Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Matched: playlist, smart
Heb je hier iets aan? Lazy TV
Unlike a smart playlist or skin widget, LazyTV doesnt just provide the first unwatched episode of a TV show. It provides the first unwatched episode AFTER the last watched one in your library. A small, but important, distinction.

LazyTV offers two main functions:
The first creates and launches a randomised playlist of the TV episodes. And not just any episodes, but the next episode it thinks you would want to watch. You also have the option to blend in your movies (both the watched and the unwatched) to complete the channel-surfing experience.
The second main function populates a window with the next available episode for each of your TV Shows. One click and your viewing menu is there, immediately.

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2015 20:30 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het iemand gelukt om in Eminence 2 of de mod daarvan extra items aan de movies of series hub toe te voegen? Ik wil namelijk een smart playlist toevoegen, maar heb geen idee hoe. Als ik eenmaal zover ben dat ik het submenu, danwel de hub kan editen, kan ik geen smart playlist kiezen.

Edit: uiteindelijk uitgevonden. Het zat nogal goed weggestopt.

In het geval je een smart playlist wilt toevoegen, moet je deze wel eerst creëren en daarna kopiëren van je userdata map

"C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Kodi\userdata\playlists\video"

naar de betreffende map in de juiste skin, in dit geval

"C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2.mod-master\extras\playlists"

Daarna kan je hem toevoegen aan je hub, via

Instellingen \ Uiterlijk \ Skin - instellingen \ beginscherm - customize home menu \ speelfilms - hub items \ choose item for menu \ video bibliotheek \ afspeellijsten \ betreffende afspeellijst

Ik had het idee dat dit in Eminence 1 een heel stuk gemakkelijker ging.

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 27-02-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wil in Eminence 2 Mod een andere home screen widget en aangezien er geen een is die kan wat ik wil, moet ik er dus zelf een maken. Of een skin vinden waar dit mogelijk is en die betreffende widget kopieren.

Het liefst zou ik op mijn home screen afwisselend de volgende dingen zien:
  • Trending movies / nu in de bioscoop
  • Recommended media
  • Next episode van de laatste 10 bekeken series
  • Willekeurige animatiefilm
  • Willekeurige favoriete film of serie
  • Nu bezig (films en afleveringen die gestart zijn, maar niet voltooid)
Nu las ik in de Kodi wiki dat je met smart playlists dingen kunt combineren met de AND en OR functies, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Iemand die een eigen widget aan het home screen heeft toegevoegd en mij op weg kan helpen, of weet waar ik het best kan beginnen met lezen?

Via het Kodi forum (vooral skin specifieke informatie) en Google (voor illegale streaming add-ons die een custom widget hebben) kom ik nog niet verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:37:
[...]

Nou bv buurman en buurman heb ik allemaal losse afleveringen van dus deze valt onder de categorie series.
Maar zo heb ik ook de hele collectie van Tom en Jerry wat eigenlijk serie afleveringen zijn maar aangezien deze in collectie formaat zijn DVD1 DVD2 etc zal deze waarschijnlijk onder de categorie films vallen?

Vervolgens een node aanmaken en gaan.

Maar daar een gedeelte serie formaat is (losse eps en ook als zodanig gevonden) kan ik deze niet samen voegen met films in 1 node?

/edit:
Nu ik het zo op schijf moet ik denk als regel maar aan houden dat wanneer iets een DVD collectie is het maar films moeten zijn.
  • Ik heb zelf alle films en kinder films gescheiden door smart playlists op basis van het pad.
  • In KODI het standaard Movie menu weggegooid en twee nieuwe menus aangemaakt die verwijzen naar playlist Movies en Kids Movies.
  • Alle losse afleveringen va kinder TV shows heb ik gekozen om die via een submenu op de Kids Movies te laten verwijzen naar de file view. Er is bijna geen beginnen aan om die er gescanned in te krijgen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

devildirk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:33:
Het feit dat ik geen folders op het Homescreen kan krijgen is het grootste gemis.
Ik heb een folder met tv-shows, een folder met series, een folder met nieuwe films, een folder met oude films, een folder met fotos en een folder met muziek. Dus eigenlijk heel simpel 6 folders.
DIE wil ik op het Homescreen.
Het is gewoon NIET mogelijk om een apart link/plaatje/shortcut/folder apart op het Homescreen te krijgen voor deze 6 categorieën.

Je hebt: Pictures-Videos-Movies...... and thats it. Dus 3 mogelijkheden om 6 dingen apart aan te sturen, en dat gaat niet. Wel maak ik linkjes naar de folders onder Favorieten, maar dat is erg bekrompen.

Nu gooit Kodi echt alles op 1 hoop (met name films en series) en is ondoorgrondelijk.

Dus ik blijf maar wachten op de gouden tip! Echter hier zeggen ze dat het onmogelijk is... en dat lijkt mij stug.

Dus was mijn vraag of iemand eens stap-voor-stap kan uitleggen hoe het nu eens precies werkt.
Zelfs die handleiding is niet te vinden.
Is het niet gewoon op te lossen door Kodi gewoon in bibliotheekmodus te blijven gebruiken én daarbij op zoek te gaan naar een skin die het toevoegen van smart playlists ondersteunt én deze kan toevoegen op het homescreen?

Geef dan elke film zijn eigen folder en stop alle filmfolders in 1 parentfolder.
Dus:
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 2 (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 3 (jaartal)
enz.

Hiermee kan Kodi alles indexeren wat jij aan films hebt.
Daarna voeg je een smartplaylist toe die alle 20/50/100 laatst toegevoegde films laat zien
En een smartplaylist die alle films laat zien, excl. de laatste nieuwe.

Zo heb ik het gedaan voor mijn dochter met tekenfilms en tekenfilmseries. Deze staan gewoon nog steeds in mijn bibliotheek, maar zijn voor haar op te roepen door op een Mickey Mouse icoontje te klikken in de hubs van Eminence skin. Voor mezelf heb ik een smartplaylist waarbij ik de lopende-maar-niet-afgeronde films en series in 1 keer oproep. Ook toegevoegd aan de hubs in Eminence. Er zijn volgens mij echt tig skins die een smartplaylist ook direct op het homescreen kunnen zetten.

Je kunt die smartplaylists overigens gewoon vanuit de Kodi interface maken, maar ook handmatig aanpassen door xml's van andere gegevens te voorzien.

Zie ook:
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=76717

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2016 15:00 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26
*knip* negeren is beter

Ik zou zeggen, sla de Kodi wiki er eens op na met alle tips en tricks die je gehad heb, succes!
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists

[ Voor 70% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:04 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
In de Kodi wiki staat merendeels stap voor stap met plaatjes uitleg hoe je iets moet doen.
Zo ook hoe je een smart play list moet maken.
Volgens mij word er op tweakers nog steeds verwacht dat je enigzins wat zelf probeert en zeker wat onderzoek doet.
En bij je vraag stelling vertellen wat je geprobeerd hebt of waar je tegen aan loopt.

Als ik vanavond thuis ben kan ik je wel een link van het Kodi forum geven waar iemand bv zijn kinderfilms gescheiden heeft van de zogenaamde grote mensen films.
Dat kan je dan ook toepassen voor de rest.
Ik zelf heb bv een playlist aangemaakt voor alle ongeziene films.
En zo zijn er meer mogelijkheden.

Wil je een stap voor stap uitleg dan is de Kodi wiki daar erg geschrikt voor met de tips die je hier hebt gekregen weet je dan waar je moet zoeken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

knip: offtopic . Iedereen heeft je tot nu toe willen helpen. Wat jij wil kan best overigens en is eenvoudig te doen.

Kies een skin die je mooi vindt. Check op het Kodi forum de mogelijkheden van deze skin. In jouw geval veranderingen aan het home menu en ondersteuning voor smart playlists. Veel skins zullen dit kunnen, bijv. Eminence.

Eminence heeft zelfs al zo'n smartplayslist standaard in zijn films en series hubs zitten. Opslaglocatie van die playlist is hier: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\playlists) Andere skins, hebben vergelijkbare locaties. Dit is de inhoud van de betreffende smart playlist:

code:
1
2
3
4
5
6
<smartplaylist type="movies">
    <name>New Movies</name>
    <match>all</match>
    <limit>[b]25[/b]</limit>
    <order direction="descending">dateadded</order>
</smartplaylist>

Verander 25 in bijv. 100 en deze playlist geeft dan standaard de 100 laatst toegevoegde films van je bibliotheek weer.

code:
1
2
3
4
5
6
<smartplaylist type="movies">
    <name>New Movies</name>
    <match>all</match>
    <limit>[b][b]100[/b][/b]</limit>
    <order direction="descending">dateadded</order>
</smartplaylist>

Enige wat jij nog hoeft te doen is deze smartplaylist te kopieren naar jouw favoriete skin en in de documentatie van die betreffende skin te kijken hoe je deze aan je home screen toevoegt. Dat weet ik natuurlijk niet voor elke skin. In Eminence ga je naar instellingen -> skin -> skin instellingen -> customize home menu. Bij andere skins zul je waarschijnlijk op dezelfde plaats kijken.

Zelf heb ik niet de behoefte om die dingen aan mijn home menu toe te voegen. Die houd ik liever clean: weer / films / series / youtube / foto's / instellingen / power. Ik voeg mijn smart playlists toe aan de hubs van de films en series, maar wat jij wil kan dus gewoon ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:06 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je de stap-voor-stap hulp die je nu gekregen hebt (inclusief een uitgeschreven smart playlist en links naar stappenplannen) al geprobeerd? Waar loop je nu nog tegenaan?

[ Voor 54% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Doe nu eens het volgende:

Installeer een andere skin dan Confluence, bijv. Eminence 1 of 2. Waarom? Confluence is prima, maar mist functionaliteit en uitbreidingsmogelijkheden t.o.v andere skins. Waarom Eminence? Behalve dat ik deze persoonlijk fijn vind, is het een skin zonder al te veel afleidende poespas en zijn de meeste instellingen goed te vinden.

Als je Eminence geïnstalleerd hebt en je kiest films, dan kom je in de hub. Daar zie je o.a. die smart playlist staan waaraan ik refereerde. Zoek die smart playlist even op, in de Kodi folder. In dit geval:

code:
1
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\playlists

Open de NewMovies.xsp met kladblok, verander "25" in het getal dat jij graag wilt, bijv. 100 en opslaan.
(Was geen xml zoals ik eerst dacht, maar verder doet dat voor het stappenplan niet zoveel terzake.)

Gooi nu AL je films, zowel nieuw als oud in 1 parentfolder en stop elke film in zijn eigen folder. Dus zo:
code:
1
2
3
4
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 2 (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 3 (jaartal)
enz.

Het voordeel hiervan is dat alle films, nieuw en oud in 1 keer door je smart playlist gezien worden en je niet meer hoeft te schuiven van map nieuw naar map oud. De smart playlist ziet zelf welke films nieuw zijn toegevoegd en jij hoeft daar niets meer voor te doen, dat gaat vanzelf.

Als je nu naar de films gaat in Eminence, kan je met 1 druk op de juiste smart playlist zien wat jij wilt. Het enige nadeel (althans, tov jouw wensen) is dat het nog niet op het home screen staat.

Krijg je het tot zover werkend?

Volgende stap, zet deze smart playlist op je home screen.
  • Ga naar: instellingen -> uiterlijk -> skin
  • Klik onder Eminence op instellingen
  • Kies: beginscherm -> customize home menu
  • Kies het menu item WAAR ACHTER je het nieuwe item wilt hebben en selecteer + en druk op enter
  • [small](met pijltje omhoog/omlaag verplaats je jouw item in het menu naar voor of naar achteren. Met X delete je jouw items. Ook bestaande items kun je van plaats veranderen, aanpassen, of deleten.)[/small]
  • Kies het nieuwe item en ga naar het rechter menu
  • Kies daar: choose item voor menu
  • Kies daar: Video bibliotheek -> afspeellijst met diskette symbool (NIET afspeellijsten met met het streepjes symbool) en kies als laatste de juiste afspeellijst. In dit geval dus NewMovies
  • Op de vraag wat je wilt doen, antwoord je BEELDSCHERM (niet AFSPELEN, want dan speelt-ie alle 100 films af...)
  • Verander dan nog label en icon en ga terug naar je home menu
  • KLAAR :)
Staat een icon/plaatje wat je graag had gewild er niet tussen? Dan zoek je op internet een ander plaatje en sla je dat op in de iconsmap van je skin. In het geval van Eminence:

code:
1
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\icons

Ga dan weer terug naar de stap waar je net je icon kon kiezen, kies jouw nieuwe plaatje en dan heb je alles helemaal zoals je het wilt.

Als het nu nog niet lukt, wil ik met alle liefde bij je inloggen met TeamViewer. Dan kan je zien hoe ik het doe.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51

copykat

Good copy isn't bad

Fijn al die uitleg geeft mij weer een trigger om weer eens te prutsen aan een paar dingen.
(Geexbox en cuboxi 4pro)
(ik kan natuurlijk een clone trekken en na het prutsen de origineel terug zetten maar enige vooruit inzicht is best lekker dus ik heb een paar vraagjes:
1) is als je veel handmatige correcties in de library zoals titel/ thumbnail/fanart hebt ,is dit verdwenen als je veranderd van skin?
2) is superrepo site een goede plek om extra addons binnen te slepen? (via url in kodi)
3 eminence klinkt aantrekkelijk tenopzichte van confluence (die is wel erg lekker basic en snel in te regelen) maar heeft iemand wel eens die confluencemod geprobeerd om music grapics te verkrijgen bij music modes? dit

en misschien een open deur:
welke skin en scrapers zijn nu eigenlijk de meest aantrekkelijke(effectief en simpel) voor series/movie/photo/ dumpertv enz
De confluence is voor 80% goed, kinderen snappen het overzichtelijk simpel weinig grafische bullshit maar soms net iets te simpel.
(die smart playlist bijv is makkelijk om de kinderen snel en simpel weg te leiden van eh hak en breek werk.)

[ Voor 1% gewijzigd door copykat op 09-09-2016 01:14 . Reden: type player en os ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

copykat schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:07:
Fijn al die uitleg geeft mij weer een trigger om weer eens te prutsen aan een paar dingen.
(Geexbox en cuboxi 4pro)
(ik kan natuurlijk een clone trekken en na het prutsen de origineel terug zetten maar enige vooruit inzicht is best lekker dus ik heb een paar vraagjes:
1) is als je veel handmatige correcties in de library zoals titel/ thumbnail/fanart hebt ,is dit verdwenen als je veranderd van skin?
Zolang je database intact blijft, behoud je al die dingen. Als je een Kodi update doet / nieuwe install / corrupte database hebt, kan je die dingen verliezen. Een nieuwe skin doet niks met jouw nfo's of art. Het beste is daarom wel om wijzigingen - zoals bijv het toevoegen aan een set, of het wijzigen van de filmtitel - niet enkel binnen Kodi te doen, maar om nfo bestanden te maken in de map van de film die je wilt veranderen. Bij een nieuwe installatie hoef je die wijzigingen dan niet meer zelf te doen, maar leest Kodi ze zelf in en heb je ze dus meteen weer. Voorbeeld van zo'n bestand:

code:
1
2
3
4
5
<movie>
        <title>Miami Supercops</title>
        <set>Bud Spencer & Terence Hill Collection</set>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0089591/

Het volstaat om de nfo zo simpel mogelijk te houden. Vul dus alleen je wijzigingen in, zoals plot, movie set of nieuwe titel en sluit af met de IMDB-url. De rest vult Kodi aan vanaf IMDB en wordt dus vanzelf aan je db toegevoegd. Een film-nfo noem je letterlijk "movie.nfo". Even Kodi de filminformatie laten vernieuwen en aangeven dat je niet op internet wilt zoeken, maar het lokale bestand wilt gebruiken en dan gaat het verder vanzelf.
2) is superrepo site een goede plek om extra addons binnen te slepen? (via url in kodi)
3 eminence klinkt aantrekkelijk tenopzichte van confluence (die is wel erg lekker basic en snel in te regelen) maar heeft iemand wel eens die confluencemod geprobeerd om music grapics te verkrijgen bij music modes? dit
probleem alleen is dat bij Eminence de skinmaker en de modder allebei naar nieuwe projecten zijn gegaan. Bestaande bugs worden eigenlijk niet meer aangepakt door hen. Dat gezegd hebbende, vind ik Eminence de enige echt goede skin naast Confluence, maar dat is persoonlijk.
en misschien een open deur:
welke skin en scrapers zijn nu eigenlijk de meest aantrekkelijke(effectief en simpel) voor series/movie/photo/ dumpertv enz
simpel, effectief, doch uitgebreid: Eminence 2 en de mod daarvan. Ik gebruik universal movie/artist/album scraper. Werkt prima.
De confluence is voor 80% goed, kinderen snappen het overzichtelijk simpel weinig grafische bullshit maar soms net iets te simpel.
(die smart playlist bijv is makkelijk om de kinderen snel en simpel weg te leiden van eh hak en breek werk.)
Confluence is ook gewoon prima, maar mist soms net wat handige dingen

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2016 08:47 ]

• copykat
  • Laatst online: 11:51

copykat

Good copy isn't bad

@ TRaSH:
Jorgen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:26:knip
probleem alleen is dat bij Eminence de skinmaker en de modder allebei naar nieuwe projecten zijn gegaan. Bestaande bugs worden eigenlijk niet meer aangepakt door hen. Dat gezegd hebbende, vind ik Eminence de enige echt goede skin naast Confluence, maar dat is persoonlijk.

knip

[...]
Confluence is ook gewoon prima, maar mist soms net wat handige dingen
Sorry ik refereerde hier naar.

En wat betreft die nieuwe : Estuary ziet er goed uit wel beetje muis control georiënteerd?
Ben benieuwd hoe die straks werkt als hy uit gevoerd word in een stable build.

Ik mis overigens eigenlijk maar een paar dingen in Confluence:
- Een ondersteuning van images als ik mp3 afspeel. (Artist slideshow word niet ondersteund in confluence)
- een smart music playlist (eentje die verder borduurt op je eerste keuze qua genre.) (nu klik ik gewoon een aantal albums en doe random/shuffle playlist.
- minder strikte stills en motion scheiding. (combi mappen met jpeg en avi/mkv/achvg is nu of een of het ander afhankelijk vd modus.)
- een simpele manier om rating (kind (12 jaar) of volwassene) toe te voegen zonder aparte profielen of libraries te maken. (beetje wat Devildirk gemaakt heb, een shortcut tab die alles laat zien dat met een " * " gemarkeerd is en chainsaw massacre dan weg laat in de library list.

[ Voor 47% gewijzigd door copykat op 10-09-2016 23:29 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ondersteunt estuary het maken van hoofd menu items die verwijzen naar een smart playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Freubel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:05:
[...]

Geprobeerd en geslaagd. Dank voor de tip !
Ook de benaming is nu prima in orde.

Ander vraagje, ik heb een map "Bibliotheek" en een map "Nieuw"
Deze komen echter gemengd in de speelfilm lijst te staan. Hoe kan ik 2 seperate lijsten krijgen met de daarbij behorende snelkoppeling ?
1 van de 2 toevoegen aan favorieten ?
Met een smart playlist*? Daarbij kan je elke folder een unieke naam geven. Met een uitgebreidere skin kan je deze ook in het hoofdmenu weergeven. Mocht je dicht bij de standaardskin willen blijven dan kun je een kijkje nemen bij Xonfluence.

* edit: in de 'smart playlist opties' kan je dus ook specifiek naar een folder verwijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door alesandro_46 op 13-01-2017 08:35 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
MRammeloo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Check.

Naast een RPi + LibreElec, gebruik ik bij een andere TV nog een Dune mediaplayer. Daar kon ik (via de GUI, Yadis) vrij simpel icoontjes naar keuze plaatsen, die vervingen dan de default MPAA icons. Ik hoopte dat zoiets met Kodi ook kon.

(Met twee kleine kinderen in huis is zo'n advies van kijkwijzer best handig op z'n tijd ;) )
Een andere methode is een smart playlist maken van de (kinder?)films en hiernaar verwijzen met een menu item*. Kinderen kiezen menu ' Kinderfilms', volwassenen kiezen het menu 'films'.

(met onder andere Xonfluence kan je extra menu items aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:37
alesandro_46 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Een andere methode is een smart playlist maken van de (kinder?)films en hiernaar verwijzen met een menu item*. Kinderen kiezen menu ' Kinderfilms', volwassenen kiezen het menu 'films'.

(met onder andere Xonfluence kan je extra menu items aanmaken)
Aardig idee! Jammer dat dit met Kodi niet iets simpeler kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
TRaSH schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:44:
[...]
Je schijnt ook een playlist op MPAA rating te kunnen doen (Op NL Kijkwijzer zal je niet hoeven te rekenen of iemand moet daar echt behoefte hebben in het Kodi Team of iemand anders moet het willen ontwikkelen)
Die mpaa rating is maar een veld in de database daar kan je prima de kijkwijzer rating in krijgen. Met universal movie scraper kun je kiezen uit welk land je de rating wilt. De prefix moet je vervolgens aanpassen van "Rating " naar "nl-" en dan zou het al door sommige skins misschien ondersteund zijn: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=281452 ? Heb het zelf niet werkend gekregen, maar textueel wordt het in ieder geval wel weergegeven.

En je kunt dit veld inderdaad vervolgens ook weer gebruiken in smart playlist, handiger dan alles zelf in de juiste mappen zetten of handmatig aan een playlist toevoegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Natsu op 07-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bruce the boss schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:34:
[...]

Moet nog even opgang komen hoor :|
Goed lezen in http://kodi.wiki/view/sma..._of_a_smart_playlist_file ;)

- XML file aanmaken in je userdata directory met extensie XSP
- De values in de XML bepalen "wat" er wordt afgespeeld; er staan meerdere pagina's met filters/values vermeld

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36
The_Admin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:54:
Gisteren eindelijk de stap gewaagd naar 18.2, denkende dat het met zo'n .2 release wel redelijk pijnloos zou gaan....Think again :P

M'n skin (Chroma) wordt nog niet ondersteunt op 18, prima. Andere skin zoeken, maar schijnbaar is script.skin.shortcuts overstuur. Ik heb een aantal 'eigen' menu-entries, zodat bv. alle kinderfilms in een eigen menu'tje staan, en niet tussen de 'grotemensenfilms' (en vice versa is ook wel lekker).

Maar als ik nu dus een menu item maak 'kids', ik zeg dat hij de source (NFS) 'kids' moet gebruiken dan kom ik wanneer ik deze menu-optie gebruik vervolgens in een menu waar ik twee keer 'kids' heb staan. Alletwee geven uiteindelijk wel toegang tot de content die ik moet hebben, maar dat 'tussenmenu' moet er niet zijn, en dat lijkt te komen doordat hij twee keer die 'kids' entry heeft ofzo.

Script.skin.shortcuts weggegooid, uit packages gehaald, onder userdata weggemikt, maar het issue blijft. Iemand dit ook gehad / een oplossing? :)
Zoiets doe ik met Smart Playlists
Het filter zit op die playlists en de menu items verwijzen vervolgens naar de playlists.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 15-05-2019 08:54 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Freakster86 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
@Hero of Time Zojuist geprobeerd, maar als ik een extra bron voor series toevoeg, dan krijg ik nog steeds alle series in alfabetische volgorde onder "tv shows". Dan is er toch geen verschil met alles gewoon in één folder?

Ik wil juist dat wanneer ik "tv shows" open alle normale series te zien krijg, maar bovenaan die lijst dus een extra folder genaamd "jeugdseries" te zien krijg met daarin de betreffende series.
Zo werkt dat niet. Wat ik zou doen:
* Verwijder de reguliere 'series' menu item.
* Maak smart playlists voor de verschillende serie items: starts with: path series jeugd AND contains series
* Gebruik een skin die custom menu items kan hebben en maak shortcuts naar deze smart playlists

Ik heb het ook zo gedaan voor films en kinderfilms

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Zo werkt dat niet. Wat ik zou doen:
* Verwijder de reguliere 'series' menu item.
* Maak smart playlists voor de verschillende serie items: starts with: path series jeugd AND contains series
* Gebruik een skin die custom menu items kan hebben en maak shortcuts naar deze smart playlists

Ik heb het ook zo gedaan voor films en kinderfilms
Dat vergt behoorlijk wat stappen inclusief zoektocht naar een nieuwe skin... Confluence O+ ;(

Maar zodra je dus een source toewijst aan "TV shows" scant Kodi alle mappen/submappen in die source en zet alle gevonden series op alfabetische volgorde onder "TV shows". Er is dus geen enkele mogelijkheid om Kodi de shows in een submap gewoon in die submap weer te laten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
Freakster86 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Dat vergt behoorlijk wat stappen inclusief zoektocht naar een nieuwe skin... Confluence O+ ;(

Maar zodra je dus een source toewijst aan "TV shows" scant Kodi alle mappen/submappen in die source en zet alle gevonden series op alfabetische volgorde onder "TV shows". Er is dus geen enkele mogelijkheid om Kodi de shows in een submap gewoon in die submap weer te laten geven?
Voor in ieder geval Kodi 17 bestond er 'Concluence mod'. De Confluence met (je raad het niet ;)) extra modificaties. Hierin kon je o.a. custom menu items voor smart playlists aan het hoofdscherm toevoegen.
Heb even gezocht voor je, maar zo snel nog niet een versie voor kodi 18 gevonden. Als je zoekt op 'Confluence mod kodi 18' dan vind je wel een aantal afgeleiden van Confluence mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Theo27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:09:

Mijn vraag is dan ook. Kun je 2 aparte film bibliotheken aanmaken zonder dat de content er dubbel in staat?
Je kan gebruik maken van Smart Playlists, zie de Kodi wiki of doorzoek dit topic even; er is al vaker over gesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door _Vincent_ op 10-06-2020 14:56 ]

Pagina: 1

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.