Iemand al enige ervaring met Free@home in combinatie met Secure@home? (beveiligingssysteem van BJ/ABB)
Ik heb de nodige tijd geïnvesteerd om de documentatie en software te vinden
Software;
https://www.abbconnect.nl/Details/Index.aspx/1175047
Documentatie (alleen nog in het Duits) staat in het nieuwste F@H handboek, versie; 12dec2019;
https://www.busch-jaeger....00001A1632_BJE_Online.pdf
Het geen waar ik nu vastloop is dat ik de software heb geüpdatet van secure@home door middel van een USB stick (.uc3 file, zie
release notes).
ABB releases the firmware 0.16.50-33 for ABB-secure@home security line control panels and the firmware version 2.1 for the control panels gateway. Installation is recommended on all secure@home systems in combination with free@home with 2.4.x release of the System Access Point.
Echter wordt hier gesproken over;
- Central Unit firmware (.uc3)
- Central Unit gateway firmware (.upd)
Alleen hoe installeer ik de central unit gateway firmware? Als ik deze op de USB zet gaat het secure@home systeem in èèn of andere update-loop..
In de release notes staat;
Installation Instructions
Central Unit Gateway
Please follow instructions on the ABB-free@home system manual paragraph 5.7.6
Dit moet dan de manual zijn die ik hierboven als heb gelinkt. Echter heeft dat hoofdstuk niets te maken met de update. Oftewel, nu ziet F@H het Secure@home systeem niet meer als verbonden..
Iemand enig idee?
Tevens voor de geïnteresseerde, ik had ook de S@H remote er bij besteld (99euro, Duitsland 81 euro), echter heb ik deze weer terug gestuurd omdat de kwaliteit zwaar ondermaats is. Enkele drukknoppen hadden een duidelijke 'klik' en andere totaal niet.
Hoe de remote gepresenteerd wordt;
Wat je daadwerkelijk krijgt;
Edit; Oja, nog èèn ding wat mij net te binnen schiet, dit is hoe ik het S@H panel binnen heb gekregen;

Het displaytje compleet scheef er in gemonteerd.. Toen ik de doos opende kwam er ook random een schroefje uit vallen

, al met al geeft het nog niet heel veel vertrouwen.
S@H is niet uit elkaar te halen omdat de behuizing dicht smolten zit, kortom gezien de prijs (S@H kost 849euro, 680 Duitsland) en de kwaliteit die ik van BJ/ABB gewend ben, valt dit toch nog even tegen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Onno_Devine op 02-01-2020 15:50
]