Kun je in nederland eigenlijk aangifte doen tegen een particulier in het buitenland?
Kun je zien of hij hem opengemaakt heeft? misschien heeft hij wel het moederbord omgeruild, of de videokaart?
Nu maar even afwachten hoe paypal gaat beslissen..En als je je geld terughebt, mag hij extra geld overmaken voor de verzendkosten voor de laptop weer die kant op gaat...
Nu maar even afwachten hoe paypal gaat beslissen..En als je je geld terughebt, mag hij extra geld overmaken voor de verzendkosten voor de laptop weer die kant op gaat...
Het gaat om een iMac late 2013 plat model.... Die modellen maak je niet zomaar open.
Zal het laten weten als ik meer weet
Zal het laten weten als ik meer weet
Update:
Bezwaar 1: afgewezen
Reden: De schade die ik heb aangegeven was al aanwezig bij koper...
de hele grap is, het gaat mij meer om het feit dat er onderdelen ontbreken, daar is helemaal niet naar gekeken)
Bezwaar 2, een dag later: De schade die ik heb aangegeven was al aanwezig bij koper... (Je vraagt je af welke personen werkzaam zijn op de claim-afdeling)
Vandaag een 3de bezwaar gemaakt, alleen iemand van de incasso-afdeling heeft dat voor me geregeld. geschillen afdeling was al gesloten.
Vraagt die knakker aan me of ik nog even mijn saldo wil aanvullen haha, heb hem maar even duidelijk gemaakt dat deze case heeft geleid tot een negatieve saldo en ik deze niet aanvul tot deze naar tevredenheid is opgelost.
Mochten ze het nu weer afwijzen schakel ik mijn rechtsbijstand in, dan vechten ze het maar even uit
Bezwaar 1: afgewezen
Reden: De schade die ik heb aangegeven was al aanwezig bij koper...
de hele grap is, het gaat mij meer om het feit dat er onderdelen ontbreken, daar is helemaal niet naar gekeken)
Bezwaar 2, een dag later: De schade die ik heb aangegeven was al aanwezig bij koper... (Je vraagt je af welke personen werkzaam zijn op de claim-afdeling)
Vandaag een 3de bezwaar gemaakt, alleen iemand van de incasso-afdeling heeft dat voor me geregeld. geschillen afdeling was al gesloten.
Vraagt die knakker aan me of ik nog even mijn saldo wil aanvullen haha, heb hem maar even duidelijk gemaakt dat deze case heeft geleid tot een negatieve saldo en ik deze niet aanvul tot deze naar tevredenheid is opgelost.
Mochten ze het nu weer afwijzen schakel ik mijn rechtsbijstand in, dan vechten ze het maar even uit
[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 13-08-2015 16:57 ]
Verwijderd
Had PayPal niet eerder gezegd dat je een aangifte nodig hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 17:15 ]
Wel bijzonder dat Paypal zo snel werkt.
Meestal vragen ze de tegenpartij eerst te antwoorden.
Gewoon politie aangifte doen en dit meesturen naar Paypal. Dan zijn ze wel alert
Meestal vragen ze de tegenpartij eerst te antwoorden.
Gewoon politie aangifte doen en dit meesturen naar Paypal. Dan zijn ze wel alert
Pffffffff wat een klucht zeg, laten ze je bij PayPal ook nog in de kou staan op alle fronten.
Flink tegenspreken zaak onder de aandacht houden, vaak lezen ze erg slecht.
Tja en dat tegoed aanvullen lekker slim van die knakker, waarschijnlijk betalen ze de Spaanse koper pas uit als jij je tegoed heb aangevuld.
Lachen dat ze denken dat je het per direct gaat aanvullen.
Heb je overigens nog om de reacties van je koper gevraagd?
Soms geven ze die gewoon mondeling aan je door.
Flink tegenspreken zaak onder de aandacht houden, vaak lezen ze erg slecht.
Tja en dat tegoed aanvullen lekker slim van die knakker, waarschijnlijk betalen ze de Spaanse koper pas uit als jij je tegoed heb aangevuld.
Lachen dat ze denken dat je het per direct gaat aanvullen.
Heb je overigens nog om de reacties van je koper gevraagd?
Soms geven ze die gewoon mondeling aan je door.
[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 13-08-2015 18:09 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
misschien dat ik straks even online aangifte ga doen en het op stuur naar PayPal. vraag me echter af of je dat kan doen tegen iets wat in het buitenland gebeurd is
Misschien dat dat wat sneller gaat.
paypal heeft me niet gevraagd om een aangifte.
Misschien dat dat wat sneller gaat.
Verwijderd
Ze hebben toch gezegd dat je met een aangifte je geld terug kon krijgen?Mr.Joker schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:30:
Mr.Joker schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:05:
De laatste keer dat ik Paypal aan de lijn had zeiden ze wel, dat mochten er onderdelen ontbreken bij de retour, dat ik door middel van een aangifte bij de politie mijn geld krijg.
dat zei medewerkster 'x' en als paypal erom vraagt, echter heb ik 30 verschillende medewerkers al gesproken.
ook heeft paypal nog niet om een aangifte gevraagd
ook heeft paypal nog niet om een aangifte gevraagd
Je eigen woonplaats invoeren en dan je verhaal neerpennen.Mr.Joker schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:09:
Als ik online aangifte wil doen moet ik een stad in Nederland invoeren.
Een buitenlandse stad pakt het formulier domweg niet.
Ja, heb ik gedaan.
Aangifte is nu gedaan, nu even kijken hoe ik dat het beste naar Paypal kan sturen
Aangifte is nu gedaan, nu even kijken hoe ik dat het beste naar Paypal kan sturen
Je krijgt er toch een PDF van? Die is door de politie voorzien van voldoende kenmerken om door te sturen.Mr.Joker schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:35:
Ja, heb ik gedaan.
/edit: net even gekeken; mijn aangifte van vernieling is de 11e een keer 's ochtends opgenomen digitaal; de uiteindelijke versie kreeg ik de 12e via mail binnen.
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 13-08-2015 20:41 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Misschien een beetje vroeg, maar mocht het touwtrekken nog even doorgaan en PayPal een incassobureau inschakelen dan doen de woorden "betwiste vordering" wonderen om dat bureau op afstand te houden. Op die manier erken je dat er een vordering is maar geef je aan dat je het er niet mee eens bent en daarover contact hebt met PayPal. Bewijs dat het om een betwiste vordering gaat genoeg. Dan legt het incassobureau het zaakje gewoon terug bij PayPal.
Pffff wat een hoofdpijndossier.
Maak een dossier aan met de hele historie.
Stuur deze aangetekend naar Paypal
Vermeld duidelijk dat de koper herhaaldelijk een identieke klacht indient die herhaaldelijk in behandeling wordt genomen.
En daarna het product defect en incompleet geretourneerd heeft. En dat daarop aangifte is gedaan bij de politie.
Voeg er een brief toe vermeldt dat je binnen
- Aangifte van oplichting is gedaan.
- Het product niet in originele staat en defect geretourneerd is.
- 10 werkdagen een antwoord verwacht.
- Dat het onrechtmatig geincasseerde bedrag op je paypal rekening binnen 10 werkdagen retour gestort wordt.
- De uren die je besteed aan afhandeling op uurtarief (je reguliere tarief en reeel, bv €60,-) gaat door belasten aan Paypal.
Geef tevens aan dat indien dit incident niet naar behoren wordt opgelost je de zaak uithanden geeft aan de AFM/Kifid.
Vervolgstappen AFM
INFO: http://www.afm.nl/nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx
Stap1: https://www.kifid.nl/
Stap2: http://www.afm.nl/nl/cons...-afm/klacht-meldpunt.aspx
Ter info:
https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
Er zijn hier namelijk 2 zaken; hoe zeer ze met elkaar verweven zijn, hou het uit elkaar.:
1 De koper en de verkoper
2 Paypal de financiële intermediar.
De aangifte en de defect geretourneerde goederen betreft: 1
Het geld dat paypal van je rekening heeft gehaald betreft: 2
De goederen zijn geleverd en de koper heeft ervoor getekend.
Daarmee tekent hij voor ontvangen in goede staat.
TIP: Ontvang je goederen: Openen en checken en anders tekenen met
"ontvangen, ongeopend, niet gecontroleerd".
Bij de koeriers met zo'n handtekening ding....eerst NOT CHECKED schrijven.
Dan een krabbel erbij
TIP2: goederen ontvangen....film het openen altijd. laat ook zien dat de doos gesloten is als je het opent.
Een filmpje verwijderen is makkelijker dan een defect item laten vervangen.
Maak een dossier aan met de hele historie.
Stuur deze aangetekend naar Paypal
Vermeld duidelijk dat de koper herhaaldelijk een identieke klacht indient die herhaaldelijk in behandeling wordt genomen.
En daarna het product defect en incompleet geretourneerd heeft. En dat daarop aangifte is gedaan bij de politie.
Voeg er een brief toe vermeldt dat je binnen
- Aangifte van oplichting is gedaan.
- Het product niet in originele staat en defect geretourneerd is.
- 10 werkdagen een antwoord verwacht.
- Dat het onrechtmatig geincasseerde bedrag op je paypal rekening binnen 10 werkdagen retour gestort wordt.
- De uren die je besteed aan afhandeling op uurtarief (je reguliere tarief en reeel, bv €60,-) gaat door belasten aan Paypal.
Geef tevens aan dat indien dit incident niet naar behoren wordt opgelost je de zaak uithanden geeft aan de AFM/Kifid.
Vervolgstappen AFM
INFO: http://www.afm.nl/nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx
Stap1: https://www.kifid.nl/
Stap2: http://www.afm.nl/nl/cons...-afm/klacht-meldpunt.aspx
Ter info:
https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
Er zijn hier namelijk 2 zaken; hoe zeer ze met elkaar verweven zijn, hou het uit elkaar.:
1 De koper en de verkoper
2 Paypal de financiële intermediar.
De aangifte en de defect geretourneerde goederen betreft: 1
Het geld dat paypal van je rekening heeft gehaald betreft: 2
De goederen zijn geleverd en de koper heeft ervoor getekend.
Daarmee tekent hij voor ontvangen in goede staat.
TIP: Ontvang je goederen: Openen en checken en anders tekenen met
"ontvangen, ongeopend, niet gecontroleerd".
Bij de koeriers met zo'n handtekening ding....eerst NOT CHECKED schrijven.
Dan een krabbel erbij
TIP2: goederen ontvangen....film het openen altijd. laat ook zien dat de doos gesloten is als je het opent.
Een filmpje verwijderen is makkelijker dan een defect item laten vervangen.
[ Voor 26% gewijzigd door kwakzalver op 15-08-2015 18:57 ]
Heb rustig zitten meelezen vanaf het begin, maar me nog niet eerder gemeld
Vraag me nu af of je ondertussen nog iets gehoord hebt?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Heb aangifte moeten faxen naar PayPal
ben wel met vakantie, dus heb de aangifte online gedaan, maar dat moet niet uitmaken.
dus we gaan het horen
ben wel met vakantie, dus heb de aangifte online gedaan, maar dat moet niet uitmaken.
dus we gaan het horen
Wel het laatste waar je op je vakantie mee bezig wilt zijn.
Vergeet vooral niet om ook nog wat te genieten

Vergeet vooral niet om ook nog wat te genieten
lol+lol=hihi
Dat doe ik zeker haha.
echter moest ik het voor een bepaalde datum doen.
echter moest ik het voor een bepaalde datum doen.
Wellicht een idee om een call-recorder te installeren op je telefoon?
Gebruik zelf (voor Android) deze. Neemt automatisch al mijn gesprekken op. Officieel moet je (om het te gebruiken in een rechtzaak) tussen neus en lippen door melden dat je het opneemt, maar sinds het eigenlijk nooit zover komt heb ik al meerdere malen profijt gehad bij het kunnen opsturen van het geluidsfragment waar dingen belooft worden die door andere medewerkers ontkracht/ontkent worden.
Gebruik zelf (voor Android) deze. Neemt automatisch al mijn gesprekken op. Officieel moet je (om het te gebruiken in een rechtzaak) tussen neus en lippen door melden dat je het opneemt, maar sinds het eigenlijk nooit zover komt heb ik al meerdere malen profijt gehad bij het kunnen opsturen van het geluidsfragment waar dingen belooft worden die door andere medewerkers ontkracht/ontkent worden.
Verwijderd
Hoe kom je daarbij? Als private deelnemer aan een gesprek mag je het altijd opnemen, ook heimelijk. Publicatie mag dan weer niet zomaar en als bedrijf zit je bijvoorbeeld ook aan beperkingen vast omdat het dan als persoonsgegevens worden gezien, maar als je als privépersoon met een ander privépersoon of een bedrijf in gesprek bent is al dan niet heimelijk opnemen geen juridisch probleem. Gebruik van die opnames in een rechtbank ook niet - de enige uitzondering lijken zeer persoonlijke gesprekken te zijn, maar daarvan is bij een transactie als hier eigenlijk nooit sprake. Lees onder andere hier en hier. Zelfs als je een opname niet had mogen maken (zoals bij het filmen van de openbare weg met een vaste camera zonder bekendmaking), is dat geen grond om het als bewijs niet toe te staan. Je loopt dan alleen het risico dat je zelf tegen een straf aanloopt vanwege het maken van die opnames.Source90 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:04:
Officieel moet je (om het te gebruiken in een rechtzaak) tussen neus en lippen door melden dat je het opneemt
Let wel, met name privépersonen zullen soms uiterst gepikeerd reageren als ze achteraf ontdekken dat je van alles opgenomen hebt, dus verstandig gebruik en enige terughoudendheid zijn wel aan te raden. Tevens is het mogelijk dat je aansprakelijk bent bij publicatie, ook als dat bijvoorbeeld bij diefstal van een harde schijf door een derde gedaan wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 06:28 ]
Ah wellicht veranderd. Werd mij door mijn rechtsbijstand (DAS) meerdere keren aangeraden (lees: benadrukt) dat de wederpartij op de hoogte moest zijn dat ik het opneem als het voor hun bruikbaar wil zijn.
Dan word het door een bedrijf gebruikt tegen een privepersoon, dat zal dan waarschijnlijk weer niet mogen.Source90 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:13:
Ah wellicht veranderd. Werd mij door mijn rechtsbijstand (DAS) meerdere keren aangeraden (lees: benadrukt) dat de wederpartij op de hoogte moest zijn dat ik het opneem als het voor hun bruikbaar wil zijn.
We gaan flink offtopic maar ook burgers mogen niet ALLES opnemen. Zeker niet als de mogelijke schade na publicatie/bewijs groter is aan de tegenpartij dan de lopende vordering.Qweridee schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:17:
[...]
Dan word het door een bedrijf gebruikt tegen een privepersoon, dat zal dan waarschijnlijk weer niet mogen.
Overdreven voorbeeld; iemand die 1x een hoer heeft bezocht en 100€ niet heeft betaald. Je mag als eiser het gesprek opnemen maar niet publiceren of in een rechtzaak gebruiken als de wanbetaler hierdoor grote(re) schade oploopt zoals ontslag op werk.
Zie ook: artikel 10 van de Grondwet of artikel 8 EVRM.
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 30-08-2015 20:33 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Zoals hierboven staat moet het dan wel gemeld worden. Dat heeft zoals ook al vermeld te maken met de wet persoonsgegevens, die om diverse goede redenen zeer richting de burger en consument leunt.Qweridee schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:17:
Dan word het door een bedrijf gebruikt tegen een privepersoon, dat zal dan waarschijnlijk weer niet mogen.
Overigens maak ik uit de jurisprudentie op dat een bedrijf zelfs die opnames wel kan aanleveren als bewijs in een rechtszaak, maar dat je dan mogelijk wel kunt rekenen op sancties vanwege de overtredingen op het vlak van persoonsgegevens. Pas in zeer extreme gevallen zal een rechter besluiten dat het materiaal niet is toegestaan als bewijs, maar dat lijkt bijna niet voor te komen.
Verwijderd
Opnemen mag wel, mits je dus deelnemer aan het gesprek bent.MAX3400 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:32:
We gaan flink offtopic maar ook burgers mogen niet ALLES opnemen.
Dit is het kritische verschil: publicatie mag inderdaad niet zomaar. Dat is wat anders dan of je het mag opnemen.Zeker niet als de mogelijke schade na publicatie/bewijs groter is aan de tegenpartij dan de lopende vordering.
Overigens is het goed mogelijk dat een rechter in het door jou aangehaalde voorbeeld in het nadeel van degene die opgenomen is zal beslissen, aangezien het belang van de zaak dan boven het belang van privacy gaat. Zie bijvoorbeeld de Valkenburgse zedenzaak - de rechter had geen behoefte die zaak achter gesloten deuren te behandelen om de privacy van de verdachten te beschermen, ondanks dat buiten kijf staat dat de zaak zeer grote consequenties voor het privéleven van de verdachten zou hebben.
Bij mijn rechtsbijstand raden ze aan om zodra een kwestie begint de documenten naar hen op te sturen. Ze komen niet direct in actie, maar verzamelen wel de informatie. Als het dan helemaal fout gaat zijn ze al vast op de hoogte. En ze kunnen besluiten eerder in actie te komen met als ze denken daarmee erger te voorkomen. Al zit er volgens mij ook geen eigenrisico op dat advies, bel je verzekering anders even om te vragen wat het beste is.
In veel gevallen is het ook genoeg dat je meldt te cc'en naar de rechtsbijstand.
In veel gevallen is het ook genoeg dat je meldt te cc'en naar de rechtsbijstand.
Wat een smerige zaak zeg. Dit is duidelijk de reinste oplichterij! Ik zou, onder geen beding, het saldo weer aanvullen. Ook al geven ze je ongelijk, het is wel duidelijk wie hier de schuldige is.
Hoop dat je er uit kan komen teveel extra ellende...
Hoop dat je er uit kan komen teveel extra ellende...
kleine update:
Paypal nam geen genoegen met een online aangifte, ze wilden echt de aangifte voorzien hebben van een stempel en handtekening van de politie.
Echter was ik op vakantie.
Toen ik terugkwam ben ik naar de politie gegaan, deze wilde de aangifte uitprinten en voorzien van een stempel. Dit was echter niet mogelijk, aangezien het delict in het buitenland is gebeurd. De aangifte werd dus gelijk uit het systeem verwijderd.
Paypal gebeld, die wilden echt een stempel hebben.
Gister weer teruggegaan naar het bureau, aangeraden om vandaag terug te komen.
Net aangifte uitgeprint, langs het politiebureau gegaan en ze hebben een stempel op de aangifte gezet. Op de aangifte staat ook dat de aangifte niet in behandeling genomen wordt.
Dit document heb ik geupload naar Paypal en hier moeten ze het mee doen.
Hou jullie op de hoogte.
P.S. transportbedrijf en verzekeringen.....
Als ik de voorwaarden van DPD bekijk mag het product niet van glas zijn> iMac ...............
Paypal nam geen genoegen met een online aangifte, ze wilden echt de aangifte voorzien hebben van een stempel en handtekening van de politie.
Echter was ik op vakantie.
Toen ik terugkwam ben ik naar de politie gegaan, deze wilde de aangifte uitprinten en voorzien van een stempel. Dit was echter niet mogelijk, aangezien het delict in het buitenland is gebeurd. De aangifte werd dus gelijk uit het systeem verwijderd.
Paypal gebeld, die wilden echt een stempel hebben.
Gister weer teruggegaan naar het bureau, aangeraden om vandaag terug te komen.
Net aangifte uitgeprint, langs het politiebureau gegaan en ze hebben een stempel op de aangifte gezet. Op de aangifte staat ook dat de aangifte niet in behandeling genomen wordt.
Dit document heb ik geupload naar Paypal en hier moeten ze het mee doen.
Hou jullie op de hoogte.
P.S. transportbedrijf en verzekeringen.....
Als ik de voorwaarden van DPD bekijk mag het product niet van glas zijn> iMac ...............
Typisch weer een gevalletje klasse justitie.
Zodra het moeilijk wordt gaan ze het niet in behandeling nemen.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Juist niet zo klasse dus.Supertip schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:23:
Typisch weer een gevalletje klasse justitie.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Is er al een update?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Verwijderd
Wat is dan wel de bedoeling? Dat je maar even aangifte gaat doen in Spanje? Die sturen je ongetwijfeld gewoon weer terug.Mr.Joker schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:25:
Ik heb de stempel dus na enig aandringen wel gehad.
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 17-09-2015 12:48 ]
Schot in de zaak:
Wij bieden u een gedeeltelijke terugbetaling aan van 850,00 USD om dit bezwaar te sluiten.
Indien u niet akkoord gaat met een gedeeltelijke terugbetaling, dan kunt u gevraagd worden om voor een volledige terugbetaling het object op eigen kosten terug te sturen naar PayPal, Omaha, US.
U kunt binnen 3 dagen een e-mail sturen naar klacht-antwoord@paypal.nl om aan te geven of u akkoord gaat met de gedeeltelijke terugbetaling. Indien wij geen reactie van u ontvangen, beschouwen wij dit bezwaar als gesloten.
Hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
xxxx
PayPal
Verkoopbedrag was 1088 dollar.
Verschil is 238 dollar wat eigenlijk ten laste van mij komt.
Nu kan ik opzich de iMac nog voor 400 euro kwijt, dus ik denk dat ik dit maar doe.
Als ik een gehele terugbetaling wil moet ik dat ding ook nog is op eigen kosten terugsturen naar Amerika,
Dat gaat me nog is €50+ kosten en ik hou er minder aan over
Ik denk dat ik akkoord ga en voor mij is de zaak dan gesloten
Wij bieden u een gedeeltelijke terugbetaling aan van 850,00 USD om dit bezwaar te sluiten.
Indien u niet akkoord gaat met een gedeeltelijke terugbetaling, dan kunt u gevraagd worden om voor een volledige terugbetaling het object op eigen kosten terug te sturen naar PayPal, Omaha, US.
U kunt binnen 3 dagen een e-mail sturen naar klacht-antwoord@paypal.nl om aan te geven of u akkoord gaat met de gedeeltelijke terugbetaling. Indien wij geen reactie van u ontvangen, beschouwen wij dit bezwaar als gesloten.
Hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
xxxx
PayPal
Verkoopbedrag was 1088 dollar.
Verschil is 238 dollar wat eigenlijk ten laste van mij komt.
Nu kan ik opzich de iMac nog voor 400 euro kwijt, dus ik denk dat ik dit maar doe.
Als ik een gehele terugbetaling wil moet ik dat ding ook nog is op eigen kosten terugsturen naar Amerika,
Dat gaat me nog is €50+ kosten en ik hou er minder aan over
Ik denk dat ik akkoord ga en voor mij is de zaak dan gesloten
Dat is goed nieuws. Ik vraag me af of Paypal die $850 nu uit eigen zak betaalt of bij die Spanjaard inhoudt, die nu geen Imac meer heeft, maar ws wel de boel probeerde te belazeren...
Wat ik kan zien is dat ze wel vandaag een email hebben verstuurd naar de koper.
Want?
ik heb hem voor 1088 verkocht.
Ik krijg 850 dollar terug en ik mag de iMac houden.
die iMac krijg ik voor 400 euro wel weer verkocht
Zat niet op te letten, je hebt idd 850 doller + de iMacMr.Joker schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:26:
Want?
Verwijderd
Nou op zich goed nieuws dan, al wordt het probleem toch deels op jouw bordje geschoven. Wel weer erg karig dat je dan drie dagen (!) hebt om te reageren en dat men anders de melding sluit. Dat is geen serieuze termijn en duidelijk bedoeld om je onder druk te zetten, te meer omdat het alternatief gelijk vrij ingrijpend is (opsturen).
Karig? Ik vind dat ronduit schandalig weer. Dat is toch niet reëel als deadline op communicatie via e-mail, zeker waarbij ze inderdaad iemand voor zo'n dilemma zetten?Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:05:
Nou op zich goed nieuws dan, al wordt het probleem toch deels op jouw bordje geschoven. Wel weer erg karig dat je dan drie dagen (!) hebt om te reageren en dat men anders de melding sluit. Dat is geen serieuze termijn en duidelijk bedoeld om je onder druk te zetten, te meer omdat het alternatief gelijk vrij ingrijpend is (opsturen).
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 18-09-2015 01:28 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Nee, maar dat is natuurlijk precies de intentie. Zet mensen onder druk, zodat ze snel een beslissing maken zonder hun eigen positie goed te overwegen. Het is niet veel anders dan van die countdown-timers bij Tel Sell-reclames.Room42 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 01:26:
Dat is toch niet reëel als deadline op communicatie via e-mail, zeker waarbij ze inderdaad iemand voor zo'n dilemma zetten?
Voor een volgende keer de oplossing geen gebruik meer van Paypal maken, waardeloze organisatie die veelal voor beide partijen waardeloos is... Ik heb al heel veel gelezen over valende zaken als deze.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Voor het lezen van deze topic had ik eigenlijk het idee dat het bij PayPal juist wel goed geregeld was. Vorige week al achter gekomen dat 2 way authentication nog niet mogelijk is bij PayPal NL en nu dit._Dune_ schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:50:
Voor een volgende keer de oplossing geen gebruik meer van Paypal maken, waardeloze organisatie die veelal voor beide partijen waardeloos is... Ik heb al heel veel gelezen over valende zaken als deze.
Ik doe veel via PayPal, maar moet er nog maar eens over nadenken ...
Is dit nou een gevalletje pech? Of is PayPal echt een betaalmiddel waar even achter je oren moet krabben of het allemaal wel zo goed geregeld is?
als je zelf iets koopt is het prima, alleen verkopen als niet zakelijke klant moet je nooit via paypal doen.Squ1zZy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:53:
[...]
Voor het lezen van deze topic had ik eigenlijk het idee dat het bij PayPal juist wel goed geregeld was. Vorige week al achter gekomen dat 2 way authentication nog niet mogelijk is bij PayPal NL en nu dit.
Ik doe veel via PayPal, maar moet er nog maar eens over nadenken ...
Is dit nou een gevalletje pech? Of is PayPal echt een betaalmiddel waar even achter je oren moet krabben of het allemaal wel zo goed geregeld is?
uitzondering hierop is mensen als ''gift'' laten betalen, dan kunnen ze geen claim indienen.
Verwijderd
Paypal is vooral goed voor Paypal, ga daar maar van uit.Squ1zZy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:53:
Geld is teruggestort door Paypal.
Behoud een negatief saldo van 188 euro, heb de iMac nog kunnen verkopen voor 450 euro.
Toch nog voor alle moeite wat extra's aan overgehouden
Als verkoper is het dus best wel tricky om Paypal te gebruiken, een koper kan zomaar zeggen dat hij het niet heeft ontvangen of beschadigd, daar gaat veel tijd in zitten....
Behoud een negatief saldo van 188 euro, heb de iMac nog kunnen verkopen voor 450 euro.
Toch nog voor alle moeite wat extra's aan overgehouden
Als verkoper is het dus best wel tricky om Paypal te gebruiken, een koper kan zomaar zeggen dat hij het niet heeft ontvangen of beschadigd, daar gaat veel tijd in zitten....
Fijn dat je een gedeelte van het geld nu dus weer terug hebt. Ben wel even nieuwsgierig of je dat negatieve saldo ook nog gaat aanvullen? 
Voorheen bood ik op o.a. Marktplaats in mijn advertenties aan dat er ook met Paypal betaald kan worden, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen. Wat een gedoe heb je hier mee gezegd..
Wel weer fijn dat je aan het einde van de rit eigenlijk ongeveer 240 euro extra heb verdiend aan je iMac
Voorheen bood ik op o.a. Marktplaats in mijn advertenties aan dat er ook met Paypal betaald kan worden, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen. Wat een gedoe heb je hier mee gezegd..
Wel weer fijn dat je aan het einde van de rit eigenlijk ongeveer 240 euro extra heb verdiend aan je iMac
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
MrJokerLankHoar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:11:
Voorheen bood ik op o.a. Marktplaats in mijn advertenties aan dat er ook met Paypal betaald kan worden, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen. Wat een gedoe heb je hier mee gezegd.
Wel erg fijn opgelost, dat zegt maar weer de aanhouder wint(lees verliest niet al zijn poen)
Al blijf ik benieuwd hoe de Spaanse tegenpartij er af is gekomen.
Na wat mp PayPal ellende ook gestopt om me met PayPal te laten betalen.
Al dat werk wat je er achteraf aan hebt.
Sorry maar zoveel moeite en stress kan ik niet echt een overduidelijke win noemen. Je moet eerst wel door een hel heen.. Z'n geld is terug, maar er zijn volgens mij ook zat claims waarbij het wel misgaat en je alsnog genaaid bent.Supertip schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:21:
[...]
MrJoker
Wel erg fijn opgelost, dat zegt maar weer de aanhouder wint(lees verliest niet al zijn poen)
Al blijf ik benieuwd hoe de Spaanse tegenpartij er af is gekomen.
Na wat mp PayPal ellende ook gestopt om me met PayPal te laten betalen.
Al dat werk wat je er achteraf aan hebt.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Dit is dus een van de reden waarom je PayPal dus NIET gebruikt voor verkopen.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Vanwaar de kick..?ComputerHoed schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:53:
Dit is dus een van de reden waarom je PayPal dus NIET gebruikt voor verkopen.
[ Voor 84% gewijzigd door Racing_Reporter op 20-10-2015 12:32 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Oh, excuus. Niet gezien dat dit een oude topic was.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD