Vreemde katten op bezoek in huis

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 34.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Ik zelf heb 3 katten, prima beestjes verder, nooit echt last van. Omdat ik katten heb, heb ik uiteraard ook kattenvoer in huis staan, klaar om gegeten te worden door mijn katten.

Nu het wat warmer weer wordt, heb ik veel de ramen en deuren open. Ik heb een vrijstaande woning met vrij veel ramen op de zonkant, waardoor het erg warm kan worden. Mijn katten gaan via deze openstaande deuren en ramen uiteraard naar buiten en weer naar binnen, maar sinds kort heb ik ook vreemde katten in huis.

Deze vreemde katten eten het kattenvoer dat bij mij in de woonkamer stond. Toen ik opmerkte dat katten uit de omgeving zich nogal aangetrokken worden tot het voer, heb ik het voer verder weg in huis verstopt, zodat mijn katten erbij kunnen, maar dat het niet direct vanuit de buitendeur zichtbaar is.

Nu lopen die katten mijn hele huis door om het voer te zoeken. Laatst kwam ik er 1tje in een slaapkamer tegen in de bovenverdieping en 's nachts lag er een keer 1tje te slapen op de bank.

Zo ver, niet heel erg: Ik heb dus regelmatig tenminste 3 verschillende katten op bezoek in huis.

Het probleem is nu echter dat 1 van de katten nu bij mij in huis plast. Door het hele huis heen is er geplast op muren, meubels en kleedjes. Ook is er geplast op mijn televisie en op mijn schoenen. In 1 van de slaapkamers is ook geplast. Waarschijnlijk is er op nog wel meer plekken geplast; het is niet makkelijk te herkenen omdat het vaak maar een paar druppeltjes zijn, ook wel bekend als sproeien.

Ik weet vrijwel zeker dat het zo'n vreemde kat is. Voordat ik katten op bezoek had, werd er nooit geplast in huis door mijn katten. Ook komt het alleen maar op warme dagen, waarbij ik de ramen en deuren heb open gehad. Uiteraard heb ik weinig te bewijzen en kan ik dus ook eventuele schade bij niemand concreet verhalen. Wel wil ik verdere schade uiteraard voorkomen.

Ik kan natuurlijk voorkomen dat de katten binnenkomen door alle ramen en deuren dicht te houden, of niet ver open zodat ze er niet in of uit kunnen. Dit is echter niet gewenst tijdens warme dagen. Ik probeerde daarom enkel de deuren en ramen te openen in de ruimtes waar ik zelf aanwezig was. Vreemde katten kan ik zo direct wegjagen. Dit heeft echter tot nu toe geen succes gehad; zodra ik even naar de WC ging, of even drinken pakte, of even niet oplette, kwamen ze alsnog binnen: Alsof ze erop wachten dat ik niet oplet.

Ik heb een vrijstaande woning; mijn tuin afsluiten zodat mijn katten niet eruit kunnen en vreemde katten niet erin kunnen is voor mij een ideale situatie. Dit is echter niet te realiseren op korte termijn i.v.m. de kosten.

1 kat is een bijzonder geval; deze ziet er redelijk verwaarloost uit. Omdat deze kat letterlijk iedere dag en nacht rondom ons huis zwerft, heb ik besloten deze te vangen om te laten kijken of deze gechipt is. Deze kat heb ik destijds gevangen en bleek niet gechipt te zijn. Via facebook heb ik de eigenaar van de kat gevonden, die bij mij een paar straten verder woont. Ik heb de kat daarop afgegeven bij de eigenaar; zij gaven aan de kat voortaan binnen te houden. De dagen erna kwam de kat weer binnen en heb deze vandaag weer gevangen.

Mijn vragen zijn nu als volgt:
- Wat kan ik het beste doen met de opnieuw gevangen kat?
- Ik heb aardig wat tijd zitten in schoonmaken - en speciale schoonmaakmiddelen ervoor aangeschaft - en ik ruik nog steeds hier en daar kattenpis, tot grote ergenis. Liefst laat ik mijn woning professioneel reinigen om de lucht overal eruit te krijgen. Mits ik kan aantonen d.m.v. een camera dat 1 van de vreemde katten regelmatig plast, kan ik schadevergoeding en/of kosten verhalen bij de eigenaar? Zo ja, hoe kan ik dit realiseren?
- Hebben jullie nog tips om vreemde katten buiten te houden om het probleem ook daadwerkelijk op te lossen?
- Ik heb zelf ook katten; Ik zou mijn katten ook niet willen binnenhouden en ik snap dat het een lastige situatie is voor de eigenaren van de katten. Ik ben zelf echter zeer gefrustreerd over de situatie omdat mijn nieuwe woning nu door het hele huis plasplekken heeft op muren, mijn schoenen stinken en er op mijn TV is geplast.
- Any other thoughts?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

Je zou de plant Nepeta Faassenii kunnen planten in je tuinen rondom het huis om de vreemde katten af te schrikken.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 282855 op 20-07-2015 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeker nu de vreemde katten weten hoe ze binnen moeten komen, en je eigen katten hun territorium of voer niet verdedigen, heb je een probleem. Je zult echt de ramen/deuren dicht moeten houden, en je zou zo'n chipgecontroleerd kattenluikje kunnen proberen, of handmatig katten binnen en buiten moeten laten.

Heb je poezen of katers, en zijn die gesteriliseerd/gecastreerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

Hoewel het uiteraard niet uit te sluiten is dat het plassen door vreemde katten is gedaan, kan het ook goed zijn dat je eigen poezen/katers het in huis doen, omdat er een 'vreemde geur' is. Ook poezen kunnen sproeien.

Is horrengaas geen optie? Dat heb je ook in een variant die je met klittenband vast zet, en dat kost echt maar zeer weinig.

Het verhalen van de kosten van een professioneel schoonmaakbedrijf is natuurlijk buiten proporties. Wat zou je daar zelf van denken als je buren roepen dat je poezen/katers bij hun binnen hebben geplast en daarbij voor 500 euro hun huis hebben laten reinigen, of je het even over wil maken.
Ik snap uiteraard je frustratie (hier ook katten, en vreemde katten die achterbuiten tegen dingen aansproeien onder het afdak, die geur krijg je er bijna niet uit), maar ik ben er vrij zeker van dat horrengaas je gaat helpen (mits stevig vastgezet).

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:00
Kat vangen en nog een keer terugbrengen naar de eigenaar. En er even bij vertellen dat als het vaker gebeurd er een emmer water over heen gaat?

Ook is de eigenaar van een kat aansprakelijk voor de schade. Dus als je het kunt bewijzen kun je de rekening doorsturen. Zolang dit redelijk is. Als een kat over het deurmatje heeft lopen sproeien kun je niet de rekening van het schoonmaken van de complete benedenverdieping sturen. Dit is vaak een enorm getouwtrek en dat moet je willen.

Houd er wel rekening mee dat als je dit soort dingen bij iemand anders doet je zelf ook man genoeg moet zijn om de verantwoording voor je eigen katten te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

*knip* nee. Gewoon nee. de schoonmaak kosten kan je niet zomaar gaan verhalen. Je moet gewoon je ramen en deuren dichtdoen.

[ Voor 77% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Niet de meest dier vriendelijke manieren, maar zo is het bij ons thuis gegaan:
- onze katten gaan via een kattenluikje naar binnen en naar buiten. Onze katten een nacht opgesloten in de woonkamer zodat ze niet naar buiten konden via het kattenluikje. Aan de binnenzijde van het luikje een waterballon gehangen en op het deurtje klei met een naald. Midden in de nacht een groot kabaal en kat Nr 1 niet meer in huis gezien.

- Dit ook met kat nr 2 geprobeerd die vaak binnen kwam later, maar mocht niet baten. Piste bij ons ook alles onder en baasje gaf aan niets aan te kunnen doen. Deze kat flink het huis uit geslagen, die kwam ook niet meer binnen.

Wat ik al zei, niet het meest diervriendelijk maar de kat vragen om niet meer terug te komen heeft geen effect.

Edit: Ik snap niet waarom iedereen zegt dat je maar je ramen en deuren dicht moet houden. Moet iedereen dit dan maar gaan doen, afgezien of je wel of niet katten hebt, omdat het anders je eigen schuld is dat je katten binnen hebt? Lijkt mij volkomen absurd natuurlijk. Heel Nederland in de zomer maar alle deuren en ramen dicht, want pas op: katten?

[ Voor 18% gewijzigd door sanderinozie op 20-07-2015 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-04 17:07
sanderinozie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:29:

- Dit ook met kat nr 2 geprobeerd die vaak binnen kwam later, maar mocht niet baten. Piste bij ons ook alles onder en baasje gaf aan niets aan te kunnen doen. Deze kat flink het huis uit geslagen, die kwam ook niet meer binnen.

Wat ik al zei, niet het meest diervriendelijk maar de kat vragen om niet meer terug te komen heeft geen effect.
Totaal gestoord om een katje af te rossen.
Als iemand het in zijn hoofd haalt ons katje af te rossen gaat hij nog heel wat mee maken.

Ik snap dat er wat aangedaan moet worden.
Maar een kat afrossen vind ik zo laf.

Ot: Je zou horren voor de ramen kunnen plaatsen.
Houd ook nog eens de insecten buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 20-07-2015 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:45:
[...]

Als iemand het in zijn hoofd haalt ons katje af te rossen gaat hij nog heel wat mee maken.

Volgens mij lees je het verkeerd of ik schreef het te ruw op. We hebben de kat met een tik het huis uit geslagen, met alle deuren en luiken open voor hem om weg te kunnen vluchten. Het is niet zo dat ik een kat in elkaar sta te slaan ofzo.

Maarja, je kan het de kat ook nog altijd vragen om weg te gaan, ben benieuwd of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03 19:06
Als de katten gechipt zijn kun je een electrisch kattenluik plaatsen die alleen je eigen katten doorlaat. Met zo'n NFC chip loopt een kat onder de ontvanger en schiet het electrische slot open. Na een dagje wennen rennen de katten vanzelf met het juiste tempo door het luikje, ze herkennen dan het geluid van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
slaapkopje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:51:
Als de katten gechipt zijn kun je een electrisch kattenluik plaatsen die alleen je eigen katten doorlaat. Met zo'n NFC chip loopt een kat onder de ontvanger en schiet het electrische slot open. Na een dagje wennen rennen de katten vanzelf met het juiste tempo door het luikje, ze herkennen dan het geluid van het slot.
Ligt eraan hoe slim je katten zijn. Die van ons had door dat zijn band met het luikje werkte. Vanuit het keukenraam hebben we onze kat met zijn hoofd bij het luikje zien staan zodat de chip contact maakte en andere katten vervolgens naar binnen konden lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 11:53
Ik zie bij mijn schoonouders dat zo'n NFC luikje niet altijd werkt: een van de katten houdt het luikje open voor een bevriende kat uit de buurt... Katten doen wat ze willen, ik zou ervoor zorgen dat de kat uit zichzelf niet meer binnenkomt, flink laten schrikken bijvoorbeeld.

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Katten buiten houden kan enkel door het huis af te sluiten vrees ik. Dan moet je inderdaad met horren gaan werken. En dan het liefst wat stevige horren en niet dat gaas dat met de eerste de beste tik er af ligt.

En dan nog zorgen dat je eigen katten naar binnen kunnen, liefst met een halsband met chipje en zo'n kattenluikje. De hamvraag is dan wel of je eigen katten die andere katten waarderen of eerder zien als indringers.

Paar keer met een flinke waterstraal raken zou ook kunnen werken. Tuinslang afrollen en zodra een andere kat komt even flink raken zodat hij goed verzopen is. Dan zullen ze hopelijk wel weg blijven.

Een eigenaar is altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn dieren, ongeacht of hij er bij aanwezig is of niet. Mits je kan aantonen welke kat heeft geplast in je huis kan je alle schoonmaak kosten verhalen op zijn eigenaar. En die eigenaar kan het in veel gevallen verhalen op zijn WA verzekering daar de meeste verzekeringen schade door huisdieren ook dekken. En anders mag hij het uit eigen zak betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

sanderinozie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:29:
Niet de meest dier vriendelijke manieren,
Ben zelf een katten liefhebber maar vind er niets dieronvriendelijk aan. Het enige dat goed werkt is om ze een 'trauma' in te planten de rest is allemaal korte termijn (geheugen).
Heb regelmatig de tuinslang gebruikt en ze nooit meer terug gezien.

Ik neem dan wel even aan met 'het huis uit slaan' meer iets is als flink bang maken door stampen, schreeuwen en een flinke 'corrigerende' tik. En voor de reacties van de kattenwatjes, ze kunnen echt wel wat hebben, ze verwachten het zelfs op vreemd grondgebied.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2015 08:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 17:07
Tsurany schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:12:
Een eigenaar is altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn dieren, ongeacht of hij er bij aanwezig is of niet. Mits je kan aantonen welke kat heeft geplast in je huis kan je alle schoonmaak kosten verhalen op zijn eigenaar. En die eigenaar kan het in veel gevallen verhalen op zijn WA verzekering daar de meeste verzekeringen schade door huisdieren ook dekken. En anders mag hij het uit eigen zak betalen.
Onzin. Wil je enige kans maken op een schadevergoeding zal je je huis eerst afgesloten moeten hebben. Er is gelukkig nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid hier, anders krijgen we amerikaanse tafrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:03
Met alle respect, maar dan houd je dieren gewoon bij je.
Jij hebt katten, prima. Maar daar moeten andere mensen geen last van hebben.
Mijn hond komt ook niet bij andere mensen binnen.

Als bij mij een vreemde kat binnenkomt, gaat hij gewoon onder in een emmer met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
[...]

Dat zijn natuurlijk weer mooie verhalen vanachter een toetsenbord, ik wil ook geen katten in huis, ik ros ze niet af maar wijs ze toch wel (met een bezem) de deur...
Overigens zou ik eerder een geval van 'that's amazing' hebben als ik een kat bij ons binnen zie

@TS
Huis reinigen zou je ook zelf kunnen doen, gewoon een stoomcleaner of een extractor huren met de bijbehorende spullen, kost uiteraard wel wat, maar een stuk goedkoper dan een bedrijf inhuren

En anders gewoon zoiets bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

General_Snuss schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:33:
Onzin. Wil je enige kans maken op een schadevergoeding zal je je huis eerst afgesloten moeten hebben. Er is gelukkig nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid hier, anders krijgen we amerikaanse tafrelen.
Je weet dat dit ook omgedraaid kan worden? De eigenaar van het dier kan ook zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn dieren binnen houden. Hij kiest er echter voor om zijn dieren zonder toezicht naar buiten te laten gaan, dan accepteert hij dat zijn dieren ongewenst gedrag kunnen vertonen.

Het lijkt mij niet acceptabel om mensen te 'dwingen' hun ramen dicht te houden omdat ze anders niemand aansprakelijk kunnen stellen door schade veroorzaakt door binnendringende dieren. Je moet er vanuit kunnen gaan dat je ramen open kan hebben zonder dat andermans dieren binnen dringen en overal op urineren.

Ik vraag me trouwens af hoe deze discussie zou lopen mocht het om een hond gaan in plaats van om een kat. Katten lijken toch op een of andere manier verheven boven allerlei regels.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 20-07-2015 08:40 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 21:59
Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
[...]

Met alle respect, maar dan houd je dieren gewoon bij je.
Jij hebt katten, prima. Maar daar moeten andere mensen geen last van hebben.
Mijn hond komt ook niet bij andere mensen binnen.

Als bij mij een vreemde kat binnenkomt, gaat hij gewoon onder in een emmer met water.
Wat water erover heen gooien kan best, en ik neem aan dat je dat bedoelt, kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. Voor de rest vraag ik me af hoe jij zou reageren als iemand je hond een trap geeft omdat een of andere tokkie denkt dat hij tegen zijn gevel/muur/voordeur heeft lopen pissen. Maar dat doe die van jouw natuurlijk nooit(en je ruimt ook altijd netjes de stront van je hond op neem ik aan?).

OT: zoals al eerder gezegd, gewoon horren voor je ramen plaatsen, probleem opgelost voor een paar tientjes. Kattenluikje met chip eventueel, en als dat niet werkt gewoon elke keer deurtje open deurtje dicht doen. Voor de rest is de kans meer dan reeel dat het je eigen katten zijn die zijn beginnen te sproeien omdat er vreemde katten binnensluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01
Het beste is overal gaas spannen voor de ramen, en voor je eigen katten dmv chip een kattenluik maken,
ben je gelijk van elke insect probleem verlost :)
als de katten niet gechipt zijn, zitter er meestal ook halsbandjes met een chip bij.

Als er eenmaal gesproeid is in het huis, loop je het risico dat andere katten die binnen kunnen komen, dit ook gaan doen, om hun geur er over heen te zetten.
complete afsluiting van de woning is het beste, en hoef je er niet meer naar om te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 20-07-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Wat water erover heen gooien kan best, en ik neem aan dat je dat bedoelt, kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. Voor de rest vraag ik me af hoe jij zou reageren als iemand je hond een trap geeft omdat een of andere tokkie denkt dat hij tegen zijn gevel/muur/voordeur heeft lopen pissen. Maar dat doe die van jouw natuurlijk nooit(en je ruimt ook altijd netjes de stront van je hond op neem ik aan?).

OT: zoals al eerder gezegd, gewoon horren voor je ramen plaatsen, probleem opgelost voor een paar tientjes. Kattenluikje met chip eventueel, en als dat niet werkt gewoon elke keer deurtje open deurtje dicht doen. Voor de rest is de kans meer dan reeel dat het je eigen katten zijn die zijn beginnen te sproeien omdat er vreemde katten binnensluipen.
Volgens mij los je het probleem het beste op door de kat op te voeden, dat kan door een glas water over hem heen te gooien maar er zijn ook andere manieren, zolang het dier er geen lichamelijk letsel aan overhoudt zou ik dat altijd verkiezen boven het modificeren van mijn huis en de kosten die daarbij gepaard gaan, de eerste keer zou ik het ook gewoon grappig vinden, maar zodra ze gaan sproeien is het voor mij snel afgelopen ;)

Maar hoe reageer jij als een andere hond in jouw huis rondloopt en dan ook nog de boel onderzeikt, dan pak je hem toch ook bij zijn nekvel of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 20-07-2015 08:56 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Je moet je eigen katten gewoon trainen dat ze hun territorium verdedigen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Afvalzak schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Volgens mij los je het probleem het beste op door de kat op te voeden, dat kan door een glas water over hem heen te gooien maar er zijn ook andere manieren, zolang het dier er geen lichamelijk letsel aan overhoudt zou ik dat altijd verkiezen boven het modificeren van mijn huis en de kosten die daarbij gepaard gaan, de eerste keer zou ik het ook gewoon grappig vinden, maar zodra ze gaan sproeien is het voor mij snel afgelopen ;)

Maar hoe reageer jij als een andere hond in jouw huis rondloopt en dan ook nog de boel onderzeikt, dan pak je hem toch ook bij zijn nekvel of niet?
Tenzij TS in een klein dorp woont heeft hij volgend jaar weer hetzelfde probleem, als het er nu al enkele katten zijn. Woont hij in een dorp/platteland heb je weer andere redenen om het gewoon meteen goed aan te pakken en een paar horren te plaatsen. Kost geen drol en werkt perfect.

Overigens, ik heb exact hetzelfde meegemaakt, horren en deuren gesloten houden lost het 100% op. Ja dat is niet altijd ideaal maar om heel eerlijk te zijn, TS heeft zelf ook drie katten die buiten komen, dus dan neig ik al gauw naar live and let live.

Wat ik zou doen? In ieder geval geen dieren mishandelen (en nee, beetje water over het beest heen gooien kan best, afrossen of in een emmer water onderdompelen, no fuckin way) waar 9 van de 10 keer het probleem eerder bij het incapabele of schouderophalende baasje ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-P op 20-07-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:16

Daniel36

vernieuwde formule

Verbazingwekkend hoe topics over dit soort onderwerp altijd onsporen.
Het lijkt mij een lastig probleem, maar mishandelen is geen oplossing.
Een passende oplossing weet ik niethelaas.
Ik vind horren en een luikje met chip wel het beste klinken zover.
succes.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 20-07-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Ik heb al mijn hele leven katten, en ze zijn best op te voeden.
Maar met een zachte hand werkt 't gewoonweg niet, ze zijn eigenwijs en koppig.

Op heterdaad betrappen en dan -direct- een goede veeg geven werkt het beste.
Een vreemde kat ''je huis uit slaan'' werkt dan ook het beste imo.. oftewel er vol achteraan rennend, nog net in staat zijn een schampschot van een veeg te geven...

En, imo je hebt een zeer valide reden dit te doen. 't beestje houdt er niets aan over, en komt waarschijnlijk ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
[...] kat onderdompelen in een emmer water is gewoon dierenmishandeling en dan ben je, met alle respect, een klapmongool. [...]
Ik zie niet hoe een kat onderdompelen dierenmishandeling is. IMO meest effectieve manier. Bij mij gaan ze ook gewoon 5s onder de kraan hoor. Zijn ze ook zeiknat en doen ze het iig nooit meer. Beestjes zijn niet minder van me gaan houden in al die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
[...]

Klopt, mijn hond plast alleen op de daarvoor bestemde plaatsen en ja, poep ruim ik altijd op.
Ik wil niet dat andere honden plassen en poepen voor mijn deur, dus ik wil ook niet dat die van mij dat bij anderen doet. Nu heb ik niet veel op met het Christelijk geloof, maar achter één spreuk sta ik wel voor de volle 100%: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet".

Het is toch van de zotten dat IK geldkostende maatregelen moet nemen, omdat JOUW kat in mijn huis komt. Als eigenaar ben jij verantwoordelijk om maatregelen te nemen dat jouw kat niet in mijn huis komt. Lukt dat niet, dan mag ik maatregelen nemen om te zorgen dat het niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Daniel36 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:26:
Verbazingwekkend hoe topics over dit soort onderwerp altijd onsporen.
Het lijkt mij een lastig probleem, maar mishandelen is geen oplossing.
Hier staat de popcorn er al weer bij. Altijd gezellig, kattentopics :P.

Maar volgens mij zijn er nogal wat verschillende definities hier van 'mishandelen' en een kat 'aanpakken'.

Een kat zo een trap verkopen dat de helft van zijn botten gebroken zijn valt (voor mij) onder mishandeling en kan je niet doen. Maar een emmer water erover, de tuinslang erop, of een corrigerende tik (waar hij behalve wat schrik/pijn niks aan overhoudt), is voor mij geen mishandeling maar leert hij wel van dat hij daar niet gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
ik zou gewoon verhuizen !

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Overigens hoeft slaan etc niet, je kunt prima doen alsof en de kat schijt zeven kleuren en komt nooit weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:35:
[...]

Dat zijn natuurlijk weer mooie verhalen vanachter een toetsenbord, ik wil ook geen katten in huis, ik ros ze niet af maar wijs ze toch wel (met een bezem) de deur...

[video]
Kan ik wel vanachter me tobo zeggen, maar daar kom ik echt wel achter vandaan als iemand onze kat trapt of wat dan ook.

Wij hebben ook wel eens een vreemde kat binnen gehad, die jaag je gewoon weg.

En anders ga je verhaal halen bij het baasje van de kat, doet hij er maar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Caelorum schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Ik zie niet hoe een kat onderdompelen dierenmishandeling is. IMO meest effectieve manier. Bij mij gaan ze ook gewoon 5s onder de kraan hoor. Zijn ze ook zeiknat en doen ze het iig nooit meer. Beestjes zijn niet minder van me gaan houden in al die tijd...
3de keer, niets mis met water over een kat heen gooien, katten afrossen of onderdompelen in een emmer water(als in fysiek de kat in een emmer water duwen met de kans dat ie water binnenkrijgt) gaat mij veel te ver.
Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Het is toch van de zotten dat IK geldkostende maatregelen moet nemen, omdat JOUW kat in mijn huis komt. Als eigenaar ben jij verantwoordelijk om maatregelen te nemen dat jouw kat niet in mijn huis komt. Lukt dat niet, dan mag ik maatregelen nemen om te zorgen dat het niet meer voorkomt.
Ja dat is van de zotte maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld en in NL al helemaal niet in ons uppie op een hutje op de hei. TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hoe lossen katten dit onderling op?

Als een kat de andere wegjaagt uit zijn territorium, zal dat toch ook geregeld gepaard gaan met een lel, en niet geheel pijnloos zijn?

Waarom zouden wij dan voorzichtig moeten doen met andermans kat, die hij zelf niet bij zich houdt? Katten lossen het zelf volgens mij ook op door de indringer het huis uit te meppen... Natuurlijk alles binnen bepaalde grenzen, het beest moet er niets aan over houden. Maar ik hoef natuurlijk niet mijn halve huis te verbouwen om de huisdieren van een ander buiten te houden.

Van mij zou katteneigenaar dus gewoon de rekening krijgen, mag aannemen dat iedereen met een huisdier, zeker 1 die hij/zij onbeheerd rond laat lopen, ook een aansprakelijkheidsverzekering afsluit. Als mijn hond iets sloopt, draai ik ook voor de schade op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:50
Misschien wat horrengaas en een waterpistool halen dan heb je er al minder last van.
Normaal is de katten voeren geen goed idee maar ze komen het voer al binnen zoeken dus misschien een idee om eens een bakje buiten te zetten, wat verder weg van je huis?
Misschien vergaat ze dan de zin om het nog binnen te komen zoeken alhoewel die beesten behoorlijk eigenwijs kunnen zijn.
's nachts zou ik toch horrengaas ervoor zetten zodat je ze niet binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 20:33
Klinkt als een heel lastig probleem... Ik denk inderdaad dat de tuinslang het proberen waard is. Gelukkig heb ik een hond die alle katten weg jaagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 11:19
Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:49:
[...]TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.
Mag die persoon dan met het Gamma bonnetje bij je aan de deur komen?

Omdat ik een aangeharkte voortuin heb en de rest van het blok dichtgetegelde tuinen of aangeklonken klei ben ik geleidelijk aan een openbaar kattentoilet geworden. Dat ik hier dan af en toe een middeltje voor moet kopen dat een geur verspreid waar de kat niet van houdt (en mensen ook niet :r ) geeft mij wel onkosten.

Begrijp me niet verkeerd, katten zijn best leuk/grappig als je een mooi exemplaar uitgezocht hebt. Ik ben zelf allergisch dus kan ze niet houden. Wij hebben wat knaagdieren en houden altijd angstvallig de deuren dicht want anders vrees ik dat het niet goed komt :P . Point being, veel kattenbaasjes komen nogal egoïstisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Ga zelf op de loer liggen en laat de vreemde kat 'weten' wie de baas is en dat hij niet gewenst is op jouw territorium. Angst aanjagen mag, fysiek niet.

Laat de eigenaar erbuiten, jij weet ook niet wat jouw katten uitspoken als ze buiten zijn.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:49:
Ja dat is van de zotte maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld en in NL al helemaal niet in ons uppie op een hutje op de hei. TS heeft zelf ook 3 katten die buitenkomen en waarschijnlijk hebben die ook wel eens lopen schijten in andermans tuin. In dat geval zeg ik, zeik niet zo, ga naar de gamma haal wat horrengaas en ga chillen. Prima maatregel, wat water gebruiken ook, laten schrikken prima. Maar je hebt voor de rest gewoon je poten thuis te houden en als je ze dan toch echt niet kan thuishouden wees dan een vent en leeg je aggressie op het baasje.
Dat is echt zo'n dooddoener. Verwijzen naar een niet ideale wereld om zo misdragingen alsnog goed te praten. Nee, we leven niet in de ideale wereld maar de ideale wereld begint bij jezelf.

Nu verwijs je specifiek naar TO, maar ik wijs meer in het algemeen. Er zijn tig mensen die last hebben van vreemde katten. Mijn vader heeft thuis duiven. Voordat je gaat beginnen over rondvliegen en een vogelpoepje hier en een vogelpoepje daar... deze zitten alleen op het hok. Mijn vader zit er gewoon niet op te wachten dat er katten rondzwerven in de tuin. De katten springen tegen de draad op, uit schrik vliegen de duiven zich dood.

Veelal komen ze 's nachts dus erop wachten om ze te laten schrikken is veelal geen optie. En in de meeste gevallen helpt alleen laten schrikken niet meer. De katten hebben het gewoon voorzien op de duiven. Als het niet op een zachtaardige manier kan, dan maar op een kwaadaardige manier.

Nu is het fijn dat je zegt dat wij onze "aggressie" maar tegen de eigenaar moeten richten. Dat zal best, maar de katten nemen geen visitekaartjes mee op welk adres en nummer we ze kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toen wij in ons huidige huis kwamen wonen had het een half jaar leeg gestaan en was het gebied 'opgeëist' door een aantal katten. Het grootste deel heb ik na een dag niet meer gezien, dat hebben onze eigen katten zelf 'opgelost'. De laatste en brutaalste twee kwamen door het kattenluik binnen, die heb ik met een xl waterpistool duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. De laatste hardnekkigste is nog een paar keer terug gekomen, maar ook die heb ik na het zoveelste natte pak nooit meer gezien.
Edit: en ja, daar heb ik een paar dagen wat korter door geslapen, aangezien hij ook vooral in de nacht kwam, maar dat was het meer dan waard.

[ Voor 12% gewijzigd door zacht op 20-07-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 13:10

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Klopt, mijn hond plast alleen op de daarvoor bestemde plaatsen en ja, poep ruim ik altijd op.
Ik wil niet dat andere honden plassen en poepen voor mijn deur, dus ik wil ook niet dat die van mij dat bij anderen doet. Nu heb ik niet veel op met het Christelijk geloof, maar achter één spreuk sta ik wel voor de volle 100%: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet".

Ik geef je helemaal gelijk. Zelf heb ik 3 katten en die zijn de hele dag buiten. Het mooie is dat wij de katten dusdanig opgevoed hebben dat zij binnen komen en op de bak gaan zitten om hun behoeften te doen. Onze tuin, en die van onze buren zijn schoon. Wij communiceren goed met onze buren en zij geven ook aan dat zij nooit onze katten ergens op betrappen.

Wel komen katten van andere buren bij ons in de tuin en doen schijten en pissen de boel onder. Erg vervelend, maar goed ik neem het voor lief en ruim het netjes op.

Maar als ik een buurman zou hebben die mijn kat onderdompelt in een emmer met water (natspuiten vind ik prima) dan kan je er donder op zeggen dat hetzelfde bij jou gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 08:32

zomertje

Barisax knorretje

Sinds we een kattenluikje hebben met chipcontrole gaat het goed hier/. Geen indringer meer gezien. En is niet eens zo heel dure oplossing maar wel diervriendelijk :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Fratti schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Maar als ik een buurman zou hebben die mijn kat onderdompelt in een emmer met water (natspuiten vind ik prima) dan kan je er donder op zeggen dat hetzelfde bij jou gaat gebeuren.
Dat.
Overigens zou ik degene die dat met mijn katten doet willen aanraden de verbandtrommel vast klaar te zetten, onze jongste maakt denk ik letterlijk gehakt van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Audiowaste schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Dat is echt zo'n dooddoener. Verwijzen naar een niet ideale wereld om zo misdragingen alsnog goed te praten. Nee, we leven niet in de ideale wereld maar de ideale wereld begint bij jezelf.

Nu verwijs je specifiek naar TO, maar ik wijs meer in het algemeen. Er zijn tig mensen die last hebben van vreemde katten. Mijn vader heeft thuis duiven. Voordat je gaat beginnen over rondvliegen en een vogelpoepje hier en een vogelpoepje daar... deze zitten alleen op het hok. Mijn vader zit er gewoon niet op te wachten dat er katten rondzwerven in de tuin. De katten springen tegen de draad op, uit schrik vliegen de duiven zich dood.

Veelal komen ze 's nachts dus erop wachten om ze te laten schrikken is veelal geen optie. En in de meeste gevallen helpt alleen laten schrikken niet meer. De katten hebben het gewoon voorzien op de duiven. Als het niet op een zachtaardige manier kan, dan maar op een kwaadaardige manier.

Nu is het fijn dat je zegt dat wij onze "aggressie" maar tegen de eigenaar moeten richten. Dat zal best, maar de katten nemen geen visitekaartjes mee op welk adres en nummer we ze kunnen bereiken.
Allemaal leuk en aardig en even afgezien van het feit dat je best een punt hebt(en het feit dat duiven in een hok ook gigantisch overlast kunnen veroorzaken, kom eens langs in Den Haag zou ik zeggen) heb je gewoon van andermans eigendom en helemaal van andermans huisdieren af te blijven, een beetje water of laten schrikken daargelaten. punt.

@Erwin, als jij vriendelijk bij mij aan komt kloppen en op een redelijke manier je verhaal doet en het vrij zeker vaststaat dat het mijn katten zijn die de overlast veroorzaken zou ik het op zijn minst in overweging nemen ja. Maar eens, veel katten eigenaren zijn egoistisch en helaas zijn veel mensen asociaal. Ik bagateliseer het probleem ook niet want ik weet hoe gigantisch het stinkt en hoe lang het blijft hangen. Maar voor die paar tientjes zou ik gewoon het probleem pragmatisch aanpakken en niet meteen met schadevergoedingen en dieronvriendelijke maatregelen gaan smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

Koppensneller

winterrrrrr

zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Dat.
Overigens zou ik degene die dat met mijn katten doet willen aanraden de verbandtrommel vast klaar te zetten, onze jongste maakt denk ik letterlijk gehakt van je.
Pff, sjonge jonge, dat stoere agressieve gedoe hier als iemand zijn lieve katje wat aandoet, man man man :') Als mijn kat die van jou aftuigt, ga je hem dan ook opwachten bij zijn waterbak? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Ja, want dat is ook echt precies hetzelfde.... ;) manmanmanmanman

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-P op 20-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Koppensneller schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Pff, sjonge jonge, dat stoere agressieve gedoe hier als iemand zijn lieve katje wat aandoet, man man man :') Als mijn kat die van jou aftuigt, ga je hem dan ook opwachten bij zijn waterbak? :F
Nope. Cats will be cats. Overigens vind ik het onderdompelen van een kat in een emmer water een behoorlijke daad van agressie. Ik ben geen agressief persoon, maar dat zal mij triggeren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 14:23
Ik vind het prachtig. Kattenhouder heeft last van andermans katten. Punt blijft dat zo'n beest jouw woongenot gewoon bederft als ie dat soort geintjes uit haalt. Als de katten allemaal netjes waren, dan was er nooit een probleem en worden mensen niet zo asociaal. Alleen zijn katten een beestje met een eigen wil en ben je er voor 80% van de tijd niet bij wat zo'n kat nu allemaal uithaalt.

Het is leuk en aardig dat je een kat naar buiten toe stuurt, maar ik denk dat weinig kattenhouders zich bewust zijn van de overlast die het kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Dat.
:') Dit is geen topic om te laten merken hoe stoer je bent en wat je de medemens aan zou doen wanneer ze je katje betrappen op het onder pissen van hun meubels. Geef de man tips en laat het stoere gedrag achterwege..

Tuinslang +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Ik heb zelf geen last van katten maar vind het behoorlijk asociaal van katten houders om katten maar in andermans tuinen te laten lopen laat staan binnen komen.

Het is JOUW huisdier dus zorg aub niet voor overlast. Ik ga toch ook niet met een tuinstoel bij jou in de tuin zitten, een biertje bij jou uit de koelkast halen en mij auto op jouw oprit parkeren. Als het een kat is mag in eens alles.

Eigenaar dient zijn dier maar onder controle te houden. En als hij/zij dat niet kan ben ik van mening dat je dan incapabel bent om goed voor het huisdier te kunnen zorgen want dan weet je niet eens waar het beestje de hele dag rond hangt.

Het is toch te zotte dat mensen niet eens hun ramen open kunnen hebben zonder dat het huis van binnen ondergepist wordt.

@TS, ik zou iig nog eens met de eigenaar gaan praten en eventueel waterpistool/tuinslang klaar leggen. Zo'n elektronisch katteluikje kan ook nog wel werken en houdt ook andere dieren buiten

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 20-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
Ik heb zelf geen last van katten maar vind het behoorlijk asociaal van katten houders om katten maar in andermans tuinen te laten lopen laat staan binnen komen.

Het is JOUW huisdier dus zorg aub niet voor overlast. Ik ga toch ook niet met een tuinstoel bij jou in de tuin zitten, een biertje bij jou uit de koelkast halen en mij auto op jouw oprit parkeren. Als het een kat is mag in eens alles.

Eigenaar dient zijn dier maar onder controle te houden. En als hij/zij dat niet kan ben ik van mening dat je dan incapabel bent om goed voor het huisdier te kunnen zorgen want dan weet je niet eens waar het beestje de hele dag rond hangt.

Het is toch te zotte dat mensen niet eens hun ramen open kunnen hebben zonder dat het huis van binnen ondergepist wordt.

@TS, ik zou iig nog eens met de eigenaar gaan praten en eventueel waterpistool/tuinslang klaar leggen. Zo'n elektronisch katteluikje kan ook nog wel werken en houdt ook andere dieren buiten
Dat wilde ik dus ook zeggen.

Nog een leuk voorbeeld: Ik loop toch ook niet zomaar bij een kattenhouder naar binnen toe als ie de deur op heeft en ga midden in z'n woonkamer pissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kunnen de standaard figuren die geweld willen gebruiken svp ergens anders gaan wildplassen? Probeer de TS te helpen zonder je eigen frustraties te laten zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 22:48
Als de mensen hun eigendom gewoon op hun eigen terrein houden dan hebben andere mensen ook geen last van overlast.
Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Allemaal leuk en aardig en even afgezien van het feit dat je best een punt hebt(en het feit dat duiven in een hok ook gigantisch overlast kunnen veroorzaken, kom eens langs in Den Haag zou ik zeggen) heb je gewoon van andermans eigendom en helemaal van andermans huisdieren af te blijven, een beetje water of laten schrikken daargelaten. punt.

@Erwin, als jij vriendelijk bij mij aan komt kloppen en op een redelijke manier je verhaal doet en het vrij zeker vaststaat dat het mijn katten zijn die de overlast veroorzaken zou ik het op zijn minst in overweging nemen ja. Maar eens, veel katten eigenaren zijn egoistisch en helaas zijn veel mensen asociaal. Ik bagateliseer het probleem ook niet want ik weet hoe gigantisch het stinkt en hoe lang het blijft hangen. Maar voor die paar tientjes zou ik gewoon het probleem pragmatisch aanpakken en niet meteen met schadevergoedingen en dieronvriendelijke maatregelen gaan smijten.
Ik vind dat je er gewoon voor zorgen dat jouw eigendom niet op andermans terrein komt. Mocht dat een keer niet lukken dan moet een ander ook absoluut niet andermans eigendom beschadigen.

Als ik het goed lees laat jij je katten vrij rondlopen en pas als onomstotelijk vast staat dat jouw katten bij iemand anders overlast geven en dat op een redelijk manier aan jou wordt verteld dan ga je pas in overweging nemen om iets te doen aan het overlast...
Grappig dat te zeggen en vervolgens ook te erkennen dat veel katteneigenaren egoïstisch zijn. Dit lijkt mij daar ook onder vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
Randleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
[...]

:') Dit is geen topic om te laten merken hoe stoer je bent en wat je de medemens aan zou doen wanneer ze je katje betrappen op het onder pissen van hun meubels. Geef de man tips en laat het stoere gedrag achterwege..

Tuinslang +1
Uiteindelijk komt het een beetje hier op neer...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o6EwI0h.gif
Zou helemaal toepasselijk zijn als het ook nog eens katten zouden zijn

Overigens vind ik het ook gewoon belachelijk dat iedereen maar zijn ramen dicht moet laten omdat er anders een kat binnen kan komen, z'n baasje let maar wat beter op dat beest

Ik had het dan in m'n eerdere post met een bezem eruit werken, daar wil ik niet mee zeggen dat ik meteen die kat als een hockeypuck zie en dat beest een optater geef van hier tot tokyo, wijs hem gewoon de weg naar de deur
Wat ik wel irritant vind als die katten op de auto liggen met alle gevolgen van dien, helaas hebben ze geen kaartje bij zich dus zie het baasje maar eens te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:36:
Ik zelf heb 3 katten, prima beestjes verder, nooit echt last van. Omdat ik katten heb, heb ik uiteraard ook kattenvoer in huis staan, klaar om gegeten te worden door mijn katten.

[lang verhaal]

- Any other thoughts?
Ja. Ik negeer even de hele andere discussie waarin dit is ontaard en richt me even tot de oorspronkelijke vraag.

Wij hebben ook drie katten en ooit ook vreemde katten binnen gehad. Inclusief het gesproei. Feit is, je moet zorgen dat de katten überhaupt niet binnenkomen.
Beste manier hiervoor is inderdaad alles dichtdoen en met een (of meerdere) poortje alleen jouw gechipte katten binnen laten komen. En als je een kat in je tuin ziet hem met veel bombarie wegjagen, bespuiten met water, emmer water eroverheen. Zorg dat je je eigen territorium afbakent, ja die van jou niet die van je katten. De vreemde kat in het nauw drijven is het beste wat je kunt doen. Een emmer water eroverheen extra pluspunt. Maar zorg er inderdaad voor dat de kat geen vreemde dingen gaat doen, waarbij hij/zij zichzelf beschadigt (en jou ook niet).

Bij ons had de vreemde kater zich een keer in de (lege) volière verstopt en wilde naast mij wegrennen. Ik stond alleen in de deuropening, dus hij rende keihard tegen het gaas aan. Toen ben ik snel weggelopen en heb hem rustig laten bijkomen en ontsnappen.

Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat ik geen vreemde katten meer in mijn huis en tuin vind. Dus het lijkt te werken.

Dan het excuus wat je hebt over dat het nu te warm is om de deuren dicht te doen. Ik heb hiervoor een algemene tip. Als het warm is en de zon lekker op je huis schijnt. Doe ALLE ramen en deuren dicht en zorg voor zonwering. Dan houdt je zoveel mogelijk de zon en de warme lucht buiten. Pas als de zon weg is, mag de zonwering weg en als het buiten kouder is dan binnen kun je de warmen flink open zetten om het huis weer wat af te koelen.
Toen het paar weken geleden 36/40 °C hier buiten was, heb ik het binnen tot een max van 29 °C kunnen beperken. Het kost je wat moeite en discipline, maar je huis blijft lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robkazoe schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:26:
Ik vind het prachtig. Kattenhouder heeft last van andermans katten. Punt blijft dat zo'n beest jouw woongenot gewoon bederft als ie dat soort geintjes uit haalt. Als de katten allemaal netjes waren, dan was er nooit een probleem en worden mensen niet zo asociaal. Alleen zijn katten een beestje met een eigen wil en ben je er voor 80% van de tijd niet bij wat zo'n kat nu allemaal uithaalt.

Het is leuk en aardig dat je een kat naar buiten toe stuurt, maar ik denk dat weinig kattenhouders zich bewust zijn van de overlast die het kan veroorzaken.
Dat is wat ik in eigenlijk elk topic terug zie komen. Kattenbezitters die vinden dat katten buiten horen te komen en dat mensen niet teveel moeten klagen. En dan een groep mensen die last heeft van deze katten en merkt dat ze eigenlijk geen enkel gehoor krijgen bij de eigenaren waardoor ze het gevoel krijgen het heft in eigen hand te moeten nemen om van die overlast af te komen.

Het vreemde is dat dit enkel gebeurt wanneer het over katten gaat, vervang de kat door een willekeurig ander dier en iedereen is het met elkaar eens dat de eigenaar verantwoordelijkheid moet nemen. Maar katten hebben een apart soort status waardoor bij velen andere normen en waarden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Jay-P schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Niemand van onze buren heeft last de duiven. De hokken worden twee keer per dag schoongemaakt om overlast te voorkomen. Bovendien heeft onze buurman ook een kat, onze buurman weet dat wij zijn kat niet in onze tuin willen hebben. Die kat komt ook gewoon nooit in onze tuin, omdat die kat goed opgevoed is.

En dat van dat langs komen in Den Haag is prima, maar zoals gezegd katten laten hun adresgegevens niet achter. Wij kunnen dus niet zien van wie die katten zijn. Nu we een hond hebben, zal het wel afgelopen zijn met de katten op onze grond. Maar voorheen was het gewoon echt een ramp bij ons. Katten hingen in de draad en duiven vlogen zich letterlijk dood uit angst/schrik. Dit heeft echt duizenden euro's gekost door een kat waarvan we niet weten wie de eigenaar is.

Overigens wordt er geen direct "geweld" gebruikt tegen katten. Maar wel andere zeer effectieve methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
TheJason schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:39:
Als de mensen hun eigendom gewoon op hun eigen terrein houden dan hebben andere mensen ook geen last van overlast.

[...]

Ik vind dat je er gewoon voor zorgen dat jouw eigendom niet op andermans terrein komt. Mocht dat een keer niet lukken dan moet een ander ook absoluut niet andermans eigendom beschadigen.

Als ik het goed lees laat jij je katten vrij rondlopen en pas als onomstotelijk vast staat dat jouw katten bij iemand anders overlast geven en dat op een redelijk manier aan jou wordt verteld dan ga je pas in overweging nemen om iets te doen aan het overlast...
Grappig dat te zeggen en vervolgens ook te erkennen dat veel katteneigenaren egoïstisch zijn. Dit lijkt mij daar ook onder vallen...
Nee, ik laat mijn katten hier in NL niet buiten nee, en ik haal het ook niet in mijn hoofd om dieren te gaan mishandelen ondanks dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad als TS. Net als dat ik geen kinderen mijn tuin uitschop omdat ze er een bal in hebben getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Uiteindelijk komt het een beetje hier op neer...

[afbeelding]
Zou helemaal toepasselijk zijn als het ook nog eens katten zouden zijn

Overigens vind ik het ook gewoon belachelijk dat iedereen maar zijn ramen dicht moet laten omdat er anders een kat binnen kan komen, z'n baasje let maar wat beter op dat beest

Ik had het dan in m'n eerdere post met een bezem eruit werken, daar wil ik niet mee zeggen dat ik meteen die kat als een hockeypuck zie en dat beest een optater geef van hier tot tokyo, wijs hem gewoon de weg naar de deur
Wat ik wel irritant vind als die katten op de auto liggen met alle gevolgen van dien, helaas hebben ze geen kaartje bij zich dus zie het baasje maar eens te vinden :(
Ik ben het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Randleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Tuinslang +1
Tips heb ik al eerder gegeven: waterpistool, even wat tijd en nachtrust in investeren, heeft bij ons ook gewerkt. Mag iedereen ook bij mijn katten doen
Verder leest men verkeerd of typ ik onduidelijk, ik denk dat mijn jongste KAT gehakt van je maakt als je hem in een emmer water stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:51:
[...]

Tips heb ik al eerder gegeven: waterpistool, even wat tijd en nachtrust in investeren, heeft bij ons ook gewerkt. Mag iedereen ook bij mijn katten doen
Verder leest men verkeerd of typ ik onduidelijk, ik denk dat mijn jongste KAT gehakt van je maakt als je hem in een emmer water stopt.
Tuinslang en emmer water is een stuk verstandiger voor beide partijen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
zacht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:51:
[...]

Verkeerd begrepen dan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Altijd het hetzelfde, katten horen buiten etc kan er niks aan doen (natuur blabla).
Als je hond in je eigen tuin een vreemde kat zit en deze flink laat schrikken en de kat dan iets breekt of schade oploopt dan hoor je de katten eigenaar wel ineens.
Hoe denk de katten eigenaren dan, Kom je dan langs met de bonnetje van de dierenarts?

Als je katten heb dan ben je daar ook verantwoordelijk voor, hetzelfde geldt voor andere dieren.
Ik ga niet mijn tuin verbouwen omdat jouw kat het zo nodig vindt om elke keer langs te komen en wat achter te laten. Dikke waterstraal erop elke keer, anders de bezem en ze eruit "vegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
DukeBox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:25:
[...]

Ik neem dan wel even aan met 'het huis uit slaan' meer iets is als flink bang maken door stampen, schreeuwen en een flinke 'corrigerende' tik. En voor de reacties van de kattenwatjes, ze kunnen echt wel wat hebben, ze verwachten het zelfs op vreemd grondgebied.
Klopt als een bus! In de vroege morgen zelf iets te grof verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
Bij mij werkt erachteraan rennen en als een idioot kattengesis geluiden maken altijd wel, onze poes word wel eens geplaagd door de buurtgangsterkat en als ik die verjaag zie ik hem weer een maand of twee niet meer.

Verder plantenspuit/waterpistool werkt meestal ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Freedom_Fighter schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:57:
Altijd het hetzelfde, katten horen buiten etc kan er niks aan doen (natuur blabla).
Als je hond in je eigen tuin een vreemde kat zit en deze flink laat schrikken en de kat dan iets breekt of schade oploopt dan hoor je de katten eigenaar wel ineens.
Hoe denk de katten eigenaren dan, Kom je dan langs met de bonnetje van de dierenarts?
Dit klopt dus niet. Hoe vaak verdwijnt er niet een kat, of komt hij gewond thuis, waarbij je gewoon wéét dat hij aangereden is, of een schop heeft gehad, maar dat je er nooit achter komt wie het gedaan heeft.

Dit soort topics gaat gewoon altijd in extremen:
"Mijn katten/honden/duiven/kinderen doen dat niet" - om wat voor reden dan ook.
"Alle katten/honden/duiven/kindereigenaren zijn egoïstisch" - behalve ikzelf uiteraard
"Waarom moet ík me aanpassen omdat jíj je katten/honden/duiven/kinderen niet opvoedt?"

Men vergeet gewoon dat je met z'n allen op een klein stukje grond woont, en dat je dus een beetje verdraagzaamheid moet hebben naar elkaars hobby, of dat nou katten/honden/bbq/muziek/duiven/auto's of kinderen zijn. Je kan niet verwachten dat je nóóit overlast zult hebben.

Realiseer je dat wat voor jou een probleem is, dat voor een ander absoluut niet is, en wat voor jou erg fijn is, kan voor een ander een probleem zijn.

De grenzen van wat we met z'n allen zien als "dit moet je van elkaar accepteren", verschilt van situatie tot situatie. Wij hebben met z'n allen besloten dat het geaccepteerd is als katten buiten komen en af en toe hun behoefte in je tuin doen. Je mág daar, binnen de grenzen van de wet, prima maatregelen nemen nemen, maar omdat jíj dan degene bent die afwijkt, zul jíj daar de kosten van moeten dragen. Als je dat niet wilt, zul je nog meer moeite moeten doen, en kijken of je in Den Haag (of in je eigen gemeente, maar ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is) wetgeving hieromtrent kunt veranderen. Als laatste kun je natuurlijk verhuizen naar een gebied waar geen mensen wonen, maar dat lijkt me, hoewel makkelijker uitvoerbaar dan een wetswijziging te weeg brengen, nog minder wenselijk en zeker duurder dan je eigen tuin aanpakken.

Andermans katten in huis is niet algemeen geaccepteerd. Dan heb je, heel praktisch gezien, 2 keuzemogelijkheden.
* je blijft ranten op internet en er veranderd niets.
* je gaat kijken naar praktische oplossingen.

Praktische oplossingen zijn:
* praten met de eigenaren als je weet wie dat zijn
* je huis dicht maken
* de kat verjagen. Laten schrikken, water overheen (wat me binnenshuis ook niet wenselijk lijkt, maar goed), water pistool, zelf een hond nemen of je eigen kat beter africhten (indien mogelijk) en geurverdrijvers (wat voor je eigen katten wellicht niet zo fijn is) zijn volgens mij zo'n beetje alle verjaag-mogelijkheden.

Ik wens TS iig veel succes.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
Hond nemen lijkt me een prima optie. Honden kunnen vrijwel erg goed met je eigen katten maar hebben altijd een bloedheken aan vreemde katten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ardana schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Dit klopt dus niet. Hoe vaak verdwijnt er niet een kat, of komt hij gewond thuis, waarbij je gewoon wéét dat hij aangereden is, of een schop heeft gehad, maar dat je er nooit achter komt wie het gedaan heeft.

Dit soort topics gaat gewoon altijd in extremen:
"Mijn katten/honden/duiven/kinderen doen dat niet" - om wat voor reden dan ook.
"Alle katten/honden/duiven/kindereigenaren zijn egoïstisch" - behalve ikzelf uiteraard
"Waarom moet ík me aanpassen omdat jíj je katten/honden/duiven/kinderen niet opvoedt?"

Men vergeet gewoon dat je met z'n allen op een klein stukje grond woont, en dat je dus een beetje verdraagzaamheid moet hebben naar elkaars hobby, of dat nou katten/honden/bbq/muziek/duiven/auto's of kinderen zijn. Je kan niet verwachten dat je nóóit overlast zult hebben.

Realiseer je dat wat voor jou een probleem is, dat voor een ander absoluut niet is, en wat voor jou erg fijn is, kan voor een ander een probleem zijn.

De grenzen van wat we met z'n allen zien als "dit moet je van elkaar accepteren", verschilt van situatie tot situatie. Wij hebben met z'n allen besloten dat het geaccepteerd is als katten buiten komen en af en toe hun behoefte in je tuin doen. Je mág daar, binnen de grenzen van de wet, prima maatregelen nemen nemen, maar omdat jíj dan degene bent die afwijkt, zul jíj daar de kosten van moeten dragen. Als je dat niet wilt, zul je nog meer moeite moeten doen, en kijken of je in Den Haag (of in je eigen gemeente, maar ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is) wetgeving hieromtrent kunt veranderen. Als laatste kun je natuurlijk verhuizen naar een gebied waar geen mensen wonen, maar dat lijkt me, hoewel makkelijker uitvoerbaar dan een wetswijziging te weeg brengen, nog minder wenselijk en zeker duurder dan je eigen tuin aanpakken.

Andermans katten in huis is niet algemeen geaccepteerd. Dan heb je, heel praktisch gezien, 2 keuzemogelijkheden.
* je blijft ranten op internet en er veranderd niets.
* je gaat kijken naar praktische oplossingen.

Praktische oplossingen zijn:
* praten met de eigenaren als je weet wie dat zijn
* je huis dicht maken
* de kat verjagen. Laten schrikken, water overheen (wat me binnenshuis ook niet wenselijk lijkt, maar goed), water pistool, zelf een hond nemen of je eigen kat beter africhten (indien mogelijk) en geurverdrijvers (wat voor je eigen katten wellicht niet zo fijn is) zijn volgens mij zo'n beetje alle verjaag-mogelijkheden.

Ik wens TS iig veel succes.
Toch grappig dat je een heel opstel schrijft over hoe tolerant we moeten zijn maar in het lijstje praktische oplossingen komen alleen maar dingen naar voren die de gene die de overlast ervaart moet doen. Dus als iemand katten heeft kan de hele buurt niet eens een raam of tuin deur open zetten?

Ramen dicht doen kan iedereen wel als oplossing aandragen, verbaast me eigenlijk dat er nog niemand heeft gezegd dat de TS maar moet verhuizen. Tolerantie begint pas zodra de veroorzaker er ook zelf iets aan probeert te doen, anders is het gewoon overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb 1 keer een buurtkat binnen gehad (m'n eigen poes in de stress). Meteen motorhandschoenen aangetrokken en geprobeerd hem in z'n nek te grijpen, maar hij rende weer naar buiten. Sindsdien loopt-ie weg als-ie me buiten ziet!

Ik zou het meer praktisch zoeken: horretjes (meteen goed tegen muggen), en een kattenluikje-met-chipdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Toch grappig dat je een heel opstel schrijft over hoe tolerant we moeten zijn maar in het lijstje praktische oplossingen komen alleen maar dingen naar voren die de gene die de overlast ervaart moet doen. Dus als iemand katten heeft kan de hele buurt niet eens een raam of tuin deur open zetten?

Ramen dicht doen kan iedereen wel als oplossing aandragen, verbaast me eigenlijk dat er nog niemand heeft gezegd dat de TS maar moet verhuizen. Tolerantie begint pas zodra de veroorzaker er ook zelf iets aan probeert te doen, anders is het gewoon overlast.
Je kan natuurlijk altijd proberen het probleem bij de ander neer te leggen. Maar als het eropneer komt is het jouw probleem. Net als ik uit de weg ga voor automobilisten die me op mijn motor bijna aanrijden. Ik kan vanuit het ziekenhuis/hiernamaals wel roepen dat het zijn probleem was dat hij in wilde voegen, maar daar heb je niets aan.
Dus je kunt ook wel vanuit je naar kattenpisriekendhuis keihard gaan roepen tegen de eigenaar dat hij zijn katten binnen moet houden. Maar daar los je je kattenpisriekendheid niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
GrooV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Een handige manier van zeggen: "De eigenaar moet het maar oplossen".
Tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander een kat heeft, en dat je hier overlast van kan hebben. Jij bent dus blijkbaar niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen naar jouw normen en waarden.

Is TS al bij de eigenaar geweest? want als je niet weet dat je kat zoiets doet, kan de eigenaar er ook weinig aan doen... Zelf geen katten, maar als je zelf een kat hebt zal die ook wel kattekwaad uitvreten waar je niets van weet. Gewoon zelf een oplossing zoeken (kattenluik met chip bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander een kat heeft, en dat je hier overlast van kan hebben. Jij bent dus blijkbaar niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen naar jouw normen en waarden.
Als ik bij jou naarbinnen ga en daar tegen je bank aan ga zeiken, dan ben je als je daar niet van gediend bent dus niet tolerant? Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
[...]

Is TS al bij de eigenaar geweest? want als je niet weet dat je kat zoiets doet, kan de eigenaar er ook weinig aan doen... Zelf geen katten, maar als je zelf een kat hebt zal die ook wel kattekwaad uitvreten waar je niets van weet. Gewoon zelf een oplossing zoeken (kattenluik met chip bijvoorbeeld).
Ik zeg niet de eigenaar moet het maar oplossen, maar als de eigenaar niks aan doet waarom moet ik me dan wel aan hem aanpassen, tolereren moet van 2 kanten komen dus ook van de eigenaar. Inmiddels heeft de TS schade dankzij de kat van een ander, en dan moet je maar tolerant zijn? 8)7

Misschien even de eerste post lezen? TS is al lang langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Gewoon je katten normaal eten geven, net zoals alle andere mensen doen: bakje vullen, laten eten, wat ze niet op eten ruim je op. Dat lijkt mij veruit de simpelste stap om mee te beginnen?

Nu ben je praktisch gewoon alle katten in de buurt naar je toe aan het lokken, aangezien jij de enige plek bent waar overdag eten te vinden is. Gewoon omdat die allemaal 2-3x per dag eten krijgen en bij jou er non-stop open buffet is.

En tja, dan is het niet zo raar dat als je katten probeert te lokken, ze ook daadwerkelijk naar je toe komen. Helemaal als je dan ook nog eens alles open zet van 'Kom maar hier jongens!'.

Als de katten dan blijven komen, kun je andere simpele dingen doen:
- Alleen de boel open gooien als je thuis bent, katten komen een stuk lastiger binnen als je in de tuin/woonkamer zit waar ze langs moeten.
- Wegjagen met lawaai, eventueel waterspray

[ Voor 17% gewijzigd door Xanaroth op 20-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 22:48
[...]

Omgekeerd geredeneerd, tolerantie is juist dat jij tolereert dat de ander geen katten wil op zijn terrein, en hier geen overlast van wil hebben. Blijkbaar ben jij niet tolerant, want de ander moet zich maar aanpassen aan jouw normen en waarden..

Ik probeer ook altijd de kentekens van de katten bij de rdw-site te checken om zo achter de eigenaar te komen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Je zegt dat het plassen komt van 'vreemde' katten.
Dat is natuurlijk mogelijk, maar vergeet niet dat jouw eigen katten ook hun eigen territorium hebben en dat willen verdedigen. Dat aanduiden van hun territorium doen ze onder andere door te plassen.

Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten en dachten ook altijd dat het de kat van een ander was, totdat we een webcam hadden opgehangen en er achter kwamen dat het toch onze eigen kat was.

Feliway, een kattenluik met zendertje en hordeuren en ramen voor de hor hebben het ongewenste bezoek en het plassen ook weer tot 0 gereduceerd.

Het beste is dus om toch te zorgen dat die andere katten niet binnenkomen, of niet verder komen dan je bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:37

Fiber

Beaches are for storming.

Katten die overal plassen is ook vaak een ziekte of iets van nierstenen of zo. Wellicht kan de eigenaar er eens mee langs de dierenarts...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik blijf het een vreemde redenatie vinden. Ik moet maatregelen nemen, zoals horren voor de deur zodat katten van anderen niet in mijn huis komen. Overigens komen ze dan nog altijd in mijn tuin. Het komt er op neer dat ik geld moet uitgeven, omdat andere mensen graag een kat willen.

Wettelijk gezien is de eigenaar van de kat verplicht deze op zijn/haar terrein te houden. Dat is het grondbeginsel waar katteneigenaren zich goed bewust van dienen te zijn. Voor eventuele schade aan andermans eigendommen door jouw kat, moet de eigenaar de kosten van betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

[...]

Ot: Je zou horren voor de ramen kunnen plaatsen.
Houd ook nog eens de insecten buiten.
Dus als jouw voordeur open staat en mijn pony bij jou in de woonkamer staat moet dat ook geen probleem zijn toch?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor wettelijk gezien moet jij tolereren dat de kat van die ander in jouw tuin komt.
Jij mag hem verjagen door water, geluid of iets waar hij van schrikt, maar jij mag hem wettelijk fysiek niets aandoen. Dat heet dan gelukkig dierenmishandeling.

Je zou je natuurlijk ook gewoon wat toleranter op kunnen stellen.

Als jij in de tuin zit te BBQ'en een peuk rookt, waarom moet ik dan last hebben van jouw geurtjes en rook?
Als jij de deur open hebt staan, waarom moet ik dan meegenieten van de TV of geluidsinstallatie?

Wat ik als overlast ervaar, hoef jij niet als overlast te ervaren en andersom.

De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties. Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Nee hoor wettelijk gezien moet jij tolereren dat de kat van die ander in jouw tuin komt.
Jij mag hem verjagen door water, geluid of iets waar hij van schrikt, maar jij mag hem wettelijk fysiek niets aandoen. Dat heet dan gelukkig dierenmishandeling.

Als jij in de tuin zit te BBQ'en een peuk rookt, waarom moet ik dan last hebben van jouw geurtjes en rook?
Als jij de deur open hebt staan, waarom moet ik dan meegenieten van de TV of geluidsinstallatie?

De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties.

Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot,

Daar zou ik geen problemen mee hebben. Maar bij deze man plassen ze in het huis. Dat is wel wat anders dan even door de tuin lopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Randleman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:19:
[...]

De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot,

Daar zou ik geen problemen mee hebben. Maar bij deze man plassen ze in het huis. Dat is wel wat anders dan even door de tuin lopen of niet?
Dat is écht maar helemaal de vraag.
Het kan inderdaad zo zijn dat dit plassen wordt veroorzaakt door een vreemde kat.
De TS zegt zelf ook katten te hebben en het is heel goed mogelijk dat het toch zijn eigen katten zijn die nu in huis plassen om hun territorium af te bakenen.

Niemand wil zijn eigen katten de schuld geven (want je bent niet gewend aan dat gedrag, dus zullen zij het niet gedaan hebben) en dus is het makkelijker om de kat van die ander de schuld te geven.

Dat ze voordat er andere katten in huis kwamen nooit in huis geplast hebben zegt dus eigenlijk helemaal niets. Beter is het voor de TS gewoon te zorgen dat die 'vreemde' katten niet in huis komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 20-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Katten hier gaan altijd op de auto zitten. Heel irritant vooral na een wasbeurt. Hier in de tuin komen ook veel katten. Onze hond jaagt ze weg gelukkig. Heeft er ook al ooit 1 vastgezeten IN het duivenhok, dagenlang onder de vorstpannen. Halve hok moeten afbreken om het diertje te redden. Katten hebben al zeker 30x een duif gruwelijk afgeslacht hier. Maar wij hebben nog nooit een kat wat gedaan.. Wat ik nooit snap aan katteneigenaren is dat ze zich vaak niet druk lijken te maken om het dier... Zo'n kat wordt aan zn lot overgelaten, soms weet je uren niet waar zo'n dier uithangt. Hij zit op grond die niet van jou is. Jaagt op vanalles (b.v.muizen die net gif hebben gegeten). En jij als eigenaar weet niet wat het dier allemaal doet bij wie. Gaat vaak goed.. Soms dus ook niet en dan tja... Hier heeft maandenlang een hele rits aan posters gehangen voor 1 of andere kat. Als je dan om zo'n dier geeft houd hem dan binnen of beperkt alleen in eigen tuin. Anders moet je het niet gek vinden als het dier iets overkomt. Ik heb al vaak katten dood op de weg zien liggen. Houd je dier in de gaten als je om em geeft. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hond zomaar ergens rondzwerft op andermans terrein die daar wellicht niet van gediend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
*knip* doe maar niet

[ Voor 114% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

De overlast door katten is over het algemeen gewoon beperkt tot het even door de tuin lopen of over het tuinhek of door de dakgoot, maar wordt door de kattenhaters altijd opgeklopt tot buitengewoon grote proporties. Vaak gewoon door intolerantie omdat ze zelf geen huisdieren gewend zijn of het woord affectie niet kennen.
Je moet bij ons op een zomerdag eens lekker in de tuin willen zitten: je bent eerst 20 minuten kwijt uit te vogelen waar die gore stank vandaan komt en de kattenschijt op te ruimen. De pis is nog moeilijker te vinden en te elimineren.

Ja, ik ben huisdieren gewend. Ja, ik ken het woord affectie zeker (ook jegens een dier, ouders en vrienden hebben superlieve honden). Maar ik vind dat je dat dier simpelweg bij je moet houden. In je EIGEN tuin buiten moet laten (en dat dus de eigenaar moet investeren in middelen om de kat binnen te houden, ipv ik als buur om de katten buiten te houden). Als ik op de hond van mn ouders pas, blijft ze altijd in mn blikveld: deels omdat ze zelf aanhankelijk is en graag bij ons is, deels omdat áls ze ergens uit het zicht is, ik haar terugroep.

Ook bij ons in de wijk zijn er meer en meer betontuinen (onze naaste buren hebben dat expliciet gedaan wegens de kattenschijt).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe

Euhm sorry hoor maar als je geluidsoverlast met een overlast van een kat wilt vergelijken dan heb ik een hele goede voor je:
Als mijn muziek te hard staat, mag je er wat van zeggen en zet ik het zachter tot de overlast weg is.
Als jouw kat overlast veroorzaakt in iemands tuin of huis, dan is het ook jouw plicht om hier rekening mee te houden. En dat kan dus betekenen dat je kat niet overweg kan gaan om alleen buiten te zijn en dus dat je hem binnen moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrystalViriS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:25:
Katten hier gaan altijd op de auto zitten. Heel irritant vooral na een wasbeurt. Hier in de tuin komen ook veel katten. Onze hond jaagt ze weg gelukkig. Heeft er ook al ooit 1 vastgezeten IN het duivenhok, dagenlang onder de vorstpannen. Halve hok moeten afbreken om het diertje te redden. Katten hebben al zeker 30x een duif gruwelijk afgeslacht hier. Maar wij hebben nog nooit een kat wat gedaan.. Wat ik nooit snap aan katteneigenaren is dat ze zich vaak niet druk lijken te maken om het dier... Zo'n kat wordt aan zn lot overgelaten, soms weet je uren niet waar zo'n dier uithangt. Hij zit op grond die niet van jou is. Jaagt op vanalles (b.v.muizen die net gif hebben gegeten). En jij als eigenaar weet niet wat het dier allemaal doet bij wie. Gaat vaak goed.. Soms dus ook niet en dan tja... Hier heeft maandenlang een hele rits aan posters gehangen voor 1 of andere kat. Als je dan om zo'n dier geeft houd hem dan binnen of beperkt alleen in eigen tuin. Anders moet je het niet gek vinden als het dier iets overkomt. Ik heb al vaak katten dood op de weg zien liggen. Houd je dier in de gaten als je om em geeft. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hond zomaar ergens rondzwerft op andermans terrein die daar wellicht niet van gediend is.
Een kat is een half gedomesticeerd dier.
Half wild en half getemd. Een hond is volledig gedomesticeerd.
Een kat in een hele kleine ruimte houden is pas echt dierenmishandeling, iets wat een hondeneigenaar of kattenhaten niet begrijpt of omdat hij niets van het gedrag van katten weet.

Bovendien is in Nederland en eigenlijk in heel de Westerse samenleving een kat gewoon een algemeen geaccepteerd huisdier in tegenstelling tot een slang, leguaan, of ander exotisch beest.

Een kat is inderdaad een roofdier en daar is iedere katteneigenaar zich wel degelijk van bewust.
Het probleem is dat je hem niet kunt africhten door te zeggen dat hij die vogel of muis niet mag vangen.

Het feit dat hij een muis of vogel half opgegeten bij jou bij de achterdeur neerlegt is een smerig gezicht.
Tegelijkertijd een teken van affectie omdat hij zijn voer voor jou wil afstaan. Tegelijkertijd geeft het aan dat die kat juist goed wordt gevoed en wordt onderhouden. Hij hoeft namelijk niet meer te eten dan hij eet en laat dus de rest over voor een ander.

Het probleem met een loslopende hond is overigens dat hij veel meer territoriumdrift heeft en als hij in een situatie komt die hem onbekend is hij vaak agressief reageert en bijtgraag wordt. Een kat zal zonder dat hij in een hoek gedreven wordt nooit uit zichzelf aanvallen. Dat is dus wel heel anders dan bij een loslopende hond.

Een kat loopt overigens zelden 'zomaar' weg, meestal is hij dan gewoon door een kattenhater gevangen genomen en vermoord of uitgezet. En geen enkele kattenliefhebber wil zijn dier aangereden op de weg zien liggen, maar het is wel een risico van het naar buiten laten van een kat.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 20-07-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
*knip

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 10:58

Shunt

Boe

Je kunt de kat natuurlijk gewoon vangen en naar het asiel brengen daarmee doe je de kat geen kwaad en maak je duidelijk dat de eigenaar zijn stink beest beter binnen kan houden. Aangezien hij niets te zoeken heeft in het huis van de topic starter.
Oh heb jij al eens een kindje in het ziekenhuis gezien omdat die in een onbewaakt moment een kattendrol heeft gehapt? Dat is geen prettig gezicht hoor iedereen heeft gewoon zijn plicht om te overlast tot een minimum te beperken.

Zie hier boven iedereen dient zijn overlast te beperken dat iets "mag" wil niet zeggen dat je het maar moet doen. Zo zou ik uitkijken dat ik niet heel de dag met knallende muziek zit et BBQ'en want ik wil geen overlast veroorzaken. Zo kunnen katten eigenaren hun kat binnen houden of op eigen plaats houden zodat ze geen overlast veroorzaken.
Dit gaat natuurlijk allemaal niet op. De kat zit BINNEN bij de TS en pist alles onder. En een kat beperkt zich echt niet tot het door de tuin lopen man man man, mijn ouders hebben voor ongeveer 5k aan heg weg kunnen brengen omdat de katten in de buurt ze heerlijk vonden om IEDER vrij moment dat ze hadden er tegen aan gingen sproeien. Verder heb ik jaren in de aanbouw gewoond en tot laat in de nacht IEDERE zomernacht overlast van die beesten gehad op het dak van rond rennen als idioten tot volledige orgie's en fight club's.

En wat was de oplossing? simpel we hebben als buurt (alle niet katten eigenaars eigenlijk) een katten vanger ingeschakeld en die heeft een groot aantal kooien geplaatst op dat dak en zijn er zo een stuk 20 gevangen (allemaal ongeschonden) en zijn direct naar het asiel gegaan om daar gecontroleerd te worden op chip. In de buurt wist iedereen dat als de kat niet terug kwam eigen risico even naar het asiel kijken of felix daar is.

Ik ga hier vast een heelhoop commentaar op krijgen en ik ga het maar even voor zijn een kat die buiten rond loopt is een zwerfkat tenzij hij gechipt is dat kan je als persoon niet weten en daarom laten wij dit de professionals af handelen. Ik vind persoonlijk zoals de naam het al doet vermoeden dat alle huis dieren in huis horen. Kun je het mee eens zijn of niet maar een HUIS dier hoort in je eigen huis niet in dat van mij.

Dat ik ZEER allergisch ben voor katten zorgt er voor dat ik een zero tolerance heb voor katten in mijn huis.
kobus71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Slaat helemaal nergens op.
Een pony sloopt je hele huis.

Ga, lekker pony rijden.
Een kater die heel je huis bank en bed onder sproeit dat is je huis niet slopen?
Bij onze overburen heeft dat een boxspring gekost een TV en twee dure leren banken die totaal aan gort gekrabd zijn. De eigenaar zijn reactie was oh ja het is een kat he dat kan gebeuren vervelend voor je regel maar met je eigen verzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 20-07-2015 14:44 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

*knip*

[ Voor 56% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Like it or not, maar ik mag een kat gewoon slaan. Voordat alle Greenpeacers, Femke Halsema's en andere dierenliefhebbers aan mijn deur staan, dat wil niet zeggen dat ik katten sla. Maar wettelijk gezien mag het. Zolang de kat geen ernstig letsel er aan over houdt.

Komen we weer op het beginsel terecht: jij wil katten en niet ik. JIJ moet tolereren dat ik geen katten in mijn tuin wil. Het is niet zo dat ik moet tolereren dat JOUW kat schade aanricht aan mijn huis/tuin.

Dat zijn van die onzin vergelijkingen die raken kant noch wal. Ik kom toch niet met een groep vrienden, met een barbecue in jouw tuin zitten om daar vervolgens met een puinhoop achter ons latend weer te vertrekken.
Overigens is er aan geluidsoverlast wel degelijk een wet verbonden die stelt wat toelaatbaar is en niet.
Door mijn tuin lopen is één, maar zodra ze erin beginnen te plassen en schijten dan is de grens al overschreden. Vergeet niet er mensen zijn die vogels houden, waar de katten op jagen. Zodra een hond bij iemand op het trottoir poept, breekt de hel los. Dit is notabene ook nog eens eigendom van de gemeente. Maar zodra het over katten gaat, is opeens alles toegelaten.

Overigens hebben deze goed geholpen bij ons: http://www.vapona.nl/nl/p...na-natural-vliegenvangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
*O* * gysman11 kijkt verschrikt naar zijn bijna lege bakje popcorn... oh nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
er is een verschil in de handelsbekwaamheid van een mens en een dier, dus jouw reactie gaat hier niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 20-07-2015 14:41 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Wat was er niet duidelijk aan gambieter in "Vreemde katten op bezoek in huis" ? Als je niet kunt reageren zonder je eigen frustraties te laten zien, reageer dan niet. Tevens zijn 'oplossingen' die oproepen tot geweld of verduistering geen oplossingen

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:36:

Oh heb jij al eens een kindje in het ziekenhuis gezien omdat die in een onbewaakt moment een kattendrol heeft gehapt? Dat is geen prettig gezicht hoor iedereen heeft gewoon zijn plicht om te overlast tot een minimum te beperken.
Je verteld het alsof het dagelijkse kost is. Heb hier nog nooit van gehoord en als je zo'n kind hebt, dat in een drol heeft gehapt, heb je zelf ook niet opgelet. Bespottelijk gewoon en absoluut overdreven!
Zie hier boven iedereen dient zijn overlast te beperken dat iets "mag" wil niet zeggen dat je het maar moet doen. Zo zou ik uitkijken dat ik niet heel de dag met knallende muziek zit et BBQ'en want ik wil geen overlast veroorzaken. Zo kunnen katten eigenaren hun kat binnen houden of op eigen plaats houden zodat ze geen overlast veroorzaken.
Een kat die een paar minuten door je tuin loopt veroorzaakt geen schade.
Een drol in je tuin? Komt eigenlijk ook nooit voor, een kat doet zijn behoefte altijd op dezelfde plek. Gewoon in de kattenbak thuis. Anders dan een hond dus die overal schijt en zelden alleen in de goot.
Dit gaat natuurlijk allemaal niet op. De kat zit BINNEN bij de TS en pist alles onder. En een kat beperkt zich echt niet tot het door de tuin lopen man man man, mijn ouders hebben voor ongeveer 5k aan heg weg kunnen brengen omdat de katten in de buurt ze heerlijk vonden om IEDER vrij moment dat ze hadden er tegen aan gingen sproeien.
Een buxus zeker? Die ruikt uit zichzelf al naar kattenpis, iets wat veel mensen gewoon niet weten. Maar wel lekker handig om je buren daar de schuld van te geven. Zelden dat een kat daar overigens tegenaan wil pissen, vanwege de zijklucht van die plant zelf.
Dat ik ZEER allergisch ben voor katten zorgt er voor dat ik een zero tolerance heb voor katten in mijn huis.
Tuurlijk joh, ik ben allergisch voor mensen zoals jij en de eiken processierups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Shunt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

[...]

.

[...]

[...]

Een kater die heel je huis bank en bed onder sproeit dat is je huis niet slopen?
Bij onze overburen heeft dat een boxspring gekost een TV en twee dure leren banken die totaal aan gort gekrabd zijn. De eigenaar zijn reactie was oh ja het is een kat he dat kan gebeuren vervelend voor je regel maar met je eigen verzekering.
En hoe moet een kat een TV slopen?
Lol, dikke duim he ?

En dan nog koters die van de katte stront eten :'(

[ Voor 4% gewijzigd door kobus71 op 20-07-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:44:
Je verteld het alsof het dagelijkse kost is. Heb hier nog nooit van gehoord en als je zo'n kind hebt, dat in een drol heeft gehapt, heb je zelf ook niet opgelet. Bespottelijk gewoon en absoluut overdreven!
Toxoplasmose

Nuf said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Als we toch zo diervriendelijk willen zijn, en ze gelijk lijken te willen trekken met medemensen.
Ook de dieren hebben geen recht van overpad, dus mogen niet op het erf. Klaar.

ps, je kunt ze ook bij asiel afleveren, daar wordt wel op ze gelet

[ Voor 17% gewijzigd door HyperTrophy op 20-07-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Katten op andermans terrein vind ik sowieso een risico voor de katteneigenaar zelf. Stel dat mijn herdershond een keer een kat vangt en wat doet... Jammer voor de kat dan zo denk ik dan wel weer. Maar dan hoef je hier niet aan te kloppen met een dierenarts rekening.
Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Een kat in een hele kleine ruimte houden is pas echt dierenmishandeling, iets wat een hondeneigenaar of kattenhaten niet begrijpt of omdat hij niets van het gedrag van katten weet.

Bovendien is in Nederland en eigenlijk in heel de Westerse samenleving een kat gewoon een algemeen geaccepteerd huisdier in tegenstelling tot een slang, leguaan, of ander exotisch beest.

Een kat is inderdaad een roofdier en daar is iedere katteneigenaar zich wel degelijk van bewust.
Het probleem is dat je hem niet kunt africhten door te zeggen dat hij die vogel of muis niet mag vangen.

Het feit dat hij een muis of vogel half opgegeten bij jou bij de achterdeur neerlegt is een smerig gezicht.
Tegelijkertijd een teken van affectie omdat hij zijn voer voor jou wil afstaan. Tegelijkertijd geeft het aan dat die kat juist goed wordt gevoed en wordt onderhouden. Hij hoeft namelijk niet meer te eten dan hij eet en laat dus de rest over voor een ander.
Wij hebben hier ook katten gehad hoor.
Anoniem: 101094 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]

We hebben hier ook ooit katten gehad hoor. Los daarvan... Als jij als katteneigenaar vind dat jouw kat vrij moet rondlopen (ook in andermans tuin) dan zul je wel het risico moeten dragen dat zo'n dier niet heelhuids meer thuis kan komen. Ik zie het hier b.v. ook nog wel eens gebeuren dat mijn hond er 1 vangt. En dat zou erg zijn voor de kat maar ik zou in geen geval een dierenarts rekening vergoeden. Onze hond woont hier immers en dat is zijn natuurlijke gedrag, de kat hoort hier namelijk niet. Ik betwijfel of mijn hond een kat dood zou bijten want hij heeft niet zo'n jachtinstinct, maar gezien zn grootte zou ik de kat weinig kans geven. Mocht de kat dan stom genoeg zijn hem te krabben of zo.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.