• gjg78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-03-2019
Ja precies, daarom vond ik het zo vreemd dat 9to5mac het maar over 3 waardes heeft.

Wellicht bedoelen ze dat er door iOS 9 heen drie default waarden worden gebruikt, maar dat je als ontwikkelaar veel nauwkeuriger de druk kunt uitlezen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vond dit wel een grappig filmpje over, speculatief gezien, de nieuwe behuizing voor de 'iPhone 6s'.

Ik heb - tl;dr - niet het hele topic gecheckt, voor ik dit post.

Het leek me interessant.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:01:
[...]

Ja, zeker weten. Zal mij niks verbazen als je de 255 drukpunten van veel Wacom tablets (o.a.) ook hebt. Wat ik aangaf was heel erg kort door de bocht, puur om aan te geven wat je er o.a. mee zou kunnen.

De software/hardware kan immers misschien wel 255 drukpunten herkennen, maar voor de meeste toepassingen heb je daar niet veel aan (behalve dus tekenen, fotobewerking, etc).
Vind dat hele gerucht een beetje vaag eigenlijk. 9To5Mac moet toch beter weten dan dat een MacBook maar twee druklevels heeft? Onderscheid met een nieuwe naam terwijl de functie exact hetzelfde is?

En Bauke die het nog meer in de soep gooit hier. Deze alinea slaat helemaal nergens op:

"De huidige versie kan twee soorten aanrakingen onderscheiden, namelijk een lichte en een gewone aanraking. Bij de sensor voor de iPhone 6s wordt daar een 'deep press'-aanraking aan toegevoegd, ofwel een druk met meer kracht. Om het onderscheid te maken met zijn vorige Force Touch-sensoren zou Apple zijn nieuwe technologie 3D Touch Display willen noemen."

Een lichte aanraking is gewoon een tap, een normale aanraking langer drukken en Deep-press is gewoon met Force Touch 255 druklevels. Beetje logisch nadenken is moeilijk blijkbaar. |:( Niets persoonlijks hoor :P

Anoniem: 616726

Veel Tweakers worden blijkbaar wild van rosé goud :p

• Liliuokalani
  • Niet online
Anoniem: 616726 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:08:
Veel Tweakers worden blijkbaar wild van rosé goud :p
Mooier dan normaal goud imho :P Vind die gouden mooi, alleen de witte strepen en de extreem gouden camera ring niet. Daarom Space Gray por favor.

• gjg78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-03-2019
mitchell2805 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:06:
[...]

Vind dat hele gerucht een beetje vaag eigenlijk. 9To5Mac moet toch beter weten dan dat een MacBook maar twee druklevels heeft? Onderscheid met een nieuwe naam terwijl de functie exact hetzelfde is?

En Bauke die het nog meer in de soep gooit hier. Deze alinea slaat helemaal nergens op:

"De huidige versie kan twee soorten aanrakingen onderscheiden, namelijk een lichte en een gewone aanraking. Bij de sensor voor de iPhone 6s wordt daar een 'deep press'-aanraking aan toegevoegd, ofwel een druk met meer kracht. Om het onderscheid te maken met zijn vorige Force Touch-sensoren zou Apple zijn nieuwe technologie 3D Touch Display willen noemen."

Een lichte aanraking is gewoon een tap, een normale aanraking langer drukken en Deep-press is gewoon met Force Touch 255 druklevels. Beetje logisch nadenken is moeilijk blijkbaar. |:( Niets persoonlijks hoor :P
Het wordt er zo inderdaad allemaal niet echt duidelijker op haha :p

Woensdag avond 19 uur maar de Apple TV aan, wat te drinken en knabbels erbij en maar lekker over me heen laten komen.

Wie weet als ze dan laten zien hoe makkelijk je kunt tekenen op de iPhone 6S/6S Plus of misschien wel de iPad Pro, dat ik dan toch weer aan het bestellen ga haha :p

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:22
Ik volg deze topic al een tijdje en wil graag in Duitsland de 6s gaan halen (18 sept hopenlijk). Moet ik rekening houden met wachtenrijen en dergelijke of valt dat allemaal wel mee?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
(jarig!)
Ik hoop dat icm force touch er ook de taptic engine in zit. Ben wel benieuwd of dat nog leuke toevoegingen heeft. Bijvoorbeeld icm het on screen toetsenbord dat je feedback hebt. Je hebt wel op sommige toestellen dat je een trilling voelt als je het toetsenbord in drukt, maar dat heeft echt 0 toegevoegde waarde vind ik. Misschien dat het met de taptic engine beter gaat. Immers vinden de reviewers dat de klik in de Macbook trackpad gewoon als een echte klik aanvoelt.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

Darow schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:22:
Ik volg deze topic al een tijdje en wil graag in Duitsland de 6s gaan halen (18 sept hopenlijk). Moet ik rekening houden met wachtenrijen en dergelijke of valt dat allemaal wel mee?
Zonder reservering ben je op release kansloos.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 14:32
ZpAz schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:39:
Ik hoop dat icm force touch er ook de taptic engine in zit. Ben wel benieuwd of dat nog leuke toevoegingen heeft. Bijvoorbeeld icm het on screen toetsenbord dat je feedback hebt. Je hebt wel op sommige toestellen dat je een trilling voelt als je het toetsenbord in drukt, maar dat heeft echt 0 toegevoegde waarde vind ik. Misschien dat het met de taptic engine beter gaat. Immers vinden de reviewers dat de klik in de Macbook trackpad gewoon als een echte klik aanvoelt.
Dat zit er volgens de geruchten zeker in.
ZpAz schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:39:
Ik vind dat trillen van Android devices eigenlijk wel fijn. Heb het altijd jammer gevonden dat dit niet in iOS zit.

• MooDyBLueS
Donstil schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:56:
[...]

Ik vind dat trillen van Android devices eigenlijk wel fijn. Heb het altijd jammer gevonden dat dit niet in iOS zit.
Gelukkig is dat persoonlijk. ;)
MooDyBLueS schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:34:
[...]

Gelukkig is dat persoonlijk. ;)
Daarom breng ik het ook als mijn eigen mening.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:54:
[...]

Daarom breng ik het ook als mijn eigen mening.
De Watch heeft dit ook dus denk dat dit ook naar de 6S zal komen en geruchten spraken daar al eerder over.

Woensdag idd maar gewoon over je heen laten komen, als echt alles uitkomt wat nu gespeculeerd word dan word het een heeeele lange avond _/-\o_ .

Power to the beat.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:43
ronaldm3 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:48:
Woensdag idd maar gewoon over je heen laten komen, als echt alles uitkomt wat nu gespeculeerd word dan word het een heeeele lange avond duur grapje _/-\o_ .

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:47
Is het mogelijk om woensdag avond de nieuwe iPhone te pre-orderen of kan dat pas op de dag van release?

[Voor 8% gewijzigd door Tayfunc op 06-09-2015 20:16]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20
Donstil schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:40:
[...]

Zonder reservering ben je op release kansloos.
Bij de 6 hadden ze wel toestellen liggen, maar ik ga echt NOOIT meer voor een Apple product in een rij met uitschot staan (niet iedereen, maar sinds er geld mee te verdienen valt staat het vol met skooiers).
Wel vermakelijk om langs die rij met paupers te lopen met een reservering in de hand. Dat dan weer wel :D
matthijst schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:16:
[...]

Bij de 6 hadden ze wel toestellen liggen, maar ik ga echt NOOIT meer voor een Apple product in een rij met uitschot staan (niet iedereen, maar sinds er geld mee te verdienen valt staat het vol met skooiers).
Wel vermakelijk om langs die rij met paupers te lopen met een reservering in de hand. Dat dan weer wel :D
Haha precies.
Afgelopen jaar ging het een stuk beter maar de jaren daarvoor stond het helemaal vol met getatoeëerde oostblokkers die poep hadden aan de wachtrij van mensen die er al een dag stonden.

Ik had elke keer een reservering maar zou ook nooit zonder gaan. Ik ben best een Fanboy maar dan wacht ik nog wel wat langer.
Tayfunc schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:10:
Is het mogelijk om woensdag avond de nieuwe iPhone te pre-orderen of kan dat pas op de dag van release?
Meestal een paar dagen later.

11 september reserveren voor landen uit de eerste wave lijkt mij een goeie gok.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Ook toch maar weer de topic in de gaten houden. Zeker omtrent de reserveringssite. Vorig jaar is dat heel goed bevallen. Zeker omdat ze ook late tijdstippen hadden en ik niet de hele vrijdag vrij hoef te nemen.

Heel benieuwd wanneer de release is. Zo'n event was toch altijd op maandag en dan twee weken later release. Dus 18 september is de beste gok.

Iphone 6s plus 64gb gaat het weer worden. Ik heb af en toe nog ruzie met het formaat, maar soms is dat echt een uitkomst.

• Anoniem: 35872
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier twijfel ik nog heel sterk tussen een 6s en een 6s+.
Ik ga zeker voor de 64GB versie..

Maarja ik heb nu een 3,7" scherm, misschien is de overstap naar een 5,5" wel te groot :)
Mijn vrouw heeft 5" (Samsung S5) en die bevalt me eigenlijk wel qua formaat..
Ik neig dus ook heel sterk naar de normale iphone 6s.

Ik lees namelijk veel ervaringen dat de plus versie niet handig te bedienen is met 1 hand.
Ik vind dat met mijn huidige toestel namelijk wel een flinke pre, ik kan namelijk alles terwijl ik hem met 1 hand vast heb.

Denk dat ik eens langs de winkel ga eens de plus in handen neem...
Hoe bevalt jullie de plus versie?? Geen problemen met het toestel in je broekzak of bediening??

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 07-09-2015 11:26]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
Waarom twijfel je eigenlijk? Lijkt alsof je de keuze al hebt gemaakt.

• Niet online
Ik wil/moet dit toestel 2 jaar gebruiken.
Met de specs ben ik niet bang dat dit niet gaat lukken, echter vraag ik me sterk af of een net iets groter scherm dat beetje extra geeft waardoor je 2 jaar echt plezier van je toestel hebt, of dat het compleet onpraktisch is.

Het is een company phone, dus ruilen zit er niet in.. Ik zit er dus ook gelijk 2 jaar aan "vast" en wil een goede keuze maken.

• MooDyBLueS
joffrey19 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:53:
Ook toch maar weer de topic in de gaten houden. Zeker omtrent de reserveringssite. Vorig jaar is dat heel goed bevallen. Zeker omdat ze ook late tijdstippen hadden en ik niet de hele vrijdag vrij hoef te nemen.

Heel benieuwd wanneer de release is. Zo'n event was toch altijd op maandag en dan twee weken later release. Dus 18 september is de beste gok.

Iphone 6s plus 64gb gaat het weer worden. Ik heb af en toe nog ruzie met het formaat, maar soms is dat echt een uitkomst.
Event was altijd op dinsdag, nu voor het eerst op woensdag. En de release was inderdaad wel de vrijdag twee weken later, maar alleen voor de VS, Duitsland, etc. Nederland zit altijd in fase 2. Soms is die een week na fase 1, soms een maand. Met name wanneer de Nederlandse release zal zijn, is dus nog lastig te zeggen. Maar de geruchten gaan wel allemaal voor 25 september.
Anoniem: 35872 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:20:
Hier twijfel ik nog heel sterk tussen een 6s en een 6s+.
Ik ga zeker voor de 64GB versie..

Maarja ik heb nu een 3,7" scherm, misschien is de overstap naar een 5,5" wel te groot :)
Mijn vrouw heeft 5" (Samsung S5) en die bevalt me eigenlijk wel qua formaat..
Ik neig dus ook heel sterk naar de normale iphone 6s.

Ik lees namelijk veel ervaringen dat de plus versie niet handig te bedienen is met 1 hand.
Ik vind dat met mijn huidige toestel namelijk wel een flinke pre, ik kan namelijk alles terwijl ik hem met 1 hand vast heb.

Denk dat ik eens langs de winkel ga eens de plus in handen neem...
Hoe bevalt jullie de plus versie?? Geen problemen met het toestel in je broekzak of bediening??
Als ik jou zo hoor, zou ik inderdaad voor de iPhone 6s gaan. Maar dat je van een 3,7" scherm afkomt, hoeft niks te zeggen. Ik kom van een 4" scherm (iPhone 5) en ga voor de 6s Plus.

Denk dat je ook moet kijken naar zaken als:
- wil je een hoesje? zo ja, wat voor soort: back cover, book case?
- wil je per sé je telefoon in je broekzak kunnen stoppen?
- wil je sowieso geen tweede hand nodig hebben om te bedienen?

Als je namelijk je telefoon sowieso altijd in je broekzak wilt kunnen stoppen, dan zou dat met een 6s Plus nog wel kunnen, tenzij je de strakste skinny jeans draagt. Ik ben zelf niet groot van stuk en draag zeker geen wijde broeken, altijd slim fit of wat er op lijkt en daar heb ik een tijdje met een OnePlus One in rondgelopen, dat paste prima, maar het hield niet over.

Een kale iPhone 6(s) Plus gaat voor ieder normaal mens dus echt in de broekzak passen en met een back cover ook nog wel. Maar verwacht niet dat je een Book Book voor de Plus versie erin kwijt kunt.

Daarnaast merk ik bij de iPhone 6 van mijn vrouw al dat ik lang niet alles met 1 hand kan bedienen. Af en toe gebruik ik de double-tap op de home-knop functie, maar meestal gebruik ik mijn andere hand.

Dat is dan ook de reden dat ik voor het grootste toestel ga, als ik toch al niet 100% met 1 hand kan bedienen, dan maken die 2cm extra (zoiets) ook niet meer uit. Maar dan heb ik wel alle voordelen van dat specifieke toestel: betere accuduur, OIS, landscape mode.

• MooDyBLueS
Anoniem: 35872 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:41:
Ik wil/moet dit toestel 2 jaar gebruiken.
Met de specs ben ik niet bang dat dit niet gaat lukken, echter vraag ik me sterk af of een net iets groter scherm dat beetje extra geeft waardoor je 2 jaar echt plezier van je toestel hebt, of dat het compleet onpraktisch is.

Het is een company phone, dus ruilen zit er niet in.. Ik zit er dus ook gelijk 2 jaar aan "vast" en wil een goede keuze maken.
Je bent bang dat je niet 2 jaar met een iPhone 6s kan doen, maar wel met een 6s Plus? 8)7

edit: als je niet met een iPhone 6s, 6s Plus of Galaxy S6 2 jaar kan doen, dan heb ik slecht nieuws voor je: dan kan jij dat met geen enkel toestel.

[Voor 11% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-09-2015 11:48]

• Niet online
Moody, vroeger had ik een schermpje waar 2 textregels op pasten.. Voor toen prima, nu echt een no-go..

Ik loop al geruime tijd tegen problemen aan met 3,7", is te klein, browsen etc wil niet goed (slecht leesbaar etc).

Overstap naar minimaal 4,7/5" is al een hele vooruit gang, echter verwacht ik dat over 1-2 jaar eigenlijk alle high-end toestellen minimaal 5.5" hebben..
Onwikkeling van apps en bediening verandert met de dag.

Zie het als een vergelijking tussen een hatchback en een stationwagen van hetzelfde model... Nu past alles in de hatchback, maar een station is misschien net iets praktischer als je naar de toekomst kijkt..

Ik ga gewoon eens de winkel in deze week en ga de huidige plus versie eens bekijken.
MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:46:
[...]

Als ik jou zo hoor, zou ik inderdaad voor de iPhone 6s gaan. Maar dat je van een 3,7" scherm afkomt, hoeft niks te zeggen. Ik kom van een 4" scherm (iPhone 5) en ga voor de 6s Plus.

Denk dat je ook moet kijken naar zaken als:
- wil je een hoesje? zo ja, wat voor soort: back cover, book case?
- wil je per sé je telefoon in je broekzak kunnen stoppen?
- wil je sowieso geen tweede hand nodig hebben om te bedienen?
- Ja, zo dun mogelijk, meer tegen beschadigingen dan voor extra stevigheid.
- Ja
- Nee

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 07-09-2015 12:01]

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:46:
[...]

Event was altijd op dinsdag, nu voor het eerst op woensdag. En de release was inderdaad wel de vrijdag twee weken later, maar alleen voor de VS, Duitsland, etc. Nederland zit altijd in fase 2. Soms is die een week na fase 1, soms een maand. Met name wanneer de Nederlandse release zal zijn, is dus nog lastig te zeggen. Maar de geruchten gaan wel allemaal voor 25 september.
Ok, ik heb op de één of andere manier Maandag in mijn hoofd. Maar ik had het over DE release inderdaad. Voorgaand jaar tijdig kunnen reserveren en op dat tijdstip opgehaald.

t.a.v. 6 of 6 plus.
Ik heb vooraf heel lang getwijfeld. Mijn vriendin heeft een 6 en ik een plus. Het grotere scherm en betere accu wint het vooral. Als ik nu een 6 in mijn handen hebt voelt hij als klein. Maar als de plus in mijn broekzak zit en ik moet bukken dan is dat duidelijk ongemakkelijk. Dat zijn de momenten waarbij de 6 plus irritant groot is. Maar je leert er mee leven. De 6s wordt zeker ook een plus.

• MooDyBLueS
:9~
Anoniem: 35872 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:54:
Moody, vroeger had ik een schermpje waar 2 textregels op pasten.. Voor toen prima, nu echt een no-go..

Ik loop al geruime tijd tegen problemen aan met 3,7", is te klein, browsen etc wil niet goed (slecht leesbaar etc).

Overstap naar minimaal 4,7/5" is al een hele vooruit gang, echter verwacht ik dat over 1-2 jaar eigenlijk alle high-end toestellen minimaal 5.5" hebben..
Onwikkeling van apps en bediening verandert met de dag.

Zie het als een vergelijking tussen een hatchback en een stationwagen van hetzelfde model... Nu past alles in de hatchback, maar een station is misschien net iets praktischer als je naar de toekomst kijkt..

Ik ga gewoon eens de winkel in deze week en ga de huidige plus versie eens bekijken.
Ja, ok, als je het zo zegt, snap ik wat je bedoelt. Je zei in eerste instantie "als ik kijk naar de specs". Maar je hoeft echt niet bang te zijn dat een Apple device over een jaar al outdated is. Ik werk nu op een 3 jaar oude iPhone 5 en buiten dat hij wat traag is, werkt hij nog perfect.

Twee vrienden van mij werken nog met een iPhone 4S en die gaan nu ook wel over, maar hebben daar dus 4 jaar zonder problemen mee gewerkt. Het is meer je eigen gevoel en wensen dan dat iets niet meer ondersteund wordt of niet meer werkbaar zou zijn vanuit Apple/developers oogpunt gezien.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:47
Denk je? Dat gaat niet gebeuren, ideale afmetingen zitten tussen 4.7" en 5.2", alles er boven/onder is de groot/klein voor modaal gebruik!

• Niet online
Ik denk zelf dat de komende jaren meer dingen geïntegreerd worden in het glas, de knoppen, speaker etc, zullen allemaal in/achter het glas (of zeer klein erboven/onder) worden geïntegreerd.

Er valt namelijk heel veel winst te behalen in de lengte van een toestel..

De breedte tussen de huidige 6 en de plus versie verschilt maar 1cm.
De lengte is zelfs 2cm..
Als je het allemaal kunt integreren in het scherm (of zeer klein erboven/onder), dan past een 5.5" scherm binnen de huidige afmeting van de normale versie (breedte zal iets toenemen).

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 07-09-2015 13:03]

• MooDyBLueS
Anoniem: 35872 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:02:
Ik denk zelf dat de komende jaren meer dingen geïntegreerd worden in het glas, de knoppen, speaker etc, zullen allemaal in/achter het glas (of zeer klein erboven/onder) worden geïntegreerd.

Er valt namelijk heel veel winst te behalen in de lengte van een toestel..

De breedte tussen de huidige 6 en de plus versie verschilt maar 1cm.
De lengte is zelfs 2cm..
Als je het allemaal kunt integreren in het scherm (of zeer klein erboven/onder), dan past een 5.5" scherm binnen de huidige afmeting van de normale versie (breedte zal iets toenemen).
Gaat bij Apple niet gebeuren. Er zijn hele achtergrondartikelen over te vinden. Apple kan namelijk zeer makkelijk hun telefoon minder lang maken dan ze nu hebben. Ze kiezen echter voor symetrie. De boven- en onderkant zijn exact even lang, het scherm zit dus zowel horizontaal als verticaal exact in het midden. Dat is iets waar Jony Ive meerdere keren al van heeft aangegeven dat ze dat graag zo zien en daarom niet veranderd is sinds de allereerste iPhone.

Het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om de iPad air en mini te ontwerpen zoals hij nu is, want zowel Steve Jobs als Jony Ive waren grote voorstanders van de brede rand, waar je je duim te rusten kan leggen. Uiteraard is het compromis dat iOS nu herkent of je gewoon je duim daar neerlegt om het apparaat vast te houden of dat je een gesture gebruikt of iets probeert aan te raken, maar dit is zeker niet vlekkeloos kan ik je vertellen.

Aangezien Apple nog steeds zeer zwaar inzet op Touch ID, zo is Apple Pay daar een belangrijke nieuwe gebruiker van, en indirect gezien ook je Apple Watch, dat Touch ID niet snel zal verdwijnen. Dit valt samen met de enige interface gerelateerde knop die Apple heeft: de home-knop. De enige manier waarop hiervan afgeweken zou kunnen worden is door een on-screen button te gaan gebruiken zoals Android of Windows Phone in sommige toestellen gebruikt, maar aangezien Apple maar 1 knop gebruikt, zou dit een hele rand kosten, of ze moeten een slimme truc bedenken waarbij je soms wel en soms niet je virtuele home-knop ziet. Daar komt dan weer bij dat Touch ID op het scherm zelf zou moeten werken, waar voorlopig de technologie nog echt niet klaar voor is.

Maar buiten dat: jouw ideeën zijn in dat opzicht niet slecht ofzo, maar het betekent zeer zeker niet dat huidige devices snel verouderd zijn hoor. En wat wil je dan? Blijven wachten?

Over formaat gesproken: ik ken ook hele hordes mensen (en ben er zelf lange tijd een geweest en deels nog steeds) die absoluut geen grote telefoon willen. 4 tot 4,3 inch is ze groot zat en als het groter wordt, dan hoeft het van hun niet meer.

Kijk ook maar naar Android: die was trendsetter (middels Samsung) met gigantische telefoons, maar inmiddels zie je dat bijna alle fabrikanten zowel grote als middelmaat telefoons aanbieden. Sony heeft hun Compact reeks, Google komt weer met een Nexus 5 opvolger en diens formaat, Samsung is met de Galaxy S-lijn ook van 5,2" naar 5,1" teruggegaan (kleine stap, maar toch) en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Het is alleen dat er nu een focus ligt op grotere toestellen, omdat dat nu eenmaal nog nieuw is. Vergeet ook niet dat volgens de meeste rapporten de iPhone 6 nog steeds ongeveer 70/30 verkoopt t.o.v. de 6 Plus. Dus nee, het wordt zeker niet "allemaal 5,5 inch".

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-03 15:32
Worden de 6s abonnementen bij bijv KPN ongeveer even duur als nu de 6?

• MooDyBLueS
Jeroenvdk schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:12:
Ik denk dat de abonnement zelf even duur blijven, dat staat los van een introductie van een nieuw toestel. KPN gaat echt niet al hun abonnementsprijzen veranderen voor 2 nieuwe toestellen. Wel kan het zijn dat de prijs die je moet bijbetalen omhoog gaat, maar dat is dan weer afhankelijk van de Apple prijs.

In feite betaal je gewoon € 25 per maand aan toestelbundel voor de iPhone 6 reeks en dan betaal je € 99 bij voor de 16 GB, € 199 voor de 64 GB of 16 GB 6 Plus, etc. Kom je gewoon mee uit op € 699/799/etc.

Daarom is sim-only sowieso goedkoper, mits je het toestel los kan betalen in één keer.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jeroenvdk schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:12:
Dat kan natuurlijk nog niemand zeggen. De prijzen van het toestel zijn niet eens bekend.

• MooDyBLueS
Jay-v schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:20:
[...]

Dat kan natuurlijk nog niemand zeggen. De prijzen van het toestel zijn niet eens bekend.
Even goed lezen, hè? Hij vraagt of de abonnementen even duur blijven. Dat staat los van het toestel. Het abonnement is hetzelfde als bij een Galaxy S6, Lumia 930 of welk toestel dan ook.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-03 22:22
MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:19:
[...]

Daarom is sim-only sowieso goedkoper, mits je het toestel los kan betalen in één keer.
Tsja, dat klopt dus niet. Als ik nu de prijzen bij Vodafone van een iPhone 6 16GB vergelijk, kom ik sim-only duurder uit dan met abonnement.

Red ESSENTIAL
Per maand Eenmalig Totaal
€ 27,00 € 604,23 € 1.252,23
€ 32,00 € 484,23 € 1.252,23
€ 37,00 € 364,23 € 1.252,23
€ 42,00 € 244,23 € 1.252,23
€ 47,00 € 124,23 € 1.252,23
€ 52,00 € 4,24 € 1.252,24

Red
€ 29,00 € 604,23 € 1.300,23
€ 34,00 € 484,23 € 1.300,23
€ 39,00 € 364,23 € 1.300,23
€ 44,00 € 244,23 € 1.300,23
€ 49,00 € 124,23 € 1.300,23
€ 54,00 € 4,24 € 1.300,24

Red SUPER
€ 35,00 € 604,23 € 1.444,23
€ 40,00 € 484,23 € 1.444,23
€ 45,00 € 364,23 € 1.444,23
€ 50,00 € 244,23 € 1.444,23
€ 55,00 € 124,23 € 1.444,23
€ 60,00 € 4,24 € 1.444,24

Dit zijn de prijzen van de RED abonnementen. Alleen Essential is gelijkwaardig. De rest is sim-only duurder.

Sim Only
€ 23,00 € 699,00 € 1.251,00 Red ESSENTIAL
€ 29,00 € 699,00 € 1.395,00 Red
€ 35,00 € 699,00 € 1.539,00 Red SUPER

Dit zijn de prijzen van sim-only van de drie RED varianten.

*Edit: bedragen gecorrigeerd. Op basis van verlenging.

[Voor 29% gewijzigd door PGB83 op 07-09-2015 16:57]

• Liliuokalani
  • Niet online
Peabz21 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:48:
[...]

Tsja, dat klopt dus niet. Als ik nu de prijzen bij Vodafone van een iPhone 6 16GB vergelijk, kom ik sim-only duurder uit dan met abonnement.
Bij KPN zijn de prijzen van sim-only nagenoeg gelijk aan de abo's. Tenzij je KPN compleet hebt met €5 per maand voordeel en dubbele bundels... :P Heb nu 200 min/sms en 8 GB data voor €20 in de maand. Dan is sim-only dus wel degelijk goedkoper. Het ligt er dus maar net aan welk abonnement je wilt.

Mij boeit de totaalprijs niet zo. Het gaat mij meer om een lage prijs per maand wat ik prettiger vind. Dan spaar je gewoon zelf voor je toestel.
Alles boven de 30 wat per maand van mijn rekening afgaat vind ik een doorn in het oog, maar dat is puur gevoel 8)7

[Voor 38% gewijzigd door Liliuokalani op 07-09-2015 18:47]

• PGB83
mitchell2805 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:46:
[...]

Mij boeit de totaalprijs niet zo. Het gaat mij meer om een lage prijs per maand wat ik prettiger vind. Dan spaar je gewoon zelf voor je toestel.
Alles boven de 30 wat per maand van mijn rekening afgaat vind ik een doorn in het oog, maar dat is puur gevoel 8)7
Dit ben ik helemaal met je eens! Ik wil ook het liefst zo laag mogelijke maandlasten. Het ging mij erom dat sim-only niet altijd het goedkoopste is gezien over twee jaar.

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09
Hi mede-Tweakers!

Ik heb mijn reserveringstool weer een beetje geactualiseerd en verbeterd. Zo heb ik meerdere landen toegevoegd, Google vertalen ingebouwd en staan alle landen in de modus dat het reserveringssysteem van Apple nog niet is ingeschakeld. (Alleen UK nog niet, hier staan de reserveringen voor de iPhone 6 en 6+ nog open)

Zodra het systeem ziet dat de reserveringen zijn geopend wordt ook automatisch de pagina geactiveerd waarop iedereen zich kan inschrijven voor gewilde iPhone modellen in de gewilde winkels. Op dit moment zijn de nieuwe iPhone modellen nog niet beschikbaar dus dit heb ik nog niet kunnen invullen en testen. Zodra iemand een lijst heeft met iPhone codes + de types hoor ik het graag.

Zoals vorig jaar krijg je ook nu weer 1 email zodra de store open is. Als de email is verstuurd wordt je e-mailadres direct uit het systeem verwijderd. Ik beloof maar 1 email te sturen per inschrijving. In de email staan enkele links waarmee direct naar de reserveringspagina kan worden gegaan.

De reserveringstool is te vinden op: http://iphonestorecheck.pimvdijk.nl/

Let op! Inschrijven is op eigen risico. Als Apple het reserveringssysteem gaat testen detecteert mijn tooltje dit ook! Als ik dan zelf pagina nog niet heb gereset hoor ik het graag. Het systeem is gebouwd zoals het vorig jaar werkte! Als Apple niets heeft aangepast werkt het nog steeds.

De contact pagina werkt nog niet. Gelieve te reageren via Tweakers (DM of via dit forum als je denkt dat andere tweakers er ook iets aan hebben).

Zoals gezegd moeten er nog enkele dingen worden gedaan. Hieronder een lijstje wat nog moet gebeuren:
- Apple Stores actualiseren (kan pas deze locaties online staan, gebeurt bij het activeren van de Apple reserveringspagina);
- iPhones toevoegen (dit is veel werk, als deze bekend zijn hoor ik het graag);
- contact pagina maken (Google captcha doet vervelend);
- live info over beschikbaarheid van iPhones bij de stores.

Bij vragen hoor ik het graag!

Gr,

Pim

• MooDyBLueS
Peabz21 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:48:
[...]

[knip]

*Edit: bedragen gecorrigeerd. Op basis van verlenging.
Ik had het over een KPN abonnement. ;)
Maar daarnaast bereken jij het sim-only abonnement met de Apple adviesprijs van € 699 voor een iPhone 6 16 GB, terwijl de straatprijs inmiddels gezakt is naar € 605,99.

Veel mensen zullen bij voorbaat al een provider op het oog hebben, simpelweg omdat ze daar al jaren bij zitten, omdat het een bepaald financieel voordeel bij hebben (zoals ik bij KPN) of omdat ze een slechte ervaring met een andere provider hebben.

Maar buiten dit, de moraal van het verhaal is in mijn optiek: bereken sowieso wat voor jou voordeliger is, sim-only met los toestel of juist een toestel+abonnement. Als je geen toestel los kan betalen, prima, maar anders is het toch echt in de meeste gevallen goedkoper. Ik heb namelijk met KPN en T-Mobile berekend en daar is sim-only in zo goed als alle gevallen voordeliger.
mitchell2805 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:46:
[...]

Bij KPN zijn de prijzen van sim-only nagenoeg gelijk aan de abo's. Tenzij je KPN compleet hebt met €5 per maand voordeel en dubbele bundels... :P Heb nu 200 min/sms en 8 GB data voor €20 in de maand. Dan is sim-only dus wel degelijk goedkoper. Het ligt er dus maar net aan welk abonnement je wilt.

Daar sluit ik me bij aan. Een maandlast zit je aan vast en een los toestel koop je eenmalig. Ja, het is in mijn geval straks waarschijnlijk € 899 voor een iPhone 6s Plus 64 GB, maar dat zou ik anders ook over 24 maanden verspreid betalen en nog steeds € 299 bijbetalen (bij KPN uitgaande van 6 Plus nu).

Plus dat ik waarschijnlijk toch nog € 200-250 voor mijn iPhone 5 kan vangen, wat toch ook weer de ergste pijn verzacht. :)

Met andere woorden: ook al heb ik over een (half) jaar een financial breakdown, dan heb ik alsnog maar een abonnement van € 20 per maand, het toestel is dan al betaald. Anders zou ik nog 1-1,5 jaar vastzitten aan € 49 per maand.

[Voor 36% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-09-2015 20:08]

blottle schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:54:
Hi mede-Tweakers!

Ik heb mijn reserveringstool weer een beetje geactualiseerd en verbeterd. Zo heb ik meerdere landen toegevoegd, Google vertalen ingebouwd en staan alle landen in de modus dat het reserveringssysteem van Apple nog niet is ingeschakeld. (Alleen UK nog niet, hier staan de reserveringen voor de iPhone 6 en 6+ nog open)

Zodra het systeem ziet dat de reserveringen zijn geopend wordt ook automatisch de pagina geactiveerd waarop iedereen zich kan inschrijven voor gewilde iPhone modellen in de gewilde winkels. Op dit moment zijn de nieuwe iPhone modellen nog niet beschikbaar dus dit heb ik nog niet kunnen invullen en testen. Zodra iemand een lijst heeft met iPhone codes + de types hoor ik het graag.

Zoals vorig jaar krijg je ook nu weer 1 email zodra de store open is. Als de email is verstuurd wordt je e-mailadres direct uit het systeem verwijderd. Ik beloof maar 1 email te sturen per inschrijving. In de email staan enkele links waarmee direct naar de reserveringspagina kan worden gegaan.

De reserveringstool is te vinden op: http://iphonestorecheck.pimvdijk.nl/

Let op! Inschrijven is op eigen risico. Als Apple het reserveringssysteem gaat testen detecteert mijn tooltje dit ook! Als ik dan zelf pagina nog niet heb gereset hoor ik het graag. Het systeem is gebouwd zoals het vorig jaar werkte! Als Apple niets heeft aangepast werkt het nog steeds.

De contact pagina werkt nog niet. Gelieve te reageren via Tweakers (DM of via dit forum als je denkt dat andere tweakers er ook iets aan hebben).

Zoals gezegd moeten er nog enkele dingen worden gedaan. Hieronder een lijstje wat nog moet gebeuren:
- Apple Stores actualiseren (kan pas deze locaties online staan, gebeurt bij het activeren van de Apple reserveringspagina);
- iPhones toevoegen (dit is veel werk, als deze bekend zijn hoor ik het graag);
- contact pagina maken (Google captcha doet vervelend);
- live info over beschikbaarheid van iPhones bij de stores.

Bij vragen hoor ik het graag!

Gr,

Pim
Goed werk man! Klasse.

• MooDyBLueS
Klinkt erg goed! Denk dat je voor een aantal dingen de keynote even moet afwachten, maar dan zal het snel gaan met de informatie. Hulde voor dit initiatief! _/-\o_

• blottle
MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:28:
[...]

Klinkt erg goed! Denk dat je voor een aantal dingen de keynote even moet afwachten, maar dan zal het snel gaan met de informatie. Hulde voor dit initiatief! _/-\o_
Klopt. Vorig jaar was ik een heel weekend bezig om alle iPhones toe te voegen. Zo hebben in veel verschillende landen, ook de iPhones veel verschillende codes. Het toevoegen van alle nieuwe stores is te doen met 1 druk op de knop. Heb hier al een sync-scriptje voor geschreven.

Ik wacht nu de keynote rustig af.

Ohja, gebruik is op 1 voorwaarde: dat jullie wel een iPhone 6S 64GB voor mij vrij laten :+

• swv
Lijkt mij een prima deal.

Ik neem aan dat als je je nu al aanmeldt, je bericht krijgt als de reserveringspagina live gaat? Ik hoef nog niet perse een model op te geven. Het gaat mij erom dat als Apple die pagina weer op de maandag online gooit net als vorig jaar, ik daar even aan word herinnerd :)

• blottle
sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:07:
Lijkt mij een prima deal.

Ik neem aan dat als je je nu al aanmeldt, je bericht krijgt als de reserveringspagina live gaat? Ik hoef nog niet perse een model op te geven. Het gaat mij erom dat als Apple die pagina weer op de maandag online gooit net als vorig jaar, ik daar even aan word herinnerd :)
Klopt. Als je je nu inschrijft krijg je 1 email, wanneer de reserveringspagina live gaat. Hierna wordt je e-mailadres verwijderd. De modellen zijn te kiezen wanneer de reserveringspagina live is, omdat alle iPhones nog toegevoegd moeten worden (Product codes zijn dan waarschijnlijk pas bekend).

• PGB83
MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:55:
[...]

Ik had het over een KPN abonnement. ;)
Maar daarnaast bereken jij het sim-only abonnement met de Apple adviesprijs van € 699 voor een iPhone 6 16 GB, terwijl de straatprijs inmiddels gezakt is naar € 605,99.

Veel mensen zullen bij voorbaat al een provider op het oog hebben, simpelweg omdat ze daar al jaren bij zitten, omdat het een bepaald financieel voordeel bij hebben (zoals ik bij KPN) of omdat ze een slechte ervaring met een andere provider hebben.

Maar buiten dit, de moraal van het verhaal is in mijn optiek: bereken sowieso wat voor jou voordeliger is, sim-only met los toestel of juist een toestel+abonnement. Als je geen toestel los kan betalen, prima, maar anders is het toch echt in de meeste gevallen goedkoper. Ik heb namelijk met KPN en T-Mobile berekend en daar is sim-only in zo goed als alle gevallen voordeliger.
Kijk is aan. Ik ging inderdaad nog uit van de Apple prijs, maar je hebt gelijk dat hij elders voor goedkoper te krijgen is. Dat scheelt dan wel weer. Zo zie je maar dat het altijd handig kan zijn om andere inzichten te krijgen. 8)

Ik ben zelf een trouwe Vodafone klant, vandaar dat ik Vodafone gebruikte als voorbeeld. Ik ga zelf in ieder geval ook voor een sim-only en ga een iPhone 6S 64GB bij Apple zelf bestellen.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 20:38
Geen liefde voor de buren? :)B :|

Hoeveel tijd schat je trouwens dat er ongeveer zal zitten tussen de Keynote (morgen 19u) en het moment waarop je zal kunnen reserveren?

[Voor 30% gewijzigd door SanderH_ op 08-09-2015 12:36]

https://sanderh.dev

• swv
blottle schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:26:
[...]

Klopt. Als je je nu inschrijft krijg je 1 email, wanneer de reserveringspagina live gaat. Hierna wordt je e-mailadres verwijderd. De modellen zijn te kiezen wanneer de reserveringspagina live is, omdat alle iPhones nog toegevoegd moeten worden (Product codes zijn dan waarschijnlijk pas bekend).
Super! Dan sta ik bij deze ingeschreven _/-\o_

Misschien een idee om het [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3 topic weer af te stoffen?

• blottle
SanderH_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:27:
[...]

Geen liefde voor de buren? :)B :|

Hoeveel tijd schat je trouwens dat er ongeveer zal zitten tussen de Keynote (morgen 19u) en het moment waarop je zal kunnen reserveren?
Haha zal vandaag even de Belgische pagina toevoegen. Vorig jaar bestond die nog niet en heb de stores nog niet geupdated.

Ze verwachten dat op 11 september de pre-orders geplaatst kunnen worden voor de eerste batch, waarna op 18 september de iPhones geleverd worden. De reserveringen zullen dan waarschijnlijk enkele dagen voor de 18e open gaan. Dit is alleen voor de eerste landen, waar Nederland en Belgie nooit bij hebben gezeten.

Edit: Hij staat er al bij. Alleen is de pagina leeg zodra de reserveringen open gaan. Als deze open zijn zal ik de iPhones en stores toevoegen. Deze zijn nu nog niet bekend. http://iphonestorecheck.pimvdijk.nl/be/

[Voor 12% gewijzigd door blottle op 08-09-2015 13:18]

• SanderH_

• PGB83
Nog steeds het gevoel dat er een OLED scherm in gaat komen. Morgen tegen deze tijd weten we het.

• SanderH_
Wat zijn die verpakkingen toch spuuglelijk (als ze echt zijn). Die van de 6 was ook al weinig speciaals.

Achja, het is de inhoud die telt.

• Liliuokalani
  • Niet online
En een geassembleerde verpakking:

https://twitter.com/stagueve/status/641289655212748800

Waar uploaden jullie foto's? Altijd gezeur daarmee... :?

• Liliuokalani
  • Niet online
SanderH_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:12:
Wat zijn die verpakkingen toch spuuglelijk (als ze echt zijn). Die van de 6 was ook al weinig speciaals.

Vond die van de 6 juist prachtig. Mooi clean en strak, met een subtiel uitgedeukte iPhone... Alleen al daarom zou ik er weer een halen. Maar die van de 6s is duidelijk op azië gericht... Vind ik ook niet echt wat eigenlijk :r .
SanderH_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:12:

Doorgeslagen in simpliciteit als je het mij vraagt de 6 doos.
Op release was het ook een enorme puinhoop met die doosjes in de Apple store Düsseldorf. Ze pakte continu de verkeerde, klaagde er zelf ook over :)

Dan is dit wel een verbetering.

• swv
Waarom zijn die geheimzinnige foto's altijd met een aardappel gefotografeerd 8)7 ? Vooral die van 9to5mac spannen de kroon.

[Voor 19% gewijzigd door swv op 08-09-2015 22:03]

sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:01:
Waarom zijn die geheimzinnige foto's altijd met een aardappel gefotografeerd 8)7 ? Vooral die van 9to5mac spannen de kroon.
Haha dat hoort er een beetje bij he.

• swv
Als het waar is he dat de resolutie van beide iPhones 1,5x wordt verhoogd dan weet ik niet meer wat ik moet kiezen :'(

http://www.gsmhelpdesk.nl...phone-6s-plus-gaat-omhoog

• PGB83
sww89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 06:45:
Als het waar is he dat de resolutie van beide iPhones 1,5x wordt verhoogd dan weet ik niet meer wat ik moet kiezen :'(

Vind ik lastig om te geloven. Ik zou het eerder geloven als het om de iPhone 7 ging.

• MooDyBLueS
sww89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:01:
Dat zorgt voor extra geloofwaardigheid, want de Aziaten die in de fabriek werken hebben natuurlijk geen geld voor een smartphone met goede camera. :P

En wat is hun bron? Het Chinese Facebook. Please... 8)7

Er komen geen scherm upgrades in de s-reeks iPhone's. Of je moet 3D Force Touch erbij rekenen, maar dat is maar net hoe je het bekijkt.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08
Als ik het mij goed herinner waren er de afgelopen keren eigenlijk geen verrassingen meer tijdens de keynote - er werd gewoon gepresenteerd wat er al aan geruchten en info was gelekt. Lijkt mij verstandig om ook deze keer niets nieuws verder te verwachten. :)

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35

ronaldm3

Apple Watch :)

vanaalten schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:32:
Als ik het mij goed herinner waren er de afgelopen keren eigenlijk geen verrassingen meer tijdens de keynote - er werd gewoon gepresenteerd wat er al aan geruchten en info was gelekt. Lijkt mij verstandig om ook deze keer niets nieuws verder te verwachten. :)
Hmmm dus jij wist al dat er een Apple Watch zou komen? :)

Power to the beat.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
vanaalten schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:32:
Nja ik hoop stiekem op de aankondiging dat de iPad Pro toch OSX draait ipv iOS.. Maarja dat zal wel niet helaas.. :/

• MooDyBLueS
ronaldm3 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:34:
[...]

Hmmm dus jij wist al dat er een Apple Watch zou komen? :)
Ja, als je ook maar 1 Apple gerichte website volgt, had je dat al een aantal weken van tevoren geweten. :)

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 12:44
Die laatste afbeelding van de verpakking heeft mij overtuigd: ik weet bijna zeker dat de iPhone 6s een OLED scherm krijgt. Er zijn zoveel aanwijzingen dat het bijna niet anders kan, tenzij Apple echt niet weet wat ze communiceren en Johny Ive toen de Apple Watch geintrocueerd werd full of shit was :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• MooDyBLueS
Dannydekr schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:02:
Die laatste afbeelding van de verpakking heeft mij overtuigd: ik weet bijna zeker dat de iPhone 6s een OLED scherm krijgt. Er zijn zoveel aanwijzingen dat het bijna niet anders kan, tenzij Apple echt niet weet wat ze communiceren en Johny Ive toen de Apple Watch geintrocueerd werd full of shit was :)
Kan je die laatste zin even verduidelijken? Ik snap eerlijk gezegd niet wat je daarmee bedoelt.

Nog maar iets meer dan een werkdag te gaan en dan begint de keynote, dus even afwachten nog. Maar ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat het gewoon hetzelfde scherm zal zijn. Vergeet niet dat een OLED scherm een compleet ander ontwerp heeft, met ook een andere front plate. Dan zou Apple dus iets compleet opnieuw moeten ontwerpen voor slechts een refresh-jaar, wat de s-reeks is.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daarbij zijn er al display assemblies uitgelekt. Het lijkt me met een beetje microscoop toch wel op te merken als dat OLED panelen waren?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dannydekr
fsfikke schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:29:
Daarbij zijn er al display assemblies uitgelekt. Het lijkt me met een beetje microscoop toch wel op te merken als dat OLED panelen waren?
Ik heb nog geen reports gezien waar iemand dit daadwerkelijk gedaan heeft. Zijn vooralsnog vluchtige foto's zonder echt iets aan de binnenkant te tonen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoop echt dat er OLED in zit, dat zou een super verbetering zijn en dan ben ik wel om! Dan wil ik de nieuwe :D

• swv
En als ze dan toch op de nieuw display in de iPhone toer zijn kan de resolutie ook wel omhoog.

• DennusB
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:50:
En als ze dan toch op de nieuw display in de iPhone toer zijn kan de resolutie ook wel omhoog.
Minimaal 1080P moet idd wel kunnen in 2015, Android zit al bijna op 4k, dus ze zullen bijna wel moeten denk ik!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:26:
[...]

Dat zorgt voor extra geloofwaardigheid, want de Aziaten die in de fabriek werken hebben natuurlijk geen geld voor een smartphone met goede camera. :P

[...]

En wat is hun bron? Het Chinese Facebook. Please... 8)7

Er komen geen scherm upgrades in de s-reeks iPhone's. Of je moet 3D Force Touch erbij rekenen, maar dat is maar net hoe je het bekijkt.
4S was de eerste met retina scherm dacht ik. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er scherm updates komen. Andere merken hebben immers een (veel) hogere PPI momenteel.

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 16:38
Jay-v schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:05:
[...]

4S was de eerste met retina scherm dacht ik. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er scherm updates komen. Andere merken hebben immers een (veel) hogere PPI momenteel.
Retina zat al in de 4. Vind zelf dat Apple qua hardware vrij weinig kijkt bij andere merken, anders zouden ze bijvoorbeeld al lang meer cores en geheugen gebruiken.

• MooDyBLueS
DennusB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:41:
Ik hoop echt dat er OLED in zit, dat zou een super verbetering zijn en dan ben ik wel om! Dan wil ik de nieuwe :D
Feitelijk klopt jouw bewering niet. Er is maar één OLED display dat zich op dit moment qua kwaliteit (kleurreproductie, kleurechtheid, contrast, etc.) kan meten met de iPhone 6 en 6 Plus schermen en dat is die in de Galaxy S6 zit (en die is zelfs beter dan de iPhone schermen). Zelfs de Note 5 is inmiddels al duidelijk minder gebleken.

Daarnaast zit er één groot nadeel aan het Galaxy S6 scherm en dat is de helderheid. Dit haalt weliswaar 600 nits, maar dat is met een trucje waarbij het scherm een soort overdrive krijgt, waardoor je direct bye bye kan zegen tegen je kleurechtheid en sommige kleuren lijken compleet anders te worden. Zonder dat trucje blijft het een behoorlijk matige helderheid van 300 nits ongeveer.

Dus nee, OLED is niet per definitie een verbetering. Als Apple dezelfde resolutie gebruikt (als de iPhone 6 en 6 Plus), dezelfde kleurechtheid weet te behalen, dan is het enige echte voordeel nog de zwartweergave (contrast) en het bijbehorende lagere stroomverbruik wanneer meer dan 50% zwart is. Het grootste nadeel zal dan nog steeds blijven: helderheid en daarmee het leesbaar blijven buiten.
DennusB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:51:
[...]

Minimaal 1080P moet idd wel kunnen in 2015, Android zit al bijna op 4k, dus ze zullen bijna wel moeten denk ik!
Leg mij eens uit waarom je een hogere resolutie MOET hebben? Ik ben het met je eens dat het iPhone 6 scherm zeker naar 1080p zou mogen, maar veel hoger is echt niet nodig op dat formaat. Dat verschil ziet niemand. Daarnaast heeft Apple nu al minimaal 5 jaar bewezen niet aan de specs-race van Android mee te hoeven doen.

Kijk maar naar de iPhone 6: 1 GB RAM, dual-core CPU op 1.4 GHz en 1.810 mAh accu. En nog steeds is hij op veel punten sneller dan en gaat minstens zo lang mee op de accu als menig Android toestel met 3 GB RAM, octa-core CPU op 2+ GHz en 2500+ mAh accu.

Volgens jouw redenatie zou Apple hopeloos achterlopen, maar het feit is dat ze nog steeds in o.a. de VS marktaandeel winnen, waar Android het blijft verliezen.

• MooDyBLueS
Jay-v schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:05:
[...]

En dus ook voor jou. :P Andere merken hebben ook 3 GB RAM, octa-core CPU's en 3000 mAh accu's. Dus nee, die beredenering gaat niet op. ;)

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Je hoort ook nergens meer geruchten over saffier glas in het glas paneel. Benieuwd of dit ook waarheid gaat worden.

Whow dat klinkt ongeloofwaardig maar toch ook wel erg tof, ik wil het!

• matthijst
OLED boeit me niet en resolutie vind ik al prima.
Dan liever zelfde resolutie en weer iets sneller (niet dat ie traag is, maar snel is altijd beter).

Net zoals de camera: 8MP vind ik mooi zat, laat ze nog maar wat trucjes uithalen om ruis te verminderen :)

[Voor 26% gewijzigd door matthijst op 09-09-2015 11:34]

• Dannydekr
MRDude22 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:12:
[...]

Retina zat al in de 4. Vind zelf dat Apple qua hardware vrij weinig kijkt bij andere merken, anders zouden ze bijvoorbeeld al lang meer cores en geheugen gebruiken.
Waarom zouden ze? Meer cores voegt niets toe aan de snelheid zoals jij deze ervaart. Enkel specifiek geschreven toepassingen welke zeer zware taken moeten uitvoeren zal hier voordeel uit halen. Voor een smartphone zijn die toepassingen er nog niet echt, enkel games, maar ook deze maken er nog helemaal geen gebruik van.

Een goede dual-core met een goed afgesteld OS is veel beter dan allerlei spec-pumps die in de praktijk weinig voordeel bieden voor de eindgebruiker maar op papier heel indrukwekkend klinken.

• DennusB
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:16:

Leg mij eens uit waarom je een hogere resolutie MOET hebben? Ik ben het met je eens dat het iPhone 6 scherm zeker naar 1080p zou mogen, maar veel hoger is echt niet nodig op dat formaat. Dat verschil ziet niemand. Daarnaast heeft Apple nu al minimaal 5 jaar bewezen niet aan de specs-race van Android mee te hoeven doen.

Kijk maar naar de iPhone 6: 1 GB RAM, dual-core CPU op 1.4 GHz en 1.810 mAh accu. En nog steeds is hij op veel punten sneller dan en gaat minstens zo lang mee op de accu als menig Android toestel met 3 GB RAM, octa-core CPU op 2+ GHz en 2500+ mAh accu.

Volgens jouw redenatie zou Apple hopeloos achterlopen, maar het feit is dat ze nog steeds in o.a. de VS marktaandeel winnen, waar Android het blijft verliezen.
Logisch toch dat een iPhone 6 met "oude" dual-core hardware net zo lang mee gaat als een dikke Android? Die Android beschikt ook daadwerkelijk over veel dikkere hardware, eigenlijk zou die iPhone dus veel langer mee moeten gaan...

• MooDyBLueS
DennusB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:37:
[...]

Logisch toch dat een iPhone 6 met "oude" dual-core hardware net zo lang mee gaat als een dikke Android? Die Android beschikt ook daadwerkelijk over veel dikkere hardware, eigenlijk zou die iPhone dus veel langer mee moeten gaan...
Nee, want de accu van de iPhone 6 is 30-50% kleiner dan die Android toestellen. En het is geen oude dual-core hardware, ook niet "oude". Het is net zo state-of-the-art als de SnapDragon 810, alleen met een andere visie.

Het een is niet slechter dan het ander, het is alleen een andere visie. Android heeft die specs nodig, iOS niet, dat is het voordeel van de complete integratie bij Apple. Ik zeg alleen dat Apple daarom niet met de specs race mee hoeft te gaan. Want zelfs in benchmarks verslaan ze veel Android topmodellen nog steeds. Wederom niet in alles, maar wel veel.
matthijst schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:33:
OLED boeit me niet en resolutie vind ik al prima.
Dan liever zelfde resolutie en weer iets sneller (niet dat ie traag is, maar snel is altijd beter).

Net zoals de camera: 8MP vind ik mooi zat, laat ze nog maar wat trucjes uithalen om ruis te verminderen :)
Oled boeide mij ook nooit zo. Tot ik (en ik zei het al eens eerder) de S6 vast had. Wat een prachtig scherm is dat zeg. Dat wil ik wel hoor, die kleuren maar ook die scherpte zijn subliem.

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:40:
[...]

Nee, want de accu van de iPhone 6 is 30-50% kleiner dan die Android toestellen. En het is geen oude dual-core hardware, ook niet "oude". Het is net zo state-of-the-art als de SnapDragon 810, alleen met een andere visie.

Het een is niet slechter dan het ander, het is alleen een andere visie. Android heeft die specs nodig, iOS niet, dat is het voordeel van de complete integratie bij Apple. Ik zeg alleen dat Apple daarom niet met de specs race mee hoeft te gaan. Want zelfs in benchmarks verslaan ze veel Android topmodellen nog steeds. Wederom niet in alles, maar wel veel.
Apple is inderdaad veel meer state-of-the-art dan de SnapDragon 810. Dat ding is zo enorm inefficiënt... Overheating, en als de overheating ingeperkt wordt is 'ie net zo snel als de SnapDragon 805.

En daarnaast kun je het al aflezen aan het feit dat Apple veel hogere single-core scores haalt en daarnaast een veel lagere kloksnelheid heeft. Als ze acht cores van de A8-SoC samenstoppen verslaat ie een driedubbele SnapDragon 810 nog. (Als voorbeeld, heb de resultaten niet exact bekeken, maar weet het wel ongeveer. ;) )
Donstil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:43:
[...]

Oled boeide mij ook nooit zo. Tot ik (en ik zei het al eens eerder) de S6 vast had. Wat een prachtig scherm is dat zeg. Dat wil ik wel hoor, die kleuren maar ook die scherpte zijn subliem.
Dat scherm van de S6 is geweldig, maar heeft wel wat kleine issues. Color shifting bij andere kijkhoek, paarse sleep achter donkere elementen op een lichte achtergrond doordat de pixels niet snel genoeg aan gaan. Verder zijn er veel mensen die een hele groene of oranje gloed over een deel van het scherm hebben.
En daarnaast was het nog veel beter geweest als ze geen PanTile-indeling gebruikt hadden. In het donker zonder contactlenzen zie je nog rastertjes en pixels. (Ik weet het, ik zeur. Vergeef me _/-\o_ )

Verder is het scherm geweldig :)

[Voor 26% gewijzigd door Liliuokalani op 09-09-2015 12:04]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
DennusB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:37:
[...]

De Apple soc's zijn anders altijd state-of-the-art hoor. Weet niet precies wat je bedoelt met "dikke hardware". Of vind jij een Honda Civic met dubbele uitlaat ook een dikkere auto dan een Tesla :P ?

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:43:
[...]

Oh nog niet gezien. Tot nu toe vond ik alle Samsung schermen ruk (blauwig). :D

• Liliuokalani
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:00:
[...]

Oh nog niet gezien. Tot nu toe vond ik alle Samsung schermen ruk (blauwig). :D
Ik vond ze eerder groen :P

• MooDyBLueS
True, maar al deze schermen kan je in de verste verte niet meer vergelijken met de huidige schermen. Zelf ben ik altijd voorstander van LCD geweest, omdat ik kleurechtheid, oplossende resolutie, helderheid en witwaarde veel belangrijker vind dan een zwart scherm dat ook werkelijk zwart is en een hoger contrast.

Maar de Galaxy S6 is inderdaad het eerste OLED scherm dat ik daadwerkelijk beter vind, behalve in fel zonlicht, maar dat laatste heb ik zelf nog niet ervaren. Daarvoor laat ik me leiden door de reviews van o.a. DisplayMate.

• swv
Het OLED scherm in de Apple Watch voldoet toch ook? Laten ze die in de 6s stoppen.

• DennusB
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:54:
Het OLED scherm in de Apple Watch voldoet toch ook? Laten ze die in de 6s stoppen.
Dan word ie wel heel klein! :>

• Dannydekr
Dat zullen ze ongetwijfeld ook gaan doen vermoed ik, mits deze dus schaalbaar is tot het formaat van een iPhone. Naar wat ik begreep is de kleurcalibratie van de OLED in de Apple Watch heel erg goed vergeleken met AMOLED varianten van concurrenten. Naja, we zullen het vanavond wel zien :) Ik geef het vooralsnog 75% kans.

• MooDyBLueS
Het is nogal een verschil of je een scherm van 1,53" of 4,7-5,5" gebruikt.

Daarnaast zie je duidelijk uit deze shoot-out tussen de Apple Watch en iPhone 6 dat hoewel het OLED schermpje aardig in de buurt komt, hij toch op veel punten nog tekort schiet.

En ook al zou je simpelweg kunnen zeggen: vergroot dit scherm naar iPhone formaat en klaar ben je, dan nog zou je dus een stap achteruit doen!

Dus (en sorry als ik geïrriteerd begin te klinken, maar het zijn simpelweg feiten): stop a.u.b. met OLED de hemel in prijzen en doen alsof het significant beter is dan de huidige iPhone schermen. Dat is niet zo. Alleen het Galaxy S6 scherm is beter, maar ook die moet op een aantal punten het iPhone 6 display nog voor zich dulden. Het is gewoon een keuze van iedere fabrikant.

Daarnaast heb je bij vrijwel alle OLED scherm een pentile lay-out, waardoor je dus oplosbare resolutie verliest als je dezelfde resolutie zou aanhouden als bij LCD (33%). RGBG i.p.v. RGBRGB is twee subpixels minder per 6 subpixels. Dat compenseert Samsung prima met de hogere resolutie. Als Apple echter naar OLED overstapt, dan zouden de huidige resoluties niet meer voldoen, dat zou een stap achteruit betekenen. Kijk maar:
- 4,7" LCD met 1334 x 750 = 1.000.500 pixels = 326 ppi = 978 subpixels per inch
- 4,7" OLED met 1334 x 750 = 1.000.500 pixels = 326 ppi = 652 subpixels per inch
- 5,1" OLED met 2560 x 1440 = 3.686.400 pixels = 577 ppi = 1.154 subpixels per inch

Kortom: Je ziet duidelijk dat de Galaxy S6 overall genomen 18% scherper is dan het iPhone 6 scherm. Apple zou dus ook flink de resolutie moeten verhogen om er in ieder geval niet op achteruit te gaan. Want elke pixel een rode of blauwe subpixel missen, is echt merkbaar anders.

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:08:
[...]

True, maar al deze schermen kan je in de verste verte niet meer vergelijken met de huidige schermen. Zelf ben ik altijd voorstander van LCD geweest, omdat ik kleurechtheid, oplossende resolutie, helderheid en witwaarde veel belangrijker vind dan een zwart scherm dat ook werkelijk zwart is en een hoger contrast.

Maar de Galaxy S6 is inderdaad het eerste OLED scherm dat ik daadwerkelijk beter vind, behalve in fel zonlicht, maar dat laatste heb ik zelf nog niet ervaren. Daarvoor laat ik me leiden door de reviews van o.a. DisplayMate.
In direct zonlicht minstens zo goed als de iPhone. Zit een speciale extra felle modus op als je hem op auto-helderheid zet.

http://www.phonearena.com...-One-M9-vs-Note-4_id69185

• MooDyBLueS
mitchell2805 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:36:
[...]

In direct zonlicht minstens zo goed als de iPhone. Zit een speciale extra felle modus op als je hem op auto-helderheid zet.

http://www.phonearena.com...-One-M9-vs-Note-4_id69185
Die dus je hele kleurechtheid vernaggeld. Dus niet "minstens zo goed".
From the results Samsung's claims of a 600 nit display are valid in this case, which is a 100% APL white display. It's important to note that achieving this requires the use of auto-brightness, and that manual brightness is limited to a much lower brightness to reduce power usage, here the S6 sees similar maximum brightness as the S5. The S6 edge disappointingly only achieves 272 nits in this mode, a rather low value. I saw color balance shift dramatically in auto-boost mode, which suggests that this operating mode is likely less efficient than manual brightness. As an explanation, we've seen that colors are controlled in AMOLED by voltage while brightness is controlled by PWM (pulse width modulation). As with most recent AMOLED displays, there's no DC bias to the pixels so the contrast really is infinite instead of just a very large number when displaying black.
Bron.

Ze ook dit topic: http://www.sammobile.com/...-bit-color-display-issue/

Kortom: buiten dit issue is het een geweldig scherm hoor, maar de hoge helderheid wordt alleen met auto-brightness gehaald die je kleuren vernaggeld en vanaf dat moment is hij inferieur aan alle iPhone's en andere LCD's van dezelfde klasse. Gebruik je die auto-brightness niet, dan zit je aan de 335 cd/m2 ongeveer en dat is erg laag naar hedendaagse standaard.

In andere woorden: de iPhone 6 haalt zonder trucjes 559 cd/m2 en blijft dus ook al zijn goede eigenschappen behouden op dat punt. De Galaxy S6 kan helderder zijn, maar verliest juist al zijn andere goede eigenschappen.

Voorbeeld: als je een foto op de Galaxy S6 neemt, wat toch vaak buiten in direct zonlicht zal zijn en je hebt auto-brightness ingeschakeld staan, dan kan je dus nooit je foto goed beoordelen op kleuren en dergelijke.

Dat is dan ook gelijk een reden dat ik zeker weet dat Apple geen OLED in haar iPhone 6s reeks gaat stoppen. Want zonder trucjes kan je dus niet dezelfde helderheid halen, anders had Samsung dat wel gedaan, want Samsung heeft Super AMOLED ontwikkeld tot wat het nu is en het is extreem goed, alleen nog niet zo goed als LCD overall. Stopt Apple wel AMOLED in de iPhone 6s reeks, dan weet ik zeker dat ik geen iPhone meer ga kopen.

• swv
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:34:
Daarnaast heb je bij vrijwel alle OLED scherm een pentile lay-out, waardoor je dus oplosbare resolutie verliest als je dezelfde resolutie zou aanhouden als bij LCD (33%). RGBG i.p.v. RGBRGB is twee subpixels minder per 6 subpixels. Dat compenseert Samsung prima met de hogere resolutie. Als Apple echter naar OLED overstapt, dan zouden de huidige resoluties niet meer voldoen, dat zou een stap achteruit betekenen. Kijk maar:
- 4,7" LCD met 1334 x 750 = 1.000.500 pixels = 326 ppi = 978 subpixels per inch
- 4,7" OLED met 1334 x 750 = 1.000.500 pixels = 326 ppi = 652 subpixels per inch
- 5,1" OLED met 2560 x 1440 = 3.686.400 pixels = 577 ppi = 1.154 subpixels per inch

Kortom: Je ziet duidelijk dat de Galaxy S6 overall genomen 18% scherper is dan het iPhone 6 scherm. Apple zou dus ook flink de resolutie moeten verhogen om er in ieder geval niet op achteruit te gaan. Want elke pixel een rode of blauwe subpixel missen, is echt merkbaar anders.
Nu je dit zo vertelt vind ik het gerucht over het verhogen van de resolutie met een factor 1.5 niet eens zo gek meer.

Maar je hebt gelijk ik zal stoppen. Ik geef alleen aan dat Apple OLED niet vreemd is met de Apple Watch. Voor de Apple Watch ben je inderdaad wat minder kritisch over het display dan die van de iPhone waar een afwijking veel meer opvalt. Nog 5 uur en 10 minuutjes ;)
Maar de Samsung Galaxy S5 was toch geen Pentile scherm? Ik kan het even niet opzoeken maar zoiets stond mij bij.

• MooDyBLueS
sww89 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:51:
[...]

Nu je dit zo vertelt vind ik het gerucht over het verhogen van de resolutie met een factor 1.5 niet eens zo gek meer.

Maar je hebt gelijk ik zal stoppen. Ik geef alleen aan dat Apple OLED niet vreemd is met de Apple Watch. Voor de Apple Watch ben je inderdaad wat minder kritisch over het display dan die van de iPhone waar een afwijking veel meer opvalt. Nog 5 uur en 10 minuutjes ;)
Je hoeft van mij niet te stoppen hoor. :P
Maar je hebt gelijk hoor, OLED i.c.m. factor 1.5 resolutie zou dan aannemelijk zijn.
Donstil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:52:
Maar de Samsung Galaxy S5 was toch geen Pentile scherm? Ik kan het even niet opzoeken maar zoiets stond mij bij.
Uiteraard moest ik het opzoeken, ik weet dat soort dingen na een jaar ook niet meer uit mijn hoofd. :P

Maar volgens DisplayMate wel: http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm
432 PPI with Diamond Pixels
Red 305 SPPI
Green 432 SPPI
Blue 305 SPPI
Ter vergelijk de Galaxy S6:
577 PPI with Diamond Pixels
Red 408 SPPI
Green 577 SPPI
Blue 408 SPPI
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:59:
[...]

Je hoeft van mij niet te stoppen hoor. :P
Maar je hebt gelijk hoor, OLED i.c.m. factor 1.5 resolutie zou dan aannemelijk zijn.

[...]

Uiteraard moest ik het opzoeken, ik weet dat soort dingen na een jaar ook niet meer uit mijn hoofd. :P

Maar volgens DisplayMate wel: http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

[...]

Ter vergelijk de Galaxy S6:

[...]
ooh toch, er stond mij iets van bij dat ze daar vanaf gestapt waren.
Niet dus 8)7.

• MooDyBLueS
Donstil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:33:
[...]

ooh toch, er stond mij iets van bij dat ze daar vanaf gestapt waren.
Niet dus 8)7.
Samsung heeft alleen met de 2's, oftewel de Galaxy S II en Note II een full-RGB AMOLED scherm gebruikt, al het andere was en is sindsdien weer Pentile.

Niks mis mee, zolang ze de reslutie maar hoog genoeg houden. Zo zie ik bij een Galaxy S4 met 1080p scherm toch vrij duidelijk korrelige letters, maar bij de S6 zeker niet meer.

Vandaar dat ik de S4 ook zo'n waardeloos scherm vond hebben: ondanks 1080p resolutie korrelige tekst (en niet alleen tekst natuurlijk), extreem opgeblazen kleuren en niet helder genoeg om in zonlicht je scherm normaal te kunnen lezen.

In dat opzicht heeft Samsung echt zeer goed werk afgeleverd met de S6 door toch weer flinke stappen te zetten met de AMOLED technologie.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:17:
[...]

En dus ook voor jou. :P Andere merken hebben ook 3 GB RAM, octa-core CPU's en 3000 mAh accu's. Dus nee, die beredenering gaat niet op. ;)
Dat bedoelde ik niet. Ik weet dat Apple niet mee doet aan die 'race' van specs. Apple deed ook niet mee aan de "Phablet's". Nu hebben we echter toch een 6+.

Wat ik bedoel dat de schermtechnologie allang voorbij dat punt is en dat vroeg of laat ook Apple de PPI zal verhogen. Technisch gezien is het prima mogelijk en Apple kan dit het juiste moment vinden om in te stappen in de 'hogere' resoluties.

Gaat dat vanavond gebeuren? Ik denk het zelf niet maar als het gebeurt zou het me niet verbazen.....

[Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 09-09-2015 16:36]

• Liliuokalani
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:50:
[...]

Die dus je hele kleurechtheid vernaggeld. Dus niet "minstens zo goed".

[...]

Bron.

Ze ook dit topic: http://www.sammobile.com/...-bit-color-display-issue/

Kortom: buiten dit issue is het een geweldig scherm hoor, maar de hoge helderheid wordt alleen met auto-brightness gehaald die je kleuren vernaggeld en vanaf dat moment is hij inferieur aan alle iPhone's en andere LCD's van dezelfde klasse. Gebruik je die auto-brightness niet, dan zit je aan de 335 cd/m2 ongeveer en dat is erg laag naar hedendaagse standaard.

In andere woorden: de iPhone 6 haalt zonder trucjes 559 cd/m2 en blijft dus ook al zijn goede eigenschappen behouden op dat punt. De Galaxy S6 kan helderder zijn, maar verliest juist al zijn andere goede eigenschappen.

Voorbeeld: als je een foto op de Galaxy S6 neemt, wat toch vaak buiten in direct zonlicht zal zijn en je hebt auto-brightness ingeschakeld staan, dan kan je dus nooit je foto goed beoordelen op kleuren en dergelijke.

Dat is dan ook gelijk een reden dat ik zeker weet dat Apple geen OLED in haar iPhone 6s reeks gaat stoppen. Want zonder trucjes kan je dus niet dezelfde helderheid halen, anders had Samsung dat wel gedaan, want Samsung heeft Super AMOLED ontwikkeld tot wat het nu is en het is extreem goed, alleen nog niet zo goed als LCD overall. Stopt Apple wel AMOLED in de iPhone 6s reeks, dan weet ik zeker dat ik geen iPhone meer ga kopen.
Heel leuk punt, maar in de zon kun je foto's of in het algemeen zelfs kleuren toch niet goed beoordelen.

Een vraag: Wat is belangrijker aan een scherm. Alles zien of alles goed kunnen zien. Naar mijn idee dat eerste... Normaal zijn de kleuren wel perfect te noemen, dus is dit een mooie feature voor in de zon. Met de extremere kleuren in die modus is het nog makkelijker te lezen, dus is de Samsung theoretisch beter af te lezen in de zon dan de iPhone. Ter info: had eerst een iPhone 6 Plus, nu een Galaxy S6. Ik kan het bevestigen.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee