L.S.,
Al in meerdere delen van het grote horloge-topic is de wens uitgesproken voor duidelijkheid rond het verkopen van horloges. Hierin is binnen de community een grote wens, maar vooralsnog is binnen de moderaters hier veel discussie over.
Graag zou ik voor willen stellen om 1 groot horloge en horlogeaccessoires-verkoop topic te maken met dit als openingspost:
Graag zou ik willen weten of het verkopen van horloges op deze wijze toegestaan zou kunnen worden. Hiermee ontstaat er meer 1 lijn binnen tweakers. (vergelijk bijvoorbeeld het vinyl-aanbod-topic)
Al in meerdere delen van het grote horloge-topic is de wens uitgesproken voor duidelijkheid rond het verkopen van horloges. Hierin is binnen de community een grote wens, maar vooralsnog is binnen de moderaters hier veel discussie over.
Graag zou ik voor willen stellen om 1 groot horloge en horlogeaccessoires-verkoop topic te maken met dit als openingspost:
Mijn voorkeur zou uitgaan om het topic te plaatsen in Tweakers Lounge, zodat het niet op het openbare internet staat. Dit gezien de prijzen van sommige horloges en de privacy van de forumleden.Welkom bij het grote Horloge en horlogeaccessoire-verkoop topic.
Dit is op GoT de enige plek waar je als tweaker je horloges of accessoires (banden, watchwinders, tools) aan kunt bieden. Al 6 delen lang is er binnen GoT discussie waarom er wel of geen dingen verkocht mogen worden. De ene mod laat het wel toe, de andere niet. Er zijn ondertussen veel mythes ontstaan wat wel mag: wel in je signature, stille hints naar het binnenkort 'flippen' van een bepaalde horloge etc.
Met dit topic, proberen we een stuk duidelijkheid te scheppen wat wel en wat niet mag:Disclaimer: GoT is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor het handelsproces en kan dan ook nooit aansprakelijk gesteld worden voor een geschil tussen twee forumleden.
- Géén replica's
- Wel hommages
- Geen links naar externe sites voor verkoop (ebay, marktplaats)
- Alleen privé-verkoop, dus geen handelaren.
- Geen stock-foto's, alleen eigen foto's, gemaakt vlak voor verkoop.
Om een compleet beeld van de horloge te krijgen, moet iedere advertentie volgens onderstaand lijstje opgesteld worden:
Soort advertentie Gezocht / Te koop / Te ruil Merk Type Staat Nieuw / Als nieuw / In zeer goede staat / Gebruikt / Opknapper Jaar van oorsprong: Soort uurwerk: Merk en type uurwerk Vraagprijs Formaat kast Formaat Lug-to-Lug Hoogte van de kast Foto voorkant Foto Achterkant Foto complete horloge
Definities:
Nieuw = Ongedragen, compleet met verpakking en certificaten
Als nieuw = Gedragen, geen krassen,
In zeer goede staat = gedragen, geen zichtbare krassen, evt. ontbrekende verpakking toegestaan
Gebruikt = Gedragen, kleine krasjes, nieuwe accessoires nodig (bandje)
Opknapper = Kapot glas, kapot uurwerk, duidelijk toe aan service-beurt etc.
Formaat kast = diameter van de kast, zonder kroon, zonder lugs
Formaat lug-to-lug: lengte van de kast, van bandaanzet tot bandaanzet
Afwijken van deze lijst, betekend dat de advertentie verwijderd zal worden. De enige uitzondering zijn extra foto's.
Voor accessoires geldt, zo veel mogelijk informatie en staat vermelden incl. eigen foto's.
Spelregels:
- Binnen het topic is alleen ruimte voor advertenties. Het is niet de bedoeling om in het topic te reageren op de advertentie. Dit kan per PB of per mail. Opmerkingen zullen worden verwijderd.
- Indien het horloge verkocht is, past de verkoper de status aan naar verkocht.
- Een user mag slechts 3 actieve advertenties hebben in het topic.
Graag zou ik willen weten of het verkopen van horloges op deze wijze toegestaan zou kunnen worden. Hiermee ontstaat er meer 1 lijn binnen tweakers. (vergelijk bijvoorbeeld het vinyl-aanbod-topic)