[Wielrennen] Tour de France 2015 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:22:
Froome was hier toch gewoon de topfavoriet?
Ja, maar blijft altijd afwachten tot de eerste echte berg om te kijken hoe de verhoudingen zijn ;). Contador en Quintana hadden we nog niet echt gezien.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
wildhagen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:35:
[...]

Dus een hele ploeg in twijfel trekken mag wel, maar één renner niet? Beetje tegenstrijdig?

Overigens wordt er hier niemand beschuldigt? Er worden enkel twijfels geuit, iets wat gezien de plotselinge prestaties imho zo raar nog niet is. Als je een heel peloton kapot rijt, incl absolute en erkende toprenners, is dat op zijn minst wat raar danwel opvallend te noemen.
twijfels mogen natuurlijk altijd geuit worden maar omdat meteen na 1 bergetappe te doen vind ik wel een beetje voorbarig.

het was de laatste jaren wel te zien dat wielrenners die 1 dag een goede bergrit hadden de volgende dag opeens een stuk zwakker waren omdat ze gewoon teveel energie in 1 dag gebruikt hadden.

denk dat we eerst de pyreneen uit moeten zijn om twijfels/beschuldigingen te mogen geven aan wielrenners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Er was blijkbaar een hele mooie etappe vandaag, kon niet kijken ivm vakantie. En 90% hier gaat over mogelijk doping gebruik? 8)7

Geniet gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:36:
Er was blijkbaar een hele mooie etappe vandaag, kon niet kijken ivm vakantie. En 90% hier gaat over mogelijk doping gebruik? 8)7

Geniet gewoon!
Als je al 30 jaar Tour de France kijkt, en al meerdere keren door dezelfde type (saaie) renners voor de gek bent gehouden, dan is het begrijpelijk dat mensen bij deze "prestatie" een gevoel hebben van "O nee niet weer dit ! ".

Het is het misschien niet maar het lijkt er zoveel op, en het is voorbarig, maar het is gewoon een emotie van "ik wil niet weer voor de gek gehouden worden", en na de tour weer m`n ervaring moeten gaan herschrijven.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Geniet gewoon!
Tsja...ik genoot ook in de tijden van Armstrong, Zulle, Zabel, Ullrich etc,,,

...dat de waarheid hun uiteindelijk achterhaalde is een ander verhaal.

Aardige etappe wel, ik ben absoluut geen Froome-fan maar hij liet toch wel even zijn achterste zien aan de rest van het veld. Met of zonder hulpmiddelen...

Verder knap gereden van Gesink.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

Geniet gewoon!
Ik vind het een beetje flauw dat er wordt gedaan alsof iedereen die vraagtekens zet een zure azijnpisser is. Alsof het met een wat kritischer blik ineens onmogelijk is om te genieten. Heb ik ook gedaan, en het gesprek gaat nou eenmaal even over doping... deal with it.

Behalve dat het een mooie rit was met een Nederlander in de hoofdrol was het ook wel een beetje the return of the Armstrong. Dat valt gewoon op, en dus wordt erover gepraat. Als je daarbij bedenkt dat in het verleden letterlijk alle vergelijkbare opvallende prestaties toch niet helemaal zuiver blijken te zijn geweest is het volgens mij niet meer dan normaal dat er vraagtekens worden gezet. En dat is niet de schuld van zure mannetjes die niet kunnen genieten en altijd iets te zeiken moeten hebben, dat heeft de wielersport voor de volle 100% aan zichzelf te danken.

Aan de ene kant heb je iets van 50 jaar wielergeschiedenis en aan de andere kant zelfregulering van de mensen die jarenlang onderdeel zijn geweest van de dopingcultuur en mooie woorden. Zoals ik al zei, een beetje jammer om zo in een hoek gezet te worden omdat ik niet zomaar geloof dat de wielersport nu ineens totaal veranderd is wat dat betreft.
RoricNormannum schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:29:
denk dat we eerst de pyreneen uit moeten zijn om twijfels/beschuldigingen te mogen geven aan wielrenners ;)
Dat ben ik dus wat betreft twijfels iig niet met je eens. Wat mij betreft is de wielersport per definitie verdacht en er is nog een lange weg te gaan voordat dit soort bedenkingen ongepast te noemen zijn. Beschuldigingen is wat anders, daar zal je toch meer bewijs voor moeten hebben.

Wat dus niet betekent dat het vandaag geen mooie etappe was. Zoals iemand anders al zei kan je best gewoon accepteren dat wielrennen misschien geen schone sport is en alsnog gewoon van de koers genieten.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Shabbaman

Got love?

LoneRanger schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:52:
Dat zei men ook over de man die kanker overwon en op een koffiemolentje won. ;)
Ricco had ook van die mooie onconventionele methodes. Marginal gains he...

Ik schakelde in een paar seconden nadat Gesink had aangevallen. Zonder geluid was het wat lastig om te zien wat er nu precies aan de hand was. Ik was er toch van overtuigd dat hij gelost was, al begreep ik echt niet waarom hij dan zoveel zendtijd kreeg ('t is geen Titi). Dat hij in de aanval bleek was wel het WTF-moment van de dag. Leuk om eindelijk eens een Rabo/Blanco/Belkin/TLJ te zien aanvallen in het post-Rasmussen-tijdperk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Clush schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:02:
[...]
Behalve dat het een mooie rit was met een Nederlander in de hoofdrol was het ook wel een beetje the return of the Armstrong. Dat valt gewoon op, en dus wordt erover gepraat. Als je daarbij bedenkt dat in het verleden letterlijk alle vergelijkbare opvallende prestaties toch niet helemaal zuiver blijken te zijn geweest is het volgens mij niet meer dan normaal dat er vraagtekens worden gezet.
Wat ik niet snap is dat er over overmacht wordt gesproken. Tot het moment dat Porte, Froome, Quintana en Vangarderen hem doortrokken was het Gesink vs. de afwachtenden. Vanaf dat moment was het kijhard en bleken Froome en Porte de sterksten. Aangezien de verschillen in de top 5 eigenlijk heel gelijkmatig waren en het niet Froome vs. de rest was begrijp ik niet zozeer wat de winst van Froome verdacht maakt. Is iedereen die sneller was dan Contador dan verdacht? In het verleden heb ik tv en radiomensen ook weleens horen zeggen dat juist de grote individuele verschillen op klimmen aangeven dat de wielersport weer schoon is geworden. Zo kun je alles dus op elke wenselijke manier uitleggen!

Dat de tijd van Froome in het GC nu armstrong-like boven de 2 t/m 5 ligt, dat ligt in elk geval niet aan hem maar aan een combinatie van goed ploegwerk en een beetje geluk bij Sky.

Dan vond ik Nibali in 2014 eerder een kwestie van pure overmacht.. Dat was echt Nibali vs. de rest, zoals het ook Armstrong vs. de rest was..

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 14-07-2015 20:28 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Tactisch ook sterk van Gesink, hij pakt z'n winst terwijl de andere mannen nog even de kat uit de boom kijken. Ook behoorlijk arrogant van de anderen dat ze hem zo laten gaan, maar daar krijgen ze hopelijk nog spijt van.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dat is ze vorig jaar in Spanje ook bijns gebeurd :+. Volgens mij is Gesink beter op stijle klimmen dan hij wil dat anderen denken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Makkelijk op 14-07-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Makkelijk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:24:
[...]
Dan vond ik Nibali in 2014 eerder een kwestie van pure overmacht.. Dat was echt Nibali vs. de rest, zoals het ook Armstrong vs. de rest was..
Nibali kwam imho in de vorige tour nooit "supersterk" over, maar eerder tactisch/uitgekookt met een dosis geluk.
Hij kwam de bergen ook niet met het grootste gemak over, veel etappes deed hij het iets beter dan de andere en vele iets minder, waarbij hij bij de mindere etappes of geluk aan zijn zijde had dmv uitvallen van bv Froome en Contador of alleen voorbij gereden werd door mensen die niet boeiend waren voor het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
Bizar eigenlijk dat Contador zo tegenviel, als je hem zag in de Giro, dat was exact Froome. 2 rondes toch te zwaar in één jaar?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
enchion schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Nibali kwam imho in de vorige tour nooit "supersterk" over, maar eerder tactisch/uitgekookt met een dosis geluk.
Hij kwam de bergen ook niet met het grootste gemak over, veel etappes deed hij het iets beter dan de andere en vele iets minder, waarbij hij bij de mindere etappes of geluk aan zijn zijde had dmv uitvallen van bv Froome en Contador of alleen voorbij gereden werd door mensen die niet boeiend waren voor het klassement.
Dat kan zijn, maar kijk je dan naar het GC:

1 Vincenzo Nibali 89:59:06
2 Jean Christophe Péraud +7:37
3 Thibaut Pinot +8:15
4 Alejandro Valverde +9:40
5 Tejay van Garderen +11:44

1 Chris Froome 83:56:40
2 Nairo Quintana +4:20
3 Joaquim Rodríguez +5:04
4 Alberto Contador +6:27
5 Roman Kreuziger +7:27

Ik denk ook best dat Sky enigzins tactiek heeft afgekeken bij Armstrong (onmiddelijk en dodelijk reageren op de eerste aanval in de eerste berg) maar dat betekend niet dat ze ook doping hebben afgekeken. Daarnaast is Porte denk ik toch wel een niet te onderschatten factor. Zowel bij de "afmaak" etappes van Froome in 2013 als Wiggins in 2012 was hij de motor die de tegenaanval inzette.

[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 14-07-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@ Makkelijk

Geen 1 rijder in je 2e lijstje is in het 1e lijstje te vinden, die belangrijke factor heeft Nibali in zijn voordeel.
(Niet dat dat bewijst dat hij dan wel schoon zou zijn btw)

btw we zitten nu al bijna aan het verschil van je 2e lijstje (einduitslag 2013) en dat pas Na "1" berg !!!

[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 14-07-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Witte schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:49:
Zal me niks verbazen als Gesink geparkeerd komt en op 5 minuten binnenkomt of zo.
dan kende jij Gesink dus niet goed. Die houdt altijd wel tempo. Als hij vroeg lost, pikt ie er nog 15 op. Als ie zoals vandaag rijdt en het tempo aan de voet al kan volgen weet je dat ie goed is.

Gesink is juist enorm taai, kan wel lossen maar gaat nooit kapot. Daarom is het ook zo verrassend dat hij aanviel. Meestal heeft hij enorm veel moeite met tempo versnellingen en overgangen van vlak naar klimmen. Zo'n rit als vandaag is eigenlijk he-le-maal niets voor Gesink, alleen vlak en dan ineens poef zo'n berg op. Dat hij dit kan doet het beste vermoeden voor het vervolg van de Tour.

Ik wil nog even afwachten hoe hij het morgen en overmorgen doet, maar als hij weer op dit niveau rondrijdt zit er zonder gekkigheid gewoon een top 5 in met kans op podium. En dat had ik nu écht niet meer verwacht. Hij is na zijn beenbreuk meer tijdrijder dan klimmer geworden. Zo heeft ie niet meer geklommen sinds 2011. Bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
wildhagen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:18:
Ik vind Gesinks koers overigens ook enigzins verdacht. Ruim anderhalf jaar laat hij weinig zien qua prestaties, en nu opeens dit?

Froome is hier niet de enige die boven verwachting presteert lijkt me?
anderhalf jaar? Vuelta is midner dan een jaar geleden, reed daar 7e totdat ie moest afstappen omdat zijn vrouw ernstige problemen had met zwangerschap 2e kind..

Hij presteert wel boven verwachting, gezien recente klimprestaties, maar de échte wielervolger weet dat er in de echte Gesink véél meer inzat. Dit is voornamelijk door brute pech en een heel ongelukkige laatste paar jaar er niet uitgekomen. Maar op zijn 20e zat ie al vlak achter de wereldtop bij het klimmen. Dat niveau heeft hij dus nu pas teruggevonden. Ik wil er eigenlijk niet aan denken wat Gesink had gekund ZONDER al die pech. Helaas zullen we dat nooit te weten komen.
Gesink was als jonge kerel beter dan de 2 jaar oudere Nibali bergop bijvoorbeeld... maar waar Nibali al die jaren ongestoord kon groeien werd Gesink alleen maar achteruitgeslagen door ellende. En als kers op de kaart kwam daar het Nederlandse 'Tourvolger/successupporter' volk achteraan. Heel irritant volk dat vooraan staat als ie het goed doet maar alleen kritiek heeft als het slecht gaat, ook al weten ze totaal niet wat er speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gesink is geopereerd aan zijn hart vorige jaar. Ik geloof dat er ook nog problemen waren in de privé sfeer (kind). Dat ligt nu hopelijk allemaal achter hem. Ik had stilletjes al de hoop dat hij goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer om te zien dat de Nederlandse mannen geen kans maken op een nummer 1 notering in het algemeen klassement. Als Gesink blijft knallen moet een top 3 notering denk ik wel mogelijk zijn.

Vandaag was natuurlijk wel een beetje overdreven. Iedereen is al een feestje aan het vieren. Bram Tankink typeert het hele schouwspel met Gesink en de ploegleider goed.
Bellen met Bram: 'Gelachen om jankende ploegleider'
Dat is ook het enige wat je kunt doen. Niemand heeft iets gewonnen en iedereen is dolblij :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zo gaat dat... Als Gesink vandaag een mindere dag heeft is hij weer de schlemiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
wildhagen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:18:
Ik vind Gesinks koers overigens ook enigzins verdacht. Ruim anderhalf jaar laat hij weinig zien qua prestaties, en nu opeens dit?

Froome is hier niet de enige die boven verwachting presteert lijkt me?
Laten we het erbij houden dat het buitengewoon opmerkelijk is ;) Ik ben het met je eens in dat opzicht. De manier waarop hij er staat is ook enigszins opvallend. Hij straalt zowaar vertrouwen uit, en dat is iets wat we in de afgelopen jaren niet van Gesink hebben gezien.

Het zat er wel aan te komen, het is dat hij naar huis moest in de Ronde van Algarve, maar ook daar presteerde hij al behoorlijk. Vorige Vuelta stond hij 7e na de 17e etappe, maar ook toen moest hij naar huis.

Ik blijf het een koekenbakker vinden qua persoon overigens. Ik ben meer een fan van Mollema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Gesink heeft altijd al het talent gehad, maar hij heeft ook heul veel pech gehad en mentaal is hij ook niet zo sterk gebleken.

Ik denk dat zijn prestatie niet zo maar uit de lucht komt vallen. Dit zit er bij hem gewoon in en met een beetje meer zelfvertrouwen komt het er (blijkbaar) ook uit.

Waar ik wel bang voor ben is dat z'n vertrouwen weer ergens een tik gaat krijgen en dat hij in een van de bergetappes een baggerdag gaat hebben.

Zo niet, dan hoop ik dat hij voor de bolletjes trui probeert te gaan.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Zo damn, sterke kopgroep zeg. Kwiatkovski, Boasson Hagen, Westra en Jungels, die zijn waarschijnlijk niet zo makkelijk bij te halen als ze op stoom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Eerst nog even zien of ze ook echt weg mogen fietsen. Begint er wel op te lijken geloof ik. Leuk dat er weer een Nederlander bij zit met Westra.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Fiber schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:00:
Eerst nog even zien of ze ook echt weg mogen fietsen. Begint er wel op te lijken geloof ik.
Niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30
En weer gegrepen. Teveel teams hebben de slag gemist. Snap niet zo goed waarom Canondale en Giant niet gewoon de renners in de achtervolging sturen ipv met het hele peleton achter de vluchters aan jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:12:
En weer gegrepen. Teveel teams hebben de slag gemist. Snap niet zo goed waarom Canondale en Giant niet gewoon de renners in de achtervolging sturen ipv met het hele peleton achter de vluchters aan jagen.
Omdat de renners die in de achtervolging gaan dan ook een serieuze inspanning moeten leveren, en tegen renners van dat kaliber is dat waarschijnlijk niet verstandig, als je ze al bijhaalt.
Te groot chasse patate risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Zamorano schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Omdat de renners die in de achtervolging gaan dan ook een serieuze inspanning moeten leveren, en tegen renners van dat kaliber is dat waarschijnlijk niet verstandig, als je ze al bijhaalt.
Te groot chasse patate risico. ;)
Precies, 4 goede tijdrijders die ook wel een beetje omhoog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
En de vluchters die het vandaag mogen doen:
Steve Morabito (FDJ), Serge Pauwels (MTN), Rafal Majka (TCS), Thomas Voeckler (EUC), Emanuel Buchmann (BOA), Julien Simon (FDJ) & Arnaud Demare (FDJ).
Pauwels reed gisteren erg sterk, dus die geef ik het meeste kans vandaag. Majka zou sterk moeten zijn, maar die liet het gisteren enorm lopen. Voeckler is natuurlijk de ontsnapper van het peloton die het al vaker tot een goed einde heeft gebracht, maar hij begint toch ook wel op leeftijd te raken. De rest is slechts vulling.

Ik geef Pauwels en Voeckler vandaag een redelijke kans, maar ik denk toch niet dat er meer dan 1 of 2 renners voor de toppers gaan eindigen, tenzij ze op de top van de Tourmalet wegrijden (goede kans dat dit gebeurt)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
hoop FDJ's, da's een beroerd dillema voor de andere 4. Meerijden en de voorsprong vergroten maar 't op een presenteerblaadje voor de FDJ's geven, of hen 't zware werk laten doen, maar daardoor bijgehaald worden door de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:26

Case_C

[Team Carrack]

De vluchters zijn geen van allen belangrijk voor het klassement. Vraag ik me af wat de klassementsrijders op de Tourmalet gaan laten zien. Als ze dat gaat naar Froome nog iets willen dichtrijden moeten ze de koers daar gewoon heel zwaar gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Er wordt niet veel geprobeerd op deze 1ste categorie, ze rijden met een enorme groep omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Goron schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:53:
Er wordt niet veel geprobeerd op deze 1ste categorie, ze rijden met een enorme groep omhoog.
Wellicht nog wat te vroeg. Ze moeten nog een flink stuk fietsen. En voor de klassements renners telt morgen wellicht ook mee: Morgen is een heeeele zware rit waar sommige renners al maanden tegen opzien. Ben ook benieuwd naar de afhakers van morgen... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Jumbo zit wel lekker prominent voorin

Mooi interview met Tom Leezer, nuchtere kerel. Wel een pijnlijke val gisteren, hij moest remmen omdat een Orica auto een noodstop maakte, kon niet uitwijken vanwege zo'n betonnen rand en is toen met zijn neus vol op die rand gevallen.

[ Voor 78% gewijzigd door Goron op 15-07-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij Astana gaat het lekker geloof ik. Na de gezond verklaarde Boom nu ook Taaramaë eruit, en Scarponi is ook ziek, zwak en misselijk...

Er heerst daar iets ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Boom was een virus of zo toch? Dan is 't vast bij meer inderdaad.

Kan me voorstellen dat de weerstand niet heel hoog is tijdens zo'n tour vanwege de inspanningen

Edit: ze gaan volgens mij ook lang niet zo voluit als gisteren, die groep is toch best nog wel groot voor zo'n berg zo dicht bij de top

[ Voor 29% gewijzigd door rik86 op 15-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zou wat zijn als Froome straks een bocht mist in de afdaling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
hjs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:15:
Hij is zo goed in vorm dat hij dan gewoon op zijn fiets blijft en nog tijdwinst pakt ook als dat gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:26

Case_C

[Team Carrack]

hjs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:15:
Dan zweeft hij zo naar beneden de berg af, zo licht is hij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Piepende banden, dat heb ik nog nooit gehoord.
En koeien ook nog nooit gezien...

[ Voor 29% gewijzigd door Soldaatje op 15-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahaha, die koeien :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
De tour stopt voor niemand maar die koeien ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:25
Piepende bandjes, overstekende koeien: ik zit te genieten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mooie opmerking op twitter: KOErs!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Die Majka gaat echt als een speer. Ik denk dat hij het wel gaat redden en dat gun ik hem wel. Geweldig knap gereden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fiber schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:42:
Die Majka gaat echt als een speer. Ik denk dat hij het wel gaat redden en dat gun ik hem wel. Geweldig knap gereden.
Die Belg lijkt hem niet meer bij te gaan halen. Het peloton gaat er zeker niet meer bij komen. Dus ja, het lijkt er inderdaad op. Vind het wel een mooie winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Fiber schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:42:
Gewoon een erg goede renner! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Mooie tour voor de nederlanders zeg, nu dus Mollema weer in de aanval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Pfff, en deze etappe was waarom ik wielrennen nooit ècht superleuk zal vinden, zaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Nu Bauke is de laatste kilometers in de aanval, Geesink kon bij blijven met de groep geletrui.... kom maar op met de verdachtmakingen....

2 Nederlanders in de top 10! Maar ook 2 Spanjaarden en twee Britten...

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 15-07-2015 18:07 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Froome gaat nu ook in de aanval tegen beschuldigingen :Y).

http://sporza.be/#!/snipp.../559a36660cf2f9d7862efdc0

Vergeet trouwens niet dat Froome al in 2012 zijn eerste had kunnen winnen, maar toen braafjes zijn pedalen inhield om "kopman" Wiggens te laten volgen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

witeken schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:50:
Froome gaat nu ook in de aanval tegen beschuldigingen :Y).

http://sporza.be/#!/snipp.../559a36660cf2f9d7862efdc0

Vergeet trouwens niet dat Froome al in 2012 zijn eerste had kunnen winnen, maar toen braafjes zijn pedalen inhield om "kopman" Wiggens te laten volgen.
Na de finish lieten ze Froome ook nog even zien, hij was netjes aan het uitfietsen.... Iets wat schijnbaar niet gewoon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fransen zijn dan ook erg enge mensen die iedereen die niet uit Frankrijk komt beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Bullet NL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:08:
[...]

Na de finish lieten ze Froome ook nog even zien, hij was netjes aan het uitfietsen.... Iets wat schijnbaar niet gewoon is
Ja, camera's op de gele trui, das wel heel opmerkelijk.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Clush schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:09:
[...]

Ja, camera's op de gele trui, das wel heel opmerkelijk.
Je berijpt hem niet, Froome is een van de weinige rijders die met de fiets op de bok aan het uitfietsen is....
De meeste andere fietsers stappen in de auto/bus of dalen af maar fietsen niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:35:
Pfff, en deze etappe was waarom ik wielrennen nooit ècht superleuk zal vinden, zaad.
.. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Je berijpt hem niet, Froome is een van de weinige rijders die met de fiets op de bok aan het uitfietsen is....
De meeste andere fietsers stappen in de auto/bus of dalen af maar fietsen niet uit...
Volgens mij is dat al een aantal jaar gebruikelijk en niet alleen bij Sky, het komt alleen niet vaak in beeld.
Door uit te fietsen op een bepaald percentage, van je overslag bevorder je het herstel van je spieren.

Even gezocht naar het precieze verhaal, uitfietsen doe je op een klein verzet op 70% van je omslag, dit zorgt ervoor dat de afvalstoffen sneller uit je spieren verdwijnen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
Klopt helemaal. Zorgt er voor dat de lactaatwaardes in je bloed sneller dalen, doordat je rustig in beweging blijft en daardoor de doorbloeding beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Bullet NL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Naar mijn weten doet vrijwel iedereen dit maar doet Froome het nu direct na de etappe op de top omdat hij eerst nog een podiumceromonie ed heeft en dat het uittrappen daarna nog weinig zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:26:
[...]

Naar mijn weten doet vrijwel iedereen dit maar doet Froome het nu direct na de etappe op de top omdat hij eerst nog een podiumceromonie ed heeft en dat het uittrappen daarna nog weinig zin heeft.
Contador was dat idd ook in beeld aan het doen tijdens de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Ik zag Mollema anders ook gewoon even boven uitfietsen; http://nos.nl/tour/video/...ij-mollema-na-finish.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Leuk, Westra weer in de aanval. Zou mooi zijn als het deze keer wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kan Westra goed genoeg de bergen over dat hij hier iets aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Greipel is toch wel echt degene met de hoogste topsnelheid momenteel. De strijd om groen blijft een interessante, is ook wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
Huhu die foto van Ten Dam uit 2011 op NOS.nl omdat hij toen gevallen was in de afdaling van de Cold d'Agnes:
http://nos.nl/data/image/2015/07/16/176298/864x486.jpg

Plaatje achter link, ziet er niet heel fris uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 16-07-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Goron schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:47:
Kan Westra goed genoeg de bergen over dat hij hier iets aan heeft?
Redelijk, maar komt te kort om met de echte klimmers mee te gaan op de slotklim. Dus hij (en anderen) zullen ergens op het vlakke gaan trachten te demarreren om zo met voorsprong de laatste klim op te gaan. Mits de benen goed zijn natuurlijk. Samen omhoog met een Rodriquez en Meintjes kun je wel doen, maar dan hoef je niet te rekenen op winst.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Mooie kopgroep. Alleen een beetje groot wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Fuglsang is de best geklasseerde op zo'n 20 minuten, dus dit groepje mag wegblijven. De voorsprong aan de slotklim zal zo'n 8 a 10 minuten bedragen, maar dat duurt nog wel even :)
De kopgroep lijkt wel wat op een Open Frans Kampioenschap met 11 Franse renners.

[ Voor 28% gewijzigd door Witte op 16-07-2015 12:22 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ach, eerlijkheidshalve denk ik niet dat er genoeg goede klimmers inzitten om het tot het einde vol te houden. Sky houdt het nu op 6 minuten, en er is nog meer dan genoeg tijd om ze terug te halen.

In de kopgroep zie ik alleen Joaquim Rodriguez en Louis Meintjes als sterk genoeg om echt weg te blijven als het er op aankomt. Jakob Fuglsang is niet op niveau dit jaar, Bardet niet, Kwiatkowski ook niet. De rest is grotendeels gewoon 'dead weight'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rodriguez is volgens mij anders ook niet in vorm, die moest er gisteren ook bizar snel af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
plassen moet ook gebeuren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Gaaaaap. 12 minuten reeds. Jammer dat er niet een iets betere Nederlandse renner meezit/meezat
Tja dat krijg je met zo'n grote groep die vooraan rijdt. Iedere ploeg heeft wel een mannetje mee.
...overigens zou het wel weer een stunt zijn als Fuglsang een Pereiro-Siootje uithaalt :P

[ Voor 53% gewijzigd door Witte op 16-07-2015 14:57 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Witte schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:40:
Gaaaaap. 12 minuten reeds. Jammer dat er niet een iets betere Nederlandse renner meezit/meezat
je wordt op je wenken bediend ;) het wordt interessanter

13 minuten is wel een behoorlijk gat.. Weet niet of de klassementsmannen dit nog goed gaan maken. Lijkt er niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 16-07-2015 14:56 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Pfff de klassementsmannen hebben er echt geen zin in vandaag :(. Ze nemen allemaal de skytrein naar de finish.

Vanmarcke is wel lekker bezig vandaag.

[ Voor 16% gewijzigd door Goron op 16-07-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Goron schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:19:
Pfff de klassementsmannen hebben er echt geen zin in vandaag :(. Ze nemen allemaal de skytrein naar de finish.

Vanmarcke is wel lekker bezig vandaag.
Nouja.. Sinds ik me kan heugen wordt er alleen maar aangevallen op de laatste berg. Eerst iedereen kapotrijden en dan een beetje aanvallen en er is er sinds ik me kan heugen altijd 1 de allerbeste en die rijdt ze er dan af.. Zo ongeveer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
jean christophe pieredood deze tour.. tsjonge wat rijdt ie slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
St@m schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Nouja.. Sinds ik me kan heugen wordt er alleen maar aangevallen op de laatste berg. Eerst iedereen kapotrijden en dan een beetje aanvallen en er is er sinds ik me kan heugen altijd 1 de allerbeste en die rijdt ze er dan af.. Zo ongeveer :p
Daarom moet je ook de Giro kijken. Elke koers dit jaar was episch, met Gent Welvegem en de Giro dit jaar als hoogtepunten.
Vooral de Giro waarin Astana elke dag gruwelijk tempo reed en er vaak 2 bergen voor de finish al werd aangevallen.

Daarom Giro > Tour qua kijkplezier. Al jaren voor mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Shabbaman

Got love?

[...]

Ik meen dat in de tijd van Virenque er echt nog wel een bergje eerder aangevallen werd. Springplankjes enzo. Het kan ook nostalgie zijn en beginnende dementie. Maar goed, je zal maar een berg eerder aanvallen, dan rij je na de afdeling alleen naar de volgende berg. Het is maar de vraag of je daar nou echt beter van gaat staan in het klassement.
nebur86 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:28:
Daarom Giro > Tour qua kijkplezier. Al jaren voor mij zo.
+1

Alleen beetje jammer van die Italiaanse wildcardteams met meerdere TVM-vrachtwagens in de karavaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Shabbaman op 16-07-2015 15:30 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
[...]

Ja maar voor goede dalers is het toch lonend om op de voorlaatste berg ook aan te vallen? Of is er teveel mogelijkheid voor het peloton om weer op gang te komen op dat stuk voor de Plateau de Beille?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tijd van Virenque.. Dat is uit mijn hoofd zo'n 20 jaar geleden.. :D ah Meintjes gevallen.. Zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

In de Giro zetten ze ook vaak een mooie berg-rit op zondag.
Nu mochten we afgelopen zondag naar een ploegen tijdrit kijken ;)

Denk dat de concurrentie van Froome gewoon de macht niet heeft om iets te doen.
Hopelijk zijn ze in de Alpen weer wat op krachten gekomen en proberen ze nog wat.
Of is de energie van Froome op en zakt hij dat magere lijf door het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Oei Meintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Goron schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Ja maar voor goede dalers is het toch lonend om op de voorlaatste berg ook aan te vallen? Of is er teveel mogelijkheid voor het peloton om weer op gang te komen op dat stuk voor de Plateau de Beille?
Ongeveer 10 kilometer vlak, valt mee dus.

[ Voor 79% gewijzigd door Vos op 16-07-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:40:
Tijd van Virenque.. Dat is uit mijn hoofd zo'n 20 jaar geleden.. :D
Virenque reed tot 2004 nog rond in het peloton (werd toen nog 15e in het klassement van de Tour zelfs). Wel een echte wielerheld, als enige binnen de Festina ploeg nooit gebruikt, altijd clean geweest ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha inderdaad. Wel prachtige renner om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Virenque reed tot 2004 nog rond in het peloton (werd toen nog 15e in het klassement van de Tour zelfs). Wel een echte wielerheld, als enige binnen de Festina ploeg nooit gebruikt, altijd clean geweest ;)
Haha, uhuh..
Ja ik heb al die jaren niet zo in mijn hoofd. Kijk het al wel zo'n 25 jaar, maar goed toen was ik 7/8 met Indurain enzo. Maar niet echt bewust meegemaakt tot Armstrong

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 16-07-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een hondenweer trouwens, zit ik in een ander deel van Frankrijk met 37 graden te kijken naar regen en hagel :p. Mag ik ook wat? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 16-07-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Spectaculaire beelden met dit weer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Haha, uhuh..
Ja ik heb al die jaren niet zo in mijn hoofd. Kijk het al wel zo'n 25 jaar, maar goed toen was ik 7/8 met Indurain enzo. Maar niet echt bewust meegemaakt tot Armstrong
Ik kijk ook zo'n 25 jaar naar de Tour (in 1990 was ik 15), begintijd van Indurain zeg maar, toen hij continue streed met Tony Rominger enzo (prachtige renner overigens, de eeuwige tweede in de Tour enzo) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Shabbaman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Het kan ook nostalgie zijn en beginnende dementie...
Of niet meer kijken maar gewoon weer ouderwets de radio aan. Dan is elke rit opeens weer spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
da's het nadeel van zo'n grote groep. De klassementsrenners wachten tot de laatste berg, dus hebben er geen belang bij om te jagen, de meeste ploegen hebben iemand mee in de groep, dus er ook geen belang bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
hjs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:40:
In de Giro zetten ze ook vaak een mooie berg-rit op zondag.
Nu mochten we afgelopen zondag naar een ploegen tijdrit kijken ;)

Denk dat de concurrentie van Froome gewoon de macht niet heeft om iets te doen.
Hopelijk zijn ze in de Alpen weer wat op krachten gekomen en proberen ze nog wat.
Of is de energie van Froome op en zakt hij dat magere lijf door het ijs.
Froome zakte in 2013 toch een beetje door het ijs in de laatste 2 bergritten waar hij in totaal 1'30 verloor op Quintana. Dat is de enige houvast die Quintana nog heeft. Maar Froome had dat jaar wel véél meer gereden en vrijwel alles gewonnen, dus was al vermoeider voordat hij aan de Tour begon.. ik vrees dat het dit jaar onmogelijk is om mutant Froome te bedreigen. Of hij moet ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wel Hollands weer vandaag op de laatste berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
Een telefoonverbinding voor het NOS commentaar zelfs, zo slecht is het weer. :P

[EDIT]
En ze zijn weer terug op de normale verbinding (met telefoon als back-up klaar liggen).

[ Voor 41% gewijzigd door LongBowNL op 16-07-2015 16:16 . Reden: NOS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

enchion schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:06:
Wel Hollands weer vandaag op de laatste berg.
Dat belooft wat, denk alleen dat het gat voor Mollema en Gesink net te groot is.

Edit: Maar voor Westra.. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Niku op 16-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

LongBowNL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:08:
Een telefoonverbinding voor het commentaar zelfs, zo slecht is het weer. :P

[EDIT]
En ze zijn weer terug op de normale verbinding (met telefoon als back-up klaar liggen)
En op de Belg gewoon commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:56
St@m schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:11:
[...]

En op de Belg gewoon commentaar
offtopic: Mijn Sony TV met CI+ werkt nog steeds niet lekker bij Ziggo. Dus ik kan alleen NPO1,2,3 zien. De rest klapt er na een paar seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LongBowNL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:08:
Een telefoonverbinding voor het commentaar zelfs, zo slecht is het weer. :P

[EDIT]
En ze zijn weer terug op de normale verbinding (met telefoon als back-up klaar liggen).
Telefoon? Ik hoor ze op Sporza gewoon keurig netjes op de normale lijn hoor, niks geen onderbreking enzo :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ja denk dat de NOS antenne is verbogen door een grote hagelsteen ofzo :P.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste