Landbouwmachines/voertuigen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 20:44
Nog een keer; nu met de radio uit en uitleg geven wat we zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07
the noise schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:47:
de maaier voorop maait het gras en de wagen erachter raapt het op

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11701152_10153102693812635_5472397473352789729_n.jpg?oh=3f2228f8b7d9203f695f8d0cf3b4cdda&oe=56495DDF
van links naar rechts
helemaal links boven in zie je nog net de beeldscherm voor de achteruitrijcamera
daaronder het bandendrukregelsysteem van de trekker
midden boven zie je de gps
daaronder de bedieningskast van de opraapwagen
daaronder de armleunig met beeldscherm van de trekker
en helemaal rechts het bandendrukregelsysteem van de opraapwagen

[ Voor 52% gewijzigd door jwvdst op 24-07-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
GPS gestuurd zie ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

the noise schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:47:
jwvdst schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:49:
[...]

de maaier voorop maait het gras en de wagen erachter raapt het op
Volgende keer foon 90° draaien zodoende dat er iets te zien is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
jup
met behulp van een rtk signaal is de gps 2cm nauwkeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 20:44
Dat bandendrukwisselsysteem is het beste wat je je grasland kunt aandoen :) Hoeveel bar in het land en op de weg trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
the noise schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:52:
Dat bandendrukwisselsysteem is het beste wat je je grasland kunt aandoen :) Hoeveel bar in het land en op de weg trouwens?
idd je kunt dan altijd met de ideale bandenspanning rijden en in het land rijdt het ook nog minder zwaar en op veenland ben je het echt nodig
trekker 2 bar op de weg en 1 in het land
de wagen 4 op de weg en 1,2 in het land
in ongeveer 4 minuten zijn de banden opgepompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Pfff... heb me onlangs nog zitten vergapen aan alle opties en luxe van de trekker van kennissen van me. (geen idee meer welk merk/uitvoering).

Wel een heel stuk luxer dan toen ik er (+/-25 jaar geleden voor 't laatst) mee reed (MB 1300).

Stoor me overigens nooit aan landbouw verkeer. Die mensen doen ook hun werk net zo als ik het mijne doe.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

TheGhostInc schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:47:
Wij NL-ers zijn een stelletje watjes :+

Ik woon sinds eind vorig jaar in de UK en daar mag je buiten de bebouwde kom 60mph, wat neer komt op 95km/u. Die wegen zijn smal, zeker als je niet de hoofdwegen hebt zijn ze soms zo smal dat passeren al lastig is (met blinde bochten, begroeiing & bebouwing/muurtjes) en soms is het letterlijk 1 baan breed... en technisch mag je nog steeds 95km/u.

Maar nu komt het, de fietsers zitten ook gewoon op die wegen. Vrachtwagens komen er dus gewoon niet langs als er tegenliggers zijn en als personenauto is het ook niet altijd even eenvoudig (lees: je tegenligger moet niet te veel op het midden van de weg rijden).

Dus je komt de bocht omzeilen met 95km/u, om bijna achterin een vrachtwagen te zitten die misschien 10 km/u gaat, want er zit een fietser voor (heuvel op).

Dus ik vind jullie (de klagers) allemaal verwende nesten >:)
De locals zeilen dus ook niet die blinde bocht om met 95, dat doen alleen de nederlanders aldaar, komt omdat ons niet geleerd wordt om zelf na te denken in het verkeer. Wij gaan in augustus weer 11 dagen dus dat wordt weer nl'ers spotten die denken dat ze overal de max snelheid moeten rijden. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:15:
[...]
De locals zeilen dus ook niet die blinde bocht om met 95, dat doen alleen de nederlanders aldaar, komt omdat ons niet geleerd wordt om zelf na te denken in het verkeer. Wij gaan in augustus weer 11 dagen dus dat wordt weer nl'ers spotten die denken dat ze overal de max snelheid moeten rijden. :+
Die locals kunnen hier ook niet rijden, ik val als 'import' echt niet op. Zolang je stuur maar aan de 'right'-side zit. Daarnaast zitten er niet voor niets remmen op een auto, die moet je af en toe ook een keer gebruiken :)

Kijk trouwens maar eens naar de verzekeringpremies bij auto's in de UK, dat kan goed 2-3x zo duur zijn als in NL. Het enige positieve is dat als je punten op je rijbewijs hebt je verzekeringspremie ook omhoog gaat. Sterker nog de boete voor te hard rijden is dan lager dan de extra verzekeringspremie.

Maar terug naar landbouwmachines, ik zie hier af en toe ook landbouwmachines met hoge snelheid rijden en daar word ik toch ook niet echt heel blij van. Het is qua vering toch meer gemaakt op lage snelheid.

Ik weet niet hoe de TS denkt over 80km/u met een traktor (en een flinke aanhangert), is dat nog veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
TheGhostInc schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Maar terug naar landbouwmachines, ik zie hier af en toe ook landbouwmachines met hoge snelheid rijden en daar word ik toch ook niet echt heel blij van. Het is qua vering toch meer gemaakt op lage snelheid.

Ik weet niet hoe de TS denkt over 80km/u met een traktor (en een flinke aanhangert), is dat nog veilig?
veilig is het wel heb laatst ook een noodstop moeten maken en stond gelukkig met piepende banden stil dus remvermogen is er wel dus veiligheid ben ik niet zo bang voor
maar het kan niet uit kost veel te veel diesel en bandenslijtage
die combinatie van de foto heeft voor 40000 euro aan banden eronder liggen dus daar wil je wel zuinig op zijn en op snelheid haal ik met 60km/h amper een verbruik van 1 op 1 laat staan als ik 80 ga rijden. Dan kun je beter een vrachtwagen bestellen en over laden als je flinke afstanden moet gaan overbruggen

[ Voor 30% gewijzigd door jwvdst op 27-07-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met iedereen wel eens maar, ik als landbouwer ben wel van mening dat land en bouwmachines niet op provincialewegen thuis horen in de spits, probleem is dat we onze medeweggebruikers niet te veel moeten storen en als ze nou is rondje extra over de rotende rijden zodat verkeer, wat wel 80kmh en wel wegenbelasting betaald er even langs kan of even aan de kant dan hou je mensen nog wat te vriend maar dat vergeet 80% van deze bestuurders. Daar komt bij dat ook veel van deze voertuigen ook nog oneerlijke concurrentie is voor de transport sector met jongens van 16 die voor paar euro per uur rondjes rijden. Maar ben wel van mening dat er op ruilverkavelingen wegen wel wat meer rekening mag worden gehouden, die zijn er per slot voor de landbouw en niet voor de afsnijdende forens. En de smoes dat de boeren ons eten maken is ook wel wat kort af. Tuurlijk is dat zo maar de mensen die onderweg zijn niet uit de voedselbranch die moeten dan maar hun mond houden...? Nee die gaat er niet in. Wie betaald bepaald. Provinciale wegen voor diegene die wel min 80 rijden en wegenbelasting betalen, ruilverkaveling voor de landbouw. Mijn mening spits mijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:05:
Ik ben het met iedereen wel eens maar, ik als landbouwer ben wel van mening dat land en bouwmachines niet op provincialewegen thuis horen in de spits, probleem is dat we onze medeweggebruikers niet te veel moeten storen en als ze nou is rondje extra over de rotende rijden zodat verkeer, wat wel 80kmh en wel wegenbelasting betaald er even langs kan of even aan de kant dan hou je mensen nog wat te vriend maar dat vergeet 80% van deze bestuurders. Daar komt bij dat ook veel van deze voertuigen ook nog oneerlijke concurrentie is voor de transport sector met jongens van 16 die voor paar euro per uur rondjes rijden. Maar ben wel van mening dat er op ruilverkavelingen wegen wel wat meer rekening mag worden gehouden, die zijn er per slot voor de landbouw en niet voor de afsnijdende forens. En de smoes dat de boeren ons eten maken is ook wel wat kort af. Tuurlijk is dat zo maar de mensen die onderweg zijn niet uit de voedselbranch die moeten dan maar hun mond houden...? Nee die gaat er niet in. Wie betaald bepaald. Provinciale wegen voor diegene die wel min 80 rijden en wegenbelasting betalen, ruilverkaveling voor de landbouw. Mijn mening spits mijden
De spits mijden kun je vergeten. Werk moet altijd in een korte periode gebeuren en ook voor de agrarier is tijd geld. machines van een half miljoen euro zijn geen uitzondering dus dan ga je geen paar uur wachten totdat de spits voorbij is. Daarbij is het soms echt stelen in verband het weer om het werk allemaal op tijd klaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een boer rijdt niet elke dag naar zijn veld om daar dan de hele dag rondjes te rijden. Die rijdt ergens naartoe om daar werk te verrichten.
Maar nu naar die leuke kantoorwerker. Waarom wil hij/zij om 8:30 op kantoor zijn? Er is weinig reden waarom hij/zij niet om 7:30 of 9:30 kan beginnen. En welk 'productiemiddel' kan hij/zij vinden op deze hele bijzonder locatie ver weg van zijn/haar huis? .... een bureau en een computer....

Dat jij als landbouwer denkt over ruilverkaveling vind ik top, maar ik denk dat die kantoorwerker misschien eigenlijk wel aan zet is. Niet omdat hij/zij de rekening betaald, want we kunnen alle boeren ook een paar tientjes laten betalen 'voor het idee', maar omdat het eigenlijk een beetje ridicuul is wat we doen.
Die langzame tractor wijst ons eigenlijk op een ander probleem, maar dat 'ontkennen' we liever.

Ps. Er zijn genoeg flexwerkers, maar die klagen niet over tractors in de spits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
TheGhostInc schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Die langzame tractor wijst ons eigenlijk op een ander probleem, maar dat 'ontkennen' we liever.
idd men houdt er geen rekening mee dat er een keer wat tegen kan zitten of langer kan duren.

Ook moest ik wel eens midden door almere met de tractor omdat ik op de rondweg niet mocht komen. Ik stond toen een keer rechts af bij een stoplicht waar 2 rijbanen voor rechtsaf. Vanwege de breedte en de uitzwaai had ik em middenop deze 2 rijbanen voor rechtaf gezet zodat ik meer ruimte had in de bocht en dat er geen auto naast me reed als ik de bocht maakte. Ik stond vooraan en toen ik ging rijden en de bocht in ging zag ik nog net op tijd tijd in de spiegel dat er toch weer een auto naast me reed en met een noodstop kon ik voorkomen dat ik de hele zijkant van de auto er roste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Bij ons in de buurt was er een 2 baans 100 weg die veelvuldig gebruikt werd door grote landbouw machines, omdat dat veruit de kortste weg was, en IVM een rivier er niet zo heel veel keus was.

Helaas in een zeer spijtig ongeluk is een jonge gast 's nachts vol achter op zo'n machine gereden en overleden, waardoor die weg nu afgesloten is voor landbouw verkeer.

Met als gevolg, dat die grote tractors en machines (denk aan terra gators en hakselaars) dwars door het dorp moeten, met als hoogtepunt een krappe, blinde 90 graden bocht waar 2 autos al nauwelijks langs elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Dirk33 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:12:
Bij ons in de buurt was er een 2 baans 100 weg die veelvuldig gebruikt werd door grote landbouw machines, omdat dat veruit de kortste weg was, en IVM een rivier er niet zo heel veel keus was.

Helaas in een zeer spijtig ongeluk is een jonge gast 's nachts vol achter op zo'n machine gereden en overleden, waardoor die weg nu afgesloten is voor landbouw verkeer.

Met als gevolg, dat die grote tractors en machines (denk aan terra gators en hakselaars) dwars door het dorp moeten, met als hoogtepunt een krappe, blinde 90 graden bocht waar 2 autos al nauwelijks langs elkaar passen.
sorry dat ik het misschien zeg maar ligt het probleem hier niet bij de autobestuurder? Er zitten vaak genoeg zwaailichten/verlichting op en was de automobilist niet afgeleid? E vindt het heel kort door de bocht om hierdoor de weg af te sluiten voor landbouwverkeer. Want nu verplaats je het probleem naar het dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

jwvdst schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:40:
[...]
sorry dat ik het misschien zeg maar ligt het probleem hier niet bij de autobestuurder? Er zitten vaak genoeg zwaailichten/verlichting op en was de automobilist niet afgeleid? E vindt het heel kort door de bocht om hierdoor de weg af te sluiten voor landbouwverkeer. Want nu verplaats je het probleem naar het dorp
Inderdaad. Waar de kans op ongelukken nog veel groter is en dan vooral ongelukken met fietsers, voetgangers en kinderen.

Aan de andere kant vind ik landbouwvoertuigen op 100 km/h autowegen ook wel weer gek, daar horen ze eigenlijk ook niet. Op 80 km/h provinciale wegen zijn ze al lastig, maar dat is vaak onontkoombaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Fiber schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:53:
Aan de andere kant vind ik landbouwvoertuigen op 100 km/h autowegen ook wel weer gek, daar horen ze eigenlijk ook niet.
Ik weet niet beter dan dat ze daar niet mogen rijden. De minimumsnelheid is 50 km/h, landbouwvoertuigen mogen meen ik 25 km/h maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
RemcoDelft schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Ik weet niet beter dan dat ze daar niet mogen rijden. De minimumsnelheid is 50 km/h, landbouwvoertuigen mogen meen ik 25 km/h maximaal.
Klopt maar 40 wordt vaak gedoogd en met invoering van de kenteken plicht wordt 40 de norm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jwvdst schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Vaak, maar niet altijd. Weet jij of dat in dit geval was? Voor hetzelfde geval reed daar een traktor met aanhanger zonder verlichting en dan kun je er vies op verkijken.

Was dit dat ongeluk bij Gennep? Daar is het gewoon een beetje stom gemaakt. Voor een paar kilometer is die weg 2x2 met 100 km/h. Die 100 km/h voegt daar niets toe.
Maar van de andere kant kun je je ook afvragen of het ongeval dan niet gebeurd was als de maximum snelheid 80 km/h was.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

Shunt

Boe

RemcoDelft schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Er is geen minimum snelheid op een weg. Je voertuig moet minimaal 50kmh kunnen rijden.
https://www.rijksoverheid...lheid-voor-het-wegverkeer

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Maasluip schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:47:
[...]

Vaak, maar niet altijd. Weet jij of dat in dit geval was? Voor hetzelfde geval reed daar een traktor met aanhanger zonder verlichting en dan kun je er vies op verkijken.

Was dit dat ongeluk bij Gennep? Daar is het gewoon een beetje stom gemaakt. Voor een paar kilometer is die weg 2x2 met 100 km/h. Die 100 km/h voegt daar niets toe.
Maar van de andere kant kun je je ook afvragen of het ongeval dan niet gebeurd was als de maximum snelheid 80 km/h was.
daarom vraag ik het ook omdat ik het niet zeker weet
als de traktor met kapotte/smerige verlichting reed dan is hij wat mij betreft ook gewoon verantwoordelijk
als er de autobestuurder veel te hard gereden heeft en mede daardoor dit ernstige ongeluk plaats gevonden heeft moet er dan niet gewoon op de snelheid/rijgedrag gecontroleerd worden? En als de verlichting van het landbouwvoertuig niet in orde was moet er dan niet op verlichting gecontroleerd worden?
Vindt het nogal makkelijk om dan direct het landbouwverkeer van die weg te verbannen. Nu wordt er direct een hele groep benadeeld terwijl er misschien maar een paar zijn die het verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Maasluip schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:47:
[...]

Correct.

Het is gewoon een zwaar overhaast besluit geweest van de gemeente, omdat er natuurlijk een hoop commotie was. Was ook een jonge gast die is overleden en dat is heel spijtig. Maar hoe het nu is is echt vragen om problemen, want ooit wordt daar een fietser door zo'n combinatie geschept
Pagina: 1 2 Laatste