Paypal, koper dient 2 keer een claim in, dezelfde transactie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:15
Medetweakers,

Ik heb een probleem met een product wat ik via Ebay heb verkocht.

Ik heb een iMac verkocht via ebay.

De koper zei in een later stadium dat het product beschadigd aangekomen was en dat hij het pakketje niet geaccepteerd heeft en dat deze zich op het postkantoor bevind. De track en trace gaf aan dat het pakketje afgeleverd was bij de koper thuis.

Ik weet dus niet of de verkoper het zelf heeft laten vallen....

Na veel heen en weer emailen en documenten zenden naar paypal is de claim in mijn voordeel (de verkoper) gesloten.

10 dagen geleden is de claim dus gesloten.

Kijk ik in mijn mailbox, zie ik opeens dat een nieuwe claim is geopend voor dezelfde transactie en dezelfde reden?

Ik heb paypal gebeld en die zeiden dat er door een 'administratief' foutje de 1ste claim omgezet(???) was naar een 'product niet ontvangen claim'

Daar is in Paypal niks van terug te vinden, ook via de email niet.

Paypal geeft aan dat er wel twee verschillende claims ingediend kunnen worden voor één transactie, maar allebei de claims zijn als volgt:

Reden(en) van de koper:
Extern beschadigd
Ontbrekende onderdelen

Nu is er dus weer €1000 geblokkeerd op mijn paypal rekening..

Heeft iemand advies wat ik in deze kan doen? IK heb uiteraard de iMac zonder schade opgestuurd en heel goed ingepakt.... Ik ga de iMac niet terugnemen en claimen bij transportbedrijf heeft toch vrij weinig nut....

Ik neem aan dat een koper toch niet bezig kan blijven met openen van claims, dat vergt gewoon veel tijd en energie

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Joker op 10-07-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je bent hier volledig afhankelijk van PayPal.
Zorg dat je op een positieve manier met PP blijft communiceren hierover want heel vaak worden kopers in het gelijk gesteld.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelende situatie.. Zoals hierboven al gezegd, blijf vriendelijk en rustig communiceren met PayPal. Zij zullen uiteindelijk de zaken moeten beoordelen. Je kan op dit moment niet veel anders doen dan afwachten..
Succes met de zaak en hopen op een postieve uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Enige wat zei zeiden is dat hoogstwaarschijnlijk de koper het product terug moet sturen en ik terug moet betalen.

Ik heb echter zoiets van: De claim is exact hetzelfde, het verhaal ook. Jullie hebben de 1ste claim gesloten, case closed.

Zoals paypal ook zelf aangeeft:

Deze claim of kwestie is gesloten. Een gesloten geschil kan niet meer worden heropend of worden opgewaardeerd tot een PayPal-claim.

Ik heb het gevoel dat ze een fout van zichzelf (een verkeerde eindbeslissing misschien van de eerste claim) op mij willen afschuiven.

Hoe zou ik juridisch staan als ik mijn rechtsbijstand inschakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 16:42
De claim voor een beschadigt product dient bij de pakket service ingediend te worden en niet bij de aankoop transactie.

Daar moet het geld dus vandaan komen, maar dan moet de claim bij eerst ingediend te worden, dat is de juiste procedure.

Door de claim bij u te leggen probeert de klant het hele proces te omzeilen, wat als gevolg heeft dat u geen claim voor de beschadiging tijdens vervoer kunt indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Voor zover ik weet moet de verkopende partij de claim indienen bij het transportbedrijf. Het pakketje moet dan dus terug naar mij.

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat Paypal haar eigen voorwaarden/spelregels omzeilt door een fout die ze misschien gemaakt hebben en het alsnog bij mij komen verhalen.

Denk dat ik mijn rechtsbijstand er maar op los laat binnenkort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
fevenhuis schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:39:
De claim voor een beschadigt product dient bij de pakket service ingediend te worden en niet bij de aankoop transactie.

Daar moet het geld dus vandaan komen, maar dan moet de claim bij eerst ingediend te worden, dat is de juiste procedure.

Door de claim bij u te leggen probeert de klant het hele proces te omzeilen, wat als gevolg heeft dat u geen claim voor de beschadiging tijdens vervoer kunt indienen.
Dit moet normaliter echter wel door de verkopende partij gedaan worden, de koper heeft normaliter geen overeenkomst met de verzendende partij en kan daar dus ook geen claim indienen, dat kan hij enkel doen bij de verkopende partij die normaliter verantwoordelijk is voor het afleveren van een onbeschadigd product bij de koper. De verkopende partij moet het dan oplossen met de vervoerder (tenzij de koper het transport geregeld heeft uiteraard).

Opzich vind ik de weg die de koper neemt eigenlijk vrij logisch als er daadwerkelijk transpost schade is. Voor TS is het denk ik vooral oppassen en erg duidelijk en helder met Paypal te communiceren met zoveel mogelijk bewijs dat er geen transportschade in het spel kan zijn daar Paypal vaak vrij snel de kant van de koper kiest, mogelijk dat wel het eerder afgesloten geschil in het voordeel van TS is, tenzij Paypal inderdaad achteraf van gaan vinden dat ze fouten gemaakt hebben bij het behandelen van dat geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat ik vreemd vind..de koper zegt dat het product beschadigd is en dat hij het daarom heeft geweigerd.
-volgens mij laat een postbode je de doos echt niet open maken om het vervolgens weer mee terug te nemen als het beschadigd is.
-mocht het onverhoopt toch zo zijn dan zal daar vast een melding/afschrift o.i.d van zijn.
-mocht het inderdaad geweigerd zijn dan stuurt het postkantoor het toch terug naar jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 16:42
Jawel de klant moet de doos inderdaad meteen openmaken weigeren bij schade.

Helaas lijkt het mij dat de pakket bezorger er mee kan spelen waarom het pakket geweigerd is, door rapportage achterwege te laten.

Dan is er dus een officiële geschreven en ondertekende verklaring van de koper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fevenhuis schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:53:
Jawel de klant moet de doos inderdaad meteen openmaken weigeren bij schade.

Helaas lijkt het mij dat de pakket bezorger er mee kan spelen waarom het pakket geweigerd is, door rapportage achterwege te laten.

Dan is er dus een officiële geschreven en ondertekende verklaring van de koper nodig.
Dat zou fijn zijn, dat je dat mag checken. Maar er is geen enkele pakketbezorger op deze aardbol die dat gaat accepteren. Eerst tekenen, daarna is het pas jouw pakket en mag je het open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Dat zou fijn zijn, dat je dat mag checken. Maar er is geen enkele pakketbezorger op deze aardbol die dat gaat accepteren. Eerst tekenen, daarna is het pas jouw pakket en mag je het open maken.
Leek mij ook al.
Zelf ook eens meegemaakt dat ik een beschadigde doos kreeg aangeboden. Ik mocht het wel weigeren maar niet eerst bekijken en dan evt weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Niemand een idee of paypal haar eigen regels 'overruled' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:05:
Niemand een idee of paypal haar eigen regels 'overruled' ?
Je zóu ze er voorzichtig op kunnen wijzen dat case closed, echt closed is.
Zowel in je gelijk als ongelijk.
Omdat je als verkoper zo nooit weet waar je aan toe bent.
En zo de deur wagenwijd open zet voor frauduleuze kopers
Pas wel op want PayPal heeft hele lange tenen

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 13-07-2015 15:53 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Ik zou paypal eerst even bellen om duidelijkheid te vragen. De Nederlandse tak is vaak erg behulpzaam en vragen kan nooit kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb het al gevraagd , zij blijven bij hun standpunt dat ze dat toch mogen doen.

Ik heb het ook aangegeven bij paypal Nederland dat ik niet bezig blijf, ik ga ook op vakantie en heb daar gewoon geen tijd voor.

Ook het punt met fraude heb ik aangegeven, ze willen niet wijken

Ik denk dat ik gewoon mijn negatieve saldo niet aanvul bij paypal en dat ze het dan tot een incassobureau brengen. Dan zal ik het incassobureau een aangetekende brief sturen en daarmee is de zaak afgedaan.

Of zal ik mijn rechtsbijstand inschakelen en ze het met PayPal laten uitvechten?

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Joker op 13-07-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mr.Joker schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:00:
Heb het al gevraagd , zij blijven bij hun standpunt dat ze dat toch mogen doen.

Ik heb het ook aangegeven bij paypal Nederland dat ik niet bezig blijf, ik ga ook op vakantie en heb daar gewoon geen tijd voor.
Daar heeft Paypal natuurlijk weinig mee te maken. Je hebt zelf gekozen het te verkopen en de transactie via Paypal te laten lopen.

Is die tweede claim al afgesloten dan? In het voordeel van de koper? Of staat die nog open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:49
Wat gebeurt er als ik een pakket weiger te ontvangen?

Als u de ontvangst van een pakket of geregistreerde brief weigert, geeft u dit aan bij de bezorger. De brief of het pakket gaat dan direct retour afzender.

U krijgt hier geen bewijs van. Onze bezorger plakt een retoursticker op de brief of het pakket met de melding dat u deze heeft geweigerd.
Als het beschadigd was aangekomen had het toen geweigerd moeten worden. Als het geweigerd was heeft bovenstaande plaatsgevonden en heb jij 1-2 werkdagen later het beschadigde pakket weer terug.

Maak nou gewoon niet zo'n probleem van de actie van Paypal, maar zorg gewoon dat je met een goed onderbouwd verhaald komt waarom deze claim onterecht is.

Dat jij met vakantie gaat en geen zin in gedoe hebt is niet het probleem van Paypal, die zitten met een koper die beweert een probleem te hebben en met jou als verkoper die de andere kant van het verhaal mag houden. Als jouw verhaal bestaat uit "ik ga met vakantie en heb geen zin in gedoe" dan helpt dat niet in jouw voordeel mee om tot een goed oordeel te komen...

PostNL status afgeleverd is gewoon afgeleverd, ik neem aan dat "geweigerd" een eigen status heeft.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Paypal die wilt dus van niks weten.

Ik heb dus al uitgelegd dat het niet klopt dat hij aangeeft dat het pakketje geweigerd is maar dat het volgens de status gewoon afgeleverd is. Paypal wilt echter niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Mr.Joker schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:13:
Paypal die wilt dus van niks weten.

Ik heb dus al uitgelegd dat het niet klopt dat hij aangeeft dat het pakketje geweigerd is maar dat het volgens de status gewoon afgeleverd is. Paypal wilt echter niks doen.
Indien ik jou was zou ik PayPal gewoon hun werk laten doen, je hebt namelijk niks terug ontvangen (veronderstel ik). En de koper claimt dat hij het paket geweigerd heeftdan zou PostNL dit als status moeten hebben of ten minste het pakket naar je terugsturen. Aangezien dit (veronderstel ik) nog niet is gebeurd zal PayPal wel tot de conclusie moeten komen dat het wel degelijk afgeleverd is aan de klant.
Dat dit hele gedoe irritant is, kan ik volledig in komen maar het gaat je niets helpen om PayPal steeds met de vinger te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YassinIT schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:25:
[...]

Indien ik jou was zou ik PayPal gewoon hun werk laten doen, je hebt namelijk niks terug ontvangen (veronderstel ik). En de koper claimt dat hij het paket geweigerd heeftdan zou PostNL dit als status moeten hebben of ten minste het pakket naar je terugsturen. Aangezien dit (veronderstel ik) nog niet is gebeurd zal PayPal wel tot de conclusie moeten komen dat het wel degelijk afgeleverd is aan de klant.
Dat dit hele gedoe irritant is, kan ik volledig in komen maar het gaat je niets helpen om PayPal steeds met de vinger te wijzen.
Het verhaal is dat hij het dus geweigerd had volgens zijn eerste verhaal, met de reden dat het pakketje beschadigd was? en dat het pakketje op het postkantoor zou staan? (Moet deze niet teruggestuurd worden bij weigering?)

Toen heeft paypal de claim in behandeling genomen. Die heeft gezien dat het afgeleverd was en de claim werd in mijn voordeel beslist. Nu heeft hij echter een nieuwe claim gestart met exact dezelfde reden, dat het product beschadigd is. (maar nu wel afgeleverd is)

Paypal laat het dus gewoon toe dat iemand zijn verhaal wijzigt blijkbaar. (De koper heeft 3 weken gehad om zijn verhaal te doen aan paypal en het is in mijn voordeel beslist)

Wat zouden de vervolgstappen zijn? Ik ga het pakketje in ieder geval niet terug nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
De vervolgstappen zijn er niet echt, gewoonweg afwachten, zien dat je alle correspondentie betreffende de eerste klacht aan PayPal bezorgd en achter de hand houdt. Hetgeen ik raar vindt is dat het pakketje volgens de koper zich op het postkantoor bevindt. Dit kan natuurlijk niet bij een weigering wordt dit toch simpelweg teruggestuurd naar afzender?

Het feit dat de koper zijn verhaal wijzigd en nu dus zegt dat het pakketje afgeleverd werd maar beschadigd doet eigenlijk niets ten onder aan de procedure. Product beschadigd -> weigerwn -> retour naar verkoper. Maar dit is precies niet gebeurd (heb je het pakje al terug ontvangen of verwacht de koper dat je het zelf maar gaat ophalen op het postkantoor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YassinIT schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:20:
De vervolgstappen zijn er niet echt, gewoonweg afwachten, zien dat je alle correspondentie betreffende de eerste klacht aan PayPal bezorgd en achter de hand houdt. Hetgeen ik raar vindt is dat het pakketje volgens de koper zich op het postkantoor bevindt. Dit kan natuurlijk niet bij een weigering wordt dit toch simpelweg teruggestuurd naar afzender?

Het feit dat de koper zijn verhaal wijzigd en nu dus zegt dat het pakketje afgeleverd werd maar beschadigd doet eigenlijk niets ten onder aan de procedure. Product beschadigd -> weigerwn -> retour naar verkoper. Maar dit is precies niet gebeurd (heb je het pakje al terug ontvangen of verwacht de koper dat je het zelf maar gaat ophalen op het postkantoor?)
Het pakketje zou op het postkantoor staan in Spanje. (Hij zou het pakketje dus aan de deur geweigerd hebben en het pakketje zou op het postkantoor zijn in Spanje)

Hij heeft nog niks teruggestuurd, naar alle waarschijnlijkheid zal Paypal zoals ze over de telefoon zeiden vragen of hij het product terug wilt sturen en dat ik hem dan moet refunden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Mr.Joker schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Het pakketje zou op het postkantoor staan in Spanje. (Hij zou het pakketje dus aan de deur geweigerd hebben en het pakketje zou op het postkantoor zijn in Spanje)

Hij heeft nog niks teruggestuurd, naar alle waarschijnlijkheid zal Paypal zoals ze over de telefoon zeiden vragen of hij het product terug wilt sturen en dat ik hem dan moet refunden
Dit klinkt als een logische stap voor PayPal wat ik daarentegen niet begrijp is dat hij het pakket nu nog zou moeten terug sturen als 'beschadigd bij aankomst' terwijl dit volgens mij toch de dag zelf moet gebeuren dat je het pakket ontvangt? Op 10+ dagen tijd kan de koper het pakket toch evengoed zelf beschadigd hebben?

Ik zou zeker de documenten van de track en trace bij de hand houden dat het pakket dus afgeleverd is (hij moet toch aftekenen?) zodat indien PayPal toch in het voordeel van de koper beslist je er toch nog tegen in kan gaan. Ik wens je alvast succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

My 2 cents maar die leiden waarschijnlijk toch nergens naar: zodra geld op mijn PayPal staat, haal ik het er direct vanaf. Niet dat ik geen zin heb in disputes maar omdat je nu niet bij het geld kan (wat je misschien zelfs zou willen gebruiken voor een advocaat ofzo).

Is jouw PayPal gekoppeld aan een betaalrekening of aan een creditcard? Indien het laatste, zou ik je adviseren eens contact te zoeken met de CC-maatschappij. Die zijn over het algemeen niet gediend van smerige spelletjes en aangezien je voor de gemiddelde CC toch al snel 30 Euro per jaar aftikt, zijn ze vaak erg willig om eerst in jouw voordeel betalingen te blokkeren en pas achteraf uit te zoeken of jij wel/niet schuldig was.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Geld had ik er al af gehaald.

Ik sta nu dat bedrag in de min.

Als paypal de claim beslist in voordeel van de koper en ik vul mijn rekening niet aan dan krijg je een incassobureau van paypal achter je aan. (EOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De track en trace hier in spanje werkt ook niet altijd goed. ( http://correos.es )
ik heb vaak genoeg gehad dat een pakje volgens de t&t in bezorging is, maar dat deze bijv. al 2 weken geleden is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Hij werd afgeleverd via SEUR. (heb het verzonden via DPD)

Echter gaf de koper zelf aan dat hij het pakketje had geweigerd terwijl de track en trace aangaf dat hij was afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Waar ik al bang voor was:

Koper krijgt geld terug en ik moet dokken....

iemand idee wat de beste vervolgstappen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk: Het Incassobureua mag langs komen, krijgt hij of zij een bak koffie of thee en mag weer vertrekken. Het enige wat je kunt doen volgens mij is een zaak starten, daarnaast je PayPal account opheffen.

Gewoon NIET handelen middels betreffende organisatie.

Onder andere is dit één van de redenen waarom ik niet aan PayPal doe, het is een niets zeggende voor oplichting gevoelige geldsluis, waar ik persoonlijk helemaal niets mee te maken zou willen hebben. Wil je PayPal dan handel ik niet met betreffende persoon of organisatie.

Dergelijke verhalen als deze heb ik al te vee lvoorbij zien komen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 15-07-2015 15:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom moet jij dokken?
je hoeft normaal pas te dokken als je de spullen terug hebt ontvangen.
heb je de spullen al terug gehad? en was er echt transport schade?

paypal beslist snel in het voordeel van de koper, maar wel volgens de geldende regels.
een niet conform product moet retour leverancier eer dat die hoeft te betalen aan de koper
zolang jij in de min staat zal de koper zijn geld ook niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:24:
en waarom moet jij dokken?
je hoeft normaal pas te dokken als je de spullen terug hebt ontvangen.
heb je de spullen al terug gehad? en was er echt transport schade?

paypal beslist snel in het voordeel van de koper, maar wel volgens de geldende regels.
een niet conform product moet retour leverancier eer dat die hoeft te betalen aan de koper
zolang jij in de min staat zal de koper zijn geld ook niet krijgen.
Dat soieso eerst de goederen retour voordat er ook maar een cent terug gaat lijkt mij. Niet binnen 14 dagen de goederen retour, weer contact opnemen met PayPal, laat zij dat dan maar regelen (hun Eigen regels).

Maar nogmaals ontkoppel jouw bankrekening of creditcard, zodat ze daar niet meer zomaar bij kunnen en geen PayPal meer in de toekomst.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:28:
[...]
Dat soieso eerst de goederen retour voordat er ook maar een cent terug gaat lijkt mij. Niet binnen 14 dagen de goederen retour, weer contact opnemen met PayPal, laat zij dat dan maar regelen (hun Eigen regels).
Mbt Mr.Joker, laat hij vooral een goede camera bij de hand houden als het retourpakket wordt afgeleverd.
Zorg dat alle aanzichten van het pakket overzichtelijk worden gefotografeerd/geflimd voor evt. bewijs bij schade tijdens het transport uit Spanje.

Bij duidelijke schade kan het retourpakket meteen aan de deur worden geweigerd, al wordt het dan wel een lange en ingewikkelde procedure.
Maar wel een die in het voordeel van Mr.Joker kan uitpakken.

Zorg dat alle handelingen van de koerier duidelijk worden vastgelegd.

Vergelijk meteen het gewicht van het retourpakket met dat op de track en trace en met dat van het originele heenpakket, voor het geval er Spaanse dakpannen inzitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Het geld moet uiteraard pas terug als het product teruggestuurd is.
Ontkoppelen van CC kan niet, pas als het negatieve bedrag aangevuld is.
Idem voor verwijderen van account.

Dit wordt een welles nietes verhaal met het incassobureau.

Stuur het incassobureau een mooie brief met het verhaal tegen die tijd, dan ben ik er klaar mee.

EDIT: sterker nog, ik laat het incassobureau brieven sturen, als ik de verhalen zo lees sturen ze nooit een deurwaarder

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Joker op 17-07-2015 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Mr.Joker schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:00:
Het geld moet uiteraard pas terug als het product teruggestuurd is.
Ontkoppelen van CC kan niet, pas als het negatieve bedrag aangevuld is.
Idem voor verwijderen van account.

Dit wordt een welles nietes verhaal met het incassobureau.

Stuur het incassobureau een mooie brief met het verhaal tegen die tijd, dan ben ik er klaar mee.

EDIT: sterker nog, ik laat het incassobureau brieven sturen, als ik de verhalen zo lees sturen ze nooit een deurwaarder
Je kan wel je kredietkaartmaatschappij de transacties van PayPal laten blokkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Paypal kan niet van mijn cc incasseren zonder een opdracht van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Ligt er maar net aan welke pakketbezorger het is. Die bij ons alles komt afleveren op kantoor (zie hem gemiddeld 4x in de week) laat ons altijd eerst een controle doen voordat we tekenen. Doos te beschadigd of er zijn twijfels? Dan gaat het pakket vrolijk mee terug.

Gaat meestal om drukwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Ligt er maar net aan welke pakketbezorger het is. Die bij ons alles komt afleveren op kantoor (zie hem gemiddeld 4x in de week) laat ons altijd eerst een controle doen voordat we tekenen. Doos te beschadigd of er zijn twijfels? Dan gaat het pakket vrolijk mee terug.

Gaat meestal om drukwerk.
Maar dan heb je het over de doos/verpakkingsmateriaal, dat mag inderdaad altijd. De inhoud echter niet.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

Mr.Joker schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:00:
Ik zou eerder je rechtsbijstand inschakelen dan brieven negeren. Het gaat om een vrij groot bedrag hier, en zou persoonlijk niet het risico willen lopen dat het door nalatigheid van mijn kant alsnog mis zou lopen op de een of andere manier. Ik weet niet wat er precies in PayPal's voorwaarden staan, maar het zou mij niet verbazen dat er een betaalverplichting in staat ongeacht wat jij er van vind, ofzo.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Mr.Joker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:10:
Waar ik al bang voor was:

Koper krijgt geld terug en ik moet dokken....

iemand idee wat de beste vervolgstappen zijn?
Ben eerlijk gezegt wel benieuwd wat het verdict van paypal dan is?

Heb je voor jezelf gegevens beschikbaar? zoals handtekening van ontvanger e.d.
Zolang er niet word getekend voor ontvangst, is de status van de verzender niet echt een stok om mee te slaan.

Heb vaak genoeg pakketten niet ontvangen, met de handtekening van de bezorger op de online status pagina, een week later ergens in de tuin terug gevonden. Ga er stiekem vanuit dat dit in spanje niet anders gaat.

Daarnaast wat hierboven als is gezegd, eerst pakket terug ontvangen lijkt me.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Het is geen mogelijkheid om zelf nu weer een claim in te dienen bij Paypal?
Check het adres waar je het heen hebt gestuurd eens in Google Streetview? is dit een woonadres of is hij naar een P.O. Box gestuurd o.i.d.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optik
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-08-2022
als ik mag geeft ik mijn antwoord in het Engels, mijn ABN is niet zo goed ;-) I handle these types of claims on a daily base from customers after we have delivered a packet that is damaged. Important is when the receiver accepted the packet he/she did not refuse it due to the outer box being damaged.
Thus no signs of transport damage. If the product inside the box is damaged the first thing the receiver should do within 3 days I believe is contact the sender and inform them of damage. You as sender need to put a claim in against the courier, ask the receiver for photos of the damage and also of the box you shipped it in. Also ask the courier company to send you a hard copy of the POD showing signature of the receiver.

If the out box shows damage on the photos and the receiver didnt refuse the package or add comments on the POD stating received dmagae you should be ok and should claim against the courier for damaged in transport. If the damage is only to the unit and not the box and it seems like the Imac was dropped by the receiver I would say fight it in court (Rechtsbijstand?) was het verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

May I ask to what extent this is common practice, or does this particularly apply to certain delivery companies?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optik
(je mag rustig in het NL schrijven, ik heb alleen problemen met NL schrijven ;-)) voor ons is dit standard. Ik neem aan alle courier/delivery bedrijven zoiets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf er dan ook op hameren mensen maak foto's/video's. voor je iets stuurt. succes verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optik
wat misschien ook interessant is is de datum van ontvangst (POD) en datum van klacht dat het kapot is. Soms zie wij ook een pakket komt aan en 3 weken laten een klacht dat het kapot was toen ze het ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
Sinds ik er per ongeluk achter ben gekomen hoe makkelijk het is te frauderen met paypal als koper zijnde, verkoop ik echt niets via paypal. kopen dan weer wel.. zo hypocriet ben ik dan.

Foto's maken is inderdaad het devies.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Aan foto's maken heb je echt niks... Het bewijst namelijk helemaal niets! Video idem. Er kan daarna of in de tussentijd nog van alles gebeurdt zijn (voor hetzelfde geld, heb jij hem laten vallen, maar zie je aan de verpakking hier niks van). Foto's/video lost helaas niks op :'( .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De volgende stap is Paypal achter je laten en overstappen naar geschiloplossing via de rechtsbijstand. In dit geval is PayPal uitgespeeld, zij hebben jou ongelijk gegeven en daarmee zijn zij klaar. Maar... Licht hen wel schriftelijk in dat jij niet akkoord gaat met de beslissing op de claim en hun recht om het bedrag terug te vorderen betwist: omdat jij de schade niet veroorzaakt hebt, en omdat je een product retour ontvangt (bij terugzending) dat in waarde gedaald is.

Laat de rechtsbijstand direct weten dat er een incassoprocedure tussen PayPal en jou te verwachten valt. Dan kunnen zij erop anticiperen. Je doel is nu om PayPal van je rug te krijgen, de koper is m.i. niet langer relevant nu jij de 1000€ terug hebt.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MrBreaker schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:11:
Aan foto's maken heb je echt niks... Het bewijst namelijk helemaal niets! Video idem. Er kan daarna of in de tussentijd nog van alles gebeurdt zijn (voor hetzelfde geld, heb jij hem laten vallen, maar zie je aan de verpakking hier niks van). Foto's/video lost helaas niks op :'( .
Waarom zijn er dan nog zoveel mensen die hameren op foto's en video's? Wat weet jij wat zij niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

St@m

@ Your Service

Racing_Reporter schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Waarom zijn er dan nog zoveel mensen die hameren op foto's en video's? Wat weet jij wat zij niet weten?
Die mensen lullen maar wat en gaan voor scheinveiligheid. Of denk je echt dat als ik iemand heb opgelicht (baksteen verstuurd) en ik laat een video zien van een macbook die ik in een doos stop, dat het dan allemaal ok is?

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 18-07-2015 10:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Vindt dit een heel spijtige zaak vooral omdat dit zo laat na de levering pas is gebeurd, je het pakket niet ontvangen hebt en de koper het pakket aangenomen heeft.Ik denk dat je 2 opties hebt:

1) kan je zelf geen claim indienen bij PayPal of is dit enkel mogelijk voor kopers?

2) dus zoals eerder vermeld door de anderen, geen PayPal meer gebruiken en rechtsbijstand contacteren, misschien ook creditcardmaatschappij om zeker te zijn dat er geen geld wordt geclaimd.

Succes verder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:25
En nu maar hopen dat je je eigen iMac terug krijgt in plaats van een omgewisseld exemplaar.
Wat zou Paypal doen wanneer je een omgewisseld exemplaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
nielsn schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:29:
En nu maar hopen dat je je eigen iMac terug krijgt in plaats van een omgewisseld exemplaar.
Wat zou Paypal doen wanneer je een omgewisseld exemplaar krijgt?
Dat zóu wel het echte doemscenario zíjn.
Daarom zouden foto's van het verstuurde product in dit geval, misschien bij kunnen dragen tot een oplossing

Echter heb je als koper altijd kans op een tweede claim/ als het product niet voldoet aan de beschrijving daarom foto toch handig.
Claim, product werkt niet of niet goed.
Filmpje van het goed werkende product alvorens te versturen, ook goed type/ id nr apparaat in beeld brengen.
Filmpje verpakken en verzendsticker.
Je verstuurd immers iets van 1000 euro aan een volstrekt onbekende.
Iets wat je bij marktplaats niet in je hoofd zóu halen.

Hoe staat de koper bekend? Hoeveel aankopen hoelang al ebay'r hoe zijn zijn review's naar andere toe.
Dat geeft vaak al een indicatie hoe de koper is, maar daarover lees ik nergens iets over.

Ik geloof zelf nog steeds in de klachtafhandeling van paypal.
Echter hoe meer harde bewijzen je aandraagt hoe slechter de kans voor de koper wordt om het gelijk te krijgen.

[ Voor 96% gewijzigd door Supertip op 18-07-2015 12:26 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59
Bijzondere situatie....

Van wat ik wel weet is dat Paypal ook VERKOPERSbescherming biedt.
Of dat in dit geval ook geldt, weet ik helaas niet.
Verkopersbescherming is iets dat je MOET claimen. Zonder die specifiek te aan te duiden, zullen ze het je nooit aanbieden.

In mijn geval had ik iets opgestuurd en koper zei dat het product niet was ontvangen.
T&T wees uit van wel. Omdat het om een CC chargeback ging, werd uiteindelijk besloten in mijn nadeel.
Ik had natuurlijk alle bewijs en heb toen direct gebeld en VB geeist. Binnen 24 uur kreeg ik alle geld terug van PP.

In dit geval gaat het om schade, maar eerst claimt de beste man dat hij het pakket nooit heeft geaccepteerd. Je zal vast en zeker die bewijsstukken ook hebben (screenshot), maar bel eens PP en zet een nieuwe zaak op. Jij de geld niet, hij zijn geld ook niet! Laat hem aan PP uitleggen waarom hij eerst weigert en dan opeens toch heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat maakt de kans wel heel klein...
Dus die grappen van de laptop is stuk aangekomen heb je een stuk minder.
St@m schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Die mensen lullen maar wat en gaan voor scheinveiligheid. Of denk je echt dat als ik iemand heb opgelicht (baksteen verstuurd) en ik laat een video zien van een macbook die ik in een doos stop, dat het dan allemaal ok is?
Ja tuurlijk... er is ook iets als gewicht ...
weet je ik kies liever voor scheinveiligheid dan geen veiligheid dan dat je 1000 euro moet betalen zonder dat voet heb om ergens op te staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 02:34:
Hij werd afgeleverd via SEUR. (heb het verzonden via DPD)

Echter gaf de koper zelf aan dat hij het pakketje had geweigerd terwijl de track en trace aangaf dat hij was afgeleverd.
Heb je het verzekerd verzonden? Seur wil nogal eens wild met pakjes omgaan. ze gooien het letterlijk in de vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Het is verzekerd, echter tot 500 euro via DPD.

Ook moet je aan een hele waslijst met eisen voldoen, het mag onder andere niet van glas zijn? (weet niet in hoeverre een iMac daar al buiten de boot valt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Supertip schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:50:
[..]

Hoe staat de koper bekend? Hoeveel aankopen hoelang al ebay'r hoe zijn zijn review's naar andere toe.
Dat geeft vaak al een indicatie hoe de koper is, maar daarover lees ik in jou verhaal niets over.
Misschien heb je er over heen gelezen?

Of meer Aiiiiiii daar had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Goeie ebayer, 435 positieve feedbacks.

Maar bedankt voor je 'supertip'

Enfin,

Verhaal heeft een nieuwe wending gekregen? Pakket is nu momenteel in Utrecht in het depot, maar het lijkt erop dat het paypal geschil 2 stappen terug is gegaan?

Ik kreeg opeens een mail van paypal:

Beste xxx,

Deze kwestie wordt op dit moment onderzocht en we hebben uw koper gevraagd aanvullende informatie te verstrekken. U krijgt bericht als we meer informatie nodig hebben.

Kijk ik in het geschilcentrum, ben ik weer twee stappen terug in het geschil.

Normaliter zijn dit de stappen:

Geschil -Opwaardering - Actie van uw kant nodig - In afwachting van reactie van tegenpartij - In behandeling bij Paypal - Retour van objecten - Gesloten.

Ik was 2 dagen terug nog bij de stap 'Retour van objecten', maar sinds vandaag weer in de stap 'In afwachting van reactie van tegenpartij'

Volg het allemaal niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 09:36

iichel

Gazoooo

Ik heb een praktisch identiek scenario gehad.

Ik krijg nu elke 2 weken een brief van EOS en ik stuur elke keer een brief terug met:
- De mededeling dat ik er niet akkoord mee ga (iedere keer dezelfde brief voldoet)
- De mededeling dat ik wens niet meer lastig gevallen te worden
- De mededeling dat verdere correspondentie leidt tot administratiekosten van mijn zijde a 25 euro
- Betaalverzoek van n x 25 euro (waarbij n het aantal brieven is dat ze verstuurd hebben. Geloof ik 17).

Telkens krijg ik dezelfde brief van ze dus ze zullen het wel niet al te serieus nemen. Zodra ze grof geschut erbij halen, zal ik m'n rechtsbijstand inschakelen maar tot die tijd ben ik zuinig op m'n eigen risico :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Mr Joker, ze laten de zaak open En lopen over twéé zaken totdat jij het pakket thuis hebt.
Zodat het nog over links of rechts goed zal komen, zonder dat iemand een voorsprong heeft of bevoordeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo kan je beide kanten op 0 zetten, ontvanger kan ook even snel baksteen in de doos gooien en daarna foto's maken van de baksteen die hij heeft ontvangen. Zulke foto's hebben mij al 3x geholpen in een PayPal geschil, krant erbij voor de datum.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:18
Heb je je pakket al terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ligt op het depot in Rotterdam, twijfel om hem op te halen

[ Voor 56% gewijzigd door Mr.Joker op 29-07-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Je kan nu niet meer terug toch, wat betreft dat punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dan ben je straks je mac en het geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Mr.Joker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:37:
Wat is nu de status van de claim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Mr.Joker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:37:
Lijkt me wel handig anders ben je sowieso die 1000 euro kwijt en ik gok dat Paypal voor zo'n bedrag wel moeite wil doen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, paypal laat het gewoon voorkomen. En jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden dat je het geld terug moet sturen als de koper niet tevreden is. Lijkt mij dan ook een klare zaak bij de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Niet ophalen is ook geen eerlijke optie, gewoon een ervaring rijker.

Als het tegen zit heeft PayPal ook de tracking code en wordt je er helemaal niets wijzer van om hem te laten liggen.
Wel weegschaal meenemen bij ophalen en filmen, ook zo met uitpakken.
Beste ter plaatse allebij doen, staat het in één zucht opgenomen.
Omdat PayPal een sterkere arm heeft als wij denken, vangen ze die euro's toch wel van je terug.
Ze doen gewoon aangifte tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb het pakketje opgehaald.

Stroomkabel ontbreekt. (is dus niet compleet)

Zal wederom contact opnemen met paypal

Ook zit er nu veeeel meer schade op dan wat de koper aan foto's had gestuurd.

Ook heeft hij een geheugenmodule gestolen, er zat 8GB in, nu zit er nog maar 4GB in

Hier laat ik het niet bij zitten

[ Voor 46% gewijzigd door Mr.Joker op 07-08-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serie nummer klopt nog wel?

Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd, en hopelijk komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Serienummer klopt nog, maar het is een vesa editie.

Dit houdt in dat het serienummer op de vesa beugel zit, maar deze beugel kan je zo eraf schroeven. (hij kan hem dus bijvoorbeeld met een andere uitgewisseld hebben)

Ik kan met dat defecte scherm niet OS in om te controleren hoe en wat.

De laatste keer dat ik Paypal aan de lijn had zeiden ze wel, dat mochten er onderdelen ontbreken bij de retour, dat ik door middel van een aangifte bij de politie mijn geld krijg.

Dat ga ik dus zeker dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tsssssssssssss dat is balen, nu ben ik benieuwd hoe PayPal dit gaat behandelen.

Lijkt me gewoon diefstal vernieling.

Overigens klopt je gevoel vanaf het begin, dat het zaakje stinkt.
Wel hulde dat je het pakket hebt opgehaald.

Ik blijf dit volgen en hoop echt voor je dat dit goed afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Same, wat een walgelijke streek! Zoveel mogelijk in beeld brengen en opsturen, aankoopbon van je oorspronkelijke aankoop, vergeleken met wat je terug hebt gekregen, etc, dat zal nog wel wat uitmaken denk (correct me if I'm wrong). En aangifte inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Racing_Reporter op 07-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:09
Is het eventueel mogelijk om de iMac via een displayport kabel (danwel een adapter) alsnog aan een externe monitor aan te sluiten? Zoja, dan kan je eventueel daarmee het interne serienummer verifieren met degene die op de beugel zit. (Ik neem hierbij aan dat deze gewoon op te vragen is binnen OSX, zoveel heb ik er niet met OSX gedaan)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Boeiend verhaal, dit. Ik vind het moeilijk hoe makkelijk PayPal te overtuigen is. Doen ze wel genoeg aan wederhoor? Geven ze jou wel genoeg de kans jouw kant van het verhaal te bewijzen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt me dat je als verkoper nooit genoeg gehoord bent als koper eerst zegt het pakket geweigerd te hebben == nooit ontvangen en bij een tweede claim ineens beweert het pakket wel degelijk te hebben, dan heeft Paypal gewoon oogkleppen op...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik ga ze maandag even bellen.

Grote kans dat ik aangifte van diefstal moet doen bij de politie en deze aangifte moet doorsturen naar PayPal, zodat ik mijn geld terugkrijg. Echter is dit in Spanje gebeurd, dus weet niet in hoeverre een aangifte hier mogelijk is.

Ik snap echter niet dat PayPal zomaar ervanuit gaat dat het pakketje in goede orde bij me aangekomen is. De enige optie die ik had bij het geschil, is dat ik aan moest vinken dat ik het pakketje had ontvangen.

Ik heb geen kabels om de Mac te testen aan een extern beeldscherm. Ik ga voor de rest ook geen geld meer uitgeven aan die kabels haha

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Joker op 08-08-2015 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:00:EDIT: sterker nog, ik laat het incassobureau brieven sturen, als ik de verhalen zo lees sturen ze nooit een deurwaarder
Zonder uitspraak van een rechter kan een deurwaarder niets, al proberen sommigen je wel flink te intimideren. Zolang jij je afspraken bent nagekomen zal een rechter niet snel in jouw nadeel oordelen - nog los van dat maar weinig mensen die stap zetten.

Weet je overigens al hoe het wettelijk zit? Ben jij als verkoper verantwoordelijk voor het pakket totdat het aankomt, zoals bij winkels, of zit het bij particulieren net weer anders? En, niet onbelangrijk, valt dit de Spaanse of Nederlandse wet?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:15:
Natuurlijk, paypal laat het gewoon voorkomen. En jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden dat je het geld terug moet sturen als de koper niet tevreden is. Lijkt mij dan ook een klare zaak bij de rechter.
Heb je een bron van dat Paypal dit soort zaken laat voorkomen, en dat een Nederlandse rechter daarin meegaat? Voorwaarden zijn in Nederland maar zeer beperkt geldig, lang niet alles wat daarin staat is legaal of verdedigbaar.
Mr.Joker schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 02:21:
Ik heb geen kabels om de Mac te testen aan een extern beeldscherm. Ik ga voor de rest ook geen geld meer uitgeven aan die kabels haha
Kan je die niet ergens lenen? Als blijkt dat die nummers anders zijn sta je direct wel heel sterk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Er ontbreken al onderdelen.

Dat is diefstal, dat moet al voldoende zijn.

Ook is het veel meer beschadigd dan hoe hij aangekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:25
Het lijkt mij dat hoe meer misstanden jij kan bewijzen hoe sterker jij in je Paypal geschil staat!
Er woont vast wel een Tweaker bij je in de buurt die je kan helpen met het uitlezen van je serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:09:
Er ontbreken al onderdelen.

Dat is diefstal, dat moet al voldoende zijn.
Of er is gewoon een foutje gemaakt. Een stekkertje vergeten mee te sturen kan gebeuren en dat kan hij ook nog goedmaken.
Ook is het veel meer beschadigd dan hoe hij aangekomen was.
En dat is dan weer aan jou om te bewijzen :'( Dat is echt rot, maar dat is een welles-nietes-verhaal, tenzij je kunt bewijzen hoe hij in de doos ging.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 08-08-2015 12:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:35
Room42 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:24:
[...]
Of er is gewoon een foutje gemaakt. Een stekkertje vergeten mee te sturen kan gebeuren en dat kan hij ook nog goedmaken.
en de missende 4gb geheugen module? ook een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Flapperbol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

en de missende 4gb geheugen module? ook een foutje?
Ehh nee, dat lijkt me niet :o
Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Room42 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:39:
[...]

Ehh nee, dat lijkt me niet :o
Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :X
Het is inderdaad de geheugenmodule en stroomstekker die ontbreken.

Ook heb ik foto's van de imac toen hij beschadigd in spanje aangekomen zou zijn, die foto's heeft hij mij opgestuurd, nu zitten er dus meer beschadigingen op dan wat hij me gestuurd had, dat wordt inderdaad een welles nietes verhaal, maar de ontbrekende spullen zijn helder

Ik ga maandag paypal bellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 13:07
Misschien is het, als extraatje, een idee om voor het verzenden nog foto's te maken van de staat van de waren en vervolgens ook van het ingepakte product, dan kan je altijd aantonen dat het product voor verzending in goede staat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sovereignthrone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:04:
Misschien is het, als extraatje, een idee om voor het verzenden nog foto's te maken van de staat van de waren en vervolgens ook van het ingepakte product, dan kan je altijd aantonen dat het product voor verzending in goede staat was.
Je weet dat dit mosterd na drie maaltijden terug is? Hij heeft het product al lang en breed verstuurd en inmiddels weer teruggestuurd gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 08:51
dit is wel een beetje een verhaal waar ik een gevoel van walging van krijg je word bestolen van 2 kanten zowel PayPal als de kopende partij, dit zaakje stink heel erg.

als ik jouw was zou ik hier aangifte doen en daarbij heel duidelijk stellen dat de diefstal gebeurd is na aankomst in spanje geef ook de plaats van bestemming aan bij de politie de kans dat die ook contact zoeken met de spanse college is dan wel aanwezig zodat er op 2 plekken aangifte staat dan hheft de koper door zn eigen foto's en jouw dubbele aangifte heel wat bij paypal en de politie uit te leggen.

tevens als je het originele serrinummer hebt kun je bij apple de spes van je mac gewoon terug vragen en zo aan tonnen dat je bankje ram er uit gejat is, anders word het zeer lastig om hard te maken dat er echt ram uit is of je moet ergens een bon de verpakking en de dust cover van je ram slot uit de mac hebben (ondien die aanwezig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
In de originele Ebay advertentie stond 8GB Ram, na openen van RAM slot nog maar 4.

van de Apple website:

3,2-GHz processor
1 TB opslag
3,2-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GT 755M met 1 GB videogeheugen

Dit model wordt alleen maar met 8GB verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En heb je nou het juiste serienummer? Is het dus nog hetzelfde apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:38:
En heb je nou het juiste serienummer? Is het dus nog hetzelfde apparaat?

Mr.Joker schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:05:

Serienummer klopt nog, maar het is een vesa editie.

Dit houdt in dat het serienummer op de vesa beugel zit, maar deze beugel kan je zo eraf schroeven. (hij kan hem dus bijvoorbeeld met een andere uitgewisseld hebben)

Ik kan met dat defecte scherm niet OS in om te controleren hoe en wat

Dat ga ik dus zeker dus doen
Xesxen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:08:
Is het eventueel mogelijk om de iMac via een displayport kabel (danwel een adapter) alsnog aan een externe monitor aan te sluiten? Zoja, dan kan je eventueel daarmee het interne serienummer verifieren met degene die op de beugel zit. (Ik neem hierbij aan dat deze gewoon op te vragen is binnen OSX, zoveel heb ik er niet met OSX gedaan)

[ Voor 32% gewijzigd door Supertip op 08-08-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, weet ik, maar heeft ie hem nou aan kunnen sluiten om hem te controleren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:40:
[...]

Ja, weet ik, maar heeft ie hem nou aan kunnen sluiten om hem te controleren? O-)
Afwachten TS post elke update netjes, Volgende keer beter/duidelijker je vraag omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
sovereignthrone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:04:
Ja, want de foto's die je maakt zijn dan dús ook van het product dat je in de doos op gaat sturen?
Zegt natuurlijk helemaal niets. Foto's maken van een laptop, baksteentje in de doos, en sturen maar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 13:07
*knip* als je niets nuttigs bij te dragen hebt, reageer dan niet.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 09-08-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Apparaat is dus wel hetzelfde, heb het aangesloten op een scherm.

Foto's voor verzenden bewijst niks, kan net zo goed een stoeptegel later in gaan.

We weten morgen meer als ik gebeld heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Pffffffff ergens jammer mr Joker dat het je oude laptop is, ben overigens wel benieuwd wat de tegen reactie is van jou Spaanse koper.
Want volgens mij heb je via PayPal een open systeem zodat je de tegen reacties ziet.
Maar dit gaat een heeeeeeeeeeel moeilijk verhaal worden, voor zowel jou als verkoper, maar zeer zeker ook voor de Spanjaard.

Ben benieuwd, we duimen voor je👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Achja, zoals ik al zei; De paypal medewerkster gaf aan dat mocht het apparaat met ontbrekende onderdelen terugkomen (dus diefstal), moet er aangifte gedaan worden en wordt ik terugbetaald.

Ook zijn serienummers gewoon opnieuw te programmeren bij een Mac, dus wat dat betreft is dat systeem ook niet helemaal waterdicht.

De communicatie tussen koper en Paypal is voor mij als verkoper niet te zien.

Morgen het verhaal bij Paypal neerleggen en online aangifte doen, dan zien we verder

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 09-08-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Contact opgenomen met Paypal en mijn verhaal gedaan.

Case is weer geopend, ik heb daar alle beklag gedaan en in een document opgestuurd naar Paypal.

- De oorspronkelijke foto's van de koper van de beschadigingen. (Toen hij de schade meldde vroeg ik hem om van ALLE schade foto's te maken) die zijn nu veel erger

- Foto's van hoe hij er nu uit ziet.

- Oorspronkelijke Ebay advertentie met de vermelding van 8GB RAM. (Met foto van het ram slot waar maar 4GB in zit)

- vermelding van ontbrekende stroomsnoer

We gaan het zien.
Pagina: 1 2 Laatste