Fiat Multipla, lelijk beest of functioneel beest?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5jaar met de Multipla Europa doorkruist. Gewoon een zalige wagen! Ik wilde absoluut nog het oorspronkelijke model. Ik vind hem zeker niet lelijk, hij heeft enorm veel persoonlijkheid. Ik heb onlangs een goeie tweedehands op de kop getikt en die ga ik voor minimum 10j stallen. Dit wordt zonder twijfel een collectors item. In Belgie zie je ze nog amper. Dit komt door het feit dat de Multipla voornamelijk door kroostrijke gezinnen gekocht werd en dienst deed als allesdoener (kinderen, de hond, ikea, ideaal om caravans te trekken...) het model met de vetrollen werd tot 2003 gemaakt dus die modellen zijn al gemakkelijk15-19j oud . In Belgie krijg je bij aankoop van een nieuwe wagen 1500 tot 2000EUR slooppremie dus dat is meer dan wat de wagen nog waard is. Gevolg, vele Multipla's hier zijn reeds gesloopt. Dat maakt hem zeldzamer en dus ook aantrekkelijker.
Ik kreeg altijd opmerkingen over mijn wagen. Blijkbaar vonden sommige mensen het zo nodig om toch maar steeds te zeggen hoe lelijk ze hem wel vonden.... Trouwens, het lelijke eendje was indertijd ook door bijna iedereen als lelijk bevonden. Nu vindt iedereen hem schattig...
Ik merk dat Italianen (waar ik ook een groot deel van het jaar verblijf) de Multipla wel apprecieren. Zij hebben een ongelooflijk gevoel voor estethiek en details, in alles en nog wat.
Het viel mj trouwens op dat iedereen die hier zo negatief was over het uiterlijk van de Multipla nu ook niet precies uitblonken door hun 'esthetische' keuzes (kledij, haartooi, huis, auto...). En dat stelde me gerust :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De styling is het compromisloos gevolg van form follows function. De neus heeft wel wat van de neus van een hogesnelheidstrein. De facelift-neus vind ik absoluut niet passen.

De beglazing vind ik wel wat hebben van de Rumpler Tropfenwagen.

Ik zie de Multipla niet als mooi of lelijk, maar als anders en apart. Volgens mij is deze auto zijn tijd heel ver vooruit. Het zou me niets verbazen als over 25 jaar zelfrijdende electrische voertuigen van ongeveer dit model massaal het wegennet bevolken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik merk dat Italianen (waar ik ook een groot deel van het jaar verblijf) de Multipla wel apprecieren. Zij hebben een ongelooflijk gevoel voor estethiek en details, in alles en nog wat.
Het viel mj trouwens op dat iedereen die hier zo negatief was over het uiterlijk van de Multipla nu ook niet precies uitblonken door hun 'esthetische' keuzes (kledij, haartooi, huis, auto...). En dat stelde me gerust :)
:')

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 17-12-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:28
Obelink schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:52:
De neus heeft wel wat van de neus van een hogesnelheidstrein.
Klopt, maar wel van dit pareltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.hartvannederland.nl/wp-content/uploads/2013/06/fyra2.jpg

De facelift:
Afbeeldingslocatie: http://www.abc.net.au/news/image/2823882-3x2-940x627.jpg

En niet van dit type hogesnelheidstrein zodat het er ook daadwerkelijk snel uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://pmeunier23.free.fr/ALBUM-PIXYRAIL/AUTOMOTRICES-ET-TGV/slides/TGV-ST%20CYR%20SUR%20MER-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static3.businessinsider.com/image/57a4cae68d3eae23650ac95c-1190-625/this-animated-map-shows-how-radically-a-high-speed-train-system-would-improve-travel-in-the-us.jpg

Afbeeldingslocatie: http://icdn3.digitaltrends.com/image/italo-high-speed-train-1500x1000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bombardier.com/content/dam/Websites/bombardiercom/Projects/zefiro-electric-multiple-unit-4035.jpg/_jcr_content/renditions/original

Afbeeldingslocatie: http://www.eurail.com/sites/eurail.com/files/styles/asset_image_images_slider_big/public/ice_high-speed_train_at_platform_hamburg_germany.jpg?itok=Bhv6WHuE

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Jaren geleden liep ik met mijn broer langs een multipla. Ik zeg wat een lelijke bak tegen mijn broer. Broer loopt er eens omheen en zegt tegen een kerel die onze kant op komt lopen. Wat is dit een lelijke bak of niet meneer waarop die kerel zegt maar dat is mijn auto, half in elkaar gekropen :-) -:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Sayko schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:22:
Jaren geleden liep ik met mijn broer langs een multipla. Ik zeg wat een lelijke bak tegen mijn broer. Broer loopt er eens omheen en zegt tegen een kerel die onze kant op komt lopen. Wat is dit een lelijke bak of niet meneer waarop die kerel zegt maar dat is mijn auto, half in elkaar gekropen :-) -:)
Goed verhaal. Lekker kort en krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Met 6 man op vakantie is dit ding ideaal. Skibox op t dak en gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Als je in zo'n lelijke auto wil rijden ben je wel heel zelfverzekerd. Of het interesseert je gewoon allemaal niet meer...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Er rijden zoveel lelijke auto's rond, vaak boeit het mensen niet.
Wat dacht je van een Hyundai Matrix, nog een Pininfarina ontwerp ook. Fiat 500L is ook niet de mooiste (weer een Fiat :p). Vorige generatie van zo'n beetje het hele Seat gamma was ook niks. Suzuki is zo'n merk wat heel af en toe iets leuks doet, maar ook erg veel lelijks. Citroen Xsara Picasso (1e gen) is ook maar raar. Of wat dacht je van een Audi A2.
Of designgrappen als de ronde koplampen op een VW Polo of de te dure en kale Lupo 3L.

Mensen boeit het schijnbaar niks, maar kopen zo'n ding puur op kunsten verkoper, naam/status merk, omdat ze goedkoop zijn of echt puur waarop zo'n wagen als deze Multipla ontworpen is, 6 persoons in 2 rijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Je kan een Multipla van alles noemen wat je wilt .. maar ik rij dan nog liever in een Aztec:

Afbeeldingslocatie: https://www.automoblog.net/wp-content/uploads/2010/07/7918_311-small.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
Lol dat is die van Breaking Bad toch? Ach, hij eindigt wel een in Chrysler 300C (Lancia Thema hier) dus hij is er op vooruit gegaan :P
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:09:
Er rijden zoveel lelijke auto's rond, vaak boeit het mensen niet.
Wat dacht je van een Hyundai Matrix, nog een Pininfarina ontwerp ook. Fiat 500L is ook niet de mooiste (weer een Fiat :p). Vorige generatie van zo'n beetje het hele Seat gamma was ook niks. Suzuki is zo'n merk wat heel af en toe iets leuks doet, maar ook erg veel lelijks. Citroen Xsara Picasso (1e gen) is ook maar raar. Of wat dacht je van een Audi A2.
Of designgrappen als de ronde koplampen op een VW Polo of de te dure en kale Lupo 3L.

Mensen boeit het schijnbaar niks, maar kopen zo'n ding puur op kunsten verkoper, naam/status merk, omdat ze goedkoop zijn of echt puur waarop zo'n wagen als deze Multipla ontworpen is, 6 persoons in 2 rijen.
Mwah ik vind dat er een groot verschil zit tussen saai, raar of echt lelijk. Er blijft natuurlijk een heel groot stuk dat SMAAK is, maar er zijn weinig mensen die de Multipla mooi noemen. Het zijn vaak mensen die niet om uiterlijk geven. Praktisch zal ie ongetwijfeld wel zijn. De Audi A2 vind ik eerder schattig dan lelijk. De Fiat 500L is niet lelijk te noemen maar gewoon... tja, ik heb er geen woorden voor. Een vrouwenbak in ieder geval. Het is net als bij mensen, gemiddeld zijn de meeste mensen niet knap, maar er zijn er maar enkelen die echt LELIJK zijn. Daar zit een groot verschil. Deze mag er ook tussen:

Afbeeldingslocatie: https://www.carmagazine.co.uk/Images/upload/9298/images/3SsangyongRodiuscarreview.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/SsangYong/Rodius/SsangYong_Rodius_01.jpg

En NIEMAND die single is rijdt in zulke auto's rond. Je hebt het al opgegeven, je hebt een (saai) gezin, de vrouw is de baas en er gaat niets meer gebeuren in je leven. >:)

[ Voor 91% gewijzigd door YoshiBignose op 19-12-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Ai, ja, Ssang-Yong... helemaal vergeten.. die hebben erg rare fratsen uitgehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, de eerste Multipla is gewoon afschuwelijk lelijk. De tweede generatie ziet er een stuk beter uit, maar ik denk dat veel mensen bij de naam Multipla al een soort koude rilling krijgen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17
Die San-Yong (auto met dakkapel) heeft op de tweede foto zelfs nog een spoiler! _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
YoshiBignose schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:38:

En NIEMAND die single is rijdt in zulke auto's rond. Je hebt het al opgegeven, je hebt een (saai) gezin, de vrouw is de baas en er gaat niets meer gebeuren in je leven. >:)
Ik ben al 12 jaar getrouwd, maar mag van mijn vrouw echt niet met zo'n gedrocht thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
t_captain schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:43:
[...]

Ik ben al 12 jaar getrouwd, maar mag van mijn vrouw echt niet met zo'n gedrocht thuiskomen.
Goed teken. Dan ben je getrouwd met een lekker wijf :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
En zo tuft de helft hier als een grijze muis in z'n volkswagen Polo/Golf of z'n peugeot 306 weer naar huis.. al dan niet geleased. Want ja, daarin ben je natuurlijk wel hip en wordt je bij thuiskomst besprongen door je vrouw/vriendin/huisdier/whatever en vinden de buren je wél cool :')

Ik vind de multipla eigenlijk wel een cultstatus hebben, een soort van rijdende middelvinger naar de auto-rijdende meute met zelfspot. Bazenbak dekt de lading wel redelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Timorad schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:53:
En zo tuft de helft hier als een grijze muis in z'n volkswagen Polo/Golf of z'n peugeot 306 weer naar huis.. al dan niet geleased. Want ja, daarin ben je natuurlijk wel hip en wordt je bij thuiskomst besprongen door je vrouw/vriendin/huisdier/whatever en vinden de buren je wél cool :')

Ik vind de multipla eigenlijk wel een cultstatus hebben, een soort van rijdende middelvinger naar de auto-rijdende meute met zelfspot. Bazenbak dekt de lading wel redelijk.
Cult status kan je ook krijgen zonder voor lul te rijden of altijd je auto keuze te moeten verdedigen....

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/fa/19/49fa1960752e43454810de9b109d7c7c.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Volkan1984 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:38:
[...]

Goed verhaal. Lekker kort en krachtig.
Ok dan het lange verhaal; multipla lelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Timorad schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:53:
Saai is wat anders dan lelijk :P met een Polo ben je inderdaad cool, maar net als 9 van de 10 andere. Eigenlijk ben je dan normaal. En normaal is ook weer saai :P maar je staat in ieder geval niet voor lul...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:58 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
JCE schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:54:
[...]

Lekker volwassen weer zeg. :')
Mijn reactie kan inderdaad zo opgevat worden, en is ook wat gechargeerd :) Maargoed, iemand denigrerend aanspreken omdat ie in een auto rijdt die gewoon doet wat ie moet doen is misschien ook "lekker volwassen" :+

Persoonlijk vind ik het leuk als iemand bewust in een aparte auto rijdt, zoals de Multipla. Leuker dan iemand die weer een anonieme Aygo/UP/1-serie/noem maar op toevoegt aan het autopark. Neemt niet weg dat ik een Saab als hierboven ook leuker vind om naar te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:59 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Terwijl ik over snelweg rij, zie ik andere Multipla langs rijden en zie, de mensen kijken blij naar ons dat er nog iemand in Multipla rijdt.

Het lijkt wel alsof Multipla rijders elkaar begroeten. We weten allemaal dat er niet veel van rond rijden. In mijn woonplaats tel ik 3 a 4 stuks, dat is alles. Tussen al die Opels en Volkwagens...

Dus rij je in Multipla, dan hoef je niet schamen. :) Het heeft toch nog goede kant dat mensen elkaar zwaaien.

Voor ik het vergeet: ik ben sinds paar maanden eigenaar van Multipla 1e generatie. Gratis overgenomen van mijn moeder.
Als er meer eigenaren zijn, mag je hand opsteken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrDummy op 26-11-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
MrDummy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:47:
Het lijkt wel alsof Multipla rijders elkaar begroeten. We weten allemaal dat er niet veel van rond rijden. In mijn woonplaats tel ik 3 a 4 stuks, dat is alles. Tussen al die Opels en Volkwagens...
Ik laat mijn hand naar beneden.
Maar ik vind 3 of 4 Multipla's voor een woonplaats al aan de hoge kant.

Ik zou hem zelf niet willen hebben, maar ik vind 'm wel op een gekke manier eigenzinnig.
Leuk dat jij 'm nu hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

Haha, 3 of 4 Multipla's, mss zit er wel een groot gekkenhuis o.i.d. :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Fiat had was indertijd (90%?) eigenaar van Ferrari. Ze hebben toen één cruciale zet gemist.

Renault deed het wel.

En het was awesome.

YouTube: Espace met ballen

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 27-11-2017 19:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste