Ik las dat jij 0.75 per leging betaald? Bij zo'n bedrag zou ik ook heel anders tegen het systeem aankijken.
Ik betaal hier bijna het 5 voudige voor één zak (of zak
je, of gewoon voor niets als het apparaat weer eens kuren heeft)

ninjazx9r98 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:02:
[...]
Zwaar overdreven om dat goor te noemen en te praten over weglopen in je huis.
Toen het bij ons geïntroduceerd werd dat je voor plastic een aparte rolcontainer kreeg en door de lagere frequentie van het legen van containers als het ware verplicht werd om te gaan scheiden riep ik zo'n beetje hetzelfde maar was het nog nergens op gebaseerd.
...
Bij mij was het andersom. Toen het systeem hier werd ingevoerd, had ik de
dollar eurotekens in mijn ogen en dacht stukken goedkoper uit te kunnen zijn. Dat bleek een illusie. Ik betaal onder de streep gewoon een paar euro
meer per jaar, niet veel, maar wel meer dus.
Ik scheidt papier, drinkkartons, glas, blik en plastic.
Net zoals bij Rukapul stinkt mijn keuken (of balkon) naar etensresten, ondanks dat ik alles per dag ook nog eens in losse plastic zakjes verpak (wat natuurlijk lijnrecht tegenover het afvalscheiden staat, nu heb ik alsnog een minimale hoeveelheid plastic in de vuilnisbak).
Glas en blik spoel ik af alvorens het in een krat te bewaren tot ik zin heb om naar het inzamelingspunt te rijden (juist

met de auto

)
Groot was mijn verbazing en ergernis toen ik het volgende las:
http://www.destentor.nl/r...r-op-grote-hoop-1.5070383
Dus nadat ik moeite heb gedaan om mijn afval te scheiden '
voor een beter milieu', gooit de lokale ophaler alles weer op één hoop met het afval uit buurt-gemeentes om die enorme bergen vervolgens voor een paar cent minder naar Rotterdam te vervoeren ipv de afvalverwerker gelegen midden tussen de 3 betreffende gemeenten, om het dan vervolgens opnieuw te gaan lopen te scheiden??

Die paar centen die de gemeente/afvaltoko bespaart op de kiloprijs gaat toch direct verloren zodra het afval door 3 verschillende handen gaat? Maar dat maakt de gemeente/afvaltoko niet uit, de personeelskosten worden immers gewoon weer verrekend met de afvalstoffenheffing en alhier de reden waarom ik dus meer ben gaan betalen voor mijn afval. Het 'afval' waar overigens die gemeente/afvaltoko overigens ook nog eens grof aan kan verdienen, want het gescheiden papier, glas, metaal en plastic wordt vervolgens weer verhandeld.
Volgens mij kan ik qua schade aan het milieu net zo goed alles hier op de parkeerplaats verbranden en is de hoeveelheid schadelijke stoffen alsnog lager dan met al die diesel-kilometers die mijn afval moet maken.
Hoe dan ook is dat voor mij stukken goedkoper en dan hebben ik en mijn buren ook eens in de zoveel tijd een vreugdevuur om van te genieten

Is ook nog eens goed voor de sociale cohesie!