Verontrustend aantal nieuwe gebruikers in V&A

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:37
MartijnAbel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:54:
Dat is ook schijnveiligheid. Ik heb ook een advertentie gehad een aantal maanden geleden waarbij ik foto's van google geplukt heb omdat alles al volledig ingepakt was. Helaas vergeten foto te schieten en geen zin om alles weer open te halen.
Ik zou in iedergeval op basis van een imagesearch iedereen die stock foto's gebruikt over 1 kam scheren ;)
Je moet ook niet op basis van 1 alarmbel reageren. Je kijkt naar allerlei factoren: V&A reputatie, registartiedatum, activiteit, eigen foto's gemaakt, lokatie, facebook, google... dan maak je een afweging hoe ver je gaat: een defecte Samsung Galaxy-ace van zes jaar oud waar iemand vijf euro voor vraagt is wat minder spannend dan een 'zo goed als nieuwe 2TB SSD voor weinig'.

En dan uiteindelijk bepaal je hoeveel risico je wil lopen: 500 euro vooruitbetalen aan een wildvreemde zonder reputatie die op de Rottumerplaat woont is wat anders dan vijf euro overmaken aan een 10+ jaar geregistreerde tweaker met goede reputatie die toevallig 50km verderop woont.

En nee, dan is het systeem nog niet 100% waterdicht, maar als je dit soort basisregels volgt denk ik dat het grootste deel van de huidige oplichters wel kan inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 18:42
MartijnAbel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:54:
Dat is ook schijnveiligheid. Ik heb ook een advertentie gehad een aantal maanden geleden waarbij ik foto's van google geplukt heb omdat alles al volledig ingepakt was. Helaas vergeten foto te schieten en geen zin om alles weer open te halen.
Ik zou in iedergeval op basis van een imagesearch iedereen die stock foto's gebruikt niet over 1 kam scheren ;)
Nee dat zou ik ook niet doen en raad dat ook niet aan, je kan het wel melden bij Tweakers en ondertussen de verkoper om eigen foto's vragen, komt er daarop geen reactie of een reden/excuus waarom dat niet zou kunnen en het gaat om een verkoper zonder beoordelingen dan zou ik me er toch echt niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
JvS schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

En waar heb jij dat overzicht voor nodig? Je zoekt een product, ziet een advertenti, checkt of de user betrouwbaar is. That's it. En bij Tweakers heb je die tools ook daadwerkelijk.

Jij hebt gewoon een eigen idee van wat die V&A moet zijn, namelijk een insiders handelsplaats waar je met betrouwbare vrienden gebruik van kan maken. Dat is niet wat V&A is en daar zal je denk ik gewoon mee moeten leren leven.

Drama's als backfiren neem je hopelijk zelf ook niet serieus toch?
:> ik ook van jou.
Pagina: 1 2 Laatste