De mensen die zelf ook dieren hebben, geloven direct dat je met tranen in je ogen zit. Zeker diegenen die er ooit al eentje verloren hebben.Firesphere schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:57:
Lastig is een understatement. Ik zit hier met Dodge op schoot en tranen in m'n ogen.
Maar ik moet keuzes maken. En ik hoop met mijn beslissing, de donateurs in ieder geval tegemoet te komen met een oplossing die in de lijn van hun intentie ligt.
Ik snap de keuze goed, en als er een goed tehuis is, is er in principe niets aan de hand met je kat, die slaapt net zo lekker op een andere verwarming
Geloof dat het een lastige keuze is, maar misschien wel de juiste. Weet niet hoe oud het beestje is, maar weet ik niet hoelang opgesloten in een klein hokkie in een vliegtuig is ook geen pretje, laat staan dat ze geen engels miauwt
LOL

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
https://onedrive.live.com...cM1XJY8&ithint=file%2cJPG
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zie je iets van je gading? Laat het even weten.
First come, first serve (Behalve wat al (semi-)gereserveerd is)
[A] Mijn hele inboedel
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 03-01-2016 15:06 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mijn visum is dus binnen en Dodge kan niet mee. Maar dat heb ik al op meerdere plekken besproken. Dus hier een andere update.
Mijn werk.
Van de hoeveelheid vakantieuren die ik open heb staan (120+ momenteel!), kan ik er 60 inruilen voor een laptop, dus dat heb ik maar even lekker gedaan
Daarnaast heb ik vanaf 11 januari "vakantie", om zo m'n uren op te maken. Alleen de laatste week van januari moet ik standbij staan. Geen probleem natuurlijk.
Mijn reis:
Ik wacht op mijn boardingpass.... Veel meer kan ik eigenlijk niet daar over zeggen
Vertrek:
9 februari
State of mind:
Utter panic and stress. En ik heb er heel veel zin in ook trouwens.
Woning:
Iemand nog iets aan huisraad nodig?
Ik ga binnenkort op mezelf, wat heb je over/gaat niet mee?Firesphere schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:56:
Zo, maar eens een echte-echte update dan he?
Mijn visum is dus binnen en Dodge kan niet mee. Maar dat heb ik al op meerdere plekken besproken. Dus hier een andere update.
Mijn werk.
Van de hoeveelheid vakantieuren die ik open heb staan (120+ momenteel!), kan ik er 60 inruilen voor een laptop, dus dat heb ik maar even lekker gedaan
Daarnaast heb ik vanaf 11 januari "vakantie", om zo m'n uren op te maken. Alleen de laatste week van januari moet ik standbij staan. Geen probleem natuurlijk.
Mijn reis:
Ik wacht op mijn boardingpass.... Veel meer kan ik eigenlijk niet daar over zeggen
Vertrek:
9 februari
State of mind:
Utter panic and stress. En ik heb er heel veel zin in ook trouwens.
Woning:
Iemand nog iets aan huisraad nodig?
Errr, alles wat niet al geclaimt is?Axente schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:47:
[...]
Ik ga binnenkort op mezelf, wat heb je over/gaat niet mee?
Ik woon in Enschede momenteel. Kom maar langs. Bijna alles is semi-gratis mee te krijgen. DM me even voor een datum en alles is te regelen
[ Voor 100% gewijzigd door A.Kebab op 27-01-2016 21:29 ]
Ik heb net eens je verhaal doorgelezen en ik vind het echt ontzettend gaaf dat je dit gaat doen. Zelf zitten mijn vrouw en ik ook te denken om te emigreren maar hebben nog niets geconcretiseerd. Zelf zit ik voornamelijk met het vinden van een baan en heb ik ook 2 katten die ik niet wil missen dus ik snap goed hoe je je nu moet voelen!
Ontzettend veel succes en veel plezier in NZ!
Wat een super verhaal. Ik wens je een hoop geluk en vooral ook rust als ik de strekking van je berichten zo interpreteer. Nieuw Zeeland man, sommigen proberen het eerst aan de andere van het land, maar jij gaat meteen voor de hoofdprijs. Gaaf. Geniet ervan!
Mijn "favoriete" hotel (Holiday Inn), rekent 109 euro voor de overnachting van maandag op dinsdag

Anoniem: 202103
Ik ou inderdaad ook gewoon naar sloterdijk gaan, lekker dichtbij en wat goedkoper.ThomasXIV schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:58:
5 min is wel heel optimistisch vanaf Sloterdijk, maar lang zal het niet duren inderdaad, minuut of 10.
Je kan ook nog even kijken naar airbnb of couchsurf?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik heb nog wel een coupon twv € 25,-- die ik wil doneren aan jou avontuur
Ben je net te laat mee, ik heb net 600 euro aan AirBnB gedoneerd (nou ja, voor Nieuw Zeeland dus).WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:46:
AirBNB(.nl) ?
Ik heb nog wel een coupon twv € 25,-- die ik wil doneren aan jou avontuur
Voor die ene nacht voor ik vlieg wil ik graag wel een hotel met ontbijt etc. zonder me ergens zorgen om te hoeven maken. Met een AirBnB is dat niet zo makkelijk.
Het gaat me nu om de overnachting _voor_ ik vertrek.Milmoor schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:08:
Hoe lang is je tussenstop? Als dat meer dan twee uur is, dan zou ik op het vliegveld een hotelkamer nemen. We hebben dat indertijd in Singapore ter plekke geregeld. In het pand zelf. Was goed te betalen en je crashed echt zodra de adrenaline op is.
Singapore is een mooie stad met gratis rondritten. Wij hadden een tussenstop van zo'n 9 uur. Dus we zijn de stad gaan bekijken. Na een uur hadden we daar goed spijt van. Vandaar mijn opmerking.Firesphere schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:09:
[...]
Het gaat me nu om de overnachting _voor_ ik vertrek.De rest regel ik inderdaad wel ter plekke
En door jezelf een plezier: wees vriendelijk en correct, en let op je bagage. De douane op de meeste tussenstops heeft reden om wantrouwend te zijn, gedekt door stevige wetten. Lees de regels vooraf , dat voorkomt gedoe.

Globetrotter Service dekt alleen als ik in NL ingeschreven blijfMarinusvw schreef op donderdag 24 december 2015 @ 07:17:
Gefeliciteerd! Kan me indenken dat het heel wat stress geeft, had het zelf ook met de hoeveelheid zaken die je moet regelen.
- Ik weet niet of je er al heb gedacht, maar nog iets wat handig is om te regelen voordat je vertrekt is een echtheidsverklaring van je rijbewijs (indien je die hebt) van het RDW: https://www.rdw.nl/Partic...Echtheidsverklaring-.aspx
Ik had het nodig om mijn rijbewijs te convert naar een ZA rijbewijs. Heb nu beiden.
- Hou je er ook rekening mee dat op het moment dat je je uitschrijft je automatisch niet meer gedekt word door je zorgverzekering? Ik heb voor de tijd dat ik op reis ben en een beetje extra tijd voor het regelen van een zorgverzekering hier een verzekering via Allianz Globetrotter genomen.
http://www.globetrotterservice.nl
Voor een rijbewijs: haal een internationaal rijbewijs bij de ANWB. Dat us het enige dat je nodig hebt om over te zetten. Als je het niet hebt moet je het hier laten vertalen a 100 dollar!
Voor de reis zelf niet. Dan zijn alle verzekeringen vervallen tot ik in NZ ben.Goodfellas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:36:
Als je in nz aan komt heb je recht op public health care met je visum. Dan heb je toch niets anders nodig? Aanvullende verzekeringen kun je hier uitzoeken (zit zelf bij NIB).
Daarnaast heb ik denk ik een uitgebreide verzekering nodig.
Errrr, die haal je toch echt niet bij de ANWB maar bij het RDW, lijkt me verstandiger.Voor een rijbewijs: haal een internationaal rijbewijs bij de ANWB. Dat us het enige dat je nodig hebt om over te zetten. Als je het niet hebt moet je het hier laten vertalen a 100 dollar!
Ben je in dienst als je gaat vliegen? Dan ben je gewoon verzekerd bij je werkgever.Firesphere schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:48:
[...]
Voor de reis zelf niet. Dan zijn alle verzekeringen vervallen tot ik in NZ ben.
[...]
Errrr, die haal je toch echt niet bij de ANWB maar bij het RDW, lijkt me verstandiger.
Jawel hoorFiresphere schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:48:
[...]
Voor de reis zelf niet. Dan zijn alle verzekeringen vervallen tot ik in NZ ben.
[...]
Errrr, die haal je toch echt niet bij de ANWB maar bij het RDW, lijkt me verstandiger.
http://www.anwb.nl/auto/r.../internationaal-rijbewijs
[ Voor 33% gewijzigd door Megamind op 08-01-2016 22:49 ]
In dienst van m'n NZ-werkgever ja, net als nu. Dus valt alles tussen nu en landing, nog niet onder de NZ wetgeving omdat ik nog niet ingecheckt ben.Megamind schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:49:
[...]
Ben je in dienst als je gaat vliegen? Dan ben je gewoon verzekerd bij je werkgever.
Ow, dat klinkt als afzetterij, een Echtheidsverklaring van het RDW is goedkoper en net zo rechtsgeldig. Zo niet rechtsgeldiger.
Dus nee, ik ga geen internationaal rijbewijs aanvragen bij de ANWB (_niet_ een overheidsinstelling!) maar bij de RDW een echtheidsverklaring aanvragen.
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 08-01-2016 22:54 ]
Verzekering: je bent dus alleen niet verzekerd in het vliegtuig? Waar zie je dan de risico's?Firesphere schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:52:
[...]
In dienst van m'n NZ-werkgever ja, net als nu. Dus valt alles tussen nu en landing, nog niet onder de NZ wetgeving omdat ik nog niet ingecheckt ben.
[...]
Ow, dat klinkt als afzetterij, een Echtheidsverklaring van het RDW is goedkoper en net zo rechtsgeldig. Zo niet rechtsgeldiger.
Dus nee, ik ga geen internationaal rijbewijs aanvragen bij de ANWB (_niet_ een overheidsinstelling!) maar bij de RDW een echtheidsverklaring aanvragen.
Rijbewijs: je hebt geen echtheidsverklaring nodig maar een vertaling.
Dat het ding te vroeg stopt met vliegen? Of bagage kwijt? In m'n backpack zit aardig wat spul wat me ook wel wat waard is.Goodfellas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Verzekering: je bent dus alleen niet verzekerd in het vliegtuig? Waar zie je dan de risico's?
Echtheidsverklaring is meer waard (en ook Engels trouwens)Rijbewijs: je hebt geen echtheidsverklaring nodig maar een vertaling.
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 08-01-2016 23:00 ]
Over het rijbewijs, ik ken die verklaring van het RDW niet maar die van de ANWB wordt zeker geaccepteerd door de AA (= ANWB) hier die de rijbewijzen uitgeven. Ik zeg je niet wat te doen, maar dit is mijn ervaring in nz.
Zorgverzekering moet en wil ik goed geregeld hebben, ook omdat ik dus uitgebreidere zorg nodig heb dan het standaard pakket.Goodfellas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:06:
De spullen kun je meestal verzekeren bij de vliegmaatschappij. Zorgverzekering niet, maar goed dat risico zou ik persoonlijk nemen (lees: heb ik genomen).
Over het rijbewijs, ik ken die verklaring van het RDW niet maar die van de ANWB wordt zeker geaccepteerd door de AA (= ANWB) hier die de rijbewijzen uitgeven. Ik zeg je niet wat te doen, maar dit is mijn ervaring in nz.
Wat betreft de verklaring, tja, RDW == overheid, plus goedkoper, plus rechtsgeldig in elk land. Dus die keuze is vrij makkelijk
Ik weet trouwens vrij goed wat ik aan het uitspoken ben hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 08-01-2016 23:11 ]
Als ik er nu over nadenk, ik heb ook mezelf uitgeschreven en mijn zorgverzekering is toen stopgezet. Ik pas een nieuwe zorgverzekering afgesloten de dag nadat ik in Canada was. Voor hetzelfde geld had ik een ongeluk in de taxi gehad en dan was ik mooi de sjaak.
Maar een normale reisverzekering voldoet toch wel voor de paar overbrug dagen?
[ Voor 46% gewijzigd door Megamind op 09-01-2016 00:16 ]
However voor extra zorg
https://www.nib.co.nz/
https://www.southerncross.co.nz/
Voor het rijbewijs is in NZ een Engelse vertaling nodig (officiëel danwel met apostille). Internationaal rijbewijs is geldig
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Het gaat volgens mij even om het stukje, uitschrijven Nederland en inschrijven NZ. Daar kan best een paar risico dagen tussenzitten natuurlijk.ScuL schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:16:
Zorgverzekering is hier in principe niet nodig, bijna alles wat bij een ongeluk komt kijken wordt gedekt door de ACC
However voor extra zorg
https://www.nib.co.nz/
https://www.southerncross.co.nz/
Voor het rijbewijs is in NZ een Engelse vertaling nodig (officiëel danwel met apostille). Internationaal rijbewijs is geldig
Inschrijven hoeft hier niet (In/uitschrijven is iets typisch Nederlands).Megamind schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:17:
[...]
Het gaat volgens mij even om het stukje, uitschrijven Nederland en inschrijven NZ. Daar kan best een paar risico dagen tussenzitten natuurlijk.
Maar wbt de verzekering, voor zo'n periode is een reisverzekering in de regel afdoende omdat je in principe op reis bent.
Je moet je neem ik aan ergens aanmelden? Neem aan dat niet iedereen eligible is voor die zorgverzekering?ScuL schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:18:
[...]
Inschrijven hoeft hier niet (In/uitschrijven is iets typisch Nederlands).
Maar wbt de verzekering, voor zo'n periode is een reisverzekering in de regel afdoende omdat je in principe op reis bent.
Nope. Het enige dat in de buurt komt is de electoral roll (kieslijst).Megamind schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:19:
[...]
Je moet je neem ik aan ergens aanmelden? Neem aan dat niet iedereen eligible is voor die zorgverzekering?
Voor de zorgverzekering ben je eligble vanaf het moment dat je een resident bent (paspoort met verblijfsvergunning/visa), dat is de TS nu dus al aangezien hij een foto van z'n visa liet zien. Voor de meeste zaken krijg je zelfs als toerist dekking (de basiszorg wordt dan betaald en de extra's komen uit eigen zak).
Ben vorig jaar naar Denemarken geemigreerd, en had ook daar een korte periode tussen uitschrijving in NL en inschrijving (en daarmee automatisch dekking voor zorgkosten) in DK, plus nog wat tijd voor ik mijn overige verzekeringen (inboedel, aansprakelijkheid) geregeld had. Ik heb bij Oom Verzekeringen een polis afgesloten, die niet vereist dat je in NL ingeschreven bent. Opzeggen kan per dag dacht ik. Ik heb 'm voor 3 maanden afgesloten, vervolgens het ziektekosten-deel opgezegd zodra mijn inschrijving in DK geregeld was, en later toen ik de overige verzekeringen geregeld had de rest opgezegd.Firesphere schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:44:
Globetrotter Service dekt alleen als ik in NL ingeschreven blijfDus inschrijving afgewezen.
http://www.oomverzekering...t-buitenland-verzekering/
Voor alle verzekeringen geldt dat je goed in de voorwaarden moet controleren of je wel gedekt bent als je niet meer in NL ingeschreven staat. Eigenlijk al mijn verzekeringen bleken na uitschrijving niet meer te dekken (reis, zorg, inboedel, aansprakelijkheid). Had wel toestemming van mijn autoverzekering voor een korte periode tot de auto op Deens kenteken stond.ScuL schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:18:
[ Voor 24% gewijzigd door Eddey op 09-01-2016 13:34 ]
Anoniem: 408260
Je kunt altijd JoHo contacteren. Erg behulpzaam en goede expertise.
Een reisverzekering kan niet als je niet bent ingeschreven (geen basisverzekering hebt).
Dan zou ik moeten blijven vallen onder de Nederlandse basisverzekering etc., volgens mijn adviseur. Kost misschien een paar tientjes, maar verder zou het goed moeten zijn.
Ook omdat ik mijn woning pas per 14 februari uitschrijf.
Kan dit wel? Toen ik naar Frankrijk emigreerde moest ik in persoon op het gemeentehuis verschijnen en kon ik me alleen per die dag uitschrijven, niet per een dag ver in de toekomst. Zou lullig zijn als je hiervoor terug moet.Firesphere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:22:
Ik heb het anders opgelost. Ik schrijf mij uit uit Nederland, per 13 februari. Dat is NA dat ik in NZ ben geland, maar VOOR ik daar officieel een IRD nummer heb.
Dan zou ik moeten blijven vallen onder de Nederlandse basisverzekering etc., volgens mijn adviseur. Kost misschien een paar tientjes, maar verder zou het goed moeten zijn.
Ook omdat ik mijn woning pas per 14 februari uitschrijf.
Het probleem is dat hier veel mee gefraudeerd wordt: mensen die zich uitschrijven, maar in NL blijven, om van de overheid af te zijn....dus ze zijn vrij streng met het controleren of je echt weggaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Engineer21 op 10-01-2016 08:57 ]
Ik moet mij in een periode uiterlijk 5 dagen voor vertrek uitschrijven op een datum naar keuze, voor zover ik weet.Engineer21 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:52:
[...]
Kan dit wel? Toen ik naar Frankrijk emigreerde moest ik in persoon op het gemeentehuis verschijnen en kon ik me alleen per die dag uitschrijven, niet per een dag ver in de toekomst. Zou lullig zijn als je hiervoor terug moet.
Het probleem is dat hier veel mee gefraudeerd wordt: mensen die zich uitschrijven, maar in NL blijven, om van de overheid af te zijn....dus ze zijn vrij streng met het controleren of je echt weggaat.
Dit lijkt me nu net iets leuks voor de ambassade, je bent met zekerheid in het buitenland en kunt wat lokale papieren overleggen dat je (sinds kort) in dat land woont. Zo leuk dat je op de dag van vertrek bij je gemeente langs moet, waarbij het betreffende loket pas om 09:30 opengaat terwijl je vlucht om 09:15 vanaf Schiphol vertrekt.Engineer21 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:52:
[...]
Kan dit wel? Toen ik naar Frankrijk emigreerde moest ik in persoon op het gemeentehuis verschijnen en kon ik me alleen per die dag uitschrijven, niet per een dag ver in de toekomst. Zou lullig zijn als je hiervoor terug moet.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
U moet zich uitschrijven uit Nederland als u verwacht dat u binnen 1 jaar minstens 8 maanden in het buitenland verblijft. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. U geeft uw verhuizing bij de gemeente Enschede maximaal 5 dagen voor vertrek door.
Als er niemand op uw woonadres achterblijft dan kunt u de verhuizing digitaal doorgeven. Als er wel iemand op uw woonadres achterblijft dan moet iedereen die verhuist dit persoonlijk doorgeven. Dit gaat op afspraak.
Ik ga me niet online uitschrijven. Ik wil een stuk papier in handen hebben waarmee ik kan bewijzen te zijn vertrokken. Niet een digitaal flappie.Eddey schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:53:
Ik heb me idd gewoon online uitgeschreven, ook bij gemeente Enschede. En wel per 1 januari, waar het stadskantoor uiteraard dicht was. Zorg wel dat je een werkend DigiD hebt, die kun je niet/nauwelijks aanvragen in het buitenland... Enige uitzondering is als je met anderen op hetzelfde adres woont zo te lezen:
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Iets met analoge stempelsF_J_K schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:23:
Waarom zou een papiertje meer bewijs zijn? Het schijnt dat er tegenwoordig mystieke apparaten te koop zijn die een papiertje kunnen uitpoepen, ook als het niet officieel is. Heet iets als "prynter" o.i.d. Schijnt zelfs een digitaal verkregen bevestiging te kunnen namaken op echt papier
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het staat dan op officieel overheidspapier, met bijvoorbeeld katoen-draadjes en watermerk etc. Dikker papier en de indruk van de stempel is voelbaar, etc.F_J_K schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:31:
Krijg je die dan (en zegt die iets, herken je een eigengemaakte)? Of is het een variant van "deze brief is ongetekend"?
Als je het online doet, krijg je alleen een geautomatiseerd standaard A4-briefje. De eerste is dus veel betrouwbaarder, omdat kenmerken die moeilijker zijn na te maken
Ik ben geloof ik redelijk offtopic aan het gaan, never mind
Die wil je hebben voor de Nederlandse belastingdienst, pensioen, etc. Het heeft geen toegevoegde waarde voor NZ. Maar papier verslaat digitaal nog altijd wel.ThomasXIV schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:16:
Waarom zou je dat uberhaupt met zo'n officieel document willen en/of moeten bewijzen? Zouden ze anders in NZ kunnen argwanen (want ik neem aan dat het in Nederland in een systeem gaat en dus zo na te checken is)?
En zodra je bent uitgeschreven weet iedereen dat opeens, ik hoefde zelf zo goed als niets te regelen. Ze zien je graag vertrekken uit Nederland lijkt het wel
[ Voor 46% gewijzigd door Megamind op 10-01-2016 18:11 ]
Ja, aansgezien ik dat als eis heb gesteld in m'n afspraakMegamind schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:10:
Weet je zeker dat je dat krijgt? Want ik kreeg gewoon een a4tje uitgeprint, niks geen stempels oid.
En zodra je bent uitgeschreven weet iedereen dat opeens, ik hoefde zelf zo goed als niets te regelen. Ze zien je graag vertrekken uit Nederland lijkt het wel
Ik moet en zal een officieel papiertje hebben. En daar betaal ik dus ook voor
Hah, dat ze je graag zien vertrekken blijkt ook wel uit de verklaringen omtrent gedrag. Daar staat dat ze deze met "veel plezier" verstrekkenMegamind schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:10:
Weet je zeker dat je dat krijgt? Want ik kreeg gewoon een a4tje uitgeprint, niks geen stempels oid.
Is er eigenlijk een groot "Ik zoek een baan in het buitenland" topic op Tweakers? Ik kan het niet vinden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Niet op korte termijn. Vandaar dat ik ook opzoek was naar een topic vol ervaringen. Zo lijkt het me leuk om bijvoorbeeld een jaar of 2~3 naar de Nederlandse Antillen te gaan. Webdevelopment is daar erg matig en veel MKB ondernemingen. Mocht iemand dus tips hebben, doe eens ene DM (of een groot verzameltopicFiresphere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:57:
Maak er een topic voor?
Tja, qua webdevelopment weet ik in onder anderen wel in Oldenzaal of Wellington potentiele werkgevers. De Antillen?Kecin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 01:28:
[...]
Niet op korte termijn. Vandaar dat ik ook opzoek was naar een topic vol ervaringen. Zo lijkt het me leuk om bijvoorbeeld een jaar of 2~3 naar de Nederlandse Antillen te gaan. Webdevelopment is daar erg matig en veel MKB ondernemingen. Mocht iemand dus tips hebben, doe eens ene DM (of een groot verzameltopic)
Hmmm, weet je wat? Ik bel morgen m'n oud collega even, zijn zus woont op Curacau (schrijf ik dat goed?) Ik moet'm toch nog bellen een dezer dagen, kan ik mooi even tussen neus en lippen door noemen.
GEEN BELOFTES! Ik ga't gewoon vragen, niet aandringen o.i.d.
Oh vet! Als je gewoon eens zou willen informeren hoe de markt daar is dan ben ik al erg geholpen. Aardig man! Thanks!Firesphere schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 01:30:
[...]
Tja, qua webdevelopment weet ik in onder anderen wel in Oldenzaal of Wellington potentiele werkgevers. De Antillen?
Hmmm, weet je wat? Ik bel morgen m'n oud collega even, zijn zus woont op Curacau (schrijf ik dat goed?) Ik moet'm toch nog bellen een dezer dagen, kan ik mooi even tussen neus en lippen door noemen.
GEEN BELOFTES! Ik ga't gewoon vragen, niet aandringen o.i.d.
Wellington is toch ook waarnaartoe jij vertrekt momenteel?
Mocht je de andere kant op willen, wij zoeken nog collega's in SydneyKecin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:42:
[...]
Oh vet! Als je gewoon eens zou willen informeren hoe de markt daar is dan ben ik al erg geholpen. Aardig man! Thanks!![]()
Ik ga naar Wellington ja.Kecin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:42:
[...]
Oh vet! Als je gewoon eens zou willen informeren hoe de markt daar is dan ben ik al erg geholpen. Aardig man! Thanks!![]()
Hij heeft de vraag bij z'n zus neergelegd in ieder geval. Meer kan ik op dit moment niet doen. Helemaal gezien de cultuur daar, zou't best eens op z'n chill-out modus een week of 2 kunnen duren voor ik uberhaupt iets terughoor (als ik al iets hoor. Een nee daar is hetzelfde als gewoon niets zeggen). Dat is een beetje afwachten.
Firesphere schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 03:19:
[...]
Ik ga naar Wellington ja.
Hij heeft de vraag bij z'n zus neergelegd in ieder geval. Meer kan ik op dit moment niet doen. Helemaal gezien de cultuur daar, zou't best eens op z'n chill-out modus een week of 2 kunnen duren voor ik uberhaupt iets terughoor (als ik al iets hoor. Een nee daar is hetzelfde als gewoon niets zeggen). Dat is een beetje afwachten.
Wat voor collega's zoeken jullie?Kettrick schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Mocht je de andere kant op willen, wij zoeken nog collega's in Sydney
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Sigh, ik krijg eerdaags een lamme hand van alle handtekeningen die ik moet zetten

Kan je later inschrijven? Als je uit het buitenland teruggaat naar NL en je schijft je niet in dan kan je ook geen zorg verzekering afsluiten? Je bent dan tot die periode onverzekerd, op evt een reisverzekering na. Inschrijven is verplicht op het moment dat je meer dan 4 maanden per half jaar in NL woont/werkt.Ries schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:41:
Over het uitschrijven, dat kan inderdaad wel lang van tevoren. Dit geldt ook voor het inschrijven. Dat heb ik na terugkomst in Nederland ook pas na een tijdje weer gedaan. Scheelt een hoop zorgverzekering en belastingen en mag uiteraard.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Verder, 9 februari stijgt mijn vliegtuig op. Ik ben doodnerveus, gespannen, enthousiast, gestresst, enthousiast. En ik heb er heel erg zin in trouwens!
Goodfellas schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:03:
Om je alvast lekker te maken: mooie dag vandaag in Wellington!
[afbeelding]
Morgen komen de verhuizers. Dus veel last-minute schoonmaakwerk. Spullen klaarzetten, etc.
Zondag vertrekken Dodge en Tesla.

[ Voor 99% gewijzigd door T0ny op 02-02-2016 17:03 ]
Zodat je daarna meteen weer wat anders met je tijd kan doen zoals euhm, oh wacht....Milmoor schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:31:
Goede reis! Tip: als je vegetarisch besteld krijg je als eerste te eten.
Mijn laptop en tablet staan vol met e-books. Maar op't vliegveld haal ik waarschijnlijk toch nog even wat papieren boeken. Vind ik toch fijner.
Mensen, tot aan de andere kant van de wereld!
Goede reisFiresphere schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:20:
Mensen, tot aan de andere kant van de wereld!

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Onbewuste zenuwen gok ik?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
nee hoor, je drankprobleem speelt opFiresphere schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:06:
Ik zit op Schiphol te wachten. Met een enorme droge bek, al bijna een liter fruitdrank naar binnen gegoten, maar ik blijf een droge bek hebben.
Onbewuste zenuwen gok ik?
succes

Maar dat fruitspul is zo lekker

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".