welke Glasvezel Provider te nemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 23:25
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn huidige provider
Het grootste probleem is dat ze niet leveren waar ik om vraag
(en waar ik dus ook schriftelijke bevestiging over heb dat ik het zou krijgen)
en het ergste is dat het niet de eerste keer is
Nu zijn ze in de buurt waar ik woon van ReggeFiber bezig om Glasvezel aan te leggen
en word het voor mij interessant om mezelf daar eens in te verdiepen
Maar tot nu toe ben ik er nog niet uit voor welke provider ik zou moeten gaan
dus heb ik in eerste instantie met de meeste providers contact gezocht over een aantal dingen
Met namen over wat voor apparatuur geleverd gaat worden als ik bij hun een abonnement zou afsluiten
Alleen krijg ik van de meeste providers de meest Lompe antwoorden
Zo zijn er maar enkelen die het merk en/of type modem daadwerkelijk door geven
en zijn er sommige providers die het type Router als antwoord op deze vraag geven |:(
daarnaast had ik ook de vraag indien het hier ging om een Modem Router of deze in Bridge mode Te schakelen is waarop er vaak terug kwam waarom (Terwijl ik toch duidelijk verteld heb dat ik zoek naar een nieuwe provider omdat mijn ik problemen heb met mijn huidige provider)
Verders is er dan nog het verhaal over de STB indien nodig
Bij sommige zou ik gewoon DVB-C kunnen gebruiken maar bij sommige is een IPTV STB nodig
ik vroeg of als deze nodig is wat de betere optie is uit de diverse modellen die momenteel verkrijgbaar zijn
Maar daar word ook niet duidelijk op gereageerd en word gezegd dat hun STB geleverd word en dat ik kennelijk geen keuze heb dus welke provider levert de beste IPTV STB (En ga me er echt niet een aanraden waarbij het van kanaal verzeten langer dan 1 seconde duurt want dat vind ik on acceptabel)
Daarnaast nog even ... ik heb hier dus al een heel netwerk liggen wat best wat energie en tijd gekost heeft om aan de praat te krijgen
Sommige Providers leveren er kennelijk ook een Router bij
En deze hoef ik dus niet
dus zoek ik naar een provider die Dit er niet (of niet geforceerd) bij levert

ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven hier over
en wat beter duidelijk kunnen maken over wat welke provider nou werkelijk levert
en wat de beste opties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
Bij glasvezel heb je de modem al in je meterkast. Je krijgt dus een echte router.

Bij KPN kan je ook deze router veranderen als je tijd en zin hebt om je daar in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 12:29
Kijk even door de diverse topics in dit forum heen zou ik zeggen. Praktisch iedere beetje redelijke glasvezel provider heeft wel een ervaringen topic waar de meeste antwoorden instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
RobinF schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:30:
Bij glasvezel heb je de modem al in je meterkast. Je krijgt dus een echte router.

Bij KPN kan je ook deze router veranderen als je tijd en zin hebt om je daar in te verdiepen.
Bij meeste inderdaad wel al blijken er een aantal uitzonderingen te zijn

KPN vertelde mij overigens dat ze niet konden zeggen welke apparatuur zij leveren
terwijl ik had verwacht dat ze wel zouden zeggen dat het een Expedia box zou worden maar zelfs dat zijden ze niet
Centurius schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:19:
Kijk even door de diverse topics in dit forum heen zou ik zeggen. Praktisch iedere beetje redelijke glasvezel provider heeft wel een ervaringen topic waar de meeste antwoorden instaan.
Tja ... maar dan ben ik veel topics aan het door zoeken en is het niet eens zeker of ik alles wat ik wil weten tegen kom
dus vandaar deze topic om toch een beetje zicht te krijgen over de zaken die ik van belang vind bij deze keuzen en om het toch een beetje overzichtelijk te houden en aangezien er na mijn weten geen topic is over wat voor apparatuur de diverse providers Leveren bij hun Glasvezel pakketen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DjRavix schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:39:
[...]
Tja ... maar dan ben ik veel topics aan het door zoeken en is het niet eens zeker of ik alles wat ik wil weten tegen kom
dus vandaar deze topic om toch een beetje zicht te krijgen over de zaken die ik van belang vind bij deze keuzen en om het toch een beetje overzichtelijk te houden en aangezien er na mijn weten geen topic is over wat voor apparatuur de diverse providers Leveren bij hun Glasvezel pakketen
Zou zeggen: maak een beginnetje ...

Aan één van je eisen voldoet vlgns mij niemand dus je kan net zo goed nu al stoppen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23

lier

MikroTik nerd

Kan je puntsgewijs opsommen welke eisen en wensen je precies hebt?
En uit welke providers kan je (straks) kiezen?
Ken weinig providers die leveren waar een individuele gebruiker om vraagt...
Veel providers leveren de (alle?) informatie op hun website, veel informatie kan je daar dus terug vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjRavix
apis29 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:49:
[...]

Zou zeggen: maak een beginnetje ...

Aan één van je eisen voldoet vlgns mij niemand dus je kan net zo goed nu al stoppen O-)
Okay zou eens ff de info geven die ik al weet (Dit is wat ik dus van de providers aan info kreeg)

Tele2
Modem: Technicolor TG78BVN
Router: Onbekend
STB: Amino A532 (Met HDD) of Amino 132 (Zonder HDD)

stipte
Modem: Genexis
Router Fritz Box
STB: Amino A140 (HD)

TriNed
Modem: Onbekend
Router: Fritz Box
STB: Dune HD

plinq
Modem: Genexis hybrid titanium v3 modem/router
STB: Dune HD 102

Telfort
Modem:Onbekend (er werd wel modem router gezegd)
Router Onbekend
STB: Arcadyan HMB2260

KPN
STB: Arcadyan of Motorola

Solcon
Router: Fritzbox 7360
STB: Dune HD TV-102

Fiber
Router: Fritzbox 3760
STB: "Fiber Settopbox HD" van Amino

XS4ALL
Router: AVM FRITZ!box 7490

en dat is alles wat ik tot nu toe te heb
Verders antwoorden er veel op de vraag of Bridge mode mogelijk is vrij vaag
al zijn er veel die zeggen dat dit toch mogelijk zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
DjRavix schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:13:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn huidige provider
(en waar ik dus ook schriftelijke bevestiging over heb dat ik het zou krijgen)
en het ergste is dat het niet de eerste keer is
Nu zijn ze in de buurt waar ik woon van ReggeFiber bezig om Glasvezel aan te leggen
en word het voor mij interessant om mezelf daar eens in te verdiepen
Maar tot nu toe ben ik er nog niet uit voor welke provider ik zou moeten gaan
dus heb ik in eerste instantie met de meeste providers contact gezocht over een aantal dingen
Met namen over wat voor apparatuur geleverd gaat worden als ik bij hun een abonnement zou afsluiten
Alleen krijg ik van de meeste providers de meest Lompe antwoorden
Zo zijn er maar enkelen die het merk en/of type modem daadwerkelijk door geven
en zijn er sommige providers die het type Router als antwoord op deze vraag geven |:(
daarnaast had ik ook de vraag indien het hier ging om een Modem Router of deze in Bridge mode Te schakelen is waarop er vaak terug kwam waarom (Terwijl ik toch duidelijk verteld heb dat ik zoek naar een nieuwe provider omdat mijn ik problemen heb met mijn huidige provider)
Verders is er dan nog het verhaal over de STB indien nodig
Bij sommige zou ik gewoon DVB-C kunnen gebruiken maar bij sommige is een IPTV STB nodig
ik vroeg of als deze nodig is wat de betere optie is uit de diverse modellen die momenteel verkrijgbaar zijn
Maar daar word ook niet duidelijk op gereageerd en word gezegd dat hun STB geleverd word en dat ik kennelijk geen keuze heb dus welke provider levert de beste IPTV STB (En ga me er echt niet een aanraden waarbij het van kanaal verzeten langer dan 1 seconde duurt want dat vind ik on acceptabel)
Daarnaast nog even ... ik heb hier dus al een heel netwerk liggen wat best wat energie en tijd gekost heeft om aan de praat te krijgen
Sommige Providers leveren er kennelijk ook een Router bij
En deze hoef ik dus niet
dus zoek ik naar een provider die Dit er niet (of niet geforceerd) bij levert

ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven hier over
en wat beter duidelijk kunnen maken over wat welke provider nou werkelijk levert
en wat de beste opties zijn
Ik zou lekker bij coax/xDSL blijven als ik jou was. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
lier schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:26:
Kan je puntsgewijs opsommen welke eisen en wensen je precies hebt?
En uit welke providers kan je (straks) kiezen?
Rendabele internet snelheid Heb nu 200 en vind dat wel rendabel
een Modem wat geen problemen heeft met XBL of PSN (Ken iemand die daar problemen mee heeft gehad)
Router heb ik zelf dus deze Hoef ik er niet bij te hebben
STB eentje die een beetje snel is en toch stabiel
Ken weinig providers die leveren waar een individuele gebruiker om vraagt...
tja ... maar zo dringen ze je een merk/type op en daar gaat de vrije markt
Kun je je voor stellen dat je perse een bepaald type TV zou moeten hebben om bij een Provider Televisie af te nemen ...
Veel providers leveren de (alle?) informatie op hun website, veel informatie kan je daar dus terug vinden.
Dat valt nog al tegen
Van sommige kun je de informatie wel eens vinden hier over maar er zijn er veel die je het niet eens fatsoenlijk kunnen geven als je hun support een mail stuurt of zelfs belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Neyluzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:32:
Ik zou lekker bij coax/xDSL blijven als ik jou was. :O
xDSL is ten eerste geen optie ... Verbindingen zijn hier Veel te traag (8mb is hier nu Maximum mogelijk)
Coax heb ik nu ... maar geloof me met de waslijst aan problemen die ik al heb gehad ...
Denk dat bij iedere andere provider dit al minder zou zijn (en vooral in de eerste 3 maanden)
al is het nog afwachten of ze hun belofte nu eens eindelijk na komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DjRavix schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Okay zou eens ff de info geven die ik al weet (Dit is wat ik dus van de providers aan info kreeg)

Tele2
Modem: Technicolor TG78BVN
STB: Amino A532 (Met HDD) of Amino 132 (Zonder HDD)

stipte
Router Fritz Box
STB: Amino A140 (HD)

TriNed
Router: Fritz Box
STB: Dune HD

plinq
Modem: Genexis hybrid titanium v3 modem/router
STB: Dune HD 102

Telfort
Modem:Onbekend (er werd wel modem router gezegd)
Router Onbekend

KPN
STB: Arcadyan of Motorola

Solcon
Router: Fritzbox 7360
STB: Dune HD TV-102

Fiber
Router: Fritzbox 3760
STB: "Fiber Settopbox HD" van Amino

XS4ALL
Router: AVM FRITZ!box 7490

en dat is alles wat ik tot nu toe te heb
Verders antwoorden er veel op de vraag of Bridge mode mogelijk is vrij vaag
al zijn er veel die zeggen dat dit toch mogelijk zou moeten zijn
Vodafone:
Modem/router: Draytek Vigor 2132FVn (zeker weten je eigen router erachter te hangen)
STB: Entone Kamai 500510(?) en Amulet 515 (voor opnemen)

Je eis van kanalen wisselen langer dan 1 seconde is onacceptabel is de eis die wellicht teveel gevraagd is bij IPTV ;). Uit ervaring kan ik wel melden dat tegen de 2 seconden zeker niet 'onacceptabel' storend is (misschien onderschat je gewoon hoe snel 1 seconde wel niet is) of je moet achter elkaar door willen zappen (slimmer is via de snelgids kijken wat er bezig is ipv van kanaal naar kanaal doorzappen)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 19-07-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
DjRavix schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:55:
[...]

xDSL is ten eerste geen optie ... Verbindingen zijn hier Veel te traag (8mb is hier nu Maximum mogelijk)
Coax heb ik nu ... maar geloof me met de waslijst aan problemen die ik al heb gehad ...
Denk dat bij iedere andere provider dit al minder zou zijn (en vooral in de eerste 3 maanden)
al is het nog afwachten of ze hun belofte nu eens eindelijk na komen
Zet je eisen eens duidelijk op een rijtje. Zet ook de problemen op coax eens op een rij. Wellicht kunnen we je, ongeacht welke glasvezelprovider dan ook, al vertellen of het wel wat wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
apis29 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:07:
Vodafone:
Modem/router: Draytek Vigor 2132FVn (zeker weten je eigen router erachter te hangen)
STB: Entone Kamai 500 en Amulet 515 (voor opnemen)

Je eis van kanalen wisselen langer dan 1 seconde is onacceptabel is de eis die wellicht teveel gevraagd is bij IPTV ;). Uit ervaring kan ik wel melden dat tegen de 2 seconden zeker niet 'onacceptabel' storend is (misschien onderschat je gewoon hoe snel 1 seconde wel niet is) of je moet achter elkaar door willen zappen (slimmer is via de snelgids kijken wat er bezig is ipv van kanaal naar kanaal doorzappen)
Tja ... Had ook geen contact met vodafone opgenomen omdat ik laatst nog wat slechte ervaring had met hun als provider van mobiel (Met namen leen toestel)
Maar bedankt voor de info
over het zappen ... denk dat ik dat zeg omdat ik daar nu aan gewend ben
Heb wel gehoord dat de Arcadyan HMB2260 behoorlijk snel blijkt te zijn
Denk dat ik me er toch bij neer moet geen leggen dat het toch minder snel gaat zijn
Neyluzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:28:
Zet je eisen eens duidelijk op een rijtje. Zet ook de problemen op coax eens op een rij. Wellicht kunnen we je, ongeacht welke glasvezelprovider dan ook, al vertellen of het wel wat wordt of niet.
nou wat dacht je van VOD service zonder dat je na 5 tot 10 minuten het gene wat je probeert te kijken gaat downloaden om het wel fatsoenlijk en zonder onderbrekingen/haperingen te kunnen kijken
of internet snelheden die gewoon kloppen bij wat er vermeld staat bij het account wat ik heb
of dat ze niet een monteur langs sturen voor iets wat ze daar hadden kunnen oplossen
of facturen die gewoon kloppen

en waar het mee begonnen is en dat ze de apparatuur leveren die ze me beloven
en niet dat ze 2 merken opnoemen en ik al aangeef dat ik van een van die 2 niks wens te ontvangen

Okay dus zou nog een keertje het rijtje maken:
Verbinding van rond de 200 (denk dat dat nog al snel 500 gaat worden aangezien 200 niet geleverd word)
een goed modem dat geen problemen heeft met XBL of PSN
Gebruik van eigen router (Bij voorkeur dus geen Router mee geleverd)
een STB die redelijk snel en stabiel is

vind het lijstje eigenlijk nog vrij simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 10:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Telfort Alles-in-1 Glasvezel (Nieuwe propositie)

Modem: Genexis FiberXport OCG-1012n_V2
Modem/Router: Experia box V8 Arcadyan VGV7519

[ Voor 38% gewijzigd door MCP cloud op 19-07-2015 13:42 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Hm ... Ik dacht dat de Expedia Box iets was dat puur een merk naam van KPN was
en dat andere Providers soms wel dezelfde Hardware Gebruikte maar dan onder de originele naam
Daarnaast heb ik ook Begrepen dat hiervan de V8 (Arcadyan VGV7519) de enige Expedia Box blijkt te zijn die in Bridge mode te schakelen blijkt te zijn
wat voor mij weer een beetje raar klinkt want waarom zou je een router in Bridge modes zetten als je een los modem er voor hebt hangen
ik snap überhaupt niet dat providers tegenwoordig (Geforceerd) een Router bij hun abonnement leveren
maarja ik kom nog uit de tijd dat je zelf een modem moest kopen

Begin alleen het idee te krijgen dat in deze maatschappij het nog zover gaat komen dat je Provider nog gaat bepalen welke merk PC je hebt en welke TV ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 10:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

DjRavix schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Hm ... Ik dacht dat de Expedia Box iets was dat puur een merk naam van KPN was
en dat andere Providers soms wel dezelfde Hardware Gebruikte maar dan onder de originele naam
Daarnaast heb ik ook Begrepen dat hiervan de V8 (Arcadyan VGV7519) de enige Expedia Box blijkt te zijn die in Bridge mode te schakelen blijkt te zijn
wat voor mij weer een beetje raar klinkt want waarom zou je een router in Bridge modes zetten als je een los modem er voor hebt hangen
ik snap überhaupt niet dat providers tegenwoordig (Geforceerd) een Router bij hun abonnement leveren
maarja ik kom nog uit de tijd dat je zelf een modem moest kopen

Begin alleen het idee te krijgen dat in deze maatschappij het nog zover gaat komen dat je Provider nog gaat bepalen welke merk PC je hebt en welke TV ...
Thja.......ben ook ni blij met de experia box v8...
Terug in de tijd en dat in 2015 8)7 met opties

Kies liever mij eigen apparatuur uit.
Bedrijven denken maar aan 1 ding.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Jullie vergeten dat 95% (of hoger) van het klantenbestand van providers totaal ontzorgt (is dat een woord? :P) willen worden en dus plug and play apparatuur willen hebben waar geen seconde over hoeft worden nagedacht.

De mening die ik wél met jullie deel is dat klanten de mogelijkheid moeten hebben om eigen apparatuur te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Niet om 't een of 't ander; maar er is wel degelijk een ISP die op het FttH platform een propositie kan bieden waarbij weliswaar een router wordt meegeleverd, maar waarbij het je vrij staat om deze NIET te gebruiken... (zowel hun internetpijp, hun telefonieplatform alsmede het IPTV gebeuren kunnen functioneren zonder de meegeleverde router)
En een fixed IPv4 en fixed IPv6 (range) aanbiedt.

Dus tja... :+ Oh ja, en hun naam begint met een 'X' ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
DjRavix schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Gebruik van eigen router (Bij voorkeur dus geen Router mee geleverd)
Netrebel bied standaard geen router aan.
Echter zij leveren helaas nog maar in een paar plaatsen (Houten, Leeuwarden). Meer info in dit topic.

Netrebel - Reggefiber netwerk
modem/mediaconverter: Genexis (zit als het goed is al in je huis)
router: geen, zelf aanschaffen (bridge mogelijk)
tv decoder: via ICM - merk/type: Infomir Mag250 Micro
Overigens bieden ze alleen internet aan. Bellen en Televisie moet je ergens anders zelf regelen.

Vodafone - Reggefiber netwerk
Modem/router: Draytek Vigor 2132FVn - bridge mode met eigen router niet mogelijk (alleen DFU)

Online.nl - Reggefiber netwerk
modem/router: ZyXEL VMG8324-B10A
tv decoder: ? ('gewone' decoder) / Rebox ON-1011TPVR (recorder)

Helden van Nu - Reggefiber netwerk
modem/mediaconverter: Ge­nexis mediaconverter (bridge modus: ja)
router: Mikrotik RB951G-2HnD-11n zie ook.
tv decoder: Dune HD

Tweak - Reggefiber netwerk
modem/router: ZyXEL VMG8324-B10A (bridge modus: ja) / je mag eigen apparatuur gebruiken zie ook.
tv decoder: Sparql box

Fieber - Reggefiber netwerk - alleen zakelijk
modem/mediaconverter: Genexis OCG 120 M2X*
router: Draytek Vigor 2130N* icm tv , Draytek Vigor 1000VN* icm 50/50 en 1 ip of 1 ip blokken, Draytek Vigor 2960F icm 100/100 en 8 of 16 ip blok, (bridge modus: ?) (bron)
tv decoder: ?

Wisper - Reggefiber netwerk - alleen zakelijk
modem/router: afhankelijk van abonnement, Draytek 1000 serie of Switch: Raisecom RC551E-4GE (bridge modus: ?)
tv decoder: ? als ze uberhaupt al tv diensten leveren

ON/OnsBrabantNet - Reggefiber netwerk
modem/mediaconverter: Genexis Hybrid, Genexis Core Advances, PacketFront DRG546/418, Packetfront DRG620 of Packetfront CPS515C zie ook hier.
router: Sitecom X4 Serie (in bruikleen)
tv decoder: DVB-C: Alle door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules zijn ook geschikt. Voor Interactieve tv: Amino A140, Amino M532, Amino M540 zie ook handleidingen hier.

XSYou - Reggefiber netwerk - (helaas) alleen lokaal actief
modem/router: TP-Link TL-WR1043ND (bridge modus: ja) Optioneel andere router.
tv decoder: Geen IP-TV. Alleen DVB-C. Alle door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules zijn ook geschikt voor XSYou.

Jonaz - Reggefiber netwerk
modem/router: ZTE F668 (bridge modus wordt ondersteund), eigen router mogelijk
tv decoder: Geen IP-TV. Alleen DVB-C. Alle door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules zijn ook geschikt voor Jonaz.

Caiway - CIF netwerk
modem/mediaconverter: Genexis Live Titanium-22
router: Sitecom WLR-4004
tv decoder: DVB-C: Alle door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules zijn ook geschikt.Interactieve tv: Entone 465, Entone 510, Entone 515

Kliksafe
nog niet uitgezocht

Signet - zakelijke aanbieder
nog niet uitgezocht

Compatible - zakeljke aanbieder
nog niet uitgezocht

Gooiland Online
nog niet uitgezocht

Breedband Arnhem
nog niet uitgezocht

Overigens de partijen die nog DVB-C aanbieden via glasvezel zijn helaas zeer schaars geworden (Caiway - levert niet in Reggefiber gebied alleen CIF, Stipte). Helaas zijn ook Solcon en Fiber er voor nieuwe klanten mee gestopt.

[ Voor 97% gewijzigd door funrider op 23-07-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
fiberdordrecht schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:44:
Thja.......ben ook ni blij met de experia box v8...
Terug in de tijd en dat in 2015 8)7 met opties

Kies liever mij eigen apparatuur uit.
Bedrijven denken maar aan 1 ding.
Tja ... Blijf het een stom iets vinden
Neyluzz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:03:
Jullie vergeten dat 95% (of hoger) van het klantenbestand van providers totaal ontzorgt (is dat een woord? :P) willen worden en dus plug and play apparatuur willen hebben waar geen seconde over hoeft worden nagedacht.

De mening die ik wél met jullie deel is dat klanten de mogelijkheid moeten hebben om eigen apparatuur te gebruiken.
Dat mag dan wel zo wezen maar het andere punt is dat je totaal geen vrije keuzen hebt
en dan of je het nu leuk vind of niet je altijd "gedwongen" een Router krijgt
en dan het ergste nog eens ... "In Bruikleen"
Denk dat een Provider wel raar op kijkt als je een ongeopende Router in originele verpakking terug stuurt
ehtweak schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:42:
Niet om 't een of 't ander; maar er is wel degelijk een ISP die op het FttH platform een propositie kan bieden waarbij weliswaar een router wordt meegeleverd, maar waarbij het je vrij staat om deze NIET te gebruiken... (zowel hun internetpijp, hun telefonieplatform alsmede het IPTV gebeuren kunnen functioneren zonder de meegeleverde router)
En een fixed IPv4 en fixed IPv6 (range) aanbiedt.

Dus tja... :+ Oh ja, en hun naam begint met een 'X' ;)
XS4ALL zegt inderdaad dat je je eigen router zou mogen gebruiken
Maar geeft geen ondersteuning en indien je problemen ondervind zeggen ze dat je de Door hun geleverde router moet gebruiken Wat dus betekend dat ze de router altijd leveren
funrider schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:15:
Netrebel bied standaard geen router aan.
Echter zij leveren helaas nog maar in een paar plaatsen (Houten, Leeuwarden). Meer info in dit topic.

Netrebel - Reggefiber netwerk
modem: ?
router: geen, zelf aanschaffen (bridge mogelijk)
tv decoder: via ICM - merk/type: Infomir Mag250 Micro
Overigens bieden ze alleen internet aan. Bellen en Televisie moet je ergens anders zelf regelen.

Online.nl - Reggefiber netwerk
modem: ZyXEL VMG8324-B10A
router: zie modem (heeft router functie ingebouwd)
tv decoder: ? ('gewone' decoder) / Rebox ON-1011TPVR (recorder)

Caiway - CIF netwerk
modem: Genexis Live Titanium-22
router: Sitecom WLR-4004
tv decoder: Entone 465, Entone 510, Entone 515

Overigens de partijen die nog DVB-C aanbieden via glasvezel zijn helaas zeer schaars geworden (Caiway - levert niet in Reggefiber gebied alleen CIF, Stipte). Helaas zijn ook Solcon en Fiber er voor nieuwe klanten mee gestopt.
Dat van netrebel klinkt wel interessant maar het is een beetje verdacht dat je een hele IP Range krijgt
en dat er geen eens een Router nodig zou zijn
Dit geeft me toch het idee dat hun hiervoor een Router Draaien
Al is het dan natuurlijk grappig dat ieder apparaat directe toegang heeft tot internet
Ben nieuwsgierig of dat veel voordelen voor gebruik van PSN en XBL Zou hebben

Het valt me overigens ook vrij op dat er toch veel STB's geleverd worden van minder bekende merken
en ik weet dat bijvoorbeeld Samsung ook STB's voor IPTV maakt Maar die levert kennelijk niemand

Neem ook aan dat geen een van de IPTV STB's die hier door de Providers geleverd word HDMI-CEC ondersteunt
(Voor de gene Die de term niet kennen "Controle over HDMI" )
Terwijl dat toch iets is wat voor de klant als "Plug & Play" is
en je dan niet uit hoeft te leggen hoe de klant zijn TV op het juiste kanaal moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik heb in mijn eerdere lijstje ook o.a. Helden van Nu en Tweak toegevoegd. Helden van Nu levert ook aan consumenten en je kunt de modem router Mikrotik RB951G-2HnD-11n in bridge modus zetten. Je krijgt wel standaard een router.

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 23-07-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
Bij Tweak mag je je eigen apparatuur gebruiken. Daar hebben ze geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
funrider schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:25:
Ik heb in mijn eerdere lijstje ook o.a. Helden van Nu en Tweak toegevoegd. Helden van Nu levert ook aan consumenten en je kunt de modem in bridge modus zetten. Je krijgt wel standaard een router.
Wacht even die volg ik niet helemaal
het Modem kan in Bridge modes maar je krijgt wel standaard een router ...
Krijg je dan niet gewoon een Modem/Router of zie ik het verkeert ???
Arjantje72 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:45:
Bij Tweak mag je je eigen apparatuur gebruiken. Daar hebben ze geen problemen mee.
Jep ... Maar ik vrees weer voor het zelfde probleem als XS4ALL
die geven om te beginnen geen ondersteuning bij gebruik van eigen apparatuur maar als ik zo op de site van Tweak kijk staan ze kennelijk zeer open kwa ondersteuning
Maar die router die krijg je gewoon "In Bruikleen" en daar mag je dan ook nog eens Borg Over gaan betalen
en uiteindelijk krijg je dat dan weer terug als je het apparaat terug stuurt

maar dan nog ... wie gaat er nou geld betalen voor iets wat je toch niet gaat gebruiken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DjRavix schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:01:
[...]

[...]
Geen ondersteuning op wat? Vast niet op het instellen van de apparatuur, maar de verbinding blijft gewoon gesupport. En heb je die support dan nodig? Zo ja, waarom zou je het dan zelf willen doen? Huur dan die kennis in.

De support van Tweak was voor mij destijds de reden om weg te gaan daar. Dat was januari 2014. Ik zou hun echt nooit als ISP aanraden!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Room42 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:09:
Geen ondersteuning op wat? Vast niet op het instellen van de apparatuur, maar de verbinding blijft gewoon gesupport. En heb je die support dan nodig? Zo ja, waarom zou je het dan zelf willen doen? Huur dan die kennis in.

De support van Tweak was voor mij destijds de reden om weg te gaan daar. Dat was januari 2014. Ik zou hun echt nooit als ISP aanraden!
Support op de Verbinding zelf ja en eventueel op de STB
en niet te vergeten ... Het Modem

En het eerst wat ik zou doen als ik problemen heb is apparaten direct op het modem testen om te zien of het probleem daar licht
Is het probleem dan niet meer aanwezig dan weet ik dat ik zelf kan gaan uitzoeken wat het probleem is
maar als ik dan nog dezelfde problemen hou zou ik contact met de support opnemen
en het eerste wat ze je dan vertellen is dat je Hun apparatuur maar moet gebruiken
(Terwijl je al weet dat dat niks uit gaat maken)

Daarnaast vind ik het wel nice dat je ook laat weten hoe tweak hun support werkelijk is
Want als ik op hun website kijk heb ik het idee dat ze aardig vrij zijn wat support betreft
en dus ook support zouden bieden bij gebruik van eigen apperatuur

Maar ik kan me voorstellen dat dit ook nadelig kan zijn in sommige gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:07:
[...]

Vodafone:
Ja je kunt je eigen router erachter hangen, MAAR. Geen bridge modus maar DMZ. Ik heb het opgegeven mijn portforwardings enzo te laten werken met DMZ (ik wil ook eigenlijk helemaal geen DMZ!) en ben nu verplicht over op hun $%^& router. Zit er een jaar aan vast, terwijl helpdesk mij voor bestellen verzekerde dat bridge mogelijk was! Monteur bij installatie ook nog trouwens.

Als je heel goed zoekt op de website zie je dit ook wel staan: https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
dragon2 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
Ja je kunt je eigen router erachter hangen, MAAR. Geen bridge modus maar DMZ. Ik heb het opgegeven mijn portforwardings enzo te laten werken met DMZ (ik wil ook eigenlijk helemaal geen DMZ!) en ben nu verplicht over op hun $%^& router. Zit er een jaar aan vast, terwijl helpdesk mij voor bestellen verzekerde dat bridge mogelijk was! Monteur bij installatie ook nog trouwens.

Als je heel goed zoekt op de website zie je dit ook wel staan: https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/
hm ... dan zijn ze de met jou gemaakte afspraken toch niet na gekomen en kun je toch direct de hele zooi beëindigen
mijn huidige provider heeft mij nog altijd niet de correcte apparatuur geleverd
Dus ik kan gewoon ieder moment mijn abonnement bij hun beëindigen (Mits ik de afgesproken apparatuur als nog krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DjRavix schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:06:
[...]

hm ... dan zijn ze de met jou gemaakte afspraken toch niet na gekomen en kun je toch direct de hele zooi beëindigen
Zou je zeggen heh?

Ik heb ook diezelfde avond na installatie gebeld dat ik op wilde zeggen.

Maar "ik kan het niet bewijzen" want "ze nemen alleen gesprekken op van mensen die al klant zijn" en ik had (uiteraard) gebeld VOORDAT ik klant ging worden, om dit zeker te regelen! Plus mijn bedenktermijn was al om want ik had in februari het abbo besteld terwijl het pas in maart inging. Ja lekker handig, kun je het dus niet eerst uitproberen!

Dus 1) gewoonweg voorgelogen door klantenservice, 2) monteur die het ook niet weet (ook later nog om wat anders) en 3) ontzettend beroerde klantenservice achteraf.

Je snapt dat ik zodra het jaar om is hier wegben met glasvezel-snelheid, en ik niemand in mijn kennisenkring nog Vodafone adviseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

die geven om te beginnen geen ondersteuning bij gebruik van eigen apparatuur maar als ik zo op de site van Tweak kijk staan ze kennelijk zeer open kwa ondersteuning
Maar die router die krijg je gewoon "In Bruikleen" en daar mag je dan ook nog eens Borg Over gaan betalen
en uiteindelijk krijg je dat dan weer terug als je het apparaat terug stuurt

maar dan nog ... wie gaat er nou geld betalen voor iets wat je toch niet gaat gebruiken ???
Tweak heeft iig als enige (of een van de weinige?) zelf info vrijgegeven over het gebruiken van eigen apparatuur: https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
[...]

Wacht even die volg ik niet helemaal
het Modem kan in Bridge modes maar je krijgt wel standaard een router ...
Krijg je dan niet gewoon een Modem/Router of zie ik het verkeert ???
Sorry typo. Bridge instelling in router in geval van Helden van Nu de Mikrotik RB951G-2HnD-11n.

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 23-07-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
dragon2 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:10:
[...]

je kunt eigen hardware inzetten bij Vodafone maar dat is niet ondersteund en je verliest dan telefonie:

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
LordSpud schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:13:
[...]

je kunt eigen hardware inzetten bij Vodafone maar dat is niet ondersteund en je verliest dan telefonie:

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
HM ... maar voor zover ik het begrepen heb is dat bij (bijna) alle providers het geval
en telefonie heb ik niet nodig

Maar ik merk wel dat veel providers hier ook omheen lullen
de meeste noemen ook gewoon dood leuk het type router op als je vraagt om wat voor modem je krijgt
en stiekem hoop ik dan dat mijn huidige provider nog alles goed weet te maken ...
maar denk niet naar wat er de afgelopen tijd is gebeurt dat dat nog het geval gaat zijn

dus maar even verder zoeken naar de Glasvezel provider die eigen apparatuur toe staat
of beter nog ... die alleen een Modem en optioneel STB levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
DjRavix schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:50:
[...]

HM ... maar voor zover ik het begrepen heb is dat bij (bijna) alle providers het geval
en telefonie heb ik niet nodig

Maar ik merk wel dat veel providers hier ook omheen lullen
de meeste noemen ook gewoon dood leuk het type router op als je vraagt om wat voor modem je krijgt
en stiekem hoop ik dan dat mijn huidige provider nog alles goed weet te maken ...
maar denk niet naar wat er de afgelopen tijd is gebeurt dat dat nog het geval gaat zijn

dus maar even verder zoeken naar de Glasvezel provider die eigen apparatuur toe staat
of beter nog ... die alleen een Modem en optioneel STB levert
Ik weet niet hoe je "optioneel" bedoelt. Een STB zal altijd nodig zijn om IPTV te kijken.
Stipte heeft op glasvezel nog steeds het aanbod zoals jij dat wil (zolang het duurt). Modem op de glasvezelaansluiting en je kan je eigen router erin prikken. Televisie via IPTV (dan met STB) of via DVB-C door een coaxaansluiting op het modem (wel beperkt aantal zenders en voornamelijk SD).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Barre73 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:55:
[...]

Ik weet niet hoe je "optioneel" bedoelt. Een STB zal altijd nodig zijn om IPTV te kijken.
Stipte heeft op glasvezel nog steeds het aanbod zoals jij dat wil (zolang het duurt). Modem op de glasvezelaansluiting en je kan je eigen router erin prikken. Televisie via IPTV (dan met STB) of via DVB-C door een coaxaansluiting op het modem (wel beperkt aantal zenders en voornamelijk SD).
Tja ... Je zult inderdaad voor IPTV een STB nodig hebben
Maarja voor zover ik weet zijn deze ook gewoon te koop en er zijn ook TV's Met een ingebouwde IPTV STB
en dan blijft zo iets optioneel

ik moet trouwens wel zeggen dat het pakket van Stipte wel een beetje de richting uit zit
alleen zijn ze een beetje vaag op hun website over hun abonnementen en snelheden
(Het kan er ook aan liggen omdat ik op het moment nog geen beschikking over glasvezel heb)
Trined blijkt overigens ook DVB-C en analoog naast IPTV te ondersteunen
Maar weet niet hoe het bij hun zit met gebruik van eigen apparatuur
het is met name de snelheid die me toch wel aanspreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
Stipte heeft eigenlijk maar 1 abonnement met 50/50 of 100/100. Geen extra HD pakketten of andere meuk. Gewoon alles voor 1 bedrag. Ruim 120 zenders. Ook uitzending gemist, opnemen etc.
Alleen de bekende betaalpakkettem zoals HBO en sport1 en zo kunnen er dan tegen extra betaling dan nog bij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Okay dus vandaag is m'n glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst

Heb alleen nog geen rendabele provider weten te vinden
Ben Ziggo onderhand wel beu aangezien ik al 6 maanden zit te wachten op wanneer ze het gene waar ik om vraag eens gaan leveren
(en aangezien deze klacht al vanaf het begin bij hun bekend is kan ik nog gewoon direct opzeggen)

Wat de diverse providers bieden in snelheid en TV zenders komt allemaal redelijk overeen
de enige nadelen zijn echt de apparatuur en hoe vaag ze hier over kunnen doen

ik vrees ook dat ik niet snel om die meuk die hun leveren heen kan
en dan is maar net de vraag wat de beste opties dan nog zijn

al zou ik nog altijd proberen om voor elkaar te krijgen wat ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb Vodafone, het werkt perfect. ik gebruik een eigen router, zelfde setup als LordSpud. Draytek ligt ergens in een doos geloof ik.

Voordeel van Vodafone TV is dat Ned1HD ook gewoon op kanaal 1 zit etc.

voor de rest: Ik snap de hele discussie over eigen hardware niet. Tuurlijk zijn er voors en tegens. Wil je een standaard oplossing, neem de bijgeleverde hardware. Wil je iets anders, lees je in en het is bij elke provider gewoon mogelijk met wat tweaks, ja je moet eigen hardware kopen, maar dat is precies wat je wilt. nee je krijgt geen support, logisch want je hebt eigen hardware :).

Over support: je krijgt een lijn met wat VLANs. zoveel support is daar niet voor nodig...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
Wellicht kan je precies toelichten wat je issue bij je huidige ISP is.
Heb zelf op meerdere lokaties in meerdere woningen Ziggo gehad en ik haalde altijd mijn snelheid.

Indien je de snelheid niet haalt (bedraad) dan sturen ze gelijk een monteur, tenminste zo ging het toen ik daar nog op de CS werkte. Tegenwoordig heb ik de zakelijke variant en daarbij sturen ze bij wijze van nog een monteur als ik een scheet moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
prein2 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:04:
Ik heb Vodafone, het werkt perfect. ik gebruik een eigen router, zelfde setup als LordSpud. Draytek ligt ergens in een doos geloof ik.

Voordeel van Vodafone TV is dat Ned1HD ook gewoon op kanaal 1 zit etc.

voor de rest: Ik snap de hele discussie over eigen hardware niet. Tuurlijk zijn er voors en tegens. Wil je een standaard oplossing, neem de bijgeleverde hardware. Wil je iets anders, lees je in en het is bij elke provider gewoon mogelijk met wat tweaks, ja je moet eigen hardware kopen, maar dat is precies wat je wilt. nee je krijgt geen support, logisch want je hebt eigen hardware :).

Over support: je krijgt een lijn met wat VLANs. zoveel support is daar niet voor nodig...
sorry maar ik heb persoonlijk al slechte ervaringen gehad met vodafone in het afgelopen jaar met betrekking tot mobiele telefonie vandaar dat ik hier persoonlijk niet voor zou kiezen

daarnaast vind ik het belangrijk dat ik zelf kan kiezen voor wat mijn voorkeur heeft
ik snap uiteraard wel dat het voor veel mensen makkelijk uit komt maar het beïnvloed de vrije markt
stel jezelf eens voor dat je niet meer kan kiezen welk merk of type TV of Computer je wil hebben
maar dat dit bepaald word door je provider
en die dag gaat zo nog eens komen
andy88 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:22:
Wellicht kan je precies toelichten wat je issue bij je huidige ISP is.
Heb zelf op meerdere lokaties in meerdere woningen Ziggo gehad en ik haalde altijd mijn snelheid.

Indien je de snelheid niet haalt (bedraad) dan sturen ze gelijk een monteur, tenminste zo ging het toen ik daar nog op de CS werkte. Tegenwoordig heb ik de zakelijke variant en daarbij sturen ze bij wijze van nog een monteur als ik een scheet moet laten.
Geloof me ... die hebben ze al in overvloed gestuurd
er is zekers voor iedere maand wel een monteur langs geweest
Alleen als ik de zelfde problemen blijf houden ondanks alles wat ze doen dan doen ze toch ergens iets niet goed
En laat ik eerlijk zijn dat de snelheid van mijn internet verbinding meestal tussen de 160 tot 200 Mbit haalt vind ik nog niet zoon groot punt
Het probleem is dat ik nu betaal voor extra diensten die als ik er eens gebruik van maak gewoon simpelweg niet naar behoor werken
Nu heb ik zelf het idee dat het probleem de door hun geleverde apparatuur is waardoor ik suggereerde deze te vervangen voor een nieuwer model wat wel door hun is toegezegd maar tot op heden niet gebeurt is
in plaats daarvan is de apparatuur vervangen door dezelfde apparatuur die ik al had
waarvan ik al verwachte dat het het probleem niet op zou lossen ... en waar ik dus ook nog gelijk in heb want dezelfde dag dat de apparatuur geplaatst was door een monteur had ik weer dezelfde problemen
en tot op heden heeft Ziggo hier niks aan gedaan en dat zo ongeveer vanaf het begin van het abonnement

ik denk dat vellen van jullie nu ook snappen waarom ik zo loop te hameren op gebruik van eigen apperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

DjRavix schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:33:
[...]

sorry maar ik heb persoonlijk al slechte ervaringen gehad met vodafone in het afgelopen jaar met betrekking tot mobiele telefonie vandaar dat ik hier persoonlijk niet voor zou kiezen

daarnaast vind ik het belangrijk dat ik zelf kan kiezen voor wat mijn voorkeur heeft
ik snap uiteraard wel dat het voor veel mensen makkelijk uit komt maar het beïnvloed de vrije markt
stel jezelf eens voor dat je niet meer kan kiezen welk merk of type TV of Computer je wil hebben
maar dat dit bepaald word door je provider
en die dag gaat zo nog eens komen
je kunt bij bv kpn ook eigen hardware in zetten. dan neem je kpn, ook goed. (zie www.netwerkje.com)

Als ik je verhaal zo lees heb je vooral problemen met TV. Een eigen STB kun je niet inzetten, dus dan zit je altijd vast aan hetgeen je provider levert.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:04

servies

Veni Vidi Servici

DjRavix schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:55:
Okay dus vandaag is m'n glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst

Heb alleen nog geen rendabele provider weten te vinden
Ben Ziggo onderhand wel beu aangezien ik al 6 maanden zit te wachten op wanneer ze het gene waar ik om vraag eens gaan leveren
(en aangezien deze klacht al vanaf het begin bij hun bekend is kan ik nog gewoon direct opzeggen)

Wat de diverse providers bieden in snelheid en TV zenders komt allemaal redelijk overeen
de enige nadelen zijn echt de apparatuur en hoe vaag ze hier over kunnen doen

ik vrees ook dat ik niet snel om die meuk die hun leveren heen kan
en dan is maar net de vraag wat de beste opties dan nog zijn
Ik vraag me serieus af of jij überhaupt wel 'capabel' (mind the quotes) genoeg bent om zelf thuis hiervoor een oplossing op te zetten...
Je haalt de begrippen modem/router op zo'n manier aan dat ik sterk het idee krijg dat je totaal niet begrijpt hoe consumenten glasvezel werkt. Een beetje inlezen kan geen kwaad en dan is het goed te begrijpen, maar heb je dat al gedaan, dan vrees ik het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Heb uiteindelijk toch besloten om voor KPN te gaan
naar even wat meer research te hebben gedaan zou het zo moeten werken zoals ik wil
dit komt met namen omdat ik er geen telefonie bij neem omdat ik toch alleen mobiel bel
wat het hele verhaal een stuk makkelijker maakt
Nu hoop ik binnenkort alles in huis te hebben en het werkende te krijgen
ik heb overigens al op diverse plekken gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn met een ASUS Router
en anders ff het verhaaltje van Routed en Bridged IPTV eens ff goed door nemen
(Neem aan dat het internet geen probleem gaat zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

houthakker

Poehé

Toevallig gisteren voor een vriendin nog eens naar alle opties gekeken, hetgeen wat mij nu toch wel opvalt.

a. lastig om een abonnement voor glasvezel te vinden zonder koppelverkoop; en indien wel mogelijk dan ver weg gestop.
b. meeste vergelijkingssites lang niet alle opties (altijd dezelfde: tele2, kpn, online.nl, telfort, fiber, vodafone, xs4all, ziggo). Waarvan groot deel van de aanbieders van dezelfde moedermaatschappij komen (4 alleen al van KPN).
c. kijk je naar de onderliggende techniek, met name tv, dan is er eigenlijk nog minder keuze.

Voorbeeld situatie:
Nu mijn obn contract verloopt, ook voor mezelf eens zitten kijken:
internet + tv, maar tv mag ook vod via internet zijn van 3e),
Heb nu 60mbit + tv via dvb-c (ook nergens meer te krijgen) voor 46 e p/m...via reggefiber.

Laatste punt van irritatie zijn de zogenaamde 'configurators', waarin je niets te kiezen hebt;
- bij fype kun je geen 50mbit kiezen via de website, alles onder 100mbit glas is ineens dsl?
- kies je bij tele2 glasvezel, moet je TV light nemen, en bij dsl weer niet.
- bij Vodafone zijn de keuzes goed, moet je persee een monteur nemen
- online.nl; redelijk duidelijk, maar er is eigenlijk maar 1 keuze, wel tv of geen tv.
- telfort: alleen koppelverkoop, kwa prijzen 1 op 1 met online.nl?
- xs4all: zie eigenlijk min of meer bij alle kpn zusjes...
- onsbrabantnet: ineens alleen nog maar all in one paketten.
- solcon: voor glasvezel veel minder keus en prijsverschil dan bij dsl...
- stipte (word overgenomen door fiber); helemaal geen prijsverschil in allen-in-1, family en one... (en duur).
- ziggo; duur geworden; en geen opties zonder TV.
- trined: alleen vanaf 100mbit
- tweak: altijd bellen, prijzen vs snelheid niet echt concurrend in reggefiber gebied.
- epdnet: geen glasvezel

Ik dat het lijkt alsof er "keuzes" zijn, maar eigenlijk nog steeds erg beperkt.
De enige provider waar ik nu nog op zit te wachten, is netrebel...

Wat is nu nog echt een onafhankelijk, transparante provider met vrije keuze(s)?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
De monteur van Vodafone is gratis als je alles-in-een neemt, bellen en TV kun je na het opleveren op elk gewenst moment weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

houthakker

Poehé

hcQd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:46:
De monteur van Vodafone is gratis als je alles-in-een neemt, bellen en TV kun je na het opleveren op elk gewenst moment weer opzeggen.
Daar had ik niet aan gedacht. Alleen nu Ziggo en Vodafone samen gaan...wacht ik toch maar even af...
(en weer een onafhankelijke provider minder?)

[ Voor 6% gewijzigd door houthakker op 16-02-2016 17:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:38

Zenix

BOE!

Waarom afwachten als het wordt goedgekeurd dan gaat er pas iets gebeuren eind 2016. Dan is je abonnement al bijna weer voorbij..
Pagina: 1