Het zou mij niet verbazen dat dit voortkomt uit een mogelijk toenemende werkdruk in het magazijn. Het marktaandeel van bol.com is erg groot. Voor 23:00 besteld, morgen in huis is daarbij natuurlijk al een uitdagende klus. Maar sinds kort is hier dan ook nog eens bijgekomen 'Vandaag ophalen bij AH'.
Kurkentrekker schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:50:
Dat is precies het probleem, een klantenservicemedewerker heeft een target van X mails per uur wegwerken. Als jij dan met zo'n wall of text aankomt die in de TS staat, dan wordt de mail slecht of deels gelezen, en wordt jij niet goed geholpen.
De openingspost hier is dan ook de opsomming van de communicatie over de afgelopen 2 maanden met bol.com. Uitereaard een grote hoeveelheid tekst, maar voor de geïnteresseerde tweaker wilde ik de volledige correspondentie open en transparant hebben. De langste individuele mail is 344 woorden. Bij een gemiddelde leessnelheid van ca. 250 woorden per minuut is dit zo'n anderhalf minuutje lezen. De meeste mails bevatten circa 250 woorden of minder.
ucsdcom schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:02:
Mijn advies is: bestel je spullen elders. (Boeken via boekhandel of andere onlineshop, overige artikelen via Amazon.de of de Tweakers Pricewatch bekijken). Mocht je toch via Bol moeten bestellen, dan inderdaad bij een afleverpunt laten bezorgen en na ontvangst direct de inhoud controleren. Zie je een te laag bericht, laat de lokale medewerker dan even met je mee kijken.
Het nadeel van bezorgen bij afleverpunten is nu juist dat het erg onpraktisch is voor sommige producten welk ik graag op bol.com bestel. Bluray films zou geen probleem zijn. Maar dan stap ik gewoon weer wat vaker de mediamarkt in, i.p.v. bezorging via bol.com. Online bestellen in deze is gewoon puur gemak.
Boeken afhalen, ok. Dit is handelbaar.
Maar een jaarvoorraad aan wasmiddel, shampoo, etc. Dat bestel ik nu juist online om niet te hoeven sjouwen met die dingen. En bol.com heeft hierin de laatste tijd vrij scherpe aanbiedingen. Rekent in tegenstelling tot de AH bezorgservice hierop geen bezorgkosten, en bovendien zijn de aanbiedingen bij AH altijd meer verspreid. Etos levert volgens mij nog altijd niet thuis. Kruidvat wel, maar werkt enkel bij vooruitbetaling. Iets wat ik over het algemeen verkies niet te doen. Bovendien laat Kruidvat de levering over aan DHL. Waar in deze mijn voorkeur toch sterk uit gaat naar PostNL, hanteert betrouwbaardere bezorgtijden en kleinere windows van levering.
Update 07-07-2015
Inmiddels kan ik een update geven voor wat betreft de verdere afhandeling van dit topic.
Een
reactie op mijn shopreview op tweakers ontvangen:
Begrijpelijk dat dit na al die jaren klant zijn niet leuk overkomt. Het is dan ook geheel niet de bedoeling dat onze klanten zo behandeld worden. Ik heb je gegevens gevonden in ons systeem en mijn collega is met je melding bezig om te zien wat we voor je kunnen betekenen.
En hierna ook per e-mail benaderd:
Graag laat ik u weten dat ik uw melding in behandeling heb genomen naar aanleiding van uw melding bij de Thuiswinkel Organisatie en uw review op Tweakers. Op dit moment ben ik hier nog mee bezig in overleg met mijn collega. Zodra ik meer weet hoort u dit direct van mij.
Interessant is overigens om te leren dat de Thuiswinkel Organisatie een meer-stappen systeem hanteert. Waarbij een klacht die bij hun wordt voorgelegd, allereerst wordt doorgestuurd naar de klantenservice van het bedrijf waar de klacht om gaat. En pas in tweede instantie de klacht inhoudelijk door Thuiswinkel in behandeling genomen zal worden.
Dus ben benieuwd of nu een 3e keer de klacht bij bol.com (na de eerste klantenservice, en herbeoordeling op het hoofdkantoor) iets aan de situatie doet veranderen. Of dat ik over enkele dagen Thuiswinkel kan verzoeken om de klacht inhoudelijk in behandeling te nemen. In ieder geval een les voor de volgende keer, een klacht bij een bij Thuiswinkel aangesloten winkel direct via het meer-stappen systeem van Thuiswinkel laten verlopen. Scheelt mogelijk achteraf in tijd.