Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Jaguar645

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

http://static.tweakers.net/ext/f/gQ3Jl2i2PKzywq2VWluWa9Vb/full.jpg

Halo 5: Guardians

Een niet te stoppen macht bedreigt het heelal, en Master Chief is nergens te bekennen. Een epische verhaallijn en twee nieuwe multiplayermodi markeren de grootste evolutie ooit in de geschiedenis van Halo.

Ontwikkelaar: 343 Industries
Publisher: Microsoft Studios
Platforms: Xbox One
Genre: First Person Shooter (FPS)
Officiële website: https://www.halowaypoint.com/en-us/games/halo-5-guardians
Release: 27 oktober 2015
Gathering of Tweakers Company: https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/got

Campaign

Een intense nieuwe verhaallijn op galactische schaal: speel als Master Chief en Spartan Locke in een jacht die zich afspeelt op drie nieuwe werelden.
Co-op

Je team is je wapen: voltooi missies solo met een AI-team, of met vrienden in de co-opmodus voor maximaal 4 spelers.

Multiplayer

Warzone

Een nieuwe multiplayermodus op grote schaal, met gevechten met 24 spelers, en zowel bevriende als vijandige AI-spelers. Beleef non-stop actie in de strijd tegen de Spartans, Covenant en Forerunners terwijl je diverse doelstellingen voltooit.

Arena

In Halo 5: Guardians vertegenwoordigt de Arena multiplayermodus Halo's pure, skill-based 4 tegen 4 gevechten.

Bundels en edities

Naast de gewone Halo 5 editie, zal er ook een limited en limited collector's edition uitkomen. Bovendien zal er ook een Xbox One bundel verschijnen met een Xbox One 1TB met speciale Halo 5 print, een controller met speciale Halo 5 print, en de game zelf. Ook zal er nog een limited edition controller met Halo 5 print worden uitgebracht.

Limited edition:
http://static.tweakers.net/ext/f/FlLre9bW0svCMdAXDCxcqoVE/full.jpg

Inhoud:
Tekenfilmserie van Halo: The Fall of Reach
Guardian-model van Metal Earth®
Speciaal ontworpen SteelBook® met Spartan-thema
De geheime orders van Spartan Locke
Dossiers over het blauwe team en Fireteam Osiris
Proefabonnement van twee weken op Xbox Live Gold

Limited Collector's edition:
http://static.tweakers.net/ext/f/JIiQyXx3xmJi71R5p9lfbefG/full.jpg

Inhoud:
Warzone REQ-bundel: 14 fantastische Requisition-packs
Tekenfilmserie van Halo: The Fall of Reach
Guardian-model van Metal Earth®
Speciaal ontworpen SteelBook® met Spartan-thema
De geheime orders van Spartan Locke
Dossiers over het blauwe team en Fireteam Osiris
Proefabonnement van twee weken op Xbox Live Gold
Een herdenkingsstandbeeld dat is ontworpen door 343 Industries

Xbox One bundel:
http://static.tweakers.net/ext/f/Whn9wKsR93n8r0jgTxy9FqlP/full.png

Controller:
http://static.tweakers.net/ext/f/Z7TisM09IiwbxIttfNZpaT1v/full.jpg

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Thomas
  • Niet online
Aangezien er nog geen Halo 5 topic was en de release langzaam dichterbij komt, heb ik besloten er zelf één te maken. Mocht iemand een aanvulling willen doen, laat het weten en ik voeg je toe als mede-auteur.

Ik kijk er zelf in ieder geval erg naar uit :).

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06:45
Wat kijk ik hier erg naar uit!! Verhaal van Halo is echt diep en goed in elkaar gezet.

• JorisTheWise
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:42
Wel jammer dat in Nederland de Limited Collectors Edition in tegenstelling tot in de VS niet een week eerder wordt verstuurd naar de klanten. In Nederland kan je hem tot nu toe alleen bij Bol.com bestellen en die zegt dat het toch echt pas de 27e zal zijn dat klanten hem krijgen.

• mobygo76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-04 11:25
Ik heb vooral zin in Warzone. Ben inmiddels ook bij het einde van halo 3 in de single player. 4 speel ik ook nog wel uit voor de release van 5.

• Thomas
  • Niet online
Ik heb onlangs nog alle Halo's uit Halo MCC gespeeld, vond het wel fijn om het verhaal weer even vers in het geheugen te hebben voordat 5 uitkomt. Had 2 sowieso nooit gespeeld (de 360 was mijn eerste xbox, en halo 1 had ik nog op de PC gespeeld), dus het was fijn om die eens te spelen met de bovendien prachtige update die hij heeft gehad in MCC.

Kijk wel uit naar de MP. Vind het aanbod van goede multiplayergames toch wel karig op de xbox, en met Halo heb ik me altijd uitstekend kunnen vermaken (met name 1). Halo 5 zal wel weer ontzettend populair worden en ik hoop ook op goede matchmaking e.d. Ben wel benieuwd hoe de HUD er nou uiteindelijk uit zal zien, vond hem in Halo 4 te druk, en van wat ik nu zie is de halo 5 HUD ook nog wat druk... Hoop dat dat aan te passen is.

• mobygo76
Het Mp aanbod karig? titanfall, bf, halo mcc, garden warfare of zelfs cod....

• Thomas
  • Niet online
MCC geeft hier met MP nog steeds problemen, helaas. BF en CoD zijn mijn type games niet (meer). Valt me vooral op dat in een legio aan games de MP niet zo goed werkt, de enige game waar ik consequent tevreden over ben moet toch wel Forza Horizon 2 zijn. MCC had trouwens zeker in het begin erg veel problemen, mag hopen dat 343 daarvan heeft geleerd en het met de release van Halo 5 wel goed doet.

• mobygo76
De halo 5 beta verliep super. Bij de mcc heb ik alleen moeite met de matchmaking. Continu op zoek naar een nieuwe party, dat is toch niet van deze tijd....

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-04 00:38
Blijkbaar zit er geen enkele vorm van Split screen meer in de game :(

Ik vind dit persoonlijk erg jammer, voor mij was de split screen de leukste feature van de Halo games.

Ik hoop dat ze het er later nog in patchen, ik zou graag op 30fps spelen met split screen ipv 60 fps solo.

Voor wie wilt, er is een petitie gaande:
https://www.change.org/p/...os-add-split-screen-co-op

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• Thomas
  • Niet online
Zou mooi zijn inderdaad. De HUD ziet er weer overdreven uit (in SP in ieder geval, in MP lijkt hij wat minimalistischer), helaas. Had daar nog niet zo op gelet in de gameplay video's, maar ik vind het erg jammer, door het te laten lijken alsof je een hem op hebt raak je wel mooi een klein deel van de resolutie kwijt :N .

• jooncheez
quote:
mobygo76 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:12:
De halo 5 beta verliep super. Bij de mcc heb ik alleen moeite met de matchmaking. Continu op zoek naar een nieuwe party, dat is toch niet van deze tijd....
Halo MCC matchmaking is raar ja. Erin komen is lastig, maar als het eenmaal 1 keer lukt, heb ik voor de rest geen problemen meer.

Ik trek altijd de stekker uit de Xbox totdat het lukt een match te vinden.

Sinds ik de Xbox bedraad heb aangesloten en een open NAT heb gaat het wel veel beter.

• mobygo76
Ik bedoel vooral dat de party niet bij elkaar blijft. Na ieder potje moet je continu opnieuw zoeken naar een game.

• jooncheez
quote:
mobygo76 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:26:
Ik bedoel vooral dat de party niet bij elkaar blijft. Na ieder potje moet je continu opnieuw zoeken naar een game.
Ah sorry, had je verkeerd begrepen. Dat gebeurd bij mij inderdaad ook.

• Vestux
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08-04 11:34
quote:
ThomasXIV schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:
Zou mooi zijn inderdaad. De HUD ziet er weer overdreven uit (in SP in ieder geval, in MP lijkt hij wat minimalistischer), helaas. Had daar nog niet zo op gelet in de gameplay video's, maar ik vind het erg jammer, door het te laten lijken alsof je een hem op hebt raak je wel mooi een klein deel van de resolutie kwijt :N .
Zelf offer ik dat stukje resolutie toch graag op voor dat gevoel. Vind het zelf echt stijl hebben en heel leuk dat ze voor iedere spartan een andere HUD hebben geimplementeerd :)

• Ereaser
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-02 10:30

Ereaser

XBL: Ereaser NL

quote:
ThomasXIV schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:
Daar wen je vanzelf aan, Halo 4 had ik eerst ook zoiets van wtf is dit. Maar tijdens de 1e missie heb je er al geen last meer van.

• Thomas
  • Niet online
Het is inderdaad wennen, maar ik vind het wel overbodig. Vind het opzich niet zo erg, zo lang het maar niet te veel opvalt (zeker in MP). Na wat kloten met mijn router kom ik nu trouwens wel online met MCC. Vind het wel een bende daar, online. Hoop dat in Halo 5 je gewoon door kan spelen, in MCC moet je, zoals gezegd, constant een nieuwe lobby zoeken nadat je een game gespeeld hebt. Erg omslachtig. Wat betreft online shooters vond ik CoD MW2 e.d. op de 360 wat dat betreft goed werken, daar zat je lekker lang in een game en kort in een lobby.

• Ereaser
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-02 10:30

Ereaser

XBL: Ereaser NL

quote:
ThomasXIV schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:27:
Het is inderdaad wennen, maar ik vind het wel overbodig. Vind het opzich niet zo erg, zo lang het maar niet te veel opvalt (zeker in MP). Na wat kloten met mijn router kom ik nu trouwens wel online met MCC. Vind het wel een bende daar, online. Hoop dat in Halo 5 je gewoon door kan spelen, in MCC moet je, zoals gezegd, constant een nieuwe lobby zoeken nadat je een game gespeeld hebt. Erg omslachtig. Wat betreft online shooters vond ik CoD MW2 e.d. op de 360 wat dat betreft goed werken, daar zat je lekker lang in een game en kort in een lobby.
Er is idd nog redelijk wat mis met de MCC, zo saved een playlist bijvoorbeeld niet goed.
Had gisteren de cross game playlist van alle laatste missies gedaan tot de Halo 4 missie, toen eruit gegaan. S'avonds kwam ik weer terug en toen was ik bij Halo 2 :/

• Thomas
  • Niet online
Iemand die de beta heeft gespeeld ie kan oplichten hoe de MP van Halo 5 in elkaar steekt (voor zover dat kan)? Toch heel benieuwd of je daar wel wat makkelijker kan doorspelen als in MCC.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:48
quote:
ThomasXIV schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:29:
Iemand die de beta heeft gespeeld ie kan oplichten hoe de MP van Halo 5 in elkaar steekt (voor zover dat kan)? Toch heel benieuwd of je daar wel wat makkelijker kan doorspelen als in MCC.
343 heeft gezegd dat het zo hoort bij Halo. Zo was het vroeger ook bij de oudere games. Bedoeling is dat het aanmoedigt om met mensen die je online ontmoet samen gaat zoeken naar potjes. Met de huidige zeer beperkte aantal mic gebruikers werkt het helemaal niet. Er praat immers nagenoeg niemand meer met onbekenden door de opkomst van parties. Hoop dat ze inzien dat een CoD achtige lobby systeem beter werkt vanwege de vele solospelers (waaronder ik). Maar dat zal wel niet. 343 is niet zo van de fan feedback.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Thomas
  • Niet online
Ik hoop het ook. Een makkelijke manier om snel games achter elkaar te kunnen spelen is toch wel een must voor een online game tegenwoordig. Zou opzich ook wel leuk zijn als we hier met wat Tweakers kunnen spelen, trouwens.

Vind het overigens wel héél jammer dat ze split screen er uit hebben gegooid. Dit vond ik toch altijd wel 1 van de grootste pluspunten van Halo, je kon er ook met z'n 2en van genieten.

• Vestux
Heb je de launch cinematic al bekeken?

Ziet er zeer strak uit :)

• Thomas
  • Niet online
Ziet er vet uit, maar vind hem wat minder dan bijvoorbeeld die van Halo 3 en Reach;

Hier gingen m'n nekharen echt van overeind staan.

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:11
Dat zijn (live action) trailers, geen opening cinematic ;-) . Die van ODST en Birth of a Spartan waren ook toffe live action trailers!

• Thomas
  • Niet online
Daar heb je een punt, maar vind de promotie van Halo 5 toch wat minder.

• Vestux
So far geen live action trailer nee, wel beetje jammer.

• weszz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-03 18:56
YouTube: Halo 5 Mister Chief REQ System Tutorial

Iemand dit al gezien? Wel ontzettend zuur dat het ook mogelijk Is req packs te kopen.

En natuurlijk de eerste unboxing! Waarvan ik de link nu niet geplakt krijg via mijn telefoon en ik later zal toevoegen....

[Voor 26% gewijzigd door weszz op 19-09-2015 10:22]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Thomas
  • Niet online
Hmm... Jammer dat ze het spel niet laten voor wat het is, al is het in de oude Halo maar net geluk hebben en weten waar je moet zijn om goede wapens en voertuigen te bemachtigen, op zich geen slecht idee om dat nu aan de spelers over te laten, al lijkt het me een beetje irritant als een hele groep mensen opeens met snipers of rocket launchers rondloopt...

Debiel dat je die dingen ook kunt kopen, trouwens.

• Jaguar645
Werken de req packs in Arena ook dan? nog niet gezien tijdens het spelen alleen dat ze tijdens een Warzone zijn te gebruiken eigenlijk.

Warzone vind ik zelf ook wel heel leuk om te doen! Het is voor mij de mode dat ook al suck ik enorm in shooters op de console dat het leuk is om op andere manieren toch mee te helpen in de strijd of gewoon erg goede support te bieden.

Nu alleen bol.com nog zo ver krijgen dat ze die legendary editions gaan versturen een week voor release. Stom dat ze dat in Amerika dus wel doen en hier ontzettend moeilijk lopen te doen :/

[edit]

Heb MicrosoftNL maar ff een twitter gestuurd met Bol in de CC :P

[Voor 6% gewijzigd door Jaguar645 op 20-09-2015 10:32]

• Thomas
  • Niet online
Het is alleen in Warzone ja. Ben wel benieuwd hoe het in praktijk zal werken. Ook benieuwd of ze nu eindelijk goede matchmaking in het spel stoppen, dus niet na elke game handmatig een nieuwe zoeken.

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 00:11
Ik neem aan dat hier straks wel wat mensen de singelplayer in co-op[]4 man ] willen spelen.

Wat ziet de game er trouwens goed uit zeg.

OP naar de 27e.

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 14:58
Denk een leuke eerste post! (gejat van Martinspire :+ )

A Hero falls tv commercial
YouTube: Halo 5: A Hero Falls TV Commercial

• weszz
quote:
jori040 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:01:
Ik neem aan dat hier straks wel wat mensen de singelplayer in co-op[]4 man ] willen spelen.

Wat ziet de game er trouwens goed uit zeg.

OP naar de 27e.
Ik! Niet zeker of ik een release ga kopen maar hebben zeker.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-04 13:38
Aargh, ben sinds halo 1 een ontzettende fan van de serie en het tot op heden elke variant van a tot z uitgespeeld samen met een van m'n beste maten in co-op.

Schitterende avonden gehad om variërend van easy tot legendary het spel uit te spelen, op easy proberend op de levels zonder ook maar een kogel te gebruiken uit te spelen, tot uren durende frustratie op halo 2 op legendary uit te spelen. Bijkomend voordeel is dat een paar keer per jaar we met 8 a 12 man konden knallen om dat er meer mensen een xbox hadden met halo

Afgelopen paar dagen was ik op zoek naar een halo bundle met xbox one en een extra controller (zoals de fifa set die nu te koop is), en het viel me op dat die er niet was (heb nog geen XBO). Vreemd voor de co-op game die ik dacht dat halo was, door ff wat verder te zoeken lees ik net dat er geen lokale co-op inzit, dat was nu juist het meest geniale aan de game, het samen op de bank, met een zak chips en bier (in de jongere jaren een pak taksi, dat kan ik niet ontkennen), uren deze game doen. En 4 player multiplay per xbox bleef ook geniaal.

Wie maakt dit soort stomme beslissingen!!!

Dat wordt dus geen deal zo, we gaan geen 2 xbox's one's kopen en 2x halo 5 om alleen maar een beetje te kunnen knallen in coop. Merendeel van m'n vrienden zit inmiddels op de ps4 of pc, dus er zijn nog geen XBO's in de vrienden groep. Echt eeuwig zonde dit !, links en rechts lees je op het internet dat het misschien later nog komt dmv een update.

Duimen maar voor zo'n update, anders wordt halo 5 de eerste halo die ik niet zal spelen

• jori040
quote:
weszz schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:47:
[...]

Ik! Niet zeker of ik een release ga kopen maar hebben zeker.
Ga zoizo met de release eerst alleen door de singelplayer maar het mooie aan Halo is dat die leuk is om vaak te doen en zeker nu met 4 man co-op.Natuurlijk gaat de multiplayer ook weer maanden gespeeld worden.

Zoizo ga ik vanaf nu geen beelden meer kijken van de game want Halo is voor mij een no-brainer. :)

Ik zit er trouwens ook aan te denken om die nieuwe pro-controller te kopen maar die kost wat dus daar ben ik even nog niet uit.

[Voor 17% gewijzigd door jori040 op 28-09-2015 14:42]

• jooncheez
Weet iemand of er offline 4 player campaign coop inzit? Dus met 4 man op 1 xbox? Of enkel 2 player?

• mfneed
quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:07:
Weet iemand of er offline 4 player campaign coop inzit? Dus met 4 man op 1 xbox? Of enkel 2 player?
Lees even 2 berichten terug :)

• weszz
quote:
jori040 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:36:
[...]

Ga zoizo met de release eerst alleen door de singelplayer maar het mooie aan Halo is dat die leuk is om vaak te doen en zeker nu met 4 man co-op.Natuurlijk gaat de multiplayer ook weer maanden gespeeld worden.

Zoizo ga ik vanaf nu geen beelden meer kijken van de game want Halo is voor mij een no-brainer. :)

Ik zit er trouwens ook aan te denken om die nieuwe pro-controller te kopen maar die kost wat dus daar ben ik even nog niet uit.
Pro controller vindt ik persoonlijk veeeeeel te duur :X En het ging mij altijd goed af met de normale controller dus nu zal dat ook geen probleem zijn
quote:
XO101 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:03:
*nostalgisch gesprek waarvan ik de mening deel*
Tja, hope so. Voordeel van verder wonen dan iedereen die je kent is dat couch co-op dus niet meer gaat gebeuren en online de enige optie is :p Dus mij hoor je niet klagen, alleen vindt ik het wel eeuwige zonde

• jori040
quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:07:
Zit er niet in.Ik merk op het web dat veel spelers dat erg jammer vinden.

Gewoon lekker online co-open en genieten van 1080p/60fps :)

• jooncheez
quote:
mfreriks schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:15:
[...]

Lees even 2 berichten terug :)
Ik dacht dat er alleen geen splitscreen voor de multiplayer inzat. Maar dus ook niet voor de offline campaign? Wat een onzin :(

Dat is wat Halo Halo maakt voor mij en mijn vrienden.

Dan toch nog mee een keer deze petitie promoten en hopen op een update...

• mfneed
quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:23:
[...]

Ik dacht dat er alleen geen splitscreen voor de multiplayer inzat. Maar dus ook niet voor de offline campaign? Wat een onzin :(

Neem aan dat jij couch co-op bedoeld, dat zit er inderdaad niet in nee:)

• jooncheez
quote:
jori040 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:18:
[...]

Zit er niet in.Ik merk op het web dat veel spelers dat erg jammer vinden.

Gewoon lekker online co-open en genieten van 1080p/60fps :)
Helaas gaat dat lastig als je met 3 vrienden in 1 huis woont, lekker 3 extra Xbox Ones aanschaffen voor 1000 euro en 3 extra copies van Halo 5..

• jori040
quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:25:
[...]

Helaas gaat dat lastig als je met 3 vrienden in 1 huis woont, lekker 3 extra Xbox Ones aanschaffen voor 1000 euro en 3 extra copies van Halo 5..
Dat gaat ruzie worden over wie mag spelen.

• jooncheez
quote:
jori040 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:29:
[...]

Dat gaat ruzie worden over wie mag spelen.
Haha ja zeker en gezellig in je eentje spelen.

• weszz
quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:25:
[...]

Lootjes strekken :+

• Thomas
  • Niet online

Zo, ziet er goed uit. Begin er zin in te krijgen.

E: Dit is ook een nieuwe;

[Voor 28% gewijzigd door Thomas op 03-10-2015 18:11]

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08-04 11:48

Fuff

koffiethijs

quote:
jooncheez schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:23:
[...]

Heb hem getekend hoor.

Dit was wat mij betreft altijd zo epic aan Halo :)

Kijk in elk geval uit naar de 27e, heb de game al pre-ordered.

de kunst van het falen.

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-04 14:51
Alle respect voor de mensen die splitscreen moeten missen, maar couch co-op hoeft voor mij niet zo. Formaat tv speelt dan wat mij betreft ook een grote rol en op 42" vind ik het dan toch echt te klein. Sinds Halo 2 al op xbox live en ik merk wel een verschuiving in wat ik en mijn live maatjes sindsdien prettig vinden. Nu we allemaal minimaal 12 jaar ouder zijn geworden, al dan niet met kids, is het heerlijk om elkaar online te treffen en dan (in mijn geval) 42" scherm voor mezelf te hebben.

Alle Halo trailers vind ik zonder uitzondering fenomenaal. Zoals hierboven al gezegd en naar verwezen; halo 3 live trailers en die van Reach...kippenvel. De Halo 4 live action trailers waren meer een combi van live en cgi plus gameplaybeelden, toch maakten deze me ook erg enthousiast.

Als ik alleen al in acht neem hoe veel moeite word gedaan om 'Halo lore' aan te bieden: ilovebees, halowaypoint, huntthetruth, de halo boeken, comics, audiobooks en niet te vergeten terminals plus de briljante sidestory in Halo ODST...
Ik denk dat dat de franchise zo sterk maakt voor mij, ook al besef ik me dat het wel erg hardcore is om alles te volgen.

Hier digital gepreordered en ik kijk nu al uit naar The Fall of Reach animated serie. Heb sinds jaar en dag het boek gelezen en mooi om mijn eigen gevormde beelden te kunnen vergelijken met die van de animators :)

• Thomas
  • Niet online
Hier ook een pre-order staan, gewoon de normale editie. Vind toch dat je voor die 40 euro extra wat te weinig zooi krijgt.

• Rav
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
Zijn er nu eigenlijk goed deals te krijgen voor een downloadbare Halo 5? Of zijn de prijzen overal gelijk?

Ik heb hem nog niet gekocht. Ben de eerste 3 dagen nadat hij uit is ook nog niet thuis, dus heb hem niet vooraf besteld.

Heb er onwijs veel zin in. Ik vond van alle Halo's Halo 4 het minste. Vind de nieuwe vijanden (Forerunners) eigenlijk niet zo leuk als de Covenant.

...

• Thomas
  • Niet online
Denk dat je hem voor een stuk minder uit de Russische store zou kunnen halen.

Ik vond de Forerunners ook niet zo interessant... Wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen in 343, ze hadden een kans om iets totaal nieuws te verzinnen voor het Halo universum, en vind de Forerunners er vrij slecht bij passen. Sowieso heb ik het idee dat het verhaal wat cheesier is dan in deel 1, 2 en 3. Misschien dat dat in Halo 5 nog verandert, maar heb er een hard hoofd in.

• DividingImp
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23-03 11:33
zojuist de release trailer uitgekomen, t duurt niet meer lang nu :)

• Thomas
  • Niet online

Deze dus!

• Vestux
Mooie trailer, echt goed hoe ze halo 5 hypen terwijl het plot nog steeds onbekend is!

• X-Fighter
  • Laatst online: 02-04 09:18
Dit gaat een fantastische game worden. Verhaal, gameplay, alles gaat goed zitten. Met dan ook nog een top multiplayer

• jktje
  • Registratie: april 2012
  • Niet online
Halo 5 is vanaf nu te downloaden op de Xbox One digital store.

http://majornelson.com/20...al-pre-order-on-xbox-one/

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-04 13:19
Ik zie dat de pre order prijs overal rond de €59 ligt. Denken jullie dat er nog een mooie aanbieding gaat komen rond de dagen voor release? Digitale versie via xbox is €69 wat ik een fors bedrag vind. Was op reis toen Wehkamp die aanbieding voor €41 had...dat was een zeer nette prijs :).

• Thomas
  • Niet online
Er staan inmiddels al wat previews en gehele missies online. Voor de release mogen reviewers beelden en info over enkele missies (1, 2, 3 en 8 ) al vrijgeven, over een paar dagen komt daar ook de MP bij. Hier een stukje zonder echte spoilers;

http://www.forbes.com/sit...wed-to-talk-about-so-far/

En hier bijvoorbeeld een missie;

E: Hier nog wat grappige/interessante filmpjes;

YouTube: Halo 5 Special Edition Xbox One Bundle Unboxing
YouTube: Taking Halo 5's Banshee for a Test Flight - IGN Plays Live
YouTube: Shoulder Charging in Halo 5 is Really Fun - IGN Plays Live
YouTube: Halo 5's New Ground Pound Can Be Very Useful - IGN Plays Live

Op de IGN pagina staat nog veel meer content voor wie wil. Ik ga zelf niet elke vrijgegeven missie lopen bekijken, maar wat meer gameplay zien is op zich niet mis.

[Voor 45% gewijzigd door Thomas op 17-10-2015 16:12]

• CerandoX.nl
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-03 21:06
Ik zou voor deze game en Gears bijna een Xbox One gaan halen. Ik heb een PS4 en ik weet dat het merendeel van mening is dat de PS4 meer games heeft, maar achteraf gezien is de Xbox One voor mij toch een betere keus.

Trouwens ik las dat iemand zei dat er geen Xbox One Halo 5 bundel is, maar die is er wel, zie: https://www.google.nl/web...p&spd=6810139264848811094

• jaaoie17
  • Laatst online: 23:37
Blijft het echt heel jammer vinden. Dat er geen splitscreen inzit.

• bierkwadraat
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:43
{Random Tweaker coming through :P }

Heb zojuist die Mission 8 gekeken die hierboven gepost is..
Merk wel dat ze de gameplay her en der wat met de tijd doen meegaan. Ondanks dat geeft mij wel een degelijke 'Halo-feel'. Ook lachen om de SMG terug te zien.

Halo 2 en 3 heb ik langer dan mij lief is online gespeeld en heb destijds in beide spellen rank 50 behaald. Ook veel lol gehad met de co-op.
Reach en Halo 4 ook nog even degelijk grijs gespeeld. Al vond ik persoonlijk die campaign van Halo 4 niet denderend.

Bah, wat begint het nu toch te jeuken om een Xbox te kopen... Alleen vrees ik dat ik dan tegen de lente aan weer daglicht zie. :9~

• Thomas
  • Niet online
Zelf tegen beter weten in alle beschikbare missies bekeken. Ondertussen ook nog wat lore lopen lezen op de wikia. Begin erg benieuwd te worden zeg, vind de gameplay ondanks dat het wat meer op CoD begint te lijken dan ik zou willen, er erg goed uitzien. Vooral de 2e missie (waarin je als Master Chief speelt) heb ik bij zitten watertanden, kreeg er een beetje een Halo 2 déjà vu van. Gelukkig blaten de gasten van IGN door die missies heen (er staat een gameplay sessie van 2 uur online), dus heb ik van het verhaal weinig meegekregen.

• Jaguar645
Kijk ivm de Rugby de laatste dagen via VPN in Engeland bij ITV de livestream en ze zijn daar goed bezig met de Halo 5 reclame zeg! Toch wel cool en jammer dat je ze hier niet zo snel ziet.

Kreeg vandaag ook bericht dat de LCE geshipped is dus het preloaden kan morgen beginnen! volgende week ook lekker vrij genomen om er eens rustig voor te kunnen zitten. Enorm veel zin in de game :)

• Jaguar645
Gisteren zijn trouwens ook de Spartan Companies gelaunched (Stat tracking en clan site). Heb gelijk GoT geclaimd dus laten we samen eens de boel op stelten gaan zetten!

Joinen kan hier:
https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/got

Ohja en dan nog even schaamteloos crossposten :P
----------------------------------------------------------

*O* Halo 5 binnen! Eerste indruk damn wat een doos zeker als je hem naast de andere 2 ziet:

http://static.tweakers.net/ext/f/R5AxSzC125MsLrB0jqOc1jeV/full.jpg

Van boven net zo

http://static.tweakers.net/ext/f/7yQjRQCKdMAZkcPnLPmUPQ7m/full.jpg

Waarom de doos zo groot is? Nou hierom:

http://static.tweakers.net/ext/f/dCMQKxVF87mRSBNNJRWqe3OY/full.jpg
http://static.tweakers.net/ext/f/4E3FJVddBCuIHlvLquoJymDB/full.jpg

Moet zeggen erg cool en zeker blij dat het groter is dan normaal. Het ziet er daardoor toch beter uit :)

En als laatste de inhoud van het doosje wat er bij zit:

http://static.tweakers.net/ext/f/JpLFOdECtTPcdaOVHgfSPZca/full.jpg

De metal figure ga ik toch laten zitten. Misschien eens kijken of ik een 2e kan krijgen ergens om die dan in elkaar te zetten. Order is leuk om te lezen evenals de character cards. Toch moet ik hierbij zeggen dat de "package" bij Reach veel cooler was en echt bomvol informatie zat. Dat hadden ze hier ook wel beter kunnen doen!

Al met al nog maar een weekje wachten oOo

• Thomas
  • Niet online
Mooi dat beeldje zeg, groter dan ik verwacht had.

• mfneed
quote:
Jaguar645 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:30:
Gisteren zijn trouwens ook de Spartan Companies gelaunched (Stat tracking en clan site). Heb gelijk GoT geclaimd dus laten we samen eens de boel op stelten gaan zetten!

Joinen kan hier:
https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/got

.....
Denk trouwens dat ik zojuist, voor het joinen van GoT bij Halo dat ik een req pack ontvangen heb ^^
(eerste nieuwe armor al mogen ontvangen :+ )

[Voor 58% gewijzigd door mfneed op 21-10-2015 08:23]

• rottentomato
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-02 13:50
quote:
Jaguar645 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:30:
Invite verstuurd, wel vergeten mijn tweakers nick er neer te zetten, maar het gaat om rotten m3. Tot nu toe zien de beelden er heerlijk uit, we zullen het zien over een week of de MP een vlekkeloos start krijgt :)

We kunnen zeker niet die day one patch van 9 gig pre-loaden :)? Gaat altijd zo tergend traag dat dwl'en met xbox live.

[Voor 10% gewijzigd door rottentomato op 21-10-2015 08:54]

• mobygo76
Ik zal me ook even toevoegen, de pre load 9 gb is vanaf morgen te downloaden wanneer je de digitale pre order hebt.

http://gamer.nl/articles/...t-multiplayercontent-toe/

• mfneed
quote:
mobygo76 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:47:
Ik zal me ook even toevoegen, de pre load 9 gb is vanaf morgen te downloaden wanneer je de digitale pre order hebt.

http://gamer.nl/articles/...t-multiplayercontent-toe/
Blij dat ze de dayone patch ook op preload zetten... scheelt toch weer tijd :+

• mobygo76
Heb me ook toegevoegd aan de GoT Company.

• GforceNL
  • Laatst online: 19:33

GforceNL

Out of memory....

Heb mezelf ook aangemeld!

<Zinloze tekst hier>

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 16:52
Ook maar alvast aangemeld ! :)

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-12-2019

RawChild

PSN - RawChild

Pff, zo vaak erover gedacht om ook een one te kopen, dit zou wel eens de druppel kunnen zijn.

Volgens mij moet de one plus Halo 5 wel voor 350 euro te krijgen zijn.

PSN: Rawchild

• Thomas
  • Niet online
Heb me ook alvast aangemeld. @ hierboven, denk dat zulk soort bundels wel verschijnen, maar ik denk niet snel. Je zou een bundel met Halo MCC kunnen kopen en dan Halo 5 los, ben je in totaal zo'n 400 euro kwijt. Als ik nu nog een one zou moeten kopen zou ik denk ik de Halo 5 versie kopen trouwens, mooi ding.

• CNile
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-06-2018

CNile

Kapitein Halfwerk

Heb me aangemeld! Kijk erg uit naar de release. Mijn eerste Halo game, op mijn paar uurtjes in de MCC na. ^^

Yo mama is so fat, I can't write more than 4GB on her at once.

• Langolier
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 01-04 12:37
Heb me ook even aangemeld voor de got clan. Voeg me gerust toe gt: OnbekendeSpeler.

cya on the battlefield.

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-04 13:38
quote:
CerandoX.nl schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:09:Trouwens ik las dat iemand zei dat er geen Xbox One Halo 5 bundel is, maar die is er wel, zie: https://www.google.nl/web...p&spd=6810139264848811094
Ik weet niet of het over mij ging, maar het punt wat ik probeerde te maken was dat er geen xbox one + halo 5 + 2 controllers set te koop is. Tijdens de bol.com stunt week was er wel een fifa 16 set te koop met 2 controllers. De reden van het ontbreken van de 2e controller voor een halo 5 set is vaak genoeg al genoemd, namelijk omdat je er geen reet aan hebt

• epamel
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07-04 20:45
Ik heb me ook even aangemeld op de GOT clan voor Halo 5.
:)

• Nomoi
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-05-2018
Ik kreeg vanmiddag een mailtje van de webshop dat de game verstuurd is. Nu is 27 oktober de officiële releasedatum en ik weet dat Microsoft nogal fel is op games die voor de officiële launch worden gespeeld. Denken jullie dat ik hem beter een paar dagen kan laten liggen of kan ik stiekem alvast een beetje de campaign gaan spelen?

• Thomas
  • Niet online
Als je 'm ook echt kan spelen zou ik de connectie er uit gooien en aan de campaign beginnen :P.

• Jaguar645
Gaat goed met de Company zie ik! :) zitten ondertussen al met 20 man moet best wel eens een spelletje tussen te vinden zijn gok ik ;)

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-12-2019

RawChild

PSN - RawChild

PSN: Rawchild

• jaaoie17
  • Laatst online: 23:37
quote:
ThomasXIV schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:45:
Als je 'm ook echt kan spelen zou ik de connectie er uit gooien en aan de campaign beginnen :P.
Ze gaan je toch niet bannen daarvoor?

• Bozznl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-04 16:19

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ik las op een ander forum dat yourgamezone.nl een bestelling heeft verzonden naar iemand en vandaag binnen zou moeten komen. Morgen maar eens rondbellen of men inderdaad eerder verkoopt.

• Jumpiefox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-04 15:35
O man, begint toch te kriebelen om een Xbox naast mijn ps4 te halen. Was er al bang voor...halo echt het enige spel wat ik ook echt graag wil spelen. Het ziet er super goed uit..ziet er ook balanced uit en ze zijn niet bang om skill te belonen. Xbox luckers :P

On a road of changes....

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:09
Man man man wat een hype voor dit spel :D

• Nomoi
quote:
Bozznl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 02:18:
Ik las op een ander forum dat yourgamezone.nl een bestelling heeft verzonden naar iemand en vandaag binnen zou moeten komen. Morgen maar eens rondbellen of men inderdaad eerder verkoopt.
Ik heb ook bij yourgamezone besteld en gisteren een verzendbevestiging gehad, op hun site staat ook dat de game op voorraad is en binnen 24 uur wordt verzonden. Ik ben nog steeds een beetje sceptisch maar als hij daadwerkelijk op de deurmat ligt zo laat ik het jullie weten.

• mobygo76

• epamel
quote:
Nomoi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Ik heb ook bij yourgamezone besteld en gisteren een verzendbevestiging gehad, op hun site staat ook dat de game op voorraad is en binnen 24 uur wordt verzonden. Ik ben nog steeds een beetje sceptisch maar als hij daadwerkelijk op de deurmat ligt zo laat ik het jullie weten.
Heb je hem ondertussen al binnen gekregen, ben erg benieuwd anders ga ik hem vandaag ook nog even bestellen! :D Laat me even weten aub. Thnx!

• Nomoi
quote:
epamel schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Heb je hem ondertussen al binnen gekregen, ben erg benieuwd anders ga ik hem vandaag ook nog even bestellen! :D Laat me even weten aub. Thnx!
Ik ben even voor je naar de voordeur gelopen en jawel:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29951836/IMG_20151023_130449.jpg

[Voor 6% gewijzigd door Nomoi op 23-10-2015 13:08]

• mobygo76
Nice! Ik kan niet wachten om aan de campaign te beginnen!

• Bozznl

Bozznl

quote:
Nomoi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

[afbeelding]
Nice. Nu ook maar bestellen bij ygz. Ondertussen even navragen of er al wat ligt bij mediamarkt of gamemania.

• mfneed
quote:
[...]

[afbeelding]
Al te spelen? :+

• Nomoi
quote:
De installatie is op 95%, daarna ga ik het even testen.

• mfneed
quote:
Nomoi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

De installatie is op 95%, daarna ga ik het even testen.
Quote me even met de uitslag:P ben zeer benieuwd... dan ga ik even kijken of ik die snel kan oppikken vanmiddag :+

• Bozznl

Bozznl

Ik heb gelijk al de bevestiging gekregen dat die is verzonden bij ygz. Nog een kleine kans dat die vandaag al binnen komt?

• Nomoi
quote:
Bozznl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:53:
Ik heb gelijk al de bevestiging gekregen dat die is verzonden bij ygz. Nog een kleine kans dat die vandaag al binnen komt?
Ik vrees van niet, hij wordt met de normale post verstuurd.

• jadouber
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-12-2017
quote:
Bozznl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Nice. Nu ook maar bestellen bij ygz. Ondertussen even navragen of er al wat ligt bij mediamarkt of gamemania.
Was hij ook al beschikbaar bij de Media Markt / Game Mania? :9~

• Nomoi
quote:
mfreriks schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Quote me even met de uitslag:P ben zeer benieuwd... dan ga ik even kijken of ik die snel kan oppikken vanmiddag :+
Als ik de game opstart terwijl ik met Xbox Live verbonden ben krijg ik een error: "Unable to verify your DLC with Xbox Live" of iets dergelijks. Na het offline zetten kan ik wel gewoon de campaign starten.

• epamel
quote:
[...]

[afbeelding]
Heb je hem als standaard laten versturen of aangetekend?
Thnx!!
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True