*knip* nee. Gewoon nee. de schoonmaak kosten kan je niet zomaar gaan verhalen. Je moet gewoon je ramen en deuren dichtdoen.
[ Voor 77% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 08:28 ]
Anoniem: 282855
[ Voor 77% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 08:28 ]
[ Voor 18% gewijzigd door sanderinozie op 20-07-2015 06:37 ]
Totaal gestoord om een katje af te rossen.sanderinozie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:29:
- Dit ook met kat nr 2 geprobeerd die vaak binnen kwam later, maar mocht niet baten. Piste bij ons ook alles onder en baasje gaf aan niets aan te kunnen doen. Deze kat flink het huis uit geslagen, die kwam ook niet meer binnen.
Wat ik al zei, niet het meest diervriendelijk maar de kat vragen om niet meer terug te komen heeft geen effect.
[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 20-07-2015 06:50 ]
Volgens mij lees je het verkeerd of ik schreef het te ruw op. We hebben de kat met een tik het huis uit geslagen, met alle deuren en luiken open voor hem om weg te kunnen vluchten. Het is niet zo dat ik een kat in elkaar sta te slaan ofzo.kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:45:
[...]
Totaal gestoord om een katje af te rossen.
Als iemand het in zijn hoofd haalt ons katje af te rossen gaat hij nog heel wat mee maken.
Ik snap dat er wat aangedaan moet worden.
Maar een kat afrossen vind ik zo laf.
Ligt eraan hoe slim je katten zijn. Die van ons had door dat zijn band met het luikje werkte. Vanuit het keukenraam hebben we onze kat met zijn hoofd bij het luikje zien staan zodat de chip contact maakte en andere katten vervolgens naar binnen konden lopen...slaapkopje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:51:
Als de katten gechipt zijn kun je een electrisch kattenluik plaatsen die alleen je eigen katten doorlaat. Met zo'n NFC chip loopt een kat onder de ontvanger en schiet het electrische slot open. Na een dagje wennen rennen de katten vanzelf met het juiste tempo door het luikje, ze herkennen dan het geluid van het slot.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ben zelf een katten liefhebber maar vind er niets dieronvriendelijk aan. Het enige dat goed werkt is om ze een 'trauma' in te planten de rest is allemaal korte termijn (geheugen).sanderinozie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:29:
Niet de meest dier vriendelijke manieren,
[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2015 08:29 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Onzin. Wil je enige kans maken op een schadevergoeding zal je je huis eerst afgesloten moeten hebben. Er is gelukkig nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid hier, anders krijgen we amerikaanse tafrelen.Tsurany schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:12:
Een eigenaar is altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn dieren, ongeacht of hij er bij aanwezig is of niet. Mits je kan aantonen welke kat heeft geplast in je huis kan je alle schoonmaak kosten verhalen op zijn eigenaar. En die eigenaar kan het in veel gevallen verhalen op zijn WA verzekering daar de meeste verzekeringen schade door huisdieren ook dekken. En anders mag hij het uit eigen zak betalen.
Met alle respect, maar dan houd je dieren gewoon bij je.kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:45:
Als iemand het in zijn hoofd haalt ons katje af te rossen gaat hij nog heel wat mee maken.
Dat zijn natuurlijk weer mooie verhalen vanachter een toetsenbord, ik wil ook geen katten in huis, ik ros ze niet af maar wijs ze toch wel (met een bezem) de deur...kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:45:
[...]
Je weet dat dit ook omgedraaid kan worden? De eigenaar van het dier kan ook zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn dieren binnen houden. Hij kiest er echter voor om zijn dieren zonder toezicht naar buiten te laten gaan, dan accepteert hij dat zijn dieren ongewenst gedrag kunnen vertonen.General_Snuss schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:33:
Onzin. Wil je enige kans maken op een schadevergoeding zal je je huis eerst afgesloten moeten hebben. Er is gelukkig nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid hier, anders krijgen we amerikaanse tafrelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 20-07-2015 08:40 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat water erover heen gooien kan best, en ik neem aan dat je dat bedoelt, kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. Voor de rest vraag ik me af hoe jij zou reageren als iemand je hond een trap geeft omdat een of andere tokkie denkt dat hij tegen zijn gevel/muur/voordeur heeft lopen pissen. Maar dat doe die van jouw natuurlijk nooit(en je ruimt ook altijd netjes de stront van je hond op neem ik aan?).Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
[...]
Met alle respect, maar dan houd je dieren gewoon bij je.
Jij hebt katten, prima. Maar daar moeten andere mensen geen last van hebben.
Mijn hond komt ook niet bij andere mensen binnen.
Als bij mij een vreemde kat binnenkomt, gaat hij gewoon onder in een emmer met water.
[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 20-07-2015 08:49 ]
Volgens mij los je het probleem het beste op door de kat op te voeden, dat kan door een glas water over hem heen te gooien maar er zijn ook andere manieren, zolang het dier er geen lichamelijk letsel aan overhoudt zou ik dat altijd verkiezen boven het modificeren van mijn huis en de kosten die daarbij gepaard gaan, de eerste keer zou ik het ook gewoon grappig vinden, maar zodra ze gaan sproeien is het voor mij snel afgelopenJay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
[...]
Wat water erover heen gooien kan best, en ik neem aan dat je dat bedoelt, kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. Voor de rest vraag ik me af hoe jij zou reageren als iemand je hond een trap geeft omdat een of andere tokkie denkt dat hij tegen zijn gevel/muur/voordeur heeft lopen pissen. Maar dat doe die van jouw natuurlijk nooit(en je ruimt ook altijd netjes de stront van je hond op neem ik aan?).
OT: zoals al eerder gezegd, gewoon horren voor je ramen plaatsen, probleem opgelost voor een paar tientjes. Kattenluikje met chip eventueel, en als dat niet werkt gewoon elke keer deurtje open deurtje dicht doen. Voor de rest is de kans meer dan reeel dat het je eigen katten zijn die zijn beginnen te sproeien omdat er vreemde katten binnensluipen.
[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 20-07-2015 08:56 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Tenzij TS in een klein dorp woont heeft hij volgend jaar weer hetzelfde probleem, als het er nu al enkele katten zijn. Woont hij in een dorp/platteland heb je weer andere redenen om het gewoon meteen goed aan te pakken en een paar horren te plaatsen. Kost geen drol en werkt perfect.Afvalzak schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:54:
[...]
Volgens mij los je het probleem het beste op door de kat op te voeden, dat kan door een glas water over hem heen te gooien maar er zijn ook andere manieren, zolang het dier er geen lichamelijk letsel aan overhoudt zou ik dat altijd verkiezen boven het modificeren van mijn huis en de kosten die daarbij gepaard gaan, de eerste keer zou ik het ook gewoon grappig vinden, maar zodra ze gaan sproeien is het voor mij snel afgelopen
Maar hoe reageer jij als een andere hond in jouw huis rondloopt en dan ook nog de boel onderzeikt, dan pak je hem toch ook bij zijn nekvel of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-P op 20-07-2015 09:11 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 20-07-2015 09:28 ]
Ik zie niet hoe een kat onderdompelen dierenmishandeling is. IMO meest effectieve manier. Bij mij gaan ze ook gewoon 5s onder de kraan hoor. Zijn ze ook zeiknat en doen ze het iig nooit meer. Beestjes zijn niet minder van me gaan houden in al die tijd...Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
[...] kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. [...]
Klopt, mijn hond plast alleen op de daarvoor bestemde plaatsen en ja, poep ruim ik altijd op.Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
[...]
Wat water erover heen gooien kan best, en ik neem aan dat je dat bedoelt, kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. Voor de rest vraag ik me af hoe jij zou reageren als iemand je hond een trap geeft omdat een of andere tokkie denkt dat hij tegen zijn gevel/muur/voordeur heeft lopen pissen. Maar dat doe die van jouw natuurlijk nooit(en je ruimt ook altijd netjes de stront van je hond op neem ik aan?).
OT: zoals al eerder gezegd, gewoon horren voor je ramen plaatsen, probleem opgelost voor een paar tientjes. Kattenluikje met chip eventueel, en als dat niet werkt gewoon elke keer deurtje open deurtje dicht doen. Voor de rest is de kans meer dan reeel dat het je eigen katten zijn die zijn beginnen te sproeien omdat er vreemde katten binnensluipen.
Hier staat de popcorn er al weer bij. Altijd gezellig, kattentopicsDaniel36 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:26:
Verbazingwekkend hoe topics over dit soort onderwerp altijd onsporen.
Het lijkt mij een lastig probleem, maar mishandelen is geen oplossing.
Kan ik wel vanachter me tobo zeggen, maar daar kom ik echt wel achter vandaan als iemand onze kat trapt of wat dan ook.FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:35:
[...]
Dat zijn natuurlijk weer mooie verhalen vanachter een toetsenbord, ik wil ook geen katten in huis, ik ros ze niet af maar wijs ze toch wel (met een bezem) de deur...
[video]
3de keer, niets mis met water over een kat heen gooien, katten afrossen of onderdompelen in een emmer water(als in fysiek de kat in een emmer water duwen met de kans dat ie water binnenkrijgt) gaat mij veel te ver.Caelorum schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Ik zie niet hoe een kat onderdompelen dierenmishandeling is. IMO meest effectieve manier. Bij mij gaan ze ook gewoon 5s onder de kraan hoor. Zijn ze ook zeiknat en doen ze het iig nooit meer. Beestjes zijn niet minder van me gaan houden in al die tijd...
Ja dat is van de zotte maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld en in NL al helemaal niet in ons uppie op een hutje op de hei. TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Het is toch van de zotten dat IK geldkostende maatregelen moet nemen, omdat JOUW kat in mijn huis komt. Als eigenaar ben jij verantwoordelijk om maatregelen te nemen dat jouw kat niet in mijn huis komt. Lukt dat niet, dan mag ik maatregelen nemen om te zorgen dat het niet meer voorkomt.
Mag die persoon dan met het Gamma bonnetje bij je aan de deur komen?Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:49:
[...]TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat is echt zo'n dooddoener. Verwijzen naar een niet ideale wereld om zo misdragingen alsnog goed te praten. Nee, we leven niet in de ideale wereld maar de ideale wereld begint bij jezelf.Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:49:
Ja dat is van de zotte maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld en in NL al helemaal niet in ons uppie op een hutje op de hei. TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.
[ Voor 12% gewijzigd door zacht op 20-07-2015 11:02 ]
Ik geef je helemaal gelijk. Zelf heb ik 3 katten en die zijn de hele dag buiten. Het mooie is dat wij de katten dusdanig opgevoed hebben dat zij binnen komen en op de bak gaan zitten om hun behoeften te doen. Onze tuin, en die van onze buren zijn schoon. Wij communiceren goed met onze buren en zij geven ook aan dat zij nooit onze katten ergens op betrappen.Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Klopt, mijn hond plast alleen op de daarvoor bestemde plaatsen en ja, poep ruim ik altijd op.
Ik wil niet dat andere honden plassen en poepen voor mijn deur, dus ik wil ook niet dat die van mij dat bij anderen doet. Nu heb ik niet veel op met het Christelijk geloof, maar achter één spreuk sta ik wel voor de volle 100%: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet".
Het is toch van de zotten dat IK geldkostende maatregelen moet nemen, omdat JOUW kat in mijn huis komt. Als eigenaar ben jij verantwoordelijk om maatregelen te nemen dat jouw kat niet in mijn huis komt. Lukt dat niet, dan mag ik maatregelen nemen om te zorgen dat het niet meer voorkomt.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Dat.Fratti schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Maar als ik een buurman zou hebben die mijn kat onderdompelt in een emmer met water (natspuiten vind ik prima) dan kan je er donder op zeggen dat hetzelfde bij jou gaat gebeuren.
Allemaal leuk en aardig en even afgezien van het feit dat je best een punt hebt(en het feit dat duiven in een hok ook gigantisch overlast kunnen veroorzaken, kom eens langs in Den Haag zou ik zeggen) heb je gewoon van andermans eigendom en helemaal van andermans huisdieren af te blijven, een beetje water of laten schrikken daargelaten. punt.Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Dat is echt zo'n dooddoener. Verwijzen naar een niet ideale wereld om zo misdragingen alsnog goed te praten. Nee, we leven niet in de ideale wereld maar de ideale wereld begint bij jezelf.
Nu verwijs je specifiek naar TO, maar ik wijs meer in het algemeen. Er zijn tig mensen die last hebben van vreemde katten. Mijn vader heeft thuis duiven. Voordat je gaat beginnen over rondvliegen en een vogelpoepje hier en een vogelpoepje daar... deze zitten alleen op het hok. Mijn vader zit er gewoon niet op te wachten dat er katten rondzwerven in de tuin. De katten springen tegen de draad op, uit schrik vliegen de duiven zich dood.
Veelal komen ze 's nachts dus erop wachten om ze te laten schrikken is veelal geen optie. En in de meeste gevallen helpt alleen laten schrikken niet meer. De katten hebben het gewoon voorzien op de duiven. Als het niet op een zachtaardige manier kan, dan maar op een kwaadaardige manier.
Nu is het fijn dat je zegt dat wij onze "aggressie" maar tegen de eigenaar moeten richten. Dat zal best, maar de katten nemen geen visitekaartjes mee op welk adres en nummer we ze kunnen bereiken.
Pff, sjonge jonge, dat stoere agressieve gedoe hier als iemand zijn lieve katje wat aandoet, man man manzacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:17:
[...]
Dat.
Overigens zou ik degene die dat met mijn katten doet willen aanraden de verbandtrommel vast klaar te zetten, onze jongste maakt denk ik letterlijk gehakt van je.
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-P op 20-07-2015 11:22 ]
Nope. Cats will be cats. Overigens vind ik het onderdompelen van een kat in een emmer water een behoorlijke daad van agressie. Ik ben geen agressief persoon, maar dat zal mij triggeren ja.Koppensneller schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:19:
[...]
Pff, sjonge jonge, dat stoere agressieve gedoe hier als iemand zijn lieve katje wat aandoet, man man manAls mijn kat die van jou aftuigt, ga je hem dan ook opwachten bij zijn waterbak?
zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:17:
[...]
Dat.
Overigens zou ik degene die dat met mijn katten doet willen aanraden de verbandtrommel vast klaar te zetten, onze jongste maakt denk ik letterlijk gehakt van je.
[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 20-07-2015 11:35 ]
Dat wilde ik dus ook zeggen.GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
Ik heb zelf geen last van katten maar vind het behoorlijk asociaal van katten houders om katten maar in andermans tuinen te laten lopen laat staan binnen komen.
Het is JOUW huisdier dus zorg aub niet voor overlast. Ik ga toch ook niet met een tuinstoel bij jou in de tuin zitten, een biertje bij jou uit de koelkast halen en mij auto op jouw oprit parkeren. Als het een kat is mag in eens alles.
Eigenaar dient zijn dier maar onder controle te houden. En als hij/zij dat niet kan ben ik van mening dat je dan incapabel bent om goed voor het huisdier te kunnen zorgen want dan weet je niet eens waar het beestje de hele dag rond hangt.
Het is toch te zotte dat mensen niet eens hun ramen open kunnen hebben zonder dat het huis van binnen ondergepist wordt.
@TS, ik zou iig nog eens met de eigenaar gaan praten en eventueel waterpistool/tuinslang klaar leggen. Zo'n elektronisch katteluikje kan ook nog wel werken en houdt ook andere dieren buiten
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik vind dat je er gewoon voor zorgen dat jouw eigendom niet op andermans terrein komt. Mocht dat een keer niet lukken dan moet een ander ook absoluut niet andermans eigendom beschadigen.Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Allemaal leuk en aardig en even afgezien van het feit dat je best een punt hebt(en het feit dat duiven in een hok ook gigantisch overlast kunnen veroorzaken, kom eens langs in Den Haag zou ik zeggen) heb je gewoon van andermans eigendom en helemaal van andermans huisdieren af te blijven, een beetje water of laten schrikken daargelaten. punt.
@Erwin, als jij vriendelijk bij mij aan komt kloppen en op een redelijke manier je verhaal doet en het vrij zeker vaststaat dat het mijn katten zijn die de overlast veroorzaken zou ik het op zijn minst in overweging nemen ja. Maar eens, veel katten eigenaren zijn egoistisch en helaas zijn veel mensen asociaal. Ik bagateliseer het probleem ook niet want ik weet hoe gigantisch het stinkt en hoe lang het blijft hangen. Maar voor die paar tientjes zou ik gewoon het probleem pragmatisch aanpakken en niet meteen met schadevergoedingen en dieronvriendelijke maatregelen gaan smijten.
Uiteindelijk komt het een beetje hier op neer...Randleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Dit is geen topic om te laten merken hoe stoer je bent en wat je de medemens aan zou doen wanneer ze je katje betrappen op het onder pissen van hun meubels. Geef de man tips en laat het stoere gedrag achterwege..
Tuinslang +1
Ja. Ik negeer even de hele andere discussie waarin dit is ontaard en richt me even tot de oorspronkelijke vraag.Gamebuster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:36:
Ik zelf heb 3 katten, prima beestjes verder, nooit echt last van. Omdat ik katten heb, heb ik uiteraard ook kattenvoer in huis staan, klaar om gegeten te worden door mijn katten.
[lang verhaal]
- Any other thoughts?
Dat is wat ik in eigenlijk elk topic terug zie komen. Kattenbezitters die vinden dat katten buiten horen te komen en dat mensen niet teveel moeten klagen. En dan een groep mensen die last heeft van deze katten en merkt dat ze eigenlijk geen enkel gehoor krijgen bij de eigenaren waardoor ze het gevoel krijgen het heft in eigen hand te moeten nemen om van die overlast af te komen.Robkazoe schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:26:
Ik vind het prachtig. Kattenhouder heeft last van andermans katten. Punt blijft dat zo'n beest jouw woongenot gewoon bederft als ie dat soort geintjes uit haalt. Als de katten allemaal netjes waren, dan was er nooit een probleem en worden mensen niet zo asociaal. Alleen zijn katten een beestje met een eigen wil en ben je er voor 80% van de tijd niet bij wat zo'n kat nu allemaal uithaalt.
Het is leuk en aardig dat je een kat naar buiten toe stuurt, maar ik denk dat weinig kattenhouders zich bewust zijn van de overlast die het kan veroorzaken.
Niemand van onze buren heeft last de duiven. De hokken worden twee keer per dag schoongemaakt om overlast te voorkomen. Bovendien heeft onze buurman ook een kat, onze buurman weet dat wij zijn kat niet in onze tuin willen hebben. Die kat komt ook gewoon nooit in onze tuin, omdat die kat goed opgevoed is.Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Allemaal leuk en aardig en even afgezien van het feit dat je best een punt hebt(en het feit dat duiven in een hok ook gigantisch overlast kunnen veroorzaken, kom eens langs in Den Haag zou ik zeggen) heb je gewoon van andermans eigendom en helemaal van andermans huisdieren af te blijven, een beetje water of laten schrikken daargelaten. punt.
Nee, ik laat mijn katten hier in NL niet buiten nee, en ik haal het ook niet in mijn hoofd om dieren te gaan mishandelen ondanks dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad als TS. Net als dat ik geen kinderen mijn tuin uitschop omdat ze er een bal in hebben getrapt.TheJason schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:39:
Als de mensen hun eigendom gewoon op hun eigen terrein houden dan hebben andere mensen ook geen last van overlast.
[...]
Ik vind dat je er gewoon voor zorgen dat jouw eigendom niet op andermans terrein komt. Mocht dat een keer niet lukken dan moet een ander ook absoluut niet andermans eigendom beschadigen.
Als ik het goed lees laat jij je katten vrij rondlopen en pas als onomstotelijk vast staat dat jouw katten bij iemand anders overlast geven en dat op een redelijk manier aan jou wordt verteld dan ga je pas in overweging nemen om iets te doen aan het overlast...
Grappig dat te zeggen en vervolgens ook te erkennen dat veel katteneigenaren egoïstisch zijn. Dit lijkt mij daar ook onder vallen...
Ik ben het helemaal met je eensFabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Uiteindelijk komt het een beetje hier op neer...
[afbeelding]
Zou helemaal toepasselijk zijn als het ook nog eens katten zouden zijn
Overigens vind ik het ook gewoon belachelijk dat iedereen maar zijn ramen dicht moet laten omdat er anders een kat binnen kan komen, z'n baasje let maar wat beter op dat beest
Ik had het dan in m'n eerdere post met een bezem eruit werken, daar wil ik niet mee zeggen dat ik meteen die kat als een hockeypuck zie en dat beest een optater geef van hier tot tokyo, wijs hem gewoon de weg naar de deur
Wat ik wel irritant vind als die katten op de auto liggen met alle gevolgen van dien, helaas hebben ze geen kaartje bij zich dus zie het baasje maar eens te vinden
Tips heb ik al eerder gegeven: waterpistool, even wat tijd en nachtrust in investeren, heeft bij ons ook gewerkt. Mag iedereen ook bij mijn katten doenRandleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Dit is geen topic om te laten merken hoe stoer je bent en wat je de medemens aan zou doen wanneer ze je katje betrappen op het onder pissen van hun meubels. Geef de man tips en laat het stoere gedrag achterwege..
Tuinslang +1
Tuinslang en emmer water is een stuk verstandiger voor beide partijen inderdaad.zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:51:
[...]
Tips heb ik al eerder gegeven: waterpistool, even wat tijd en nachtrust in investeren, heeft bij ons ook gewerkt. Mag iedereen ook bij mijn katten doen
Verder leest men verkeerd of typ ik onduidelijk, ik denk dat mijn jongste KAT gehakt van je maakt als je hem in een emmer water stopt.
Verkeerd begrepen dan inderdaadzacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:51:
[...]
Tips heb ik al eerder gegeven: waterpistool, even wat tijd en nachtrust in investeren, heeft bij ons ook gewerkt. Mag iedereen ook bij mijn katten doen
Verder leest men verkeerd of typ ik onduidelijk, ik denk dat mijn jongste KAT gehakt van je maakt als je hem in een emmer water stopt.
Klopt als een bus! In de vroege morgen zelf iets te grof verwoord.DukeBox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:25:
[...]
Ik neem dan wel even aan met 'het huis uit slaan' meer iets is als flink bang maken door stampen, schreeuwen en een flinke 'corrigerende' tik. En voor de reacties van de kattenwatjes, ze kunnen echt wel wat hebben, ze verwachten het zelfs op vreemd grondgebied.
Dit klopt dus niet. Hoe vaak verdwijnt er niet een kat, of komt hij gewond thuis, waarbij je gewoon wéét dat hij aangereden is, of een schop heeft gehad, maar dat je er nooit achter komt wie het gedaan heeft.Freedom_Fighter schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:57:
Altijd het hetzelfde, katten horen buiten etc kan er niks aan doen (natuur blabla).
Als je hond in je eigen tuin een vreemde kat zit en deze flink laat schrikken en de kat dan iets breekt of schade oploopt dan hoor je de katten eigenaar wel ineens.
Hoe denk de katten eigenaren dan, Kom je dan langs met de bonnetje van de dierenarts?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Toch grappig dat je een heel opstel schrijft over hoe tolerant we moeten zijn maar in het lijstje praktische oplossingen komen alleen maar dingen naar voren die de gene die de overlast ervaart moet doen. Dus als iemand katten heeft kan de hele buurt niet eens een raam of tuin deur open zetten?Ardana schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Dit klopt dus niet. Hoe vaak verdwijnt er niet een kat, of komt hij gewond thuis, waarbij je gewoon wéét dat hij aangereden is, of een schop heeft gehad, maar dat je er nooit achter komt wie het gedaan heeft.
Dit soort topics gaat gewoon altijd in extremen:
"Mijn katten/honden/duiven/kinderen doen dat niet" - om wat voor reden dan ook.
"Alle katten/honden/duiven/kindereigenaren zijn egoïstisch" - behalve ikzelf uiteraard
"Waarom moet ík me aanpassen omdat jíj je katten/honden/duiven/kinderen niet opvoedt?"
Men vergeet gewoon dat je met z'n allen op een klein stukje grond woont, en dat je dus een beetje verdraagzaamheid moet hebben naar elkaars hobby, of dat nou katten/honden/bbq/muziek/duiven/auto's of kinderen zijn. Je kan niet verwachten dat je nóóit overlast zult hebben.
Realiseer je dat wat voor jou een probleem is, dat voor een ander absoluut niet is, en wat voor jou erg fijn is, kan voor een ander een probleem zijn.
De grenzen van wat we met z'n allen zien als "dit moet je van elkaar accepteren", verschilt van situatie tot situatie. Wij hebben met z'n allen besloten dat het geaccepteerd is als katten buiten komen en af en toe hun behoefte in je tuin doen. Je mág daar, binnen de grenzen van de wet, prima maatregelen nemen nemen, maar omdat jíj dan degene bent die afwijkt, zul jíj daar de kosten van moeten dragen. Als je dat niet wilt, zul je nog meer moeite moeten doen, en kijken of je in Den Haag (of in je eigen gemeente, maar ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is) wetgeving hieromtrent kunt veranderen. Als laatste kun je natuurlijk verhuizen naar een gebied waar geen mensen wonen, maar dat lijkt me, hoewel makkelijker uitvoerbaar dan een wetswijziging te weeg brengen, nog minder wenselijk en zeker duurder dan je eigen tuin aanpakken.
Andermans katten in huis is niet algemeen geaccepteerd. Dan heb je, heel praktisch gezien, 2 keuzemogelijkheden.
* je blijft ranten op internet en er veranderd niets.
* je gaat kijken naar praktische oplossingen.
Praktische oplossingen zijn:
* praten met de eigenaren als je weet wie dat zijn
* je huis dicht maken
* de kat verjagen. Laten schrikken, water overheen (wat me binnenshuis ook niet wenselijk lijkt, maar goed), water pistool, zelf een hond nemen of je eigen kat beter africhten (indien mogelijk) en geurverdrijvers (wat voor je eigen katten wellicht niet zo fijn is) zijn volgens mij zo'n beetje alle verjaag-mogelijkheden.
Ik wens TS iig veel succes.
Je kan natuurlijk altijd proberen het probleem bij de ander neer te leggen. Maar als het eropneer komt is het jouw probleem. Net als ik uit de weg ga voor automobilisten die me op mijn motor bijna aanrijden. Ik kan vanuit het ziekenhuis/hiernamaals wel roepen dat het zijn probleem was dat hij in wilde voegen, maar daar heb je niets aan.GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:19:
[...]
Toch grappig dat je een heel opstel schrijft over hoe tolerant we moeten zijn maar in het lijstje praktische oplossingen komen alleen maar dingen naar voren die de gene die de overlast ervaart moet doen. Dus als iemand katten heeft kan de hele buurt niet eens een raam of tuin deur open zetten?
Ramen dicht doen kan iedereen wel als oplossing aandragen, verbaast me eigenlijk dat er nog niemand heeft gezegd dat de TS maar moet verhuizen. Tolerantie begint pas zodra de veroorzaker er ook zelf iets aan probeert te doen, anders is het gewoon overlast.
Een handige manier van zeggen: "De eigenaar moet het maar oplossen".GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:19:
[...]
Toch grappig dat je een heel opstel schrijft over hoe tolerant we moeten zijn maar in het lijstje praktische oplossingen komen alleen maar dingen naar voren die de gene die de overlast ervaart moet doen. Dus als iemand katten heeft kan de hele buurt niet eens een raam of tuin deur open zetten?
Ramen dicht doen kan iedereen wel als oplossing aandragen, verbaast me eigenlijk dat er nog niemand heeft gezegd dat de TS maar moet verhuizen. Tolerantie begint pas zodra de veroorzaker er ook zelf iets aan probeert te doen, anders is het gewoon overlast.
Als ik bij jou naarbinnen ga en daar tegen je bank aan ga zeiken, dan ben je als je daar niet van gediend bent dus niet tolerant? Goed om te weten.Waah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
[...]
Een handige manier van zeggen: "De eigenaar moet het maar oplossen".
Tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander een kat heeft, en dat je hier overlast van kan hebben. Jij bent dus blijkbaar niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen naar jouw normen en waarden.
Ik zeg niet de eigenaar moet het maar oplossen, maar als de eigenaar niks aan doet waarom moet ik me dan wel aan hem aanpassen, tolereren moet van 2 kanten komen dus ook van de eigenaar. Inmiddels heeft de TS schade dankzij de kat van een ander, en dan moet je maar tolerant zijn?Waah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
[...]
Tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander een kat heeft, en dat je hier overlast van kan hebben. Jij bent dus blijkbaar niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen naar jouw normen en waarden.
Is TS al bij de eigenaar geweest? want als je niet weet dat je kat zoiets doet, kan de eigenaar er ook weinig aan doen... Zelf geen katten, maar als je zelf een kat hebt zal die ook wel kattekwaad uitvreten waar je niets van weet. Gewoon zelf een oplossing zoeken (kattenluik met chip bijvoorbeeld).
[ Voor 17% gewijzigd door Xanaroth op 20-07-2015 13:57 ]
Omgekeerd geredeneerd, tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander geen katten wil op zijn terrein, en hier geen overlast van wil hebben. Blijkbaar ben jij niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen aan jouw normen en waarden..Waah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
[...]
Is TS al bij de eigenaar geweest? want als je niet weet dat je kat zoiets doet, kan de eigenaar er ook weinig aan doen... Zelf geen katten, maar als je zelf een kat hebt zal die ook wel kattekwaad uitvreten waar je niets van weet. Gewoon zelf een oplossing zoeken (kattenluik met chip bijvoorbeeld).
Anoniem: 101094
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dus als jouw voordeur open staat en mijn pony bij jou in de woonkamer staat moet dat ook geen probleem zijn toch?kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:45:
[...]
Ik snap dat er wat aangedaan moet worden.
Maar een kat afrossen vind ik zo laf.
Ot: Je zou horren voor de ramen kunnen plaatsen.
Houd ook nog eens de insecten buiten.
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot,Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Nee hoor wettelijk gezien moet jij tolereren dat de kat van die ander in jouw tuin komt.
Jij mag hem verjagen door water, geluid of iets waar hij van schrikt, maar jij mag hem wettelijk fysiek niets aandoen. Dat heet dan gelukkig dierenmishandeling.
Je zou je natuurlijk ook gewoon wat toleranter op kunnen stellen.
Als jij in de tuin zit te BBQ'en een peuk rookt, waarom moet ik dan last hebben van jouw geurtjes en rook?
Als jij de deur open hebt staan, waarom moet ik dan meegenieten van de TV of geluidsinstallatie?
Wat ik als overlast ervaar, hoef jij niet als overlast te ervaren en andersom.
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties.
Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
Dat is écht maar helemaal de vraag.Randleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:19:
[...]
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot,
Daar zou ik geen problemen mee hebben. Maar bij deze man plassen ze in het huis. Dat is wel wat anders dan even door de tuin lopen of niet?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 20-07-2015 14:25 ]
[ Voor 114% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:39 ]
Je moet bij ons op een zomerdag eens lekker in de tuin willen zitten: je bent eerst 20 minuten kwijt uit te vogelen waar die gore stank vandaan komt en de kattenschijt op te ruimen. De pis is nog moeilijker te vinden en te elimineren.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Nee hoor wettelijk gezien moet jij tolereren dat de kat van die ander in jouw tuin komt.
[...]
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties. Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Euhm sorry hoor maar als je geluidsoverlast met een overlast van een kat wilt vergelijken dan heb ik een hele goede voor je:Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Jij mag hem verjagen door water, geluid of iets waar hij van schrikt, maar jij mag hem wettelijk fysiek niets aandoen. Dat heet dan gelukkig dierenmishandeling.
Als jij in de tuin zit te BBQ'en een peuk rookt, waarom moet ik dan last hebben van jouw geurtjes en rook?
Als jij de deur open hebt staan, waarom moet ik dan meegenieten van de TV of geluidsinstallatie?
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties. Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
Een kat is een half gedomesticeerd dier.CrystalViriS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:25:
Katten hier gaan altijd op de auto zitten. Heel irritant vooral na een wasbeurt. Hier in de tuin komen ook veel katten. Onze hond jaagt ze weg gelukkig. Heeft er ook al ooit 1 vastgezeten IN het duivenhok, dagenlang onder de vorstpannen. Halve hok moeten afbreken om het diertje te redden. Katten hebben al zeker 30x een duif gruwelijk afgeslacht hier. Maar wij hebben nog nooit een kat wat gedaan.. Wat ik nooit snap aan katteneigenaren is dat ze zich vaak niet druk lijken te maken om het dier... Zo'n kat wordt aan zn lot overgelaten, soms weet je uren niet waar zo'n dier uithangt. Hij zit op grond die niet van jou is. Jaagt op vanalles (b.v.muizen die net gif hebben gegeten). En jij als eigenaar weet niet wat het dier allemaal doet bij wie. Gaat vaak goed.. Soms dus ook niet en dan tja... Hier heeft maandenlang een hele rits aan posters gehangen voor 1 of andere kat. Als je dan om zo'n dier geeft houd hem dan binnen of beperkt alleen in eigen tuin. Anders moet je het niet gek vinden als het dier iets overkomt. Ik heb al vaak katten dood op de weg zien liggen. Houd je dier in de gaten als je om em geeft. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hond zomaar ergens rondzwerft op andermans terrein die daar wellicht niet van gediend is.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 20-07-2015 14:37 ]
[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:49 ]
Je kunt de kat natuurlijk gewoon vangen en naar het asiel brengen daarmee doe je de kat geen kwaad en maak je duidelijk dat de eigenaar zijn stink beest beter binnen kan houden. Aangezien hij niets te zoeken heeft in het huis van de topic starter.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Oh heb jij al eens een kindje in het ziekenhuis gezien omdat die in een onbewaakt moment een kattendrol heeft gehapt? Dat is geen prettig gezicht hoor iedereen heeft gewoon zijn plicht om te overlast tot een minimum te beperken.Je zou je natuurlijk ook gewoon wat toleranter op kunnen stellen.
Zie hier boven iedereen dient zijn overlast te beperken dat iets "mag" wil niet zeggen dat je het maar moet doen. Zo zou ik uitkijken dat ik niet heel de dag met knallende muziek zit et BBQ'en want ik wil geen overlast veroorzaken. Zo kunnen katten eigenaren hun kat binnen houden of op eigen plaats houden zodat ze geen overlast veroorzaken.Als jij in de tuin zit te BBQ'en een peuk rookt, waarom moet ik dan last hebben van jouw geurtjes en rook?
Dit gaat natuurlijk allemaal niet op. De kat zit BINNEN bij de TS en pist alles onder. En een kat beperkt zich echt niet tot het door de tuin lopen man man man, mijn ouders hebben voor ongeveer 5k aan heg weg kunnen brengen omdat de katten in de buurt ze heerlijk vonden om IEDER vrij moment dat ze hadden er tegen aan gingen sproeien. Verder heb ik jaren in de aanbouw gewoond en tot laat in de nacht IEDERE zomernacht overlast van die beesten gehad op het dak van rond rennen als idioten tot volledige orgie's en fight club's.De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties. Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
Een kater die heel je huis bank en bed onder sproeit dat is je huis niet slopen?kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:32:
[...]
Slaat helemaal nergens op.
Een pony sloopt je hele huis.
Ga, lekker pony rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 20-07-2015 14:44 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Like it or not, maar ik mag een kat gewoon slaan. Voordat alle Greenpeacers, Femke Halsema's en andere dierenliefhebbers aan mijn deur staan, dat wil niet zeggen dat ik katten sla. Maar wettelijk gezien mag het. Zolang de kat geen ernstig letsel er aan over houdt.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Komen we weer op het beginsel terecht: jij wil katten en niet ik. JIJ moet tolereren dat ik geen katten in mijn tuin wil. Het is niet zo dat ik moet tolereren dat JOUW kat schade aanricht aan mijn huis/tuin.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Dat zijn van die onzin vergelijkingen die raken kant noch wal. Ik kom toch niet met een groep vrienden, met een barbecue in jouw tuin zitten om daar vervolgens met een puinhoop achter ons latend weer te vertrekken.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Door mijn tuin lopen is één, maar zodra ze erin beginnen te plassen en schijten dan is de grens al overschreden. Vergeet niet er mensen zijn die vogels houden, waar de katten op jagen. Zodra een hond bij iemand op het trottoir poept, breekt de hel los. Dit is notabene ook nog eens eigendom van de gemeente. Maar zodra het over katten gaat, is opeens alles toegelaten.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je verteld het alsof het dagelijkse kost is. Heb hier nog nooit van gehoord en als je zo'n kind hebt, dat in een drol heeft gehapt, heb je zelf ook niet opgelet. Bespottelijk gewoon en absoluut overdreven!Shunt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:36:
Oh heb jij al eens een kindje in het ziekenhuis gezien omdat die in een onbewaakt moment een kattendrol heeft gehapt? Dat is geen prettig gezicht hoor iedereen heeft gewoon zijn plicht om te overlast tot een minimum te beperken.
Een kat die een paar minuten door je tuin loopt veroorzaakt geen schade.Zie hier boven iedereen dient zijn overlast te beperken dat iets "mag" wil niet zeggen dat je het maar moet doen. Zo zou ik uitkijken dat ik niet heel de dag met knallende muziek zit et BBQ'en want ik wil geen overlast veroorzaken. Zo kunnen katten eigenaren hun kat binnen houden of op eigen plaats houden zodat ze geen overlast veroorzaken.
Een buxus zeker? Die ruikt uit zichzelf al naar kattenpis, iets wat veel mensen gewoon niet weten. Maar wel lekker handig om je buren daar de schuld van te geven. Zelden dat een kat daar overigens tegenaan wil pissen, vanwege de zijklucht van die plant zelf.Dit gaat natuurlijk allemaal niet op. De kat zit BINNEN bij de TS en pist alles onder. En een kat beperkt zich echt niet tot het door de tuin lopen man man man, mijn ouders hebben voor ongeveer 5k aan heg weg kunnen brengen omdat de katten in de buurt ze heerlijk vonden om IEDER vrij moment dat ze hadden er tegen aan gingen sproeien.
Tuurlijk joh, ik ben allergisch voor mensen zoals jij en de eiken processierups.Dat ik ZEER allergisch ben voor katten zorgt er voor dat ik een zero tolerance heb voor katten in mijn huis.
En hoe moet een kat een TV slopen?Shunt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:36:
[...]
[...]
[...]
.
[...]
[...]
Een kater die heel je huis bank en bed onder sproeit dat is je huis niet slopen?
Bij onze overburen heeft dat een boxspring gekost een TV en twee dure leren banken die totaal aan gort gekrabd zijn. De eigenaar zijn reactie was oh ja het is een kat he dat kan gebeuren vervelend voor je regel maar met je eigen verzekering.
[ Voor 4% gewijzigd door kobus71 op 20-07-2015 14:49 ]
ToxoplasmoseAnoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:44:
Je verteld het alsof het dagelijkse kost is. Heb hier nog nooit van gehoord en als je zo'n kind hebt, dat in een drol heeft gehapt, heb je zelf ook niet opgelet. Bespottelijk gewoon en absoluut overdreven!
[ Voor 17% gewijzigd door HyperTrophy op 20-07-2015 14:50 ]
Wij hebben hier ook katten gehad hoor.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Een kat is een half gedomesticeerd dier.
Half wild en half getemd. Een hond is volledig gedomesticeerd.
Een kat in een hele kleine ruimte houden is pas echt dierenmishandeling, iets wat een hondeneigenaar of kattenhaten niet begrijpt of omdat hij niets van het gedrag van katten weet.
Bovendien is in Nederland en eigenlijk in heel de Westerse samenleving een kat gewoon een algemeen geaccepteerd huisdier in tegenstelling tot een slang, leguaan, of ander exotisch beest.
Een kat is inderdaad een roofdier en daar is iedere katteneigenaar zich wel degelijk van bewust.
Het probleem is dat je hem niet kunt africhten door te zeggen dat hij die vogel of muis niet mag vangen.
Het feit dat hij een muis of vogel half opgegeten bij jou bij de achterdeur neerlegt is een smerig gezicht.
Tegelijkertijd een teken van affectie omdat hij zijn voer voor jou wil afstaan. Tegelijkertijd geeft het aan dat die kat juist goed wordt gevoed en wordt onderhouden. Hij hoeft namelijk niet meer te eten dan hij eet en laat dus de rest over voor een ander.
We hebben hier ook ooit katten gehad hoor. Los daarvan... Als jij als katteneigenaar vind dat jouw kat vrij moet rondlopen (ook in andermans tuin) dan zul je wel het risico moeten dragen dat zo'n dier niet heelhuids meer thuis kan komen. Ik zie het hier b.v. ook nog wel eens gebeuren dat mijn hond er 1 vangt. En dat zou erg zijn voor de kat maar ik zou in geen geval een dierenarts rekening vergoeden. Onze hond woont hier immers en dat is zijn natuurlijke gedrag, de kat hoort hier namelijk niet. Ik betwijfel of mijn hond een kat dood zou bijten want hij heeft niet zo'n jachtinstinct, maar gezien zn grootte zou ik de kat weinig kans geven. Mocht de kat dan stom genoeg zijn hem te krabben of zo.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Een kat is een half gedomesticeerd dier.
Half wild en half getemd. Een hond is volledig gedomesticeerd.
Een kat in een hele kleine ruimte houden is pas echt dierenmishandeling, iets wat een hondeneigenaar of kattenhaten niet begrijpt of omdat hij niets van het gedrag van katten weet.
Bovendien is in Nederland en eigenlijk in heel de Westerse samenleving een kat gewoon een algemeen geaccepteerd huisdier in tegenstelling tot een slang, leguaan, of ander exotisch beest.
Een kat is inderdaad een roofdier en daar is iedere katteneigenaar zich wel degelijk van bewust.
Het probleem is dat je hem niet kunt africhten door te zeggen dat hij die vogel of muis niet mag vangen.
Het feit dat hij een muis of vogel half opgegeten bij jou bij de achterdeur neerlegt is een smerig gezicht.
Tegelijkertijd een teken van affectie omdat hij zijn voer voor jou wil afstaan. Tegelijkertijd geeft het aan dat die kat juist goed wordt gevoed en wordt onderhouden. Hij hoeft namelijk niet meer te eten dan hij eet en laat dus de rest over voor een ander.
Dagelijkse kost nee vast niet is hier een keer voor gekomen.Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Je verteld het alsof het dagelijkse kost is. Heb hier nog nooit van gehoord en als je zo'n kind hebt, dat in een drol heeft gehapt, heb je zelf ook niet opgelet. Bespottelijk gewoon en absoluut overdreven!
Serieus ? de tuinen hier lagen VOL met katten drollen als jij de illusie hebt dat een kat alleen zijn behoefte doet in zijn kattebakje heb jij niets begrepen van wat je zelf zegt. Een kat is niets zo even te leren een kat doet wat hij wil doen wat natuurlijk ook de charme van een kat is.Een kat die een paar minuten door je tuin loopt veroorzaakt geen schade.
Een drol in je tuin? Komt eigenlijk ook nooit voor, een kat doet zijn behoefte altijd op dezelfde plek. Gewoon in de kattenbak thuis. Anders dan een hond dus die overal schijt en zelden alleen in de goot.
Nope een taxus volgens mij. En echt de schuld neer leggen bij de eigenaar had je maar geen boom moeten kopen die naar kattenpis ruikt? leuke redenatie.Een buxus zeker? Die ruikt uit zichzelf al naar kattenpis, iets wat veel mensen gewoon niet weten. Maar wel lekker handig om je buren daar de schuld van te geven. Zelden dat een kat daar overigens tegenaan wil pissen, vanwege de zijklucht van die plant zelf.
Volgens mij ben ik ook niet op de man aan het spelen vriend. Ik heb een sterke allergie voor katten ik kan hier meerdere dagen last van hebben van kortademigheid tot zeer ernstige huidirritatie.Tuurlijk joh, ik ben allergisch voor mensen zoals jij en de eiken processierups.
zoals eerder beschreven er overheen urineren.kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:45:
[...]
En hoe moet een kat een TV slopen?
Lol, dikke duim he ?
En dan nog koters die van de katte stront eten
[ Voor 14% gewijzigd door Shunt op 20-07-2015 14:52 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Katten zijn geen wilde dierenAnoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:50:
[quote]CrystalViriS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:49:
Katten op andermans terrein vind ik sowieso een risico voor de katteneigenaar zelf. Stel dat mijn herdershond een keer een kat vangt en wat doet... Jammer voor de kat dan zo denk ik dan wel weer. Maar dan hoef je hier niet aan te kloppen met een dierenarts rekening.
[...]
Dat is het ook, maar niet strafbaar. Recht van overpad geld overigens voor mensen, niet voor dieren, of wil je die egel, dat slakje, die vogel ook het recht ontzeggen om door je tuin te kruipen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq