wifi driver probleem linksys wmp54g v4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 14:13
Wij hebben net een nieuwe desktop in elkaar gezet. Alles werkt. maar geen netwerktoegang.
De gigabit ethernet poort van het moederboard wordt niet herkent door windows 7.
Maar wij hebben de moederboord driver nog niet geinstalleerd. Dus wij vermoeden dat daar het probleem zit. Daarnaast hadden wij een Linksys WMP54G V4 wifi kaartje (PCI) uit de oude PC gehaald.
Ook deze wordt niet herkend. Nu blijkt dat linksys geen driver voor windows 7 (64bit) heeft. Ik heb ge-googled en er zijn blijkbaar wel drivers van de leverancier van de chipset die op deze kaart zijn gebruikt.
Er is op youtube een filmpje waar je de juiste driver kunt downloaden/installeren van RALINK. Echter dit is voor de WMP54G V4.1 en wij hebben de V4. Heeft iemand een idee of deze kaart WMP54G V4 onder windows7 64 bit aan de gang te krijgen is? Mijn toegang op zolder is de G-standaard...en op dit moment is 54 Mbps voldoende.
De gigabit interface vh moderboord wordt inmiddels herkend. Echter de kabels zijn nog niet getrokken.
Het zou mooi zijn als we de WIFI-kaart aan de gang kunnen krijgen. En wanneer we geen driver kunnen vinden, heeft dan iemand een suggestie voor een aardig PCI wifi kaartje (niet al te duur). Als tijdelijk oplossing..de wifi-router is een G (54mbps) variant..
Ik heb het opgegeven. Hij herkent de hardware niet eens. In vond h'm al lastig in de PCI aansluiting van mijn moederboord gaan. (ASRock B85M Pro4)...
Wie heeft er een advies voor een niet te duur kaartje WIFI PCI moet 54 Mbps aankunnen en windows 7 drivers moeten ervoor zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door demonk op 21-07-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

demonk schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:47:
Wij hebben net een nieuwe desktop in elkaar gezet. Alles werkt. maar geen netwerktoegang.
De gigabit ethernet poort van het moederboard wordt niet herkent door windows 7.
Maar wij hebben de moederboord driver nog niet geinstalleerd. Dus wij vermoeden dat daar het probleem zit. Daarnaast hadden wij een Linksys WMP54G V4 wifi kaartje (PCI) uit de oude PC gehaald.
Ook deze wordt niet herkend. Nu blijkt dat linksys geen driver voor windows 7 (64bit) heeft. Ik heb ge-googled en er zijn blijkbaar wel drivers van de leverancier van de chipset die op deze kaart zijn gebruikt.
Er is op youtube een filmpje waar je de juiste driver kunt downloaden/installeren van RALINK. Echter dit is voor de WMP54G V4.1 en wij hebben de V4. Heeft iemand een idee of deze kaart WMP54G V4 onder windows7 64 bit aan de gang te krijgen is?
Niet direct, maar kijk eens wat verder: blijkbaar zit er een Ralink chip (welke?) op de V4.1. Jij hebt een V4. Kijk gewoon even op de kaart wat voor chip erop zit... dan weet je gelijk waar je voor drivers moet kijken. Zonder dat jij dat doet kunnen wij niet raden wat erop zou moeten zitten...
Mijn toegang op zolder is de G-standaard...en op dit moment is 54 Mbps voldoende.
Als 54Mbps throughput voldoende is, is deze kaart niet meer toereikend, want met WiFi-g haal je max 37Mbps en meestal niet meer dan zo'n 24Mbps. Ongeacht of de link rate theoretisch "54Mbps" is.
De gigabit interface vh moderboord wordt inmiddels herkend. Echter de kabels zijn nog niet getrokken.
Het zou mooi zijn als we de WIFI-kaart aan de gang kunnen krijgen. En wanneer we geen driver kunnen vinden, heeft dan iemand een suggestie voor een aardig PCI wifi kaartje (niet al te duur). Als tijdelijk oplossing..de wifi-router is een G (54mbps) variant..
Ik heb het opgegeven. Hij herkent de hardware niet eens. In vond h'm al lastig in de PCI aansluiting van mijn moederboord gaan. (ASRock B85M Pro4)...
Wie heeft er een advies voor een niet te duur kaartje WIFI PCI moet 54 Mbps aankunnen en windows 7 drivers moeten ervoor zijn.
WiFi-g ga je echt niet meer vinden, dat is een 12-jaar oude standaard dat sinds 6 jaar vervangen is door WiFi-n en sinds vorig jaar door de opvolger daarvan WiFi-ac. Maar goed, die meuk is allemaal backwards compatible, dus gewoon willekeurig 2e-hands WiFI-n kaartje pakken. Zeker als je AP zo oud is, en je binnenkort toch een kabel gaat trekken. Maar controleer van tevoren of er drivers voor zijn. Windows 7 is an sich het probleem niet, het gaat er vooral om dat je een 64b-variant hebt die niet met 32b drivers gaat werken, en je kaart zo oud is dat er toen nog geen 64b OSsen bestonden of iig niet voor de thuisgebruiker.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Even in Google getypt "WMP54G v4 chipset" en kwam uit bij https://wikidevi.com/wiki/Linksys_WMP54G_v4.0

Daar word gegokt op twee verschillende chips.
WI1 chip1: Ralink RT2560
WI1 chip2: Ralink RT2525

Dan kan je deze 2 drivers proberen;
http://www.mediatek.com/e...s/pcimpcicb-rt256xrt266x/
http://www.mediatek.com/e...wnloads/pcimpcicb-rt2500/

In welk slot heb je die WMP54G gestoken?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gGkxea6.jpg
Ik mag hopen in 1 van de 2 in het midden.