Ik heb 5jaar met de Multipla Europa doorkruist. Gewoon een zalige wagen! Ik wilde absoluut nog het oorspronkelijke model. Ik vind hem zeker niet lelijk, hij heeft enorm veel persoonlijkheid. Ik heb onlangs een goeie tweedehands op de kop getikt en die ga ik voor minimum 10j stallen. Dit wordt zonder twijfel een collectors item. In Belgie zie je ze nog amper. Dit komt door het feit dat de Multipla voornamelijk door kroostrijke gezinnen gekocht werd en dienst deed als allesdoener (kinderen, de hond, ikea, ideaal om caravans te trekken...) het model met de vetrollen werd tot 2003 gemaakt dus die modellen zijn al gemakkelijk15-19j oud . In Belgie krijg je bij aankoop van een nieuwe wagen 1500 tot 2000EUR slooppremie dus dat is meer dan wat de wagen nog waard is. Gevolg, vele Multipla's hier zijn reeds gesloopt. Dat maakt hem zeldzamer en dus ook aantrekkelijker.
Ik kreeg altijd opmerkingen over mijn wagen. Blijkbaar vonden sommige mensen het zo nodig om toch maar steeds te zeggen hoe lelijk ze hem wel vonden.... Trouwens, het lelijke eendje was indertijd ook door bijna iedereen als lelijk bevonden. Nu vindt iedereen hem schattig...
Ik merk dat Italianen (waar ik ook een groot deel van het jaar verblijf) de Multipla wel apprecieren. Zij hebben een ongelooflijk gevoel voor estethiek en details, in alles en nog wat.
Het viel mj trouwens op dat iedereen die hier zo negatief was over het uiterlijk van de Multipla nu ook niet precies uitblonken door hun 'esthetische' keuzes (kledij, haartooi, huis, auto...). En dat stelde me gerust
Ik kreeg altijd opmerkingen over mijn wagen. Blijkbaar vonden sommige mensen het zo nodig om toch maar steeds te zeggen hoe lelijk ze hem wel vonden.... Trouwens, het lelijke eendje was indertijd ook door bijna iedereen als lelijk bevonden. Nu vindt iedereen hem schattig...
Ik merk dat Italianen (waar ik ook een groot deel van het jaar verblijf) de Multipla wel apprecieren. Zij hebben een ongelooflijk gevoel voor estethiek en details, in alles en nog wat.
Het viel mj trouwens op dat iedereen die hier zo negatief was over het uiterlijk van de Multipla nu ook niet precies uitblonken door hun 'esthetische' keuzes (kledij, haartooi, huis, auto...). En dat stelde me gerust