Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunerules
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 17:13
Ik lees al geruime tijd diverse fora door en ben aan t stoeien om mn thuissysteem 'af te configureren'. Heb destijds een proefmaand externe toegang gehad en weer beeindigd. Nu heb ik meer zaken extern toegankelijk gemaakt via router en port-forwarding maar ik lijk dit maar niet voor elkaar te krijgen met Busch-Jaeger Free@home.

Ook nu na nieuwe app release een retry, helaas zonder resultaat. Heeft iemand dit werkend gekregen en zo ja hoe / welke poort / welke settings?

Als voorbeeld nu:
INTERN op ROUTER:
Service name: Free@Home
port range: 80
IP: 192.168.1.xxx
Local port: 80
Protocol: BOTH (TCP/UDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dunerules schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:20:
Ik lees al geruime tijd diverse fora door en ben aan t stoeien om mn thuissysteem 'af te configureren'. Heb destijds een proefmaand externe toegang gehad en weer beeindigd. Nu heb ik meer zaken extern toegankelijk gemaakt via router en port-forwarding maar ik lijk dit maar niet voor elkaar te krijgen met Busch-Jaeger Free@home.

Ook nu na nieuwe app release een retry, helaas zonder resultaat. Heeft iemand dit werkend gekregen en zo ja hoe / welke poort / welke settings?

Als voorbeeld nu:
INTERN op ROUTER:
Service name: Free@Home
port range: 80
IP: 192.168.1.xxx
Local port: 80
Protocol: BOTH (TCP/UDP)
Ondertussen al aan de praat gekregen? Werkte hier automatisch als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Mijn vrouw kwam toevallig tegen dat Free@Home nu ook in Google Home beschikbaar is als koppeling, en jawel! Alle apparaten en (schakelbare) WCDs worden direct herkend en zijn bedienbaar in Google Home of via Assistent.

Eindelijk! _/-\o_

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

Theuno

Da Devil Crew

Tjado schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:01:
Mijn vrouw kwam toevallig tegen dat Free@Home nu ook in Google Home beschikbaar is als koppeling, en jawel! Alle apparaten en (schakelbare) WCDs worden direct herkend en zijn bedienbaar in Google Home of via Assistent.

Eindelijk! _/-\o_
Mooi!
Ik heb ook de handleiding gevonden: https://library.e.abb.com...E1f8b+IsEzMm8mBGymU98bpsE

Hier werkt het nog niet, straks maar eens verder kijken.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Dat zijn inderdaad de stappen die wij ook hebben gevolgd. We hadden al een myBUSCH-JAEGER account (zonder betaald component). In de config van Free@Home een vinkje gezet voor API support, en toen via Google Home -> device of service toevoegen -> Works With Google -> Free@Home.

Die ene, met die snor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
1 november is update 2.6.0 voor SysAP uitgekomen met een local api. Details staan op https://developer.eu.mybuildings.abb.com/documentation
Release Note SysAP 2.6.0
  • • New Feature: Local API with REST and Websocket API
  • The free@home API can now be addressed directly from the local network.
  • For more information go to: https://developer.eu.mybuildings.abb.com/documentation
  • • New Feature: Status indication with orientation light: Another function for the LED operating mode of
  • control elements. This means that the LED is switched on permanently with a dimmed basic brightness
  • and switches to 100% brightness for the duration of the status change.
  • • Bugfix: Corrects a bug in the blind actuator where the first move command was not executed after
  • a voltage reset
  • • Bugfix: Corrects a bug in the blind actuator when switching between locked states
  • • Bugfix: Various general stability improvements
Wel iets onduidelijk of dit nu geschikt is voor sap of alleen sap 2.0.

[ Voor 20% gewijzigd door Jelv op 03-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 22:52
Jelv schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:10:
1 november is update 2.6.0 voor SysAP uitgekomen met een local api. Details staan op https://developer.eu.mybuildings.abb.com/documentation

[...]

Hij doet het gelukkig ook op de oude sap. De 2.6.0 firmware voor sap 1 staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 20:26
Jelv schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:10:

[...]

Dit is echt top!
Hier zat ik op te wachten. Gek genoeg heb ik hem nog niet via de updates gekregen. Hij zegt dat 2.5.5 nog de laatste is.
Iemand dit al wel? Sysap 1 hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Onno_Devine schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:08:
[...]

Dit is echt top!
Hier zat ik op te wachten. Gek genoeg heb ik hem nog niet via de updates gekregen. Hij zegt dat 2.5.5 nog de laatste is.
Iemand dit al wel? Sysap 1 hier.
Ja had ik ook. Heb hem via bestand geüpdatet. Vervolgens gaf hij wel dat er nieuwe versie was en kom ik hem nog eens updaten 8)7

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 09:07
Jelv schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:06:
[...]

Ja had ik ook. Heb hem via bestand geüpdatet. Vervolgens gaf hij wel dat er nieuwe versie was en kom ik hem nog eens updaten 8)7
Hier hetzelfde; merk je in-the-end verschillen in gebruik met 2.6.0?

• Jelv
  • Niet online
@smeerbartje alleen bug dat hij zegt dat systeem niet geconfigureerd is in web ui maar als je een tel wacht verdwijnt die melding weer. Nieuwe functies verder nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Iemand al de optie in de Free@Home app om de lokale api in te schakelen?
Wat volgens; https://developer.eu.mybu.../fah_local/prerequisites/ moet kunnen?
Ik zie de optie niet, en zie ook niets op de webApp zelf. 😄

edit;
O dit belooft niet veel goeds; Onderaan staat; :(
A system access point 2.0 with at least version 2.6.0 must be available.
Ik heb een SysAp1, iemand anders die ook een SysAp 1 heeft, kan die even kijken? Graag ook iemand met een SysAp 2 of deze functie dan wel beschikbaar is.

De swagger interface geeft op dit moment nog een error; Fetch error Not Found /fhapi/v1/openapi.yaml
http://IP_Sys_AP/swagger/

[ Voor 49% gewijzigd door Onno_Devine op 15-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
Ik heb even voor je gekeken: in de browser op mijn laptop zie ik geen optie om de local api te activeren, maar in de app (iOS - 1.6.0-22) wel. Daar vind je bij Instellingen -> Free@home settings -> Lokale API. Ik heb een SAP 2.0 met 2.6.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0538Of_Zg6k1c8UOap1B6Y8mkuw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C0HMZWjk1jEKg0sILyrk2wqh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hWyr_Jaq-QQNy_HyRxoKc2jymQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oVrC86NJEfRcxcwbbMy4JQw5.png?f=fotoalbum_tile

Edit: dus zoals ook in de link naar de instructies van ABB staat. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paul NL op 17-11-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@Onno_Devine @Paul NL SAP 1.0 heeft helaas de lokale api niet. Zit ook op 1.6.0-22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Jelv schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:00:
@Onno_Devine @Paul NL SAP 1.0 heeft helaas de lokale api niet. Zit ook op 1.6.0-22.
Ah ja ik had het nog niet echt kunnen achterhalen. Heb jij ook een Sysap1?
Van de week gebeld met ABB. En daar is het wel bevestigd. Ik ga over op een Sysap2.
@Paul NL thanks voor het kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@Onno_Devine Ja ik heb ook Sysap1. Hebben ze een upgrade korting hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Jelv schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:20:
@Onno_Devine Ja ik heb ook Sysap1. Hebben ze een upgrade korting hiervoor?
Helaas niet dat ik weet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Gisteren de stroom in de meterkast eraf moeten gooien ivm een kleine verbouwing. Dus ook het free@home access point zat een uurtje zonder stroom. Toen ik daarna de stroom er weer op zette, dan bleek dat een aantal schakelaars/actors standaard "uit" stonden. Dit is lastig, want ik heb hier HUE lampen in gedraaid. Nu is concreet mijn vraag: hoe kan ik het "power-off/on" gedrag veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
smeerbartje schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:49:
Gisteren de stroom in de meterkast eraf moeten gooien ivm een kleine verbouwing. Dus ook het free@home access point zat een uurtje zonder stroom. Toen ik daarna de stroom er weer op zette, dan bleek dat een aantal schakelaars/actors standaard "uit" stonden. Dit is lastig, want ik heb hier HUE lampen in gedraaid. Nu is concreet mijn vraag: hoe kan ik het "power-off/on" gedrag veranderen?
Ik weet dat je een storingsgedrag kan instellen. Geen idee of hij ook een geforceerde stand kent (dacht van wel).
Andere optie zou zijn een scène aan te maken. Die alle actoren op de gewenste stand zet. Moet je alleen nog de scène triggeren.
Kan dmv een Actie, maar daar is naar mijn weten niet echt iets van een power-on trigger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelandk80
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-05-2024
Voor wie het interessant vind.

Ik heb zojuist een implementatie van Free@Home in C# online gezet welke communiceerd met een TinySerial 810 from Weinzierl over de F@H systeembus.

Kan je zowel de bus 'afluisteren', 'beinvloeden' en virtuele devices aanmaken en besturen

https://github.com/roel80/FreeAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
roelandk80 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:53:
Voor wie het interessant vind.

Ik heb zojuist een implementatie van Free@Home in C# online gezet welke communiceerd met een TinySerial 810 from Weinzierl over de F@H systeembus.

Kan je zowel de bus 'afluisteren', 'beinvloeden' en virtuele devices aanmaken en besturen

https://github.com/roel80/FreeAtHome
Gaaf als ook een C# developer kan ik dit waarderen. Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Wellicht is het een klein beetje off-topic maar ik probeer het toch even hier.
Ik heb mijn F@H gekoppeld aan Homey en kan mijn lampen bedienen vanuit mijn huidige opzet (Homey) via een KNX bridge. Wat mij echter nog niet lukt is het dimmen van de lampen. Dit kan wel via de 'knop', maar lukt dus niet via Homey. Ik heb via ETS5 uitgelezen wat voor waardes er worden verstuurd naar de lamp als deze gedimt worden, maar ik lijk niet het juiste groepsadres te kunnen vinden om dit ook via Homey te kunnen versturen. Omdat ik maar 1 kanaal heb kan ik niet én mijn Homey en ETS5 aanzetten, dus ik kan ook niet zien wat er precies gebeurd als ik het signaal met Homey verstuur.

Iemand enig idee waar ik nog verder zou kunnen zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin0010
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05 14:16
Korte vraag;

Zijn er al mensen die 2.6.0 gebruiken met de REST API en Websocket?

Ik heb het inmiddels een poosje draaien, maar loop tegen wat kleine problemen aan. Ik gebruik voor een websocket connectie het voorbeeld van B+J uit de docu. (python script), maar de websocket connectie wordt ruwweg na 3-5 min. elke keer verbroken met de sysap. Heeft iemand gelijkwaardige ervaring?

Het viel mij ook op dat de REST api dmv cURL soms heel lang duurt, 15-30 sec. voordat er een antwoord is en de lamp bv. aan/uit gaat?

Benieuwd of er al ervaringen mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin0010
smeerbartje schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:49:
Ik heb het zelfde, wat ik heb gedaan is via "Apparaat Configuratie" het de aktor aangezet, maar meen dat dit ook niet een garantie is dat als de stroom er af is gegaan, het ding automatisch weer aan gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Goed om te lezen dat er nu een officiële API / Websocket is!
Vrijdag wordt ons huis met F@H opgeleverd, ik ben benieuwd!

Zou top zijn als iemand er een Home Assistant integration voor schrijft :D

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:15
Extera schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:56:

Eerst flink klussen en hopelijk in de zomermaanden een integratie met HA. Tenminste dat is mijn planning. Ergens in april wordt ons huis opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 21:41
Extera schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:56:

Er is al een integration, die werkt met custom components: https://github.com/jheling/freeathome

Of bedoel je een integration voor de nieuwe API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Oh! die heb ik gemist!

Als die goed werkt, dan is dat ook prima....
Iemand hier mee getest?

Ben benieuwd of het vlot werkt, een API zal lijkt me constant moeten pollen?
Websocket lijkt me mooier werken, maar ik begeef me op onbekend terrein met dit soort gedachtes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
Extera schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:14:
Oh! die heb ik gemist!

Iemand hier mee getest?

Websocket lijkt me mooier werken, maar ik begeef me op onbekend terrein met dit soort gedachtes
Ik gebruik deze al een tijdje naar volle tevredenheid.
Soms duurt het een paar seconden voordat de lamp aan of uit gaat, maar dat is nog altijd sneller dan lopen.
Nadeel is dat bij een update van home assistant de custom components niet meer werken, pas na ongeveer een week werken ze ineens weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin0010
roltor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:48:
[...]

Soms duurt het een paar seconden voordat de lamp aan of uit gaat, maar dat is nog altijd sneller dan lopen.
Nadeel is dat bij een update van home assistant de custom components niet meer werken, pas na ongeveer een week werken ze ineens weer.
Onlangs versie 2.6.1 geïnstalleerd. Ik had enorm veel reconnects met een websocket client, om de 3 á 6 min. gemiddeld, maar met de laatste versie lijkt dit een stuk stabieler en heb ik nog geen reconnects gezien in de afgelopen 24uur. Ook de bewerkingen met de REST API lijken wat vlotter te gaan nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
roltor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:48:
[...]

Ik krijg het custom component niet geïnstalleerd... hij verschijnt niet onder integrations.
ik vermoed dat het te maken heeft met de update in HAS.

Iemand hier enig idee hoe ik dit component aan de praat kan krijgen?
Begon hij bij jou vanzelf weer te werken na een week? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
Extera schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:08:
[...]

Ik krijg het custom component niet geïnstalleerd... hij verschijnt niet onder integrations.
ik vermoed dat het te maken heeft met de update in HAS.

Iemand hier enig idee hoe ik dit component aan de praat kan krijgen?
Begon hij bij jou vanzelf weer te werken na een week? :S
Ja toen ik deze ooit geïnstalleerd heb, ging het ook niet in een keer goed, maar na een paar restarts werd het ineens gevonden. Bij iedere update van HA hetzelfde probleem, na een tijdje werkt het automatisch weer. Geen idee hoe of waarom.

Mijn overige custom components hebben hetzelfde, inclusief HACS, dus het is denk ik niet iets wat aan de integratie zelf ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
Als newbie Home Assistant gebruiker werkte het in eerste instantie ook niet bij mij, tot ik erachter kwam dat je naast de files in de custom_components map te plaatsen je ook in de configuration.yaml Free@home moet toevoegen. Sindsdien draait ie perfect.

code:
1
2
3
4
5
# Busch-Jaeger Free@home integration
freeathome:
  host: !secret fah_ip 
  username: !secret fah_user
  password: !secret fah_password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Stomme vraag misschien, maar moet de F@H SysAP ook echt te bereiken zijn om de integratie zichtbaar te krijgen in HAS? Want dat is momenteel nog een dingetje (nieuwbouw woning, ben in een VM aan het pielen, in ons oude huis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
Extera schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:38:
Stomme vraag misschien, maar moet de F@H SysAP ook echt te bereiken zijn om de integratie zichtbaar te krijgen in HAS? Want dat is momenteel nog een dingetje (nieuwbouw woning, ben in een VM aan het pielen, in ons oude huis)
Ja, die moet bereikbaar zijn, anders laat hij de integratie niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
|:( |:(

van de week nog maar eens testen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 22:01
Extera schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:14:
Oh! die heb ik gemist!

Iemand hier mee getest?

Hier ook positieve ervaring met deze integratie. Gebruik hem nu een paar weken en kom (tot nu toe) weinig problemen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kan iemand mij vertellen wat deze (nieuwe) feature precies is?
Is dit een open API waar ik vanaf mijn lokale netwerk tegenaan kan coden?
Of is dit nog steeds "gesloten" voor externe API users?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByHHemBD3v1C1EUFHTkBTLgtiu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AdpAoRBhiclHHJm9dOTyRgI0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door smeerbartje op 16-06-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
smeerbartje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:12:
Kan iemand mij vertellen wat deze (nieuwe) feature precies is?
Is dit een open API waar ik vanaf mijn lokale netwerk tegenaan kan coden?
Of is dit nog steeds "gesloten" voor externe API users?

[Afbeelding]
Als het goed is is dat wat je hebt gevonden in instellingen -> My-Buschjeager?
Zoja, dat is de API die via extern gaat, oftewel via de BJ cloud.
Als je de lokale wilt (alleen mogelijk met een SysAP2), dan kan je deze via de Next app activeren (zie: https://developer.eu.mybu.../fah_local/prerequisites/ ) De lokale API heeft niet zoals bij de Cloud API een BJ developer account nodig. 😄

Update; overigens is het nu wel mogelijk om als niet bedrijf zijnde, lees hobbyist ontwikkelaar, je aan te melden. Ik ben ook geaccepteerd als ontwikkelaar 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Onno_Devine op 16-06-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Onno_Devine schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:13:
[...]

Als het goed is is dat wat je hebt gevonden in instellingen -> My-Buschjeager?
Zoja, dat is de API die via extern gaat, oftewel via de BJ cloud.
Als je de lokale wilt (alleen mogelijk met een SysAP2), dan kan je deze via de Next app activeren (zie: https://developer.eu.mybu.../fah_local/prerequisites/ ) De lokale API heeft niet zoals bij de Cloud API een BJ developer account nodig. 😄

Update; overigens is het nu wel mogelijk om als niet bedrijf zijnde, lees hobbyist ontwikkelaar, je aan te melden. Ik ben ook geaccepteerd als ontwikkelaar 8)
Die optie "local API" heb ik dus niet :(.
Heb laatste firmware erop staan. Waarschijnlijk heb ik een oud model ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tug3506
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
smeerbartje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Die optie "local API" heb ik dus niet :(.
Heb laatste firmware erop staan. Waarschijnlijk heb ik een oud model ofzo?
Er is een accespoint 2.0, ik meende dat de v1 de api optie inderdaad niet heeft. (Qua uiterlijk zijn deze identiek)
De laatste Firmware versie is 2.6.3
Op welke versie zit je?

[ Voor 4% gewijzigd door tug3506 op 27-06-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
2.6.3 inderdaad. Ons huis is van 2017; ben bang dat ik een hardware versie heb die ouder is dan de 2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
Sinds versie 2.6.2 zou het mogelijk moeten zijn om Hue groepen in Free@home te zien. Ik zie de groepen (zones in Hue) niet bij de Hue-aktoren staan. Verbinding met Hue verbroken in F@h, daarna hersteld, maar nog geen nieuwe aktoren. Googlen hierop levert niets op. Heeft iemand de Hue-groepen al zichtbaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
Met Busch Jaeger Support gemaild en gebeld: je kunt de zones zichtbaar maken, echter alleen via de app op je telefoon. In de app naar het laatste tabblad 'Meer' gaan, dan op 'Installation Settings' tikken en op 'Hue Bridges'. Daar vind je de optie 'Show Hue groups as lights'. Als je die aanzet verschijnen de zones als lichten (aktoren) in Free@home. Na het toekennen van een ruimte kun je ze ook in de browser zien en koppelen. In een volgende release wordt het waarschijnlijk ook mogelijk gemaakt om dit allemaal via de browser te doen, lijkt mij wel handig :).

Medewerker wist me verder te vertellen dat na de zomer er weer wat grotere updates aankomen. Ben benieuwd.

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 21:28
Weet iemand hier of het ook mogelijk is om de thermostaat sensoren & actoren van Free@Home via de KNX interface op een Homey te gebruiken?

Ik heb een thermostaat systeem van Fee@Home en zou dit graag willen koppelen met de zonnewering en koeling aansturing.

Met OpenHab heb ik wat dingen half aan de praat gekregen maar ik kom er niet echt uit met OpenHab... ben bang dat ik óf de hersenen óf de tijd niet voor heb om dit echt goed werkend te krijgen. Daarom zit ik naar Homey te kijken als HA hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
Je zou dit met Home Assistant kunnen doen. Ik heb in mijn setup free@home in Home Assistant gekoppeld aan verschillende scenes om bijvoorbeeld de gordijnen dicht te doen als het weer buiten boven een bepaalde temperatuur is.
Pagina: 1 2 Laatste