PCI WIFI-g adapter

Pagina: 1
Acties:

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 09:41
Wij hebben de nieuwe desktop in elkaar gezet. Inmiddels is de gigabit interface vh moederbord herkent. Alleen we hebben nog geen kabel getrokken. Dus we willen tijdelijk op wifi. Ik had er al een oude linksys WMP54G aangsloten (PCI). Maar de hardware wordt niet herkend. Ik vond het kaartje er al moeilijk in gaan. Enfin zou de hardware herkent zijn...dan zou het wel een probleem worden met een windows 7 driver voor dit kaartje. Dus ik heb eigenlijk de hoop met dit kaartje opgegeven. Wie heeft er een tip voor een niet al te dure WIFI kaart (PCI) die de G-standaard support en een windows 7 driver heeft. Ik zou ook voor een wifi USB dongle kunnen gaan...maar ik lees dat daar niet altijd goede ervaringen mee zijn.
Dus ik denk aan een niet al te duur PCI-kaartje...voor tijdelijk..zolang de kabel nog niet is gelegd.
Heeft iemand tips?

Bedankt voor alle tips!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://tweakers.net/pricewatch/ kun je filteren op je wensen, dan komen er vast genoeg modellen naar voren.

39

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb je even een eigen topic gegeven omdat [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen niet voor persoonlijk advies bedoeld is :).

Afijn, aangezien niemand hier een glazen bol heeft, hoe ziet je huidige systeem eruit, met name je moederbord?

Wat is je budget? Heb je nog wensen voor wat betreft type verbinding? Is wifi verder wel de beste oplossing in dit geval, met andere woorden, woon je ergens in de middle of nowhere of in een druk studentenhuis met 80 wifisignalen?

Verwijderd

Zeg eerst eens welk moederbord je hebt.

En welke versie v/d WMP54G je hebt.

Misschien kan je hier wat mee, maar die truc werkt alleen voor WMP54G versie 4.1;
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V2EEedo2rv8]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 23:16 ]

• demonk
moderbord ASRock B85M Pro4
wmp54g V4 (niet V4.1)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dan kan je gewoon de generic chipset drivers gebruiken. Als je niet zeker weet of je de PCI kaart er goed in gedaan hebt kan je hier een foto posten van de zijkant zodat we de PCI kaart en het PCI slot zien, dan vertellen we je wel of ie goed zit.

[ Voor 63% gewijzigd door johnkeates op 22-07-2015 17:56 ]

Verwijderd

demonk schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:53:
moderbord ASRock B85M Pro4
wmp54g V4 (niet V4.1)
Zie mijn antwoord in dat andere topic van je wifi driver probleem linksys wmp54g v4

• demonk
Los van de driver wordt de WIFI card in het geheel niet detected door windows. In aparaatbeheer vind ik hem niet terug.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt erop dat het WiFi kaartje stuk is of geen goed kontakt maakt, ook onbekende pci kaarten duiken in apparaatbeheer op als onbekend apparaat.

Zitten er ook 2 gleufjes in zodat het kaartje op zowel 3,3V en 5V kan werken?

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-jMLAommL68Y/ThB9Jgi-jnI/AAAAAAAAAG4/JbLHdDfywgM/s1600/backward+pci+slot+5v+vs+3.3v.png

[ Voor 44% gewijzigd door OgWok op 23-07-2015 08:36 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• demonk
De kaart is van het type 32 bits. Als ik bovenstaande plaatjes bekijk. Dus 2 inkepingen.
Het slot heft 1 inkeping Lijkt volgens bovenstaande plaatjes een 3.3 V 32 bit slot.
Ik zal vanavonf een foto maken van de kaart in het slot.

• demonk
Ik heb een paar foto's gemaakt van de PCI wifi-kaart in het slot. Ik heb het idee dat de kaart niet ver genoeg in het slot gaat. Zou het moederbord dieper liggen? En ja ik heb de afstand-houders gebruikt :-)
En om te testen of het aan het (nieuwe) moederbord ligt heb ik een oude PCI ISDN kaart erin gestopt.
Ook hiervan heb ik een foto. Deze wordt herkent...althans hij verschijnt in de lijst van hardware..."PCI controller...." Hij wordt niet als ISDN-kaart herkent. Enfin ik ben er wel van overtuigd dat het niet aan het slot ligt. En ik heb niet kunnen vinden hoe ik de foto's kan toevoegen. Ik las wel iets over IMG /IMG tags.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de foto's toevoeg?

Verwijderd

Forum FAQ

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 14:36 ]

• demonk
Ik had mijn foto-album optie nog niet geactiveerd, vandaar dat het even duurde.
Dit is het kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/01RGlb3xfQrBgc8SK90zfodj/full.jpg

En hier zit ie ie in het slot.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7uzfaFSurQMknVsrm0uvsF4X/full.jpg

En hier zit de ISDN-kaart in het slot...die wel wordt herkent:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EL3nPwX14ceh1oSMMXujBx2t/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door demonk op 26-07-2015 21:21 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Wifi-kaart zit te "hoog". Dat maakt geen goed kontakt als ik het zo zie. Kaartje losschroeven van de metalen bracket en nog eens in de slot drukken (zonder bracket). Dan ken je zien of hij wel herkend wordt; goed in het pci-slot gaat.

Bracket gaat wel eens niet goed naar beneden zodat er geen goed kontakt gemaakt wordt. Beetje bijbuigen van de onderste lip wil wel eens werken.

Anders schroefgaatjes en gaatje in bracket waar de antenneaansluiting door zit licht uitvijlen, zodat het kaartje tov. de bracket iets naar beneden kan. Heb je wel een rond sleutelvijltje voor nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 27-07-2015 09:08 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1