Er zal wel wat compressie op gezeten hebben. Draw distance zal op PC ook beter zijn. Nu, ik verwacht geen grafische topper, maar ik verwacht wel een "aanvaardbaar" niveau.
Waar ik me het meest zorgen over maak, is de AI. Stealth zou een optie moeten zijn, maar de NPC's zijn zo dom dat dit anno 2016 niet meer door de beugel kan. Het is alsof de NPC's maar 2 meter voor zich uit kunnen kijken. Je kan onder hun neus hun wagen stelen en ze staan erop te kijken als een hond op een zieke koe. Of nog erger: je kan één NPC stealth killen onder hun neus en ze reageren niet. Maar je kan hem niet afknallen, want dan reageert iedereen. De NPC's zijn dus ook voor de stealth aan elkaar gelinked: als je één keer opgemerkt wordt, dan ben je door iedereen opgemerkt, wat ook belachelijk is. Dit zou wel eens een game breaker kunnen zijn.

ravw schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:55:
hoe meer filmpjes ik ga kijken hoe meer een meer het me gaat tegen vallen .. het is meer een GTA geworden dan een echte Mafia game
zo als deel 1 die vond ik echt een beetje in de stijl passen zo als je de mafia kent
het is nu meer een GTA lookalike aan het worden
dit is meer een actie game aan het worden ... want ik leuk vind aan een is die rum ritten of die en dat soort dingen
zo als ik die filmpjes nu zie , is het meer van kil die persoon en rijd verder naar het volgende hit point ..
Wees je er wel bewust van dat de meeste filmpjes allemaal side missions laten zien om niets van het verhaal te spoilen. Wat ik begrepen heb, is dat Mafia 3 echt wel een verhaal gedreven spel is (net zoals zijn voorgangers), maar dat er deze keer ook naast het verhaal vanalles te doen is (net zoals GTA dus). Mafia 2 had als kritiek dat het enkel het verhaal had en dat de open wereld van Empire Bay een doodse stad was waar er niets te beleven valt. Dat lijkt nu in Mafia 3 wel weggewerkt te zijn.
Binnen het verhaal zullen de missies heel wat beter en innovatiever zijn. Dat verwacht ik toch, want ik heb als voorbereiding op Mafia 3 nog eens Mafia 2 herspeeld en naast een top verhaal had dat spel ook al hele leuke missies. Mafia 2 grootste minpunt is/was dat het een spel is waar je op 10 uur doorheen bent, want naast het verhaal is er niets te doen. Maar het is wel een hele genietbare 10 uur en Mafia 3 lijkt dat probleem van Mafia 2 wel goed aan te pakken.
Nu valt het nog af te wachten of Mafia 3 geen Watch Dogs wordt met een hoop icoontjes op een kaart die je moet afvinken. Maar Watch Dogs had ook als probleem dat het spel geen sfeer en geen ziel had. Dat had als gevolg dat het afwerken van de icoontjes op de kaart op werk begon te lijken waar geen plezier aan te beleven viel. Ik denk en hooop dat dit bij Mafia 3 wel gaat meevallen: de Mafia games hebben altijd hopen aan sfeer gehad en zuigen je altijd in die Mafia sfeer. En dat lijkt bij die zuid Amerikaanse stad New Bordeaux ook weer snor te zitten.
[
Voor 45% gewijzigd door
DarthDavy op 04-10-2016 10:55
]