Geen geldige IP configuratie powerline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Beste medetweakers,

Afgelopen dagen heb ik netwerk probleem. Ik heb geen internetverbinding met mijn computer die ik met behulp van powerline adapters heb aangesloten op mijn router. Ik krijg steeds de melding dat er geen geldige IP configuratie is. Nu is dit een veelvoorkomend probleem. Ik heb ook vele threads gelezen maar geen enkele biedt een oplossing voor mijn probleem. Ik heb al vele dingen geprobeerd. Router opnieuw gestart en gereset. De adapters eruit en weer erin gestopt en ook gereset. De kabels gecheckt door mijn laptop direct aan de router aan te sluiten. Mijn vermoeden ligt daarom dus bij de router of bij de adapters zelf. Nu heb ik geprobeerd op de router zelf iets te doen maar ik heb de technicolor tc7200 van UPC en ik vind de instellingen te beperkt. Verder zijn de adapters de Sweex 500mbps
Weet iemand hiervoor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Het lijkt er op dat je geen IP adres toegewezen krijgt van je Technicolor.
Kan je kijken of DHCP aan staat en goed werkt? Reset anders de Technicolor eens om te testen.
De Sweex zou niets moeten doen (al het verkeer inclusief DHCP requests door sturen naar de Technicolor).
Kijk voor de zekerheid of er op de Sweex iets ingesteld kan worden qua DHCP (en zet dit dan uit).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zoiets dacht ik ook. Volgens mij heeft die sweex geen instellingen alleen een fysieke reset en connect knop. Wat betreft de DHCP van de technicolor staat aan en werkt volgens mij goed. Ik kan ook zien welke apparaten zijn verbonden maar zie mijn computer niet er tussen. Heb DHCP uitgeschakeld en weer aan gedaan, maar heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:26
probeer anders de powerline conenctors eens dichetrbij elkaar aan te sluiten. Let erop dat je geen verlengsnoeren/stekkerdozen mag gebruiken. Probeer ze op dezelfde groepen te hebben. Ik vermoed dat je verbinding niet goed werkt, en dat door teveel packetloss DHCP niet lekker werkt.

Andere test die je kunt doen, geef je PC een statische netwerk configuratie (IP/subnet/GW/DNS) en check of het dan wel werkt!

Eventueel zou je met tcpdump kunnen kijken of er uberhaupt netwerkverkeer is aan de kant van je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Ik weet dat er geen verlengsnoeren tussen mogen. Ik heb zojuist de powerline adapter dichtbij elkaar geplaatst en het werkt. Wel verschijnt er geen wereldbol bij het icoontje alleen een scherm met kabel is zichtbaar.

Ik was vergeten te melden dat ik soms in de avond wel verbinding krijg, maar gebrekkig moet vaak de verbinding verbreken en opnieuw verbinden om weer internettoegang te krijgen. Ook dan zie ik geen wereldbol bij het netwerk icoon.

Een statisch ip toewijzen gaat moeilijk aangezien ik niet weet welke dns servers moet gebruiken. Want met behulp van cmd krijg ik de benodigde gegevens niet.

[ Voor 15% gewijzigd door CR9 op 04-08-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:26
Ik vermoed dat andere gebruikers in je electriciteitsnet roet in het eten gooien. Als het wel werkt als de adapters vlak bij elkaar zitten, dan werkt in principe alles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Andere gebruikers? Het is de enige powerline adapters in het huis

Het heeft 3-4 jaar continu gewerkt. Nu is er niet echt veel veranderd qua samenstelling hier bij ons thuis. Ik neem aan dat het niet door de buren wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 21:31
Niet lullig bedoeld maar de combinatie Sweex en powerline geven mij geen goed gevoel...
heb je de gelegenheid om utp kabel aan te leggen ? Zoja, meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Die Sweex adapters hebben toch jaren vlekkeloos gewerkt hoor. UTP kabel zit er niet echt in. Voordat de adapters had ik het al overwogen. Ik was al aan het kijken naar nieuwe powerline adapters maar ben bang dat het geen nut zal hebben of hebben jullie een andere mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Misschien gaat de kwaliteit van de Sweex na de jaren achteruit, en heeft hij een betere connectie nodig. Dit lijkt me inderdaad een "afstand" probleem en geen DHCP. Ik denk dat een vast IP ook niet gaat werken, maar je kan het proberen. Als DNS server kan je (evt tijdenlijk) 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken (Google).

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 16:35

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan toch ook nog komen door de buren. Zie ook dit topic: homeplug problemen ( beveiliging lek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Dat de kwaliteit achteruit gaat kan ik nog geloven ze worden aardig warm.

Wat betreft dat buren probleem zou ook wel kunnen. Soms werd ik verbonden met een netwerk dat niet mijn thuisnetwerk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 14:28
Dat het jaren heeft gewerkt wil natuurlijk helemaal niets zeggen.

Als de buren een nieuwe toaster hebben gekocht... of zelf zo'n setje in gebruik hebben beginnen de storingen vaak. Daarbij is Sweex zonder te overdrijven een van de slechtste merken op de markt.

Verder zal DHCP het prima doen op de Technicolor anders kreeg geen enkel apparaat in zijn netwerk een IP en had je een hele andere klacht aan zich. Kun je echt, echt geen kabel trekken? Wellicht is MoCA dan een optie.

[ Voor 46% gewijzigd door andy88 op 04-08-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
En zou een nieuwe powerline set niet een oplossing bieden. Neem de TP Link WPA4220 kit. Of blijft de storing ook voor de nieuwe set.

Zoals eerder vermeld heb ik opeens op dit moment in de avond weer verbinding via powerline. Wat kan ik doen om dit blijven te maken

[ Voor 34% gewijzigd door CR9 op 04-08-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
CR9 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:13:
Wat betreft dat buren probleem zou ook wel kunnen. Soms werd ik verbonden met een netwerk dat niet mijn thuisnetwerk was
Dan heb je dus contact gemaakt/gehad met de powerlines van de buren..... :P
Ik heb zelf ook een tijdje van die powerlines gehad in huis, maanden ging dat goed en ineens werkten ze niet meer zoals het hoorde. Daarop heb ik toch maar 2 gaten geboord en een utp kabel getrokken. Geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
CR9 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:58:
En zou een nieuwe powerline set niet een oplossing bieden. Neem de TP Link WPA4220 kit. Of blijft de storing ook voor de nieuwe set.

Zoals eerder vermeld heb ik opeens op dit moment in de avond weer verbinding via powerline. Wat kan ik doen om dit blijven te maken
Ik vermoed dat je hetzelfde probleem houdt, het principe van verbinding verander je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Maar het feit blijft dat verbinding wel mogelijk is in de avond. Of de buren moeten hun powerline uit doen in avond, wat me onwaarschijnlijk lijkt. En binnenshuis is zijn nog steeds dezelfde apparaten aangesloten. Iets is veranderd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CR9 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:33:
Maar het feit blijft dat verbinding wel mogelijk is in de avond. Of de buren moeten hun powerline uit doen in avond, wat me onwaarschijnlijk lijkt. En binnenshuis is zijn nog steeds dezelfde apparaten aangesloten. Iets is veranderd lijkt me.
Ja, een of meerdere apparaten. Bij jou of je buren. Het hoeft trouwens geen nieuw apparaat te zijn, het kan ook zijn dat die apparaten verplaatst zijn. Als het 's avonds wel werkt maar overdag niet moet je op zoek gaan naar iets dat overdag aan staat maar niet 's avonds. Meestal zou ik problemen juist andersom verwachten (spaarlampen 's avonds, verwarming die aanspringt, vaatwassers die na het eten aangezet worden, TVs die aan gaan - dat soort zooi), enige waar ik zo snel aan moet denken is ofwel airco, danwel zonnepanelen. Die laatste zijn trouwens berucht, de benodigde inverters maken ongelofelijke herrie op de PLC-frequenties.

Maar goed, linksom of rechtsom blijft PLC een poging om een netwerk dat nooit voor gegevensoverdracht ontworpen was er toch voor te gebruiken. Dat kan goed gaan, maar garanties heb je niet en het is mogelijk dat er geen enkele werkende configuratie te vinden is. Jammer, maar tijd om alternatieven te bekijken, waarbij gewoon Ethernet verreweg goedkoopst, snelst en betrouwbaarst is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Goedemorgen het is nu de volgende dag en geen verbinding ondanks de statische ip. Als dit aanhoudt ga ik misschien overwegen toch maar een utp kabel te trekken. Ik neem dat UTP gewoon UTP is en niet zoveel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
CR9 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:25:
Goedemorgen het is nu de volgende dag en geen verbinding ondanks de statische ip. Als dit aanhoudt ga ik misschien overwegen toch maar een utp kabel te trekken. Ik neem dat UTP gewoon UTP is en niet zoveel uitmaakt
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Ik heb verrassend genoeg verbinding in de ochtend. Ik vraag me af hoe lang. Ik heb hoop dat het zich heeft hersteld. Zo niet dan maar een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CR9 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:23:
Ik heb verrassend genoeg verbinding in de ochtend. Ik vraag me af hoe lang. Ik heb hoop dat het zich heeft hersteld. Zo niet dan maar een andere oplossing
Jammer dat je mijn post negeert. Heb je zonnepanelen of airco? Of andere apparatend die overdag ('s middags) aanspringen? Of hebben je buren die?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
dion_b schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Jammer dat je mijn post negeert. Heb je zonnepanelen of airco? Of andere apparatend die overdag ('s middags) aanspringen? Of hebben je buren die?
Excuses ik was te blij dat ik weer verbinding had, wat inmiddels weer weg is. Ik woon in een flat en heb geen van zulke apparaten en de buren denk ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CR9 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:26:
[...]

Excuses ik was te blij dat ik weer verbinding had, wat inmiddels weer weg is. Ik woon in een flat en heb geen van zulke apparaten en de buren denk ik ook niet
Dan zul je verder moeten kijken. Het staat als paal boven water dat het probleem verstoring is (demping verandert niet gedurende de dag, die kabels blijven liggen waar ze liggen) en dat dat probleem op bepaalde tijden verschijnt en verdwijnt. Gewoon kijken wat exact op die momenten aan/uitgesprongen is en je hebt de schuldige te pakken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1