Ik Kruijswijk veel liever in de Giro waar hij spectaculair goed reed en bij de beste 5 klimmers hoorde, dan in de Tour waar hij net bij de beste 25 klimmers hoort. Heeft bovendien niet echt een acceleratie waarmee je dan een etappe kan winnen.
Afaik voor champions league niet? Maar ik ben ook totaal geen voetbalkenner. Nu is het ook wel oneerlijk om te vergelijken denk ik omdat voetbal ook wel een stukje groter is.Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:37:
[...]
Wut? Voor elk voetbaltoernooi worden stadions gebouwd hoor.
Excuus, ik had het uiteraard over EK's en WK's, het ging over de CLBartske schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:48:
[...]
Afaik voor champions league niet? Maar ik ben ook totaal geen voetbalkenner. Nu is het ook wel oneerlijk om te vergelijken denk ik omdat voetbal ook wel een stukje groter is.
Ja, ik heb ook wel eens wat liever. Gelukkig voor de renners daar financiert Tinkov die ploeg niet.nebur86 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:46:
Ik Kruijswijk veel liever in de Giro waar hij spectaculair goed reed en bij de beste 5 klimmers hoorde, dan in de Tour waar hij net bij de beste 25 klimmers hoort. Heeft bovendien niet echt een acceleratie waarmee je dan een etappe kan winnen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
De TdF doet weinig fout met een prijzenbudget van 3.5 miljoen... de Giro zit daar ver onder. Ik kon ff geen recentere cijfers vinden, maar in 2011 had de Giro een prijzenbudget van iets minder dan 1.4 miljoen euro (en dat is dus alle prijzen bij elkaar)...P.O. Box schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:12:
Doet dan de organisatie van de TdF iets fout dat ze zo weinig budget hebben voor prijzengeld (in mijn ogen is de TdF toch een beetje de Champions League van het wielrennen) of steekt de organisatie zelf gewoon belachelijk veel geld in zijn zak?
En de Vuelta zit daar weer onder (in 2012 ongeveer 1 miljoen euro aan prijzengeld, kon geen recentere gegevens vinden).
Bij de vrouwen is helemaal krankzinnig... de winnares van de Giro Rosa (Giro voor vrouwen) krijgt bijvoorbeeld precies 525 euro (iig in 2014). En nee, dat is geen tikfout...
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2015 11:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
De combi Giro + Tour is gewoon zeer lastig. Dat zie je dus aan Kruijswijk maar ook aan Contador.nebur86 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:46:
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer sporten waarbij het prijzengeld echt bedroevend laag is. Bij het snooker wint de winnaar £300,000. Dat is tenminste een leuk bedrag.wildhagen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
[...]
De TdF doet weinig fout met een prijzenbudget van 3.5 miljoen... de Giro zit daar ver onder. Ik kon ff geen recentere cijfers vinden, maar in 2011 had de Giro een prijzenbudget van iets minder dan 1.4 miljoen euro (en dat is dus alle prijzen bij elkaar)...
En de Vuelta zit daar weer onder (in 2012 ongeveer 1 miljoen euro aan prijzengeld, kon geen recentere gegevens vinden).
Bij de vrouwen is helemaal krankzinnig... de winnares van de Giro Rosa (Giro voor vrouwen) krijgt bijvoorbeeld precies 525 euro (iig in 2014). En nee, dat is geen tikfout...
Maar vanwege de media aandacht die een evenement als de TdF krijgt verwacht je dat er hogere bedragen te winnen zijn, dit is alleen niet het geval, naar mijn mening dan.
Kan overigens ook niet echt cijfers vinden over de kijkcijfers van de tour.
Eigenlijk jammer dat we het eerste deel van de etappe bijna nooit te zien krijgen. Dat is meestal veel spannender en hectischer dan het vaak redelijk saaie middendeel waar ze normaal mee beginnen met uitzenden.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Toch best veel omdat het drie weken duurt, hoewel het niet het getal is dat in de onderstaande link gesteld wordt.Taenadar schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:15:
[...]
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer sporten waarbij het prijzengeld echt bedroevend laag is. Bij het snooker wint de winnaar £300,000. Dat is tenminste een leuk bedrag.
Maar vanwege de media aandacht die een evenement als de TdF krijgt verwacht je dat er hogere bedragen te winnen zijn, dit is alleen niet het geval, naar mijn mening dan.
Kan overigens ook niet echt cijfers vinden over de kijkcijfers van de tour.
http://www.bbc.com/news/blogs-magazine-monitor-28264183
btw 1 van de grootste winsten die gegenereerd worden met al die aandacht is "Frankrijk Vakantieland" waar de organisatie geen belasting over hoeft te betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 23-07-2015 12:43 ]
How do you save a random generator ?
Volgens mij komen we er dit jaar ook nog bekaaider vanaf op dat gebied. 1 bergrit is volledig uitgezonden, dat zijn er meestal wel 2 of 3.Fiber schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:40:
Eigenlijk jammer dat we het eerste deel van de etappe bijna nooit te zien krijgen. Dat is meestal veel spannender en hectischer dan het vaak redelijk saaie middendeel waar ze normaal mee beginnen met uitzenden.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
NOS meldt:cbr600f4i schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:05:
[...]
Volgens mij komen we er dit jaar ook nog bekaaider vanaf op dat gebied. 1 bergrit is volledig uitgezonden, dat zijn er meestal wel 2 of 3.
Laatste drie etappes van start tot finish
Voor de duidelijkheid: alleen morgen, zaterdag en zondag worden de etappes integraal uitgezonden. Dat is niet iets wat de NOS bepaalt.
Mooi, het weekend wordt het waardeloos weer dus kan ik lekker ongegeneerd voor de buis hangen
Zit LottoNL-Jumbo weer niet mee? (Ben de koers via teletekst een beetje aan het volgen.)
Volgens mij niet nee, al hoewel ik ook helaas niet denk dat ze op dit moment de renners hebben om het af te maken, zeker niet in een kopgroep als deze waar toch een aantal erkende klimmers inzitten waarvan ik op dit moment alleen Gesink inschat als beter in deze vorm, echter zullen ze Gesink niet gaan laten rijden in een kopgroep. Ten Dam zit gewoon niet echt lekker in vorm door de valpartijen en zijn Bronchitis, Kelderman zat ook al aan de medicijnen, en Kruijswijk heeft gewoon de vorm van Giro niet, wat opzich ook logisch is gezien de top prestatie die hij daar gereden heeft.
Wel opmerkelijk, Sagan niet mee in de kopgroep, zal nu wel tevreden zijn met zijn voorsprong in het klassement voor het groen.
Wel opmerkelijk, Sagan niet mee in de kopgroep, zal nu wel tevreden zijn met zijn voorsprong in het klassement voor het groen.
[ Voor 125% gewijzigd door Dennism op 23-07-2015 13:27 ]
Nee, Bardet is mee, staat op ruim 4 minuten achter op Mollema, benieuwd of die ploeg nog wat doet om achterstand beperkt te houden.Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:19:
Zit LottoNL-Jumbo weer niet mee? (Ben de koers via teletekst een beetje aan het volgen.)
29 man en 1 Nederlander mee is wel weer jammer...
"Door het niet starten van Meintjes zijn LottoNL-Jumbo en Europcar de enige ploegen die nog volledig zijn." Aldus de Nu Live Ticker. Dat hebben beide teams goede eieren opgeleverd!
Hij is volgens mij gewoon gestart, er staat namelijk nog een interview op de site van de NOS met de ploegleider Steven de Jongh.
Kopgroep van 29 man is ook weer enorm groot zeg. Bardet en Talansky gaan zo ook gewoon de top 10 in proberen te komen met die voorsprong die ze nu hebben.
Kopgroep van 29 man is ook weer enorm groot zeg. Bardet en Talansky gaan zo ook gewoon de top 10 in proberen te komen met die voorsprong die ze nu hebben.
Misschien dat Trek inderdaad de voorsprong beperkt kan houden, ik zie echter Giant Alpecin nu niet echt als een ploeg die in een etappe als deze de controle kan houden daar ik een aantal mannen in de kopgroep toch echt hoger inschat qua klim capaciteiten dan de mannen van Giant, maar ook bij trek ben ik bang dat ze dan de ploeg toch wel snel oproken zeker omdat 2 van hun sterkste renners bergop in de kopgroep zitten als ik me niet vergis.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 23-07-2015 13:59 ]
Volgens de GPS tracker rijdt hij gewoon in de groep-gele trui. Nou is die tracker nog niet echt betrouwbaar, maar ik denk ook niet dat dat ding renners erbij verzint die niet meer meedoenenchion schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:52:
Eurosport, Lemond zegt dat Contador niet gestart is vandaag ?
Eén op de tien deelnemers is Nederlands. Eén op de 29 zit mee in de ontsnapping. Je vraagt je toch af waarom er zoveel kaaskoppen mee mogen fietsen van al die niet-Nederlandse ploegen.
Stam + t
Wie zie jij hier als kanshebbers dan in die buitenlandse ploegen, buiten Mollema die niet direct zal mogen? Ik kan me alleen Pieter Weening bedenken, echter die lijkt niet echt lekker in de koers te zitten.orejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:00:
Eén op de tien deelnemers is Nederlands. Eén op de 29 zit mee in de ontsnapping. Je vraagt je toch af waarom er zoveel kaaskoppen mee mogen fietsen van al die niet-Nederlandse ploegen.
Trek inderdaad op kop in het peloton zie ik.
omdat het goede knechten zijnorejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:00:
Bijna alle Nederlanders rijden in sprintploegen en kunnen voornamelijk hard fietsen op het vlakke. In de bergen stellen we, helaas, weinig voor.orejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:00:
Wat ik wel beschamend vind is dat we na de Fransen de grootste nationaliteit zijn en dat we nog niet in de buurt van een etappeoverwinning zijn geweest. Ik weet niet wat het is met de Nederlandse renners/opleidingen, maar het is wel echt een drama.
[ Voor 22% gewijzigd door AequitasII op 23-07-2015 15:07 ]
Ja, het is leuk als een Nederlander een etappe wint, maar het is geen landenwedstrijd.. Er zijn 20 Nederlanders uitgenodigd om de tour te komen rijden. Nederlanders die in dienst van hun kopmannen moeten rijden. Dat zijn er 18! Zo goed zijn de Nederlanders, dat er 18! jongens worden uitgenodigd om de belangen van de kopmannen te verdedigen.
Daarnaast zijn er nog 2 Nederlanders die zelfs kopman zijn. Gesink en Mollema, die jongens zijn zelfs zo goed dat ze meekunnen met de allerbeste! Horen bij de beste klimmers van de wereld, staan soeverein in de top 10, maar hier op tweakers betekent het omdat er een paar echt beter zijn, dat ze er niets van bakken
Daarnaast zijn er nog 2 Nederlanders die zelfs kopman zijn. Gesink en Mollema, die jongens zijn zelfs zo goed dat ze meekunnen met de allerbeste! Horen bij de beste klimmers van de wereld, staan soeverein in de top 10, maar hier op tweakers betekent het omdat er een paar echt beter zijn, dat ze er niets van bakken
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Daarnaast heeft Gesink nog niet eens zijn gewilde schema gehaald vanwege scheenbeenbreuk in voorseizoen.St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:17:
Ja, het is leuk als een Nederlander een etappe wint, maar het is geen landenwedstrijd.. Er zijn 20 Nederlanders uitgenodigd om de tour te komen rijden. Nederlanders die in dienst van hun kopmannen moeten rijden. Dat zijn er 18! Zo goed zijn de Nederlanders, dat er 18! jongens worden uitgenodigd om de belangen van de kopmannen te verdedigen.
Ja als Gesink 6de houdt is het echt een topprestatie, de 5 daarboven zijn gewoon ultieme wereldtop. Meer zou mooier zijn natuurlijk, maar realistisch gezien is dat gewoon heel goed.
Maar vind wel dat ze te weinig doen met onsnappingen of de koers maken. Ik ben blij dat Lott-jumbo nu eindelijk eens op kop gaat.
Gaat De Gendt een Geschke doen vandaag?
Maar vind wel dat ze te weinig doen met onsnappingen of de koers maken. Ik ben blij dat Lott-jumbo nu eindelijk eens op kop gaat.
Gaat De Gendt een Geschke doen vandaag?
[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 23-07-2015 15:24 ]
Ik vermoed dat mijn opmerking nogal verkeerd begrepen wordt. Terecht wellicht, nu ik 'm teruglees.. Het gaat me er niet om dat de Nederlanders er niets van bakken, maar om de statistische waarschijnlijkheid dat er maar één Nederlander meezit en er nog geen Nederlandse etappe-overwinning behaald is.
Daarnaast - de overgrote meerderheid van de koplopers bestaat uit knechten, dus dat argument slaat een tikkie dood, wat mij betreft. Tenslotte ben ik er hartstikke blij om dat er zoveel Nederlanders goed genoeg zijn om mee te doen aan de TdF, en vraag ik me af wanneer er ook weer Nederlanders goed genoeg zullen zijn om (iets) te winnen.
Daarnaast - de overgrote meerderheid van de koplopers bestaat uit knechten, dus dat argument slaat een tikkie dood, wat mij betreft. Tenslotte ben ik er hartstikke blij om dat er zoveel Nederlanders goed genoeg zijn om mee te doen aan de TdF, en vraag ik me af wanneer er ook weer Nederlanders goed genoeg zullen zijn om (iets) te winnen.
[ Voor 4% gewijzigd door orejas op 23-07-2015 15:29 ]
Stam + t
Volgens mij (maar ik kan verkeerd zitten hoor) weet jij niet wat er besproken wordt bij de tactieken bij de verschillende ploegen. Daar worden echt wel mensen aangewezen die mogen proberen om weg te komen. Daar wordt ook tegen renners gezegd dat ze niet mee mogen. Wellicht zijn er bepaalde Nederlanders te belangrijk voor de kopmannen en mogen ze helemaal niet rijden. En nogmaals, het is geen landenwedstrijd, of Piet (Nederlands) of Emile (Frans)orejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:24:
Ik vermoed dat mijn opmerking nogal verkeerd begrepen wordt. Terecht wellicht, nu ik 'm teruglees.. Het gaat me er niet om dat de Nederlanders er niets van bakken, maar om de statistische waarschijnlijkheid dat er maar één Nederlander meezit en er nog geen Nederlandse etappe-overwinning behaald is.
Op het moment dat een Team Lotto-Jumbo zegt dat er niet gereden gaat worden, en alle pijlen moeten op Gesink, dan rijden er dus al 7 Nederlanders niet voor een ontsnapping.
Daarnaast zijn er ook al 4 Nederlanders uitgevallen.
Heb je er nog 9 over, Mollema gaat niet in de kopgroep, dus nog 8 over, daarvan zit/zat er 1 in de kopgroep. Lijkt me prima.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
WauwAequitasII schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:06:
[...]
Bijna alle Nederlanders rijden in sprintploegen en kunnen voornamelijk hard fietsen op het vlakke. In de bergen stellen we, helaas, weinig voor.
Wat ik wel beschamend vind is dat we na de Fransen de grootste nationaliteit zijn en dat we nog niet in de buurt van een etappeoverwinning zijn geweest. Ik weet niet wat het is met de Nederlandse renners/opleidingen, maar het is wel echt een drama.

Als je niet weet waar je het over hebt moet je geen stelling erover innemen..
De Nederlandse wielersport/opleiding behoort samen met Belgie tot de absolute wereldtop. Veel en goed georganiseerde wedstrijden op een afgesloten parcours voor alle categorieën. (Dat begint al vanaf 8 jaar, categorie 1. Tot de profs) Met natuurlijk voldoende deelnemers, (met 10-20 man een wedstrijdje is natuurlijk niet zo moeilijk, daar leer je niet zoveel van.)
Nederland en Belgie hebben gewoon een behoorlijk hoge dichtheid van wedstrijden, wat er voor zorgt dat je vaak en met veel tegenstanders kunt koersen. Daar doe je ervaring mee op. In het buitenland (Engeland/Amerika) bestaat het wielrennen meer uit baanwielrennen dan op de weg. Dat zorgt ook weer voor andere renners.
Verder wat betreft de Nederlandse renners sluit ik me aan bij St@m
Wat betreft de tour vind ik het de laatste dagen wel apart dat er een groep van 30 man wegrijd zonder dat hier een klassementsman in meegaat. Nu is het logisch dat zo'n groep dan niet weg komt (door oortjes en gps). Maar wel jammer dat er weinig echte aanvallen op het klassement gedaan worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 23-07-2015 15:39 ]
Ik heb het idee dat deze kopgroep nu eens een keer wel teruggepakt gaat worden...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat valt niet op te leiden, dat is talent en zit in je genen. En dan moet je ook nog de keus voor de sport maken.toolkist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:37:
Leuk dat ze opgeleid worden tot knecht, tot winnaar worden ze echter blijkbaar niet opgeleid.
Lijkt wel een EK/WK, alle non-volgers (ik volg ook niet alles, daar niet van) die wel even gaan vermelden hoe slecht de Nederlanders zijn / hoe slecht het Nederlands elftal is.
Je word niet opgeleid tot iets, je bent iets (sprinter, klimmer, hard-rijder/tijdrijder). Niet elke renner heeft hetzelfde talent, de ene zal meer uit zijn lichaam kunnen halen dan de ander. En wat de profs moeten doen en laten voor hun sport.. dat is opzich al zeer roemenswaardig.toolkist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:37:
Leuk dat ze opgeleid worden tot knecht, tot winnaar worden ze echter blijkbaar niet opgeleid.
Wie fietst er hier eigenlijk zelf op het forum? Zo ja, ook ooit wedstrijden gereden (KNWU/TMZ)?
Vooropgesteld; ik vind niet dat de Nederlanders er met de pet naar gooien. Integendeel. Iedereen die de TdF rijdt vind ik op voorhand een topatleet. Ik vind het echter opvallend dat deze lichting Nederlandse renners goed genoeg is om in grote getalen afgevaardigd te worden naar de Tour, maar niet goed genoeg is voor een etappe-overwinning of betekenisvolle rollen in grote ontsnappingen.St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:32:
[...]
Volgens mij (maar ik kan verkeerd zitten hoor) weet jij niet wat er besproken wordt bij de tactieken bij de verschillende ploegen. Daar worden echt wel mensen aangewezen die mogen proberen om weg te komen. Daar wordt ook tegen renners gezegd dat ze niet mee mogen. Wellicht zijn er bepaalde Nederlanders te belangrijk voor de kopmannen en mogen ze helemaal niet rijden. En nogmaals, het is geen landenwedstrijd, of Piet (Nederlands) of Emile (Frans)meezit, dat maakt voor een ploeg geen reet uit.
Op het moment dat een Team Lotto-Jumbo zegt dat er niet gereden gaat worden, en alle pijlen moeten op Gesink, dan rijden er dus al 7 Nederlanders niet voor een ontsnapping.
Daarnaast zijn er ook al 4 Nederlanders uitgevallen.
Heb je er nog 9 over, Mollema gaat niet in de kopgroep, dus nog 8 over, daarvan zit/zat er 1 in de kopgroep. Lijkt me prima.
[ Voor 26% gewijzigd door orejas op 23-07-2015 15:47 ]
Stam + t
Volgens mij was het Blijlevens die onlangs aangaf dat er in NL veel te veel "doorsnee" rijders opgeleid worden ipv van (bijvoorbeeld) specifieke types (sprinters in zijn voorbeeld)Case_C schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:43:
[...]
Je word niet opgeleid tot iets, je bent iets (sprinter, klimmer, hard-rijder/tijdrijder). Niet elke renner heeft hetzelfde talent, de ene zal meer uit zijn lichaam kunnen halen dan de ander. En wat de profs moeten doen en laten voor hun sport.. dat is opzich al zeer roemenswaardig.
Een Gesink zou best een rit kunnen winnen, maar dat is zijn doel niet. Een Rodriguez doet gewoon een paar dagen rustig aan, geeft geen bal om z'n klassement, maar wint wel twee of drie ritten...
Dan moeten de sprinters die we in Nederland hebben wel meekunnen met de grote profrondes. Moreno Hofland bijv. heeft dat gered, maar zo kan ik er nog een aantal opnoemen die dat niet hebben. Zo heb je natuurlijk ook nog de baan er naast, waar veel van de Nederlandse 'sprinters' heen getrokken worden. En ja aan die renners heb je niks in een grote ronde, want die komen al met moeite aan de finish. Omscholen zoals Cavendish en Greipel dat hebben gedaan is natuurlijk een optie, maar wel een gok (Theo Bos..).toolkist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Volgens mij was het Blijlevens die onlangs aangaf dat er in NL veel te veel "doorsnee" rijders opgeleid worden ipv van (bijvoorbeeld) specifieke types (sprinters in zijn voorbeeld)
Jij hebt de televisie alleen in juli aan?toolkist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:37:
Tik kijk eens waar Nederland staat op de WT ranglijst voordat je ongefundeerde uitspraken gaat doen.
Tuurlijk. Begrijp ik. Datzelfde geldt voor Mollema, uiteraard. Twee Nederlanders in de top-10 van een grote ronde is een enorme luxe en geeft aan dat (dit deel van) het Nederlandse contingent nu echt bij de wereldtop hoort.Fiber schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:49:
Een Gesink zou best een rit kunnen winnen, maar dat is zijn doel niet. Een Rodriguez doet gewoon een paar dagen rustig aan, geeft geen bal om z'n klassement, maar wint wel twee of drie ritten...
Ik vermoed echter dat een meerderheid van de Nederlandse TdF-volgers liever een coureur als Rodríguez ziet dan een coureur als Gesink.
Stam + t
De ploeg heeft daar ook wat over te zeggen. Een top tien plek levert vrij veel punten op en zo, wat weer belangrijk is voor startplaatsen volgend jaar...orejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Tuurlijk. Begrijp ik. Datzelfde geldt voor Mollema, uiteraard. Twee Nederlanders in de top-10 van een grote ronde is een enorme luxe en geeft aan dat (dit deel van) het Nederlandse contingent nu echt bij de wereldtop hoort.
Ik vermoed echter dat een meerderheid van de Nederlandse TdF-volgers liever een coureur als Rodríguez ziet dan een coureur als Gesink.
Maar ik zie zelf ook liever een ritoverwinning dan een top tien plek.
Maar op een of andere manier gaat de doorstroom naar de echte top toch mis? Je bent het toch wel met mij eens dat wij relatief weinig echte toppers groot brengen, maar wel heel veel middelmaat? Ik vind dat jammer.Als je niet weet waar je het over hebt moet je geen stelling erover innemen..
De Nederlandse wielersport/opleiding behoort samen met Belgie tot de absolute wereldtop. Veel en goed georganiseerde wedstrijden op een afgesloten parcours voor alle categorieën. (Dat begint al vanaf 8 jaar, categorie 1. Tot de profs) Met natuurlijk voldoende deelnemers, (met 10-20 man een wedstrijdje is natuurlijk niet zo moeilijk, daar leer je niet zoveel van.)
Natuurlijk doen Gesink en Mollema het nu redelijk tot goed, hebben we met Terpstra een fantastische man voor de klassiekers en met Dumoulin een tijdrittalent. Ik hoop dan ook dat we binnenkort betere tijd mogen beleven, met vooral veel meer overwinningen in plaats van leuk meerijden.
Noem mij even de echte top buiten Contador, Froome, Quintana, Valverde, Van Garderen en Nibali (en die laatste 3 hangen er al net aan wat mij betreft) en vertel dan ook direct waarom de Nederlandse toprenners daar niet bijhoren.AequitasII schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Maar op een of andere manier gaat de doorstroom naar de echte top toch mis? Je bent het toch wel met mij eens dat wij relatief weinig echte toppers groot brengen, maar wel heel veel middelmaat? Ik vind dat jammer.
Natuurlijk doen Gesink en Mollema het nu redelijk tot goed, hebben we met Terpstra een fantastische man voor de klassiekers en met Dumoulin een tijdrittalent. Ik hoop dan ook dat we binnenkort betere tijd mogen beleven, met vooral veel meer overwinningen in plaats van leuk meerijden.
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 23-07-2015 16:10 ]
Vertel dan eens welke overwinningen NL rijders dit jaar zoal gerealiseerd hebben in de world tour? Op 2 overwinningen van Dumoulin na kom ik bar weinig tegen.Oilman schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:56:
[...]
Jij hebt de televisie alleen in juli aan?
Tik kijk eens waar Nederland staat op de WT ranglijst voordat je ongefundeerde uitspraken gaat doen.
Dat is toch inherent aan grote wedstrijden? Een sponsor als Jumbo heeft denk ik liever een mooie bergetappe-overwinning in de Tour dan 1e in het eindklassement van de Giro. Tour is gewoon extreem hoog niveau.St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:42:
Lijkt wel een EK/WK, alle non-volgers (ik volg ook niet alles, daar niet van) die wel even gaan vermelden hoe slecht de Nederlanders zijn / hoe slecht het Nederlands elftal is.
Wielrennen blijft een aparte sport, kijkers houden van winnen terwijl knechten ook net zo hard werken is.Vergelijk het wel eens met een doelman bij voetbal, scoort ook nooit maar slaat wel aanvallen af.
Kritiek dat NL-se renners bijna niks laten zien vind ik overigens wel enigszins terecht, maar dat heeft vooral met mijn voorkeur te maken. Een renner als Hoogerland die een bolletjestrui draagt vind ik tig keer mooier dan een eindklassement in de top 10 van Mollema.
Jij mist net als ik renners zoals de Tankink van een aantal jaren geleden en Erik Dekker.orejas schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Vooropgesteld; ik vind niet dat de Nederlanders er met de pet naar gooien. Integendeel. Iedereen die de TdF rijdt vind ik op voorhand een topatleet. Ik vind het echter opvallend dat deze lichting Nederlandse renners goed genoeg is om in grote getalen afgevaardigd te worden naar de Tour, maar niet goed genoeg is voor een etappe-overwinning of betekenisvolle rollen in grote ontsnappingen.
De type renner waar de Belgen er inmiddels meer van hebben.
Kudos voor jullie Gesink voor deze rit (tot hier toe) en voor deze toureditie eigenlijk. Snap niet goed waarom die verguisd wordt...
Dan noem je ronderenners. Ik wil hier ook klassiekers in meenemen. Wanneer hebben wij voor het laatst een echte kanshebber voor de AGR gehad? Ik denk dat dit Boogerd was. Ook voor de Vlaamse klassiekers zijn wij nooit echt de grootste kanshebbers.St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:08:
[...]
Noem mij even de echte top buiten Contador, Froome, Quintana, Valverde, Van Garderen en Nibali (en die laatste 3 hangen er al net aan wat mij betreft) en vertel dan ook direct waarom de Nederlandse toprenners daar niet bijhoren.
Daarnaast, kijk naar het aantal Nederlandse etappezeges in de grote rondes de afgelopen tien jaar, volgens mij zijn die op twee handen te tellen. Ik hoef niet direct renners te zien die de Tour gaan winnen, maar ik zou wel graag wat meer succes behalen. Voor zo'n wielergek land met zoveel mensen op de fiets is dit toch niet vreemd? Waarom zit een België er wel altijd bij, maar Nederland niet? (en ja, ik weet hoe groot het wielrennen in België is)
Wat ik eigenlijk bedoel is dat elk groot wielerland (België, UK, Spanje, Italië) elke generatie wel specialisten oplevert. Wij blijven hierin, vind ik, de laatste tien/twintig jaar in achter. Daarom vind ik dat er best wel eens gekeken mag worden naar de manier van opleiden. Maar goed, het is maar mijn mening.
[ Voor 13% gewijzigd door AequitasII op 23-07-2015 16:21 ]
Mollema wilde mee maar die klote quintana blokkeert em
Huh? Quintana wilde mee en werd teruggefloten door Valverde.
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 23-07-2015 16:21 ]
Quintana wilde mee maar werd teruggefloten door ValverdeHamburgerHenk schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:20:
Mollema wilde mee maar die klote quintana blokkeert em

En ftfy.
[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 23-07-2015 16:22 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Prima, trek de klassiekers (een vak apart) er ook even bij. Dacht dat het over de TdF ging maar ok. Dan blijf ik erbij. Wie zijn dan de echte toppers? Dat zijn er dan toch ook maar een stuk of 4/5? En daarachter het soeppie met outsiders waar ook de NL'ers bijhoren.AequitasII schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:18:
[...]
Dan noem je ronderenners. Ik wil hier ook klassiekers in meenemen. Wanneer hebben wij voor het laatst een echte kanshebber voor de AGR gehad? Ik denk dat dit Boogerd was. Ook voor de Vlaamse klassiekers zijn wij nooit echt de grootste kanshebbers.
Daarnaast, kijk naar het aantal Nederlandse etappezeges in de grote rondes de afgelopen tien jaar, volgens mij zijn die op twee handen te tellen. Ik hoef niet direct renners te zien die de Tour gaan winnen, maar ik zou wel graag wat meer succes behalen. Voor zo'n wielergek land met zoveel mensen op de fiets is dit toch niet vreemd? Waarom zit een België er wel altijd bij, maar Nederland niet? (en ja, ik weet hoe groot het wielrennen in België is)
Mooie aanval van Gesink hoor. Kan een leuk groepje worden met Contador en Barguil...
Jammer juist dat Contador erbij zit, anders had Gesink hem in kunnen halen in het klassement
Sorry hoor, deze opmerking had aan het begin vd Tour stoer geweest..... momenteel verguist denk ik niemand hem nog.Coltrui schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:18:
Kudos voor jullie Gesink voor deze rit (tot hier toe) en voor deze toureditie eigenlijk. Snap niet goed waarom die verguisd wordt...
Is in dit topic, dus tijdens de tour, nog voorgekomen hoor. En ik wil niet stoer doen of zo - beetje jammer.Sjah schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:24:
[...]
Sorry hoor, deze opmerking had aan het begin vd Tour stoer geweest..... momenteel verguisd denk ik niemand hem nog.
Ik 'hoor' er anders nog genoeg hier boven...Sjah schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:24:
[...]
Sorry hoor, deze opmerking had aan het begin vd Tour stoer geweest..... momenteel verguist denk ik niemand hem nog.
Ben benieuwd of Contador en Gesink Thomas vandaag voorbij kunnen. Ik vermoed dat ie stalorders heeft om bij Froome te blijven zitten.
Het is geen voetbal hè? Er doen er 200 mee en er wint er maar eentje. 2e worden in een grote koers is geen winnen, maar het telt wel.toolkist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:09:
[...]
Vertel dan eens welke overwinningen NL rijders dit jaar zoal gerealiseerd hebben in de world tour? Op 2 overwinningen van Dumoulin na kom ik bar weinig tegen.
Mag toch hopen dat Fuglsang niet door die motorrijder omver gereden werd

Vreemde valpartij. Kan hopelijk nog bij Contador en Gesink aansluiten...wildhagen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:29:
Lekker voor Fuglsang..
Nibali probeert ook nog een aanval...
Dit is toch spannender dan gisteren...
[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 23-07-2015 16:31 ]
Op Sporza dacht men van wel, maar wist het niet zeker. Kon het zelf ook niet goed zien.St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:30:
Virussen? Scan ze hier!
Waarom "moeten" die motoren altijd dwars door de groep heen ? (met alle risico vandien)St@m schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:30:
En bah bah bah.. dat laffe rijden van Movistar. Gaten dichtrijden voor Froome..(ja voor hun 2e en 3e plek)
[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 23-07-2015 16:33 ]
21 etappes. Groene, witte, bolletjes en gele trui. Er winnen wel meer mensen wat tijdens de tour.Oilman schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:27:
[...]
Het is geen voetbal hè? Er doen er 200 mee en er wint er maar eentje. 2e worden in een grote koers is geen winnen, maar het telt wel.
Mollema er weer af (gezien gisteren niet echt verassend uiteraard, maar toch).
Virussen? Scan ze hier!
M.Frank rijdt ook wel goed mee. Dat ze die gister zoveel tijd hebben gegeven is bijzonder.
Wel lekker veel publiek daar...
Bardet kan wel fantastisch dalen zo te zien.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bauke gaat veel pijn lijden vandaag als hij niet kan aansluiten.
Gewoon rustig aan doen en (over)morgen knallen. @mollema
Waar is Bardet mee bezig zeg, hij vloeit door die bochten heen. Prachtig.
Hij rijdt echt super idd, fantastisch om te zien.
⏩ PVOutput☀️
Geen toeschouwers op de laatste col (helikopter view)
Ook een manier.
Ook een manier.
[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 23-07-2015 16:58 ]
Mooi Mollema is weer terug, goed gedaan. Benieuwd of hij nog over heeft straks.
Nope, niet toegelaten.enchion schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:57:
Geen toeschouwers op de laatste col ? (helikopter view)
Mollema weer terug in de groep gelukkig. Leuk klimmetje straks!
Frank is gesneuveld? Zie hem niet bij de favorieten zitten? Gesink gaat ervandoor! En weer bijgehaald. Niemand gunt elkaar ook maar iets, zo lijkt het...
[ Voor 46% gewijzigd door Robkazoe op 23-07-2015 17:16 ]
Volgens mij zag ik hem nog zitten bij de groep geel. Mollema deed gister nogal laconiek over Frank, zo van laat hem wat tijd pakken, de echte Alpen komen nog....Robkazoe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:14:
Frank is gesneuveld? Zie hem niet bij de favorieten zitten? Gesink gaat ervandoor! En weer bijgehaald. Niemand gunt elkaar ook maar iets, zo lijkt het...
Mooie winnaar vandaag, Bardet. Niks gestolen.
Als ik de kopgroep zo zie dan zie ik:
Froome
Thomas
Quintana
Valverde
Frank
Gesink
Fugslang
Nibali
Contador
En volgens mij Barquil zitten.
Dus in principe verandert er niets aan de top 10 behalve dat het voor Mollema nog moeilijker gaat worden.
Froome
Thomas
Quintana
Valverde
Frank
Gesink
Fugslang
Nibali
Contador
En volgens mij Barquil zitten.
Dus in principe verandert er niets aan de top 10 behalve dat het voor Mollema nog moeilijker gaat worden.
Mwah, als hij morgen 20+ minuten voorsprong pakt kan het alle kanten nog opRobkazoe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:25:
Virussen? Scan ze hier!
Geweldig gereden door Gesink weer.

⏩ PVOutput☀️
Hij verliest 12 sec. Valt reuze mee
Gesink weer goed hoor. Mollema had het zwaar maar knokt zich toch nog naar een redelijke plaats...
Weer zo`n etappe waar niemand echt Froome onder druk zet, maar alleen plaagstootjes uitdelen.
Jammer, hopen dat ze hem morgen wat meer vuur aan de schenen leggen.
Frank en Gesink verdiende vandaag veel meer in mijn ogen. Die hebben de boel wel flink zitten stoken en zitten aanvallen waar het kon. Maar ze konden niet echt wegkomen, helaas. Hopelijk houden ze beide hun goede benen morgen en overmorgen. Kan het nog leuk worden.
Iedereen rijdt een beetje voorzichtig, Froome wacht af op aanvallen, hoeft bijna niks te doen.enchion schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:28:
Weer zo`n etappe waar niemand echt Froome onder druk zet, maar alleen plaagstootjes uitdelen.
Ze rijden niet meer voor de 1e plaats alleen tegen elkaar lijkt het wel.
Die rit van morgen is zo mooi. Die afdaling van de Croix de Fer heb ik in het verleden al eens gereden (via de Mollard naar het dal) en de Col de Chaussy ook
en La Toussuire ook
Die Col d'Allos van gisteren heb ik ook gedaan.
Die Col d'Allos van gisteren heb ik ook gedaan.
Die Gesink is nu toch gewoon op 1x na altijd binnen de top 30 geëindigd?!
Ja en toen was hij 31steJoster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:37:
Die Gesink is nu toch gewoon op 1x na altijd binnen de top 30 geëindigd?!
http://www.letour.fr/le-t...-jumbo/gesink-robert.html
Let op:
Doe mee met: [Tour de France] GoT's TourCoach 2015
Doe mee met: [Tour de France] GoT's TourCoach 2015