan zou je tot die tijd met een Chromecast in de weer moeten en een NPO app.

KPN gaat binnenkort wel met HDTV bezig via Digitenne, dan zou je HD kunnen kijken

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 15:09
Geen matches
Weet iemand hier wat voor telefoonnummer krijgt als je een (extra) nummer aanvraagt bij je glas van KPN? Is dat dan een 'ouderwets' telefoonnummer zoals vroeger met analoge telefoonlijnen werd gegeven(een nummer wat begint met een 2 na het netnummer) of een nieuwe nummerreeks zoals sommige DSL providers leveren(een nummer wat begint met een 7, 8 of 9 na het netnummer)?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-01 23:33
Geen matches
Toen ik een extra nummer aanvroeg kreeg ik praktisch net zo een als die ik al had. Alleen laatste 5 cijfers waren anders. Met een 5 achter het netnummer

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Geen matches
timmie1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:40:
Weet iemand hier wat voor telefoonnummer krijgt als je een (extra) nummer aanvraagt bij je glas van KPN? Is dat dan een 'ouderwets' telefoonnummer zoals vroeger met analoge telefoonlijnen werd gegeven(een nummer wat begint met een 2 na het netnummer) of een nieuwe nummerreeks zoals sommige DSL providers leveren(een nummer wat begint met een 7, 8 of 9 na het netnummer)?
Ik heb sinds een paar maanden 'per ongeluk' een vast nummer (abbo telefonisch verlengd, medewerker heeft vinkje voor vaste lijn laten staan). Als ik mezelf in de telefoongids opzoek heb ik gewoon een regionaal nummer met dezelfde reeks als de buren, alleen de laatste paar cijfers wisselen.

🖥️ | 🚗

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 15:09
Geen matches
MadMarky schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden 'per ongeluk' een vast nummer (abbo telefonisch verlengd, medewerker heeft vinkje voor vaste lijn laten staan). Als ik mezelf in de telefoongids opzoek heb ik gewoon een regionaal nummer met dezelfde reeks als de buren, alleen de laatste paar cijfers wisselen.
RobinF schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:05:
Toen ik een extra nummer aanvroeg kreeg ik praktisch net zo een als die ik al had. Alleen laatste 5 cijfers waren anders. Met een 5 achter het netnummer
Bedankt voor jullie antwoorden! @RobinF Kun jij ook nog iets zeggen over kosten, levertijd en contractvoorwaarden? Is het na levering maandelijks opzegbaar?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• RobinF
Geen matches
timmie1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:32:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie antwoorden! @RobinF Kun jij ook nog iets zeggen over kosten, levertijd en contractvoorwaarden? Is het na levering maandelijks opzegbaar?
Geen idee, was een poos terug en was simpelweg "nodig" dus niet gelet over opzegtermijn e.d.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen matches
timmie1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:32:
[...]

[...]

Bellen bij KPN is maandelijks opzegbaar. Levertijd bij nieuw nummer is doorgaans dezelfde dag.

Kosten 1 euro per maand, 12ct starttarief en 12ct per minuut
Onbeperkt bellen 16,50euro(vast en mobiel in groot gedeelte van de wereld)

[ Voor 15% gewijzigd door mad-dog op 19-03-2018 14:57 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 19:24
Geen matches
Tja, maar als ik al onbeperkt bellen vanaf mijn GSM heb....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ben van H.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-07-2024
Geen matches
Hmmbob schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:55:
Tja, maar als ik al onbeperkt bellen vanaf mijn GSM heb....
Dan bel je lekker met je mobiel en gebruik je de vaste telefoon niet. Lijkt me duidelijk.

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Geen matches
Ben van H. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:07:
Dan bel je lekker met je mobiel en gebruik je de vaste telefoon niet. Lijkt me duidelijk.
Hier hetzelfde: met telefonie erbij kreeg ik ook Spotify Premium voor totaal 5 euro, of alleen Spotify Premium voor 10 euro. De keuze is dan snel gemaakt.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13
Geen matches
Zo. mijn handleiding voor KPN Fiber met OpenWRT / LEDE eindelijk maar eens geupdate. Mocht na 3 jaar wel eens een keer...

Wijzigingen:
- firewall regels aangepast. Deze waren veel te open (stond verkeer vanaf vlan 4 standaard toe en ik gebruikte een forward ipv een input; wat soms stotterend IPTV beeld kon veroorzaken)
- interne DHCP settings zijn niet nodig -> deze verwijderd.
- doordat we nu een input rule hebben, is de handmatige route ook niet meer nodig -> verwijderd.
- igmp settings ietsje aangepast -> een extra altnet toevoegd, om logspam te verminderen.

linkje: sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Vragen?: laat het me weten in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 24-03-2018 18:22 ]

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Geen matches
Hallo,

Meer mensen die last hebben van het volgende?

Mijn Edgerouter Lite 3 (versie 1.9.1.1) is aangesloten op de NTU van de Glasvezel.
De Edgerouter handelt internet en tv verkeer af,
de experiabox doet de telefonie (krijgt VLAN vanuit Edgerouter).

Nu is het zo dat als de tv ingeschakeld (tv kijken) wordt,
de WiFi traag wordt en verbinden slecht lukt.
Verbinden gaat via een Unifi AC LR welke voorzien is van de laatste firmware (3.9.27.8537).

Zonder dat de tv ingeschakeld wordt, worden er geen problemen ervaren.
Opstarten van de set-up box voor de tv laat geen vervelende problemen ervaren.

Heb zelf geen idee waar dit aan kan liggen,
daarom de vraag of jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt :)

[ Voor 2% gewijzigd door hb96 op 24-03-2018 22:18 . Reden: Toevoeging firmware versies ]

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 19:35
Geen matches
Leest als IGMP-snooping probleem?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• Hmmbob
Geen matches
Jep, leest zeker zo.

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 20:03
Geen matches
Daar sluit ik me bij aan. Heb het zelf ook gehad ;-)

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Geen matches
janbal schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:41:
Leest als IGMP-snooping probleem?
ph4nt0m schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:09:
Daar sluit ik me bij aan. Heb het zelf ook gehad ;-)
Het zat 'm inderdaad in de IGMP-snooping.
Deze functie stond niet ingeschakeld op switch.

De problemen zijn nu volledig weg, bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door hb96 op 26-03-2018 19:16 ]

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 19:35
Geen matches
@hb96 Goed dat je het hier even terugmeldt. Hebben anderen er ook nog iets aan wellicht.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen matches
Driewerf godsgloeiende zeg :P
Moest vandaag gedwongen de airport verhuizen (nieuwe bank :+), maar de enige optie was nog om dat ding over de Devolo te knallen. Daar kreeg ik spontaan diarree van natuurlijk, maar je moet toch wat.

Afijn, iTV dus aan de AirPort en de AirPort aan de devolo. Prima, totdat je de TV ontvanger aanzet. Meteen internet hopsa naar 0MBit. Zoeken zoeken, QoS aanpassen, niets. Modem wat instellingen aanpassen, niets. Kreng blijft hetzelfde gedrag tonen, alles wordt gereserveerd voor iTV. Hoe dan, doet die Devolo dat? Past t modem extreem agressieve QoS toe? (Alsof dat pleurisontvangertje meer dan 200MBit nodig heeft, hou op.) Intussen natuurlijk steeds chagrijniger...

... Kom je er na 45 minuten kutten achter dat de laatste wijziging aan de instellingen niet bewaard waren. Dus IGMP Snooping op de AirPort had zichzelf doodleuk weer uitgeschakeld. :+

Netwerkapparatuur, soms haalt t het bloed onder je nagels vandaan. :P

Wat wel gek is, en misschien weet iemand dat - als ik de Devolo’s doormeet krijg ik tussen de 620 en 650MBit over t stroomnet. Dat vind ik heel erg netjes.

Het internet komt echter niet boven de +/- 150MBit uit. Aan WiFi ligt t niet want tussen apparaten onderling op dezelfde access point ram ik 900MBit door de lucht heen. Op de AP die rechtstreekt aan t modem hangt trek ik op t dooie gemakje 510MBit down en 507MBit up...

Anyone? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 21:38
Geen matches
Ik heb een vraag voor de meer ervaren mensen hier...

Zoals in deze post beschreven, werkt mijn setup prima.
Nu heb ik vorige week een abonnementswijziging doorgegeven bij KPN, en toen is telefonie er per ongeluk afgegaan, maar dat activeren duurt dus blijkbaar weer even...

Echter, om telefonie te activeren, moet ik de EB weer aan internet hangen (direct aan de NTU). Dat heb ik gister voor, in totaal een uur, gehad, maar nog steeds geen telefonie.

De twee vragen die ik heb:
- Is het mogelijk om LEDE zo te configureren, dat die internet naar de EB doorlaat, zodat ik iig op de Webinterface kan komen (want dat lukt nu niet)?
- Is het mogelijk om telefonie te activeren ZONDER de EB direct aan de NTU te hangen?

Mijn configuratie staat hier uitgebreid beschreven.

Blog

• Exterminator
  • Laatst online: 06:10
Geen matches
Bleude vraag misschien en heb ook al eens via google gezocht...

Ik heb recent een woning gekocht, de huidige bewoonster heeft tv/inet via KPN en kijkt boven TV zonder een kabel getrokken te hebben. Dit deed ze mbv een apart kastje zei ze. Is dat mogelijk met glasvezel van KPN (zij heeft geen glasvezel)?

Ik vind alleen iets van twee adapters via het stroomnet, is dat waarschijnlijk wat zij nu heeft of...?

• RobinF
Geen matches
Exterminator schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:08:
Bleude vraag misschien en heb ook al eens via google gezocht...

Ik heb recent een woning gekocht, de huidige bewoonster heeft tv/inet via KPN en kijkt boven TV zonder een kabel getrokken te hebben. Dit deed ze mbv een apart kastje zei ze. Is dat mogelijk met glasvezel van KPN (zij heeft geen glasvezel)?

Ik vind alleen iets van twee adapters via het stroomnet, is dat waarschijnlijk wat zij nu heeft of...?
Waarschijnlijk kijkt ze met HomePlugs tussen de Ontvanger en Experiabox, of ze bedoelt Digitenne (apart kastje, want geen iTV)

• Hmmbob
Geen matches
Ik zet mijn geld op de HomePlugs via het elektranet.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Geen matches
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:43:
Ik heb een vraag voor de meer ervaren mensen hier...
Ik ben zelf bezig om EB achter mijn glasvezel router (ER-X-SFP) te plaatsen. Zodat ik wifi en KPN fon kan blijven gebruiken.
Om EB weer internet te geven moet je het omgekeerde doen. Dus een pppoe-server maken op je openwrt router. Deze moet getagged als vlan6 richting de EB WAN poort.
Ik heb zelf een 172.20.30.0/24 reeks gebruikt en een google dns. Dit wordt geaccepteerd door EB.
Maar of dit voldoende is zodat de EB een nieuwe configuratie ophaalt is maar de vraag.

• Exterminator
  • Laatst online: 06:10
Geen matches
Hmmbob schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:35:
Ik zet mijn geld op de HomePlugs via het elektranet.
Werkt dat een beetje fatsoenlijk of wordt 't ergernis?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Geen matches
Zou hier eens iemand kijken of je via KPN glas de website blog.ctglobalservices.com , blog.coretech.dk en ctglobalservices.com kan benaderen?

Sinds enige tijd kan ik deze sites die ik zakelijk redelijk vaak gebruik ivm de SCCM info niet meer bereiken via KPN glas en Telfort glas (volgens mij beide KPN). Via T-mobile op 4G gaat het dan weer prima. Zeer vervelend en ik kan er maar niet de vinger op leggen waar dit aan ligt.

• Ben van H.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-07-2024
Geen matches
Dennism schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:53:
Zou hier eens iemand kijken of je via KPN glas de website blog.ctglobalservices.com , blog.coretech.dk en ctglobalservices.com kan benaderen?

Sinds enige tijd kan ik deze sites die ik zakelijk redelijk vaak gebruik ivm de SCCM info niet meer bereiken via KPN glas en Telfort glas (volgens mij beide KPN). Via T-mobile op 4G gaat het dan weer prima. Zeer vervelend en ik kan er maar niet de vinger op leggen waar dit aan ligt.
Ik kan alle drie de genoemde sites openen.

• Hmmbob
Geen matches
Duurt heel lang, maar uiteindelijk laden ze.

• Barre73
  • Laatst online: 09:28
Geen matches
Dennism schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:53:

KPN Glas: bij mij alle drie geen probleem en ook geen langere laadtijd of zoiets.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Geen matches
Dank allen voor de reacties, toch maar eens verder kijken waar het aan kan liggen. Blijf het vreemd vinden dat ik op 2 compleet verschillende systemen en locaties die sites gewoon niet meer geopend krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 29-03-2018 22:10 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:53
Geen matches
Exterminator schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:41:
[...]

Daar valt geen zinnig antwoord op te geven, het kan goed werken, niet werken, soms werken, meestal werken. Heeft hier jaren goed gewerkt voor twee TV's maar is in de kast gegaan toen het niet meer nodig was ivm flex poorten. Laatst weer tevoorschijn gehaald voor de omvormer van de zonnepanelen en het is onmogelijk om een stabiele verbinding te krijgen waar dan ook in hetzelfde huis waar het jaren goed gewerkt heeft.

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2025
Geen matches
Ontving zojuist een maitje van KPN met daarin de melding dat de HD zenders vanaf 701 en verder verplaatst worden naar 1 en verder. Hoe gaat dit dan met de HD zenders vanaf 661 en verder? (glas)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 21:24

vr6-only

Blub Blub

Geen matches
loneranger56 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:46:
Ontving zojuist een maitje van KPN met daarin de melding dat de HD zenders vanaf 701 en verder verplaatst worden naar 1 en verder. Hoe gaat dit dan met de HD zenders vanaf 661 en verder? (glas)
Wellicht handig om even deze topic door te zoeken. Die vraag is namelijk wel 100x gesteld, als het niet meer is.

It ain't stupid if it works!

• robcoenen
  • Laatst online: 25-01 18:57
Geen matches
loneranger56 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:46:
HD-zenders op kanaal 1 en verder
De HD-zenders vind je niet meer terug vanaf kanaal 701 en verder, maar op de normale kanaalnummers van de zenders.

Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
Alle klanten worden gefaseerd omgezet. Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder.

Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

Geen matches
Heeft hier iemand recentelijk nog zijn abonnement verlengt? En was het aanbod een beetje okay?

Niet

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 10:13
Geen matches
Radjesh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:58:
Heeft hier iemand recentelijk nog zijn abonnement verlengt? En was het aanbod een beetje okay?
Donderdag met de bekende afdeling opzeggingen gebeld. Half jaar €20 pm korting en 3mnd 500/500 gratis bij verlenging van 1 jaar.

• Radjesh

Radjesh

hoi

Geen matches
Nuevocasa schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:09:
[...]

Donderdag met de bekende afdeling opzeggingen gebeld. Half jaar €20 pm korting en 3mnd 500/500 gratis bij verlenging van 1 jaar.
Dank!

Bij wat voor abonnement?Ik heb het instap pakket

Niet

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Geen matches
Exterminator schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:41:
[...]

Bij mij werkt het al jaren prima. In mijn vorige woning een hele tijd zonder problemen gebruikt voor zowel iTV als een Pi met RasPlex. Nieuwe huis zelfde in de slaapkamer, dat liep in eerste instantie niet echt geweldig. Tot ik de voedende adapter verhuisde naar een stopcontact in dezelfde groep als de stopcontacten in de slaapkamer. Sindsdien draait het weer als een zonnetje. Heb er zelfs een hele tijd een wifi AP op gehad in de slaapkamer.

Maar het kan ook gewoon rampzalig werken. Heb een tijdje een extra homeplug met ingebouwd wifi AP getetst voor in de tuin, ramen blokkeren het wifi signaal volledig... en dat werkte echt voor geen meter.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 19:59

Rozz

I'm an Apogian!!

Geen matches
ik kom er niet meer uit....

Vorige woning heb ik via netwerkje.com een TP-SG3210 gebruikt, daar had ik
* 2x iptv aangesloten (bridged dus)
* 1x experiabox voor telephonie
* 1x eigen esxi server met pfsense
Alles werkte perfect, daar wilde ik ook netflix via iptv kijken maar dat kan alleen met routediptv...dus tijdelijk alles via de experiabox gedaan zonder TL-SG3210 en esxi server.

Nu nieuwe woning wil ik dus alles weer via mn TL-SG3210 + pfsense (met 500/500 VPN) aansluiten maar dan met routediptv, maar ik krijg dat routediptv niet voor elkaar, heel veel geggogled en best wel veel uitgeprobeerd maar niet gelukt.

Wat ik als leek in gedachten heb ik dat de experia alle routed iptv en telefoon afhandelt en mn pfsense rest van netwerk (maar dan moeten de experia en pfsense allebei een pppoe sessie opmaken...denk niet dat dat gaat lukken??

Dus hoe dan wel, via de TL-SG3210 moet het toch ook gewoon lukken om routediptv te krijgen? maar ik snap even niet hoe, snap wel dat ik een ipadres vanaf de pfsense terug moet sturen naar de SG3210 voor de 2 settopboxen.

Wat ik ook denk is dat KPN bij ons in de nieuwe wijk over gegaan is van bridged naar routediptv omdat bij bridge de settop box blijft hangen op 85% configuratie geactiveerd maar blijft dan hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rozz op 09-04-2018 14:52 . Reden: typo ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Rozz schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:51:
ik kom er niet meer uit....

Vorige woning heb ik via netwerkje.com een TP-SG3210 gebruikt, daar had ik
* 2x iptv aangesloten (bridged dus)
* 1x experiabox voor telephonie
* 1x eigen esxi server met pfsense
Alles werkte perfect, daar wilde ik ook netflix via iptv kijken maar dat kan alleen met routediptv...dus tijdelijk alles via de experiabox gedaan zonder TL-SG3210 en esxi server.

Nu nieuwe woning wil ik dus alles weer via mn TL-SG3210 + pfsense (met 500/500 VPN) aansluiten maar dan met routediptv, maar ik krijg dat routediptv niet voor elkaar, heel veel geggogled en best wel veel uitgeprobeerd maar niet gelukt.

Wat ik als leek in gedachten heb ik dat de experia alle routed iptv en telefoon afhandelt en mn pfsense rest van netwerk (maar dan moeten de experia en pfsense allebei een pppoe sessie opmaken...denk niet dat dat gaat lukken??

Dus hoe dan wel, via de TL-SG3210 moet het toch ook gewoon lukken om routediptv te krijgen? maar ik snap even niet hoe, snap wel dat ik een ipadres vanaf de pfsense terug moet sturen naar de SG3210 voor de 2 settopboxen.

Wat ik ook denk is dat KPN bij ons in de nieuwe wijk over gegaan is van bridged naar routediptv omdat bij bridge de settop box blijft hangen op 85% configuratie geactiveerd maar blijft dan hangen.
Ik heb een TL-SG3210, Routed IPTV en pfSense (fysiek) en extra (1 per omgeving) pfSense appliances op ESXi, dat werkt prima. Misschien moet je even laten zien wat je ingesteld hebt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:17:
[...]

Ik heb een TL-SG3210, Routed IPTV en pfSense (fysiek) en extra (1 per omgeving) pfSense appliances op ESXi, dat werkt prima. Misschien moet je even laten zien wat je ingesteld hebt.
op de 3210 is alles nu leeg...wil vanaf nieuw beginnen..ik kan via netwerkje.com alles instellen en dan evt jouw instellingen proberen/aanpassen?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Rozz schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:20:
[...]

op de 3210 is alles nu leeg...wil vanaf nieuw beginnen..ik kan via netwerkje.com alles instellen en dan evt jouw instellingen proberen/aanpassen?
SG3210:
VLAN -> 802.1Q VLAN -> VLAN Config -> 4 en 6 aanmaken
VLAN -> 802.1Q VLAN -> Port Config -> 4 en 6 op de poorten naar NTU en ESXi als trunk

Multicast -> IGMP Snooping -> Snooping Config -> IGMP Snooping - Enabled
Multicast -> IGMP Snooping -> Snooping Config -> Unknown Multicast - Discard
Multicast -> IGMP Snooping -> VLAN Config -> 4 op de poort naar NTU en ESXi.
Multicast -> IGMP Snooping -> Port Config -> IGMP Snooping op bovenstaande poorten, quickleave als er maar 1 STB aan de poort zit.

Vergeet save config niet.

ESXi:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het makkelijkste is om gewoon 3 poort groepen aan te maken en niets met de multicast instellingen te doen:
  1. WAN - 6
  2. IPTV - 4
  3. LAN/VM Network - 1 (geen VLAN)
Elk aan een vNIC (VMXNET3 aanbevolen) naar pfSense, na de boot even kijken welke MAC op welk netwerk zit.

pfSense 2.4.3:
Interface op VLAN6:
Description: WAN
IPv4 Configuration Type: PPPoE
Username: Maakt niet uit
Password: Maakt niet uit
Block private networks
Interface op VLAN4:
Description: IPTV
IPv4 Configuration Type: DHCP
DHCP Client Configuration Options: Advanced Configuration
Lease requirements and Requests Send options: dhcp-class-identifier "IPTV_RG"
Lease requirements and Requests Require options: subnet-mask, routers, classless-routes
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1roehl9wr3/Screen_Shot_2017-10-12_at_9.31.32_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/170d690jmn/Screen_Shot_2017-10-30_at_10.39.30_AM.png
Downstream is optioneel, kun je ook weg laten.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/871e2bmmhb/Screen_Shot_2017-10-30_at_10.38.57_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1n4zl27ken/Screen_Shot_2017-10-30_at_11.17.59_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/5h0zpunptb/Screen_Shot_2017-10-30_at_11.17.32_AM.png
Alle drie (IPTV plus twee LAN) de IGMP rules hebben de advanced optie 'Allow IP options' aan staan. Dit is het tandwieltje wat je ziet staan.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/vmpoemo7v/Screen_Shot_2018-04-09_at_3.31.11_PM.png
Geen overige DHCP opties nodig. Natuurlijk wel een range opgeven, maar IPTV_RG enzo zijn niet nodig.

open-vm-tools even bij packages toevoegen.

[ Voor 138% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2018 16:43 ]

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Geen matches
3210 is nu ingesteld, klopt het dan dat er maar 2 kabels op zijn aangesloten...poort 1 NTU en 2 esxi

op esxi gebruik ik dan dus 4 nics? 1x vanaf 3210, 1x naar switch voor vedere netwerk, 2x nics voor 2 stb's?
of sluit ik de 2 stb's aan op achterliggende switch en gebruik ik dan maar 2 nics op esxi?

En waar sluit ik nou telefoon op aan, dus de experiabox?
|sWORDs| schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:22:
[...]

SG3210:
VLAN -> 802.1Q VLAN -> VLAN Config -> 4 en 6 aanmaken
VLAN -> 802.1Q VLAN -> Port Config -> 4 en 6 op de poorten naar NTU en ESXi als trunk

Multicast -> IGMP Snooping -> Snooping Config -> IGMP Snooping - Enabled
Multicast -> IGMP Snooping -> Snooping Config -> Unknown Multicast - Discard
Multicast -> IGMP Snooping -> VLAN Config -> 4 op de poort naar NTU en ESXi.
Multicast -> IGMP Snooping -> Port Config -> IGMP Snooping op bovenstaande poorten, quickleave als er maar 1 STB aan de poort zit.

Vergeet save config niet.

ESXi:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het makkelijkste is om gewoon 3 poort groepen aan te maken en niets met de multicast instellingen te doen:
  1. WAN - 6
  2. IPTV - 4
  3. LAN/VM Network - 1 (geen VLAN)
Elk aan een vNIC (VMXNET3 aanbevolen) naar pfSense, na de boot even kijken welke MAC op welk netwerk zit.

pfSense 2.4.3:
Interface op VLAN6:
Description: WAN
IPv4 Configuration Type: PPPoE
Username: Maakt niet uit
Password: Maakt niet uit
Block private networks
Interface op VLAN4:
Description: IPTV
IPv4 Configuration Type: DHCP
DHCP Client Configuration Options: Advanced Configuration
Lease requirements and Requests Send options: dhcp-class-identifier "IPTV_RG"
Lease requirements and Requests Require options: subnet-mask, routers, classless-routes
[afbeelding]

[afbeelding]
Downstream is optioneel, kun je ook weg laten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen overige DHCP opties nodig.

open-vm-tools even bij packages toevoegen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rozz op 09-04-2018 15:58 . Reden: experiabox vraag ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Rozz schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:56:
3210 is nu ingesteld, klopt het dan dat er maar 2 kabels op zijn aangesloten...poort 1 NTU en 2 esxi

op esxi gebruik ik dan dus 4 nics? 1x vanaf 3210, 1x naar switch voor vedere netwerk, 2x nics voor 2 stb's?
of sluit ik de 2 stb's aan op achterliggende switch en gebruik ik dan maar 2 nics op esxi?

[...]
In de simpele vorm SG3210:
SG3210 port 1 -> NTU
SG3210 port 2 -> ESXI
SG3210 port 3 -> STB1
SG3210 port 4 -> STB2

IGMP snooping aan op port 1-4 met quick leave.
VLAN 4 en 6 alleen op poort 1 en 2. Port 2 heeft VLAN 1 (geen VLAN) als default VLAN.
Poort 3 en 4 hebben geen VLAN.

ESXi:
NIC1 aan WAN portgroep (VLAN 6).
NIC1 aan IPTV portgroep (VLAN 4).
NIC1 aan LAN portgroep (geen VLAN).
Optioneel kun je nog snooping op de vSwitch configureren, maar ik zou dit pas later doen, begin zo eenvoudig mogelijk.

pfSense VM:
NIC1 aan WAN portgroep.
NIC2 aan IPTV portgroep.
NIC3 aan LAN portgroep.
Binnen pfSense doe je niets met VLANs, dit doet ESXi al in dit voorbeeld, maar je kunt natuurlijk ook een trunk met VLANs op ESXi aanmaken, of gewoon passthrough van een NIC doen, dan maak je wel VLANs binnen pfSense aan.

Overige VMs:
NIC1 aan LAN portgroep.

Overige fysieke apparaten:
SG3210 port 5-10 (geen VLAN)

Mocht je willen scheiden op ESXi:
NIC1 aan WAN portgroep (VLAN 6) vSwitch1.
NIC1 aan IPTV portgroep (VLAN 4) vSwitch1.
NIC2 aan LAN portgroep (geen VLAN) vSwitch2.
Rozz schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:56:
[...]

En waar sluit ik nou telefoon op aan, dus de experiabox?

[...]
Als je ook telefonie gebruikt hang je de Experiabox aan poort 5 en zet je die en poort 1 als trunk naar VLAN 7.

NTU (trunk 4,6,7) -> Port 1
ESXI (trunk 1,4,6 met 1 als default) -> Port 2
STB1 (access 1) -> Port 3
STB2 (access 1) -> Port 4
Experiabox (trunk 7) -> Port 5

Voor VOIP loopt de uitgaande traffic: Experiabox -> SG3210 -> NTU
IPTV: STB -> SG3210 -> ESXi -> portgroep LAN -> pfSense VM -> portgroep IPTV -> SG3210 -> NTU

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2018 16:29 ]

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Geen matches
hier ga ik mee aan de slag! thanks!!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 17:57
Geen matches
Wij hebben sinds Oktober vorig jaar KPN glasvezel, icm 4K tv (met, het moet gezegd worden, een bedroevend gebrek aan juist die 4K, zelfs de Duitse zenders die toch echt in HD uitzenden worden niet eens doorgegeven in HD [bij Ziggo had je dat in ieder geval wel])
Ik vind het 4K kastje, een ongelooflijke verademing na de Horizon Box, snel doelmatig en met vaak verrassende doordachte zaken die op de Horizon nog al eens ontbraken.
Zo neemt serie opname ook werkelijk enkel de nieuwe afleveringen op, waar de HB vrolijk alle reruns ook scoorde 8)7
Echter hadden wij de laatste weken heel onregelmatig wegvallend beeld op de TV, dat kwam wel steeds terug na een seconde, maar het was behoorlijk irritant.
Kabels nagekeken, andere HDMI ingang op de TV gebruikt, Receiver een factory reset gegeven, maar het probleem bleef aanwezig, sterker, het werd van heel af en toe, meerdere keren per uur met langer geen beeld/wel geluid, en was dat niet voor andere hdmi bronnen.
Logica gebood dus dat het KPN kastje schuldig was.
Stroom eraf en na enige minuten weer aan de stroom loste het probleem volledig op.
Is dit bekend? Heeft het zin dit te melden bij KPN? En kan ik verwachten dat dit vaker gebeurt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen matches
@RoosW het enige wat ik herken is dat random (soms eens in de paar uur, soms enkele keren per uur) het beeld heeeeel kort stilstaat, het geluid loopt wel door. En met heel kort, bedoel ik 0.5 seconde ofzo en that's it.

Ik wijt dat aan mijn eigen VLANs en QoS dus denk niet dat het vergelijkbaar is met jouw klachten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoosW
Geen matches
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:47:
@RoosW het enige wat ik herken is dat random (soms eens in de paar uur, soms enkele keren per uur) het beeld heeeeel kort stilstaat, het geluid loopt wel door. En met heel kort, bedoel ik 0.5 seconde ofzo en that's it.

Ik wijt dat aan mijn eigen VLANs en QoS dus denk niet dat het vergelijkbaar is met jouw klachten.
Mijn probleem ontstond de laatste paar dagen, en stilstaand beeld, daar heb ik dan geen last van. Op dit moment functioneert alles weer als een zonnetje. Ik kan mij vergissen, maar het lijkt mij dat na ruim 3 maanden 24/7 aan staan en gebruik, er ergens een opbouw van data rommel is die de boel doet omkiepen. Ik houd in de gaten of het weer optreed, maar ja, het kan aan zoveel zaken liggen..

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 22:07
Geen matches
Gisteravond verlengd, alleen tot op heden nog geen bevestiging per mail gekregen. Tevens in mijnKPN nog niks te vinden.. Vorig jaar kreeg ik de mail netjes binnen 3 uren..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Geen matches
BaZnGaNL schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:04:
Gisteravond verlengd, alleen tot op heden nog geen bevestiging per mail gekregen. Tevens in mijnKPN nog niks te vinden.. Vorig jaar kreeg ik de mail netjes binnen 3 uren..
Korting gehad?

Niet

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 27-01 22:07
Geen matches
Ja, telefonisch toegezegd, eerste 6 maanden € 20,00 korting en 3 maanden gratis Spotify Premium.

Alleen nu nog zwart-op-wit hebben.

Nu eerst maar eens ff bellen met KPN.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

Zenix

BOE!

Geen matches
@|sWORDs| mooie uitleg.

Ik zou alleen de NTU direct aansluiten op ESXi als je geen Telefonie gebruikt.

Bridged werkt trouwens ook nog steeds goed. Als je meertv en netflix niet gebruikt werkt het lekker simpel.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Zenix schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:07:
@|sWORDs| mooie uitleg.

Ik zou alleen de NTU direct aansluiten op ESXi als je geen Telefonie gebruikt.

Bridged werkt trouwens ook nog steeds goed. Als je meertv en netflix niet gebruikt werkt het lekker simpel.
Als je veel NICs hebt zou ik passthrough gebruiken, eventueel direct aan de NTU. In mijn geval kan dat om twee redenen niet, de meterkast is te klein voor alles groter dan mITX en het is zonde om een 10Gbit NIC alleen voor een 500Mbit lijn te gebruiken. Mijn oplossing is een Protectli i3 (fanless Kabylake, 6 NIC, AES-ni) in de meterkast direct aan de NTU welke fysiek pfSense met SNORT draait en het publieke subnet route (geen NAT) plus gast netwerk. Elke omgeving heeft zijn eigen virtuele pfSense router (NAT, maar geen PPPoE) met eigen public subnet IP. Misschien gaat er nog meer RAM in de Protectli en daar ook ESXi op.

Bridged is lekker simpel aan de router kant, maar als de traffic over meerdere switches gaat maakt het de rest van het netwerk wel lastiger. In mijn geval zit routed IPTV op mijn gast netwerk, welke ik naar de STB’s trunk, dus dat argument gaat hier niet op en in de woonkamer staan nog twee andere devices met Netflix welke wel 4K kunnen. Voor de slaapkamer is routed ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 10-04-2018 23:00 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
@|sWORDs| Ik snap dat je 10Gb niet alleen voor WAN wilt gebruiken, dat is zonde. Ik denk alleen dat het overgrote deel hier nog op 1Gb zit en bij ESXi waarschijnlijk minimaal 2 NIC. In dat scenario zou je WAN en LAN NIC hebben. Eventueel met passtrough.

Bridged zou ik overigens ook niet aanraden, maar als je simpele set-up hebt, genoeg aansluitingen dan werkt het goed. Je kan hierdoor ook ongestoord klooien met de router :) Pfsense is inderdaad ideaal. Ik gebruik hem om te routeren tussen portgroups(virtuele netwerken)

• Radjesh

Radjesh

hoi

Geen matches
Ik heb net mijn abonnement verlengd. Had gisteren al gebeld, echter was dat aanbod flut. Toen gisterenavond de aanvraag gedaan voor T-Mobile-thuis, daarna kwam KPN pas in actie en belde ze mij :D .

100/100Mbit met Glasvezel Internet en TV Basis, zonder vaste telefoon.

3 maanden voor 29.00
6 maanden voor 33.99
3 maanden voor 53.99

Maakt 37.75 per maand gemiddeld :)

Niet

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 18:35
Geen matches
RoosW schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
Wij hebben sinds Oktober vorig jaar KPN glasvezel, icm 4K tv (met, het moet gezegd worden, een bedroevend gebrek aan juist die 4K, zelfs de Duitse zenders die toch echt in HD uitzenden worden niet eens doorgegeven in HD [bij Ziggo had je dat in ieder geval wel])
Ik vind het 4K kastje, een ongelooflijke verademing na de Horizon Box, snel doelmatig en met vaak verrassende doordachte zaken die op de Horizon nog al eens ontbraken.
Zo neemt serie opname ook werkelijk enkel de nieuwe afleveringen op, waar de HB vrolijk alle reruns ook scoorde 8)7
Echter hadden wij de laatste weken heel onregelmatig wegvallend beeld op de TV, dat kwam wel steeds terug na een seconde, maar het was behoorlijk irritant.
Kabels nagekeken, andere HDMI ingang op de TV gebruikt, Receiver een factory reset gegeven, maar het probleem bleef aanwezig, sterker, het werd van heel af en toe, meerdere keren per uur met langer geen beeld/wel geluid, en was dat niet voor andere hdmi bronnen.
Stroom eraf en na enige minuten weer aan de stroom loste het probleem volledig op.
Is dit bekend? Heeft het zin dit te melden bij KPN? En kan ik verwachten dat dit vaker gebeurt?
Bekend probleem en zou deze maand opgelost moeten worden. Zeker ff melden dit soort dingen al lijkt het KPN forum mij wat logischer.

https://forum.kpn.com/int...pril-2018-7-1-44-2-448733

https://forum.kpn.com/int...eeld-geluid-issues-444862

• RoosW
Geen matches
Alpha89 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:
[...]

Bekend probleem en zou deze maand opgelost moeten worden. Zeker ff melden dit soort dingen al lijkt het KPN forum mij wat logischer.

|:(
KPN forum, natuurlijk, en daar had ik dus niet gekeken 8)7
Goed te lezen dat ze het zich bewust zijn en er aan werken!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
Radjesh schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:56:
Ik heb net mijn abonnement verlengd. Had gisteren al gebeld, echter was dat aanbod flut. Toen gisterenavond de aanvraag gedaan voor T-Mobile-thuis, daarna kwam KPN pas in actie en belde ze mij :D .

100/100Mbit met Glasvezel Internet en TV Basis, zonder vaste telefoon.

3 maanden voor 29.00
6 maanden voor 33.99
3 maanden voor 53.99

Maakt 37.75 per maand gemiddeld :)
Prima aanbod. :)

Ze belden mij ook. Toen gaf ik het volgende aan:
T-Mobile kan 750Mbit voor 6 maanden 35 euro en daarna zijn ze ook een stuk goedkoper. Als jullie een vergelijkbaar bod kunnen doen met (500Mbit) dan hoor ik dat graag. Toen was het helaas stil. Ik had ook hetzelfde zoals jou, vorig keer was het aanbod ook al minder. Het overstappen in gang zetten loont dus duidelijk meer en met 14 dagen bedenktermijn kan dat ook makkelijk.

Met de overstapservices zie ik het internet hetzelfde als de energieleverancier. Elk jaar overstappen loont(of proberen). Ze gaan mij wel weer bellen over een jaar, voor een nieuwe aanbod.

Met T-Mobile Thuis 750Mbit zit ik gemiddeld op 41,25 p/m. Hierbij moet je dan wel na 6 maanden telefonie uitschakelen. Voor mij was FOX Sports Eredivisie 1 ook belangrijk, dat heb je bij KPN alleen met KPN compleet of je moet bijbetalen.

• RoosW
Geen matches
Alpha89 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb me gemeld, alleen dit probleem loopt dus al twee maanden, en de oplossing word niet uitgerold omdat daar problemen mee zijn. KPN is niet echt snel..
Neem het WiFi probleem van de V10, ik zie daar nog steeds mensen over klagen (bij mij is het vooral mijn tablet die slecht wifi vasthoud) en om nu elke keer weer opnieuw 5G uit te zetten (het springt steeds weer aan) is ook zo wat :(

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 13:19
Geen matches
Volg al even dit forum en heb ook zo nu en dan wat gepost.
Momenteel heb ik het onderstaande KPN pakket. Ik vraag mij af of verlengen wel nut heeft, gezien je dan een nieuw abonnement krijgt en dan spotify weg valt. Tenminste, dit laatste begrijp ik van eerdere reacties van mensen die een verleng-aanbod hebben gekregen.

Huidige kosten p/mnd € 65,00
Alles-in-1 Standaard (80/8)
Pluspakket gratis van KPN Compleet
Opnemen Pakket gratis € 0,00
2x HD tv-ontvanger
Spotify Premium gratis

Voor mij zou het érg ideaal zijn als ik kan verlengen en huidige voordelen behoud, en een kortingsaanbod krijg.
Maar gezien eerdere reacties krijg je een nieuw pakket met de nú geldende prijzen/voordelen. Klopt dit?
Indien ik een nieuw pakket krijg (zonder spotify) is overstappen niet echt voordelig, tenzij ik dit spelletje ieder jaar ga spelen.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
Geen matches
diefightdie schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:09:
Volg al even dit forum en heb ook zo nu en dan wat gepost.
Momenteel heb ik het onderstaande KPN pakket. Ik vraag mij af of verlengen wel nut heeft, gezien je dan een nieuw abonnement krijgt en dan spotify weg valt. Tenminste, dit laatste begrijp ik van eerdere reacties van mensen die een verleng-aanbod hebben gekregen.

2x HD tv-ontvanger
Spotify Premium gratis

Voor mij zou het érg ideaal zijn als ik kan verlengen en huidige voordelen behoud, en een kortingsaanbod krijg.
Maar gezien eerdere reacties krijg je een nieuw pakket met de nú geldende prijzen/voordelen. Klopt dit?
Indien ik een nieuw pakket krijg (zonder spotify) is overstappen niet echt voordelig, tenzij ik dit spelletje ieder jaar ga spelen.
Als je korting wilt zul je het nieuwe abonnement moeten afnemen.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
barrymossel schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:27:
[...]

Als je korting wilt zul je het nieuwe abonnement moeten afnemen.
Vaste klanten hebben ze inderdaad niet graag ;) en als je een paar jaar klant bent, versoberen ze de aanbieding die je toentertijd gekregen hebt...

Verwijderd

Geen matches
Kunnen mede Flevolanders en met name Almeerders hun ervaring delen wat betreft storing bij KPN? Ter vergelijking met Ziggo.
Op mijn nieuwe adres is 500mbit beschikbaar maar voordat ik met hun in zee gaat wil ik wel een verbinding hebben die niet wekelijks uitvalt.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-01 17:33

Louw Post

Cerenas

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:40:
Kunnen mede Flevolanders en met name Almeerders hun ervaring delen wat betreft storing bij KPN? Ter vergelijking met Ziggo.
Op mijn nieuwe adres is 500mbit beschikbaar maar voordat ik met hun in zee gaat wil ik wel een verbinding hebben die niet wekelijks uitvalt.
Ik woon nu ongeveer 2 maanden in Lelystad en heb niks gemerkt, werkt goed en haal altijd de max snelheid wel (hier ook 500mbit). :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Heb hier al een paar jaar kpn zonder problemen (zeewolde). Mijn schoonmoeder in Almere heeft het ook al een paar jaar zonder problemen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen matches
... een verbinding hebben die niet wekelijks uitvalt.
Wow, een FttH verbinding die wekelijks uitvalt? 8)7

Dan had je al lang het landelijke nieuws gehaald en stond het tweakers forum helemaal bol van het geklaag. ;)

Over het algemeen zijn FttH verbindingen zeer stabiel. Als er al een probleem is, dan komt dat vaak voor op de eindgebruikerslocatie (in casu het gebruikte modem o.i.d.). Maar dat is op zich geen issue met de glasvezelverbinding zelf.

Hier in Lelystad heb ik nu FttH (ooit aangelegd door Reggefiber) sinds 2012. En afgezien van een langdurige stroomstoring (enige uren) en één keertje een wat grotere landelijke storing, werkt het nu al bijna zes jaar (!) zonder problemen.

En dat kon/kan ik niet zeggen van (fUPC)/Ziggo... :N

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Geen matches
Nice nice, goed om te horen want het gaat mij puur om de snelheid en reliability.
Maximaal gemeten snelheid is 524mbit (maar dat is volgens mij ook wat je normaal als maximale kan halen).

• rolandos582
  • Laatst online: 26-01 15:07
Geen matches
harrytasker schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:39:
[...]

Vaste klanten hebben ze inderdaad niet graag ;) en als je een paar jaar klant bent, versoberen ze de aanbieding die je toentertijd gekregen hebt...
Succes bij een andere provider, werkt overal hetzelfde dus ik snap je commentaar niet? 🙄

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
Bij een andere provider zal het inderdaad vaak niet anders zijn, maar alleen nieuwe klanten laten profiteren van een nieuw aanbod is in mijn ogen ook niet altijd even netjes. Blijkbaar is het wel mogelijk om een beter aanbod te krijgen als je al aan het overstappen bent naar een andere provider. Dan kan het het in een keer dus wel?

• RoosW
Geen matches
Almere, en KPN 500Mb, sinds oktober 2017, geen uitval tot nog toe, wel wifi gerommel (^&%^% Experia box) en sinds kort 4K tv problemen (wegvallend beeld voor een halve seconde, meerdere keren per uur), dat blijkt een bug in het 4K kastje te zijn mogelijk door iets met Netflix (strikt(er?) HDCP 2.2 protocol?) aanpassingen? Geen idee, maar goed het internet zelf loopt als een tierelier.

• RoosW
Geen matches
ehtweak schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:36:
[...]

Wow, een FttH verbinding die wekelijks uitvalt? 8)7

Dan had je al lang het landelijke nieuws gehaald en stond het tweakers forum helemaal bol van het geklaag. ;)

Over het algemeen zijn FttH verbindingen zeer stabiel. Als er al een probleem is, dan komt dat vaak voor op de eindgebruikerslocatie (in casu het gebruikte modem o.i.d.). Maar dat is op zich geen issue met de glasvezelverbinding zelf.

Hier in Lelystad heb ik nu FttH (ooit aangelegd door Reggefiber) sinds 2012. En afgezien van een langdurige stroomstoring (enige uren) en één keertje een wat grotere landelijke storing, werkt het nu al bijna zes jaar (!) zonder problemen.

En dat kon/kan ik niet zeggen van (fUPC)/Ziggo... :N
Voorheen FttH gehad met problemen, maar die bleken in de voeding van het kastje dat de fiber verbinding omzet naar ethernet, wel dagen [8] zonder Internet-telefoon-tv gezeten omdat Reggefiber niet KPN klanten volgens mij volledig achteraan de wachtrij zet, geen fluit compensatie, zelfs geen excuses, overgestapt op Ziggo.
Nu na jaren Ziggo met de verhuizing over naar KPN FttH, Ziggo heeft hier in de wijk problemen, en doet niet echt haar best het defect stuk kabel op te sporen en te vervangen hoorde ik.
KPN bevalt goed, hoewel ik elke maand even slik van de rekening, goedkoop is anders..

• RoosW
Geen matches
rolandos582 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:45:
[...]

Succes bij een andere provider, werkt overal hetzelfde dus ik snap je commentaar niet? 🙄
In het ISP gebeuren geven ze er niet echt om, maar het kan wel beter, kijk naar de energie maatschappijen, Nuon geeft vaste klanten elke zoveel jaar dat ze klant zijn een hoger % korting. Ik moet zeggen dat ik er niet echt naar uitkijk om te moeten switchen naar een andere ISP, met iets als ons triple play pakket komen ook een aantal goed functionerende zaken die ik niet zo een twee drie wil veranderen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen matches
RoosW schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:12:
[...]

...
KPN bevalt goed, hoewel ik elke maand even slik van de rekening, goedkoop is anders..
Tja, heb je echt een 500/500 verbinding nodig? Anders betaal je voor iets wat je toch niet gebruikt... :X

BTW: pakketten van FttH ISPs versus de kabelaar vergelijken is en blijft appels met peren vergelijken. Ten eerste zijn zaken als symmetrisch versus asymmetrisch, up/down snelheden onvergelijkbaar, daarnaast zijn de AMS-IX routering, de ping en latency beduidend anders.

Ik weet wel dat een enigszins vergelijkbaar pakket tussen Ziggo versus KPN en submerken, in prijs uiteindelijk weinig uitmaakt.
RoosW schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:20:
[...]

In het ISP gebeuren geven ze er niet echt om, maar het kan wel beter, kijk naar de energie maatschappijen, Nuon geeft vaste klanten elke zoveel jaar dat ze klant zijn een hoger % korting. Ik moet zeggen dat ik er niet echt naar uitkijk om te moeten switchen naar een andere ISP, met iets als ons triple play pakket komen ook een aantal goed functionerende zaken die ik niet zo een twee drie wil veranderen.
Geloof je het zelf? >:) Is puur een marketing verhaal. Maar effectief is Nuon (bijvoorbeeld) helemaal niet goedkoper, zelfs niet met zoveel-jaars-korting.
Bij energie loont het nog steeds om vrijwel ieder jaar ff over te stappen. Maar dat is dan ook heel simpel; kwestie van wat online formuliertjes invullen en klaar.
Gelukkig hoef je dan geen nieuwe gasmeter of kWh-meter te installeren c.q. je leidingen te (laten) vervangen... 8)7 O-) Of je koelkast opnieuw aan te melden aan de 230V AC WCD. :+
En gelukkig blijft de routering naar de energienet even snel, zelfs het aardgas blijft ongeremd stromen. :)

Mooie Plaatjes   

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
harrytasker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:52:
Bij een andere provider zal het inderdaad vaak niet anders zijn, maar alleen nieuwe klanten laten profiteren van een nieuw aanbod is in mijn ogen ook niet altijd even netjes. Blijkbaar is het wel mogelijk om een beter aanbod te krijgen als je al aan het overstappen bent naar een andere provider. Dan kan het het in een keer dus wel?
Ik doe dit al jaren bij mobiele en vaste abonnementen, opzeggen kiezen en twijfel laten horen en wachten op de aanbieding. Bij internet/TV is dit momenteel 25,51 per maand korting (naast de 9.99 korting i.c.m. Compleet).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 17-04-2018 12:34 ]

• rolandos582
  • Laatst online: 26-01 15:07
Geen matches
harrytasker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:52:
Dat is dan ook niet waar, je kunt best korting krijgen. Maar je zult dan wel over moet naar de nieuwe propositie. Ook als je je abonnement opgezegd en gaat overstappen en je krijgt een counteraanbod krijg je gewoon de nieuwe propositie. Lijkt me een vrij logisch iets, zo hebben beide partijen er nog wat aan. Het zijn toch bedrijven die winst proberen te maken, en als het je echt om de prijs te doen is. Ga dan naar een Tele2 of Telfort toe. KPN is niet de goedkoopste en dat zullen ze dan ook nooit zeggen.

• WhatsappHack
  • Niet online
Geen matches
Net ook voor een jaartje bijgetekend, was bijna vergeten dat ik mocht verlengen. Goede deal gekregen van KPN, vond het een netjes en realistisch aanbod. Ietsjes "duurder" (puur naar de maandprijs gekeken) dan de concurrent, maar daar staat dan ook 2.5x snellere download en 25x snellere upload tegenover: dus dat mag wel en daardoor is het eigenlijk juist fors meer waar voor m'n geld. :P

Ben dik tevreden met de stabiliteit van het glasvezel tot dusver.
Alleen nog een beetje ruzie met die klote zenderindeling van de Glas zenders. :+

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 18-04-2018 01:05 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
|sWORDs| schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:03:
[...]

Ik doe dit al jaren bij mobiele en vaste abonnementen, opzeggen kiezen en twijfel laten horen en wachten op de aanbieding. Bij internet/TV is dit momenteel 25,51 per maand korting (naast de 9.99 korting i.c.m. Compleet).
Krijg je de aanbieding meteen of bellen ze hiervoor terug? Mijn abonnement loopt ook binnenkort af en wil uiteraard niet teveel betalen ;)

Ik wil graag bij KPN blijven want mobiel abonnement loopt nog 1 jaar en anders vervallen compleet voordelen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Highfive95 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:34:
[...]

Krijg je de aanbieding meteen of bellen ze hiervoor terug? Mijn abonnement loopt ook binnenkort af en wil uiteraard niet teveel betalen ;)

Ik wil graag bij KPN blijven want mobiel abonnement loopt nog 1 jaar en anders vervallen compleet voordelen.
Compleet heb je ook bij XS4ALL, probeer ze gewoon beide. Ik krijg altijd direct een aanbieding, maar soms zijn we de opzegging al half aan het invullen voor er een aanbieding komt. Je moet dus wel bereid zijn om op te zeggen, of in elk geval zo klinken.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:39:
[...]

Compleet heb je ook bij XS4ALL, probeer ze gewoon beide. Ik krijg altijd direct een aanbieding, maar soms zijn we de opzegging al half aan het invullen voor er een aanbieding komt. Je moet dus wel bereid zijn om op te zeggen, of in elk geval zo klinken.
Abonnement loopt eind juni af, dus heb nog een maandje. Je moet dan wel naar een "duurder uitgebreider" abonnement toch? Zo was het in het het verleden bij onsnet namelijk. Uiteindelijk was je dan weer veel goedkoper uit of je moest overstappen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Highfive95 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:42:
[...]

Abonnement loopt eind juni af, dus heb nog een maandje. Je moet dan wel naar een "duurder uitgebreider" abonnement toch? Zo was het in het het verleden bij onsnet namelijk. Uiteindelijk was je dan weer veel goedkoper uit of je moest overstappen.
Nee, bij vrijwel alle aanbieders kan de afdeling opzeggingen hogere kortingen aanbieden dan verkoop. Maar bij een duurder abbo zal er wel meer korting in zitten, procentueel zal het redelijk hetzelfde zijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 18-04-2018 12:08 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Geen matches
Ik kreeg onlangs een mager aanbod toen ik ze belde, tientje goedkoper gedurende 6 maanden. Wel veel bangmakerij. Zo zou de klantenservice van T-Mobile stukken slechter bereikbaar zijn en die 750 Mbps halen ze niet, want ze maken gebruik van KPN lijnen... Bij storingen veel langere wachttijd, uw mobiele abo's hebben dan geen dubbele data meer, etc.
Toen ik aangaf dat ik niet onder de indruk was van de korting, probeerde men het abo uit te kleden. Dat kon best wat langzamer: "u maakt toch vast geen gebruik van 500 Mbps". Geen succes dus.

T-Mobile aangevraagd, brief al binnen gehad. Vraag me af of ze nog wat proberen, anders overweeg ik serieus om de overstap te maken. Scheelt me bijna EUR 200,- voor het 1e jaar en daarbij hogere snelheid (hoewel ik daar niet op zit te wachten).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 15:01

Canis Lupus

Vosbot

Geen matches
diefightdie schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:09:
2x HD tv-ontvanger
Spotify Premium gratis
Ik heb precies dezelfde configuratie (alleen 100/100) en zit op €65 per maand.

Nieuwe KPN pakket lijkt dus niet te lonen, maar als ik bij XS4all kijk kom ik tot een betere deal:
  • €52.99 per maand (eerste 3mdn €44)
  • HD TV met 2x ontvanger incl. openmen en 7 dagen terugkijken.
  • 160/160 glasvezel internet
  • incl. Spotify Premium (€8.99 p/m)
  • Via KPN Compleet zelfde voordelen (dubbele data, €5 korting, extra zenderpakket (Plus of Eredivisie)
  • FritzBox modem in plaats van ExperiaBox :)
Zelfs al zou ik voor 500/500 gaan ben ik nog goedkoper uit (€63.50).
Zie ik iets over het hoofd?

Edit: Kostenoverzicht tijdens de bestelprocedure is zwaar misleidend zeg... Als je alles bij elkaar optelt komt het dus na de eerste maanden op €81,49...

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 18-04-2018 12:35 . Reden: Prijsupdate ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 08:58
Geen matches
Onze nieuwbouw huis word over 2 weken opgeleverd maar ik kan geen verhuizing aanvragen.
Vanaf 11 April is de glasvezel (Reggefiber) al opgeleverd, Reggefiber geeft aan dat dit dan 3\4 dagen later bij KPN binnen is.

Zijn er tweakers die hetzelfde hebben gehad?
KPN geeft mij zelf de link van de postcode checker en zegt mocht er iets veranderen laat het weten en vraag een verhuizing aan.

WBA Portal / FPI returned errorcode 202: adres onbekend

[ Voor 136% gewijzigd door FNale op 18-04-2018 13:34 ]

• Radjesh

Radjesh

hoi

Geen matches
Ik woon in Almere en heb eigenlijk nooit uitval met KPN. _/-\o_

Niet

• Hmmbob
Geen matches
FNale schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:27:
Onze nieuwbouw huis word over 2 weken opgeleverd maar ik kan geen verhuizing aanvragen.
Vanaf 11 April is de glasvezel (Reggefiber) al opgeleverd, Reggefiber geeft aan dat dit dan 3\4 dagen later bij KPN binnen is.

KPN geeft mij zelf de link van de postcode checker en zegt mocht er iets veranderen laat het weten en vraag een verhuizing aan.

Ik denk dat je @Barre73 even een persoonlijk berichtje kan sturen ;-)

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 18:35
Geen matches

Ik had hetzelfde met mijn nieuwbouw huis in december..

Zodra de Reggefiber site aangeeft dat het aanvraagbaar is duurt het nog een paar dagen voor KPN dit aangeeft. Bij mij was dit overigens al 1 dag later.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen matches
RoosW schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
1 van de redenen dat het kastje bij mij op een timer zit en om 03:00 even een keiharde reset krijgt :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Barre73
  • Laatst online: 09:28
Geen matches

Stuur maar een DM met postcode en huismerk. Ga ik ook kijken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 10:13
Geen matches

Afgelopen zomer hetzelfde gehad. Helaas een week zonder internet en tv gezeten. Flink wat GB's met mijn telefoon als hotspot verbruikt die week :+

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-01 12:41
Geen matches
Mwah even gekke vraag misschien,

Ik heb sinds vandaag Glasvezel op het adres van mijn opa. _/-\o_
Alleen nu is zijn analoge telefoon, omgezet naar VOIP, en aangesloten op de Experiabox v10.
Nu is de kiestoon weg op de oude PSTN ISRA, en het nummer succesvol geporteerd.

Echter krijgt hij op zijn wand-contactdozen geen kiestoon in de woonkamer en slaapkamer.
Als ik echter een toestel direct aansluit op het modem, met een RJ11 kabeltje, werkt het direct.

Er zit een klein verdeeldoosje tussen met 2 analoge lijnen richting de wand-contactdozen, met rood en blauw aangesloten en een RJ11 poortje, maar dat wil nu niet werken.

Kan het zijn dat er ergens iets gekoppeld zit in de wand-contactdozen (draad van A(rood) naar C(wit) of iets, waardoor er geen kiestoon is?
- Plan is even om een van twee kabels los te koppelen, in ISRA om te kijken of het dan mogelijk wel werkt op de een of andere contactdoos.

- Hij gebruikt gewoon een DECT toestel, geen analoog toestel of iets ouds. Mogelijk wel een oud toestel aanwezig geweest vroeger.

Zie hier verdeelblokje,
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Dbr4iH.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door supayoshi op 18-04-2018 22:35 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

AvK

Ready Set Go

Geen matches
Je beschrijft het probleem een beetje lastig...

Als ik het goed begrijp heb je de oude kabel die oorspronkelijk de telefonie doorgaf, van de oude isra losgehaald en aangesloten op de analoge telefoonpoort van de Experiabox. Dan zou het moeten werken omdat er verder niks veranderd is.
Je schrijft ook dat zodra je een losse telefoon aansluit op de experiabox het wel werkt.
Dan vermoed ik dat het stekkertje dat je op de oude kabel hebt gezet, niet goed gemonteerd is / aangesloten is.
Kijk daar eens naar.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-01 12:41
Geen matches
AvK schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:58:
Je beschrijft het probleem een beetje lastig...

Als ik het goed begrijp heb je de oude kabel die oorspronkelijk de telefonie doorgaf, van de oude isra losgehaald en aangesloten op de analoge telefoonpoort van de Experiabox. Dan zou het moeten werken omdat er verder niks veranderd is.
Je schrijft ook dat zodra je een losse telefoon aansluit op de experiabox het wel werkt.
Dan vermoed ik dat het stekkertje dat je op de oude kabel hebt gezet, niet goed gemonteerd is / aangesloten is.
Kijk daar eens naar.
Inmiddels voor mekaar, RJ11 poortje van de wand-contactdoos bleek kapot, naar vervanging van wandcontactdoos weer bellen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 ... 74 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie