V&A Categorie Analoge Horloges

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Is het een idee om een categorie toe te voegen waar gebruikers analoge horloges kunnen aanbieden/kopen?

Ik weet dat er in het Het algemeen Horloge topic, deel 6 topic veel vraag naar is. Omdat er nu geen plek is worden de horloges in dit topic aangeboden. Soms word dat gedoog, soms komt er een modbreak.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Goed initiatief!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Eens, momenteel worden er een hoop horloges verkocht via facebook of horlogeforum.nl
Zou mooi zijn als wij die bezoekers zouden krijgen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Voorheen was het geen probleem om in het topic aan te geven dat je een horloge te koop had. Voor mij is dat prima. Als dat niet meer mag, dan zou een V&A categorie een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Ben ook voorstander, maar dan bij uitbreiding een categorie voor horloges (algemeen). Een mooie frogman zou in de voorgestelde opzet 'analoge horloges' niet gedoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43

Christiano007

Ich bin der champion

Tom schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:33:
Voorheen was het geen probleem om in het topic aan te geven dat je een horloge te koop had. Voor mij is dat prima. Als dat niet meer mag, dan zou een V&A categorie een alternatief zijn.
Als je het in het topic zelf mag melden zou ik het ook prima vinden, anders idd een V&A gedeelte.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Moeten we dan ook niet een categorie Auto's hebben?

Edit: of "Driveables" dan

[ Voor 22% gewijzigd door SeatRider op 04-02-2015 16:20 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Passen ze eigenlijk al niet onder wearables ?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mwah ik vind wearables toch wel distinct anders dan horloges. Anders werden ze ook niet als nieuwe productcategorie neergezet :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Lijkt me inderdaad overbodig als wearables er al is :X

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 22:34
ik ben er ook een voorstander van... net als meer in het betreffende horloge forum.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:22

Mimiix

Professioneel Prutser

Waarom? Dit is toch tweakers en niet marktplaats? Horloges vallen naar mijn idee niet onder deze site...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

D3nnisd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:58:
Waarom? Dit is toch tweakers en niet marktplaats? Horloges vallen naar mijn idee niet onder deze site...
Maar wel wasmachines, drogers, strijkijzers en overige zooi? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:22

Mimiix

Professioneel Prutser

Ben ik ook op tegen...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Majin Buu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:42:
Lijkt me inderdaad overbodig als wearables er al is :X
Wearables is bedoeld voor digitale draagbare gadgets, smart-watches e.d. Analoge horloges horen hier niet thuis en passen ook niet in het beleid van V&A dat zich richt op consumenten (computer) electronica.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Microkid schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:54:
[...]

Wearables is bedoeld voor digitale draagbare gadgets, smart-watches e.d. Analoge horloges horen hier niet thuis en passen ook niet in het beleid van V&A dat zich richt op consumenten (computer) electronica.
En vaatwassers, wasmachines, wasdrogers en stofzuigers wel?
Er zijn genoeg analoge horloge's met een batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Analoge horloges vallen buiten ons interessegebied en zijn dus niet terug te vinden binnen de Pricewatch categorieën. Als er geen PW categorie is, kunnen we het helaas ook niet in V&A toelaten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij persoonlijk wel af wat witgoed te zoeken heeft in de pricewatch en V&A. Dat analoge horloges niet op tweakers horen ben ik het opzich mee eens (het aanbieden in een topic wat over horloges gaat vind ik, mits in beperkte mate, opzich wel kunnen) maar witgoed hoort hier in mijn ogen net zo goed niet aangezien het niets met tweaken te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
OK, begrijpelijk dat het niet in V&A past, maar kan dan het beleid voor het horloge-topic in SG wat versoepeld worden? Er is daar een actieve community die zonder handelsdoelstellingen overtollige horloges wil verkopen en dat mag nu ook niet - althans, posts waarin een horloge wordt aangeboden worden nu vrij wilekeurig verwijderd.

Ik zie geen enkele goede reden om dit niet toe te staan, aanbod-posts zijn ver in de minderheid in het horloge-topic en de community ziet er zelf wel op toe dat er niet allerlei vage types puur voor de handel rommel gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Microkid schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:58:
Analoge horloges vallen buiten ons interessegebied en zijn dus niet terug te vinden binnen de Pricewatch categorieën. Als er geen PW categorie is, kunnen we het helaas ook niet in V&A toelaten.
Jammer.. ;(
Daniel schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:46:
OK, begrijpelijk dat het niet in V&A past, maar kan dan het beleid voor het horloge-topic in SG wat versoepeld worden? Er is daar een actieve community die zonder handelsdoelstellingen overtollige horloges wil verkopen en dat mag nu ook niet - althans, posts waarin een horloge wordt aangeboden worden nu vrij wilekeurig verwijderd.

Ik zie geen enkele goede reden om dit niet toe te staan, aanbod-posts zijn ver in de minderheid in het horloge-topic en de community ziet er zelf wel op toe dat er niet allerlei vage types puur voor de handel rommel gaan aanbieden.
Eens.

Verbied het of sta het toe. Maar wees wel consequent. Nu word het de ene keer gedoogd en de andere keer grijpt een mod in. Gebruikers weten nu niet helemaal waar ze aan toe zijn. O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mee eens. Zo lang iemand niet overduidelijk aan het handelen is moet het gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Daar wordt momenteel over nagedacht achter de schermen, ik hoop dat we jullie snel een antwoord hierop kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00

matroosoft

Lone Christian

Microkid schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Daar wordt momenteel over nagedacht achter de schermen, ik hoop dat we jullie snel een antwoord hierop kunnen geven.
En, al een beslissing genomen? Of ben ik te snel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een heel goed idee! Ik ben nog wel eens op zoek naar een nieuw analoog horloge, dus ik zou er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Bump >:)

Aangezien het weer eens ter sprake kwam in het horloge topic.

Hoe staat het ermee?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Nu ben ik helemaal de draad kwijt... Ik dacht altijd dat het de verkoop oogluikend werd toegelaten mits de aanbieder geen echte handelsdoelstellingen heeft. Maar nu zie ik deze ingreep van een mod:
Paultje3181 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:37:
[mbr]Het forum is niet voor de verkoop van je horloge[/]
De ene keer mag het wel (lees: word er niet gemoddereerd) en de andere keer weer niet. Zouden jullie hier een definitieve uitspraak over kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Ik ben al in overleg met Standeman. Ik dacht dus hetzelfde ChojinZ. Hopelijk 2b continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ChojinZ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:03:
Nu ben ik helemaal de draad kwijt... Ik dacht altijd dat het de verkoop oogluikend werd toegelaten mits de aanbieder geen echte handelsdoelstellingen heeft.
Even als algemeen GC-moderator: Er is een verschil tussen een V&A-advertentie plaatsen in een topic (niet toegestaan) en over horloges of scheerspul discussieren en tussen neus en lippen door aangeven dat je er wat wegdoet (oogluikend mits niet te openlijk).

Dit was de weggehaalde post:
Om een van bovenstaande klokjes te bekostigen, wil ik mijn XXXX van de pols doen. Het is de XXXX. PM voor meer info.
Dat is gewoon een advertentie en nergens op het forum de bedoeling :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Sorry, maar dat maakt het voor mij niet heel veel duidelijker. Iets tussen neus en lippen door aangeven is voor mij een vrij ruim begrip.
Ik heb zelf moeite om in te zien wanneer de grens van "tussen neus en lippen" overschreden word en post valt onder een V&A advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeggen "PM me maar" lijkt me wel een duidelijk overschreden grens. Een post die alleen gemaakt wordt om de waren aan te prijzen of alleen maar over je verkoop gaat ook. Oftewel: als het hoofddoel van de post is om iets te verkopen > spam en ongewenst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
gambieter schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:17:
Zeggen "PM me maar" lijkt me wel een duidelijk overschreden grens. Een post die alleen gemaakt wordt om de waren aan te prijzen of alleen maar over je verkoop gaat ook. Oftewel: als het hoofddoel van de post is om iets te verkopen > spam en ongewenst.
Dus... als mijn post ontopic is maar ik laat daarnaast off-topic (tussen neus en lippen ;) ) vallen dat ik wat te koop heb, dan mag dat wel. Begrijp ik dat zo goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De kans dat dat weggehaald wordt is een stuk kleiner. Het moet gewoon niet bedoeld zijn om te verkopen :)

Echter, geen garanties ;) .

We staan wel toe dat mensen hun signature (waar mijn Pratchett quote staat ;) ) gebruiken voor dergelijke dingen, zolang het maar niet te opvallend/schreeuwerig is.

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 09-07-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
En wat is de reden voor Tweakers om die regel zo te hanteren? 'het moet niet bedoeld zijn om te verkopen' is enorm arbitrair. Als je het heel omzichting formuleert laten we het misschien staan, wat is dat voor beleid?
Wat heeft Tweakers erbij te winnen om wat onderhandse verkoop te verbieden (nouja, verbieden...er is een voor niemand te volgen semi-gedoogbeleid) terwijl er duidelijk vraag naar is vanuit de community? Daarbij, onderlinge koop/verkoop en ruil is onlosmakelijk verbonden met de horloge-hobby.

Beetje meer vertrouwen in het zelfreinigend vermogen van je community graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het beleid is dat het forum niet voor advertenties en V&A is. Juist omdat er de vraag vanuit de community is, wordt er niet te streng gemodereerd zolang het er niet te dik op ligt; vergelijkbaar met het scheergebeuren dat eerder nogal speelde. En ja, dat niet te streng modereren maakt de grens minder duidelijk. Elk nadeel hep zijn voordeel.

Persoonlijk zie ik meer in een V&A-categorie voor horloges dan het forum ervoor gebruiken, maar dat is aan de V&A-crew :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 09-07-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Sorry maar ik vind dit wel een beetje onzin. Als jij zegt "ik ga die van mij verkopen, PM maar voor meer info" vind ik dat persoonlijk totaal geen spam oid. Als je een hele advertentie maakt met "Model X , Staat X, vraagprijs X enz enz". dán kan ik mij er nog iets mee voorstellen. Maar als jij kort en bondig aangeeft dat iets weg mag moet dit niet zo streng gemod worden. En nogmaals, zolang het geen aanbodfestijn van horloges wordt moet het totaal geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien kan er een standaardzin komen voor 'tussen neus en lippen door wil ik aangeven dat hij te koop is, DM me maar, maar dat heb ik niet gezegd want dat mag hier niet'. Zodat iedereen weet wat er bedoeld wordt.
Iets als 'mijn klokkie wil me verlaten'.
Pagina: 1